Tribuna, decembrie 2007 (Anul 123, nr. 5113-5135)

2007-12-03 / nr. 5113

EVENIMENT l INFO 6,5 milioane în plus pentru judeţ In conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 134 / 2007, cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2007 şi a Deciziei directorului executiv al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a judeţului Sibiu nr. 648 / 27.11.2007 s-au alocat 6.500.000 lei pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate ale unităţilor administrativ - teritoriale, respectiv pentru: - drepturile asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav; -ajutorul social şi a ajutorului pentru încălzirea locuinţei cu lemne, cărbuni şi combustibili petrolieri; - serviciilor publice comunitare; - cheltuielile creşelor; - burse şi obiecte de inventar ale instituţiilor de învăţământ preuniversitar de stat Cu această ocazie s-a dat curs solicitărilor de finanţare ale tuturor celor 64 de primării municipale, orăşeneşti şi comunnale din judeţul Sibiu, pentru cheltuieli de natura celor anterior menţionate. Subliniem, de asemenea, că toate sumele alocate unităţilor administrativ - teritoriale prin Decizia nr. 648 / 27.11.2007, trebuie cheltuite în anul 2007, neputând fi reportate în anul următor, fiind obligatorie regularizarea cu bugetul de stat la finele anului. în cursul acestei săptămâni se vor aloca primăriilor prin formula de calcul prevăzută de Legea finanţelor publice locale nr. 273 / 2007, sume şi cote defalcate pentru echilibrare. Sumele cu această destinaţie neutilizate în anul 2007 se reportează prin Fondul de rulment Cu fondurile alocate, primăriile urmează să rectifice bugetele proprii, prin includerea acestora în trimestrul IVa.c. Deciziile directorului executiv al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Sibiu pot fi consultate pe site-ul instituţiei, www.finantesibiu.ro. Biroul de Presă al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Sibiu T.I.R.- urile la verificat ! Poliţiştii sibieni avertizează asupra necesităţii dotării maşinilor cu echipamentele necesare pentru perioada de iarnă. "Se verifică toate maşinile, inclusiv cele cu tonaj mare pentru că a început sezonul de iarnă. în perioada 20 decembrie -10 ianuarie sunt aşteptate ninsori, iar şoferii au obligaţia să-şi doteze maşinile corespunzător pentru a se evita blocarea drumurilor naţionale", a subliniat subcomisar Alin Pahonţu,şeful Serviciului Poliţiei Rutiere Sibiu. " Şoferii care nu vor avea maşinile echipate cu lanţuri vor fi sancţionaţi de către poliţişti, iar dacă vremea se va înrăutăţi, li se va interzice acestora deplasarea pe bumurile naţionale pentru a se evita blocaje sau producerea de accidente grave. Şoferii care nu au maşinile echipate corespunzător vor primi sancţiuni în valoare de 70 de ROSI. C.F. ■ Cinci kilometri. Asta e distanţa care desparte drumul județean Sibiu - Agnita de satul Ţichindeal. Un drum pietruit, nici mai bun nici mai rău decât alte drumuri comunale. Poţi spune că începe ceva, dar poţi spune şi că e începutul unui sfârşit. Ce să cauţi într-o zi de sâmbătă într-un sat în care trecutul îşi întinde umbra peste viitor? E 1 Decembrie, aşa că ne-am gândit să căutăm Ziua Naţională, la Ţichindeal. Mai bine zis şi la Ţichindeal.■ Text şi foto: Dragoş BAKO dragosbako@tribuna.ro Departe de urbea dezlănţuită, de parade militare, de festivism, de manifestări forţate, de pomeni populare cu ciolan cu fasole şi sarmale pe post de jertfă supremă, Ţchindealul e dominat de un mare semn de egalitate. Egalitate între 1 decembrie, 1 mai, 23 februarie, 7 august şi alte trei sute şi ceva de date 1 Decembrie sau Ignat? Satul pare pustiu, ai spune că e un muzeu fără vizitatori. Pe câteva hornuri câte un fir de fum contrazice ideea unui sat părăsit, încep să mă îngrijorez gândindu-mă că voi avea parte de o poveste fără personaje. Norocul îmi face însă un semn discret şi, în faţa unei porţi descopăr un bărbat trecut de a doua tinereţe. Hotărât lucru, n-am voie să-l ratez, aşa că, în câteva secunde sunt lângă el şi îl abordez. Ajungem repede la subiectul principal: „Ce faceţi de Ziua Naţională?". Un zâmbet stingher care se pierde apoi în colţul gurii încearcă să ţină loc de răspuns. „Păi ce să facem, mai nimic”, îmi spune Oprean Valeriu, primul şi sper că nu ultimul meu interlocutor de azi. Ne pofteşte în casă, să bem un pahar de rachiu. Aflăm că pe aici viaţa îşi urmează cursul firesc, indiferent de sărbători. „Uite, eu acu are să mă duc cu nişte came la analiză, că m-a rugat un băiat, că taie porcul. Ce să-i faci? Oamenii, ca sâmbăta, au timp să se mai ocupe de una alta”, ne spune omul, conştient că românii ar trebui să acorde mai multă atenţie Sărbătorii Naţionale. Mai schimbăm două trei vorbe şi plecăm. Tot e bine, măcar am găsit ceva din ospitalitatea românească atât de des invocată. Dar porcul? Porcul o fi sacrificat de dragul ţărişoarei? Nu cred. Oricâtă legătură ar fi între râmători şi clasa politică, nu cred. E coincidentă. La mulţi ani România, să ne trăiască televiziunile încercăm să mai găsim pe cineva la bar. Găsim doar o uşă încuiată. 1 DECEMBRIE Fâlfâie drapelu dar imediat apare •, vinde. Lumea nu s-a îr* produsele de la prăvax. Lângă complexul ma^e află casa lui Mihule bătrân om al satului' : de ani și a altor doi pe ~ • 0 casă, un drapel, un sat, o ţară AGNITA Sărbătoare la grădiniță PUBLICITATE BRD FINANCE IFN SA membră a Grupului Societé Générale, având ca obiect de activitate acordarea creditelor pentru bunurile de folosință îndelungată la punctele de vânzare, angajează: COORDONATOR VÂNZĂRI AUTO (CVA) pentru Sibiu Responsabilităţi: Analizează piaţa şi identifică clienţi potenţiali; atrage noi clienţi, urmăreşte şi dezvoltă relaţiile cu aceştia; fidelizează clienţii existenţi; realizează planul de vânzări indicat de superiorul direct; oferă asistenţă post-vânzare; efectuează deplasări în ţară, în funcţie de poziţia geografică a clienţilor, în scopuri comerciale; participă la acţiunile de animare comercială; completează rapoartele zilnice şi săptămânale şi le prezintă superiorilor direcţi. Cerinţe: o Experienţă în vânzări de minim 2 ani Experienţa în vânzare pe piaţa auto constituie un avantaj o Abilităţi de comunicare Puternic simţ al responsabilităţii =› Limba franceză sau engleză ■=› Carnet de conducere ■=› Disponibilitate de a călători în interes de serviciu Cei interesaţi sunt rugaţi să transmită CV-ul însoţit de o scrisoare de intenţie la numărul de fax: 021-300.10.32 sau la adresa de e-mail: hr.brdf@brd.ro (menţionând codul de referinţă: CVA) până la data de 10.12.2007, întâlnirea educatoarelor şi învăţătoarelor din zona Agnita în cadrul Cercului Pedagogic, ce a avut loc la grădiniţa de pe str. Horea, a coincis cu ziua Sf. Andrei, ajunul Zilei Naţionale a României, fapt ce le-a determinat pe gazde să-i dea acestui eveniment profesional nota de sărbătoare cuvenită. Având ca temă didactică proiectul „Costumul Popular” educatoarele Dorina Varga şi Elisabeta Iorgulescu, l-au finalizat realizând un spectacol folcloric, ce a încântat atât cadrele dida, părinţii prezenţi moment festiv şi * totodată. Merită felicitări r ştiu că niciodată devreme pentru dragostei de neam ' naţional. După frumoşi' educatoarele şi r şi-au continuat ac." cadrul Cercului P. dezbătând tema fantezie în acte nuală” luni, 3 decembrie 2007 ■ 1 1 Decembrie la Cârţişoara Dan FRÂNCU danfrancu@tribuna.ro Ziua Naţională a României a constituit motiv de bucurie şi mare sărbătoare şi pentru întreaga suflare din comuna Cârţişoara, în organizarea Primăriei localităţii, cu sprijinul şi colaborarea Şcolii cu clasele I-VIII „Badea Cârţan", sâmbăta trecută, la Căminul Cultural Cârţişoara au fost organizate diverse manifestări cultural artistice aniversare. Copiii şcolii gazdă, pregătiţi şi coordonaţi de cadrele didactice, au oferit spectatorilor prezenţi scurte momente teatrale, au cântat diverse melodii din folclorul românesc, au recitat poezii etc. După spectacolul celor mici, răsplătit cu aplauze călduroase din partea publicului, s-a desfăşurat festivitatea lansării cărţii „BADEA CÂRŢAN - Un cioban de excepţie”, a tânărului sibian Ioan Giurgiu, lucrare ce a fost PUBUCITATE__________________________________________________________________ Tribuna TALON DE PARTICIPARE nr. 1 Nume, prenume................................................... Adresa: ...................................................................... Actul de identitate: .......................................... Câştigă un televizor color! Decupează 15 taloane din cele 23 pe care le publică tribuna până la data de 31 decembrie 2007 şi trimite-te pe adresa redacţiei până la 7 ianuarie 2008, data peştei. Tragerea la sorţi va avea loc în 10 Ianuarie 2008, tipărită la Casa Editură TRIBUL Lansarea oficia!- a avut loc la luri noiembrie, la Biblic., din Sibiu, evei desfăşurat la Cârţişor.. un adevărat cadou cu 1 Naţională pentru acomună şi locuitori’ deschidere a fost primarul Dorin Ms adresat câteva cuvinr prezenţi şi i-a urat bu: autorului cărţii despre i important fiu al locuit« autorul a făcut o prezentare a operei se menţionat că este doar onorat pentru far această festivitate are n în satul de baştină al r cărturar şi patriot Cârţan, într-o zi o importantă pentru R români, ziua -i sărbătoreşte *■. românilor, un^. celui care i-a ic cartea recent tip' festivităţii, auto vorbă cu locai«, a oferit autor interesaţi.