Tribuna, februarie 2007 (Anul 123, nr. 4856-4879)

2007-02-01 / nr. 4856

EVENIMENT Autorităţile se păzesc de gripa aviară • Comandamentul antiepizootic s-a întrunit ieri • normele europene cer măsuri noi • Sorana MAIER Comandamentul antiepizootic judeţean s-a întrunit, ieri, la Instituţia Prefectului, pentru a lua măsurile pe care i le cere legislaţia nouă, europeană. La nivel local, a fost înfiinţatun Centru local de combatere a bolii, din care vor face parte Unitatea locală de decizie, ce va fi condusă de prefectul IonAriton. Unitatea locală de suport, formată din poliţie, jandarmi şi alte instituţii ce pot sprijini activitatea Centrului, şi Unitatea locală operaţională, Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Sibiu a prezentat Planul de contingenţă a României pentru influenţa aviară aprobat prin decizia 24/ 2007/CE şi principalele modificări legislative privind combaterea şi lupta contra gripei aviare, aprobate prin ordin al primului ministru, în conformitate cu normele Uniunii Europene. Prefectul Ariton le-a cerut membrilor comandamentului, în special DSVSA, să ia măsurile necesare şi suficiente, pentru combatarea apariţiei temutului virus H5N1, se arată într-un comunicat al instituţiei. „Luaţi aceste măsuri, în judeţ, acolo unde se impun şi monitorizaţi agenţii economici care s-au angajat să respecte anumite programe de modernizare. Atrag atenţia asupra Sibiului, care este capitală culturală europeană, pentru că nu dorim să avem probleme pe linia siguranţei alimentare a cetăţenilor lui şi a numeroşilor vizitatori care vor veni aici”, a declarat Ariton. Gripa aviară a fost confirmată în Ungaria, în apropierea graniţei cu România, dar şi în ţări precum Rusia şi Japonia, iar migraţia păsărilor ar putea duce la răspândirea virusului. ___________________________ Şcoli şi grădiniţe luate la purecat • Inspectorii sanitari au verificat 395 de şcoli şi grădiniţe • 55 de unităţi sunt necorespunzătoare din punct de vedere al asigurării apei potabile, iar 118 nu corespund din punct de vedere al anexelor sanitare • Ramona GĂINĂ Dintre şcolile şi grădiniţele verificate 381 au autorizaţie sanitară de funcţionare, 18 sunt cuprinse în planuri de conformare şi 14 nu au respectiva autorizaţie. "Acţiunea a fost solicitată de către Inspecţia Sanitară de Stat de la Bucureşti şi a constat în recontrol la unităţile şcolare de toate categoriile, pentru a verifica remedierea deficienţelor constatate la începutul anului şcolar", explică Adrian Bălan, medic şef al Inspecţiei Sanitare de Stat Sibiu. în urma controalelor, 55 de unităţi au fost găsite ca necorespunzătoare în ceea ce priveşte asigurarea apei potabile, 90 au primit "bilă neagră" la capitolul dotare cu mobilier iar 118 au probleme cu anexele sanitare. Inspectorii sanitari au dat în urma controalelor 98 de avertismente şi tot atâtea sancţiuni. Prefectul vrea linişte La patru zile după evenimentele zguduitoare de la Spitalul Clinic Judeţean Sibiu, prefectul judeţului Sibiu, Ion Ariton, ne-a declarat, ieri, că va lua măsuri dure dacă Poliţia nu-şi face datoria şi nu reuşeşte să creeze un climat de linişte şi siguranţă în Sibiu. Ariton spune că dacă se repetă astfel de acte, măsurile vor fi aspre. "Va trebui să luăm măsuri, care vor fi extreme, indiferent l la ce nivel. Nu putem tolera astfel de acte în Sibiu şi în judeţ", spune prefectul. "Nu o să-l aştepte o muncă uşoară pe viitorul şef al Inspectoratului de Poliţie a judeţului Sibiu, dar în acelaşi timp şi adjuncţii trebuie să-şi facă treaba", a completat Ariton. "Cer suspendarea din funcţie a adjuncţilor dacă nu iau măsuri. Adjuncţii şefului IPJ să se implice şi să creeze lui Prefectural, unde a fost de faţă şi adjunctul şefului IPJ, Lucian Tarnu, Ariton a cerut Poliţiei şi tuturor celor care răspund să se mobilizeze şi să rezolve problemele care sunt în Sibiu, începând de la actele de violenţă, până la problemele din trafic. Moarte clinică Marţi seara, după trei zile, tânărul care a fost înjunghiat în piept cu sabia, a intrat în moarte clinică. Chiar dacă are inima puternică, creierul i-a cedat. El este acum ţinut în viaţă numai de aparate. "încă trăieşte, dar e în aceeaşi stare critică. A intrat în moarte clinică şi este, în continuare, conectat la aparate. Creierul nu-i mai funcţionează la această oră, doar organele", spune Geraldina Găldean, purtător de cuvânt al Spitalului Clinic Judeţean Sibiu. Evoluţia este, aşadar, greu de precizat. Specialiştii spun că are inima puternică şi că, în acelaşi timp, el nu va de zile. Salonul în care se află bolnavul este păzit, în permanenţă, de doi poliţişti. Tâmplaru şi Sasu la UML Ieri, agresorii sibianului, "Tâmplaru" şi "Sasu" au fost aduşi de către mascaţi la spital. De data aceasta, au intrat în curtea spitalului cu maşina Poliţiei şi cu cătuşele la mâini, nu cu săbii şi topoare. Pentru că au fost şi ei "şifonaţi" în timpul luptelor de la Urgenţă, au fost însoţiţi de către poliţişti la medicul legist, în vederea eliberării certificatelor medicolegale. Ei au primit, de asemenea, şi îngrijiri medicale. Din spusele martorilor şi din PUBLICITATE confirmările celor de la Ambulanţă, "Sasu" a fost destul de bine bătut duminică dupăamiază, pe strada Luptei, după ce rivalul lor fusese înjunghiat. Gaşca celor cinci supravegheată de poliţie Judecătorii sibieni au decis duminică noaptea să pună în libertate cinci dintre cei şapte bătăuşi care au fost implicaţi în scandalul de la spital, în timp ce Constantin Tâmplaru ("Tâmplaru") şi Florin Judele ("Sasu") erau transportaţi în arestul Poliţiei pentru că au primit 29 de zile de arest preventiv, pentru comiterea infracţiunii de tentativă de omor, ceilalţi cinci prieteni din gaşcă au fost puşi în libertate. In orice moment însă, aceştia se pot întoarce după gratii, dacă nu respectă interdicţia de a părăsi localitatea. "Automat, după deciziile date de instanţă, ei au intrat sub supravegherea poliţiei. Este o metodologie speciala şi un plan de prezentare regulată a acestora la poliţie. Locaţiile sunt luate în evidenţă", a precizat comisarul şef Mihai Irod, şeful Serviciului Investigaţii Criminale Sibiu. Poliţia spune că aceştia pot fi oricând aduşi în spatele gratiilor, dacă nu respectă deciziile judecătorilor şi interdicţiile impuse de aceştia. O simpla ieşire din oraş poate duce la revocarea măsurii de punere în libertate. Dacă nu-şi fac treaba Ariton ameninţă cu suspendarea şefilor Poliţiei Conducerea Spitalului Clinic Judeţean Sibiu a făcut tot ce a putut zilele acestea şi a făcut rost de bani pentru a renova ce au stricat clanurile rivale din Sibiu. Pagubele din Unitatea Primiri Urgenţe au fost remediate. S-au înlocuit uşile distruse, geamurile sparte şi tâmplăria ruptă. Totul a costat, nici mai mult, nici mai puţin, de 4.800 de lei, bani care vor fi recuperaţi greu, probabil în urma unei acţiuni în instanţă, climatul de ordine pe care l-am cerut şi ieri şi de atâtea ori, de la 1 ianuarie şi înainte", a mai spus prefectul Ariton. Miercuri, în şedinţa Colegiuputea fi deconectat de la aparate. S-au înregistrat cazuri când, persoane aflate în aceeaşi stare cu a sibianului, au rezistat luni sau ani Dan FRÂNCU Astăzi, începând cu ora 13, la Bâlea Lac se va desfăşura festivitatea oficială de inaugurare a ICE HOTEL. Iniţiatorii Proiectului de Marketing Turistic "Ice Hotel 2007" amintesc şi pe această cale celor interesaţi să participe la acest eveniment, precum şi celor invitaţi, că, pentru a evita aglomeraţia la staţia de telecabină, singurul "mijloc de transport" ce poate asigura accesul în zonă, e bine să ajungă din timp la Bâlea Cascadă. Aceleaşi surse ne-au informat că toate acţiunile pregătitoare pentru această inaugurare au fost definitivate, se doreşte organizarea unui eveniment memorabil şi mai ales se speră că vremea va fi favorabilă şi îşi va aduce contribuţia la reuşita evenimentului. Vom reveni cu amănunte. Bâlea lac Primul "hotel de gheaţă" din Europa de Est va fi inaugurat astăzi joi, 1 februarie 2007 ■ Tribuna 3 Siemens Industrial Manufacturing, Engineering and Applications - SIMEA Sibiu Compania noastră este specializată în dezvoltarea şi producţia de echipamente electronice. Flexibilitatea structurilor şi avantajul cooperării cu diverse divizii din cadrul concernului asigură obţinerea unei calităţi de top, a soluţiilor inovative şi a preţurilor competitive pe plan internaţional. Echipa SIMEA SIBIU este în continuă dezvoltare şi invită pe toţi cei care caută să înveţe lucruri noi, acceptă provocări şi doresc să muncească într-un mediu curat, profesional şi orientat spre performanţă, în acest moment căutăm: OPERATORI MONTAJ MANUAL OPERATORI LINIE AUTOMATĂ Dacă sunteţi în căutarea unui loc de muncă stabil într-o companie ce îşi desfăşoară activitatea la nivel occidental şi aveţi: • vedere normală • capacitate de concentrare a atenţiei şi spirit de observaţie • dexteritate • disponibilitate pentru lucru în trei schimburi, vă invităm să transmiteţi un curriculum vitae până la data de 28.02.2007: • prin fax, la nr. 0269/227905 • prin e-mail, la adresa careers.simea.ro@siemens.com • sau la adresa: SIMEA SIBIU - Compartiment Resurse Umane, str. Europa Unită FN, Zona Industriala Vest, Sediul Siemens, Sibiu. Numai candidaţii selectaţi vor fi contactaţi. SIEMENS Global network of innovation de ani in România Pe scurt: $1 BUNE, Şl RELE Dragoş deac • Nu ştiu cum se face, dar când se cam plictisesc românii prin ţărişoara asta, apare, subit şi bine ochit, câte un scandal gândit parcă să ia faţa televiziunilor, să capteze atenţia românilor şi, desigur, să arunce perdele de fum peste agitaţia politică de pe plaiurile dâmboviţene. Ieri, când în oficiosul EvZ am citit despre cei doi români arestaţi de americani în Irak pe motiv de spionaj, mi-a venit în minte tragi-comedia cu răpirea ziariştilor din Irak. Acum e vorba de un tâmplar şi un electrician român, care au fost prinşi de americani în timp ce, destul de dubios, le filmau şi fotografiau ■bazele. Urât din partea românilor şi poate aveau dreptate americanii când au decis să îi aresteze. Ceea ce mă intrigă e faptul că cei doi români au păţit-o în octombrie anul trecut. De ce, taman acum, când ţara fierbe în scandalul Cosescu- Tăriceanu, s-a anunţat că avem doi românaşi,reţinuţi de americani? Oare cinne îi va salva? • Vorbind de fierbere, trebuie amintit că războiul din "SCANDALIANŢA” D.A. se înteţeşte. Băsescu a anunţat că este gata să le explice europarlamentarilor despre cum stă treaba prin politica pro-Patriciu dusă de Tăriceanu, iar Călin şi-a luat inima-n dinţi şi a declarat: "Colaborarea cu PD nu este singura soluţie. Alianţa cu democraţii a murit. PNL are un evantai întreg de soluţii de colaborare". Aşadar, e clar: avem o ţară condusă de unii care se duşmănesc, pe faţă, într-un fel, e bine că ştim adevărul şi nu mai suntem amăgiţi cu fel de fel de alianţe de faţadă • Şi dacă Băsescu traian a divorţat de Tăriceanu, fiica sa cea mare, Ioana, i-a urmat exemplul şi a pus capăt căsătoriei sale cu artistul Bodo. Gurile rele spun că şi antipatia lui Traian pentru ginerele său a avut ceva greutate în luarea deciziei Ioanei pentru divorţ. • Europa ne dă lecţii de eleganţă politică. Jose Barroso, preşedinele Comisiei Europene, adică un fel de prim-ministru al UE, a tratat cu indiferenţă scandalurile din politica românească, calificând ca simple "turbulenţe normale", luptele dintre paiatele Victoria şi Cotroceni. Mai avem multe de învăţat de la Europa... • Dar europenii ne dau un plus la eleganţă şi ne mai bagă pe gât şi ceva minusuri la... "ciobănie". Cică, după intrarea noastră în UE, tradiţia transhumanţei a devenit ilegală. Păi, ciobanii de ce nu au fost consultaţi de ai noştri politicieni, atunci când s-a negociat cu UE? Parcă politicienii sunt plătiţi să reprezinte interesele cetăţenilor, nu? Păi ale cui interese le-a apărat exministrul Flutur, atunci când a semnat că ciobanu' nu mai are voie să-şi păstorească oile? • O observaţie interesantă: în plin avânt spre europenizare, românii urcă vertiginos spre podiumul european al obezităţii. Un recent studiu arată că un român din trei e supraponderal, iar unul din patru români suferă de obezitate. Grav, foarte grav! România a ajuns în ultimii ani pe locul patru în Europa, în topul obezităţii. Viaţă dezordonată şi mâncare nesănătoasă. • în rest, numai de bine....___________