Universul, iunie 1893 (Anul 11, nr. 127-152)

1893-06-01 / nr. 127

Universul No. ÎȘi El a spus magistratului tot acela ce spusese și comisarului. Tânora fată chemată și ea acolo, a confirmat aceste declarațiuni și astfel Raoul a fost lăsat în libertate. El însă a jurat, că de aci înainte nu va mai vorbi cu nici o femee pe imperiala omnibuselor sau a tramvaielor. ILUSTRAȚIA NOASTRA In noaptea de Joi spre Vineri 20 și 21 curent—după cum am anunțat deja, locuitorii din strada Pensionatului și cei din apropierea ministerului de rösboiu, au fost foarte emoționați din cauza unei sinucideri tragice, întâmplate la acel minister. Tenorul Radulescu Alexandru, elev de administrație cl. I, atașat cu serviciul la acel minister, s’a sinucis. El și-a curmat zilele într’ un mod îngrozitor. In noaptea aceia nenorocitul tînăr, dezbrăcat cum era s’a aruncat de pe o fereastră a stagiului al treilea din acel minister, jos pe pavagiu. Corpul lui s’a sdrobit cu desăvârșire de pietre. Sergenții au dat alarma și oamenii au alergat în număr mare la locul unde s’a întâmplat teribila sinucidere. Corpul lui Radulescu Alexandru a fost sfărâmat total și semăna cu o masă informă de carne și oase. Asupra acestei sinucideri tragice au circulat multe svonuri. Unii au zis, că pricina e amorul, alții că e beția iar unii au afirmat, că nenorocitul tânăr s’a sinucis din cauză, că era persecutat de superiorii săi. Nu se știe însă cauza adevărată a acestei sinucideri. Ilustrația noastră de azi reprezintă momentul, când Radulescu cade pe fereastra ministerului de resboiu. Inundații mari în țară Peste 1000 de familii fără adăpost mai mulți înecați, Jijia și Băneasa s-au revărsat și au inundat terasamentul liniei ferate Iași- Dorohoiți și șoseaua Plopeni-Botoșani. Mai mulți locuitori au fost surprinși de apă și înecați. Pe linia ferată Jijia lucrau 70 de lucrători bulgari; toți au fost scăpați afră de unul, care s’a înecat. Siretul s’a revărsat și a inundat satele Girlești, Costieni, Târgu, Nămoloasa. Peste o mie de familii au rămas fără adăpost. Săraca și Ialomița au crescut foarte mult și au înconjurat satul Urziceni. Comunicația pe calea ferată cu Brăila este din nou întreruptă din cauza revărsării Siretului. Bahluiul s’a revărsat. Prutul s’a revărsat și a inundat sătele Marhonda, Țuțora, Vlndoraira, Hermezeu, Trifești, Carnachi, Șesul cătunelor Proboda, Perieni și Cirniceni. In satul Tușești, doi oameni și mai multe animale s’au înecat. La Scopușani jud. Fâlciu locuitorii construind un canal din Prut, pentru a pescui, apa a venit mare și a inundat. Vitele locuitorilor în număr de peste 200 au rămas fără pășune. 3 ^ IBI «Monitorul» de Sâmbătă publică legea pentru modificarea legei de constatarea și perceperea contribuțțiuinilor directe, și legea pentru reangagiarea gradelor inferioare în armată. Ba Malurile rîpelor din dreapta și din stânga a grădinei publice din Galați s’au surpat, și astăzi prezintă pericol pentru numeroșii copii ce zilnic vin să se joace în grădina publică. Ei lată numele candidaților care au reușit la examenul de drept: d-nii N. Petrescu, N. Bădescu-Roșiori, C. Giani, Al. Villacrosse, D. Moldoveanu, Melidon Al. Panu, V. Voinescu, N. Zugrăvescu și M. Celăreanu. Stil A apărut: Colecțiane de plante sau Herbaria, arangjate de I. Moisilu, profesor la gimnaziul real din Slatina, menit pentru așezarea plantelor uscate, adunate de elevii școalelor secundare speciale sau de universități. Celecțiunea este însoțită de 340 etichete pentru plante, tipărită în limba română și latină precum și de o instrucțiune, în care se explică adunarea, uscarea și așezarea plantelor în herbaria, etc. Se află de vânzare la librăria societății «Incuragiarea comerciului român» în Slatina. Prețul unui exemplar lei 2, bani 80. « Arhiereul Ieronim Ploeștianu a fost numit vicar al mitropoliei din București, în locul arhiereului Timuș Siberianu, numit locțiitor de episcop la Curtea de Argeș. ra Ministrul cultelor și instrucției a hotărît înlocuirea literelor chirilice din cărțile bisericești cu litere latine. ES. Serbările date în grădina Cișmigiu în folosul Ligei culturale au produs suma de 5391 lei 65 bani, din cari scăzându-se cheltuelile a remas beneficiu net 2566,70. Elsa Sâmbătă a căzut asupra Bucureștior o ploaie torențială, cu grindină. La In cele 18 spitale rurale din tară s’au tratat în cursul lunei Main a. cor. următorul număr de bolnavi: In spitale, cari conțin 672 paturi s’au aflat la 1 Martie 368 și 229 femei. Au intrat în cursul lunei 622 bărbați și 327 femei, deci un total de 990 bărbați și 556 femei. Au eșit 708 bărbați și 419 femei; au murit 19 bărbați și 5 femei și au remas în spitale la finele lunei 263 bărbați și 132 femei. Bolnavi ambulanți au fost tratați 6157, dintre care 3550 bărbați și 2607 femei. Boalele principale sunt 330 cazuri sifilis, 1584 afecțiuni palustre, 241 cazuri pelagră, 307 scabie (rîie) și 5239 cazuri de bolile diferite. EL3 La 21 Iunie, se va ține licitație pentru construirea otelurilor de la Govora. Otelurile vor cuprinde 70 de odăi. In anul ce vine vor fi gata. 5S3 La 1 Iunie se deschide tîrgul de flori de la grădina Episcopiei. @1 La Ateneu, a fost adus bustul lui Traian, pe care l’a oferit d. Exarcu. Acest bust are o mărime de trei ori mai mare ca naturală. Azi luni, se va muta birourile eforiei spitalelor civile la băile eforiei, stagiul al 2. Localul de acum se va dărâma și se va face un nou palat pentru eforie pe acest loc. BP D. Nicoleatiu, șeful serviciului de viticultură din ministerul domeniilor și d. Munteanu, inspectorul secțiunei Buzeu vor reprezenta România la congresul de viticultură din Montpellier. £ 53 Sâmbătă s’a întors la Curtea de Argeș, d. Al. Marghiloman, ministrul justiției . Cine vrea să învețe singur 5 limbi adică: franceză, italiană, germană, engleză și spaniolă, să cumpere de la administrația ziarului «Universul» strada Brezoianu No. 11 noul ele conversatSmii mai3ei*He. — 2 volume lei 4.—Cu lei 4.50 se trimite franco în toată țara. mm S’a amânat pentru la anul construcția liniei Rîmnicu-Sărat-Câineni. Linia, cum se știe va fi în legătură cu căile ferate ungare. Un Universul literar de ieri a avut un succes extraordinar. 25.000 de exemplare imprimate n’au fost de ajuns. Rugăm pe corespondenții noștri, cari ne-au cerut mai multe exemplare și pe cari nu- am putut satisface să ne scuze, numărul foilor fiind epuizat. nn Au reușit la examenul de licență în drept d-nii Constantin Cristea, Bogza, Rosetti-Bălănescu, Iliescu și Bucșănescu. ESS Ministrul de războiu a decis ca operațiunile consiliilor de recrutare să înceapă în toată țara de la 15 August și să țină până la 30. Septembre deoarece de la 15 Iulie la 1 August cum prevede noua lege a recrutarii, toți locuitorii sunt ocupați cu secerișul și lucrul câmpului. E3 Din cauza dificultăților de descărcare a vagoanelor, ce sosesc în docuri încărcate cu cereale în saci, pe câtă vreme pentru asemenea transporturi stațiunile vor putea pune la dispoziție vagoane instalate pentru încărcarea în vrac, nu se mai admit expedițiuni la docuri a cerealelor încărcate în saci ci numai vărsate în vagoane. încărcarea în saci se permite numai pentru complectarea greutății de 10,000 kgr. la acele cereale pentru cari înălțimea pereților interiori ai vagonului nu ar permite încărcarea greutăților de 10,000 kgf. Pentru vagoanele sosite cu adresa Brăila port, satt Galați, fie încărcate în saci, fie în vrac, nu se mai admite reexpediarea pentru docurile respective Brăila satt Galați. 1tm Sâmbătă s’a întors din Târgoviște . 1. Deșliu, secretar general pe lângă ‘ ministerul de interne, sa Ieri Duminecă 30 cor. a plecat peste 50 studenți cu d. Gr. G. Tocilescu , escursiuni istorico-epigrafice la diferite monumente din țară. Dânșii vor merge la Curtea de Argeș, ] Poemiri, cetatea lui Țepeș, Barislăvești, R.Velcer, Cozia, Lotru, Masa lui Traian, i Bivolarii, Tismana, etc. Joi sau Vii ieri 4 Iunie se reîntorc în capitală. Ega Cine vrea să vindice, fără ajutorul veterinarului, toate boalele interne și externe, ale animalelor domestice ca:oi, catâri, asini, tauri boi, viței, vaci, Țiței, oi, miei, capre, berbeci, porci, es >uri de casă, pisici, câini, găini, curlani, gâște rațe și porumbei, să cump >ere Veterinarul Popular, la adminis fixația ziarului «Universul». Cu prețurile lei 3, b. 50, se trimete franco în toată țara. Veterinarul Popular mai conține instrucțiuni practice pentru creșerea, îngrășarea și metodă contra stârciciunii vacilor, precum și cura contra urbărei, după procedeul d-rului Pasteur. IS In județele Dâmbovița, Argeș și o parte din Ilfov a căzut grindină, cauzând mari pagube recoltei. I SD Legea sanitară se va promulga la sfârșitul lui August. Până atunci se ar elabora regulamentele privitoare la aplicarea acestei legi. Ba. Cu ocazia ploii torențiale de Sâm-1ătă, pe firul telegrafic de la direcția oștelor din capitală a venit o scântee lungă, dar din fericire de cărdltura electrică s’a dus în pământ și astfel nu s’a întâmplat nici un accident. SS Ni se comunică, cum că, în urma ploilor continue în multe părți grîul, în loc de a face spic, a început a îngălbeni. ga Intr’una din nopțile trecute, o crimă s’a întâmplat în jud. R. Sărat. D. C. Alevra din comuna Verteșcoiu a fost găsit mort în drumul ce merge de la cârciuma din sat pînă la casa sa. Justiția anchetează crima. La Secțiunea II a tribunalului din Iași a judecat procesul de bancrută frauduloasă a falitului Margulies. Acuzarea a fost susținută de d. procuror Negri. Tribunalul l-a condamnat la 4 luni de închisoare. sa Din cauza ploilor s’a întrerupt comunicația trenurilor între Pesta și Viena. ESU In Transilvania s’au revărsat aproape toate apele. Oltul, Oradia, Temișul și Mureșul au pricinuit pagube foarte mari. K33 M. S. Regele a sancționat legea taxelor comunale care intră în vigore, în ziua de 1 Iulie, precum și legea, care acordă fostului mitropolit primat, Iosif Gheorghian, o recompensă națională de 1000 de franci pe lună. Serbările presei de la Cișmegiu au produs suma de 14.000 lei, din care se vor scădea cheltuelile cari se urcă la suma de aproape 8000 lei. Astfel vor rămânea pentru inundați suma de 6000 lei. Alegerea primului colegiu comunal de la Botoșani, a fost contestată de un mare număr de alegători. E. D. director general al serviciului sanitar a avut o întrevedere cu d. primar al Capitalei și cu d. decan al facultate de medicină, relativ la succesiunea rămasă de la defunctul Xenoerat. Această întrevedere a avut de scop să se ia de către zisele persoane administrația spitalului Xenoerat, conform dorinței defunctului, căci de la mortea d-rului Chiriazi, spitalul și legatele sunt fără administrație legală. Afară de donația defunctului Xenocrat, mai este o alta de 5000 lei anual, venit pentru întreținerea unor noi paturi de înființat. ES8 D. Schüller Frideric, farmacist din Ploiești, a făcut comunei Ploiești o donațiune de 100.000 lei pentru construcția unui spital. ES D. I. Balaceanu, ministrul nostru plenipotențiar la Londra, se află în capitală. m Tribunalul Ilfov, secția II, a condamnat în lipsă pe Ion Alexandrescu, comerciant de ferărie, la 5 ani de zile închisoare pentru o bancrută frauduloasă iar pe Alex. Alexandrescu și Vasile Fuchianu la 1 an pentru complicitate. ms D. dr. St. Mihăilescu-Brăila a fost numit provizor medic primar al județului Constanța, în locul d-lui dr. D. Ionescu-Buzău demisionat. ga In editura tipografiei «Universul» a apărut o carte de mare folos pentru ori ce familie, adică Regina Bucătăriei Cu această carte, fiecare poate prepara singur orice fel de mâncări, prăjituri, dulcețuri, șerbeturi, înghețate, compoturi, siropuri, liqueruri și fructe în spirt. Mai conține și instrucții pentru a îndrepta vinurile. Cu lei 2 b. 50 se trimete franco în orice parte din țară. PRESĂ ROMASÄ Rezumatul revistelor ziarelor de Sâmbătă 29 Marii Adevărul zice că Dimie nu poate tăgădui că în presă au intrat și oameni incapabili, dar vina ar fi a antreprenorilor de gazete cari angajează brațe iar nu talente. Dacă societatea presei ar fi un sindicat, zice confratele, s’ar civiliza mult presa română. Constituționalul zice că liberalii în zadar protestează în contra presiunilor ce s’ar face la alegeri. Luând de exemplu alegerile de la Botoșani, confratele zice că toate acuzațiile de presiune sunt nedrepte și că guvernul nu s’a amestecat în operațiile electorale. La Patrie zice, că guvernul actual e pe ducă. Dovadă atâtea protestări ale cetățenilor în contra legii maximului și a altor proiecte de ale miniștrilor. L’IndépendaíJCe roumain o laudă pe Francezi, cari au ridicat o statuă lui Renaudot, întemeietorul ziaristicei franceze. Confratele relevează împrejurarea, că la desvelirea statuei au vorbit și miniștri. In a doua parte a articolului „L’ind. roumaine“ îndeamnă presa să facă apel la public pentru ajutorarea celor inundați. Lupta zice că guvernul vrea, în chip pieziș, să ajungă la reînființarea arestului preventiv în delictele de presă. Zice că arestul preventiv, adică înlocuirea justiției prin poliție, ar fi foarte primejdioasă pentru societate. Partidul conservator zice confratele, n’ar trebui să se gândească la restrângerea libertății presei. Românul spune, că partidul conservator a arătat totdeauna o ură neîmpăcată în contra libertății presei. Dovadă, că în 6 ani a făcut 25 de procese de presă și a arestat preventiv pe 22 de ziariști. Spune, că conservatorii nu și-au schimbat obiceiurile lor cele vechi. Titu 5,11! zice, că libertatea presei, astfel Kfone înțeleasă că face parte din drepturile noastre politice. Faptul petrecut la redacția ziarului ,,Adevărul“ are un caracter individual și n’are absolut nici o legătură cu chestiunea libertatea presei. Țara laudă actualul guvern și modul lui de a lucra, la treabă pe liberali, până când vor duce cu calomnia, compromițând regimul politic. Zice că pentru liberali, politica a fost o cariera. Voința Națională se indignează de ce fac autoritățile în fața atâtor acte brutale, ce se întâmplă împotriva ziariștilor. Zice, că țara așteaptă să vază, dacă Regele aprobă transformarea armatei în bande de pretorieni și guvernul neconstituțional în guvern militar. 3DEPEȘI 29 Main Viena. — Inundații e în Bucovina—13 înecații Se anunță din Cracovia, că în urma teribilelor inundații întâmplate în Bucovina, s’au dărîmat 28 de case și s’au înecat 13 oameni. Pagubele sunt enorm de mari, căci aproape toate sămănăturile și livezile au fost distruse. Apele au început să scadă în zilele acestea. Mizeria e foarte mare. Paris. Ciocnirea la trenuri La Alenson s’a întâmplat o ciocnire destul de gravă între un tren de persoane și unul de marfă. Mecanicii amânduror trenurilor au fost omorîți. 4 vagoane au fost sfărâmate. 3 pasageri sunt răniți. Cauza ciocnirii e greșeala unui acar, Petersburg. — Un ministru otrăvit Se asigură că, ministrul de interne, d. Dubilov, a fost otrăvit în decursul prânzului. Doctorii chemați în grabă abia l’au putut scăpa cu viață, dar ministrul trebuie să stea multă vreme in pat. S’au arestat mulți tineri, între cari câțîva nihiliști. Honéira.—Scrima Ia Honéira La turneul internațional de scrimă ținut în «Agricultural Hall» (Londra), profesorul Palmeri, elevul lui Magrini a biruit cu spada și cu floreta pe toți germanii, francezii, și englezii, cari au luat parte. Palmeri și Magrini (acest din urmă a luat de asemenea parte) sunt italieni. Roma.Tulburări sângeroase la Taranta Intr’una din serile trecute se lățise vestea că 4 sub-ofițeri de pe cuirasatele grecești «Psara» și «Spetzai» ancorate în portul Taranto, au răpit o tenerä fată italiană. O mulțime de oameni au atacat pe greci; 3 subofițeri de ai acestora aîi fost grav răniți, alți marinari greci mai ușor. Unii ar fi fost omorîți chiar, dacă nu-i scăpau marinarii italieni din port. In adevăr, că fata era să fie răpită de marinarii greci, dar a scăpat cu fuga pe câmp. Berlin.Un accident grav pe Rin Un grup de pelerini plecaseră de la Mülheim, la mănăstirea Nievenheim, lângă Woringen. Trecerea peste Rin, trebuia s’o facă cu vaporul, dar apele descrescând, pelerinii au trecut cu bărcile. O barcă mare s’a răsturnat și 15 oameni au căzut în apă. 13 au fost scoși vii, o fată și o femee însă s’au înecat. Starea Civilă. Mișcarea populației pe ziua de 23 Mai. Născuți 16. Căsătorii 14 adică: Stoica Ioniță Theodor, cu d-ra Mira Dumitru Pantazi; Dumitru Ioniță, cu d-ra Ileana Simion; Stan I. Stăncescu, cu d-ra Sofica Andreescu; Josef Zantkern, cu d-ra Carolina Segal ; Anastase Georgescu, cu d-ra Siraia Bucur Roșată; Dumitru Theodor, cu d-ra Ioana Zamfir ; Constantin M. Ștefan, cu d-ra Anghelina P. Dragomir ; Bernhard Rozner, cu d-ra Carolina Schnitt; Nathan Monts, cu d-ra Raschela Platz ; Eugen E. Casian, cu d-ra Maria Popp; Fritz-Emil-Otto Frank, cu d-ra Iohana Amalia Gaspar ; Ferdinand Kasper, cu d-ra Olga Beker; Haim Sabetay, cu d-ra Sara Mantzi; Herman Zoecker, cu d-ra Haea Grass. Morți 21 adică : Catrina Niculae 80 ani, Marița Radu Ioniță 18 ani, Simon Jeanetta Hornstein, 2 luni, Dumitru Anica Constantin 6 septămânî , Elisa F. Jurascu 29 ani, Smaranda Ion Oprescu 5 septămânî, Herman Maer Adolf 7 luni, Ralița Dumitrescu 40 ani, Anghelina Grigorescu 37 ani, Carolina Frantz Liiceanu 1 an și 1 lună, Bernat Bernard Klaesi născut mort, Elisa Voinescu 49 ani, Maria Dragasin Marin 3 ani, Nicolae Marin 34 ani, Ion Sârbu 55 ani, Zinca Ilie Ion 46 ani, Marița Theodor Radulescu 35 ani, Zoo Liciu 34 ani, Nicolae Ion Iordache 40 zile, Francisca Keler 82 ani, Cristache Ioniță 22 ani. .. ■ iman. ■ T BURSA CEREALELOR Viena 29 Maiu. Grâu da toamnă 8 fl. 61 cr. Secară de la milă 7 fl. 69 cr. Ovăz de toamnă 6 fl. 64 cr. Porumb (Iulie-Aug) 5 fl. 47 cr. Rapiță nouă 15 fr. 80 cr. hect. Marsilia 29 Maici. Gratt (luna curentă) 21 fr. 35 b. (Iulie- August) 21 fr. 85 b. Ultimele 4 luni 22 fr. 30 b. Secară (luna curentă) 14 fr. 40 b. (Iulie-August) 14 fr. 75 b. Ultimele 4 luni 15 fr. 10 b. Ovăz 18 fr. 30—20 fr. 100 ehg. --------- IM ..Hi< .......— SPECTACOLE Stabilimentul Hugo. — xVstă seară. Luni, trupa de operetă italiană va da o reprezentație extraordinară in beneficiul d-lui Arturo Carlo Stravolo, directorul trupei. Cu această ocaziune va debuta celebra cântăreață engleză miss Powell. Prețurile locurilor : Loja 20 lei ; Stal 1 lei 4; Stalul II-lea lei 2, și intrarea 1 leu. începutul la 8 ore seara precis. CALCULATOR Biuron de reclamațiuna ZE £. R3-arcuri BUCUREȘTI 150,—Calea Victoriei,—150 Recalculează în condițiuni forte avantagiose orice scrisori de trăsură (fracte) adică arată dacă s’au perceput taxe mai mult la transporturile de marfă de către Căile Ferate Streine și Române și face reclamațiuni pentru restituirea banilor plătiți în plus. Recalcularea este la tote fractele unde nu se contaiă. supra taxe. Marți, 1 (13) Iunie x»93 ^ MULȚUMIRE PUBLICA Subsemnatul aduc mulțumirile mele în public d-nei Ancuța Neagu Calițescu din str. Călărașilor No. 168, care prin descântec ni I-a scăpat de o boală grea, nevasta, pe care deși am căutat-o de mai mulți doctori și babe nu î-aui putut folosi nimica. De recunoștință o recomand persoanelor cari vor avea trebuință de serviciile sale. Diez mai ghicește și cu o exactitate de necrezut prezentul, trecutul și viitorul, și posedă certificate de mulțămire de la d. M Constantinescu, str. Teilor No. 125 și alte persoane. € a. € a. Somescu pescar, hala noua de pește. 630 (3)0 p^s*să aibă țs,teu;: serviciu ca epistat sau îngrijitor la moșie. A se adresa la D. Ioan Danci. Piața de sus, strada Filipești Alexandria. «n _________ (1) Doctorul PaSTil Medic și Chirurg de la facultatea din Paris am onoarea de a anunța onorabilul public și în special onorabila me, clientelă, că m’am mutat §4a*. t&Ssasd Ie. *3 piața bisericei unde dați Consultațiuni de la 4—6 ore după prânz, toate: boalele infecțioase cu mare succes, vaccinez și revaccinez procedeul institutului de vaccină animal din Paris Chamber 569 (4) . Iitatdi a dispariții câteva zile, întrebuințând Premiatul „CAU FUGLASS“ Efect sigur garantat în flacon lei 1,60. Se află de vînzare la administrația ziarului UNIVERSUL și la depozitele de ziare din Craiova, Galați, Brăila și Iași. Apa minerală de BORSZÉK (lOpirtTis) Pentru excelentele sale proprietăți a primit la expoziția universală din Vien; diploma de distincțiune și la expoziția din Paris medalia de argint. Multe autorități medicale au recunoscut că această apă minerală posedă o excelentă putere de vindecare în diverse cazuri. Prin gustul său cel plăcut și bogatul conținut mineral, această apă amestecată cu vin, e recunoscută ca băutură plăcută și răcoritoare, superioară altor ape minerale. Depoul general pentru capitală la d. Vasile Grețoiu, str. Covaci Mo. 17. In Pitești, la d. Eftimis Ionescia. Ii Ploești, la d-nii Frați Stănescu. Ii Ghiurgiu, la d-niî Dapontes . Penaje tidis. In Craiova, la d-niî SaitaâiXanischewsky și în Brăila la d-nii Blolondac. 377—5 Deposits de Cherestea Strada CorMai 8, Calea Văcărești (Herascs. Este asortat cu tot felul de materiale construcții și tâmplărie: brad, stejar nisan, fag, etc. Prețurile cele mai moderate 492 ’ (3) Dr Ștefan Olchowski W s’a imitat la g Calea Călăes își!!© ©, W ©. f € S Consultații pentru boale interne și silitice, în toate zilele de la 6—7 seara 521 (5) GP* CA.I0TA fete ears suss să. Se serese li îiMges’îe. A se adresa la str. fi'ers&iallor Mo. fla coroane și orî-ce piste de bali . Calitatea extra superioară a premiatei și renumitei fabrice Fratelli Rossin Nocera, lângă Neapoli. Furnisori ai Curții Riale Italiane. — De vânzare la administrația „Universului“, strada Brezoianu, No. 11, București.11.30 chila›«KXîOOOT ®^MXXMXXM i ț g| IN FAȚA CURTEI REGALE :g›‘ || S.11EIN8EE!: | •£. fn-itoil Ou ® legal# g1 if MAȘINI D3 CUSUT |> Si ORIGINALE „SINGER“ II S’a MUTAT || 11 in Palatul fondațiii Universitare§■a-A-XaOXI II“ In fața Curții Regale i In colțul stradelor ^ j? j Clemeiața și Vamei ® j I ® INUFATA”GURȚII REGALE III§Siraâocxxxxxixxxxxxxxx:* i