Tribuna, ianuarie 2007 (Anul 123, nr. 4831-4855)

2007-01-03 / nr. 4831

2U1 ISRAKO La mulţi ani! Uite că am dat cil oiştea şi în gardul Europei, iar de vreo 48 de ore suntem şi noi europeni cu I patalama. Cum ne simţim în această postură "inedită"? ! Ce-am făcut la I cumpăna dintre anii când am sărit pârleazul i în Uniune? Vor spune unii probabil că suntem i cârcotaşi, dar sincer, momentul n-a fost cu nimic diferit de cele din 2004 sau 2005. Ba nu. I nişte căciuli albastre cu steluţe galbene şi ici colo un steguleţ european. Peste toate, focuri de artificii, cât pentru întregul continent. Care e câştigul principal al pram aderării în opinia majorităţii românilor? Hălăduitul prin Uniune doar cu buletinul. Păi bine, bine, care e diferenţa între a circula liber cu paşaportul sau cu buletinul? Nu e totuna? Cine a vrut să călătorească şi până acum, şi-a făcut paşaport; cine nu, a aşteptat binecuvântarea aderării. Am scăpat de petarde şi am răsuflat uşuraţi. Numai că inventiv, românul a descoperit spartul sticlelor pe stradă. Că e şi puţin grec, din moment ce grecul e la rândul lui pe alocuri european. Desigur, nu se aştepta nimeni la manifestări fără cusur, pentru că şi europenii cu state vechi îşi au tăntălăii lor. Problema e că mulţi au sperat într-o metamorfoză crucială peste noapte, s-au culcat români şi s-au trezit - cum era şi normal de altfel - tot români. Ne-am (de fapt s-au) înfierbântat mulţi la aşezarea prefixului "euro" în faţa unor termeni banali precum sănătate, revelion, împliniri şamd. Şi-au urat eurosănătate, eurorealizări şi euroîmpliniri. Pesemne sunt urări mai eficiente. Fie că vorbim despre Bucureşti, Cluj, Iaşi sau Timişoara, putem spune că maimuţăreala a fost românească şi doar unele grimase au încercat Europa cu degetul. Nu vrem să ne înţeleagă nimeni greşit. Nu amendăm stilul obişnuit de manifestare al românului, ne-am obişnuit cu el, asta e, n-avem ce face. Trist este că visul european al multora se va destrăma, iar balonul prea umflat care urma să îi poarte prin El Dorado se va dezumfla dureros. Vom rămâne pentru câţiva ani cu amintirea fiorilor daţi de un vis puţintel naiv, tras de cosiţele albastre. Vorba unui cititor: "Va fi ce-a fost şi până acum". De fapt va fi mai mult decât atât, cel puţin pe factura aderării.. . DE PE STRADA MEA * Text Dan I foto: RÂNCU Bâlea Lac Revelion la înălţime Multe au fost locurile şi localurile din judeţul Sibiu unde petrecerea de Revelion a însemnat şi în acest an, un adevărat eveniment. Dintre acestea, s-a evidenţiat Cabana Bâlea Lac, locul unde peste 120 de turişti, români din toate colţurile ţării, dar şi străini, au dorit să petreacă trecerea dintre ani. Primii oaspeţi au ajuns la Bâlea în data de 29 decembrie, aceştia făcându-şi rezervare, cu mult timp în urmă, la pachetul special de servicii pregătit pentru acest prilej de proprietarii cabanei. Până în data de 31 decembrie, au tot sosit turişti la Bâlea Lac, astfel că, în noaptea dintre ani, atât cabana cât şi spaţiile de cazare de la Telecabina Bâlea Lac, au fost ocupate la capacitate maximă. La aceştia s-au adăugat turiştii sosiţi şi cazaţi la Ice Hotel, cu toţii fiind găzduiţi în noaptea Revelionului de cele două saloane special pregătite la cabană. Cum era de aşteptat, proprietarii cunoscutei cabane au făcut tot ce le-a stat în putinţă ca oaspeţii lor, oameni din diverse categorii sociale (avocaţi, procurori, medici, cadre didactice, jurnalişti, studenţi, pensionari, oameni de afaceri etc), să petreacă aici momente memorabile, iar, după reacţiile exprimate de cei prezenţi la plecare, se pare că au reuşit acest lucru cu vârf şi îndesat. De la Revelionul 2007 la Cabana Bâlea Lac nu au lipsit mâncărurile sofisticate şi deosebit de gustoase, băuturile alcoolice şi răcoritoare din cele mai diverse, şampania, focul de artificii, tortul şi prăjiturile, toate fiind garnisite armonios cu programe muzicale pregătite şi oferite de doi colaboratori ai localului, DJ PUIU şi DJ ZOLI. Iar, pentru cei ce au ales să petreacă întreg sejurul la Bâlea Lac, lista serviciilor oferite de organizatori s-a completat, în prima zi a anului, cu focul de tabără, ţuica sau vinul fiert, precum şi cu alte surprize. Petrecerea de Revelion a încheiat şirul sărbătorilor de iarnă pregătite la Bâlea Lac, dar acţiunile programate în cadrul Proiectului de Marketing Turistic „ICEA HOTEL 2007” continuă. Vom reveni cu amănunte. ! Revelionul Integrării la Mediaş PUBUCITATE Tribuna TALON DE PARTICIPARE nr.1 Nume, prenume, Adresa: ................ Actul de identitate: Câştigă cu Tribuna un televizor color Decupează 15 taloane din cele 25 pe care le publică TRIBUNA până la data de 31 ianuarie 2007 şi trimite-le pe adresa redacţiei până la 5 februarie 2007, data poştei. Tragerea la sorţi va avea loc în 8 februarie 2007. Vasile ANTIPA Primăria Mediaş, prin Direcţia de Cultură, Tineret, Sport şi Turism a organizat Revelionul Integrării, în Piaţa Corneliu Coposu din oraş. Astfel, de la ora 19 şi până după miezul nopţii, medieşenii care au dorit să petreacă cea mai lungă noapte a anului în „aer liber”, s-au putut distra alături de câteva nume cunoscute ale muzicii româneşti. Iar reprezentanţii primăriei au conceput în aşa fel programul, încât şi cele mai pretenţioase gusturi artistice să fie mulţumite. Programul a fost deschis de 2 formaţii locale şi a continuat, la ora 20 cu recitalul cunoscutului interpret etno Radul Ilie. D.J Raule, membru al formaţiei Morandi, a încălzit medieşenii prezenţi în piaţă, iar fetele de la TNT au ridicat cota de adrenalină a medieşenilor petrecăreţi, până aproape de cota maximă. Cu 10 minute înainte de miezul nopţii, în faţa Primăriei Mediaş a avut loc un scurt ceremonial de ridicare pe un catarg special amenajat pentru acest eveniment, a drapelului Uniunii Europene, alături fiind arborate şi drapelele României şi Mediaşului. Edilul şef Daniel Thellmann a numărat, alături de cei aproximativ 2.000-2.500 de medieşeni prezenţi la miezul nopţii în faţa sediului administraţiei locale, ultimele secunde ale lui 2006 şi a transmis locuitorilor oraşului, urările tradiţionale la început de an nou. Momentul solemn a fost urmat de un grandios foc de artificii, care timp de o jumătate de oră, a luminat cerul Mediaşului. „Este un moment istoric, pe care l-am sărbătorit alături de foarte mulţi medieşeni, în piaţa din faţa primăriei, iar pentru scurt timp, s-a simţit în acest loc un suflu care leagă inimile oamenilor şi care îi face mai hotărâţi să străbată o perioadă poate destul de grea. Consider că aderarea ne-a deschis noi perspective pentru progres şi bunăstare, dar cred că şi provocările acestei aderări vor fi foarte mari. Mai consider, în acelaşi timp că unită, solidaritatea umană nu a dat greş niciodată, iar împreună vom reuşi să răzbatem prin toate încercările şi mai mult, vom putea să dăruim copiilor noştri ceea ce le-am promis, respectiv o viaţă mai bună, un Mediaş mai frumos, un oraş în care merită să trăieşti”, ne-a declarat primarul Daniel Thellmann. PUBLICITATE SC TIPOTRIB SRL SIBIU Angajează tehnoredactori calculator cunoscători: pachet programe • Corel • Adobe • Microsoft Office Condiţii: studii superioare, domiciliul în Sibiu. Rugăm seriozitate. CV-urile se primesc la CPE Tribuna, str. G. Coşbuc nr. 38 (orele 8-16), până în data de 5 ianuarie 2007 miercuri, 3 ianuarie 2007 ■ Tribunal Revelion Orăşenesc la Copşa Mică Vasile ANTIPA Aproape 100 de familii din oraş au luat parte la prima ediţie a Revelionului Orăşenesc, organizat de municipalitatea din Copşa Mică. Evenimentul s-a desfăşurat la cantina Grupului Şcolar „Nicolae Teclu" şi s-a dovedit până la urmă a fi o manifestare extrem de reuşită pentru cei care au dorit să petreacă alături de edilii din oraş, trecerea în 2007 şi aderarea la Uniunea Europeană. Programul a debutat la ora 20, când invitaţii au fost primiţi de primarul şi viceprimărul din Copşa Mică. Până aproape de miezul nopţii, toată lumea a gustat din bucatele special preparate pentru acest eveniment, iar buna dispoziţie şi distracţia au fost la ele acasă. Nu au lipsit din program, o tombolă, un concurs de dans, dar şi unul de bancuri, toate întregind o seară de neuitat pentru cei prezenţi. La ora 23.45, reprezentanţii primăriei alături de invitaţi au luat parte, în faţa sediului administraţiei locale din oraş, la o scurtă slujbă religioasă de mulţumire, iar la ora 0, toţi locuitorii din Copşa Mică au fost martorii unui splendid foc de artificii. Distracţia a continuat apoi la Revelionul Orăşenesc până spre dimineaţă, când participanţii s-au îndreptat fiecare spre casele lor. „Este pentru prima dată când organizăm la Copşa Mică un Revelion Orăşenesc şi sunt extrem de mulţumit că avem în sală, alături de noi, 100 de familii, începutul este foarte bun, fiind practic primul semnal că intrăm în rând cu oraşele. Şi pentru că ne considerăm un oraş, atunci trebuie să fim împreună cu locuitorii atât la bine, cât şi la rău. Iar acest revelion este un mod foarte plăcut de a intra în noul an alături de oameni. Aş vrea să le transmit, prin intermediul ziarului Tribuna, tuturor locuitorilor din Copşa Mică, să aibă parte de un an mai bun, să fie sănătoşi, iar 2007 să le ofere posibilitatea îndeplinirii tuturor dorinţelor”, ne-a declarat primarul Daniel Tudor Mihalache. Primul incendiu din 2007 la Mediaş Vasile ANTIPA Un puternic incendiu a izbucnit la Mediaş, chiar în noaptea de Revelion. Din cauza unor conductori electrici suprasolicitaţi, acoperişul unei case de pe strada Ciocârliei din oraş a ars pe o suprafaţă de 80 de metri. „în noaptea de Revelion, în jurul orei 0.13, pompierii militari au fost solicitaţi pentru stingerea unui incendiu izbucnit la acoperişul unei locuinţe de pe strada Ciocârliei. Cauza incendiului a reprezentat-o un scurtcircuit, produs din cauza unor conductori electrici suprasolicitaţi, în urma incendiului, au ars aproximativ 80 de metri din acoperişul locuinţei, construit parţial din carton asfaltat. De asemenea, au fost degradate mobilierul şi alte bunuri din locuinţă. Incendiul a fost stins în 40 de minute, iar valoarea pagubelor este de 150 de milioane de lei vechi”, ne-a declarat locotenent-colonelul Oliviu Pripon, comandantul Detaşamentului de Pompieri Mediaş. La nivelul detaşamentului a fost constituită o echipă de anchetă, pentru elucidarea tuturor cauzelor şi împrejurărilor care au condus la izbucnirea incendiului.