Universul Sport, martie 1941 (Anul 4, nr. 25-55)

1941-03-01 / nr. 25

Redacția și Administrația: Palatul „UNIVERSUL" str. Brezoianu 23—25. Telefon Centrala 3.30.10. Redacția 5.72.81 Redactor responsabil EUGEN DUMITRESCU Proprietar: .Universal1l 1 Adm delizat: STELIAN POPESCU Înscria me No. 167 trib Ufon Nr. 75. Anul IV , BUCUREȘTI. — Sâmbătă 1 Martie 1941 AUMAWtNlb. Pentru import sportive 1009 tel anual 1 an LEI 500 Glom LEI 270 Stuni LEI 15« EÉația fizică si sportul la locuri de cinste In vălmășagul atâtor preocupări este semnificativ și demn de reținut faptul că Statul s’a gândit ia problema educației fizice și a sportului Aceasta este impresia pe care o avem urmărind activitatea pe spate și-o propune noul Subsecretariat de Stat al Educației. Franța, învinsă în actualul război, își pregătește viitorul și prima ei grijă a fost să organizeze educația fizică în școală și armată ,punând astfel baza regenerării unei națiuni și găsind mijlocul împlinirii unui suflet național tare și voinic. Germania s-a ridicat și domină azi lumea prin perfecta organizare a tineretului în principiile educației fizice complete, iar suedezii și în general popoarele nordice au ridicat gimnastica la un adevărat cult. Pildele de mai sus ne vor ajuta desigur să pornim la muncă spre a putea să reclădim ceea ce cu atâta neglijență a fost lăsat să se părăginească. Să clădim voinicia trupului românesc ca să dăm un trainic locaș sufletului întregei națiuni — și pentru totdeauna. CAMOR BINDER si TURUSANCU se antrenează la Berlin In vederea „Marelui Premiu al Berlinului“ Patinatorii și hockeystii români, cari au luat parte la Concursurile celei de a V-a Săptămână a Sporturilor de Iarnă de la Garmisch Partenkriehen, au obținut un remarcabil succes. Acestui fapt se datorește că doi patinatori români Maxim Bindea și Roman Turușancu au fost invitați să ia parte la „Marele Premiu al Berlinului“, care se va disputa pe la sfârșituil lunei Martie. Patinatorii obținând autorizația s forurilor competente din România, au plecat de la Garmisch direct la Berlin. Ei se află actualmente în capitala Reichului, unde se antrenează cu asiduitate, în vederea acestei mari competiții de patinaj, care va fi un adevărat campionat european. RIPENSIA NU POATE JUCA DUMINICAL. ...pentru că nu și-a vizat încă licențele jucătorilor La directoratul de football carnetelor de legitimare a grupărilor divizionare care reîncep Duminică campionatul. Până in prezent, majoritatea echipelor și-au vizat carnetele jucătorilor. Mai precis, numai trei echipe nu au îndeplinit această formalitate absolut necesară și fără de care nu pot juca Duminică: Ripensia, Sportul Studențesc și Gloria Amdi. Dintre acestea, ultimile două site vor vrea în mod cert: Gloria joacă în București Duminică, astfel că Sâmbătă va putea să prezinte carnetele la Directorat. Iar Sportul Studențesc nu are match în prima etapă așa că are timp până la 9 Martie. In schimb, Ripensia joacă Duminica aceasta pe teren propriu și până aseară nu și-au trimis carnetele la viză. Iar timp nu mai are, dacă în cursul zilei de astăzi nu sosesc la București carnetele, pentru ca să poată fi expediate urgent și să sosească la timp la Timișoara. Urmează, deci, că dacă cel mai târziu astă seară sau mâine dimineață, carnetele nu pleacă la Timișoara Ripensia nu va putea juca Duminică și va pierde matchul cu Gloria C. F. R. Turul s-a terminat... U. D. R. și Gloria C. F. R. au inaugurat sezonul se lucrează intens la vizarea cu un joc mediocru Echipa din Reșița, mai rutinată și mai dură, a învins cu 4-1 (2-0) Deși, întâlnirea divizionară de ori a constituit „cuvertura” oficială a sezonului, totuși asistența la ultima întâlnire din tur nu s’a cifrat decât la vreo 300 spectatori. Lucru explicabil. In primul rând, era vorba de două formații din provincie, dintre care una candidată la retrogradare, și apoi vremea rece a tăiat multora gustul să stea 90 minute in tribunele din Giulești. Et Cu spectacol, întâlnirea a fost de factură mediocră, însă disputat într’o alură vie, susținută de ambele părți. : , U. D. R. a apărut pe teren la formația anunțată, iar feroviarii cu patru bătrâni, restul juniori. Disproporția s’a văzut mai Matchul Ploești-Venus se dispută Sâmbătă pe arena din Splaiu Astă seară se va ști unde se joacă matchul Brăila-UDR „Universitatea“ a anunțat de la Sibiu că a obținut autorizația de disputare a matchului cu Rapid. Singurele întâlniri, care nu au fost aprobate sunt acelea de la Ploești și Brăila. Așa cum am anunțat la timp, cele două matchuri urmează să se dispute la București Că matchul F. C. Ploești. Venus se va juca In Capitală este sigur. El a fost programat pentru Sâmbătă după amiază pe Splaiu, iar Venus a și obținut autorizația de disputare din partea comandamentului militar al Capitalei. Astă seară, se va știe dacă și cel de-al doilea match se va disputa la București Clasamentul întâi în ceea ce privește statura jucătorilor. Reșițanii clădiți solid, atleți — iar adversarii lor copii plăpânzi și mici de statură Ca joc aceștia n’au încă intuiție necesară și simt încă nesiguri pe balon. Au arătat însă o bună condiție fizică și — ceea ce-i ex. (Continuare In pag. 3 a) 1. Unirea Trip. 12 11 9 1 32: 7 28 2. Venus 12 8 2 * 36:14 1« 3. Rapid 12 8 2 2 32:16 ÎS 4. Ripensia 12 7 2 2 32:16 1T 5. U. D. R. 12 5 3 4 34:23 13 6. Mica 12 6 0 6 24:21 13 7. Sp. Stud. 12 6 0 6 28:28 13 8. F. C. Ploești 12 4 2 6 20:27 1* 9. Universt. 12 4 1 7 20:27 9 10. Gloria 12 3 2 7 14:25 8 11. F. C. Craiova 12 2 2 8 22:4« 8 12. Gloria C.F.R. 12 2 2 8 13:27 8 13. F. C. Brăila 12 2 19 14:51 S