Universul Sport, august 1941 (Anul 4, nr. 175-205)

1941-08-01 / nr. 175

Redacția și Administrația: Palatul „UNIVERSUL" str. Brezuianu 23—25. Telefon Centrala 3.30.10. Redacția 5.72.81. Redactor responsa„: DUMITRESCU «■ Proprietar: „Universul“, S. A. Jâtm.-delegat: STELIAN POPESCU 1 Înscris sub No. 167, Trib. Ilfov Hr. 175* - Anul IV / BUCUREȘTI / Vineri 1 August 1941 BULETIN DE RALAUI COMUNICATUL CARTIERULUI GENERAL AL FUEHRERULUI lui Berlin, 30 (Rador). — înalcomandament german , transmite deja cartierul Fuhrerului, următorul comunicat: Na ui încercări făcute de inamic pentru a despresura forțele sale încercuite la Est de Smolensk, prin atacuri menite a înfrânge strânsoarea ca de clește a forțelor germane, au fost respinse. Cu această ocazie inamicul a suferit grele pierderi. In celelalte sectoare ale frontului oriental, operațiunile continuă conform planului stabilit. Cum s’a mai semnalat printtr’un comunicat special, submarine germane au atacat convoaie britanice puternic apărate și au scufundat, cu toată violenta reacțiune a distrugătoarelor, corvete, curse împotriva submarinelor și crucișătoare auxiliare de escortă precum și 19 vapoare de comerț cu un total de 116.500 tone. In afară de acestea au mai fost distruse un distrugător și o corvetă.  TRUPELE GERMANOROMANE CONTINUA CU SUCCES ÎNAINTAREA IN UKRAINA iț Berlin, 30 (Rador). A jgenția „D. N. B.” află că și la 29 iulie trupele germane , române și ungare au continuat cu succes înaintarea lor din Ukraina.în regiunea de Sud a Bugului, trupele aliate au tăiat retragerea detașamentelor sovietice destul de importante ca număr, distrugându-le. Ion Lungu maestru de bux la „Gloria C.F.R.“ . Secțiunea de box a asociației polisportive „Gloria C.F.R.‘‘ va avea în curând un nou conducător tehnic. D. inginer Virgil , președintele grupării Ibrăileanu, feroviarel din Galați, a luat hotărârea de a purcede la reorganizarea secției pugilistice. In cadrul acestei reorganizări de inginer Ibrăileanu va angaja un alt maestru de box. Alegerea a fost făcută în persoana lui Ion Lungu, absolvent al școalei de maeștri a F. R. Box-ului. Alegerea lui Ion Lungu ca maestru al secției de box „Gloria C. F. R.“ este cât se poate de fericită, fostul internațional având o activitate dintre cele mai rodnice pe acest tărâm. Ani de zile a funcționat ca unijator de maestru al sălii C.F.R. din București, fiind apoi maestru la asociațiile „A. S. Jandarmerie“ și „A. C. T“, iar în ultimul timp era conducătorul sălii „Box Sport“. Este mai mult ca sigur că și în noua calitate bucurându-se de ■concursul desăvârșitului sportiv Id. inginer Ibrăileanu, maestrul.Ion Lungu va reuși să facă o operă constructivă de pe urma căreia boxul nu va avea decât de profitat. Hotărâri grave la V. Ostia 1. — Activitatea tuturor secțiilor a fost suspendată sine die ■ 2. — Talmaciu a fost și el ' ——— —■ [UNK] ' I ■— ■ <f suspendat, pe doi ani 3. — iar Ion Lazăr exclus definitiv din gruparea din Floreasca Marți seară, comitetul clubului Viforul Dacia a ținut o ședință de mare importanță pentru secția de atletism, ședință în cursul căreia s’a ajuns la hotărîri senzaționale. După cum se poate constata din următorul comunicat al clubului, care ne-a fost trimis aseară spre publicare: „Comitetul Clubului Viforul Dacia întrunindu-se astăzi 29 iulie 1941 și luând în considerare evoluția activității sportive a grupării de la intrarea țării în războiul de revendicare a drepturilor naționale, constată că: 1. Majoritatea secților sunt în mod evident slăbite în potențialul lor prin plecarea celor mai buni sportivi pe front; 2. Secția de atletism care a alcătuit, dintru început, sâmburele desvoltării întregului club, este cea mai lipsită de concursul conducătorilor sau atleților consacrați, actualmente mobilizați; 3. Atleții Viforului Dacia s’au prezentat până în prezent în concursurile duminicale valoarea lor obișnuită. .. afând prestigiul clubului fost, a nenumărate rânduri, și actual campion național. Această comportare se explică prin motivele de la punctele 1 și 2 cât și prin îndplinirea de către atleții juniori a obligațiilor de muncă obștească care le răpește putința de a se antrena conștiincioși 4. In activitatea clubului s’au petrecut cazuri mai mult sau mai puțin grave de indisciplină care cer a fi sancționate pentru asigurarea spiritului de prietenie între membrii marei familii sportive ce-o reprezintă Viforul Dacia . 5. Viforul Dacia a fost evacuat din localul ce-l avea drept sediu în timp ce aproape întreg comitetul se află mobilizat, pe front. 6. Intr’o parte din presa sportivă, încăpută pe mâinile unor adolescenți infierbânați, s’au produs atacuri neloiale la adresa Viforului Dacia, tratat drept „club lipsit de sportivitate“; 7. Doi membri conducători ai Viforului Dacia au fost pur și simplu dați afară de pve stadion în ziua de 26 Iulie a. c„ în cadrul campionatelor regionale de către președintele FRA, printr’un gest care lovea în calitatea de „invitat“ a unuia din el și în acela de ziarist profesionist a celuilalt. 8. Federația română de atletism, deși sportul este o școală de moralizare nu numai un oficiu de educare fizică a tineretului, așezat din incompetență sau resentimente personale Interesele și drepturile Viforului Dacia prin neadmiterea în concursurile regionale a unor atleți dovediți a fi regulamentar înscriși (Continuare in pag. 3-a) Pe frontul din Est. Sfârșitul tragic al unui tanc sovietic (PK. Ob) ABONAJ:„ AE: Pentru grupări sportive 1000 lei anual lan LEI 500 6 luni LEI 270 3 luni LEI :«*»* Operă constructivă, educație în masserată preocupările federației române a sporturilor pe apă Intr-un viitor apropiat se va putea confia pe numeroase elemente noui de talent Dacă piscinile de vară și-au deschis de mult porțile, sezonul oficial nu va putea fi curând inaugurat din pricina faptului ca majoritatea campionilor noștri își fac datoria către țară iar reuniunile de mare amploare, așa cum le avea pregătite Federația de specialitate nu pot fi organizate fără sprijinul numelor cu adâncă sonoritate. Tinerii innotători care nu au ajuns la vârsta ostașului lucrează intens în cele câteva bazine din Capitală iar activitatea lor este controlată de cluburi și Federație. Forul de specialitate, condus anul acesta de d. Maior Mircea Bărzănescu, de numele căruia se leagă multe din realizările natației românești, și-a propus ca vara aceasta să servească drept prima etapă a unei mari opere constructive, trecute în programul forului nostru. Se știe că în urmă cu mulți ani, d. maior Mircea Bărzănescu a adus din Germania pe instructorul federal Hermann Sommer. Acesta a lucrat la noi o vară întreagă și în afara pregătirea campionilor a condus prima școală de instructori sportivi. Semnalăm că a fost prima Federație care a întemeiat o școală de specialitate. Cei peste o sută de elevi care au urmărit cursurile lui Sommer s-au bucurat de o diplomă care le-a îngăduit o activitate oficială sub controlul Federației. Au fost și sunt astăzi încă pionii de bază ai activității federale. D. Mircea Bărzănescu revenind în fruntea Federației, a reactualizat proectul școlilor populare de înnot al căror debut fericit de la Ștrandul Obor a dat în anii trecuți trei sute de copii inițiați în tainele înnotului. Colaborând cu instructorii promoției Sommer, d. maior Bărzănescu a înființat anul acesta școli populare la toate piscinele din Capitală. Am avut prilejul să vizităm pe șantier școlile de la Obor, Turda și Herdan unde câteva sute de copii depun o rodnică activitate. Am putut astfel constata că cursurile se predau după cea mai modernă pedagogie iar elevii fac progrese remarcabile. In afara școalei de brasse, avensații sunt inițiați în domeniul cranlului și instructorii promit o serie de viitori innotători de bună clasă. La Federație, se primesc săptămânal rapoarte din provincie unde instructorii din București activează de aproape două luni. D. Robert Herasch, care se ocupă îndeaproape de activitatea instructorilor ne-a arătat raportul instructorului Manole Florescu, fost campion și recordman național. Acesta lucrează la Caracal și are sub controlul său aproape o sută de elevi. Prima serie este gata pregătită și Continuare in pag. 3-1 IN NUMĂRUL DE MAINE, IONESCU-CRUM ■ȘI DEAPĂNĂ AMINTIRILE DE PE FRONT. ITALIA este în căutarea unui„Pozzo al tennisului“, care va fi după toate probabilitățile de Stefani Milano, 30 (Serviciul nostru special). Recenta înfrângere pe care a suferit-o echipa de tennifis a Italiei la Zagreb (N. K.: Croații au câștigat cu 4-1) a pus din nou pe gânduri cercurile sportului alb din Italia. Oficialitatea a ajuns la concluzia că și tennisul are nevoe de un „căpitan federal", de un „director tehnic", cum îl are foot-balul pe d. Vittorio Pozzo, competența căruia a contribuit într'o atât de largă măsură la ridicarea soccerului italian, care ani dea rândul a deținut supremația mondială. Părerea generală este că acest căpitan federal al tennisului italian, nu poate fi altul decât fostul campion Giorgio de Stefani, experiența și competența căruia în materii de tennis este cel puțin tot atât de mare ca și a d-lui Pozzo, în materie de foot ball. Presa de specialitate subliniază cu satisfacție această alegere, arătând că „un sfat al lui de Ștefani’* valorează zece sfaturi ale altor „specialiști", L...J