Tribuna, martie 1998 (Anul 114, nr. 2124-2149)

1998-03-04 / nr. 2126

Pagina 12 Tribuna actuaíítatí Pompierii a Fondul forestier în pericol! In intervalul 23 februarie - 1 martie 1998, activitatea Grupului de Pompieri al judeţului Sibiu a numărat mai multe intervenţii, prin companiile de pompieri din Sibiu şi Mediaş, ne-a informat cpt. V. Dobre. GPS, în 23 februarie, la ora 16,15, pe raza comunei Şeica Mare (Ocolul Silvic Mediaş) a izbucnit un incendiu care a mistuit circa 5 ha de plantaţii de pin, sursa de aprindere constituind-o flacăra deschisă, în 24 februarie, la ora 1,10, la locuinţa lui Nicolae Mureşan din Slimnic, str. Mândrei nr. 37, în urma unui incendiu provocat de un scurtcircuit electric al unor conductoare electrice defecte, au ars şura pe o suprafaţă de 84 mp, 3000 kg fân şi circa 3000 bucăţi ţiglă. Nu s-au înregistrat pierderi de vieţi omeneşti. Pe data de 26 februarie, la ora 16:05, 40 ha de vegetaţie uscată şi mărăciniş din localitatea Micăsasa au luat foc în urma focului deschis nesupravegheat. O zi mai târziu, la ora 13:03, în aceeaşi localitate, au mai ars 20 ha păşune, vegetaţie uscată şi mărăciniş, focul punând în pericol plantaţia de salcâm, aflată în apropiere. Circa 1 ha de lizieră pădure conifere de pe raza comunei Moşna (Ocolul Silvic Mediaş) au luat foc pe 27 februarie la ora 14:36, cu pericolul de a se propaga la carosament ca urmare a intensificărilor de vânt. în 28 februarie, ora 19.02, tot pe raza comunei Micăsasa, au ars 10 ha de păşune, existând pericolul extinderii focului la plantaţia vecină de salcâm. Duminică, 1 martie, ora 16.50, pe str. A. Vlaicu din Mediaş, în dreptul staţiei de 110 KV s-au aprins 0,5 ha de vegetaţie uscată, incendiul provocând degradarea mecanismului de acţionare a unui transformator al staţiei. Focul a fost stins de FCP aparţinând SC Automecanica SA Mediaş şi de angajaţi ai staţiei de 110 KV. Cinci ha de păşune şi vegetaţie uscată au ars duminică, 1 martie, la ora 18.43, pe raza localităţii Târnăvioara. O magazie, aparţinând cabanei Vama Cucului a SC Sălişte-Bâlea SA a luat foc pe data de 1 martie, la ora 0.26, incendiul distrugând circa 126 mp din suprafaţa magaziei, diferite ambalaje, 16 mc lemn de construcţii, 3 frigidere şi un congelator. Sursa de aprindere şi împrejurarea determinantă sunt în curs de stabilire. Intervenţia a fost asigurată de Compania de Pompieri militari din oraşul Victoria. „ * în perioada 23 februarie-1 martie, SIAMUD a intervenit la 18 cazuri, din care: 11 de natură medicală, 3 chirurgicale, două neurologice şi două de altă natură. Corpul de Pompieri Sibiu atrage atenţia asupra riscurilor mari de producere a incendiilor, în special la fondul forestier, ca urmare a folosirii neglijente a focului la igienizările făcute în acest început de an. în principal, primarii localităţilor din zona Mediaş au ignorat măsurile pentru preîntâmpinarea unor astfel de evenimente, chiar şi după repetarea acestor incendii pe raza aceleiaşi localităţi (vezi cazul Micăsasa). Rareş BIŢU Fotoghicioarea TRIBUNEI Doamna Eugenia Ştefenel a câştigat 100.000 lei! Răspunzând corect (“Pe clădirea din str. Maternităţii nr. 1”) la fotoghicitoarea din 21 februarie, doamna Eugenia Ştefenel din Sibiu, str. Margaretelor nr. 11, a câştigat premiul de 100.000 lei oferit de ziarul nostru. Felicitări și vă așteptăm la redacție. Cu pistolul la...şcoală! Elevul Ban Cristian, în vârstă de 16 ani, de la Liceul “Carol I”, a fost prins având asupra sa, în clasă, un pistol de autoapărare ROHM RG 9, de calibrul 8 mm şi 6 cartuşe cu gaze lacrimogene. Din primele cercetări rezultă că arma fusese cumpărată de la alt coleg, cu 100 DM. Este grav dacă au început să circule armele în şcoli! De Mărţişor, o bătaie cruntă soţiei De 1 Martie, Niţu Gheorghe, 41 ani, agricultor din Sălişte, i-a făcut “cadou” soţiei sale, Niţu Silvia, o bătaie cruntă. Băut fiind şi din cauza unor neînţelegeri conjugale, a dat în neştire, trimiţându-şi nevasta la spital cu ruptură de splină! INVINCIBILA GABI SZABÓ s-au înregistrat rezultatele: Chelsea - Manchester United 0-1, Aston Villa - Liverpool 2-1, Barnsley - Wimbledon 2-1, Blackburn - Leicester 5 - 3, Crystal Palace - Coventry 0 - 3, Derby - Sheffield 3 - 0, Everton - Newcastle 0 - 0, Leeds - Southampton 0-1, Tottenham - Bolton 1 - 0 • SPANIA. Etapa a 27-a: Real Madrid - Mallorca 2 - 0, Compostela - Betis Sevilla 2 - 3, Espanyol - Atletico Madrid 2 - 2, Zaragoza - Salamanca 1 -1, Merida - Real Sociedad 3 -1, Celta Vigo - Deportivo la Coruna 2 -1, Athletic Bilbao - Sporting Gijon 2 - 2, Valladolid - Tenerife 2 -1, Oviedo - Valencia 0 - 0 • ATLETISM. La cea de-a 25-a ediţie a Campionatelor Europene de atletism în sală, România a ocupat locul 6 în clasamentul final pe naţiuni, cu un total de 4 medalii: două de aur, prin Gabriela Szabó (3.000 m) şi Monica lagăr (săritura în înălţime), una de argint, prin Ionela Târlea (400 m) și una de bronz, prin Violeta Beclea (1.500 m) • PE MICUL ECRAN. Astăzi, de la ora 15, postul de televiziune PRIMA TV va transmite în direct partida Steaua - Ceahlăul, restanță din etapa a 19-a a Diviziei A de fotbal • PLIMBĂREȚUL. Silviu Stănescu a preluat postul de antrenor principal la C.S.M. Reşiţa, abandonată de Ion Sdrobiş. Problema e cât va sta Stănescu în Valea Domanului. Că are un dor de ducă... scuza că eroul n-avea experienţa unor astfel de întâlniri, primind şi o pasă greşită de la “coechipier”. De la cine? Din locul unde mă aflam nu se vedea bine, dar poate că o fi tras cineva pe casetă toată “partida". Cert este că Hagi, conştient sau nu, a avut menirea să influenţeze “licitaţia” organizată de o federaţie pentru postul de antrenor al Naţionalei după Mondialele de la vară. Cuvintele despre Valentin au dezvăluit« o frumoasă trăsătură de caracter a marii vedete, aceea de al fi recunoscător chiar şi atunci când binefăcătorul e căzut într- o definitivă dizgraţie. In rest, trădare! ! In replică, Mircea Lucescu a ţinut, sub Pod, o altă conferinţă de presă, o altă ratare. El acuză federaţia că nu a numit un antrenor şi că recurge la practici de compromis tocmai într-o chestiune majoră, pe când în chestiuni minore se ţine băţoasă. Asta aşa e, dar, în continuare, fostul antrenor dinamovist începe să joace pe postul de persecutat, şi joacă tare. Cine credeţi că l-a persecutat pe dl. Lucescu? Cine altcineva decât: - ţineţi-vă bine! - dictatura comunistă (!?). Un peluzist de lângă mine nu s-a oprit din râs până n-am chemat Salvarea. I Mircea Lucescu nu vrea la Naţională şi se declară mulţumit ca antrenor cu bani mai puţini, în preajma d-lui Copos şi a marii iubiri numită Rapid. Aşa e dumnealui, un pasionat, un sufletist, rupt de interesele meschine care îi poartă pe unii prin alte ţări, cum ar fi, spre exemplu, Grecia. Aici e casa mea, pare săi spună dl. Lucescu, sub Podul Grant. La sfârşitul conferinţei, domnia sa a invitat asistenţa să nu uite vremurile de restrişte şi de persecuţii, dar să-i ierte pe vinovaţi.» Ca măicuţele de la Onorhei, Mihai BRATU,  HAGI ÎNSCRIE, în etapa a 24-a a campionatului turc, disputată duminică, Galatasaray a învins la Istanbul pe Beşiktaş cu 3 - 2. Primul gol al gazdelor l-a reușit Gică Hagi din lovitură liberă directă • BOX. Germanul Axel Schulz (29 ani) l-a învins, într-un meci de 12 reprize, la puncte, pe britanicul Julius Francis (32 ani), la categoria grea. Meciul a avut loc sâmbătă seara la Dortmund. Schulz urmează să-l întâlnească, în aprilie sau mai a.c., pe galezul Scott Welch într-un meci în care va fi pus în joc titlul de campion european (EBU) la categoria grea • TENIS. Jana Novotna a câștigat turneul de la Linz (Austria) dotat cu premii în valoare de 450.000 dolari. Jucătoarea cehă a învins-o în finală (6-1,7- 6), pe belgianca Dominique von Roost • Rusul Evgheni Kafelnikov a câștigat finala turneului de tenis de la Londra (premii 815.000 dolari) în care l-a depășit cu 7 - 5, 6 -1 pe francezul Cedric Pioline • GOLGETERI. Clasamentul golgeterilor campionatului italian de fotbal îi are în frunte pe: Oliver Bierhoff (Udinese) cu 17 goluri, Gabriel Batistuta (Fiorentina) 16 goluri, Ronaldo (Inter) și AI. Del Piero (Juventus) cu câte 15 goluri, Vincenzo Montella (Sampdoria) cu 14 goluri • ANGLIA, în etapa a 28-a a campionatului englez de fotbal „ M.B. Două ratări Nici n-a apucat Hagi să se-ntoarcă la Stambul, după debutul său ca atacant central într-o conferinţă de presă, că au şi început, pe la peluză, interpretările, care mai de care mai originale şi mai cu miez ascuns, cum îi place românului democrat. Conferinţa de presă, zic peluziştii, a fost o ratare, dar are ACTIJ A Ini Ao IC v . I Informaţii I “Salutări din Balamuc” Nici nu se putea găsi un titlu mai sugestiv pentru actuala perioadă pe care o traversăm cu toţii. El aparţine cunoscutului şi talentatului grup umoristic “Vacanţa Mare”, care i-a încântat deatâtea ori pe sibieni. Spectacolele “Salutări din Balamuc" sunt programate în zilele de vineri, 6 martie, şi sâmbătă, 7 martie, de la orele 17 şi 20 la Casa de Cultură a Sindicatelor Sibiu. V. IOAN Concert simfonic Joi, 5 martie, ora 18, în sala Cercului Militar Sibiu va avea loc concertul simfonic săptămânal. Filarmonica sibiană propune melomanilor, sub bagheta dirijorului Petre Sbârcea, piese de Mihail Jóra (Burlescu pentru orchestră), Fr. Chopin (Concertul pentru pian nr. 1 în mi minor), R. Schumann (Uvertură la “Manfred”), L.F. Liszt (poemul simfonic “Preludiu”). Prim-solist este Adrian Stoica. (L.B.) “Cetăţean pentru Europa” la Radio Activ Azi, 4 martie, începând cu ora 17, emisiunea “Cetăţean pentru Europa” va avea doi invitaţi: scriitorul şi publicistul Mircea Blaga şi preşedintele Consiliului de administraţie al SC COMPA, Ioan Deac. Emisiunea fiind înscrisă în programele Dialog, puteţi adresa întrebări invitaţilor la telefon 42.26.91. llulbul COI monument« Vineri, 6 martie a.c., Direcţia Generală pentru Agricultură şi Alimentaţie a judeţului Sibiu, prin Serviciul de Consultanţă, organizează, la Staţiunea Pomicolă Cisnădie, o instruire practică privind tehnologia pomilor şi în ultima şedinţă, Consiliu adoptat o hotărâre referito municipiu reşedinţă de jude monumentelor istorice. Din între care arh. loan Ispas, a arh. Hermann Fabini, Corne Local al municipiului Sibiu a are la constituirea la nivel dea unei comisii consultative a comisie fac parte 18 membri rh. Veseli Paul, arh. loan Eneliu Bucur şi doi consilieri locali, arbuştilor fructiferi, precum şi tehnologia culturii căpşunului. Prezentarea are loc la Cisnădie cu începere de la ora 10, în sala de şedinţe a staţiunii pomicole. Lucian SĂLCUDEAN S-a constituit limitativitailor istorice Femeilor ce optează să-şi bine aţi făcut!), patronul locapetreacă seara de 7/8 martie lului mai oferă şi un cocktail la DISCO LIVE EUROPA le gratuit, tot pentru femei! spunem că au gratuitate la care noi, bărbaţii, nu intrare. Dacă aţi ales deja merităm nici cea rfiai mică DISCO LIVE EUROPA (şi atenţie? R.M. Gratuit pentru femei * un cadou oferit de DISCO UV€ CUROPfl * fi III 1 1 II 1 dpsnpentrupomici) 4 martie 1998 "Dacii nu punem ordine în ţara, va fi rau de România” urmare din paa. Tot preşedintele PAC a mai precizat: “Capitalul României la începutul perioadei de tranziţie se cifra la 1.700.000.000 dolari. Acum, am ajuns la 8 miliarde dolari datorie externă... Capitalul autohton nu s-a dezvoltat, cu toate că existau resurse şi posibilităţi. Dacă nu punem ordine în ţară, va fi rău de România”, a mai spus vorbitorul. în intervenţia sa, Vasile Vlad a declarat: “Strategia liberală va trebui să ducă România la redresare. Considerăm că venirea PAC în PNL este un semnal adresat atât forţelor din Coaliţie, cât şi formaţiunilor liberale din afara CDR”. Preşedintele PAC - Sibiu a mai adăugat: “Alinierea economiei româneşti la standardele europene este o condiţie fundamentală. Aplicarea principiilor liberale (ordinea, interesul naţional, competenţa, seriozitatea, eficienţa, armonia socială) reprezintă calea sigură spre creşterea economică de care ţara are nevoie".