Tribuna, martie 2007 (Anul 123, nr. 4880-4906)

2007-03-01 / nr. 4880

ȘTIRILE DE PE STRADA MEA ştiri ■ ştiri Grigorie Muntean expune la Galeriile Passe- Partout Astăzi, 1 martie, ora 16, Galeriile de artă Passe- Partout vernisează expoziţia personală de pictură a artistului plastic Grigorie Muntean, "Imprevizibile extensii spaţiale". "La Grigorie Muntean culoarea devine „formă" prin introducerea, în compoziţia tabloului, a unor elemente de spaţialitate tridimensională. în ciuda unui geometrism prea evident, tablourile sale sunt construcţii lirice care relevă unele structuri intime ce pot fi asociate mental cu abstracţionismul afectiv" spune Petru Ovidiu Dumbrăveanu, curatorul expoziţiei. (C. G.) Concert simfonic Cristina GHIŞOIU Tribuna Azi, 1 martie, ora 19, Filarmonica de Stat din Sibiu găzduieşte la Sala Thalia un concert simfonic oferit de dirijorul Fernand Jung, directorul Conservatorului de Muzică din Luxemburg şi pianista Dana Protopopescu. Din program fac parte uvertura "Romeo şi Julieta" de Piotr Ilici Ceaikovski, "Concertul nr. 1 pentru pian în mi minor" de Frederic Chopin şi "Simfonia VII în La major" de Ludwig van Beethoven. Dana Protopopescu a susţinut primul concert, alături de o orchestră, la vârsta de 14 ani. Ca solistă și muzician de cameră a captivat publicul din Londra, Moscova, Paris, Barcelona , Washington, Bruxelles şi Montreal. A înregistrat mai multe CD- uri, inclusiv operele complete pentru pian ale lui Mendelssohn, înregistrările concertelor lui Hummel şi Weber i-au adus aprecierea criticilor de la "CD Classics London", "Penguin Guide USA" şi "Diapason France". Printre premiile câștigate se numără "Joseph Darche", "Tenuto-Jeunee Virtuoses", "Laure van Cutsem" şi Premiul Criticilor de Muzică din Bucureşti. Biletele pentru concerte şi recitaluri sunt puse în vânzare la Agenţia de bilete din str. Nicolae Bălcescu nr. 17 (marţi - vineri între orele 10-17 şi sâmbătă-duminică orele 11-15, tel.217 575) şi în seara concertului la intrare. Mesaj de 1 Martie La data de 1 Martie sărbătorim venirea primăverii şi dăruim mărţişoare femeilor din vieţile noastre: mame, fiice, surori. Cu această ocazie dăruiesc şi eu un mărţişor simbolic, sub forma celor mai bune gânduri şi urări de sănătate, tuturor femeilor din oraşul Sibiu. La mulţi ani! Klaus Johannis, I Primarul Municipiului Sibiu L_____________ PENTRU CEI CARE VOR SĂ SE PLIMBE PRIN CENTRU Fiţele pe patru roţi costă 100 lei ora Şedinţa Consiliului Local Sibiu de ieri a fost una în care în mai puţin de o oră toţi cei 23 de consilieri au votat, în unanimitate, 32 de hotărâri, între care unele foarte importante, cum este cea privind regulamentul de acces în centrul istoric al Sibiului. Lux pe bani Pentru a proteja zona istorică, aleşii locali au aprobat ieri taxele de acces şi de parcare a maşinilor în centrul istoric al oraşului, după ce, timp de o lună, şoferii au primit o perioadă de graţie fără cost în care să se obişnuiască cu noul sistem de acces, cu bariere, piloni automaţi şi cartele. Cel mai usturător tarif trebuie să-l suporte cei care nu au nicio treabă pe Bălcescu, în Piaţa Mare sau în restul zonei’istorice, I nu sunt rezidenţi şi nu fac o aprovizionare, dar vor să se plimbe în buricul Sibiului cu maşina. Aceştia trebuie să scoată din buzunar 50 lei pentru o jumătate de oră. Rezidenţii, cei care locuiesc în această zonă îşi pot cumpăra un card de acces permanent timp de o lună, contra a 15 lei, cu condiţia ca staţionarea şi parcarea să se facă în curtea imobilului sau în spaţiile special amenajate.’ Accesul auto pentru maşinile care fac aprovizionarea se face între orele 5.00 şi 9.00, în baza unui card, contra sumei de 5 lei pe zi pentru fiecare maşină. Pentru nunţi, botezuri şi înmormântări, accesul se face în baza unei cereri şi nu trebuie plătită nicio taxă. Regulament de acces Zona pietonală din centrul istoric, pentru care se aplică aceste reguli este formată din strada Cetăţii, Piaţa Huet, Piaţa Mică, Piaţa Mare, Piaţa Aurarilor, strada Samuel Brukenthal, Târgului, Pasajul Scărilor, Manejului, Telefoanelor, Funarilor, Nicolae Bălcescu. Zona pietonală este delimitată de piloni ficşi şi mobili, iar cei care vor să intre cu maşina trebuie să-şi cumpere un card, să oprească maşina în faţa cititorului de card, să valideze cardul şi să intre când pilonul este coborât, iar cititorul emite culoarea verde. Circulaţia se face pe piatra cubică, iar la ieşire trebuie să aşeze maşina în faţa pilonului şi să aştepte culoarea verde pentru a putea ieşi. Nu au ce căuta în zona pietonală maşinile mai grele de 3,5 tone, motocicletele, motoretele, motoscuterele şi ATV-urile, în baza unei cereri, angajaţii instituţiilor publice primesc un card de acces gratuit în zonă. Cei care nu respectă acest regulament riscă amenzi între 100 şi 300 de lei. Nemulţumiţi de orar Unul dintre patronii societăţilor de alimentaţie publică de pe Bulevardul Nicolae Bălcescu a vorbit la finalul şedinţei de ieri şi le-a spus consilierilor că intervalul dintre orele 5 şi 9 dimineaţa este insuficient pentru aprovizionarea societăţilor deoarece multe firme lucrează cu produse care au un grad mare de perisabilitate. El lea cerut consilierilor să găsească o soluţie pentru ca toţi agenţii economici să-şi poată desfăşura activitatea în mod corespunzător deoarece astfel vor avea venituri şi vor plăti şi taxe mai mari. Comerciantul a declarat că acceptă eventual să fie crescută taxa de acces dar să poată să-şi desfăşoare activitatea. Un alt sibian de pe strada Brukenthal a cerut loc de parcare căci de ani de zile îl solicită şi nu l-a primit. Bariere pentru Piaţa Mică La rândul său, Piaţa Mică are un regim special pentru şoferi. Există o perioadă de graţie de 10 minute, de acces gratuit, în care, spre exemplu, şoferii de taxi îşi pot lua clienţii sau îi pot lăsa la destinaţie. Timp de 24 de ore, înainte de Podul Minciunilor funcţionează un sistem de bariere. Şoferul opreşte maşina în faţa barierelor, citeşte numărul de locuri de parcare rămase libere, apasă pe buton, primeşte tichetul de parcare şi intră. La ieşire, introduce tichetul cu codul de bare în automatul de încasare, achită suma şi validează tichetul. După validare, în maxim 10 minute, se introduce tichetul validat la cititorul de la barieră, iar aceasta coboară şi Piaţa Mică trebuie părăsită. în cazul în care indicatorul de locuri de parcare afişează litera x, accesul este interzis din lipsă de locuri. Şi în Piaţa Mică, rezidenţii au acces permanent în baza unui card de 15 lei pe lună, iar cei care vor să parcheze aici plătesc 1 leu pentru jumătate de oră. Pentru nerezidenţi, accesul auto se face în baza unui abonament de 300 lei pe lună. Nu au voie maşinile de peste 3,5 tone, şi pot intra gratis, în baza unui card, angajaţii instituţiilor publice. Accesul pentru a nunţi, botezuri, înmormântări se face gratuit, în baza unei cereri. Lacrimi de despărţire La finalul şedinţei, primarul Johannis le-a urat tuturor doamnelor din Consiliul Local "o primăvară frumoasă, plină de bucurie alături de familie şi de cei dragi" şi ca să nu facă discriminare, flori au primit toţi consilierii, fie femei, fie bărbaţi. Apoi, Johannis a anunţat că este ultima zi a lui Iordan Nicola, secretarul Primăriei Sibiu, în această instituţie, căci de astăzi este angajat al Consiliului Judeţean Sibiu. "Vreau să-i mulţumesc în numele dumneavoastră pentru angajamentul total, constant", a spus primarul, adăugând că îi pare rău că Nicola pleacă, dar îi j înţelege motivele. Niicola a primit un aran- jament de flori din partea primarului, iar în momen- j tul în care s-a reaşezat în scaun şi consilierii l-au aplaudat nu şi-a mai putut j stăpâni lacrimile şi a plâns. "Vă spun cu cea mai mare sinceritate că real- j mente mi-este greu să vor- j besc în această circum- I stanţă şi aş fi preferat o altă situaţie, poate conflictuală", a spus Nicola vizibil emoţionat. "Vă asigur că în întreaga mea activitate am urmărit mai întâi să fie respectată legea şi în al doilea rând să servesc cu bună credinţă cetăţeanul", a adăugat fostul secretar al municipiului. Deşi nu a fost pomenit motivul pentru care Nicolae a părăsit Primăria, se pare că este vorba despre faptul că salariile în Primărie sunt mult mai mici decât în alte structuri, cum este Consiliul Judeţean, lucru pe care primării municipiilor din ţară, în frunte cu primarul Capitalei Adriean Videanu, l-au acuzat la întâlnirea de luna aceasta de la Sibiu, „ Nicola îşi caută batista pentru a-şi şterge lacrimile Două străzi noi în Mediaş VasileANTIPA Thibanu Recent întruniţi în şedinţă ordinară, consilierii medieşeni au adoptat proiectul de hotărâre referitor la atribuirea de denumiri pentru două străzi din oraş. După prezentarea avizului favorabil oferit de comisia de atribuiri de denumiri, constituită la nivelul Prefecturii, consilierii au aprobat fără prea mari probleme, denumirile propuse pentru cele două străzi. Astfel, porţiunea drumului de legătură, cuprinsă între străzile Gheorghe Lazăr şi fosta fermă IAS va purta denumirea de strada Binder Bubi, iar drumul de legătură dintre strada Wevern şi fondul forestier aparţinând municipiului Mediaş, se va numi strada George Popa. joi, 1 martie 2007 ■ Tribuna2 Rezolvările subiectelor la Bac şi Testele Naţionale publicate pe internet După cum au promis reprezentanţii Ministerului Educaţiei şi Cercetării, elevii de clasa a Vlll-a şi cei din clasa a Xll-a au la dispoziţie, începând de ieri, la adresa www.subiecte2007.edu.ro indicaţiile de rezolvare şi răspunsurile pentru disciplinele de la profilul real pentru matematică, la Testele Naţionale şi pentru matematică, informatică, chimie şi fizică, la Bacalaureat. Ministerul Educaţiei şi Cercetării a afişat în 19 februarie pe internet variantele finale ale subiectelor pentru examenele naţionale din acest an. Subiectele au fost supuse dezbaterii publice în perioada 16 ianuarie - 16 februarie, pentru corectarea eventualelor deficienţe. După ce toate sesizările au fost analizate, au fost realizate câte o sută de variante de subiecte pentru fiecare disciplină de examen în parte. Dintre aceste variante, în ziua examenului va fi desemnat, prin tragere la sorţi, subiectul pe care candidaţii vor trebui să-l rezolve. Potrivit metodologiei de organizare a examenelor din acest an, fiecare inspectorat şcolar judeţean trebuie să aleagă varianta optimă pentru a asigura distribuirea variantelor de subiecte şi a rezolvărilor în toate unităţile de învăţământ, urmând ca pe 19 iunie, absolvenţii de gimnaziu să susţină prima probă a Testelor Naţionale, iar pe 25 iunie, absolvenţii de liceu vor susţine prima proba a examenului de Bacalaureat. (D.D.)