Tribuna, mai 2007 (Anul 123, nr. 4930-4955)

2007-05-02 / nr. 4930

ȘTIRILE DE u1 Miliarde de lei pentru o grădiniţă IonSORESCU Tribuna Primăria oraşului Ocna Sibiului a primit 9 miliarde de lei vechi din fonduri guvernamentale pentru construirea unei grădiniţe. "Avem studiul de fezabilitate, avem proiect tehnic, avem toate avizele necesare. Urmează să organizăm licitaţia pentru construire. Va mai dura 1-2 luni, pentru că trebuie să întocmim caietul de sarcini, să facem anunţul în Monitorul Oficial, să-l publicăm pe Internet" - ne-a declarat primarul Ioan Babeş. Grădiniţa este cu orar prelungit, iar clădirea care o va adăposti va avea două etaje plus mansardă. Denumiri de străzi în Tălmaciu Dan FRÂNCU Tribuna Cartierul Armeni din oraşul Tălmaciu are, în mod oficial, trei noi străzi. Acestea poartă denumiri de arbori („Stejarului", „Faguluî’și „Paltinului”) și fac legătura între loturile unde a început deja construirea mai multor case şi vile. Aprobarea atribuirii denumirilor celor trei străzi a fost dată recent de Consiliul Local al oraşului Tălmaciu, prin adoptarea Hotărârii nr.46/2007. Seminarii pentru constituirea grupurilor de acţiune locală După ce pe zona Hârtibaciului au avut loc seminarii pentru constituirea Grupului de Acţiune Locală ,,Microregiunea Hârtibaci”, la care au participat reprezentanţi ai unui GAL din Germania care acordă asistenţă pentru realizarea acestor structuri. Asociaţia de Prietenie ,,Ille et Vilaine- Sibiu”, a intermediat un schimb de experienţă cu un GAL din Franţa - „Pays de Redon". Schimbul de experienţă s-a concretizat printr-un ciclu de seminarii desfăşurate la Centrul de Documentare şi Informare din Gura Râului şi la Primăria din Miercurea Sibiului. La seminarii au participat reprezentanţi ai GAL-urile informale din teritoriile: Valea Hârtibaciului, Mărginimea Sibiului, Ţinutul Secaşelor, Valea Oltului şi Valea Târnavei Mari. Moderatorii şi animatorii dezbaterilor au fost Valentin Tudorache, directorul CDR Sibiu, şi Valentin Arvunescu, directorul Asociaţiei de Prietenie „Iile et Vilaine". I II. B 1 DE 1 MAI, ÎN DUMBRAVA SIBIULUI Mici şi bere, marca PSD Mici, bere, muzică populară, discuţii, referendumul din 19 mai, dansuri şi voie bună. Acestea au fost ingredientele prin care membrii social-democraţi PUBLICITATE sibieni şi simpatizanţii lor au celebrat ieri sărbătoarea de 1 Mai, în mijlocul naturii, încă de la orele dimineţii, înainte de a ajunge în Dumbrava Sibiului - locaţia unde s-a încins petrecerea - ei au mărşăluit de la sediul organizaţiei judeţene, au străbătut Corso-ul şi s-au oprit la filiala municipală a partidului, fiind în acord cu ceremoniile organizate de liderii centrali ai partidului în Bucureşti. Potrivit preşedintelui PSD Sibiu, Ioan Cindrea, la acţiunea de ieri au participat aproximativ 400 de persoane şi s-au pregătit 200 de kg de mici. "Scopul nostru este de a sărbători 1 Mai, împreună cu membrii şi simpatizanţii PSD şi în colaborare cu sindicatele reprezentative la nivelul judeţului Sibiu, cu un marş şi o serbare câmpenească. Nu m-am ocupat de mici, dar cred că sunt peste 200 de kg de mici", a spus Cindrea. întrebat despre un eventual miting anti-Băsescu, liderul socialdemocrat a spus: "Cred că nu trebuie să ne ocupăm astăzi despre asta. Este sărbătoarea celor care muncesc. Băsescu a greşit că nu s-a ocupat de cei care muncesc. Nu l-am auzit să se bată pentru salarii mai bune, pentru pensii, medicamente sau agriculturi, îşi merită suspendarea din funcţie". Printre mâncare şi băutură, câţiva vârstnici discutau de referendumul pentru demisia preşedintelui suspendat, Traian Băsescu, apreciind că "scorul va fi unul strâns". Altfel, petrecerea s-a întins până după-amiază. (I.P.) TIPO TRIB ANGAJEAZĂ vânzător chioşc ziare Informaţii + CV la telefon 0269/21.12.81, fax: 21.41.41 între orele 8,00-16,00 sau la sediul redacţiei din Sibiu, str. G. Coşbuc nr. 38,între orele 8-16. miercuri, 2 mai 2007 ■ Tribuna. Chefuim, ne ghiftuim, munca o sărbători Multe lucruri a aruncat românul după decembrie 1989 la lada de gunoi a istoriei, grăbindu-se să păşească cu gumarii moşteniţi din tată-n fiu, pe un nou drum. Casa pionierilor, 23 august, CAPuri, IASuri sunt doar câteva dintre cele date uitării. Ziua Internaţională a Muncii însă a rămas pe baricade în conştiinţa tuturor locuitorilor din spaţiul carpato-danubiano-pontic, drept ziua în care sărbătorim munca prin stat, ziua în care nici iarba nu creşte, mai ales iarba de sub grătarul încins pe care stau tolăniţi la soare micii, hălcile de carne, cârnaţii sau ce s-o mai găsi prin portbagajul autoturismului omului muncii, ieşit la odihnă. 2007 e un an binecuvântat, căci 1 Mai a picat marţi, iar guvernanţii s-au gândit să ofere în dar bugetarilor o minivacanţă, că de, or fi ostenit de atâta muncă la...stat. Cum să dai uitării o sărbătoare fie ea şi socialistă, care te plasează la orizontală, cu burta în sus, făcându-te să meditezi asupra rostului muncii într-o existenţă şi aşa efemeră? E peste putinţa omenească. Text şi foto: Dragoş BAKO Trbuna Valea Ştezii a fost luată cu asalt şi în acest an de maeştrii grătarelor şi doritorii de petrecut/lenevit/ ascultat manele/pocnit copiii zvăpăiaţi în aer liber. Numai că cele trei zile de dinaintea marii sărbători a celor care muncesc (sau se prefac a munci) s-au arătat mult mai îngăduitoare în privinţa gradelor Celsius decât însăşi nemuritoarea sărbătoare. Ieri, la ora amiezii, pe Valea Stezii abia dacă se instalaseră vreo douăzeci de grupuri înarmate cu grătare şi câte ceva de aşezat pe ele. "Cortul meu e un cântec cu acorduri ample" Minivacanţa i-a făcut pe unii să abandoneze apartamentele în favoarea cortului, aşa că tineri sau mai puţin tineri, câţiva beneficiari ai vacanţei s-au mutat în natură. Alţii, mai puţin curajoşi şi-au întins corturile doar pentru câteva ore, încercând să se ferească de soare sau de frig, nu ne-am dat seama, pentru că ieri cel puţin, am avut parte de ambele. După-amiază, când zâmbetul soarelui a devenit ceva mai binevoitor, lumea a prins curaj şi a început să populeze valea, încercând să mai atenueze "dezastrul" ce se anunţa la orele dimineţii. A sfârâit grătarul, a şuierat maneaua, a curs berea...uite-l, l-am recunoscut, e 1 Mai, mai mult sau mai puţin muncitoresc. Toată lumea zâmbeşte, bea şi haleşte E frumos de 1 Mai, toată lumea zâmbeşte, nimeni nu ne întreabă: "Alo, domnu, de ce faceţi poze, vreţi să ne daţi la televizor?". Unii, care ştiu ce înseamnă munca şi efortul împletesc aceste elemente nobile cu...sportul. O miuţă, un volei, raţele şi vânătorii pentru cei mici. Observăm şi vreo două ceaune cu fundul perpelit de flăcările unui foc vârtos. "Facem şi o mămăligă, dacă tot am venit", ne spune un domn în trening, sărit puţin de prima tinereţe (dacă nu neau indus în eroare tâmplele puţin încărunţite), înghiţim în sec cu gândul la mămăliga ce avea să se săvârşească, mai adăugăm din cămara imaginaţiei nişte brânză şi smântână, înghiţim încă o dată în sec şi mergem mai departe. Mai departe peisajul culinar e relativ anost, pentru că aproape toate grătarele se află sub zodia micilor. Ba nu, uite şi câteva pulpe care se perpelesc la focul încins la doi metri de o maşină cu numere de Cluj. Aşa...mai trecem în revistă nişte bere la cutie, la PET (se putea să lipsească martie din post?), sucuri şi pârâul, care nu e nici la cutie, nici la PET, are însă PETuri pe lucru, că doar a ieşit omul în natură. De doi ani încoace, jaful nu ne place Dăm puţin filmul înapoi şi ne amintim că, în urmă cu vreo două primăveri, Valea Ştezii arăta după descinderile de 1 Mai asemeni teritoriilor cotropite de tătari, teritorii pe care nu le-am văzut la vremea respectivă, dar pe care le-au descris nişte inspiraţi cronicari. Ei bine, dacă anul trecut vorbeam despre o uşoară civilizare a doritorilor de contopire cu natura, anul acesta putem spune că cei care au populat Valea Ştezii au descoperit rostul containerelor amplasate din loc în loc. Să fie păşirea în UE de vină? Nu contează, important e că n-am mai dat cu ochii de mormane de cutii de bere şi plasticuri aruncate la voia întâmplării. Rămâne să mai trecem azi, să vedem ce a rămas după vizita de ieri după-amiază. Dacă găsim curăţenia de ieri, vom spune "bravo", dacă ne întoarcem cu doi ani în urmă, vom adăuga şi un "s” la urmă. Cert e că avem sărbători veşnice, veşnice ca şi unele năravuri sau filosofii de viaţă. " 2 Ipitii Vasile ANTIPA Trbuna Scandal de proporţii, duminica seara la Copşa Mică. Mai mulţi locuitori din cartierul 1 Decembrie din oraş au „încins" o cafteală în toată regula, pentru aplanarea conflictului fiind necesară intervenţia întregului efectiv al Poliţiei Comunitare din oraş, sprijinit de agenţii de poliţie din Copşa Mică. Se pare că tot scandalul a pornit în clipa în care un bărbat şi-a luat la bătaie fiica, moment în care prietenul fetei a sărit să-şi apere „jumătatea”. De aici, scandalul a degenerat, în ajutorul „părţilor" sărind veri, cumnaţi şi alte rude, totul culminând într-o încăierare de proporţii. „în jurul orei 18.30, am fost solicitaţi de către patrula mixtă care se afla pe raza oraşului Copşa Mică, să intervenim cu tot personalul Poliţiei Comunitare pentru restabilirea ordinii şi liniştii publice, în urma unui scandal în cartierul 1 Decembrie. Ajunşi la faţa locului, am constatat că mai multe persoane se ameninţau reciproc, deranjând în mod vizibil liniştea cartierului. Ca urmare a verificărilor, au fost sancţionate 4 persoane cu 200 de lei fiecare, pentru tulburarea ordinii şi liniştii publice”, a declarat pentru Tribuna, Florin Goga, coordonatorul poliţiştilor comunitari din Copşa Mică. Cazul a intrat şi în atenţia agenţilor de poliţie din oraş, care cercetează toate aspectele legate de acest scandal, în vederea stabilirii cauzelor care au determinat conflictul din cartierul 1 Decembrie din Copşa Mică. DUMINICA SEARA Bătaie generală într-un cartier din Copşa Mică! “Corecţia” aplicată fetei de tatăl acesteia a produs un conflict major în cartier, la care au luat parte mai multe rude. Poliţiştii comunitari au intervenit cu întregul efectiv pentru calmarea bătăuşilor. 4 persoane au fost sancţionate, cazul fiind investigat în prezent de agenţii Poliţiei Copşa Mică.