Tribuna, august 2007 (Anul 123, nr. 5008-5034)

2007-08-01 / nr. 5008

ȘTIRILE DE,PE STRADA MEA ştiri ■ ştiri Pensiile private, încotro? Joi, în sala Atlas a Hotelului Ramada, se va desfăşura Forumul Regional de Pensii Private. Reuniunea îşi propune o dezbatere eficientă privind avantajele şi neajunsurile sistemului privat de pensii. Printre temele de discuţie se află reforma sistemului de pensii, garanţiile pe care le vor avea angajaţii şi angajatorii, dar şi implicarea politicului în acest sector. Vor fi prezenţi reprezentanţi ai administraţiei locale, firme şi operatori care activează în acest domeniu, reprezentanţi ai Autorităţii de Reglementare şi Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, precum şi conducerea Casei Naţionale de Pensii. (C.P) Mulţumire Asociaţia „Sfântul Nicolae" mulţumeşte in mod deosebit Băncii BRD - Groupe Société Générale pentru sprijinul in valoare de 1.500 de lei acordat pentru lucrarea începută la Centrul social pentm copii şi vârstnici in dificultate, din Valea Aurie, Sibiu. Cu recunoştinţă, preot Simion SĂSĂUJAN. Asociaţia Carpatină Ardeleană a Turiştilor, prezentă în Capitala Culturală Europeană Adrian POPESCU 77ibunu Asociaţia Carpatină Ardeleană a Turiştilor S.K.V. -Siebenbürgischer Karpatenverein organizează expoziţia „Sibiul -centru de cultură montană, ieri, azi şi mâine''. Vernisajul are loc în holul mare al Primăriei Sibiu, astăzi, 1 august 2007, ora 13.00. Sâmbătă, 4 august 2007, începând de la ora 10.00, se va derula simpozionul cu acelaşi nume. Lucrările sunt găzduite în Sala Oglinzilor a F.D.G.R.,str. G-ral Magheru nr. 1-3. "Ambele evenimente se desfăşoară în cadrul programelor Sibiu - Capitală Culturală Europeană 2007”, ne-a precizat Paul-Jürgen Porr. întreruperi de curent Joi, 2 august, pentru efectuarea unor lucrări programate, se va întrerupe furnizarea energiei electrice, în Sibiu, între orele 8-12, pe străze: Olteţului, Luncii, Cedomnă, Frasinului, Tineretului, Ceaikovski, Anul 1848, Mr. Niţă Octavian, V. Pârvan, Smârdan, Podului - parţial, Flacăra, Gorunului, Mălinului, Stejarului, Viilor, Salcâmilor, Răchitei, Bradului, iar între orele 9-15, pe străzile: Filarmonicii, Gen. Magheru - parţial. Au început lucrările la arteziana de peBălcescu Lucrările la fântâna arteziană proiectată pentru Bulevardul Nicolae Bălcescu au început într-un final, iar termenul pentru încheierea lor este ultima zi a lunii august. Fântâna va avea un bazin hexagonal cu o înălţime de aproximativ 20 de centimetri faţă de cota trotuarului şi un element arhitectural central. Elementele de arhitectură ale fântânii vor fi realizate din piatră naturală de Viştea, albgălbuie, iar bazinul de colectare este confecţionat din piatră şi decorat cu basoreliefuri. Piesa care va sta în centrul bazinului are o înălţime de aproximativ 260 de centimetri de la nivelul trotuarului, şi reprezintă un fus decorat cu frunze de acan.Aid vor fi ataşate două talgere confecţionate dintr-o singură bucată de piatră, decorate manual cu motive florale. Apa va cădea din talgerul superior, unde este amplasată ţeava de dispersare a jetului de apă, în talgerul inferior şi apoi în bazinul de colectare. Proiectul fântânii a fost realizat de arhitectul Vladimir Grigorov iar sculptura elementelor din piatră a fost realizată de o echipă condusă de sculptorii Nicolae Buzduga şi Nin Herişanu. Costurile de realizare a acestei fântâni arteziene sunt de aproximativ 200.000 de lei, acestea incluzând costurile de manoperă pentru sculptură, costul de achiziţionare a pietrei din care a fost modelată, realizarea instalaţiei electrice care va acţiona mecanismul fântânii și lucrările de fundare și amplasare a acestei fântâni în teren. ■ termenul de finalizare a construcției este 30 august ■ Controale severe în cantine ■ 87 cantine controlate, din care 12 au fost amendate cu 1.000 lei fiecare, iar alte 10 au primit avertisment ■ Ioan VIDRIGHIN 7ribuna Se ştie că, în ultima decadă a lunii iulie 2007, echipe mixte formate din inspectori ai Direcţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi ai Direcţiei de Sănătate Publică Sibiu au efectuat controale severe la cantinele din şcoli, creşe şi grădiniţe, la cantinele sociale, precum şi la cantinele din spitale şi din centrele de plasament din judeţ. în total au fost verificate 87 de astfel de unităţi, dintre care 12 au primit amenzi contravenţionale în valoare totală de 12.000 lei, iar alte 10 cantine au primit avertisment. Au fost depistate deficienţe grave precum: zugrăveli necorespunzătoare; igienă precară în spaţiile de lucru (bucătării şi săli de mese); grupuri sociale insalubre; lipsa utilajelor frigorifice la nivelul necesarului; temperaturi necorespunzătoare în spaţiile existente pentru păstrarea alimentelor. Inspectorii DSVSA şi DSP Sibiu au fixat termene de remediere a tuturor abaterilor constatate, după care vor trece în revistă din nou fiecare unitate controlată anterior. Fiii Satului, la Consiliul Local şi Primăria comunei Alţâna, judeţul Sibiu, îi invită, în 19 august 2007, pe toţi alţânărenii din ţară şi străinătate să participe la aniversarea a peste 700 de ani de la prima atestare Alţâna documentară a localităţii şi sărbătorirea "Fiilor Satului". Pentru informaţii suplimentare şi înscrieri, cei interesaţi se pot adresa la telefon 58.11.01 sau 58.11.56, persoană de contact Hoţia Ileana. PUBLICITATE Tribuna TALON DE PARTICIPARE nr.1 Nume, prenume.................................................. Adresa: ...................................................................... Actul de identitate: .......................................... Câștigă un cost televizor color! Decupează 15 taloane din cele 77 pe care le publică TRIBUNA până la data de 31 august 2007 șitrimite-le pe adresa redacției până la 5 septembrie 2007, data poștei. Tragerea la saiți are loc la 7 septembrie 2007. miercuri, 1 august 2007 ■ Tribunal 1 Parc nou pentru grădiniţa din Ţiglari Copiii care din toamnă vor merge la Grădiniţa nr. 36 din cartierul Ţiglari se vor bucura de curtea proaspăt amenajată în cadrul proiectului "Naturaizvor de sănătate şi bucurii", derulat de Clubul Ecologic Bios. Lucrările au început în luna aprilie şi au cuprins amenajarea spaţiului verde, cu flori, ronduri, aranjamente, spaţii de joacă pentru copii. Proiectul a fost finanţat de MOL România şi Fundaţia pentru Parteneriat cu suma de 7.478 lei, iar contribuția Clubului Ecologic Bios a fe de 2.870 lei. De altfel, la amenajarea parcului , lucrat și copiii și cadrajedidactice. Drapelul Mitropoliei Ardealului Adrian POPESCU Tribuna înalt Prea Sfinţitul Părinte Laurenţiu, Mitropolitul Ardealului, aflat în afara graniţelor ţării, a avut o primă reacţie la trista veste a trecerii la cele veşnice a PF Părinte Teoctist, Patriarhul României. Mitropolitul Ardealului a revenit în ţară ieri__şi a plecat spre , în bernă Bucureşti. "Este o durere pentru întreaga Biserică. Suntem acum trişti, dar în tristeţea aceasta avem nădejdea că Dumnezeu, cel care i-a rânduit atâta slujire în Biserica Sa, îi va da mângâiere şi în împărăţia cea veşnică. Eu mi-l amintesc cu acea bucurie cu care m-a primit pe mine, un preot care am trecut printr-o încercare şi pe ca , m-a chemat Dumnezeu la o slujire, bucuria aceea cu braţele deschise pentru a mă binecuvânta. Mă voi ruga lui Dumnezeu cât voi trăi ca să-i primească osteneala şi să-i aşeze sufletul în corturile aleşilor Săi. Avem speranţa că Dumnezeu va fi cu noi", ne-a declarat IPS Laurenţiu, Mitropolitul Ardealului. O Flacără a Ortodoxiei s-a înălţat la Ceruri Vestea trecerii în veşnicie a Prea Fericitului Părinte Patriarh Teoctist a îndoliat întreaga Ortodoxie. A plecat în eternitate unul dintre Sfinţii părinţi ai Bisericii Române, Intâistătătorul naţiunii în faţa Cerurilor, în aceste momente de doliu ne revine misiunea de a omagia întreaga trudă pământească a celui care împreună cu ceilalţi ierarhi a păstorit Biserica în timpuri de prigoană a lucrării creştine şi a căutat fără încetare noi căi spre întărirea credinţei atunci când vremurile erau potrivnice. Prea Fericitul Părinte Patriarh Teoctist a ales în timpuri de schimbare a contemporaneităţii deschiderea spre valorile universale, spre înţelegerea dreaptă cu toate confesiunile omenirii, a consolidat temelia lăcaşului înţelegerii şi dialogului ecumenic. Multe dintre lucrările lui din viaţă vor rămâne înscrise în Marea Carte a Neamului Românesc şi în conştiinţele celor care l-au cunoscut, în numele întregii comunităţi academice sibiene, a Senatului Universităţii "Lucian Blaga" din Sibiu, transmitem condoleanţe clerului Bisericii Ortodoxe Române, credincioşilor şi tuturor celor care în aceste zile de doliu omagiază memoria Prea Fericitului Părinte Patriarh Teoctist. Dumnezeu să îi odihnească sufletul în pace! Prof.univ.dr.ing. Constantin OPREAN, rector, Universitatea "Lucian Blaga" din Sibiu ASTRA îi aduce un pios omagiu Prea Fericitului Părinte Teoctist Adrian POPESCU Tribrum Directorul Complexului Naţional Muzeal ASTRA , Corneliu Bucur, le-a cerut angajaţilor să ţină un moment de reculegere în memoria celui care a condus 20 de ani Biserica Ortodoxă Română, încă de ieri, după anunţarea oficială a decesului patriarhului şi la bisericile din Muzeul de la Dumbrava, precum şi la cele de pe cuprinsul României, au fost trase clopotele. Corneliu Bucur ne-a precizat următoarele legat de acest trist eveniment: "Papa Ioan Paul al ll-lea şi Patriarhul Teoctist şi-au încununat destinele prin apropierea istorică a Bisericilor lor. Cine le va continua lucrarea ? Patriarhii s-a stins la mai bine de doi ani de la trecerea în veşnicie a Papei Ioan Paul. CNM ASTRA îşi exprimă adâncul regret pentru trecerea întru cele veşnice a Prea Fericitului Părinte Teoctist şi anunţă că, pentru toţi credincioşii care doresc să-i aducă un pios omagiu, la Biserica din Bezded din cadrul Muzeului în Aer Liber va avea loc slujba de pomenire în fiecare zi la ora 18.00.