Universul Sport, iunie 1939 (Anul 2, nr. 148-177)

1939-06-16 / nr. 163

Vineri 16 Iunie 1939 8 OX [TOMA AUREL pleacă azi în America de Nord [(Continuare din pag. l a) a mai buni cotați cocoși din America. Prima întâlnire dintre protagoniștii dela 29 Iunie avut loc tot la New-York, în a aceiași arenă, în ziua de 23 februarie a anului 1937 și i Toma Aurel a obținut o categorică decizie la puncte. Revanșa prezintă o importanță deosebită datorită faptului că de când a suferit înfrângerea din partea lui Broma Aurel, Henry Hook a jurcat simțitor în ierarhia cocoșilor mondiali. Pentru matchul cu Hook lui Toma Aurel i setează o bursă de 700 garandolari.  ALTE DOUA MATCHURI ’ Lew Burston, de acord cu promotorul Mike Jacobs asigură lui Toma Aurel alte două matchuri, pentru cari compatriotul nostru va primi, în caz de victorie asupra lui Hook sau matchul, câte 1.200 dolari. PENTRU TITLUL MONDIAL AL CATEGORIEI Dacă Toma Aurel sorvi cu succes toate va abaceste trei matchuri el va trece în menajamentul lui Mike Jacobs care, după ce îl va supune unei binemeritate odihne și unui antrenament deosebit de serios îl va opune lui Sixto Escobar, campionul mondial al categoriei cocoș. Pentru acest match care ar urma să se dispute în toamnă, tot în arena Madison Square Garden, Toma Aurel va primi pe lângă o importantă sumăși o bună cotă din rețetă. ÎNAINTE DE PLECARE Aseară, Toma Aurel ne-a vizitat la redacție spre a ne comunica cele de mai sus. Cu această ocazie, excelentul cocoș a ținut să-și exprime regretul de a nu fi putut să boxeze in țară și mai ales pe acela de a nu i se fi acordat prilejul să întâlnească pe proaspatul campion european la categoria pană, Lucian Popescu, căruia i-ar fi acordat, cu plăcere, revanșa ce i se cuvine pe urma înfrângerii suferiă cu ptru ani în urmă, înainte de a ne părăsi, Toma Aurel a ținut să prezinte omagiile lui d-lui g-ral Gabriel Marinescu, subsecretar la interne și președintele Fedrației de football care, gata totdeauna să sară în ajutorul sportivilor l-a făcut și pe Toma Aurel să guste din satisfacțiile acelora cari se bucură de aripa protectoare a unui sportiv cu vederi largi și inimă la fel. Jenny Dumitrescu TOMA AUREL învinsul lui Toma, Lucian și Panaitescu Angelmann a dispus de Bourdet prin abandon in repriza 8-a . La Chantilly a avut loc actuala gală estivală. De data aceasta, în mare vedetă, Robert Bourdet a boxat cu Valentin Angelmann. Acesta și-a dovedit incă odată valoarea, dispunând de rivalul său în 8 reprize, prim abandon. Se pare că Angelmann a întrebuințat de data aceasta o luptă de uzură, lăsându-l pe tânărul francez să aibă toate inițiativele, el mulțumindu-se să plaseze din când în când lovituri dure. In repriza 6, Bourdet era complet deslănțuit, însă Angelmann a profitat de câteva clipe de oboseală ale acestuia, plasându-i un uppercut de dreapta la bărbie, apoi o întreagă serie la inimă și ficat. In repriza următoare, Bourdet apare extrem de obosit, cu brațele atârnând. Angelmann le lovește cu o dreaptă la bărbie; francezul se prăbușește pentru 5 secunde, se ridică penibil, se agață cu mâna dreaptă de corzi și ridică stânga în semn de abandon. ...Și Angelmann, fostul campion european și învinsul lui Toma Aurel, Lucian Popescu și Panaitescu-Zigotto, se îndreaptă surâzător spre cabină. Pe când Bourdez avea nevoie de lungi îngrijiri pentru a-și reveni din sincopa în care căzuse. In cursul aceleeași reuniuni, Diouf, campionul Franței, a repurtat o victorie desimț de facilă asupra lui Marcel Prieux. De la F. R. Box ji International Boxing Union, cu adresa din 8 Iunie a. c. comunică, că procesul verbal al matchului de la 8 iunie 1989, care a opus la București pe boxeurii Lucian Popescu și Phil Dolhem, pentru titlul Europei ■ la catpană, a fost omologat. or ATLETISM Cronica de Evenimentul săptămânii ,a constituit fără îndoială concursurile străjerești. Pretutindeni ele s’au disputat într’o atmosferă entuziastă care ne face să privim cu multă încredere soarta sportului atletic românesc. Astfel de manifestațiuni, fie că sunt străjerești, muncitorești sau universitare, sunt singurele posibilități de a difuza atletismul în masă și deci cel mai nimerit prilej de a descoperi și selecționa elementele valoroase. In măsura în care oficialitățile noastre vor încuraja și desvolta aceste reuniuni de masă se va putea vorbi de o adevărată mișcare atletică românească. ■* Mai zilele trecute un club și nu dintre cele mai mici și lipsite de experiență, a organizat o cursă de marathon, pentru membrii clubului. Cursa s’a alergat nici mai mult nici mai puțin decât pe 42 km. Pentru un început de sezon 42 km, este credem exagerat, cu atât mai nepotrivit cu cât alergătorii nu au nici pregătirea necesară, nici controlul medical care se cere. Marathonul este o probă extrem de grea și pentru acest motiv trebue să fim prudenți. * Duminică, Liga Muntenia își reia activitatea. In programul reuniunii, organizatorii au introdus și câteva probe femenine. Este lăudabilă inițiativa ligii de a da atenție atletismului femenin, cu condiția ca organizarea acestor probe să servească realmente mișcării atletice femenine. Ori, în program figurează și proba de 500 m. Nu știu cine a fost pentru introducerea acestei probe atât de grea pentru un bărbat, dar mai ales pentru o fată. Sfătuim pe organizatori să fie atenți, atletismul fiind un sport de uzură. Din Atena, primim vestea că oficialitățile sportive din Grecia se pregătesc pentru jocurile Balcanice. In acest an se împlinesc zece ani, când din inițiativa Greciei s’au pus bazele acestei competițiuni atât de frumoase. Federația elenă de atletism pregătește cu mare grijă această aniversare, care va însemna un triumf al atletismului balcanic. * Inițiativa Federației de atletism de a organiza un corp de instructori federali a fost primită pretutindeni cu multă bucurie. Așteptăm selecționarea celor care vor avea misiunea să se ocupe de soarta tehnică a atletismului românesc și mai ales de posibilitățile practice de organizare și funcționare ale acestui corp de instructori atât de mult așteptat de toți cei ce se interesează de bunul mers al acestui sport. Heria Petraru, despre care specialiștii atletismului francez ca și întreaga presă sportivă pariziană au numai cuvinte elogioase, este după cum se știe de origină român. Student la Școalla Centrală, el este un element excepțional la învățătură și un poli sportiv care face cinste nației noastre. Vom urmări activitatea acestui tânăr, care trebue dată ca exemplu celor care mai susțin că între sport și carte există o incompatibilitate. Lipsa terenurilor și a mate ioi mialelor, iată încă una din multele cauze pentru care mișcarea noastră atletică nu progresează. La Orăștie spre exemplu, centrul care a scos la iveală pe Negru, etc, nu există în momentul de față nici un teren unde să se poată practica atletismul• Și dacă ne gândim că la Orăștie sunt atâția tineri care ar dori să practice acest sport. * Atleții români și în special cei bucureșteni, au nevoie de concursuri „tari“. Nu înțelegem pentru care motiv cluburile și federația nu pășesc la organizarea unor concursuri cu caracter național și chiar internațional. Se impune o revizuire a programului spre a da posibilitatea atleților români să-și arate adevărata lor formă. Cantor * La 1 Iulie Arenele Romane vor găzdui cea mai frumoasă gală a anului: Lucian Popescu-Cattanea Hotărît lucru. Boxul românesc retrăește de câtva timp, zilele sale de adevărată glorie. După gala româno-belgiană cu care ocazie Lucian Popescu a adus României titlul continentului de categorie pană, harnicii organizatori proectează pentru seara de 1 iulie o nouă reuniune internațională, care se va desfășura tot la Arenele Romane. De data aceasta Lucian Popescu își va pune titlul în joc în fața unui adversar de adevărată clasă, Gino Cattaneo, căci de el este vorba, o speranță a ringului italian, a lăsat o impresie formidabilă în matchul susținut astă vară contra lui Toma Aurel — la București — pentru titlul eropean la cocoș. Tratativele începute acum câtva timp, pentru angajarea acestui match, au fost încheiate în mod favorabil, astfel că publicul bucureștean dornic de spectacole bune, va avea prilejul să revadă pe excelentul Cattaneo luptând contra lui Lucian Popescu, în cea mai bună formă a sa. Managerul boxeurului italian, Gramegna, a răspuns ofertei organizatorilor noștri printr-o telegramă prin care acceptă condițiunile puse cât și data când se va disputa matchul, adică 1 iulie. Această întâlnire care va forma capul de afiș, va fi încadrată de încă două matchuri profesioniste, cari după toate probabilitățile, vor fi : Sandu Ion — Gheorghe Popescu pentru titlul României la pană și Spacow-Butz. După cum se vede, gala de la 1 Iulie, depășește pe cea anterioară din toate punctele de vedere, spre mulțumirea tuturor inclusiv a boxului românesc ! Viforul Dacia se pregătește in vederea concursului de Diuminică ori pe stadionul de pe Șos. Ștefan cel Mare, atleții clubului Viforul Dacia au făcut un serios antrenament în vederea condusului de Duminică. Au fost prezenți atleții: Savu, sosit de curând din Orăștie, a aruncat peste 13 m. la greutate. Guran, care și-a descoperit talente de decathioniist, a încercat și un 1.10 m. garduri în tovărășia lui Negru. Rezultatul. Guran s’a rănit destul de serios la mâna dreaptă ! Yost în excelente condițiuni a trecut ușor 1 m. 70. Tânărul talent al Viforului speră să atingă 1 m. 80. Au mai fost văzuți lucrând : Negru care își revine în formă, Lazăr care atras de sprint, a abandonat, se pare, demifondul, iar talentatul R. Popescu lucrează conștiincios la disc. Astăzi atleții Viforului Dacia se antrenează din nou. Rezultatele concursurilor premilitare de la Craiova Craiova, 12 Iunie Timp de două zile, toate subcentrele de premilitari din subinspectoratul P. P. Craiova, au luat parte la o serie de concursuri sportive, care s-au desfășurat pe stadionul Sportiv „Regele Carol II” și hipodromul parcului „Bibescu”. Rezultatele concursurilor sunt următoarele : FOOTBALL colegiului neșcolară Echipa „școlară” a „Carol I”, cu echipa „Trișca”. A învins echipa colegiului cu 2-1, in pauză 2-0, câștigând pentru a doua oară cupa subinspectoratului Craiova. CICLISM I. Ilie Trandafir Speriatu dela subcentrul „Bariera Vâlcea”. II. Popescu M. Ion dela „Ch. Chitu“. III. Dună Petre dela subcentrul „Traianu” ALERGĂRI DE VITEZA 100 m. plat. I. Encioiu Emil. (liceul comercian) „Banul Mihai” 12 s. II. Popa D tru (liceul industrial) III. Greblescu N. (școala normală). ALERGĂRI LA GARDURI 400 m. Goangă (liceul Gh. Chițu) Gurcă sub. C. .,M. CURSA MILITARĂ pe 300 m. I Al. Albuleseu lic. industrial 1.52’. „ Lazăr Petre ,Bar. Vâlcea” 2.17’. III. Trică Const. „Bar. Vâlcea“ 2.20”. SĂRITURI IN INÁE I. Stăncescu Al. (sub. c. Obedeanu) 1.65 m. H. Filip Victor liceul industrial 1 m. 60. SĂRITURI CU PRĂJINĂ I. Encioiu Emil (hie. „Baniul Mihai“) 2.90 m. H. Radu Alex., He. „Frații Buzești”.ARUNCĂRI CU DISCUL 1.500 kg. I. Greblă Ilie. Frați Buzești 41.60 m. n. Popescu Ion lie. Gh. Chiiiiu 39.75 m. M. Ionescu Ioniță hie. industrial 37.60 m. ARUNCĂRI CU SULIȚA I. Greblă I.lie. Frații Buzești 39.95 m. II. Udrea I. Coleg. Carol I 39.80 m. III. Diaconu C. Coleg. Carol I. 39 m. ARUNCĂRI CU GRENADA I. Greblă I. la 43.85 m. II. Ionescu Ionița la 42.90 m. III. Călin V. lie. „Banul Mihai” la 42.66 m. WOLLER BALL Subcentrul Colegiului „Carol I“ cu liceul industrial. Rezultatul 15 — 11 (15 — 10). pentru colegiul Carol I. I. I. 02 m. n. Alex. Bravu”. De la clubul Venus In vederea concursului de Duminică secția de atletism a clubului Venus convoacă pentru astăzi la ora 16 pe stadionul A.N.E.F. pe toți atleții și atletele sale. După antrenament se va selecționa lotul. Atletul Victor Marinn va lua parte la antrenamentul de astăzi și de mâine. De pe pistă..«  In cursul unui meeting de atletism, disputat la Reval, campionul Europei la aruncare și greutății Kreek, a învins cUygL m. 96 pe speranța germană Trippe, care a aruncat 15 Pe 1500 m. MacRi anvina £ SB 4 m. 1 s. 3/101^>6 Schimberj|j 4. m. 1 s. 6^ 10» 1 • Italia jröpgtine în cfQ&at trei matcriii atletice : m La 18 Iunie cu" Franța la V<Seneția; "js La 12 Iulie cu Ungaria Torino. ja» La 15-16 Iulie: cu German la Milano.