Universul, aprilie 1898 (Anul 16, nr. 81-107)

1898-04-01 / nr. 81

Houii comandanți de brigadă M. ?. Ilegale a iscălit decretul pentru cum (reu cu comandanți de brigád îl a rokincitlor: , Colonel Petre Oteteleșanu, eomandantuî reg. Garj No. 18, la brigada l-a T.Scvcrin ; colonel C. Glicerghin, comand, rug. Dolj No. 1. la brigada 2-u Craiova; colonel C. laica, comand. reg. Vtașca No. 5., la brigada 3 Craiova; colonel A). Leon, comand, reg. Olt No. 3, la brigada -i Slatina ; colonel Se. Geanolu, comand, reg. Muscel No. 30, ta brigada 5-a Pitești;'colonel C. Candian-o, com. rog. Prahova Nn. 7, la brigada 9-a Ploiești; colonel Moise Groza, comand, rcg. Piitna No. 10, la brigada 11-a Focșani; colonel C. Georges.eu-Bereșteanu, comandantul reg. Sírét .No. II, ]<» brigada 12 Galați; colonel Al. Pavfo, comand, reg. Mircea No. 32, Ia brigada 14 a Roman ; colonel C. Botez, comand, reg. Stefan cel-Mare No. 13, ta brigada iu-a Bănui; colonel P. Guaai, comand, reg. Radu Negru dr. 28, la brigada a 10-a Fălticeni ; colonel G. Veropol, comand, rcg. Constauța No. 34, la brigada a 17-a Constanța. # Colonel G. Zarea, comandantul scoalei fiilor de militari din Iași, este mutat, în aceiași calitate, la școala de ofițeri din București. Dispensare de examenul |____»______ILUC imcluaui caii Ministrul de instradțiine publică a luat următoarea decizie: Școlarii din «liceele Statului», cari vor termina liceul după actualele programe, trecând examenul de clasa VII într-un liceu al Statului, și fiind promovați regulat din acea clasă, vor obține certificatul pe absolvire al liceului, care pentru dînșii va echivala cu actuala diplomă de bacalaureat. Intre altele, cu acel certificat ei se vor putea înscrie la Universitate.. Școlarii pregătiți în familie sau in institute private, cari vor fi absorbit liceul înainte de 24 Martie 1898, însă nu vor fi trecut examenul de ci. 7 la un liceu al Statului și nici nu vor fi obținut încă diploma de bacalaureat pentru a se înscrie la Universitate, vor trece un examen de admitere în Universitate. Acest examen se va ține la fiecare din cele două Universități, toamna, înainte de deschiderea cursurilor universitare, după regulile care se vor publica în curând. Acest examen se va face pentru înscrierea în facultatea de drept și în cea de filozofie și litere, asupra limbilor română, latină, elenă și franceză , iar pentru facultatea de medicină și de știință precum și pentru învățămîntului farmaceutic și dentistic,asupra limbilor română și franceză, asupra matematicilor, științelor fizice și naturale. Comisia de examen se va compune din decan și din câte 3 profesori luați respectiv din facultatea de filozofie și litere si din cea de științe. In această categorie intră bine înțeles și școlarii pregătit, în familie saui în institute, private, cari, înainte de ziua 21 Martie 1898, au absolvit liceul, trecând, examenul de clasa VH nu la un liceu al Statului, cari sau prezintat deja la examenul de bacalaureat și au fost refuzațî. iituri de pe zi în infanterie Următoarele mutări de ofițeri superior s’au făcut, în urma infanteriei, pe ziua de 1 Aprilie :După cererea-ui- colonel I. Petrovici, comandantul reg. Suceava No. 16, ca comandant al reg. Resboeul No. 15 ; locot.-colonel I. Budișteanu, de la reg. Calafat No. 31, la reg. Argeș No. 4; C. Spiroiu, de la reg. Argeș No. 4, la reg. Radu Negru No. 28; Andronic Georgescu, de la reg. Râmnicu-Sarat No. 9, la reg. Prahova No. 7 ; C. Papasoglu, șeful statului-major al diviziei 4-a infanterie, la regim. Mircea No. 32 ; C. Sorescu, de la reg. Racova No. 25, la reg. Siret No. 11 ; maiorii Papiniu Pipirescu, de la reg. Cantemir No. 12, la reg. Mircea No. 32; Al. Măncescu, de la reg. Mircea No. 32, la reg. Buzău No. 8 ; Radu Dumitrescu, de la reg. Racova No. 25, la reg. Ștefan cel Mare No. 13 ; G. Popovici, de la reg. Calafat Mo. 31, la reg. Racova No. 25 ; Elef. Dumitrescu, de la reg. Suceava No. 16, la reg. Argeș No. 4 ; Panait Găiseanu, de la reg. Constanța No. 34, la reg. Tulcea No. 33. In interesul serviciului D. colonel St. Magheru-Anastasescu, comandantul reg. Velcea No. 2, ca comandant al reg. 7 Racova No. 25; locot.-colonel D. Dancovici, de la regim. Radu Negru No. 28, la regimentul Gorj No. 18; D. Viișoreanu, de la regimentu Rovine No. 26, la reg. Dolj No. 1 ; V. Artan, de la reg. 1 Mehedinți No. 17, la regimentul Calafat No. 31; D. Cocea, de la regimentul 4 Ilfov No. 21, la regimentul Buzei No. 8 ; D. Teodora de la reg. Buzei No. 8, la reg. Resboieni No. 15; maiori N. Cernătescu, de la reg. Rovine No. 26, la reg. Calafat No. 31 ; St. Baltoceanu, de la reg. Corjtü No. 1, la reg. Rovine No. 26 ; Aureliu Dimitrescu de la reg. Tulcea No. 33 la reg. Calafat No. 31 ; Traian Galatescu, din reg. Tulcea No. E 3, la reg. Constanța No. 34, acest din urmă mutat după cerere. Un român omorît de unguri «Tribuna» din Sibiu înregistrează o nouă barbarie a geandarimilor maghiari. Iată despre ce e vorba : Dumineca trecută mai mulți flăcăi români din corn. Cosma, petreceau împreună seara într’o cârciumă, deoarece a doua zi aveau să se prezinte înaintea comisiei de recrutare. Deodată intră în cârciumă o patrulă de geandarmi, care o somă să se depărteze. Unul din flăcăi nevoind să se supute aceste somațiuni, a fost pălmuit și dat afară de un geandarm. Celalțî flăcăi începură attract să arunce cu pietre în geandarmot, care fură siliți să se retragă la un proprietar din sat. Intr’aceia se adunară mai mulți țărani. Gemlarmii dădură o salvă cu puștile asupra mulțimei și unul dintre tinerii români căzu mort în pământ. Altul fiind greu rănit, a murit mai târziu. Alte amănunte lipsesc. Mișcare în corpul didactic In urma anchetei făcute de d. inspector Miculeseu și a avisului dat de consiliul permanent al instrucțiunei, d. ministru Spiru Baret a făcut următoarea mișcare printre profesoarele școalelor secundare de fete din Capitală : D-nele Ghirgiu de la externatul No. 1, și Gheorghiu de la școala profesională No. 2, ambe profesoare de limba germană, sunt transferate una în locul alteia ; d-nele : Constantinescu, de la externatul No. 1 și Erbiceanu, de externatul No. 2, ambele profesoare de geografie, sunt transferate una în locul alteia ; d-șoarele; Costi, de la externatul No. 1 și Pasca, de la școala profesională No. 3, ambele profesoare de lucru, au incomp* asemenea mulate una în locul alteia. "~ȘTin~*șCOLARE ♦ D. Spiru Ilaret, ministrul cultelor și instrucțiunei publice, a întocmit, Sâmbătă, o comisiune compusă din 92 persoane : profesori secundari și superiori, nașpeciorii școlari, secretarul general și directorii ministerului, care va alcătui programele analitice pentru licee, gimnasiî, școale secundare de fete și școala normală și superioară de fete, conform nonei lega învățâmîn lukn secundar și superior, care va intra în vigoare de la 1 Septembrie viitor. Această comisiune se va întruni în seara de 1a Main, într’una din sălile Universitaței, sub președinția d-lui ministru Spiru Haret, când se vor construi din finul ei sub comisiunile ce vor avea a întocmi programele pentru fiecare materie în parte. ♦ Comunitatea evreiască din Capitală a hotărît să înființeze o școală de meserii pentru tinerii evrei. In acest scop d-rul Heck a lansat un apel către evreii din Capitală, cerându-le ajutoare de bani. •f&îoW «SfiooJ Din răsboaele vechi Generalul . Prin urmare, după un marș scurt, vați, aflat in fața dușmanului , cum a urmat lupta ? Colonelul . Tocmai când era să comand foc, a sărit între noi și dușman un iepure, și atunci, am preferat să organizăm o partidă de vânătoare. Un judecător care se sinucide pe mormîntul tatălui său. Din Belgrad se anunță că judecătorul A. Dimitr Klovanovicî s’a împușcat pe mormîntul tatălui său, fostul director al poștelor sârbești, Anton lovanovicî. Motivul sinuciderei este o urmărire începută contra lui lovanovicî pentru o pretinsă înșelătorie. Sinucigașul a lăsat o scrisoare în care spune că e nevinovat. Și tatăl său, tot sinucis a murit. ș Tiifi Kjimci,aime. ♦ Direcțiunea Teatrului Național a respins demisia artistului Leonescu și l’a destituit. D. Leonescu va face opoziție la Curtea de Apel, contra deciziunei Teatrului Național, conform legei Teatrelor. Vr’o zece avocați din cei mai distinși s’au oferit să susțină opoziția d-lui Leonescu. militare ♦ Toți ofițerii cari fac parte din serviciul topografic al armatei și cari au trei ani în acest serviciu, vor fi trecuți la corpuri. ♦ Credem a ști că A. S. R. Principele Ferdinand, comandantul regimentului 4 roșiori, va fi înaintat general și numit comandant al brigadei 8-a București. D. general Vasiliu I. Năsturel, comandantul brigadei 8 București, a fost mutat în aceeași calitate la brigada 7-a Giurgiu. INFORMAȚIUNII MARȚI. ♦ In contra Camerei de comerț din Galați venind la minister mai multe reclamațiuni că nu dă curs afacerilor pendinte, d. Băicoianu, inspector domeniul, a plecat la Galați, însărcinat cu anchetarea acestor plângeri. ♦ Duminecă s’au împlinit patru ani de când Eforia română din Macedonia a fost recunoscută din partea guvernului otoman ca instituție națională. Colonia macedoneană a serbat această dată memorabilă. ♦ Mâine. 1 Aprilie se va efectua la ministerul de finanțe a treizeci și șasea tragere la sorți a obligațiunilor de stat 6 în sală, conversiune rurală. ♦ MM. LI.Regele și Regina vor pleca mâine, Miercurii Aprilie, la orele 5.55 p. m., la Abuzzia. Trenul regal va fi condus până la Vîrciorova de d. Saligny, directorul general al cailor ferate. ♦ D-na Coralia Gatesky din Iași, a fost primită în audiență particulară de către M. Sa Regina, cu care ocaziune a expus Suveranei mai multe țesături, lucrate în mod admirabil de țărancele de pe moșia d-sale. M. Sa Regina, fiind foarte satisfăcută, a bine-voit a oferi prin d-na Gatosky, țărancelor din comuna Șoltana-Drăgănești, jud. Iași, un rezbei sistematic de țesut, care a și fost comandat la școala de arte și meserii din Capitală. ♦ Colonia română din Viena a decis să se întrunească la ziua fiecărei luni la masă comună, spre a se desvolta sentimentul de solidaritate intre dânșii. ♦ In Dobrogea s’a fundat o bancă pe acțiuni sub firma «Banca populară a Dobrogei». Banca n’are pentru moment decât un capital ee 2Q6-000 lei, compus din 4000 acțiuni a câte 50 dei lei una. ♦ Toate camerele de comerț din țară au primit adrese din partea ministerului de comerțiți, ca să oblige pe comisionari să aibă autorizațiuni de la camerele de comerț din masele unde -și fac operațiunile. ♦ Aflăm că d. dr. Frenkel, fost intern al spitalelor din Paris, a trecut era cu un deosebit succes examenul său de liberă practică. ♦ Alastă ori Duminică, cu trenul accelerat de Vânciorova, de la ora 5.50,a plecat în Italia, la Sorrento, d. ministru al instrucțiunei publice și d-na Haret. ♦ Economul azilului Elena Doamna voind să împuște un câine, a lovit pe băiatul Stan Dumitru, din comuna Princeni, care se afla în acea curte. El a fost rănit ușor de alicele din pușcă. ♦ In India, China și Japonia, ivindu-se pesta bovină, ministerul de interne a oprit intrarea în țară a animalelor și productelor animale brute din acele țări. ♦ M. S. Regele a iscălit decretul prin care se aprobă budgetul Fondațiile universitare Carol I pe exercițiul 1899—99, care a fost sporit anul acesta cu suma de Iei 57.650. Acest budget prezintă la venituri și la chelternii suma de lei 57.650. v D. dr. Popovici, deputat bucovinean în Beieharathul din Viena, a fost numit rector al «legilor împărătești» ale Austriei. ♦ Academia română a decernat premiul Ion Heliade-Rădulescu de 5000 lei d-lui Zamfir C. Arbore, pentru scrierea sa «Considerațiuni istorice generale asupra Basarabiei până la 1812». ♦ M. La Regina Victoria a Angliei, după cum spun ziarele franceze, vizitează în fiecare zi la orele 5 p. m. pe AA. U. RR. Principele și Principesa României la vila Fabron. ♦ Ministerele iau vacanță dou o seară , iar Curțile și tribunalele Merceri. ♦ înscrierile pentru alergările de la Velodromul Român, de pe șoseaua Kiseleff, rondul II, București, pentru zilele de 5 și 6 Aprilie 1898,— atât pe biciclete cât și pe jos, — se primesc numai la administrația ziarului «Universul», str. Brezoianu No. 11, București, până în ziua de Joiî 2 Aprilie curent, cel mai târziu. Antrenogiul,—rezervat numai celor înscriși,—va începe de Luni 30 Martie, și în fiecare zi succesiv, de la orele 3 p. m., până la orele 6 p. m. ♦ Universul politic care va apare Miercuri, 8 Aprilie, va avea un supliment foarte interesant. ♦ Din 523 de păduri ale Statului pe care ministerul de domenii le-a pus în vânzare, numai 19 au găsit cumpărători. O nouă licitație se va face pentru cerlell alte. ♦ Alegerea parțială a colegiului I de senatori din Huși, care a fost amânată de două ori, la 1 și la 25 Martie, va avea loc la 3 Main. Nourle liste vor fi definitive la această dată. Deci nu mai e de temut o nouă amânare. Processl M Zola — Telegramă particulară — Paris, 39 Martie Sosită la orele 12 noapte». După cum va iîi fi depeșat, procesul Zola-Peneux va avea loc la 11 mai la Versailles. Ziarele apărute azi publica cat dai. Zolai și 1‘evreux atu tăcut recurs își contra acestei hotăriri. Ei cer să fie judecați de curtea cu juri dîn Paris. 1». EAXDt Cuma din strada Colții Eri, pe la orele 2 după amiază, o dramă sângeroasă s’a petrecut în băcănia d-lui Sava Pavel, din strada Colțea No. 27, în următoarele împrejurări : Acum o lună, un băiat din acea băcănie, anume Constantin Ghica, în vîrstă de 18 ani, văzând pe un alt băiat, tot din acea prăvălie, că taie halva cu un cuțit cu care se tăiase mai înainte pește, i-a zmucit cuțitul din mână și atunci i-a retezat degetele. Dumitru Pavel a fost dus la spitalul Colțea, de unde a eșit vindecat, dar beteag de acea mână. Resbunarea, clocotea însă în peptul tînerului Pavel și de la spital s-a dus la un armurier de unde acum 1 — 3 a părat un revolver cu 6 focuri. Apoi a venit la băcănia Sava Pavel și, apropiindu-se de rivalul său Constantin Ghica, a scos revolverul și a tras asupra lui. Deși intențiunea era să-l omoare, totuși Ghica nu a fost decât rănit la amândouă mâinele, zdrobindu-i chiar un deget cu desăvârșire. Constantin Ghica căzu scăldat în sânge, pe când Dumitru Pavel rînjea privindu-și victima. Dus la secția 1, criminalul a declarat că a voit să omoare pe Constantin Ghica, spre a i se resbuna. In timpul când s’a petrecut această înfiorătoare scenă, sute de persoane s’au strîns în fața băcăniei d-lui Sava Pavel, din strada Colțea No. 27. Reporter: Cnrst Essii ve S Prevenim pe cititorii noștri că mâine 1 Aprilie a. c. se va face tragerea celor trei obiecte, pe cari le acordăm ca premiu tuturor abonaților. Deci oricine dorește a concura la aceste premii, să se grăbească a se abona. Abonamentul pentru trei luni costă în toată țara lui 5.36, plus 20 bani pentru portul premiilor. Fiecărui abonat i se dă ca premiu, un roman de două volume și «Universul literar» colorat ce apare în fiecare Duminecă. DEPEȘI — 29 Martie — Mssa.—Visila regretai BeägäeS la d. Felix Faure Regele Belgiei a făcut o visită d-lui Felix Faure, întreținerea a ținut trei sferturi de oră. Catr.—Derviși bâtu. Armata lui Mahmud a fost cu desăvârșire învinsă. S’aui găsit 2000 de derviși morți; se crede că cifra este de 3000, printre cari 12 emiri influenți. Sofia.— Condanitvir! In procesul celor 20 de bulgari din Ziotșana, în sandjakul Veskob, acuzațî că au asasinat pe Kiazim-bey și soția sa și cari s’au refugiat în Bulgaria în Noembrie trecut. Curtea marțială din Kustendil a condmnat pe 4 din el la închisoare perpetuă, cinci la 10 ani, zece la 5 ani, și unul la trei ani de închisoare. gilisna. org (Tel.gr. part. ale ziar. UNIVERSULUI) Nebunia nevestei faimosului țigan tîigo Viena, 30 Martie. La Hotel Metropol o daniă misterioasă a încercat intr’un acces de nebunie, să se asvîrEe peste o fereastră, însă a fost scăpată ca prin stsmme. Ziarele au scris că nefericita are prințesa de Chimay,părăsită de țiganul Otiga dar apoi s'a aflat că e vorba de nevasta legitimă a dăliga. Medicii spun că nebunia de care e atinsă această nefericită femee nu se mai poate vindeca. Industriașii doresc pacea Madrid, 30 Martie. Ziarul Vanguardia scrie că numeroșii industriași, cari au interese directe cu Cuba, se asociază bucuros la propunerile Papei oricare ar fi ele, pentru menținerea pacei. ESiboiul I ar ruina în mare parte. Vînzarea vaporului «Garibaldi» Roma, 30 Martie. Cu toate că s’a iscălit contractul, totuși ministrul de marina a decis să suspendeze vînzarea vaporului Garibaldi, avînd în vedere relațiile internaționale, și asta din cauza nesiguranței soluțiunei conflictului dintre Spania și Statele Unite. — Guvernul a dispus că la manevrele dintre flotă și armata de uscat să se facă experiențe cu telegraful fără sîrmă. Născuți și Morți — Pe ziua de 30 Martie — Născuți 29. Morți 27 adică : Sabina Nicolae Clinescu 2 ani, Mina Colman Abramovici k luni, Niculae Jianu 00 ani, Zoe Ștefan Iordăchescu 8 luni, Anina Alexandrescu 30 ani, Alexandru Ivanovici 65 ani, Elena Tudorache State 65 ani, Lazăr Barbu 80 ani, Pandele Poli fron 1an, Terente Vasilian 10 ani, Marita Popescu 50 ani, Thoma N. Vasile 8 sept.., Simen Rotlberg 61 ani, Alexandru Ștefan Gh. Budeanu 1 și jura. luni, Toma Manolescu 18 ani, Ioana N. Matei 10 zile, Stoian Mihaiu 40 ani, loan Vela Zaharia 2 luni și tsm., Elena Ioan Bănică 3 sept., Dumitru Marin Stan 3 sept., Ecaterina I. Ienescu 8 ani, Tinea Tudor Ivan 1 și jura. ani, Ilie Petre Pruna 50 zile, utin Angelescu 65 ani, Uța Petre Popescu 85 ani, Niță Stan 80 ani, Gheorghe loan 14 ani. _______ BURSA CEREALELOR VIZINR. 28 Martie. Grâu de primăvară . . fi. 12.50 « « toamnă ... fi. 9.40 Secară prim.-vară . . fi. 8.95 0v8s » . . fl. 7.25 Porumb Mai-Iunie. . . fl. 5.59 LICITAȚIE Marți, Miercuri, Joi și Vineri, la ora 10 — 3 p. m., licitație publică, în Strada Regală No. 16. Tablouri in uleiü de maeștri cunoscuți, vechi moderni. Aquarele, pasteluri, miniaturi pe fildeș, Statui de marmoră și teracote, originale de Carpeause și Carter Belleuses. Licitația va avea loc Marți, Miercuri, Joi și Vineri, de la ora 10 a. m. piadră la ora 3 p. m. Comisar oriseur, loan Nanescix, pictor. 4—429 Acad. Bele-Arte, Paris. S’afi perdut SA. Cine se va găsi și aduce, în str. 13 Septembrie No. 46, va fi recompensat. ffl « va scoate râdăcinele și fără N îl IP SI durere, se efectuează și se “ w&A repară dinți artificiali în aur și cauciuc. Asemenea curățita lu pri un burton și scosul. Doctor TU. F. MArtOVICI, dentist român, medaliat cu medalia de aur de la expoziția din Bordeaux, elev al d-rului Rosenthal Senior, strada Știrbei Voda J Vo. 30. Cu jumetate preț și garantat 147 20 Serviciul de Afaceri Se aduce în cunoștința celor interesați și în deosebi persoanelor din provincie, ră Serviciul de afaceri care s’a înființat în București, se însărcinează: A trimite oricui va cere informațiunile cele mai exacte în privința oricărei chestiuni de interese, sau asupra oricărei afaceri ce ar avea in Capitală. A face în cel mai scurt timp posibil, împrumuturi la Creditele funciare, rurale și urbane, asupra moșiilor și caselor și în genere orice afacere ar avea cineva la autoritățile și administrațiile din Capitală. Adresa: SERVICIUL de Afaceri Strada Mihăilescu No. 18, București 268.—10. De Închiriat și de Yinzire 0 pereche case situate în strada Nerva- Traian No. 8, în apropiere de 30 metri de Tramway, compuse din 5 camere, 2 antreuri, Bucătărie separată, Magazie, Cișmea în curte și o grădină spațioasă cu boltă mare de viță. A se adresa Iad. Iorgu Argenteru strada Triumfului No. 3 bis, lângă Biserica Dobrotcass, safi la d. Sas Drfigrliceant, hotel Capsa. 230.—10 Non! Pentru DAME! Non! Se primește de gouvrat în loc de pliseiul mărunt pentru volane și colți tăiați la margine, pentru pelerine de mătase, rochii, lingerie, etc., și pentru modiste. Se primește descutașat și perlat și pactat pentru rochii, pelerine, confecțiune de Dame. C. STEINBACH București, Strada Karageorgevici, 1310 vis-a-vis de sala Hugo 287 DE VINZAfIE C lașină cu aburi de 4 cai efectivi putere, împreună cu Lurie accesoriile, în cea mai perfectă stare. Se poate vedea funcționând la fabrica COMETUL, str. Vulturului, la d. Adolf Sutomon. 364 S’a pierdut o marquită, forma S, compusă dintr’un briliant la mijloc, două rubine la extremități și 20 de diamante. Cine o va aduce la proprietar, d. E. Mărculescu, calea Plevnei 87, va primi o recompensă bună. 428 3 Velodromul Român Șoseaua Kiseleff, Rondul II, București se va redeschide in ziua 1 și £• de Paște, adică in zilele 5 și 6 Aprilie viitor, pentru Alergat de Siletelete Naționale (profesioniști și amatori) precum și Alergări pe jos înscrierile alergătorilor se vor primi numai la administrația ziarului «Jaxi versul», strada Brezoianu No. 11, Bu 1, cu rt șiî. O s.p8liționă înainte de curse, se va deschide Velodromul pentru antrenagiü, care se va putea face în fiecare zi de la orele 3 la 6 p. m. Biletele de intrare la Velodrom, pentru antrenară se vor toa de asemeni la administrația ziarului, «Universul». „DEALUL ZORILOR“ CURA de PRIMIM 15 butelii cu pelin din renumitele vil ale d-lui C. Cârlova se vîrni cu 10 lei, duse la domiciliu. Vin alb și negru, 10 lei decalibrul. Adresați-ve : G. ARDEUBANK — 107, Calea Victoriei» 107 — 388 10 Mode și Coroane D-na P. Jilescu după o practică de mai mulți ani în magazinele de modă ale d-nei Fann, Paul Martin, Alexandrina Lica și ca preemieră la d-na Maria Vogt, a deschis opt magazin de Mode și Coroane în strada General Florescu No. 5, în dosul grăiit« neî Sf. Gheorghe. NR. Se caută și două fete la învățătură.1423 3 Câștigul cel mare de lei al toteriei Societății funcționarilor publici a rămas pierdut din cauză că mulți neglijează a căuta listele de trageri la timp. Oricine se abonează la «Financiarul» anul 111, care publică toate listele de trageri ale tuturor efectelor române și streine, i se controlează gratis loturile de toate tragerile anterioare, de la data emisiune! resp. până as i zi. Cine ne va procura 10 abonamente, va primi un lot cu care poate să câștige 300.000 lei sau un ceas remontoar cu mers garantat pe 5 ani. Odată cu plata abonamentului care este de 4 lei pe an, să se adaoge și sa marcă pentru răspuns. — Adresa : Ziarului «Financiarul», Galați., — Sa cumpără și sa vinde unî ee efecte la cursul zilei. í —19. Către a preciaM Bere! „LUTHER“ Ca apropierea Serbărcilor de Paște, începând și sezonul proprii* zis al Bere».’ FABRICA DIV BERE «LUTHER», anunță onorabilei sale clientele că va pune în consumațiune, din vastele sale pivnițe, iar cari se află permanent un DFPuZIT ’de peste -ulm. 2x<EXXIX02<1 de litridin speciile de bere Lager, Pilsner și Bavarezst, extrase numai din or: cnrnist din, cel mai renumit hameiu de Saas (Bohemia) și fabricate in timpul iernii cu deosebita îngrijire și înadins pentru acest sezon, singura care pune în relief calitățile unei BERE în realitate EXCELENTA. Recomandăm deci cu totul deosebit această BERE și ne place a crede că apreciatorii de BERE «LUT NE It » ne vor exprima mulțumirile lor ca și până acum, căci am căutat în tot parcursul, de aproape treizeci de ani de când există această fabrică, să oferim o entitate de bere bună, gustoasa, și tot-d’odată higienica. Toate comenzile, atât telegrafice cât și prin corespondență, se vor adresa direct FABRICE! «LUTHER». Comenzile din capitală, oricât de mici ar, fi ele, se efectuează imediat, trimițându-se Berea fie în butone tip în sticle chiar la casa clientului, prin serviciul de distribuire care se compune din mai multe căruțe ce sunt permanent în activitate. Iar comenzile din districte se efectuează chiar în zona sosirelor, prin serviciul special de expedațiomai cu trenuri de mare viteză și se trit în butone de 50 și 25 litri și in lăzi de câte L6 rîcle. Fabrica căutând a face orice înlesnire extenților sei, a mai instalat un aparat jert-fofil in centrul capiitalei la proprietatea sa Berăria Centrala, din str. Biserica Eni, de unde se poate comunica orîcând și fără nici o plată, direct cu Fabrica care asemenea este in legătură cu toată rețeaua telefonică din țară. Prețurile curente și orice deslușiri se trimet imediat, gratis și franco, la cerere. Cu deosebită sumă, Direcțiunea Fabricei de Ceron. LUTHER. 380 (6) ■