Unirea, decembrie 1971 (Anul 4, nr. 1174-1200)

1971-12-04 / nr. 1177

SíMBATA, 4 DECEMBRIE 1971 Jubileul de 50 de ani de existență a Uzinei de autocamioane din Brașov Cuvîntarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU nJrmand din pagi bune, ceea ce exprimă atit realismul planului cincinal, cit și posibilitățile industriei noastre, ale muncitorilor și tuturor oamenilor muncii din România, de a asigura înfăptuirea cu succes a programului elaborat de Congresul al X-lea — program care prevede făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate in patria noastră, ridicarea bunăstării și fericirii întregului popor. (Aplauze prelungite , orale). Cunoașteți prevederile din acest cincinal, precum și măsurile ce se au în vedere pentru ridicarea bunăstării clasei muncitoare, a întregului nostru popor. După cum știți, încă din toamna acestui an, s-a trecut la realizarea măsurilor privind creșterea alocațiilor pentru copii. Urmează ca, în anul viitor, să trecem la majorarea salariilor — a celor mici, în primul rînd — în conformitate cu cincinalului, la sporirea prevederile pensiilor și, în continuare, să asigurăm ca, pînă la sfîrșitul cincinalului, salariul real să crească cu circa 20 la sută. Sînt prevăzute, de asemenea, măsuri privind îmbunătățirea producției bunurilor de consum în vederea satisfacerii în condițiuni tot mai bune a nevoilor întregului popor. Se are în vedere realizarea unui volum sporit de locuințe pentru a asigura satisfacerea cerințelor și îmbunătățirea condițiilor de locuit, numai in orașe vom construi peste 500 000 de apartamente. Totodată, se vor lua o serie de măsuri de reducere a unor prețuri — pe baza scăderii prețurilor de cost. După cum știți, acum cîteva zile Comitetul Executiv a luat hotărîrea de a se reduce cu 18-20 la sută prețurile aparatelor de radio și televizoarelor, ceea ce înseamnă, la nivelul anului viitor, o economie pentru populație de circa 360-370 milioane de lei ; aceasta va influența pozitiv asupra bugetului familiilor. Toate aceste măsuri de îmbunătățire continuă a condițiilor de muncă și viață, de ridicare a nivelului de trai material și spiritual al poporului constituie obiectivul principal al politicii partidului nostru, esența făuririi socialismului, a societății socialiste multilateral dezvoltate, care pune în centrul atenției omul, bunăstarea și fericirea lui. (Aplauze prelungite , orale). Știm că mai avem mult de făcut, că mai sunt o serie de lipsuri, că se mai comit un șir de greșeli. Ne străduim să lichidăm greșelile, să înlăturăm neajunsurile, să facem ca activitatea noastră de construcție socialistă să se desfășoare in toate domeniile în condițiuni cit mai bune. Aceasta presupune participarea tot mai largă a maselor populare — și în primul rând a clasei muncitoare — la conducerea întregii activități economico-sociale. De altfel acesta este sensul măsurilor adoptate încă de Conferința Națională a partidului din 1967, cu privire la perfecționarea conducerii și planificării economiei naționale. Am luat un șir de măsuri în această direcție, am format organele de conducere colectivă, la care participă nemijlocit reprezentanții muncitorilor, am ridicat rolul adunărilor generale ca organe de dezbatere a problemelor conducerii economice. Dorim ca în următorii ani să intensificăm participarea clasei noastre muncitoare, a tuturor oamenilor muncii la conducerea întregii activități economice, sociale și politice. Numai în măsura în care fiecare om al muncii participă cu deplină răspundere și conștiință la soluționarea tuturor problemelor, putem asigura mersul nostru înainte, făurirea societății socialiste. Participarea conștientă a întregului popor la această operă, la conducerea destinelor țării, la făurirea propriei sale istorii, este pină la urmă esența înseși a democrației socialiste reale. (Aplauze prelungite). Fără îndoială că făurirea unei opere atit de vaste — care presupune dezvoltarea rapidă a economiei, științei, culturii, invățămintului — cere în același timp o activitate intensă de lichidare a unor mentalități înapoiate, a unor stări de lucruri vechi. Uzinele, după cum vedeți, am reușit să le construim ușor ; ridicăm acum, în doi-trei ani de zile, uzine dotate cu tehnica cea mai avansată. Dar se impune ca în același ritm să transformăm și omul, care să fie in stare să stăpânească tehnica nouă, să o și producă și, in același timp, să gîndească într-un spirit nou. Este de înțeles, deci, că trebuie să fim mai exigenți, față de cei care mai comit abateri, în primul rînd față de cei care au atitudini de neglijare a avutului obștesc. In fond, aceste uzine sînt proprietatea clasei muncitoare. In mod concret dumneavoastră sunteți proprietarii uzinei, ca parte a clasei muncitoare, aveți în stăpînire o parte a avuției naționale și este în interesul atît al dumneavoastră, al dumneavoastră, al clasei familiilor muncitoare și întregului ceastă avuție să fie popor, ca agospodărită cit mai bine. Nu e un secret că mai sunt unii oameni care nu au în această privință atitudine corespunzătoare. Este necesar să dezvoltăm o atitudine conștientă, de grijă, de preocupare permanentă, pentru buna gospodărire a avuției naționale — condiție elementară, fără de care nu se poate concepe progresul țării, ridicarea bunăstării națiunii noastre socialiste. Mai sunt și alte mentalități, alte neajunsuri, dar nu aș dori să vorbesc acum de ele. Țin numai să menționez că hotărîrile Plenarei Comitetului Central de la începutul lunii noiembrie a acestui an au tocmai menirea de a ajuta la transformarea omului, la ridicarea nivelului conștiinței lui socialiste, a răspunderii lui sociale, astfel ca fiecare să înțeleagă că la locul său de muncă răspunde, atit pentru activitatea lui, cît și pentru cea a Întregului colectiv, pentru desfășurarea bunei activități în întreaga țară. Fericirea generală este strîns legată de fericirea fiecăruia, iar fericirea fiecăruia în parte, a fiecărei familii nu se poate realiza decât o dată cu fericirea și bunăstarea întregului popor. (Aplauze puternice, prelungite). Ați auzit vorbindu-se aici de condițiile grele din trecut: îndoială, condițiile de atunci Fără nu pot fi comparate cu cele de astăzi , dar, ceea ce am realizat și ne propunem să realizăm cere eforturi, cere învingerea multor greutăți. In trecut, clasa muncitoare, sub conducerea comuniștilor, a dus lupte grele. Și în uzina dumneavoastră a existat o puternică mișcare sindicală, o puternică organizație a partidului nostru comunist, care și-a adus contribuția la lupta generală împotriva vechii orînduiri, la înfăptuirea actului istoric de la 23 August și, în continuare, la transformarea socialistă a patriei. Astăzi, organizația de partid a uzinelor dumneavoastră numără 3 500 de membri de partid ; sînt, de asemenea, în uzină, 6 000 de membri ai Uniunii Tineretului Comunist. Iată ce forță politică uriașă reprezintă uzina dumneavoastră! Eu aș spune că, de fapt, întregul colectiv, de 15 000 de oameni, reprezintă o forță unitară , fie că sunt sau nu sunt membri ai partidului, membrii colectivului dumneavoastră înfăptuiesc neabătut politica partidului nostru pentru că această politică corespunde năzuințelor clasei muncitoare, întregului popor, asigură dezvoltarea liberă, independentă a patriei, bunăstarea poporului. (A-1plauze puternice, îndelungate) Iată de ce doresc să afirm cu tărie că întregul colectiv, — la fel dumneavoastră ca întreaga noastră clasă muncitoare, ca întregul popor, — va ști să-și aducă contribuția activă și în domeniul muncii de educare, de formare a conștiinței socialiste a omului nou. Acest minunat colectiv de oameni ai muncii să devină un colectiv model în muncă, în viață, în aportul la dezvoltarea întregii noastre societăți socialiste. (Aplauze puternice). De altfel, așa cum am spus și la plenara Comitetului Central, clasa noastră muncitoare, întregul popor au primit cu adeziune unanimă programul ideologic elaborat de partid, parte integrantă a întregii activități de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate. Nu întîmplâtor, partidul a pus și în această privință în centru clasa muncitoare, pentru că ea reprezintă forța cea mai avansată a societății noastre, își îndeplinește cu cinste misiunea istorică de conducere a întregii națiuni, are menirea să asigure înfăptuirea programului de dezvoltare socialistă a patriei, de făurire a comunismului în plauze puternice , se România. (Ascandează : „P.C.R.“). In Brașov locuiesc români, maghiari, germani și alte naționalități. In uzina dumneavoastră lucrează oameni ai muncii de diferite naționalități, împreună, prin muncă unită ei dezvoltă uzina. Nici nu se poate concepe alt fel de viață, alt fel de relații în uzină decit o strânsă unitate, o participare activă a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, la realizarea politicii partidului, a planului de stat. Egalitatea în drepturi Înseamnă tocmai posibilitatea ca fiecare să participe activ la muncă, la conducerea activității sociale, a societății noastre, să acționeze cu toată forța pentru Întărirea unității și coeziunii tuturor celor ce muncesc. Tot ceea ce facem noi și tot ceea ce ne propunem să înfăptuim este chemat să asigure tuturor celor ce muncesc, fără deosebire de naționalitate, condițiuni egale de muncă și de viață, de participare la conducerea societății. Aceasta Înseamnă in fond rezolvarea marxist-leninistă a problemei naționale! Putem spune că în anii socialismului, partidul nostru comunist a rezolvat minunat această problemă, că intr-adevăr, întregul popor, toți oamenii muncii, fără deosebire de naționalitate, se prezintă într-o strînsă unitate în jurul Partidului Comunist Român — forța politică conducătoare a întregii națiuni socialiste. (Aplauze puternice, se scandează „P.C.R “)• Pentru toți a devenit astăzi limpede că fără conducerea de către partid, fără o politică generală clară, marxist-leninistă, fără aplicarea adevărurilor generale la condițiunile concrete ale construcției socialiste din România nu este posibilă dezvoltarea societății noastre. Partidul nostru știe să călăuzească întregul popor pe acest drum, să aplice în mod creator legile generale ale socialismului la condițiile României, ținind seama de particularitățile ei specifice, mergînd ferm pe linia înfăptuirii principiilor eticii și echității socialiste. Acționăm pentru ca socialismul să asigure condițiile cele mai bune pentru dezvoltare — atit materială cît și spirituală — a poporului, pentru participarea lui conștientă la conducerea societății astfel ca socialismul să se afirme ca societatea cea mai avansată, cea mai modernă, ca un model de realizare a aspirațiilor vitale ale celor ce muncesc. (Aplauze puternice). Am vorbit mai înainte de organizația dumneavoastră de partid. Aș mai dori să menționez și faptul că în municipiul Brașov și în județ avem în general organizații puternice, un detașament puternic al partidului nostru care își realizează în bune condițiuni sarcinile, înfăptuind neabătut politica rară a partidului. Activitatea genecolectivului dumneavoastră este strîns legată de felul cum comitetul județean și municipal, cum organizația de partid își îndeplinesc rolul. De aceea, aș dori ca la acest miting să adresez felicitări atît organizației de partid din uzina dumneavoastră, cît și organizației de partid municipale și județene, comitetului de partid din uzină, comitetelor municipal și județean. (Aplauze puternice, prelungite). Cred că tovarășii au înțeles, că atunci cînd am vorbit despre anumite lipsuri, ele s-au referit și la unele deficiențe existente în munca organelor și organizațiilor de partid — de aceea nu mai vreau să mă refer acum la ele ; ei vor înțelege că felicitările pe care le adresez la acest miting înseamnă totodată și un îndemn de a munci mai bine pentru înfăptuirea hotărîrilor Congresului al X-lea, ale Comitetului nostru Central, de conduce în așa fel activitatea oaamenilor muncii din uzină, din municipiu și din județ, încît contribuția la înfăptuirea noului cincinal să fie pe măsura forței industriale, a capacității clasei muncitoare și a oamenilor muncii din acest municipiu și județ, a forței organizațiilor de partid. (Aplauze puternice, se scandează: „P.C.R.“). După cum cunoașteți, tovarăși, punem un accent deosebit pe soluționarea în condiții cît mai corespunzătoare a problemelor multiple ce se ridică în procesul de înaintare a țării noastre pe drumul construcției socialiste. Făcînd aceasta, ne realizăm în primul rînd îndatorirea fundamentală față de propriul popor , dar ceea ce facem noi în România reprezintă în același timp și o contribuție la cauza generală a socialismului, luptei antiimperialiste pentru pacea în întreaga lume. Pentru că, cu cît se construiește mai bine socialismul in fiecare țară, cu cît rezultatele sînt mai mari, cu cît crește și se dezvoltă economia, știința, cultura fiecărei țări socialiste, cu atît se întărește forța întregului sistem socialist, sporește influența și autoritatea socialismului în lume. De aceea, prin activitatea noastră, noi răspundem atit îndatoririlor naționale, cit și îndatoririlor internaționale, între care există o strînsă unitate dialectică. Vom continua și in viitor să acționăm în acest fel, fiind convinși că numai pe această cale ne îndeplinim îndatoririle noastre de comuniști, atît față de poporul nostru, cît și față de clasa muncitoare, de forțele antiimperialiste din întreaga lume. (Aplauze puternice prelungite). Nu doresc, tovarăși, să mă refer acum pe larg la problemele internaționale. Cunoașteți politica externă a partidului și statului nostru, am expus unele considerente la plenara recentă. Această politică s-a dovedit pe deplin justă ; evenimentele internaționale din ultimii ani, inclusiv din anul acesta, demonstrează că politica elaborată de Congresul al X-lea privind activitatea de plan internațional este o politică justă. Vom face totul pentru a merge în continuare pe această cale — dezvoltînd relațiile cu toate țările socialiste, acționînd pentru lichidarea divergențelor, pentru întărirea solidarității și colaborării cu toate partidele comuniste și muncitorești, pentru unitatea lor pe baze noi. Milităm, de asemenea, pentru realizarea securității în Europa, pentru transformarea Balcanilor într-o zonă a păcii și colaborării. Ne aducem contribuția la lupta pentru încetarea războaielor și conflictelor existente în diferite colțuri ale lumii, împotriva politicii imperialiste de forță și dictat, de amestec în treburile altor state. Vom acționa cu și mai multă consecvență pentru afirmarea în relațiile dintre state a principiilor deplinei egalități, a respectului independenței și suveranității naționale, neamestecului în treburile interne, avantajului reciproc, pentru renunțarea la forță și la amenințarea cu folosirea forței in relațiile dintre state. Considerăm că interesele tuturor popoarelor cer să se pună capăt politicii imperialiste, să se asigure triumful In viața internațională a principiilor la care m-am referit mai înainte, să se dezvolte larg colaborarea între toate statele lumii, fără deosebire de orînduire socială. Vom face totul pentru a contribui la realizarea acestor obiective (Aplauze prelungite, orale). Doresc, în încheiere, să reamintesc încă o dată că cincinalul actual prevede sarcini deosebite pentru uzina dumneavoastră, că începutul pe care l-ați făcut este bun, dar posibilitățile sunt mai mari. Aș dori să vă urez dumneavoastră, întregului colectiv, să obțineți succese și mai mari, să vă aduceți o contribuție tot mai însemnată la înfăptuirea planului general de dezvoltare a patriei noastre socialiste. (Aplauze puternice , orale). Astăzi s-a acordat întregului colectiv al uzinei înalta distincție a Republicii Socialiste România — „Steaua Republicii Socialiste România“ clasa I. Aceasta reprezintă o mare cinste pentru întregul colectiv, este, ca să spun așa, o decorare colectivă și o apreciere colectivă a rezultatelor pe care le-ați obținut. Doresc să vă felicit din toată inima pentru aceasta! (Aplauze puternice , se scandează „Ceaușescu — P.C.R.“). Incepînd de astăzi în uzină există trei noi Eroi ai Muncii Socialiste. Consider că, de fapt, în uzină sunt mult mai mulți eroi ai muncii — și aș dori ca, la sfîrșitul cincinalului, această distincție de cinste, steluța de „Erou al Muncii Socialiste“ să apară pe pieptul unui număr mult mai mare de muncitori, tehnicieni și ingineri din uzină. De asemenea, acordarea celorlalte ordine și distincții s-au înmînat aici sau se vor care ulterior constituie o apreciere da a muncii tovarășilor respectivi și, totodată, o apreciere a întregului colectiv. De aceea, felicitîndu-i pe tovarășii distinși cu aceste de ordine și dorindu-le succes înalîn activitatea lor, vă urez tuturor să obțineți succese tot mai mari, să vă înfățișați la sfîrșitul cincinalului cu asemenea rezultate încît Consiliul de Stat să fie obligat să confere noi ordine și titluri de „Erou al Muncii Loc"««.iste" membrilor colectivului dumneavoastră. Eu voi îndeplini cu plăcere această obligație ! (Aplauze prelungite, urale , se scandează „Ceaușescu — P.C.R."). Vă doresc dumneavoastră, întregului colectiv, familiilor dumneavoastră multă sănătate și multă fericire ! (Aplauze puternice, prelungite , orale. Cei prezenți la miting ovaționează minute în șir pentru partid, pentru Comitetul Central, pentru secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu). DEC privind conferirea ordinului „Steaua Republicii Socialiste România“ clasa I Uzinei de autocamioane Brașov Pentru contribuția adusă la industrializarea țării și participarea activă a colectivului Uzinei de autocamioane Brașov la opera de construire a socialismului și meritele sale in promovarea progresului tehnic al economiei naționale, cu prilejul împlinirii a 50 de ani de la Înființarea uzinei, Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează : Se conferă ordinul „Steaua Republicii Socialiste România“ clasa I Uzinei de autocamioane Brașov. Președintele Consiliului de Stat, NICOLAE CEAUȘESCU RET UNIREA DEC privind conferirea titlului de „Erou al Muncii Socialiste” Cu prilejul aniversării a 50 de ani de la înființarea Uzinei de autocamioane Brașov, Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează : Pentru merite deosebite în întreaga activitate desfășurată în anii construcției socialiste a țării și pentru contribuția personală adusă la dezvoltarea Uzinei de autocamioane Brașov, se conferă titlul de „Erou al Muncii Socialiste" și medalia de aur „Secera și Ciocanul“ tovarășilor ; Comanici Nicolae, șef de atelier ; Sultanui 5. Vasile, prim-topilor; Man G. Dionisie, sculer. Președintele Consiliului de Stat, NICOLAE CEAUȘESCU RET PAGINA All=A (Urmată din pag. 1) dubla, de asemenea, volumul producției destinate exportului. La finele cincinalului, producind in serie mare anumite tipuri de motoare Diesel, uzina va atinge un înalt grad de specializare și integrare. Se vizitează uzina. Itinerariul, care înscrie cîteva din sectoarele noi, are ca prim obiectiv noua turnatorie de fontă, care numără printre cele mai mari și mai moderne de acest gen din Europa. Muncitorii fac o primire deosebit de călduroasă secretarului general al partidului, celorlalți oaspeți. Topitorul Ion Cimpeanu, care lucrează la linia nr. 3 de formare, linie complet automatizată, adresează o urare de bun venit și exprimă angajamentul topitorilor și turnătorilor de a munci fără preget pentru îndeplinirea sarcinilor de plan, pentru ridicarea continuă a calității producției, a productivității muncii, pentru înfăptuirea politicii marxist-leministe, interne și externe, a partidului In dialogul cu factorii de răspundere din uzină, cu ministrul industriei construcțiilor de mașini, secretarul general al partidului recomanda să se folosească în chip cît mai judicios metalul, să se acționeze perseverent împotriva risipei, a supradimensionărilor, Cea științifică uzinală Cercetatrebuie să-și propună ca scop permanent căutarea de soluții noi, care să conducă la economie de metal, fără ca aceasta să afecteze calitatea, performanțele tehnice ale produselor. De asemenea, tovarășul Nicolae Ceaușescu recomandă conducerii uzinei și a ministerului să se realizeze aici piese și mașini-agregat necesare și altor întreprinderi constructoare de mașini din țară, precum și pentru export. Se vizitează în continuare alte sectoare, printre care hala șasiu unde se execută o serie de piese pentru noile tipuri de autocamioane de 8 și 10 tone. Este prezentat apoi un stand de scule și dispozitive realizate in uzină in cadrul acțiunii de autoutilaje. In discuțiile purtate cu specialiștii, secretarul general recomandă să se folosească în mod cît mai judicios utilajele, pentru a se obține o producție suplimentară pe suprafața existentă și cu utilajele existente. Totodată, a indicat să se aedreze ‘o”'mai mare' a'trifuție’'acțiunii de autodotare. După terminarea vizitei prin secții și sectoare de producție ale uzinei, secretarul general, ceilalți conducători de partid și de stat sunt conduși in impunătoarea și frumoasa clădire a sculăriei, unde este organizată o expoziție jubiliară. Aici sunt prezentate o serie de date în legătură cu evoluția de-a lungul celor 50 de ani unității, cele mai noi realizări a ale constructorilor de autocamioane și preocupările colectivului întreprinderii pentru diversificarea fabricației și îmbunătățirea produselor. Drumul în fabricația de autocamioane românești a început cu „S.R.-101“, ajungind la cunoscutele autocamioane „Carpați" și „Bucegi“, care sunt fabricate in uzină în 59 de tipuri și 199 de variante. Anual, ies de pe porțile întreprinderii aproximativ 35 000 de autocamioane. Pînă acum, aici s-au fabricat 260 000 autocamioane. Dar progresele înregistrate de-a lungul anilor de industria de autocamioane românești au fost încununate anul acesta prin realizarea autocamioanelor de 12 tone, echipate cu motor Diesel. In urmă cu cîteva luni, în preajma zilei de 23 August, de pe banda de montaj a uzinei au ieșit primele autocamioane de acest tip, pe care constructorii brașoveni au ținut să le prezinte, cu justificată mândrie, secretarului general, conducătorilor de partid și de stat, aducându-le pe platoul din fața sediului Comitetului Central. Specialiștii uzinei au arătat cu acel prilej că întreaga familie de autocamioane de mare tonaj, cu motor Diesel, după licența M.A.N., va fi asimilată, treptat, în cursul actualului cincinal. Secretarul general a recomandat cu acel prilej constructorilor să ia toate măsurile pentru grăbirea integrării în fabricația de serie a acestor produse, să perfecționeze continuu procesul de producție, in vederea realizării unor autocamioane de cea mai bună calitate. Trecînd la traducerea viață a acestei prețioase indicaații, gazdele informează că preocuparea întregului colectiv este ca noile produse să se situeze la nivelul celor mai prestigioase mărci și clase de autovehicule de transport de acest gen din lume. In actualul cincinal, vor urma alte noi și importante înfăptuiri. Din această ultimă familie de autocamioane de mare tonaj — care poartă rndenumirea „ROMAN“ vor fi asimilate 13 tipuri de bază în 43 de variante constructive, cu posibilitatea de adîncire a diversificării. Ele au șasiu portant și sunt echipate cu motoare Diesel de 135 C.P., cu trei punți-motoare. Noul camion, a cărui fabricație de serie va începe anul viitor, este construit pentru a fi folosit pe orice fel de teren. Datorită procesului de continuă modernizare a întreprinderii s-a ajuns astăzi ca la fiecare 6 minute de pe banda de montaj general să plece în probă un autocamion. Secretarul general arată că în atenția întregului colectiv trebuie să stea preocuparea depășirii sarcinilor de plan, reducerea prețului de cost, sporirea beneficiilor uzinei. In una din marile hale ale uzinei are loc mitingul sacrat aniversării a 50 de conani de existență a întreprinderii. Sunt prezenți mii de muncitorii ingineri și tehnicieni, constructori de autocamioane, foști muncitori ai întreprinderii, precum și invitați din alte mari unități industriale brașovene. Domnește o atmosferă de puternic entuziasm, caracteristică întîlnirilor tovarășului Nicolae Ceaușescu cu cei ce muncesc. Este o expresie a binc grăitoare a unității de monolit dintre partid și popor. Apariția în tribună a tovarășilor Nicolae Ceaușescu și Ion Gheorghe Maurer, a celorlalți conducători de partid și de stat este întîmpinată cu o adevărată furtună de aplauze îndelungi. Mitingul este deschis de tovarășul Constantin Drăgan, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului județean Brașov al P.C.R., care, in numele organizației județene de partid Brașov, al tuturor locuitorilor acestui străvechi oraș de la poalele Tîmpei, a exprimat din toată inima, tovarășului Nicolae Ceaușescu, timentele de adîncă bucurie senși nemărginită satisfacție pentru cinstea de a vizita din nou județul Brașov, salutînd în același timp prezența celorlalți conducători de partid și de stat la sărbătorirea celor 5 decenii de existență* a creme* care făurește autocamionul românesc. O “ ’ In prezența participanților la miting are loc solemnitatea înmînării unor înalte ordine și titluri ale Republicii Socialiste România, înaltele distincții au fost înminate de tovarășul CEAUȘESCU, secretar NICOLAE general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România. Secretarul Consiliului de Stat, tovarășul Constantin Stătescu, a dat citire decretelor Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România prin care se conferă Ordinul „Steaua Republicii Socialiste România“ clasă I Uzinei de autocamioane Brașov, titlul de Muncii Socialiste“ și „Erou al Medalia de aur „Secera și Ciocanul“ unor muncitori și tehnicieni din Uzină. De asemenea, prin Decret al Consiliului de Stat, pentru merite deosebite in muncă, cu prilejul aniversării a 50 de ani de la înființarea Uzinei de autocamioane Brașov, au fost conferite ordine și medalii unui număr de 200 de muncitori, maiștri, ingineri, tehnicieni, economiști și funcționari ai uzinei. La miting au vorbit ing. Gh. Trică, directorul general al Centralei industriale de autocamioane și tractoare Brașov, maistrul Nicolae Comănici, Erou al Muncii Socialiste, muncitorul Gheorghe Voinea, muncitoarea Irina Pali Petre, ing. Ion Mateescu, tehnolog șef al uzinelor. Primit cu vii aplauze, cu puternice urale și ovații a luat cuvintul tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU. Cuvîntarea secretarului general al partidului a fost urmărită cu deosebită atenție de participanți și subliniată în repetate rînduri cu aplauze și ovații îndelungate. Această manifestare puternică de adeziune, conjugată cu faptele, cu realizările în producție, cu hotărîrea de a trăi și munci în chip socialist, exprimă adînca lor dragoste față de partid, de conducerea sa, în frunte cu tovarășul Nicolae Ceaușescu, deplina lor aprobare față de politica internă și externă a partidului și statului nostru. In încheierea mitingului a luat cuvîntul tovarășul Constantin Drăgan, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului județean Brașov al P.C.R. La sfîrșitul mitingului o rășului Nicolae Ceaușescu, tovacelorlalți conducători de partid și de stat li se înmînează insigna jubiliară a uzinei sărbătorite, albume cu aspecte din activitatea întreprinderii, precum și machete ale unor principale tipuri de autocamioane fabricate la Brașov. In cartea de onoare a întreprinderii, tovarășul Nicolae Ceaușescu a înscris următoarele : „Adresez calde felicitări muncitorilor, tehnicienilor, inginerilor și conducerii de autocamioane Brașov uzinei cu prilejul împlinirii a 50 de ani de la înființarea întreprinderii. Apreciez în mod deosebit realizările obținute de harnicul colectiv al uzinei în modernizarea și dezvoltarea producției de autocamioane, în mai buna organizare a muncii și folosirea tehnicii moderne, și-i areș noi succese în îndeplinirea sarcinilor de mare răspundere ce-i revin în cadrul vastului program elaborat de Congresul al X-lea al P.C.R. în vederea făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră“. Conducătorii de partid și de stat sunt invitați apoi să viziteze marele grup școlar al uzinei, unde se pregătesc, în prezent, pentru a deveni constructori de prestigiu ai viitoarelor autocamioane românești, peste 3 000 de tineri. Miile de elevi aflați la orele de cursuri teoretice sau în atelierele de practică fac o primire deosebit de călduroasă tovarășului Nicolae Ceaușescu, celorlalți oaspeți. Secretarul general al partidului se interesează de activitatea didactică, de nivelul de dotare al laboratoarelor, de preocupările privind legarea strînsă a învățămîntului cu producția. Tovarășul Nicolae Ceaușescu recomandă organizarea pe schimburi a activității în atelier a elevilor, în așa fel nncit aceștia să realizeze mai multe piese și dispozitive necesare sectoarelor de producție ale uzinei. Ar fi util, subliniază tovarășul Nicolae Ceaușescu, dacă aici s-ar produce și truse cu scule pentru uzul elevilor și al atelierelor școlare. Secretarul general al partidului este informat că în uzină mai funcționează cursuri de calificare de scurtă durată, se practică sistemul uceniciei la locul de muncă, forma care uzina își completează prin numărul de muncitori calificați de care are ruievaie.Pînă în anul 1975, se vor califica circa 6 000 de muncitori. In discuția avută cu conducerea uzinei, cu muncitori, secretarul general se interesează de condițiile de viață ale salariaților. Este impresionat că cea mai mare parte din muncitorii acestei uzine dispun de locuințe noi în cartierul din apropierea întreprinderii, care numără peste 10 000 de talente. Colectivul UAB aparare la dispoziție un modern club prevăzut cu sală de festivități, cinematograf, biblioteci etc. Recent, realizările sociale au fost completate prin construcția unei cantine-restaurant, și acestea vizitate în cursul zilei de ieri. Gazdele invită pe tovarășul Ceaușescu, pe ceilalți conducători de partid și de stat să participe la masa festivă organizată in sala modernei cantine unde sînt prezenți fruntași în producție, muncitori ingineri și tehnicieni, cadre de conducere. In toastul rostit în cadrul mesei, secretarul general a felicitat din nou colectivul întreprinderii sărbătorite, conducerea uzinei, comitetul de partid al Uzinei, comitetele municipal și județean de partid pentru munca desfășurată, pentru realizările dobîndite, adresind întregului colectiv al marii întreprinderi, comuniștilor, tuturor oamenilor muncii, urări de sănătate și fericire, noi succese in înfăptuirea sarcinilor de cinste care le revin in cadrul mărețului program de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră. Semicentenarul Uzinei de autocamioane din Brașov a prilejuit o memorabilă sărbătoare pentru oamenii de ieri și de azi ai întreprinderii, pentru toți oamenii muncii brașoveni, și, putem spune, pentru întregul nostru popor, pentru că harnicul colectiv al uzinei de autocamioane face parte marea și puternica familie din României socialiste care într-o a unică voință, înfăptuiește politica marxist-leninistă a Partidului nostru comunist. Iar prezența la sărbătoarea constructorilor de ne, a secretarului autocamiongeneral al partidului, a imprimat o și mai mare strălucire evenimentului. Ion MARGINEANU N. Popescu-BOGDANEȘTI Mircea S. IONESCU Traian COTÎNCESCU