Universul Sport, octombrie 1941 (Anul 4, nr. 236-266)

1941-10-14 / nr. 249

BOX BOX In fața unui public destul de numeros, s’a desfășurat oni dimineață în grădina „Marconi“ reuniunea campionatului național la categoria semi-grea. Pugiliștii, în ring, așezați în careu i salută publicul cu cuvintele „Pentru patrie", după care reuniunea a fost declarată deschisă. In matchul de deschidere C-tin Maxim (A.C.T.) întâlnește pe Uie Pițu (Turcia). Primele două reprize se scurg în avantajul lui C-tin Maxim, Uie Pițu fiind totuși mai precis. Ultima repriză Pițu atacă și reface terenul. Match nul. Constantin Sărbătoare (Box Sport) a învins prin oprire, prin inferioritate, în repriza 2-a pe Ciocan Llcente (G.B.), învingătorul lovind puternic și a reușit la începutul reprizei secunde să-și soneze adversarul prin lovituri repetate la figură. Sărbătoare lov ește deslănțuit fără ca Ciocan să schițeze vreun gest de apărare, ținându-se de corzi. In această situație a intervenit aitostrul, care a oprit lupta. Ștefan Ritter (G.B.) boxând cu totul rudimentar învinge match disputat pe Dumitru după un Popa .(Tir), care a pierdut de departe ultima repriză. A patra întâlnire o pune pe Constantinescu Martac (J. C.) lui Gh. ■Georgescu (Tir), campion național greu. Prima repriză se termină cu un ușor avantaj pentru Constantinescu- Martac, care lovește prea des cu [UNK]lovituri laterale telegrafiate. Celelalte reprize sunt confuze, în care totuși remarcăm că Georgescu este mai precis decât adversarul său. Matchul se termină la egalitate. Radu Roșianu (J.C.) a bătut categoric la puncte pe Aurel Mehedintițeanu (Turda), care a terminat lupta cu fata insurgerată. După o disputa urâtă, Iile Terpe- Elceanu (Turda) a câștigat la puncte de puțin asupra lui Gh. Moroianu (R. Sport). GH. GEORGESCU CAMPION NAȚIONAL Vasile Pană (77.200 kgr.) înfruntă în b rânduri pe Gh. Georgescu (76.300 kgr.), In joc fiind titlul de campion național la categoria semi-grea, rămas vacant, timp îndelungat. . Repriza sa începe printr’o lovitură dată de Georgescu, care reușește apoi o dreaptă puternică, care sdruncină serios pe Vasile Pană. Ușor avantaj Georgescu. La reluare, Pană atacă vijelios și până la sfârșit avantajul este de partea sa. Reușește o lovitură puternică, însă face greșeala și nu urmărește. In rândul trei, Vasile Pană continuă să atace cu succes și după un schimb de lovituri dure face să sângereze arcada stângă a adversarului, care primește o serie de alte lovituri, fiind pus în dificultate. Avantaj mare Pană Vasile. Repriza următoare este caracterizată prin multe corp-la-corpuri și se termină la egalitate. Repriza I-a se termină în favoarea lui Georgescu. De data aceasta, Pană este lovit puternic în nas și are hemoragie. In repriza 6-a adversarii se ciocnesc cu multă vigoare, fără ca vreunul din ei să aibe de partea sa avantaj. Rondul 7. Pană sângerează. Georgescu surprinde cu lovituri puternice pe Pană. Avantaj minim Georgescu. In repriza următoare cu toate că continuă să sângereze abundent, Pană atacă insistent, prinzând în colț pe Georgescu, care încasează cu stoicism. Avantaj Pană. Repriza 9-a este caracterizată prin schimburi puternice, care se termină în favoarea lui Georgescu. Cu toate că adversarii se găsesc pe rând în dificultate, în repriza 19-a, puncatul indică egalitate. Repriza X1-a este ultima. De la semi-distanță, Georgescu trimite un uppercut scurt și Până cade la pământ. Se ridică imediat complect sonat și primește o ploaie de pumni, încercă să se agațe de adversar sau să se țină de frânghii. Nu mai are forță să-și țină garda. In această situație, arbitrul intervine și oprește pe Georgescu, care deslănțuit martelează pe Pană, care este în imposibilitate să reacționeze. Georgescu a câștigat mai mult datorită loviturilor sale puternice, deorece Vasile Pană i-a fost egal în totul. Pană a fost jenat de hemoragia pricinuită de o lovitură în nas și din repriza 5-a a sângerat în continuu. Reuniunea a avut un singur neajuns, acela că nu s’a respectat programul, Al. Marinescu neprezentându-se, matchul mixt a trebuit să fie anulat. 1. Prunescu După o luptă îndârjită Gheorghe Georgescu a câștigat titlul național la categoria semi grea — Vasile Pana un învins merituos —  Vasile Pană și Radu Roșianu pare paradoxal, dar adevărul nu poate să nu confirme situația. Vasile Pernă, mai tehnic decât adversarul său, a pierdut prilejul de a fi campion național la categoria semigrea. In fața lui Gheorghe Georgescu care a câștigat un match mare, Vasile Pană a fost un învins glorios. S’a apărat cu resurse pe cari nu le-am cunoscut, a ripostat energic și a făcut dovada unei rezistențe pentru care antecedentele nu-l elogiau. A pierdut. Nu interesează atâta timp cât performanța vorbește de la sine. a lovit decisiv în penultima repriză materiului de campionat, Vasile Pană trebuie să se resemneze cu ideia că a furnizat o partidă neașteptat de bună. Spațiul nu ne îngăduie să insistăm asupra meritelor celui care a pierdut prilejul de a deveni campion al României, dar ne permite să arătăm zile Pană a depășit, cu mult, așteptările. Și pentru că suntem porniți pe calea valorificărilor, ne simțim obligați a face o deosebită mențiune pentru Radu Roșianu. Abstracție făcând de faptul că, un demn elev al lui Mielu Coculescu, nu respectă legile defensive, Radu Roșianu rămâne unul dintre amatorii cari pot emite pretențiuni în orice lot. Breack... stop... out... S’a găsit și s’a adus la noi la redacție o licență de boxeur amator eliberată de Federația română de box emisă la 19 Septembrie a. c. pe numele Ivașcu Iulian dela gruparea „Turda“. Proprietarul ei o poate ridica dela redacțe, în fiece seară la orele 19, adresându-se d-lui C. Drugeanu. Eri in Europa Schalke 04 și Dresdner finaliști în Tschammer. — Pokal - Saxonia învingătoare în Reichsbund-Pokal Germania a învins Croația la tennis și a fost învinsă la handball Rezultate din campionatul Ostmarkului SCHALKE 04 Șl DRESDNER SC IN FINALA „CUPEI TSCHAMMER** BERLIN 18. — Serviciul nostru •petal). Sezon Hmleje Cupei Tschahamer und Osten, Ațwtate as fi, au trait urmatoarele realizate : Schalke 04 — Holstein Kiel $ : 0 (2 : •). Dresdner SC — Admira 4 : S 1(8 :1). In mim roaster victorii Schalke 1O1 și Dresdner SC s’au calificat pentru finala. Gupei Tachammer, care s se va disputa pe stadionul OLAnf*c din Berlin, la 2 Noambrie. SAXONIA DE JOS ÎNVINGĂTOARE LA SCOR MI .TtACHSBUNDPOKAL“ BERON 12. — (Serviciul nostru special). Motelul restanțării calin îl „Cupă federației germane“ — I. ,H«fete Schiuindpofal‘‘ disputet «a» ■intre selecționatele Sfűomii de Jos la Tirartul WarUie, a revenit prismei csi scoruri de 111 : 2 (5 : 1). REZULTATELE CAMPIONATULUI DIN OSTMARK VIENA 12. — (Serviciul nostru ’Specht). In cadrul caimp tot Mibuluft Ostmarkem nöuöi azi s'au înregistrat Următoarele rezultate: Rap’d — Austria 2 : 2 Wacker — Post SV 4 : 0 , W S. O. — Vienna 4 : 4. GERMANIA A ÎNVINS CROAȚIA CU 3:2 LA TENNIS ZAGREB 18 — (Serviciul nostru special) .Azi a luat sfârșit în localitate muzeul de tennis Germania- Croația. In prima întâlnire Mitici a dispus după o luptă de trei or și apus după o luptă de trei ore și jumătate de Engelbert Kooh, acela dintre Henkel și Puncell n’a mai putut fi jucat, jucătorul german abandonându-1. Rezultatele . Miraci b. Ko* 3:6, 6:4. 4:4, la>:9, 6:4. Funeec b. Henkel ab. Devi a pierdut ambele «mituri de azi, Germania a câștigatntâlnirea de tennis cu Croația cu 3:2. O mare surpriză GERMANIA ÎNVINSA LA HANDBALL (BUDAPESTA 12. — (Servieta nostru special). Matchul de handball disputat IntersaJ State între echipele Utagsrieä și Germanije, a revenit spre surprindere etccitpei gazde care a câștigat cu 11:8 (6:4). Eșecul coincide de prima înfrângere a ceanpliminei mondiale de hind-ML ÎN CUTII A 3 TABLETE ȘI A 20 TABLETE RUGBY metil Dacia și Spartei Modellon învingători în etapa de ori Celelalte două jocuri nu s’au disputat pt un timp favorabil manifestărilor de rugby, s’a consumat ori cea de a cincea etapă a Cupei Reîntregirii. învingătorii, Viforul Dacia și Sportul Studențesc, deși în formații incomplecte, au reușit să câștige jocurile de oli, numai datorită faptului că nu au intrat pe teren încrezători. Celelalte jocuri nu s’au disputat. T.C.R.—R.C.13 s’a amânat, iar Victoria a formitat In fața Stadiului Român. VIFORUL DACIA — C. V. R. 231 « . 6 Teren Giulești excelent. Arbitrul d. ing. F. Herch. Spectatori 1.200. Timp excelent. Au marcat pentru V. Dacia : Ste- Clasamente in Cupa Basaraba -ian, M. Nicolau, Comănescu un dropgoal. Sucitu: Traian. * Pentru cT F. R. : Milea (2); Zamfir (1). Au transformat: Coveci (V.D.), Traian (V.D.). ECHIPELE Viforul Dacia : Tileagă, Sterian, Comănescu, N. Nicolau, Traian, I. Nicolau, M. Nicolau, Covaci, Niculescu, I. Constantin, Beroiu, Krantz, Grigorescu, Sucitu și F. Madoto. C. F. R.: Komer, Cocor, Ontică, Zamfir II, N. lonescu, Sfetescu, N. Popescu, Clinciu N., Țenescu D. Ionescu N., I. Stănesc Bâzu, Țenescu I, Milea, M. Stănculescu. JOCUL Primul mi-temps este caracterizat prin jocul de înaintare și deschiderile pe 3/4. C. F. R. domină teritorial, și are un minim avantaj ln jocul de tușe. Sterian marchează la colț, Covaci ratând transformarea. Mareu, marchează. C. F. R. nu se descurajează ci profitând de jocul slab al înaintărei viforiste reușește să marcheze prin Zamfir, în urma unui mark. Acelaș Zamfir servește Milea care marchează. Se joacă cu deschideri pe 3/4. Înaintarea viforista își revine și Începe să domine. Când nimeni nu se aștepta, sosește... momentul psihologic. Nicu Nicolau, care a jucat excelent, face o gaură și la momentul oportun dă lui Comănescu, care bate drapgoal. C. F. R. este condus cu 10 :6, fapt care-i demoralizează pe jucători. Mai marchează Sterian (2), Sucitu, Traian care a și transformat un essay și Milea dela C. F. R. L-am uitat pe Covaci care a transformat odată. S’au remarcat : Krantz, N. Nicolau, Beloiu și Sterian dela V. Dacia, iar S. Sfetescu, Zamfir, Komer și Milea dela C. F. R. SPORTUL STUDENȚESC — P.t. T. 1»:« 11 .« Teren P. T. T. admirabil (bine stropi», spectatori 2.000. Arbitru d Fanda, extrem de autoritar. Au marcat, pentru Sp. Studențesc, Teodorencu, Cosminescu (2), Sadoveanu, Pârcălăbescu. Pentru P. T T.: Virgil Anastasiade și Sonidu Niculescu. Au transformat : Pârcălăbescu (3), Lascu (1) (3). Studențesc. ECHIPELE P. T. T. : Stănescu, Tergheș, V. Anastasiade, Dobrescu, Grigorescu, Manoliu, Sedei, Epure, Niculescu, V. Anastasiade, Atanasiu, Robert, Croitoru, Vișan, Naum, Sp. Studențesc, Antimiu, Cosmănescu, G. lonescu, Aman, Teodorescu, Barnovschi, Pârcălăbescu, Damian, Andrieș, Sadoveanu și Riegler. In cadrul Cupei Relatregirei s’a disputat ori dimineață pe un timp favorabil, matchul de rugby contând pentru etapa a cincea dintre Sportul Studențesc și P. T. T. Publicul extrem de numeros printre cari am remarcat pe d. director general al poștei cu soția, pe d. Gârdu și d. Tănăsescu, președintele federației de rugby, a rămas încântat de jocul furnizat de ambele echipe cari prin jocul lor cavaleresc și opart de brutalități, au făcut o propagandă cât se poate de reușită rugbyului românesc. In general a fost un joc tare, ambele echipe vrând să dovedească ci nici una nu este subt nivelul celeilalte. Și dacă P. T. T.-ul a fost Învins, asta se datorește faptului că cinci dintre cei mai buni jucători ai săi au lipsit, astfel că d. Niculescu s’a văzut nevoit de a complecta golurile cauzate prin lipsa „așilor“, cu jucători dela categoria a n-a cari deși au muncit enorm de mult, nu au putut să-și suplinească cu succes misiunea. S’au remarcat dela Sp. Studenție : Pârcălăbescu, Teodorescu, Pascu, Sadoveanu și Cosmănescu. Dela P. T. T. Niculescu, Anastasiade (cari au fost cei mai buni oameni de pe teren), Croitoru, Vișan, Epure și Manoliu. Nicu Anastasiade și-a făcut o reintrare frumoasă. DANSEU CU suni Ana 1. Mica < t I t Jt: 1 I t. Gloria 4 4 0 0 18: $ a 3. Ciișana C. F. K. 4 2 1 1 7: 4 5 4. Astra 4 18 1 7: 4 4 8. Transilvania 8 4 2 3 3:13 2 5. S. G. A. 8 8 2 3 4:25 2 7. Unirea 4 8 1 S 4:12 1 SERIA III-a 1. C. F. R. (T. S.) 5 5 8 8 29 : 4 10 2. F. C. Craiova 5 4 0 1 51: fi 8 3. Oltenia 8 2 0 3 15: 9 4 A Cérna 8 2 8 3 19:18 4 8. Sp. Muncitoresc 8 18 4 10:40 2 6. Dunărea 8 18 4 8:49 2 SERIA IV-a 1. Lonea 3 210 6: 2 8 3. Jiul 2 28 8 13: 2 4 3. Minerul 4 20 28: 5 4 4. U. M. C. 3 11 17: 5 3 3. C. F. R. 4 113 5:18 3 6. Iancu Cor. 18 18 3: 2 1 7. Corvinul 3 88 21: 4 1 SERIA T-a 1. Universitatea 3 3 8 8 18: 18 2. Unirea M. V. 4 20 29:14 4 3. Vitrometan 3 38 14: 7 4 4. S. C. L. 2 18 14: 7 2 5. Arcenal 2 18 17: 4 2 6. S. S. C. F. R. 4 80 42:17 0 SERIA VI-a 1. Victoria 4 2289:5 8 2. Inel. Sârmei 4 21 18:8 8 3. Solvay 4 1 125:8 3 . Arieșul 4 10 33:5 3 SERIA Vila 1. A. C. F. S. 5481 28:6 8 2. U. A. B. 5 3 11 11: 8 7 3. Malaxa 4 2 11 8: 5 3 A Metan 5 2 0 3 12:13 4 5. volna 8 8 3 2 5:15 3 8. Bârsa 4 8 1 3 2:18 1 SERIA Vila L Astra Română 8 5 8 8 23: fi I 3. F. C. Ploești 5 38 2 9. S 3. Steaua Română 8 2 12 18:15 8 4. Rom. Americană 5 12 2 12:17 4 5. Concordia 8 20 3 7: 9 4 8. Prahova 58 1 48:18 1 CLASAMENTUL V. Daca 54 # 11«7: 15—a Sp. studențesc 4 3 11 59 : 34—a C. F. R. 5 4 • 2 «8: 71—1* T. C. R. 43 0 140: 28—1« S. Român 5 3 02 32: 24—le P. T. T: 5 3 0 2 32 : 24—M R. C. 13 4 * • 4 3:122—3 MARȘ Fanea Vasile a câștigat cursa de 14 km. Dni dimineață s’a disputat cursă ce trebuia să adune te start, cât nud mulți începători. Probabil distanța cam mare s-a speriat și s’au mulțumit să fie doar spectatori. Dar chiar și dintre ceilalți mărșăluitori nu prea s’au văzut mulți rândurile concurenților. Motivele erau diferite, dar unul singur neliniștea pe toți: lipsa echipamentului! Grupările neințelegând să-l aducă. Și erau atât de dornici a participa la un concurs! Imediat ce concurenții s’au alintat la start, s’a dat plecarea. Paul Popescu se instalează în frunte și conduce o mie de metri, firi Fanea atacă puternic și conduce până la sfârșitul cursei, când sosește primul. Paul Popescu, făcând una dintre cele mai frumoase curse, ocupă locul secund, sosind foarte aproape de primul. In urma lor, restul concurențior se luptau pentru a cuceri locuri cât mai bune. Dăm mai jos primii clasați : ___ 1) . Fanea Vasile (Leonida 1,lI*312) . P. Popescu (St. R. 1,U’54", * S. D. Cristea (Leonida). 4). Corset (C.F.R.).