Universul Sport, septembrie 1938 (Anul 1, nr. 166-195)

1938-09-15 / nr. 180

Francezul Tenet nu mai este campion al Europei Hotărârea I.H.U.-ului nedreptățește pe fostul deținător al titlului ? Se știe că, în ziua de 18 iulie s'a desfășurat la Rotterdam, un match de box în cursul căruia francezul Edouard Tenet, campionul mijlociu al Europei, și-a pus titlul în joc, în fața olandezului Van Klaveren ,fost campion semi-mijlociu al continentului. La sfârșitul matchului juriul a proclamat un verdict de egalitate, care confirma pe Tenet în calitatea de campion. ARBITRUL BELGIAN REVINE Dar, a doua zi după match, arbitrul belgian d. Berré a transmis d-lui Huizenaar, organizatorul matchului și managerul lui Van Klaveren, următoarea scrisoare: Am greșit aplicând campionatul Europei, regula lamentul belgian, care prevede ca challenger-ul să aibă cel puțin un avantaj de trei puncte spre a-și asigura cucerirea titlului. Imi recunosc greșeala și voi seri la I. B. U. După părerea mea și după regulamentul I. B. U.. Van Klaveren este campion al Europei. DUPĂ DOUA LUNI Întrebat de cei în drept asupra reclamațiunii challenger-ului care a urmat scrisorii c-lui Berré, secretariatul I. B. U. nu știa nimic până la începutul lui August. Vacanța a avut de spus un cuvânt în această chestiune pentru ca, după aproape două luni, I. B. U-ul să elaboreze următorul COMUNICAT „Secretariatul I. B. U. face cunoscut că, în urma consultării membrilor comitetului de urgență, consultare hotărîtă în urma primirea procesului verbal și buletinelor matchului care opus pe boxeurii Van Kiaaveren și Tenet decizia luată de comitetul de urgență este: Van Klaveren este proclamat campion al Europei. „Deciziunea de match nul care a fost anunțată public, nu a fost menținută și după confruntarea buletinelor de punctaj. „Ca o consecință a acestei hotărîri Van Klaveren este substituit lui Tenet în ce privește obligațiunile ce sunt de îndeplinit în fața lui Christoforidas, challenger-ul la titlu. „Termenul de prezentarea contractelor pentru întâlnirea Van Klaveren— Christofosioes este fixat până la 15 Octombrie 1958 și termenul pentru întâlnire, până la 15 Noembrie". O HOTĂRÂRE DREAPTA? Nu ! Căci art. 21 din regulamentul I. R. U. spune clar: Decizia arbitrului va fi, în toate cazurile, definitivă Și fără apel. Venus nu mai pleacă in Turcia După cum se știe, Venus a avut o ofertă de a juca în Turcia două matchuri. Pentru a putea face față acestei oferte, gruparea bucureșteană trebuia să dispute matchul cu Chinezul de la Timișoara azil după amiazi, întrucât Venus nu a solicitat aceasta Chinezului, înseamnă că a renunțat să mai întreprindă acest turneu. Sp. Studențesc a primit răspuns favorabil de la A. C. 23 Am arătat ori, că secțiunea de volley și basket a Sportului Studențesc a primit răspunsul echipei A. C. 23 din Sofia, care va susține două jocuri de basketball în Capitală la 24 și 25 Septembrie. In cursul zilei de ieri universitarii au expediat o scrisoare campioanei bulgară, în care îi aduce la cunoștință ultimele detalii în legătură cu cele două jocuri de la București. Totodată printr’o adresă către F. R. B. V., Sportul Studențesc a cerut să se facă intervențiile necesare la Straja Țării și U. F. S. R. spre a se permite intrarea în țară a echipei bulgare. Federația de specialitate va face peste demersuri chiar în cursul săptămânii, data la care se vor desfășura jocurile fiind apropiată. r iLmul 1.......................Joi 15 Septembrie 1938 Italia vrea să joace anual cu România Ședința comitetului federal de aseară Aseară, s-a întrunit, la sediul său din str. Gen. Cantacuzino, comitetul federal al federației române de rugby Au participat d-nii Grigore Caracostea, președintele federației române de rugby, N. Tănăsescu, D. Tănăsescu, Ghimpețeanu, ing. Verucia și prof. Virgil Ion. Pe ordinea de zi au figurat printre alte chestiuni, amenajarea unor terenuri de joc. Se ia notă de adresa trimisă de federația italiană de rugby, care dorește disputarea unei întâlniri amicale cu România. De asemeni se ia notă de adresa trimisă de către Ministerul de industrie și comerț din Franța, care a acordat federației române de rugby „Marele Premiu“ pentru participarea rugby-ului românesc în cadrul turneului european organizat anul trecut la Paris. Varnaim este optimist Biro a aruncat 46 m. la ciocan. Se prevede o mare luptă în clasamentul inter țări Belgrad, 13. (Prin telefon). Ziua de astăzi a fost consacrată antrenamentului. Pe stadionul Beogradski s-a observat o animație neobișnuită, toate echipele au ținut să profite de ziua liberă din program și s-au antrenat intens. VAMA NU ESTE OPTIMIST Campionul nostru e optimist și după antrenament ne-a declarat: „Țin să câștig campionatul balcanic și vă asigur că voi reuși”. Atletul Stadiului este în formă și a avut toate aruncările peste 58 metri. Hoki mai sceptic, este dezolat că a slăbit și nu știe ce va face. Sâmbătă. BIRO A ARUNCAT CIOCANUL 46 METRI! Clujeanul Biro este în mare formă la aruncarea ciocanului, a avut multe aruncări peste 45 m. și una chiar a atins 46 m., performanță excelentă. Dar campionul nostru are adversari serioși în: Gori, Stepsnik și Dimitropolos. LAMBRAKIS NU ESTE IN FORMA Campionul Greciei este dezolat; trece printr-o eclipsă de formă care-l pune serios pe gânduri în timp ce iugoslavul Lazarovici este în excelentă condiție. IONESCU DRUM CHEMAT LA BELGRAD Un conducător al echipei române ne-a anunțat că ar fi cerut la București să vină Ionescu Crum. GRECII PREVĂD O MARE LUPTA IN CLASAMENTUL INTERTARI Intr’o declarație pe care ne-a făcut-o d. Simionidis unul din conducătorii atleților greci, acesta crede că până în cele din urmă, grecii și yugoslavii vor fi la egalitate. Wörtlich, Schneider sau Leclerc va conduce matchul România A-Ungaria A După informațiile pe care le deținem, federația noastră de football va propune forului maghiar următorii arbitri pentru matchul România A: — Ungaria A: Wirttrich (Elveția), Schneider (Polonia), Leclerc (Franța). Bodola și Dobay in echipa Europei ?... In orice caz, domnul Mauro II va urmări în matchul dela 25 Septembrie FIFA-el a ținut o ședință specială, în cursul căreia a întocmit o comisie, care se va ocupa de formarea echipei ce va reprezenta continentul nostru la Londra. Selecționarea aceasta, care nu este deloc ușoară, va fi făcută pe baza jocurilor, pe care le vor susține echipele diferitelor țări, în cursul acestei luni. Printre oficialii însărcinați cu formarea acestei echipe este și d. Mauro, care urmează să vină la București la 8 Octombrie, pentru a participa la lucrările comitetului „Cupei Europei Centrale”. Din informațiunile pe care le deținem, d. Mauro și-a anunțat sosirea pentru data de 25 Septembrie, pentru a putea viziona matchul Germania-România, în care are de urmărit forma unora dintre jucătorii susceptibili de selecționare. In afară de jucătorii echipei germane, vor fi revăzuți și doi jucători români Bodola și Dobay, despre a căror introducere în echipa Europei s’a vorbit mai de mult. Am arătat într’unul din numerele noastre trecute că la 28 octombrie se va disputa la Londra un match între selecționata Europei și aceea a Angliei. Pentru acest joc comitetul Dum laică program cuplat în Giulești Neputându-se ajunge la un acord pentru cuplarea jocurilor Juventus — Ripensia și Sp. Studențesc — UD.R., universitarii au propus cluburilor Luceafărul și Prahova să cupleze cele două partide. Tratativele — de data aceasta — au fost duse la bun sfârșit, terenul din Giulești fiind ales să găzduiască Duminică după amiază următorul program: Ora 14.45: Luceafărul — Prahova. Ora 16.30 : Sp. Studențesc — UDR. Echipa frațil’O convorbire cu Berlinul Germaniei pentru matchul cu România a fost anunțată eri la F.R.F.A., de către d. Bauwens Matchul pe care echipa noastră națională îl va susține la 25 Septembrie împotriva echipei Reichului va însemna o mare piatră de încercare pentru footballul nostru și — în caz de succes — ne va servi de supremă consacrare. Pentru a ști din vreme ce adversar vom avea de înfruntat, secretarul general al federației noastre a căutat să se informeze asupra echipei pe care germanii o vor deplasa la București. O CONVORBIRE CU D. BRUWENSA. Octav Luchide a avut o convorbire cu D L Bauwens, cunoscutul referme și vicepreședintele federației germane, întrebându-l dacă s-a format echipa națională germană. D. Bauwens a răspuns afirmativ și a transmis d-lui Luchide numele celor 11 jucători cari vor înfrunta naționala noastră. Iată-i: Platzer (Raftl) — Schmaus, mal, Mock, Appel — Skou- Wagner — Zischek, Stroh, Schöen, Hahnemann, Pesser. I editura Societății Anonime ««Universul”» București—România