Tribuna, iulie 2007 (Anul 123, nr. 4982-5007)

2007-07-24 / nr. 5001

Valea Viilor Centru de Informare Turistică și citiți în pagina Realizarea unui centru SMURD la Mediaş este unul dintre cele mai noi proiecte ale reprezentanţilor administraţiei publice din oraş. Recent, edilul şef al Mediaşului a purtat o serie de discuţii în acest sens cu responsabili din cadrul conducerii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Sibiu, stabilindu-se ca viitorul sediu al serviciului SMURD să fie în incinta Detaşamentului de Pompieri Mediaş. „Odată cu rezolvarea problemei sediului, nouă ne-ar rămâne numai misiunea de a cumpăra un autovehicul pentru intervenţii şi evident, de a supune atenţiei Consiliului Local înfiinţarea acestui serviciu de urgenţă. Acest lucru ar presupune plata angajaţilor şi a cheltuielilor curente pentru SMURD, toate aceste decizii urmând să fie aprobate de către consilierii locali, în privinţa achiziţionării autovehiculelor necesare pentru astfel de activităţi, cred că ne vom orienta către diferite programe de finanţare sau o să accesăm diferite fonduri europene, nemaivorbind de programele de dotare cu autovehicule, derulate de către Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă sau de Ministerul Sănătăţii şi Familiei. O altă problemă, dar care este şi ea rezolvabilă, este aceea a şcolarizării şi pregătirii personalului care va deservi viitorul serviciu SMURD de la Mediaş, acest lucru fiind posibil la Târgu Mureş, unde există un asemenea centru de pregătire. Personal, cred că suntem foarte aproape de a realiza în oraş un serviciu SMURD, evident după ce vom pune totul pe hârtie, iar Consiliul Local va hotărî care sunt paşii care trebuie urmaţi”, ne-a declarat primarul Mediaşului, Daniel Thellmann. Potrivit edilului- şef de la Mediaş, într-una din viitoarele şedinţe ale Consiliului Local, aleşii vor fi informaţi asupra acestui proiect, urmând să fie stabilite şi etapele ulterioare ale realizării centrului SMURD din Mediaş. DESTUL DE CURÂND, Mediaşul va avea un serviciu SMURD ■ Viitorul serviciu va funcţiona în incinta sediului pompierilor din Mediaş. Conducerea Primăriei din oraş va prezenta o informare referitoare la acest proiect consilierilor locali, aleşii urmând să se pronunţe asupra asigurării salariior şi cheltuielilor viitorului serviciu.■ MEDIAS Laslea Lucrări la poduri, trotuare şi extinderea reţelei de telefonie fixă citiţi în pagina „Asfaltiada 2007" continuă! Mai multe străzi din cartierul Gura Câmpului au fost reparate în ultima perioadă, conducerea Primăriei intenţionând să intervină în viitor şi pe unele străzi din cartierele Moşnei, Automecanica şi Vitrometan. Dacă arterele principale au fost în mare parte „rezolvate”, reprezentanţii Primăriei promit pentru la străzile din interiorul anul viitor intervenţii cartierelor ■ Vasile ANTIPA Tribuna Responsabilii Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei Mediaş continuă lucrările de refacere a infrastructurii rutiere din oraş. 3 străzi din cartierul Gura Câmpului şi două dintre parcările oraşului au fost recent reabilitate, planurile edililor vizând în perioada următoare unele artere din cartierul Moşnei. „în ultima perioadă am reuşit refacerea străzilor Aleea Borsec, Eforie şi Merilor, fiind asfaltată şi parcarea din spatele primăriei. De asemenea, parcarea de pe strada I.C. Brătianu a fost asfaltată pentru a permite mutarea comercianţilor din Piaţa Agroalimentară în acest loc, pe perioada lucrărilor de modernizare a pieţei, în linii mari, cred că se poate afirma fără teama de a greşi că în ceea ce priveşte străzile principale, în mare parte acestea au fost refăcute, urmând ca acum să rezolvăm unele situaţii punctuale în interiorul cartierelor. în perioada următoare avem în vedere reparaţii pe Aleea Tomis, pe strada Libertăţii şi pe străzile Fagului şi Ulmului din cartierul Moşnei. Nu a fost uitată nici zona Automecanica, unde vor începe lucrările de reabilitare pe strada Brazilor”, ne-a declarat viceprimarul Mediaşului, Teodor Neamţu. Responsabilii societăţii care se ocupă de lucrările de reparaţii la şoselele din Mediaş lucrează şi la refacerea străzilor unde s-au executat diferite intervenţii la reţelele de alimentare cu apă sau gaz. Este cazul şoselelor Anton Pann şi Axente Sever, care vor fi în curând reparate. De asemenea, reprezentanţii municipalităţii locale promit că nu peste multă vreme, să intervină cu reparaţii la drumuri şi trotuare pe străzile 2008-anul cartierelor Dacă până acum lucrările la drumuri au vizat în marea lor majoritate arterele principale ale oraşului, şefii primăriei medieşene promit că anul viitor se va interveni masiv şi în interiorul cartierelor din oraş. „în 2008 vom acorda o atenţie specială intervenţiilor în cartierele Mediaşului. Am primit numeroase semnale de la locuitorii Mediaşului şi vrem ca anul viitor să intervenim în profunzime în aceste zone, să reabilităm străzile din cartierele de blocuri şi case, precum şi aleile din jurul blocurilor”, spune Neamţu, Avram Iancu şi Iacob Pisso. Lucrările la puntea de la Micăsasa - aproape finalizate! ■ 80% din lucrare este deja terminată, responsabilii Primăriei afirmând că singurul lucru care mai trebuie pus la punct fiind o ancoră. Destul de curând vor începe licitaţiile pentru desemnarea executantului care se va ocupa de construcţia grădiniţei la Micăsasa. Pe raza localităţii funcţionează 2 puncte de hidratare. Lucrările la puntea peste râul Târnava Mare din Micăsasa sunt în mare parte finalizate. Potrivit reprezentanţilor administraţiei locale din comună, lucrarea, începută cu destul de multă vreme în urmă, a stagnat şi din cauza lipsei de finanţare, însă în acest moment, recepţionarea lucrării este doar o chestiune de timp. „Pot să vă spun că în proporţie de 80%, investiţia de reabilitare a punţii peste Târnava Mare este finalizată. Este o lucrare pe care am început-o cu mai mult timp în urmă, însă datorită complexităţii intervenţiilor, a durat destul de mult. în acest moment, în mare parte problemele sunt rezolvate, ceea ce mai trebuie sa facem referindu-se la realizarea unei acore pentru punte. Avem sumele de bani necesare, iar dacă totul decurge aşa cum ne-am planificat noi, în maximum două luni, vom putea inaugura noua punte”, ne-a declarat primarul comunei Micăsasa, Sorin Popa. Licitaţie pentru grădiniţă Proiectul de construcţie din temelii a unei noi grădiniţe în centrul de comună a intrat în faza anunţurilor pentru licitaţii. Responsabilii administraţiei locale au fost nevoiţi să se „mişte” destul de repede la acest capitol, deoarece actuala clădire unde funcţionează grădiniţa a fost retrocedată. „Foarte curând vom intra în faza licitaţiilor pentru execuţia lucrării. Noi am transmis toate documentaţiile aferente către Serviciul Electronic de Achiziţii Publice, urmând ca nu peste multă vreme să se desfăşoare licitaţia pentru acest proiect, într-o primă fază, pentru demararea primei etape de realizare a grădiniţei, ne-au fost alocaţi 240.000 de lei”, ne-a mai spus edilul şef din Micăsasa. Puncte de hidratare Canicula din ultimele zile, dar şi recomandările venite de la Sibiu, i-au determinat pe reprezentanţii primăriei din localitate să amenajeze două puncte de hidratare, pentru a veni în sprijinul locuitorilor afectaţi de căldură. „Un asemenea punct funcţionează la Primărie, iar celălalt la dispensarul din comună. Orice persoană care doreşte să servească un pahar cu apă, poate să treacă pe la aceste două locuri, iar dacă este nevoie, se vor efectua şi unele consultaţii", ne-a mai spus primarul Sorin Popa.