Tribuna, noiembrie 2007 (Anul 123, nr. 5087-5112)

2007-11-01 / nr. 5087

EVENIMENT Ion SORESCU ionsorescu@tribuna.ro Noutăţi la Şcoala Generală Octavian Goga din Răşinari Recent, la Şcoala Generală nr. 1, Octavian Goga, Răşinari, a fost mare sărbătoare, prilejuită de inaugurarea cabinetelor de geografie (cu această ocazie s-a ţinut cercul de geografie pe judeţ, cu o participare extrem de numeroasă şi fizică, respectiv inaugurarea grupurilor sanitare de la subsolul clădirii. Manifestarea a inclus şi prezentarea , revistelor şcolare "Mlădiţe" şi "Delirikom", în colaborare cu Biblioteca Astra. După cum ne-a informat prof. Constantin Vâlcu, directorul şcolii, grupurile sanitare au făcut obiectul unui proiect de modernizare, care a inclus alimentarea cu apă şi instalaţiile. Lucrările au durat 45 de zile, au fost finanţate din bugetul de stat prin DG 454 şi au costat 50.000 de lei. S-a elaborat un proiect, care a fost aprobat, iar execuţia a fost atribuită în urma uinei licitaţii electronice. Reabilitarea totală a celor două cabinete a costat 45.000 de lei, a durat circa o lună şi a fost finanţată din bugetul local al comunei. Reabilitarea a vizat înlocuirea mobilierului, montarea de geamuri termopan, înlocuirea instalaţiei electrice etc. Rata şomajului redusă Pe raza administrativ - teritorială a comunei Sadu funcţionează două hidrocentrale - Sadu I şi Sadu II, cea dintâi fiind cea mai veche hidrocentrală din ţară care producea energie electrică şi o transporta la distanţă, spre consum. Comuna Sadu a fost prima localitate electrificată din ţară. Nu există alte unităţi economice importante care să absoarbă forţa de muncă şi să asigure venituri suplimentare la bugetul local. Fiinţează doar şase ateliere de prelucrare primară a lemnului, care asigură aproximativ 90 de locuri de muncă. La acestea se adaugă cei care sunt angajaţi la unităţile de alimentaţie publică şi la alte servicii din oraşele învecinate. La ora actuală, la nivelul localităţii sunt în evidenţa AJOFM Sibiu 23 de şomeri indemnizaţi şi cinci neindemnizaţi. Rata şomajului la data de 30 septembrie era de 1,8%. Protecţie socială la Roşia La Primăria Comunei Roşia i istrate în sz:"t are pentru jterukii social, rdat suma I ’ ti . ’ care 1.500 vi' ; autoarelor vcord a insmnizaţie de : toane cu 1 prezent •' I urna de 100.780 le...a, a urcat sub formă - 1 m .r I .Instituirea : 3.780 lei. Razii rutiere de proporţii, în nordul judeţului Mai mulţi conducători auto au fost descoperiţi băuţi la volan. Poliţiştii le-au întocmit dosare penale. Poliţiştii spun că acţiunea de la sfârşitul săptămânii trecute va fi urmată şi de alte razii. Vasile ANTIPA vasileantipa@tribuna.ro Cele mai circulate artere din Mediaş, dar şi localităţile din zona de nord a judeţului au fost în atenţia efectivelor de poliţie rutieră la sfârşitul săptămânii trecute. Acţiunea, inclusă în cadrul programului naţional „Stop accidentelor de circulaţie- Viaţa are prioritate” şi-a propus descoperirea în trafic a conducătorilor auto care se urcă la volan sub influenţa băuturilor alcoolice. Puşi serios pe gânduri de seria nesfârşită a evenimentelor rutiere produse de şoferii băuţi, poliţiştii au organizat mai multe razii la Mediaş şi pe Drumul Naţional 14. Şi pentru ca eficienţa să fie cât mai ridicată, au fost constituite echipe formate din agenţi ai Poliţiei Rutiere Mediaş şi ai Serviciului Poliţiei Rutiere Sibiu. Aşa cum era de aşteptat, şoferii băuţi nu s-au lăsat foarte mult aşteptaţi, „în cadrul activităţilor desfăşurate la sfârşitul săptămânii trecute, au fost depistaţi doi conducători auto care circulau pe drumurile publice sub influenţa băuturilor alcoolice. Acestora li s-au întocmit dosare penale, urmând să dea socoteală pentru faptele lor. De asemenea, au fost ridicate în vederea suspendării două permise de conducere, tot pentru consum de alcool”, ne declarat reprezentanţii Biro Poliţiei Rutiere Mediaş. Astfel de acţiuni, menite conducă la scăderea numelui de evenimente rutiere, vor fi organizate şi săptămâiitoare. Poliţiştii vor acord atenţie deosebită de pist şoferilor care conduc băut sancţionării acelora care respectă limita maximă viteză. DE ASTĂZI. Bani mai mulţi pentru pensionariCalendarul obligaţiilor fiscale 15 NOIEMBRIE 2007 1. Efectuarea plăţii diferenţei de 50 % din impozitul pe venitul din activităţi agricole - obligaţia revine: - contribuabililor care obţin venituri din cultivarea şi valorificarea florilor, legumelor şi zarzavaturilor, în sere şi în solarii, precum şi a arbuştilor, plantelor decorative şi ciupercilor, din exploatarea pepinierelor viticole şi pomicole şi altele asemenea. 25 NOIEMBRIE 2007 1 .Calcularea, reţinerea şi virarea impozitului pe venit, precum şi depunerea “Declaraţiei privind obligaţiile de plată la bugetul de stat general consolidat” - formular 100 - obligaţia revine: -contribuabililor persoane juridice sau fizice care au obligaţia reţinerii la sursă a impozitului pe venit; 2.Calcularea, reţinerea şi virarea impozitului reţinut la sursă obligaţia revine: - plătitorilor de venituri asimilate salariilor; - plătitorilor de venituri din drepturi de proprietate intelectuală; vânzarea bunurilor în regim de consignaţie; activităţi desfăşurate în baza contractelor de agent, comision sau mandat comercial; activităţi desfăşurate în baza contractelor sau convenţiilor civile; activităţi de exper contabilă şi tehnică, judic şi extrajudiciară; inves pensii; premii şi jocuri noroc; precum şi alte surse. Calcularea, încasare reţinerea impozitului afe venitului din transmt proprietăţilor imobiliare patrimoniul personal obligaţia revine notat publici. Alte informaţii se pot ot de la birourile de asistă pentru contribuabili din ce fiecărei administraţii finanţelor publice teritorc Biroul de Pre Direcţiei Genen Finanţelor Publice S între 150 şi 225 lei, după majorare Cei mai mulţi dintre pensionarii care vor beneficia de această creştere primesc în prezent între 501 şi 750 de lei pe lună. Majorarea de la 1 noiembrie va aduce în buzunarul lor între 150 şi 225 de lei, iar de cele mai mari majorări se vor bucura pensionarii care au şi acum cele mai mari venituri. în prezent, peste 60.000 de persoane au pensii de aproximativ 1.000 de lei, tot acestora, majorarea le aduce încă 300 de lei lunar. Chiar şi cu această majorare, agricultorii vor avea, în continuare, cele mai mici pensii, în ţară, sunt peste 13.000 de pensionari care trăiesc lunar dintr-o pensie de 40 de lei. Până în luna octombrie, valoarea punctului de pensie a fost de 416 lei şi a fost stabilită prin Ordonanţa Guvernului României nr. 40 din 2007, începând cu luna septembrie 2007. Cazuri concrete Conform prevederilor legale, cuantumul pensiei se determină prin înmulțirea punctajului mediu anual cu valoarea punctului de pensie. în cazul unui pensionar al cărui punctaj mediu anual determinat este 1,23456, cuantumul pensiei, în luna septembrie, este de 514 lei (1,23456 x 416 lei), iar în luna noiembrie, de 668 lei (1,23456 , 541 lei). Un alt exemplu se referă la punctajul mediu anual care este de 1,30734. Astfel, în septembrie cuantumul pensiei era de 544 lei, acum odată cu noua majorare, pensia va ajunge la 708 lei. Următoarea etapă privind creşterea pensiilor este anunţată pentru ianuarie 2008, când valoarea punctului de pensie se va majora cu 7,5 la sută, de la 541 de lei la 581,3 lei. PUBLICITATE Criza de vaccin ■ întrucât în trimestrul I Autorităţile de Sănătate Publică (ASP) au primit aprobarede la Ministerul Sănătăţii Publice pentruachiziţionare de vaccin pe plan local, în urma licitaţiei publice, ASPJ Sibiu asemnat un contract de achiziţie pentru : vaccin ROR (691 doze) în luna aprilie 2007, dar vaccinul nu a fost livrat nici până în prezent ■ Ramona GAINA ramonagaina@tribuna.ro Datorită lipsei vaccinului rujeolă-oreion-rubeolă (ROR) (vaccinul lipseşte de pe piaţa românească) vaccinarea copiilor din grupa de vârstă 12-15 luni se face cu vaccin viu rujeolos (VVR), începând din luna iunie a acestui an, urmând ca aceşti copii să fie din nou vaccinaţi cu o doză de ROR, atunci când va veni de la MSP vaccinul ROR. Mai puţini rromi restanţieri la vaccinare Vaccinarea în comunităţile de rromi şi în alte categorii sociale defavorizate se Tribuna TALON DE PARTICIPARE nr.1 Nume, prenume................................................... Adresa: ...................................................................... Actul de identitate: .......................................... Câștigă un televizor colori Decupează ÎS taloane din cele 26 pe care le publică TRIBUNA până la data de 30 noiembrie 2007 şi trimite-le pe adresa redacţiei până la 3 decembrie 2007, data poştei. Tragerea la sorţi va avea loc în 7 decembrie 2007. PUBLICITATE Noul IVECO StălisT Acum cu 0% avans .. ITALTRUCK de3lw IVECO ■: Sibiu - Setenbar, DN 1, Km 305• 790 Tel. 0269-560700, Fax 0269-560703, office® italtruckro, www.italtruck.ro * ofertă valabilă pentru toată gama de autovehicule IVECO până la 31 decembrie 2007 joi, 1 noiembrie 2007 ■ Tribunal