Tribuna, aprilie 2007 (Anul 123, nr. 4907-4929)

2007-04-02 / nr. 4907

EVENIMENT ■ Evenimentul a fost organizat de Clubul „Golden Retriever România" Mediaş şi a reunit concurenţi din 4 ţări. Vasile ANTIPA TUbaaa Peste 80 de câini din rasele Golden Retriever şi Labrador au participat sâmbătă dimineaţa la o expoziţie-concurs, desfăşurată în sala de sport a Liceului Teoretic Axente Sever Mediaş. Evenimentul, ajuns la cea de a ll-a ediţie, a fost organizat de Clubul „Golden Retriever România" Mediaş şi a stârnit un real interes în rândurile iubitorilor de patrupede din oraş. Chiar şi edilii oraşului, alături de câţiva consilieri locali şi-au „rupt" o oră şi au admirat exemplarele, ce-i drept superbe, de golden retriever sau labrador. „Pentru acest eveniment s-au înscris un număr de 88 de participanţi din 3 ţări, respectiv Serbia, Ungaria, Bulgaria şi bineînţeles România. Toate exemplarele prezente astăzi aici vor fi arbitrate pe clase şi pe categorii de vârstă, iar primii 4 participanţi de la fiecare clasă în parte vor primi medalii, diplome, cupe şi alte asemenea premii”, a declarat Ecaterina Katona Maghiari, preşedintele clubului „Golden Retriever România” Mediaş. Expoziţia-concurs s-a încheiat sâmbătă dupăamiază, când au fost oferite şi 3 mari premii pentru cele mai bune patrupede, premiate anterior la diferite categorii. Astfel, proprietarul căţelului care a câştigat locul I a primit un televizor color, locul II s-a ales cu un DVD Player, iar ocupantul celei de a II-a poziţii a podiumului a primit un filtru de cafea. La final, reprezentanţii clubului „Golden Retriever România” Mediaş au dat asigurări că şi pentru 2008, vor fi depuse toate eforturile pentru ca această manifestare, devenită deja tradiţională în rândul iubitorilor de câini din Mediaş, să fie organizată în condiţii cel puţin la fel de bune. ÎN WEEKEND, Concurs canin la Mediaş Licitaţie pentru creditul bancar la Aeroport C. PAL Tobman Consiliul Judeţean va organiza astăzi, ora 11, la sediul instituţiei judeţene, licitaţia privind angajarea creditului bancar pentru modernizarea Aeroportului. Termenul limită pentru depunerea ofertelor din partea băncilor naţionale şi internaţionale este 2 aprilie, ora 10. Consiliul Judeţean Sibiu şi Consiliul Local Sibiu vor contractarea unui împrumut în valoare de 140.000.000 lei, pe o perioadă de 25 de ani, din care o perioadă de graţie de 5 ani. Modul de rambursare a creditului va fi realizat potrivit autorităţilor judeţene prin rate semestriale egale (15 aprilie, 15 octombrie ale fiecărui an). Pentru ca licitaţia să se desfăşoare în condiţii legale, trebuie să existe minimum trei participanţi. Modernizarea şi extinderea Aeroportului sibian se va ridica la suma de 59.440.000 euro, fără TVA, iar odată cu contractarea împrumutului, finanţarea pentru noul Aeroport va fi asigurată integral. împrumutul ce va fi contractat va fi garantat cu veniturile proprii ale CJ, fără depăşirea limitei maxime de 30 la sută din totalul acestora, potrivit Legii Finanţelor Publice Locale. Pe lângă fondurile contractate prin împrumut, celelalte fonduri pentru modernizarea Aeroportului provin din bugetul CJ Sibiu, CL Sibiu şi de la Guvern. Noul Aeroport sibian va fi gata în 2008. Vasile ANTIPA Tribuna Dramă cutremurătoare la Brateiu. O fetiţă de numai 6 ani a avut parte de o moarte înfiorătoare, arzând de vie- un incendiu. Evenis a petrecut vineri jurul orei 21, în gentul izbucnirii icendiului fetiţa fiind în casă împreună cu cei doi fraţi mai mici. Potrivit unor vecini, totul a pornit în clipa în care minora ar fi aruncat benzină peste lemnele din soba locuinţei. într-o clipă, fetiţa a fost efectiv cuprinsă de flăcări şi a ars de vie fără ca nimeni să o poată ajuta. Unul dintre vecini a intrat în casă, după ce în prealabil şi-a aruncat peste el câteva găleţi cu apă, însă când a ajuns cu fetiţa afară, nu mai era nimic de făcut. Nici medicii de la Serviciul de Ambulanţă Mediaş sosiţi de urgenţă la locul tragediei, nu au mai putut face nimic, constatând doar decesul fetiţei de 6 ani. „La locul incendiului ne-am deplasat cu două autospeciale, iar când am ajuns la adresa indicată, victimele erau deja scoase afară de către părinţi. în urma incendiului, a ars întreaga locuinţă precum şi bunurile aflate în interiorul acesteia. Datorită arsurilor şi inhalării unei cantităţi mari de fum, o fetiţă de 6 ani a decedat. Cauza incendiului o constituie efectul termic al căldurii, respectiv din cauza sobei supraîncălzite, materialele textile din imediata apropiere au luat foc”, ne-a declarat plutonierul adjutant Marin Istrate, şef gardă intervenţie în cadrul Detaşamentului de Pompieri Mediaş. Unul dintre fraţii fetiţei decedate a suferit şi el arsuri la nivelul feţei şi al braţelor, fiind transportat de urgenţă la Spitalul de Pediatrie din Sibiu. „La unitatea noastră a fost adus un băieţel de 2 ani şi jumătate, care prezenta arsuri la nivelul antebraţelor şi al feţei. După ce i-au fost acordate îngrijirile necesare în asemenea cazuri, a fost transportat la secţia de chirurgie infantilă a Spitalului de Pediatrie Sibiu”, ne-a declarat medicul Codău Monica, coordonatorul Unităţii de Primire Urgenţe Mediaş. Din fericire, al treilea copil nu s-a ales cu nici o leziune în urma incendiului. Cazul este cercetat de o echipă mixtă, pompieri-poliţişti, pentru stabilirea exactă a cauzelor care au determinat producerea incendiului de la Brateiu. TRAGEDIE LA BRATEIU Fetiţă de 6 ani - decedată într-un incendiu 3 luni, 2 aprilie 2007 ■ Tribuna PUBLICITATE___________________________________________________ Tribuna concurs TALON DE PARTICIPARE nr.1 Nume, prenume.................................................... Adresa: ...................................................................... Actul de identitate: .......................................... Câştigă un “ televizor color! ■«carează 15 taloane din cele 25 pe care le publică TRIBUNA până la data de 30 aprilie 2007 şi trimite-le pe adresa redacţiei până la 2 mai 2007, data poştei. ______Tragerea la sorţi are loc în 7 mai 2007. PUBLICITATE METRO Liderul mondial pe segmentul cash&carry angajează pentru magazinul din Sibiu: SEF RAION - Came(cod ref.: SR-SB) Ai: • orientare către cerinţele pieţei şi ale clientului? • experienţă în comercializarea şi gestionarea produselor? • experienţă în conducerea unei echipe? • abilităţi organizatorice şi de comunicare? • studii superioare? • cunoştinţe de limba engleză şi operare PC? îţi doreşti: • să-ţi desfăşori activitatea într-un mediu dinamic şi motivant? • să lucrezi într-o echipă de tineri profesionişti? Atunci noi îţi oferim şansa: • unei cariere într-o companie de succes • unei instruiri teoretice şi practice la standarde internaţionale Dacă eşti interesat de oferta noastră, trimite un Curriculum Vitae însoţit de o scrisoare de intenţie prin email la resurseumane@metro.ro sau pe adresa METRO Cash&Carry, Magazin Sibiu, Şos. Alba lulia, nr. 79A, în atenţia Departamentului Resurse Umane, menţionând codul de referinţă corespunzător. Pe scurt: $1 BUNE, $1 RELE DE CHISEUTĂ _____________|______________ Tribuna Adevărul: „Fără hamburgeri în şcoli!”. O măsură care, odată începută, poate genera alte interdicţii care ar întoarce pe dos viaţe de elev în România anului 2007. Cum ar fi de exemplu „Fără alcool în şcoli”, „Fără droguri în şcoli”, sau, crima crimelor, să nu te mai lase pe poarta şcolii dacă vii machiată ca o mumie din dinastia a 18-a egipteană. ■ „Aproape 20 milioane de lei pentru protecţia copilului”. Nu vă faceţi iluzii, banii aceştia nu cred să ajungă vreodată la un copil bătut de soartă. Ci vor fi cheltuiţi pe programe, servicii şi alte aflări în treabă de o inutilitate, am putea spune, comică. ■ Şi una de pe la noi: „Sibiul, destinaţia culturală a primăverii”. Un banc plăcut, gustat şi de un oarecare Ieremia care, pe pagina de comentarii a Adevărului, învârte cuţitul în rană: „Da, sunt renumiţi ca fiind grei de cap.. .încă din evul mediu, saşii îi numeau "beoţieni" (ăştia erau recunoscuţi de prostatei în Grecia). Până-n 1920 saşii şi ungurii nu-i lăsau să intren oraş...şi-acum, uite-i, capitală culturală cică”. Cu expresia „capitală culturală cică” sunt şi eu de acord. La restul mai am încă mici rezerve. «Jurnalul Naţional: „PD a fost scos de la guver- rî nare”. De către premierul Tăriceanu, care a ajuns unde a ajuns tocmai graţie PD- ului, că dacă mergeau liberalii singuri, aflam de Călin Popescu doar de pe siteul cu maşini de epocă www.retromobil.ro.«„Reţeta Păcală, ţeapa supremă”. Aici, cei de la JN fac o scurte istorie a ţepelor în care s-au băgat românii cu voia (şi banii) lor: Caritas, Gerald, FNI, GEPA, SAFI, şi câte or mai fi fost pe plan local. Punem pariu că dacă ar apărea iar unii care să înmulţească banii de pe o zi pe alta, tot poporul ar face cozi la „băgat” bani? ■ Evenimentul zilei: „Maria Tănase a fost agent secret". Asta ca aste, că din ceea ce am lecturat rapid reiese că era să fie dar nu a fost, dar interesant mi s-a părut faptul că a fost interzisă de legionari. Pentru că era prietenă cu Harry Brauner, care era evreu. Faină atitudine patriotică!« „Hollywoodul şi Divinitatea”. Afli aici că marile staruri de film sunt ba scientologi, ba budişti, ba cabalişti, ba iehovişti, ba ane mai ştie ce. Unii sunt chiar atei: Woody Allen şi Angelina Jolie. Probabil că la Hollywood se alege religia ca să se asorteze cu noul costum ori cu brățara...« Extragerea din 200/ ■ 866203