Universul Sport, februarie 1941 (Anul 4, nr. 21-24)

1941-02-25 / nr. 21

Redacția și Administrația: Palatul „UNIVERSUL” str. Brezoiana 2$—25. Telefon Centrala 3.30.10. Redacția 5.72.81 Redactor responsabil EUGEN DUMITRESCU JZSS2, ISS SftÁaJ Mr. si. Anul IV «BUCUREȘTI. -Martiss Februar!« 1941 Jjaaert» rab No. 187. Trib. Dfo» || ABONAMENTE: Pentru grupări sportive 1000 (el anual i an 1.E1 5000 luni LEI 279 3 luni LEI IM (Continuare in pag. 3-a) „Repetiția generală“ a echipelor divizionare a dat matchuri destul de interesante Rapid, Unirea Tricolor și Mica învingătoare la scor I Prima zi de matchuri publice ■ file echipelor divizionare a dat în toată țara partide mai mult sau ■ mai puțin interesante. Ceea ce se scade ar fi remarcat în mod cu totul special este deplina ordine, în ’care s’au desfășurat ele. Ordine și calm, sportivitate și destindere... acestea au fost caracteristicile principale ale zilei. Și trebue să remarcăm că ele sunt mai importante decât orice alte considerații de natură tehhnică- Ca deobiceiu... Venus a învins F. C. Ploești cu 4-2 (0-2) Venus a jucat încă odată cu Sploești și matchul s-a desfășurat ca deobiceiu. A condus echipa ploeșteană și ia câștigat Venus. Prima partidă publică a Venusului nu a dat lucruri interesante. Trebue remarcat numai faptul ca lucrurile s’au desfășurat în ■cea mai deplină ordine. Pe termen și în tribune calmul și sporifivitatea au fost complete. •& ! Tehnic, partida a arătat mai multe deficiențe decât lucruri b bune. Matchul a fost vioi și alura lui a depășit uneori ritmul unui obicinuit joc de antrenament. Ceea ce au lipsit mai mult au fost legătura dintre compartimente și suflul. Au fost mulți jucători care nu au isbutit aproape niciodată să continue efortul până la capăt. In momentul în care jucătorii trebuiau să se concentreze în efortul final, condiția fizică l-a trădat. Această lipsă condiție fizică și înțelegere între compartimente au determinat faze confuze și în general o alură mai mult sau mai puțin destânată. S’au evidențiat apărările pentru că liniile de atac au jucat slab. La Venus, Humis și Ploeșteanu au jucat cu ultimele resturi de condiție din toamnă iar ploeștenii deși au avut o condiție mai bună, n’au fost suficient de mlădioși și au jucat întunecat. S’a evidențiat aripa dreaptă Antonescu. Jocul a avut două aspecte complet deosebite. In prima parte a dominat F. C. Ploești și a marcat două goaluri prin Bărbulescu. Explicația acestei superiorități o constitue vântul și jocul foarte bun al liniei de mijlocași, în care Dobra a arătat un serviciu excelent (și o mobilitate redusă sub strictul necesar) iar Sperlea o agresivitate continuă și eficace. După pauză, Venus a dominat și a marcat patru goaluri, deși vântul nu a mai bătut cu aceeași intensitate. Pentru că linia intermediară ploeșteană a căzut și Venus a atacat mai hotărît cele patru goaluri au fost normale. Au marcat Petea, Iordache, Iordache și Ploeșteanu. O mențiune specială pentru toți tinerii, care au jucat destul de taine și au arătat că pot deveni jucători de viitor. «■ Echipele au jucat în următoarele formații: VENUS: Badau, Sfera (Ionescu), Negrescu, Bandrabura, Popescu M. (Lupaș), Lupa? (Cearughin) Herescu (Ene), Ploeșteanu, Humis, Petea, Iordache. PLOEȘTI: Iordăchescu, Het* ' Foir ?... N'a fost totuși. Iordache a marcat căci Iordăchescu a scăpat mingia In poartă Din tainele unui turneu in Elveția Un caz de tăinuire aproape unic în istoria sportului românesc Echipa României de hockey învinsă de o echipă militară cu... 10-2 Numai eli ne-am putut explica de ce „turneul de un match” întreprins de echipa României de hockey în Elveția a fost lung și obositor și de ce reprezentanții culorilor românești au ajuns obosiți în chiar ziua începerii turneului internațional de la Garmisch... ...Pentru că acest turneu în Elveția este plin de taine pe care conducătorii expediției, printre care și directorul sporturilor de iarnă, — contrar obiceiului înrădăcinat cu prilejul turneului în Slovacia de a comunica telegrafic rezultatele matchurilor disputate — nu s-au grabit să le facă cunoscute conducătorilor sportului românesc și opiniei publice sportive, inaugurând un alt obiceiu, acela al tăinuirii. Conducătorii — după ce s-au grăbit să comunice dragul (nu victoria, cum a anunțat un confrate de specialitate) reușit Lausanne—au lăsat-o „mai înla cet” cu rezultatul unui alt joc disputat în Elveția, tăinudndu-l. Este vorba de o înfrângere categorică a echipei românești, de care întâmplător am luat cunoștință. Pentru că —oameni de bună credință — am crezut că într’adevăr hockey-știi români au susținut un singur match și pentru că ne era foarte greu să ne gândim măcar că reprezentanții noștri s’ar preta la lucruri aproape unice în istoria sportului românesc (o singură dată s’a mai întâmplat — când echipa națională de football a participat la campionatul mondial de la Montevideo (ca un rezultat să fie tăinuit). am Spuneam că întâmplător aflat de un alt match (poate că sunt și altele) al echipei naționale de hockey. In cunoscutul ziar elvețian „Neue Zuercher Zeitung” cu Zilele acestea, directoratul de tennis a primit o scrisoare din partea federației italiene. Aceasta data de 17 Februarie, am descoperit, dosit la sfârșitul unor rezultate de hockey din Elveția, următorul rezultat (îl redăm întocmai) la rubrica jocurilor amicale: „GEB. BRIGADE 12— BUKAREST 10-2” Probabil că turneul de la Arosa nu s’a mai disputat și" (Continuare in pag. 4-a) Sili loici si teorii invitați să participe intre 6 Aprilie și 4 Maiu la turneele de la Roma,Florența, Genova și Modena invită reprezentanții ktațiWn turneele internaționale care se vor desfășura Intre 6 Aprilie și 4 Mai la : Roma, Florența, Genova și Modena. Programul acestor turnee va fi comunicat ulterior. Forul român a răspuns că acceptă Invitația. In ce privește echipa, aceasta va fi alcătuită in prima ședință a directoratului. Jucătorii selecționabili au început însă, antrenamentele : Tănăsescu, Schmidt, frații Viziru, Caralulis și d-na Berescu-Burac se pregătesc la T.C.R. ți Doherty de săptămâna trecută. I Un insarcinat al Directoratului de football va trata DATA REVANȘEI Nu de mult Directoratul de football a primit o telegramă din partea forului din Berlin prin care echipa Bucureștilor era invitată la Berlin pentru a juca la 30 Martie cu selecționata orașului. Cum însă data nu convenea forului nostru, acesta a răspuns — mai întâi telegrafie și apoi prrin scrisoare — că nu poate accepta data de 30 Martie și roagă să i se propună altă dată. Dar chestiunea acestui match nu va fi tranșată numai pe ca la Berlin BERLIN BUCUREȘTI lea corespondenței. Intr’adevăr, un cunoscut sportiv bucureștean, d. Victor Braida, va pleca la 25 Februarie la Berlin în interes personal. Forul nostru de football însă, va profita de vizita la Berlin a d-lui Braida și-l va ruga să ducă tratativele in numele federației pentru perfectarea și datarea revanșei Berlin-București. Astfel că data acestui match va fi cunoscută după în vioienl>a d-lui Braida de la Berlin. lazek boxează Duminică cu Neusel la Deutschlandhalle Duminică, 2 Martie, se va desfășura la Deutschlandhalle din Berlin, matchul de box dintre Heinz Lazek și Adolf Heuser. Matchul acesta contează drept revanșă a întâlnirii de acum doi ani, când Heuser a câștigat prin k. o. în repriza 5.a, devenind campton european.