Tribuna, februarie 1999 (Anul 115, nr. 2404-2427)

1999-02-01 / nr. 2404

Pagina 2 . Din cauza zăpezii, ieri Aeroportul Sibiu a fost inchis Aeroportul Sibiu a fost, timp de mai multe ore, închis în cursul zilei de ieri. Comandantul Aeroportului, Alexandru Crauciuc, ne-a declarat că “datorită cantităţilor mari de zăpadă căzute în ultima vreme, am fost nevoiţi să închidem pista pentru deszăpezire.” Ieri, la orele amiezii, câteva tractoare cu lamă şi autofreze curăţau de zor pista de aterizare de zăpada căzută noaptea trecută. Aseară, Aeroportul Sibiu a fost redeschis traficului. S.F. Surprize în plină iarnă CHIPS PENTRU 29 DE SIBIENI Cel puţin 29 de sibieni au suferit, în acest weekend, multiple fracturi. Zăpada căzută în ultimele zile a pus în alertă întreaga secţie de UrgenţăOrtopedie a Spitalului Clinic Judeţean Sibiu. “Comparativ cu alte perioade similare, numărul de cazuri înregistrate acum este mult mai mare. Predomină fracturile la membrele inferioare şi superioare, la cap şi la torace ne-a declarat, ieri, medicul Florin Cioloboc. S.F. Maşina de scrib Procese interzise Primul interviu post-decembrist al d-lui. M. Ionescu- Quintus, proaspăt ministru al Justiţiei în octombrie 1991, încerca să spulbere ideea confuziei exclusiviste conform căreia doar o parte din “pădurea spânzuraţilor”va fi afectată proceselor deuzanţă politică, lăsând să se înţeleagă (textual) că “nu va fi vorba despre un proces al comunismului, întrucât nu putem intenta proces unei ideologii sau unei atitudini politice”. în mod cert, la acea perioadă, ne aşteptam la sincronizarea politicii juridice, sub genericul progresiv: Gherla, procesul Aiud, procesul Canal, ceea ce presupunea (la nivelul anilor de referinţă) că, în cadrul acelor procese vor compărea persoane care au săvârşit crime împotriva umanităţii. Intenţia fostului ministru al Justiţiei a fost, dar nu mai este. In schimb,înlocuitorul său la minister, şi uns prin binevoinţă partinică, mimează discursul de acum opt ani al d-lui Quintus, încercând să demonstreze ideatic o mineriadă cu implicaţii naţionale. Actualului ministru al Justiţiei îi lipsesc documentele vinovăţiei, aşa cum predecesorului său i-au lipsit, cu desăvârşire, virtualii condamnaţi! Această verigă din interiorul P.N.L. poate fi ideologică, dar nicidecum de uzuanţă,iar o verigă fisurată nu-şi mai poate memora logica pe parcursul unui lanţ al evenimentelor. Prin urmare, nu întrevăd învinovăţirea de factumi şi nici măcar de convenienţă a ultimelor manifestări dintr-o jumătate de ţară, sortită unor transmisiuni, în direct, în detrimentul celeilalte jumătăţi, în acest stadiu al diferenţierii declarative şi doar de dragul discursului partizan, constat că între dl. Quintus şi dl. Stoica există o verigă peltică, uşor exclusivistă confuzional dar, din păcate, nelegitimă pentru decontarea sau interpretarea ultimelor evenimente.Interpretările unui ministru al Justiţiei ţin numai de re-interpretarea istoriei. Ceea ce, deocamdată, nu este cazul. Istoria are momente de muţenie legitimă, dar nu-şi poate injecta fărâme de hazard, fie el vindicativ prin intenţie. Din moment ce intenţiile de acum opt ani s-au spulberat pe coridoarele Justiţiei, nu văd de ce nu am indexa şi ultimul dosar al procesului adâncurilor. Poate e tocmai veriga lipsă din însuşirea răspunderii naţionale. Andrei ILENI 90fe9R*’ Federaţia Rusă Naşuri pentru protejarea patrimoniului cultural Cu câţiva ani în urmă scriam - folosind surse oficiale - despre scurgerea alarmantă de valori patrimoniale din Rusia. La un moment dat, potrivit unei evaluări, se pare că peste 12 milioane de icoane au fost scoase din spaţiul rusesc, fără să mai vorbim de manuscrise, carte veche, obiecte de cult etc. în faţa acestei situaţii de sărăcire a patrimoniului cultural, Federaţia Rusă a înăsprit normele de control la vamă. Astfel persoanele care circulă înspre sau dinspre Federaţia Rusă vor fi supuse controlului de stat de către Serviciul Expertize şi controale al Ministerului Culturii Rus, privind toate intrările şi ieşirile de valori culturale. (i.e.n.) Institutul Goethe Bucureşti, acum mai aproape de sibieni “Fundaţia Lobbyart, departamentul tinerei programe culturale, a luat legătura cu omologul de la Institutul Goethe, părţile considerând utilă o colaborare pe programe parteneriale. în acest sens dorim să colectăm toate solicitările care ne vin din partea sibienilor, solicitări care se referă la programe culturale sau demersuri informative şi pe care cei interesaţi le pot face în scris pe adresa: str. Xenopol 1, ap. 67, Fundaţia Lobbyart cu Specificarea pentru departamentul tineret-cultură sau prin fax la 21.21.04", ne declara şefa departamentului Iulia Nagy. Cele mai interesante propuneri vor fi promovate pentru includerea lor în programele parteneriale dintre cele două părţi. Conform sursei citate o posibilă colaborare urmează să se contureze în domeniul artei plastice, prin prezenţa unor tineri plasticieni germani pe simezele din Sibiu Adrian POPESCU eveniment 1 februarie 1999 • Lovitură de teatru! Ziarul “Evenimentul zilei” titrează cu litere de-o şchioapă: “Ministerul Finanţelor a renunţat cu seninătate la depunerea declaraţiilor de impunere pentru clădiri şi terenuri după ce “românii s-au călcat în picioare degeaba”. Contabilul şef al ţării, Remeş, este de tot “harul”. Prima dată porunceşte şi abia apoi gândeşte, dacă mai are timp, bătându-şi joc de milioane de oameni . O veste bună! S-a semnat “armistiţiul de la Blaj pentru vizita papei în România”. Nu se ştie precis ce s-a hotărât după “luptele diplomatice” dintre ortodocşi şi greco-catolici care au durat peste unsprezece ore, dar bănuim că şi dintre ei nu sunt toţi uşi de... “biserică” • în timp ce Miron Cozma acuză M.I. că la Costeşti acesta a folosit “grenade iritante cu bilă de cauciuc (!?)”, minerii din bazinul Olteniei strâng semnături pentru “debarcarea” lui Condescu. Ce să ne mai minunăm, suntem o ţară de bine! • în timp ce prinţul Charles a pus şaua pe Camilla, scoţând-o în lume alături de el, sârbii au întâmpinat ultimatumul Grupului de contact la foc automat. încă 24 de rebeli albanezi au muşcat ţărâna în Kosovo cerând, “intrare” în “raiul” lui Alah • Jocuri de oameni îmbuibaţi, în Germania, la Dortmund, a fost organizat primul campionat mondial de boncăluit. Participanţii s-au întrecut să imite care mai de care mai fidel sunetele emise de cerbi în perioada de împerechere. Nici nemţii nu-s mai “ciravi” la cap. • Din lumea confidenţelor, Vasile Lupu (deputatul, nu domnitorul) recunoaşte deschis că nu ştie să folosească laptop-ul cu care a fost dotat graţie “bugetului de austeritate” al Parlamentului. El a motivat acest lucru în cel mai curat grai “moldovenesc”: nu io trebuie să folosesc, posed o şefă de cabinet şi sunt nişte dactilografe acolo”. înainte ne amuzam cu bancurile cu Bulă, acum...! • “Patronul”de la Transporturi, enervat pentru că a fost prins într-un ambuteiaj a interzis traficul greu pe DN1 Bucureşti - Braşov. Băsescul nostru s-a făcut iar “de fecale”. Nu m-aş mira ca într-o bună zi să oprească avioanele sau vapoarele (atâtea câte mai sunt) pentru te miri ce supărări îi vin domniei sale. • Una pe zi! Din lumea declaraţiilor de dragoste “Eşti dură, dar mai dur sunt eu: te-am avut... Don’t forget me”. No comment! Titus DUNĂREANU v - wa!IS Foto: ASfeSFred MSS Neaua căzută în cantităţi îndestulătoare, în acest sfârşit de ianuarie, ne aminteşte că iarna, încă, nu e dispusă - nicicum - să cedeze întâietatea... Unităţile speciale de lupta au moşit “pacea” de la Cozia . Intre militari se aflau veterani “Demnitatea unei ţări şi democraţia nu se negociază, cu atât mai mult cu cât partenerul de negociere are un comportament terorist”, a declarat, vineri, preşedintele Partidului Alternativa României, Varujan Vosganian, comentând ultima mineriadă. “Chiar dacă nu s-a spus, trebuie cunoscut, declara preşedintele P.A.R.,că în judeţul Vâlcea au fost dislocate forţe ale armatei de o pregătire excepţională, între care foşti membri ai trupelor speciale detaşate în Angola, Bosnia şi Albania, din Angola, Bosnia, Albania . Aceste trupe, alături de cele ale unităţilor militare plasate în jurul localităţii Vâlcea aveau ordin să intervină în forţă în cazul în care minerii nu renunţau la acţiunea de hărţuire şi destabilizare a forţelor de ordine şi a ţării”. “Sub presiunea acestor forţe de care Miron Cozma a fost înştiinţat, s-au desfăşurat la Cozia discuţiile”, a mai declarat Varujan Vosganian, care a mai arătat că între acţiunea minerilor şi revenirea în forţă a comuniştilor în Rusia sunt suficiente puncte comune. Dan TOMOZEI ASEDIUL GRIPEI ! CLUBUL DREPTEI urmare din pag. 1 In cazul gripei, creşterea a fost mult mai mare, de aproape 7 ori în a doua săptămână şi de peste 3 ori în cea de-a treia. Astfel, potrivit ultimelor date statistice, în judeţul Sibiu există cel puţin 2295 de cazuri de viroză respiratorie, 565 de pneumonii şi bronhopneumonii şi 179 de bolnavi de gripă. Dr. Dorin Bardac ne-a mai declarat că a recomandat Inspectoratului Şcolar să renunţe la orice manifestări organizate în această perioadă în şcoli, care presupun aglomeraţie. De asemenea, părinţii sunt sfătuiţi să-şi ţină copiii acasă, în cazul în care aceştia prezintă simptome de boală, iar profesorilor li se solicită să îi trimită acasă pe elevii suspecţi de gripă, viroză respiratorie sau pneumonie. în cursul zilei de astăzi se va hotărî dacă, de mâine, vor fi închise şi şcolile din judeţul Sibiu. Inspectoratul de medicină preventivă a elaborat un plan complex pentru combaterea epidemiei de gripă. în acest sens, au fost deja distribuite fluturaşe cu recomandări privind măsurile de precauţie pe care fiecare dintre noi trebuie să le luăm pentru a nu ne îmbolnăvi. formare din pag. 1 I Clubul din Sibiu, cu numărul 23 ca apariţie pe scena civică, I va milita, împreună cu cei care vor adera la principiile sale, ■ pentru înnoirea clasei politice, pentru garantarea proprietăţii fiecărui cetăţean, pentru garantarea integrităţii naţionale, I pentru capitalism, pentru dezvoltarea unei economii bazate pe principiile de piaţă, pentru modernizarea şi întărirea ■ armatei naţionale. Clubul Dreptei, promovând principiile doctrinei de Dreapta, consideră Biserica Ortodoxă Română I drept lider spiritual al poporului român. Principalul duşman I al Clubului Dreptei este considerat comunismul şi ■ mentalitatea comunistă menţinută în structurile administrative, în structurile politice şi economice. Activitatea Clubului Dreptei va fi coordonată de un grup de I membri fondatori, care în decurs de o săptămâna îşi va defini cadrul de acţiune, ca organizaţie neguvernamentală, la P.A.R.