Tribuna, mai 2004 (Anul 120, nr. 4011-4036)

2004-05-01 / nr. 4011

COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXX, serie nouă, Sâmbătă, 1 mai 2004 Varianta în limba română pe INTERNET nr. 4011 12 pagini (cu supliment), 5000 Ici (la abonați-2000 Ici) E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro Scenariu pentru ce-i mai rău ! SimiS»tem I de miram? şi atacuri teroriste *■ Inspectoratul de Protecţie Civilă a organizat, ieri, un exerciţiu de alarmare publică, împreună cu Poliţia, Pompierii, SMURD, Ambulanţa, Gardienii Publici şi Salvamontul ^ simularea a inclus intervenţia în cazul unui cutremur, decontaminări chimice şi atacuri teroriste , cutremur.Astfel, au fost evacuaţi presupuşii răniţi din noul sediu al Primăriei şi duşi într-un punct de prim-ajutor faţa Mică a fost, ieri, scena principală a exerciţiului de alarmare publică organizat de instituţiile cu atribuţii în ceea ce priveşte siguranţa cetăţeanului. Cei implicaţi au simulat intervenţia în cazul unui cont. In pag. 10 Cc.pr . Emisiunea “Pulsul adevărului" care va fi relansată luni, 3 mai, la ora 16.15, la Antena 1 Sibiu, îl va avea ca prim-invitat pe primarul Sibiului, Klaus Johannis. Singurul talk-show adevărat din Sibiu, moderat de colegul nostru, Răzvan Marcu, va dezbate zilnic cele mai importante evenimente ale momentului, cu invitaţi de marcă din oraş şi nu numai. Nu uitaţi, aşadar, “Pulsul adevărului”, de luni până joi, numai la Antena 1 Sibiu. U natfiruM* M kw ÎÎAk/i li.i.3 Viif Vii fej Salt în gol S-a aruncat de teama... spitalului Un tânăr de 28 de ani din Miercurea Sibiului s-a aruncat, în urmă cu două zile, de la fereastra unui bloc de pe str. Rusciorului din Sibiu, de la etajul III. Chiar dacă a vrut să se sinucidă, căzătura nu i-a fost fatală tânărului, care a trebuit însă să fie transportat la spital în stare foarte gravă. Povestea lui este cutremurătoare. El a fost înfiat de mic de către familia sa adoptivă, care s-a străduit să îl crească cât de bine se poate. Ba mai mult decât atât, la un moment dat, el a reușit să se căsătorească, însă căsnicia sa nu a durat prea mult timp. Repetatele probleme avute în viaţă l-au împins pe tânăr pe panta sinuciderii. El nu este la prima experienţă de acest gen, cel puţin din câte povesteşte. Repetatele tentative de sinucidere i-au convins pe medicii sibieni să îl interneze la Spitalul de Psihiatrie din Sibiu, loc de care s-a temut întotdeauna. Acum, el spune că teama de a ajunge din nou internat în acest spital, l-a făcut să se arunce pe fereastră. Rezultatul nu a fost cel scontat. Salvarea l-a transportat în viaţă la Spitalul Clinic Judeţean din Sibiu, unde medicii l-au luat în primire. “Pacientul a fost adus la urgenţă cu politraumatisme, un traumatism cranian închis şi o fractură occipitală. El a fost supus unui test cu tomograful şi a rămas sub supraveghere medicală”, a declarat doctorul Carmen Natea, purtătorul de cuvânt al Spitalului Clinic Județean. fufi, $,M, 6^0 Parcare la intersecţia străzilor Lungă şi Rusciorului Consiliul Local Sibiu a adoptat un proiect prin care, la intersecţia străzilor Lungă şi Rusciorului, va fi amenajată o parcare auto privată. Parcarea se va întinde pe 1.153 mp, teren ce va fi vândut prin licitaţie publică deschisă, preţul de pornire fiind de aproximativ 20 euro/mp. Amenajarea parcării se face la cererea societăţii “Terra Invest” SRL, care şi-a arătat disponibilitatea în acest sens. Terenul a fost evaluat de Serviciul Patrimoniu al Primăriei municipiului Sibiu. (S.F.) MW□ începând de azi, ziua de 1 mai dobândeşte o semnificaţie suplimentară: zece state noi primesc botezul european. Personalităţi de notorietate se întrec în metafore pentru a sublinia o victorie viitoare, care ar trebui să se numească o Europă unită şi puternică. Salutăm evenimentul din perspectivă, dar nu putem înăbuşi nişte întrebări. Toate întrebările noastre au răspunsuri oficiale, dar nu toate răspunsurile reuşesc să ne stingă nişte dubii. Mai întâi, scormonind esenţa, o să ne întrebăm, în doi timpi, dacă se va închega vreodată Uniunea Europeană, şi apoi, o să ne întrebăm dacă, închegându-se, răspunde unei necesităţi stricte? Nu avem nici o acreditare să judecăm şi să propunem rezolvări unor probleme atât de fine; ne întrebăm doar, în virtutea dreptului la dubiu, dacă vor reuşi europenii să ducă la bun sfârşit o misiune atât de complexă, sau vor recunoaște, cu timpul, zădărnicia strădaniilor. Mihai BRATU cont. in pag. 10 începând de luni Caravana "Info Social mută munţii" Sub sloganul "Caravana Info Social mută munţii", luni va porni la drum, prin întreg judeţul Sibiu, o echipă a Crucii Roşii şi a colaboratorilor săi, care va promova serviciile sociale. Proiectul Info Social, organizat de Crucea Roşie Sibiu, în parteneriat cu ARAPAMESU, Consiliul Judeţean şi Direcţia de Sănătate Publică Sibiu, îşi propune să întărească relaţiile de colaborare în sectorul social şi să aducă serviciile sociale mai aproape de cei care au nevoie. Acţiunea este finanţată de Guvernul Statelor Unite ale Americii prin programul GRASP, iar în cadrul ei va fi distribuit Ghidul Info Social, un ghid al drepturilor şi serviciilor sociale, începând din 3 mai şi până în 4 iulie. Tribuna vă va ţine la curent cu acest proiect şi vă va oferi informaţii despre locul prin care va trece caravana. Sorana MAIER Ministrul Speranţa Ianculescu a dat "startul" la arom Sibiu în cadrul unei întâlniri avute ieri cu presa. Speranţa lanculescu, ministrul Mediului şi Gospodăririi Apelor, a prezentat oficial, Agenţia Regională de Protecţie a Mediului Sibiu şi noua structură a ministerului pe care îl conduce. Dânsa a precizat că, în perspectiva aplicării aquis-ului comunitar pe probleme de mediu, trebuie să avem în teritoriu structuri bine dezvoltate local şi regional. “Sunt convinsă că agenţia de la Sibiu n-a fost aleasă întâmplător să devină regională, datorită capacităţii ei de a prelua nişte sarcini suplimentare". Deci, sarcinile sunt mai multe şi mai importante, noua organigramă prevede o suplimentare de posturi, dar oricât de mulţi inspectori am avea, ei nu pot face faţă singuri. Tocmai de aceea, un rol foarte important revine - a subliniat doamna ministru parteneriatelor pe care agenţiile teritoriale le încheie cu autorităţile locale, cu agenţii economici şi cu societatea civilă. în acest context doamna Ianculescu a subliniat rolul foarte important pe care îl poate juca presa în conştientizarea oamenilor că apărarea mediului privește pe fiecare pentru că e în beneficiul fiecăruia. Aplicarea aquis-ului comunitar pe probleme de mediu va fi o misiune dificilă, care va presupune, între altele, accesul la fondurile comunitare. Ion SORESCU în urma alegerilor de ieri Detalii în pag. 12îl Biroul iUn are un om imun