Universul, iulie 1887 (Anul 4, nr. 168-192)

1887-07-02 / nr. 168

ÍT«m»r«ti! No. 168 — 4 — Miercuri, 2 (14) luliu 1887 DRACUL SAU 2^C^.^STZ2SIO GREL. ROMAN DE Em. Fernandez y Gonzales PROLOG Cele trei fete ale contelui (1554) XIV Doctorul tăcu. Isabela rămăsese cu capul plecat, abia stâpânindu’și emoția pe care i o pricinuiseră tóte aceste destăinuiri ; după un moment se aruncă în brațele doctorului și începu se plângă. — La rimele ușurază inima, zise don Diego micat , plângi, d §ora, plângi. — Imî fagaduiește că vei împlini ultima voință a mamei mele ? zise Isabela luând mâna doctorului și privindu-l drept în ochi. — O da, o voiix împlini după cum am împlinit-o și până acum. — Ei bine, sfătuește-me ce trebue se fac ? — Să te sfătuesc !... Dar n’ai alt viitor decât pe don Guillon sau mănăstirea. — Atunci prefer mănăstirea. — Nu ți-am spus că în mănăstire n’ar putea se trăiești nici un an ? — Și ce-mi pasă ? — O, copila mea, ești prea tânără ca se te dai cu totul desnădăjduirei ; nu-ți spune nimic acea iubire puternică care ți a coprins inima ? Isabela pleca ochii. — Acesta iubire trebue să te sfătuiască ; trebue să învingi, nu dispera. Atâta pot să ți spun. Isabela se uită la doctor cu nerăbdare. — Lasă te cu totul după inimă, urmă doctorul. Iubești pe Gaston? Așteptă-1. Numai el te pute face fericită ? Iau de bărbat. — Și jurământul ? — Jurământul! Dacă n’ar fi decât piedica asta ! Prefăte că te pleci voinței contelui primind pe don Guillon și vei fi destigată curând de jurământ. — Dar asta ar fi o înșelăciune. — Pare că contele nu vrea să te înșele și el ? Două lacrime mari se arătară pe genele fetei. — E dureros s’o mai spun, dar trebue s’o știi bine: contele vrea să și răsbune asupra d-tale de înșelarea soției lui. — Ei bine, daca Gaston traește crezi că contele îi va ierta vreo dată acesta eomedie după dreptele motive de nemulțumire pe cari le are înpotriva lui ? — O șară, adaose doctorul, ți-am spus care e ideia mea. Acum fă cum crezi. In acel moment se auzi un zgomot ușor din partea ușei secrete. — Nu ți-am spus ? esclamă doctorul, răposatul d-tale văr vine... — Vai! — Peste cinci minute îi vei auzi glasul. — Nu pleca! esclamă Isabela, nu mă părăsi! — Și ce-aș avea să fac eu aci ? nu ;mai curând sau mai târziu ceea ce trebue să fie va fi, mai bine să fie acum. — Dar... — Adio! el e aci, se urcă pe scări , nu-țî fie frică... voiu veghia asupra d-tale. Zicând acestea doctorule și închizând ușa dupe densul. In acelaș timp, pe ușa secretă intră un om și se apropie încet de Isabela care, rezemată de masă, cu fața luminată de lumina candelei, aștepta în piciore și tremurând, fixându-și privirea asupra tânărului care se apropia, cu fața acoperită cu o mască negru. Acel om aruncă de jur împrejur o privire suspectă, apoi închise ușile odăei și, ridicându și masca, făcu câțiva pași spre Isabela. Era Gaston de Silva, dar nu Gaston de zilele trecute, ușor, superficial, vesel, ci un tânăr frumos cu fața melancolică și gânditore, cu ochii vii și vorbitori din cari isvora o espresie de iubire și de respect nefîrșite. — Mă cunoști, dona Isabela? zise în cele din urmă cu un accent sfios. Isabela simți inima bătându-i cu putere ; ochii îi străluceau ca două stele ; ar fi voit să fugă, dar o putere căreia nu putea să se împotrivească o reținea, și căzu leșinată în brațele lui Gaston. .(Va urma). 22 Noul mers al trenurilor de la 1 Iulie 1887 Plecări din gara de Nord Spre linia Roman: Tren accelerat la 11 ore séra; tren de persóne la 7.30 si 8.50 dim. Spre Predeal: Tren de plăcere (dumineca) 6.30 ore dim.; tren accelerat 4.40 ore sera. Spre Verciorova: acc. 7.45 sera ; pers. 8.15 dim. și mixt (până la i Pitești) 2.45 după amiazi. Spre Ciurgiu.: pers. 7.10 dim. și 5.30 sera. Spre Fetești și Călărași : pers. 7 dim. Sosiri în gara de Nord Editura Tipografieî „Universul“ Luigi Cazzavillai), Strada Brezoianu 19, București. SASA 3DE2 SCHIMB TOMATACIU Mo. 4. Strada Lipscani, No. 4-In noul Palat Dacia-România Pe, Liua de 27 iunie 1886. Cumpăr. Vândute 5 CS Rentă Amoríizabile . 94 — 95—„% Rentă Rom.perpetuă. 91— 92 — 50 Obligații de Stat . . 87 1/, 88 1L 5°/o „ O. F. R. R.---------------- 5% „ Municipale . 78— 79 — 10 fr. „ Casei p. 300 i. 209 — 218 — 5n/ Ser. fi nciare Rurale. 88 1L 89 Vs 1% b « • 1031 104- 5 'o „ „ örbane. 85 V, 86 V» U „ „ „ • 93_ 94-6% „ „ „ . 101- 102 — 5% „ B «Iași 76 — 77 — E PILEPSIA Epilepsia și isteria se vindică cu siguranță și în scurt timp cu remediul descoperit de doctorul Monti. Cura pentru o lună la domiciliu, costă 6 franci în aur.—Să se trundțâ prin mandat postal suma acesta !a d. dr. D. Monti, Castelfranco Veneto (Italia) indicându-se vârsta bolnavului. CERTIFICAT Tenuciu, 8 Iuniu 1887. Am sfîrșit medicamentele pe care mi le-ți trimes. Mă simt mai bine, dorm bine, am pofte de mâncare și n’am avut nici un atac de epilepsie în acest interval. Comunicându-ve acesta îmbunătățire, ne rog bine voiți a’mi răspunde dacă trebue să urmez înainte cu acesta cură sau cu alta, îndată ce voi primi ordonanțele d-vóstra, vom trimite suma cerută. 157 Hristița V. Motaș. LIBRĂRIA POPPER Bucuresci. Calea Văcăresc! 37, Bucuresci Cumpăr' orî-ce cantitate de MARCI POȘTALE ROMANESCI ordinare usate a Ln. 1.75 min. Pentru mărci românesci vechi plătesce prețurile cele mai mari. Mare deposit de mărci poștale pentru colecție, din tóte țerile lumei, în pachete și cu bucata precum și rarități. 52 me.s.20 Subsemnatul care am lucrat în atelierul d-l ui Czameski în timp de 12 ani, am deschis un atelier de Pantoferie gr de Lux pentru dame ; și copil Bucuresci. IPiata. Episcopiei X. JEAN BISCH OFF 20-me.8.-14 L 11 r'&rin Q rectificată și parfumată vjilv-d lucX cu buchet de trandafir, spre a vindeca scorojirile pielei și a apăra de orice bala pe piele , pastreza frageta carnea dându’Iineță și transparență. Flaconul lei. 1.30. Se vinde numai la Administrația ziarului „Universul“, str. Brezoianu No. 19. Pudra Minunata fandam forte mult cititorelor Destre acesta nouă pudră, atât pentru estinătatea ei cat și pentru calitățile sale eminaminte igienice. Ea este invisibilă și de o fineță fără somon și posedă unul din cele mai plăcute mirosuri, adică al trandafirului. întrebuințând acesta pudră, pielea devine ca prin farmec de o albéja de marmură și preservă încrețiturile dând pielei o frumusețe constantă. Tóte acele demne care doresc a -și păstra sănătatea și frumusețea să cumpere pudra minunată. O cutie pudră albă sau roșă lei 1.40. Normand ghicitore spune trecutul, prezentul și viitorul, ghicește cu preciziune orice secret sau gândire a omulului după metoda vestitei ghicitore Lenormand. Seade strada Mihai-Vodă No. 4. 6me.v.d.3 0 norQmp canta a 86 £ nsaia la vî’0 UJJCIOUNO moșie sau pădure ca logofăți. A se adresa la Oficiul de publicitate România str. Academiei 18. Loc 4. 5me-v.d-4 Săculețe Velutine Singurele spre a parfuma albiturile, având un miros forte delicat care se pastreza mult timp.—Prețul 1 leu. Pomadă Italiană mfailibilă pentru a face să reiasă perul pe capul cel mai complectamente pleșuv, în timp de 50 zile, până la etatea de 50 ani, dacă rădăcina perului nu este cu totul stârpită. Acesta pomadă oprește căderea perului, oricare ar fi cauza ce a produs-o Pomadă italiană ’mi-a redat din perul capului și sprîncenele la vârsta de 56 ani. Vă rog, bune-boiți, a’mî mai trimete patru borcane și primiți bani în sumă de lei 18 (adică lei optspresece) prin mandat poștal.—Cu sumă Const. Risca, Craiova. Pomada italiană ’mi redă viața perulul ; aveți buna-voință a ’mi mai trimete două flacone. Nu pot îndestul a ne mulțumi. Niculescu, Babadag. Prețul unui borcan lei 4.50. Adevărata pomadă, de curând perfecționată, se află spre vânzare numai la Adm. ziarului „Universul“ Str. Brezoianu No. 19, București. [In/pazaril 3500 t’Slä de Marsilia Durcikai C pentru învelit magazii și case. A se adresa la d. Th. H. Panaitescu, com. Ghimpați, pl. Călniștea, jud Vlașca. (10-9) Din spre Roman: accelerat 5 dim. ; pers. 5.15 sera; mixt, 9.35 sera. Din spre Predeal: Tren accelerat la 11.50 ant. și tren de plăcere (dumineca)& 11.50 noptea. Din spre Verciorova: acc. 9.25 dim.; pers. 12.50 noptea și 8.15 sera. Din spre Giurgiu : pers. 12.25 după am. și 10.40 sera. Din spre Fetești și Călărași: pers 8.25 séra. Crema reg. Margareta Acesta preparație incomparabilă, unturosă și solubilă, dă frăgezime și frumusețe pelei, previne și distruge încrețiturile pelei precum și menține frumusețea până la o vârstă înaintată. Face se dispară asemnenea, încetul cu încetul, semnele de versat. Flaconul, lei 3.50. Se vinde numai la administrația „Universului“, strada Brezoianu No. 19, în dosul teatrului Național, București. Sticla solubilă alipi cristale rupte, porcelane, pământuri și orice gen asemenea. Obiectul lipit cu altă preparație câștigă o putere sticlosa așa încât nu se mai rupe. Efecte garantate. Flaconul lei 1.20. Se vinde numai la Administrația Ziarului „Universul“, strada Brezoianu 19. Cerone italiano “,,ro! mai simplu cosmetic cunoscut până acum spre a văpsi la moment perul și barba în castani, blond și negru perfectă, desgur cosmeticul miraculos. Nu putere pielea nici rufele. Se întrebuințază ca un simplu cosmentic de toaletă, nu trebue spălătură. El e cu drept preferit tuturor celorlalte tincturi, având în vedere comoditatea și efectul garantat. O bucată lei 3. Se vinde numai la administrația „Universiul“ str. Brezoianu No. 19. Cernela neștârsă Zim.nu rufele fără nici o preparație. Nu se descoloreza prin spălare, și nu piere cu nici o procedare chimică. Sticluța conține aprópe 20 gr. de cernelá spre a însemna o mie și mai bine de rufarie lei 1. Se vinde numai la Administrația Ziarului „Universul“ strada Brezoianu No. 19 în dosul Teatrului Național Bucuresci. Mortea §Grecilor Remediu forte sigur, fără arsenic, penru distrugerea șorecilor. Prețul 1 leu. Se vinde numai la Administrația ziarului „Universul“ str. Brezoianu No. 19. Girant: George Minculescu ( OOOOOOOOOOOOOOOO 00000000000*008 BRIDAL BOUQUET BLOOM go oo pentru înfr [UNK]umusețare si peliței frumusețea și funețea eternă Acésta preparație e alésa, dă imediat chiar la prima întrebuințare o moliciune delicată, w o albejá de o armură, înfățișarea și parfumul crinului și al rasei, figurei, brațelor, Ogitului și mamelor, înlătură petele de ronșâță și de sare, și tóte nefrumusețele peliței, redă feței brune, arse de sare, culorea U primitivă. Miracol de frumusețe, peliță în O cântatare, isvor de funețe. Q Flaconul Lei 5. Se vinde numai la Administrația farului „Universul“ strada Brezoianu O O No. 19, în dosul Teatrului Național, Bucuresci. O ibqooooooooooooiogooooqooooooooo XXXXXOOOOOOOOOOC OQÖÜCXXXXXXXXXX > ? 20 MEDALII J 2apa de genova pentru toaleta și baișa preparată de S. Frecceri, parfumer al M. S. Regelui Italiei Acesta apă pe lângă că are cel mai grațios și cel mai suav parfum pentru V# batistă, întrebuințată în zilnice spălări, risipesce iritările și întăresce vederea, O face să dispară petele de pe față, întăresce cărnurile. Luată pentu gură, nu- nisipesce mirosul urît, curăță dinții și întăresce gingiile, și pentru băi, o ati . X ciută întăresce corpul, face să dispară arderea și ariditatea petei, mâncări Q X mea, distruge orice urîtă odare a transpirărei și procură o stare de bine g V neexprimabilă. Flaconul mic lei 1.50, dublu 2.50. 5s OxxxxxxxxxxxXXXXI XJOOOOOOOOOCXXX KM »'A "ISIS o Oo