Tribuna, martie 2004 (Anul 120, nr. 3960-3986)

2004-03-01 / nr. 3960

Pagina 2 1 martie 2004 bb=fib=s=i=i Tribuna actualități ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------u Oferta locurilor de muncărapt!^da 4 Agent comercial - 2 locuri * agent de pază, control acces, ordine și intervenţie - 1 loc * agent turism - 7 locuri * agent vânzări - 6 locuri * alţi arhitecţi, ingineri şi asimilaţi - 1 loc * analist - 1 loc * asistent de cercetă economist în marketing - 1 loc * asistent director [studii superioare) - 2 locuri * asistent în relaţii publice şi comunicare [studii medii) - 9 locuri * bobinator aparataj electric - 2 locuri * brutar - 5 locuri casier - 3 locuri cizmar-confecționer încălțăminte după comandă - 3 locuri * coafor - 1 loc * confecționer articole din piele şi înlocuitori - 57 locuri * confecţioner încălţăminte ortopedică - 5 locuri * confecţioner tricotaje după comandă - 14 locuri * consilier/expert/inspector/referent/economist în comerţ/marketing - 1 loc * consilier/ expert/inspector/referent/economist în ec.generală - 2 locuri * consilier/expert/inspector/referent/economist în management - 4 locuri * contabil - 4 locuri $£• contabil șef -1 loc * controlor poartă - 1 loc * controlor trafic - 1 loc * croitor - 46 locuri * croitor-confecționer îmbrăcăminte după comandă - 93 locuri * cusător piese din piele și înlocuitori - 8 locuri * designer industrial -1 loc * director economic - 1 loc * director program - 1 loc * director societate comercială - 1 loc * director vânzări - 1 loc * dispecer - 4 locuri * dulgher (exclusiv restaurator) - 4 locuri * dulgher restaurator - 20 locuri * electrician în construcții - 5 locuri * electrician protecție relee, automatizări și măsurători electrice - 3 locuri * electromecanic auto - 1 loc * femeie de serviciu - 4 locuri * fierar-betonist - 16 locuri * filator - 11 locuri * finisor asamblor obiecte din mase plastice - 4 locuri * trezor universal - 2 locuri * gardian public -14 locuri * gestionar depozit - 2 locuri * impiegat auto -1 loc * inginer automatist - 3 locuri * inginer căi ferate, drumuri şi poduri - 2 locuri * inginer construcţii civile, industriale şi agricole - 3 locuri * inginer electrotehnist - 1 loc * inginer industrializarea lemnului - 1 loc * inginer instalații pentru construcții - 1 loc * inginer mașiniunelte - 1 loc * inginer mecanic - 7 locuri * inginer mecanic utilaj tehnologic pentru construcții - 1 loc * inginer mecanic utilaj tehnologic textil -1 loc * inginer textile, pielărie - 4 locuri * inginer tricotaje, confecţii - 1 loc * însoţitor de bord - 1 loc * inspector învăţământ - 1 loc * inspector protecţia muncii - 1 loc * instalator apă-canal - 15 locuri * jurisconsult - 1 loc * lăcătuş mecanic - 1 loc * lăcătuş mecanic de întreţinere şi reparaţii universale - 3 locuri *Menjer confecţioner lenjerie după comandă - 4 locuri * macaragiu -1 loc * maistru industria sticlei şi ceramicii - 1 loc * maistru industria textilă, pielărie - 2 locuri * manipulant mărfuri - 3 locuri * marochiner confecţioner marochinărie după comandă - 75 locuri * maşinist la maşini mobile pentru transporturi interioare - 1 loc * maşinist la maşini pentru terasamente (ifronist) - 4 locuri ^ mecanic auto - 3 locuri * montator, reglor, depanator aparataj electric - 3 locuri * muncitor necalificat la ambalat produse solide şi semisolide - 35 locuri * muncitor necalificat la demolări clădiri, zidărie, mozaic, faianţă, gresie, parchet - 9 locuri * muncitor necalificat la întreţinere drumuri, şosele, poduri, baraje - 4 locuri * operator calculator electronic şi reţele - 1 loc * operator introducere, validare și prelucrare date - 10 locuri * operator mașini-unelte semiautomate și automate - 3 locuri * operator prelucrare mase plastice - 4 locuri * operator tăietor textile - 3 locuri sic paznic - 5 locuri pictor pe sticlă și ceramică - 2 locuri * pregătitor piese încălţăminte - 3 locuri * prelucrător topitură sticlă la ţeavă - 2 locuri * presator metale la rece - 13 locuri * revizor gestiune - 1 loc * secretară - 6 focuri ^ şef birou comerț cu ridicata şi amănuntul - 2 locuri * şef casă compensaţie - 1 loc * şef coloană auto - 1 loc ^ şef departament - 2 locuri * șef serviciu comerț cu ridicata și amănuntul -1 loc * șofer autobuz - 8 locuri * șofer autocamion/mașină de mare tonaj - 8 locuri * strungar universal - 2 locuri * tâmplar manual/artizanal - 1 loc * tehnician în industrializarea lemnului - 1 loc * tehnician tehnolog mecanic - 1 loc * țesător - 12 locuri * tâmplar universal - 16 locuri tractorist - 1 loc * traducător - 1 loc * traducătorist -1 loc * trăgător, șlefuitor, gradator nivele - 3 locuri * vânzător - 25 locuri * zidar pietrar - 2 locuri * zidar rosar-tencuitor -18 locuri * zugrav-vopsitor - 7 locuri. Ioan VIDRIGHIN “Noi suntem foarte săraci. Nu avem bani” , declară senatorul PRM Aron Belaşcu, preşedintele Biroului Executiv Judeţean al partidului . Vineri, la sediul Filialei Judeţene a Partidului România Mare, a avut loc o conferinţă de presă în cadrul căreia au fost dezbătute mai multe probleme legate de campania electorală, activitatea Organizaţiei Judeţene a partidului, activitatea arlamentarilor PRM, situaţia în care se află în prezentomânia. La nivelul Biroului Executiv Judeţean au fost stabilite mai multe strategii pentru pregătirea campaniei electorale, fiind totodată mai mulţi potenţiali candidaţi desemnaţi pentru posturile de primar, consilier local şi consilier judeţean. Astfel, pentru postul de primar al municipiului Sibiu se va opta fie pentru candidatura preşedintelui Organizaţiei Municipale Sibiu a PRM, Nicolae Rada, fie pentru cea lui Alexandru Remer (în urma unei analize efectuate la nivel central va fi stabilit candidatul PRM pentru postul de primar al Sibiului). Pentru fotoliul de primar al Mediaşului, numele candidatului se cunoaşte deja, fiind vorba de ing. Ioan Voinea. Au fost întocmite şi listele cu candidaţii pentru Consiliul Local (atât în municipiul Sibiu, cât şi în judeţ), şi cele pentru consilierii judeţeni. Pentru a se evita orice speculaţii, candidaţii au fost înscrişi pe liste în ordine alfabetică. Criteriile care au stat la baza desemnării candidaţilor au fost: competenţa profesională şi capacităţile manageriale, rezultatele obţinute până în prezent, loialitatea dovedită faţă de partid, conduita morală, capacităţile de comunicare, vechimea în partid, posibilitatea susţinerii din punct de vedere material a campaniei electorale, studiile (superioare sau medii) ş.a. Faţă de problema fondurilor alocate pentru campania electorală, conducerea Filialei Judeţene a PRM nu s-a renunţat încă, urmând ca, în scurt timp, să fie stabilit uuget pentru "bătălia” din această vară (în anul 2000, s-au cheltuit doar (!) 12 milioane lei pentru campania electorală a PRM la nivelul judeţului Sibiu). Toţi candidaţii partidului vor fi "şcoliţi”, pentru a-şi însuşi cât mai bine legislaţia din domeniul Administraţiei Publice, ei trebuind totodată să “viseze” şi programul de guvernare al PRM. Vor fi identificate problemele la nivelul fiecărei localităţi, urmând ca în urma unei analize să fie identificate problemele majore a căror rezolvare se va regăsi în oferta electorală a PRM. Referitor la desfăşurarea campaniei electorale, s-a menţionat că aceasta va avea loc într-o manieră civilizată, dar nu vor fi “iertaţi” corupţii din judeţ, ale căror fapte vor fi făcute publice. Deputatul Nicolae Enescu şi-a exprimat, în cadrul aceleiaşi conferinţe de presă, poziţia faţă de amestecul politicului în presa locală: “Ne deranjează că se fac presiuni din partea partidului aflat la guvernare asupra ziarelor locale”. El a precizat că “Alianţa PSD-FDGR nu va rezista, deoarece este o alianţă de moment. FDGR va pierde electoratul, dacă se implică în acest joc”. Iar senatorul Aron Belaşcu a declarat că “Partidul România Mare va câştiga, după calculele noastre, alegerile în proporţie de 50°/6”. întrebată dacă poate numi baronii locali, conducerea Filialei Judeţene s-a abţinut să dea nume, dar nominalizările nu vor întârzia să apara odată cu strângerea unor dovezi clare de fapte reprobabile comise de persoane sus puse, în următoarele conferinţe de presă săptămânale, PRM va face dezvăluiri referitoare la faptele de corupţie din judeţ şi prezentarea programului de guvernare al acestui partid. Dragoş BAKO 51 de dub REDUCERE! SIBIU B-dul Victoriei, Bl. 29 Tel: 230 042.217 242 CAICUL Pre autovehicul: 5100 Euro Perioadă de derulare: 04 de luni Comisionul firmei:255 miini204 euro Adeverință de salariu: nu se solicită Giranți: nu se solicită Dobândă: 3% pe an Rată lunară: 73,46 euro Total dobândă pe 7 ani: 1070 euro Programul de permanenţă al Inspectoratului în Construcţii Sibiu în caz de accidente tehnice sau dezastre, Inspectoratul în Construcţii Sibiu are asigurat un program de permanenţă prin inspectorii de stat, în zilele nelucrătoare şi sărbători legale, după cum urmează: c.arh. loan Chicu - tel. 42.12.93; ing. Norina Cristea - tel. 22.21.91; sing. Vasile Cristea - tel. 22.21.91; ing. Sorin Iosepescu - tel. 24.82.44; ing. Dorin Măieţ - tel. 22.97.14; ing. loan Pană - tel. 21.38.81; ing. loan Picu - tel. 23.69.60; ing. IonTănăsescu - tel. 21.33.99; ing. Mircea Tempea - tel. 21.85.58; ing. Ovidiu Tempea - tel. 42.62.31; ing. Emanuela Toabeș - tel. 24.22.02; conducători auto: Romul Mărginean - tel. 42.35.88; Nicolae Muntean - tel. 21.67.65. în afara acestor perioade, zilnic între orele 8-16, contactul cu IC Sibiu se poate face la telefon 21.05.62, iar între orele 16 8 cu inspectorul șef, arh. Gheorghe Șeptilici, la tel. 21.97.62 sau 0722/19.34.98, sau cu inspector de stat ing. loan Sandu Picu, la tel. 23.69.60 sau 0722/59.82.12. Strjjenia vieţii spirituale * In fiecare an, în prima duminică din postul Sfintelor Paşti se prăznuieşte Duminica Ortodoxiei. Este ziua numelui Bisericii. Dacă la Rusalii se prăznuieşte ziua de naştere a Bisericii ca societate văzută, în această duminică este serbată ziua ei onomastică. Biserica noastră se numeşte "ortodoxă" sau “drept măritoare”, pentru că ea a păstrat de-a lungul veacurilor adevărurile de credinţă descoperite în Legea Veche, prin prooroci, iar în cea nouă, prin Iisus Hristos, transmise cu sfinţenie, fără schimbare de Sf. Apostoli şi urmaşii lor legitimi, episcopii şi preoţii. Prilejul începerii acestei sărbători a fost dat de biruinţa cinstitorilor sfintelor icoane asupra celor potrivnici, în anul 843 d. Hr. După îndelungate frământări şi lupte, Biserica a stabilit, în spiritul vechii credinţe, că cinstirea sfintelor icoane este un lucru bun şi plăcut lui Dumnezeu, întrucât nu cinstim lemnul sau hârtia, ci chipul pe care ele îl reprezintă, icoana creştină fiind o fereastră deschisă a minţii noastre pe Cerul lui Dumnezeu. * De astăzi, am intrat în perioada Babelor, personaje din mitologia populară, în concepţia populară curentă, Zilele Babei sau Babele coincid cu perioada 1-9 martie, cunoscută ca perioadă de interferenţă, de prag între iarnă şi primăvară, purtătoare a prognozelor populare asupra schimbărilor vremii. Prima zi, 1 martie, este consacrată Babei Dochia, care potrivit legendei şi-a dus oile la munte în primele zile ale lunii martie şi după ce şi-a lepădat pe rând cele nouă cojoace îngreunate de ploaie, a îngheţat sau s-a prefăcut împreună cu oile, în stânci. Ca semidivinitate populară Baba Dochia are un alai de 9 babe. * Astăzi, 1 martie, calendarul creştin ortodox face pomenirea Sf. Muc. Evdochia. Această Sfântă era din cetatea liiopolis, din Libanul Feniciei, şi a trăit în secolul al lll-lea d. Hr, fiind necredincioasă şi închinătoare la idoli. Fiind foarte frumoasă, atrăgea pe mulţi la sine cu farmecul ei, petrecându-şi viaţa în desfrânare. Prin această viaţă şi-a strâns multă avuţie, încât şi în alte ţări i se dusese vestea: într-o zi, trecând prin cetate un pustnic, pe nume Ghermano, acesta şi-a luat o locuinţă aproape de casa Evdochiei. Şi auzea din casa ei, Evdochia, neîncetatele cântări, citiri şi rugăciuni pe care le făcea Sfântul în odaia lui şi de asemenea, cuvintele de suflet folositoare pe care le adresa celor care îi treceau pragul. Cu timpul, Evdochia, scârbită de viaţa pe care o ducea, a mers la omul lui Dumnezeu, rugându-l s-o înveţe calea mântuirii. Şi aşa, învăţând dreapta credinţă, a crezut în Hristos şi s-a botezat, schimbându-şi din acest moment viaţa. A împărţit apoi toată averea ei săracilor, a eliberat scalvii, după care s-a dus într-o mănăstire, unde trăia în smerenie şi în pocăinţă. Ducându-se vestea despre trecerea ei la creştinism şi pârâtă împărăratului Aurelian (270-275), acesta a poruncit să fie prinsă. Dar, dând dovadă de curaj şi săvârşind semne minunate chiar în faţa împăratului, acesta s-a îmblânzit faţă de ea. Murind Aurelian, a fost prinsă şi pe vremea lui Diogen, care era dregător în liiopolis, când a fost pusă la chinuri, dar ulterior a fost eliberată. I s-a tăiat capul însă, sub dregătorul Vichentie, urmaşul lui Diogen, după ce a îndurat din nou chinuri cumplite. Şi astfel, Sf. Evdochia a dobândit cununa muceniciei. Gheorghe DOBRIN