Universul, iunie 1907 (Anul 25, nr. 147-176)

1907-06-01 / nr. 147

■ Vineri 1 Iunie ISO âomană a dușmanilor neamului nostru“. Studieol din București. * D. V. L. Moldovan, fost redactor la ziarul «Lupta», din Budapesta, condamnat pentru mai multe articole apărute in «Orizontul», a plecat în America. . ❖ Deputatul dr. Vaida continuă a primi numeroase telegrame și adrese de felicitare. Iată unele din ele : «De la Dunărea măreață trimitem falnicului stegar al neamului salutări frățești și admirațiunea postră. Rușine lordei kossuthiste. Transilvănenii din Oltenița», «înfierăm paroxismul șoviniștilor, dorim isbândă și curagiu’ agaru)un luptător al neamului. Ardelenii din Craiova». « Sâmbătă, 2 Iunie, se va oficia la Ploești căsătoria civilă a d-lui Anton I. Nottara, funcționar la Casa școalelor din București, cu d-șoara Eleonora I. Curteanu din Ploești. Căsătoria religioasă se va face Duminecă, 3 Iunie. » Toți bucureștenii și-aui dat întâlnire astă-seară la Parcul Otetelișanu, unde celebra soprană Syria Lamonte va desfăta publicul cu admirabila-i voce ; bătrânul profesor Moceanu va executa danțuri naționale, iar hazliul artist Montaureanu va descreți frunțile cele mai posomorâte. Se rezervă vizitatorilor surprise din cele mai plăcute. Astă-seară va fi în Parcul Otetelișanu, cea mai splendidă serbare de vară din câte s’au dat până acum, începutul serbărei la orele 5 d.a. Programul foarte bogat. Citim următoarele in ziarul «Pestor Lloyd» . Ministrul de comerț Francisc Kossuth a adresat o scrisoare marelui industriaș Francisc Chorin, membru al Camerei magnaților, președintele secțiunei ungare de la expoziția din București, în care-i mulțumește pentru activitatea desfășurată in această calitate. In aceeași scrisoare ministrul aprobă hotărârea ca prisosul de la expoziție în valoare de 12.000 coroane să se întrebuințeze pentru un fond din venitul căruia să se dea câte o bursă de călătorie pentru tinerii lucrători din fabrici, cari doresc să viziteze expozițiunile din străinătate. Ca colaboratori ai exposiției din București au primit «Medalia de aur cu diplomă specială» următorii dni: Dr. Aurel Mureșanu, directorul ziarului «Gazeta Transilvaniei» din Brașov, Teodor V. Păcățianu, directorul ziarului «Telegraful Român» din Sibiu , Ioan Rusu Șirianu, directorul ziarului «Tribuna» din Arad și dr. Valeriu Braniște, directorul ziarului «Drapelul» din Lugoj, iar «Medalia de bronz» d. A. C. Domșa, directorul ziarului «Unirea» din Blaj; D-nnu Gostescu-Comăneanu, prezidentul comisiei interimare a Capitalei și Emil Petrescu, prefectul poliției, au vizitat eri dim, la orele 10, târgul Moșilor, in vederea măsurilor de luat pentru Joia Moșilor, când Suveranii vor vizita târgul. ♦ Orele de serviciu la ministerul lucrărilor publice, cu începere de mâine, 1 iunie, vor fi de la 7 jun. la 12 jum. • D. Eduard C. Tirman, actual casier cl. I în administrația căilor ferate, a fost înaintat impiegat definitiv cl. I. Ni se anunță că cu prilejul vizitei de dăunări a Suveranilor și Principilor moștenitori la mănăstirea Țigănești, superioara mănăstire a prezintat M. S. Reginei pe o bătrână monahă, Suzana, în vârstă de 116 ani. La vederea Suveranilor, bătrâna călugăriță a exclamat: «Acum sloboxește pe roaba ta, Stăpâne, că văzură ochii mei pe Doamna Țârei în casa mea.» M. S. Regina a îmbrățișat cu multă căldură pe monahă. ❖ Parchetul din Cluj a intentat un nou proces contra ziarului „Revista Bistriței“ pentru articolul „Votul pentru toți“, în care a reprodus o parte a discursului de deschidere al Mitropolitului Mețianu de la Sibiu, rostit în Dumineca trecută. ♦ Studenții in medicină din Capitală au trimis următoarea telegramă d-lui deputat Vaida : «Părtași din tot sufletul la înălțatoarea dv. luptă pentru apărarea neamului, vă trimitem cuvintul de admirație și îmbărbătare din partea intregei tinerimi universitare». ♦ Iată buletinul atmosferic al ‘ Capitalei pe ziua de eri, Miercuri, 30 Maiü . Temperatura în grade centigrade : -1- 15 ° la miezul nortiei -- 47 °.5 la 7 dimineața și -- 27 ° la 12 ziua. Barometrul în urcare la 762, starea cerului noros. * Principii Carol și Elisabeta vor asista azi la serviciul divin, care se va oficia la Mitropolie cu prilejul sărbătoare înălțarea Domnului. ❖ După cum se știe, ministerul afacerilor streine a dat asupra celui de lucrări publice executarea lucrărilor de rectificare a rîului Suceava, pentru delimitarea frontierei între România și Austria. Secțiunea I a acestor lucrări a fost terminată. Serviciul hidraulic a fost însărcinat să continue lucrările secțiunei a II-a. In acest scop se va ține în iulie licitație pentru darea în întreprindere a lucrărilor. Cota-parte pe care trebue s’o plătească Statul român pentru aceste lucrări este de 360.000 lei. • Sindicatul personalului farmaceutic din România aduce viile sale mulțumiri d-lui deputat dr. N. Angelescu și d-lui Emil Luster, farmacist, pentru frumoasele cuvinte ce le-au rostit în favoarea personalului farmaceutic la adunarea generală a farmaciștilor. • D. avocat George Grigorescu a trimis deputatului român Vaida Voivod următoarea telegramă : «înainte. Cauza ce susții este sfântă. Toate inimele românești sunt cu tine». Copilul Toma N. Mihail în etate de 8 ani din com. Pantelimon, jud. Ilfov, a împușcat din imprudență pe o soră a lui in etate de 3 ani. Copila a fost dusă îndată la spitalul din localitate. ♦ Copila Maria Gh. Fănică din com. Crețești- Sintești, jud. Ilfov, jucăndu-se pe lângă foc, i s-au aprins hainele și și-a cauzat leziuni grave din care cauză a și încetat din viață după câteva ore. Orele de serviciu ale Casei centrale a Băncilor populare și cooperativelor sătești cu începere de la 1 Iunie și până la 30 Septembrie a. c., vor fi de la 7 a.m. până la 12 p. m. ♦ Toți domnii studenți precum și toți bunii români, cari doresc a lua cuvântul la întrunirea de protestare contra ungurilor ce se ține Duminică la Dacia, sunt rugați ca până Sâmbătă 2 Iunie, orele 42 a. m. să se înscrie la sediul societăței generale a studentelor, calea Victoriei 110. ♦ Suntem rugați să atragem atenția primăriei Capitalei asupra caselor ruinate din str. Vânătorilor No. 8 și 9, cari amenință a se prăbuși asupra trecătorilor. ȘTIRI MILITARE ♦ Examenele căpitanilor pentru gradul de maior se vor ține anul acesta după manevrele regale, adică în Octombrie. Elevii școalei de artilerie și geniu și elevii școalei de aplicație de pe lângă această școală, cari se află la Dadilov, unde fac exerciții de tragere cu noile tunuri, sub comanda d-lui locot.-colonel Rujinsky, comandantul școalei, se vor reîntoarce in Capitală in ziua de 3 Iunie. ♦ D. general Averescu, ministrul de război, a numit pe membrii comisiilor examinatoare la următoarele școli militare : «Școala copiilor de trupă» : Președinte, d. maior N. Arghirescu, șeful statului-major al div. 3-a , membri, d-ni. maior I. Anastasiu din reg. 22 Dâmbovița, și căpitan M. Hergot, comandantul gimnaziului militar. «Gimnaziul militar» : Președinte, d. locot.-colonel M. Goruneanu, subșeful statului-major al corpului I de armată ; membri, d-ni- maior Sava Dumitriu, comandantul școalei; Gh. Bușilă, profesor de limba română, M. Pretorian, profesor de matematici și J. Javet, profesor de franceză. «Școala de fii de militari București». Președinte, d. col. Gărdescu comandantul școalei de infanterie și cavalerie; membru d. loc.-colonel Gr. Lupan, comandantul școalei și profesor. «Șc. de infanterie și cavalerie» Președinte, d. colonel I. Istrati șeful statului-major al corp. II membri d-nil maior Traian Florin, comandantul divizionului de jandarmi, și maior C. Teodorescu comandantul bat. 6 de vinători ȘTIRI ȘCOLARE ♦ In «Monitorul Oficial» de eri (No. 47) s'a publicat tabloul locurilor vacante in învățămintul primar rural. învățătorii titulari, doritori să ocupe unul din aceste locuri, prin permutare, vor adresa până la 40 Iunie a. c., prin revisorat, cererile lor ministerului, arătând locurile la cari doresc să fie permutați; cererile sosite mai târziu nu se vor lua in seamă. Vor putea obține transferarea numai învățătorii, cari n’au fost supuși la o pedeapsă mai mare decât amendă și vor fi bine notați la inspecțiuni. ■ STIR !"ARTISTICE — Mâine, Vineri, se va deschide stagiunea de vară la parcul Oteteleșanu, de către trupa d-lui C. Grigoriu Se va juca opereta: „Stafia Dămboviței“. — Institutul muzical „Aurel Eliade" va da la Ateneu, azi Jouî, orele 3 d.a. o audiție muzicală. Aceasta este prima audițiune a quartetului vocal sub direcțiunea d-lui Aurel Eliade, alcătuit din elevii săi. BIBLIOGRAFII AU apărut : Vol. I anul al II-lea din revista lunară „Munca“.—Piatra-I. Un număr 60 bani. — No. 39, anul VII, din „Săptămâna“, scrisă de George Panu. Un număr 30 bani. — Prelegerea IX din «Educația prin sine însuși» de d. G. Aslan (despre educația fizică și surmenajul intelectual). Prețul broșurei 30 bani. — „Părinți și copii“, roman de Sofia Nădejde. Editura „Biuroului universal“ A. I. Niteanu. — București prețul 2 lei. — No. 4, (pe Aprilie, vol. I, anul X) al revistei lunare „România Militară“ cu un bogat sumar. — „Studii filosofice“ în special Revistă pentru cercetările de psihologie, vol. II fascicola I, sub direcția d-lui C. Rădulescu-Motru, profesor universitar. Prețul 60 bani. Buletinul atmosferic al Institutului meteorologic lată buletinul atmosferic al institutului meteorologic din București pe ziua de Miercuri, 30 Maiü. înălțimea barometrului la 0 °.753.0 milim. Temperatura aerului 22*. 1. Vîntul calm. Starea cerului noros. Temperatura maximă de er 26 °. Temperatura minimă de azi 14 °. Deși în regiunea de câmpie Munteniei timpul s’a încălzit puțin, totuși în restul țărei și mai cu seamă în cea mai mare parte a Moldovei este tot răcoros. In unele localități din Moldova termometrul nu a atins ziua nici 20 °, pe câtă vreme în Muntenia a trecut de 25 °, ajungând la 28 ° la Alexandria. Cea mai coborâtă temperatură din cursul nopței 8 ° la Câmpulung. In general timpul este liniștit. In ultimele 24 ore a mai plouat câte puțin, mai în toată Moldova și pe alocuri în Dobrogea și în estul Munteniei. Acum în toată țara cerul este mai mult noros și Austral suflă încet. Barometrul a crescut puțin. A plouat la : Iârșova 3 min., Viziru 6, Văleni 3, Moinești 13, Godreni 3, Fălticeni 2, Tg.-Neamț 1, Piatra-N. 14, Tg.Frumos 2, Iași 9, Huși 3, Roman 2, Vaslui 3, Bacău 1, Bârlad 1, Tecuci 4, Galați 2, R.Sărat 3, Brăila 2, Buzău 2, Sinaia 1 și Sulina 10 mm. de apă. Sunt rugați finii ado aali, careî fac reclama" Linii" sau cer schimbări «le adresat,su bine-voiascat a trimete la Ad-lie totde odată și eticheta pe care este imprimată zilnic adresa, pentru a se putea dat curs repede reclamațiuniior și a nu se face Întârzieri cu trimeterea ziarului in noua adresă. asi AHTE și numciü jubslivție, București, 30 Main. Cota valorilor la bursa din București Renta de 1894 5% lei 10H/2 102; idem de 185 mii. 5ü0 lei 1001/2101— ; idem de 321/a milioane lei 903/g—90î/s; idem de 504%/6 lei 9012—91—; idem de 274 4 °/6 lei 92V2 — 93; idem de 4% mii. mii. 45 milioane 4% lei 901/2 — 91; idem de 120 milioane 1 °„ lei 9012-91; idem de 90 și 180 de milioane 4% lei 89 — 891/2; id. de 100 mil. A. B. 4% lei 6OVg—90%; idem convertite 4 °/8 lei 901/8—903/8. Obligațiuni corn. București 1903. 4 °/, 871y*—871/2; idem 1906 4 lei 87—37'/Ț Craiova 5 °/ lei 962—97; idem Ploești 5 °/C lei 971/*—97%; id. Iași 4Ț2 «/„ lei 921/1—92'idi. Obligațiuni Credit jud. și corn. 5% lei 1013/4 — 102— ; id. de 41/Ț/„ 98 — 961» ; idem viticol 41/2 °/n lei 051/a—96. Func. rurale 5 °/n lei 102—1021/«; idem de 4a/n lei 901/2 — 91 ; urb. București 5 °/, lei 993/4—100 ; idem Iași 5 °/0 lei 953/1—96. Acțiuni: Banca Națională 3590— 3610. Banca Agricolă lei 432—435. Banca de Scont lei 140—145. Banca Marmorosch, Blank , Co. lei 905— 920. Bank of Roumania Ld. lei 240 —245. Generala Română lei 1710- 1720. Societăți de asigurare : Dacia- România lei 710—715. Naționala lei 900— 910. Patria lei 245—255. Letea lei 96—100. Devise : cek Londra 25.283/» : cek Paris 100.60—; cek Berlin 123.70—. cek Viena 104.883/4 ; Belgia 100.20. ULTIME DEFEȘI (Telegramele noastre particulare) Cota cerealelor in străinătate Budapesta. 29 Main. Grâu Oct. coroane 10.31 urc. 13 h. Secară ,, 8.41 urc. 6 h. Ovăz Oct. „ 7.09 urc. 18 h. Porumb ,, 5.94 urc. 7 h. Colza ,, 16.25 scă. 5 h. Berlin. 29 Main. Grâu de Iulie m. 202.25 scă. 75 c. Secară de Iulie ,, 198.50 scă. 234 m. Porumb Iulie ,, 139.75 scă. 25 c. Paris, 29 Main. Grâu de Iulie fr. 24.65 scă. Î0 c. Făina de Iulie ,, 32.70 scă. 30 c. Ulei de Colza ,, ,, 80.25 urc. 25 c. New-York, 29 Main. Grâu disc. cent. 993 4 scă. 2V2 c. Grâu de Iulie ,, ÎCIV* scă. 2V2 c. Grâu de Sept. ,, 102— scă. 23/g c. Porumb disp. ,, 627/g scă. 1/s c. Porumb lunie , 613;a scă. 5/g c. Porumb Sept. ,, 613/g scă. 5/3 c. Chicaero. 29 Maiü. Grâu de Iulie cent. 931/* scă. 2]/2 c. Grâu de Sept. ,, 953/t scă. 21/s c. Porumb de Iulie ., 53— scă. 3st e. Porumb de Sep. ,, 531/g scă. s,s c. ÎNTÂMPLĂRI Om CAPITALĂ Nenorocirea din șoseaua Panduri dri dimineață, pe la orele 5, trecătorii de pe șoseaua Pandurilor au fost martorii unei nenorociri petrecute pe neașteptate și care a costat viața unui om. La No. 63 din șoseaua Pandurilor se află un depozit de asfalt. Un căruțaș, Ferentz Mader, ungur, din serviciul fabricei de cărămidă Tonola, venise la depozit cu o căruță trasă de 6 cai să Încarce un mare cazan de asfalt. Cu căruța încărcată cu enorma greutate, căruțașul a eșit din curte, trăgând de dâljogi cei douî cai înaintași. In momentul insă când caii făcuseră o sforțare ca să urnească căruța din loc, nenorocitul vizitiu se împiedică, căzu in fața cailor și toți șase cai și două roate ale căruței trecură peste dînsul. Când caii au putut fi opriți de lumea care asistase îngrozită de nenorocita întâmplare, n’a mai putut fi scos de sub roate decât cadavrul nenorocitului, mutilat la chip îngrozitor. Circumscripția 28 a fost înștiințată de cele petrecute și din ordinul parchetului, cadavrul a fost transportat la Morgă. O descoperire lugubră Circumscripția 28 a fost înștiințată ori după amiază de o ciudată și lugubră descoperire, făcută intr’una din casele de pe calea Rahovei. La No. 286 din acea stradă locuește de foarte puțină vreme d-na Alexandrina V. Christescu. Ori, ori după amiază, un servitor al d-nei Christescu, un oarecare Fănică Alexe, scuturând pereții uneia din camere, i s’a părut că într'o parte a peretelui sună a gol. Căutând cu mai multă băgare de seamă, descoperim acel punct al peretelui ușa unui dulap, acoperită de zugrăveală. Care nu a fost mirarea servitorului când, deschizând acest dulap, a găsit, intr’insul cutie mare de zinc in care se aflau câteva oseminte omenești, intre cari și 3 craniuri foarte curate. înspăimântat, servitorul a dat de veste stăpânei lui și apoi circumscripției, care a început imediat cercetări. După toate probabilitățile, este vorba de oseminte cari au slujit vreunui student in medicină, sau cari au fost luate din vreun cimitir, la desgroparea lor, de vreun membru al familiei celor cărora au aparținut oasele. Cercetările urmează-De-ale beției Efectele băuturei sunt multe și nenumărate, dar toate ca unii. In rubrica aceasta a «întâmplărilor» cititorii găsesc aproape zilnic câte-o pățanie de pe urma beției, de obiceiű părițele, răniri, coperte sparte. Iată și pe ziua de azi una: Două calfe de măcelar, loan Niculescu, zis Oftenică, din șoseaua Viilor 78, și loan Apostol, din strada Măcelari 37, beți turtă, s’au luat la bătue în strada Dudești, în dreptul casei cu No. 124. S’au bătut ce s’au bătut calfele, când unul dedesubt, când altul deasupra, până ce Oltenică a bușit-o o dată de pământ mai bine, de și-a frint brațul drept. După gălăgia chelfănesei au urmat văicărelile durerii, de s’a strîns lumea și vardiștii. Unul din aceștia a dus pe rănit la circumscripția 40 și de acolo la spitalul Colțea. De altfel așa merg toate bețiile: chef, berechet, ceartă, bătae,.... spital. Servitor model facă un servitor grăbit să se procopsească, insă nu din muncă cinstită, ci de pe spinarea stăpânului. Ii chiamă Ion Dobre și e numai de 18 ani, vârsta nu l-a împedicat însă de a fi foarte meșter la pungășie. Intrase numai de trei zile in serviciul chiristigiului Andrei Cernea, din șoseaua Mihai Bravul, și cum i’a venit la îndemână a și făcut trăznaia, încrezătorul stăpân , trimisese să facă câteva încasări ; servitorul le-a făcut, a încasat 60 de lei de la un mușteriu și... p’aci ție drumul. Ba încă a lăsat in plata Domnului și căruța și calul cu care plecase d’acasă, pe strada Decebal. Pungașii aceștia novici cad insă repede in mâinile agenților siguranței, după cum a căzut și Ion Dobre in mâinile unui agent care l-a găsit făcând chef in moși cu banii stăpânului. Acum Dobre e la arestul siguranței, în așteptarea arestului mai confortabil de la Văcărești. In jurul unei marci bănuite Am vorbit ieri despre moartea pe neașteptate a femeei Ștefana Stratulat, in sos. Basarab 130, și despre înștiințarea pe care o făcuse, concubinul ei, chelnerul Dumitru Popescu, circ. 19, cum că femeia murise in pat lângă dinsul și-i bănuiște moartea. Din ordinul parchetului cadavrul femeei fusese transportat Încă de Marți seară la Morga. Dii dimineață, profesorul Minovici a făcut autopsia cadavrului spre a stabili cauzele morței. Din autopsie s-a constatat că femeia suferea de o veche boală de inimă, care i-a produs fulgerătoarea moarte. In urma acestor constatări, parchetul a încuviințat inmormintarea cadavrului de către familie. Muscați de un lup turbat ieri dimineață, cu trenul de Galați, au fost aduși in Capitală 11 țărani din nordul județului Tulcea, cari fuseseră mușcați de un lup turbat in pădurea’de’lingă mănăstirea Cocoș. Cei 11 țărani erau trimiși de prefectura județului Tulcea institutului antirabic din Capitală, unde au și fost imediat internați și supuși tratamentului. Dat fiind că țăranii fuseseră mușcați de fiară abia acum patru zile, se speră că ei vor scăpa toți cu viață. Diverse Arestări. Serviciul siguranței a arestat ori pe cafegiul Costică Hagan, de altfel cunoscut pungaș și fost condamnat, care spărsese deunăzi tejgheaua negustorului Mihalache Cioca din calea Călărașilor 122 și șterpelise suma de 20 lei. — De asemenea a fost arestat Mihalache Gheorghe, zis Andrei Mihai Simigiu, zis Georgescu, zis M. Dimitriu, urmărit cu două mandate de arestare de câte 15 zile închisoare pentru furt. Cu mandate au fost arestați pe ziua de ezi pungașul Gheorghe Costache și servitoarea Kati Magdu, cari au fost înaintați narchetului. Dezertor prins. Agenții siguranței au arestat ori pe soldatul Römer. Voiculescu, dezertor din reg. 6 Mihai Viteazul. "UT Tândală.—Dragă, nu știam de nenorocirea ce ți s’a întâmplat. De când ești văduv ? Păcală.Dela moartea sărmanei mele neveste. Ultime informațiu int JOUI. ♦ Biuroul de percepere de pe lângă Camera de meserii fiind desființat, in urma rezilierii contractului cu d. Ioan Codreanu, perceperea cotizațiilor se va face cu începere de la 1 Iunie, de către secretarii-controlori, iar vărsările se vor face la banca meseriașilor . Eri s’a întrunit comitetul de direcție al noului biurou de informațiuni comerciale și al Fonei de rapoarte consulare. Comitetul s’a ocupat cu chestiuni privitoare la organizarea și mersul biuroului. ♦ Eri s’a întrunit Camera arbitrară de pe lângă Bursa din Capitală ocupându-se cu judecarea mai multor diferende de bursă. ♦ D. Const. Ionescu a fost numit controlor-șef al circumscripției Camerei de meserii din Capitală, post creat din nou. ♦ D. ministru Anton Carp a plecat ori după amiază la orele 4 la Constanța, spre a asista la alergările de cai organizate de minister și la deschiderea expozițiunei de animale, care se face azi. D. ministru se va înapoia apoi in Capitală. ♦ In ultimul număr al revistei «Lectura» se publică un articol foarte important și de actualitate al lui Max Nordau despre Naționalitate. ♦ In cursul lunei trecute s’au exportat prin vama Predeal: 1.048.960 kgr., petrol brut pentru Austria ; 179.930 kgr., petrol brut și 878.486 kgr., benzina, pentru Germania. ♦ In primele zile ale lunei viitoare serviciul statisticei generale din ministerul domeniilor va face un raport amănunțit asupra stării recoltelor, după răspunsurile primite de la primari, proprietari, administrațiuni și stațiuni meteorologice. ♦ Ministerul domenier anunță din nou că a epuizat numărul băilor gratuite ce se acordă la stațiunile balneare ale statului, și că prin urmare nici o cerere nu mai poate fi satisfăcută. ♦ S’a zvonit dum că examenul de oficianți inferiori ținut dăunări la direcția generală a poștelor, va fi casat. Știrea este cu totul nefondată, deoarece nu există nici un motiv spre a justifica o astfel de măsură. ♦ D. C. A. Orăscu, directorul serv. silvic din ministerul domeniilor, a depus spre studiare la consiliul tehnic al pădurilor, proectul de lege pentru organizarea corpului silvic al Statului. ♦ Ministerul de domeni a aprobat constituirea Camerei de comerț din Pitești și alegerea d-lui Teodor P. Pârvanovici, cofetar,ca președinte. ♦ D. N. Iorgulescu a fost numit inspector comunal in județul, Buzău, in locul d-lui I. Ioanițescu. ♦ Biblioteca ministerului de domenii a fost înbogățită prin o frumoasă donațiune făcuta de d-na Danielescu, soția fostului director al școalei de agricultură de la Herăstrău și a noul și chimie spălații pentru perne, frisouri, găsiți numai la Ropaz. „ROBSAMA« autorizat de Onor, consiliu sanitar Strada Ciclopi 7, București 482 Se Închiriază într’o familie Cameră bine mobilată, în Strada Teatrului No. 5 bis 486 Vată neagră și cruce furnituri p. Croitorie Vinde estin Magazinul LA COROANA STRADA COVACI No. 1 — BUCUREȘTI — 467 DOCTOR IN MEDICINA N. ROSENSTEIN Chirurg Dentist din Paris Extragerea și Plombarea. Punerea de Dinți artifici li, toate fără durere Calea Victoriei 60 (Piața Teatrului) 384 VECHIUL DENTIST ROMAN 20 ani de practică Dr.THEODOR MAROVICI absolvent al Facultăței dentare din Philadelphia (America) practicat și in Viena,medaliat cu marea cruce de aur, 4 medalii de aur și 2 de argint de la Academii și Expoziții d din Paris, Bordeaux și Rochefort pentru lucrări dentistice fără a scoate rădăcinele și dinți slabi, se face danturi. SPA. mVITJST din Piața Teatrului de vale in strada Câmpineanu colț cu str. Sf. Ionică 12, lângă Palat,—Consult. 9—12 și 2—6. 1952 letzt TO HUfj MARTIN LOUIS HIRSCH reîntors de la clinic,fie profesorilor Blernheim (Nancy), Dejerine (Salpetrière, Paris) și de la școala hipnopedagogică a d-rului Revillon, tratează special și vindecă : Psihonevrosele, Hysteria, Neurastenia cu manifestațiile Iar toate de natură nervoasă :Insomnia, somnolența,migrena, nevralgia, palpitațiunea, sufocația, tremurători, contractori,convulsiuni, furnicături, paralizii,.. diorea, reumatismul, ticurile) Neurastenia stomacului: (sughițul, vărsături, răgăeii, constipație, diaree etc.). Defecte de caracter: (melancolia, ipohondria, obsesiunile, iritabilitatea, timiditatea etc.). Obiceiuri vicioase: fananismul, incontinența de urină, impotența, etc.), (orbira, surditatea, mâncărimea și gângăveala nervoasă.—consult. de la orele 3—6 d. a. Strada Bradului No. 39. 391 Dr. EICHENBAUM — DENTIST — de la facult. din Berlin și Chicago Laureat din Paris 1891 Bulevardul Elisabeta No. 4 201 Nie. Marieses DENTIST. — Facultatea din Paris — STR. REGALA. 1.1 bis — 225 I. M. € ESMESGU ALDVOCIST S’A. JMrxr'X'A.O? în STRADA POPACINȚII No. 1 ______prin Strada Teilor 295 Doctorul G. FAUIAN Șeful Clinicei boalelor nervoase ÎMI MUTAT în strada Canta On MIUSHI euzino (Polonă) 160 Consultații de boale nervoase și mentale. Electroterapie de la 5—7 p. m. __________________338 Dr. A. BARASCH Be la Facultatea din Paris Fost elev al profesorului Fournier SPECIALIST i Boale de RELE și SIPHTLIS — Boalele părului — ISO, in Calea Victoriei, No. 120 (lingă Biserica Albă) Consult, 8—10 si de la 2—5 p. m. În Doctoral totM Special în boale interne, sifilitice (lumentă) și de piele Ko. 38, Strada Barăției No. 38 vin £ris diw Biserica Bărăției Consult, de la 8—9 și 1—& p. m. 447 Având o cantitate mare de TRmSS de ADEVĂRAT GERMANE VIND CU PREȚ REDUS Regea înainte de a cumpăra în altă parte să ve informați de preț și la mma 1m mm Calea GrimțPt 191. Telefon 1.3. BLANARIA mm ABMIlOYITZ S-Serie a. 1 Mr. OMB (tassa fiestasrim! Peitmtfa Btfird spre conservare GLO3URI pentru OMIS argintate, Stropitoare, biie, bidouri, felinare pentru morminte, primase veritabile. Spirt denaturat. Petrol, Ulei de răpită. Atelier pentru Reparatium AL HEUTENGEL'S-for București, str. Carol No. 37 — lângă farmacia Ilissdorfer — 368 ATFiliul I, de IVUTIHIÎTE m. IONESCU din Calea Victoriei No. 57 S’A MUTA IN Str. Sf. Ionică No. 3 intrarea prin strada Brezoianu, vis-a-vis de „Universul“ și Parcu Oteteleșeanu Prafarî retrorso MATERIAL FIX 483 Mare depozit de încălțăminte gata Atelier Special pentru fiomenzî 3ST_ ^‘enp^iisr București, Calea Victoriei No 94 345 Profesor pe la Academia de Coafură — DIN PARIS — Expczițiunea generală română medalia de aur 53, CALPA VICTORIEI 53 lângă Pasagiul Român, casa Müller Specialitate pentru POSTIGHE și BOUGLETTE din per ondulat Coiffure moderne si de styl teinlures. Mixture Broux La cerere se trimete noul catalog. 280 Telefon 9/13, Personala, convenabilă EXISTENȚĂ NOUA sau supra câștig, găsește oricine prin faindcațiune simplă, fără local mare și exacutabil cu capital mic. Aci mai jos extrade din 2 recunoștințe . Unul care a început foarte mic cu numai 120 koroane în cea mai mică cantitate, dispune acum de clădire proprie, motor, cai, H. Hellwege i. C. Unul care a început cu câteva mii de mărci , Iml a reușit, cu instalația dv. care mi-ațî trimis-o in cursul unui an de a forma o societate pe acțiuni. Aceasta cred că e cel mai bun certificat pentru fundamentul care mi le’ați dat la inceput. Aci alăturat găsiți doua Cecuri p. 4000 Mărci pentru comandă nouă per F. G. Societate pe Acțiuni M. G. Sutimi de asemenea certificate. Cereți trimiterea gratuită a certificatului nostru. Sieben, für tier. Chem. Industriewerk Gesellschaft m. b. II. Inzers*orf 135 bet Wien, 60S Parcul OTETZELIEI S-A.Isner JOUI 31 MAIL 1907 [înălțarea Domnului) MARE SERBARE DE VARĂ .................. c3.a.tă, cLe ....... Societatea de ajutor a pers. ziarului «UNIVERSUL» Cea mai bogată serbare în afractiuni din câte s'au dat până apea Afară de numeroasele atracțiuni ale" serbărei, vor da concursul : l-na SYRIA LAMONTE» soprană fenomenală, cunoscutul maestru Moceanu cu elevii sei, I. Montaureanu etc. etc. = ■ [UNK] [UNK] [UNK] c2>TEi>«a:^ao<3-A^E,==== La ora 1 seara se va alege REGINA SERBĂ REÎ MAUS TOMBOLA cu frumoase surprize si cu toate numerila câștigătoare BATRE DE FLORI ........... Confeti si Serpentine ........ » MARE DEMONSTRASTUNE AERIANĂ înălțarea unui baton care de la înălțimea de 500 metri va inunda grădina cu o ploae da stele — si Chemin de fer, Chișori, Ruletă, ....— ILUMINAȚIE FEERICĂ.-----MUZICA și ORCHESTRĂ Deschiderea serbărei va fi anunțată orașului prin 6 lovituri de tun. — începutul la orele 5 d. a. Prețul intrării: 1 leii de pers.; 2 lei loc rezervat; 8 lei loja 0 mi TP Tn p T TV T O U JCI Hi K IIM $stigatoare Secerâtore Găsitoare Greble de Fân SFOARA SE MANILA „SEEKING De violare la: WATSON&TOUELL — BUCUREȘTI, Strada Academiei No. 14. — — GALAȚI Strada Portului — — Cataloage 5‘ranco la cerere —494 PUF, FU!@Z Str fi ««rw M 1 € ii pi HARNISCH & Co Proprietar mHMI CEL MM SZSUH, CO&tra Migrați. Bani de Cap, Dureri de Dinții, este un MLGin $mnrk A ^ — Aprobat de Onor. Consiliul superior sanitar — Nu conține substanțe vătămătoare inimei sa si stomacul is calmează la moment • Wi'C9:Vevralgî'Î’Iui*er* sciatîce> calmeaza la moment. Lumbagro> Dureri reumatice. g^lTFZiASISBTUÍI OT PASTILE Lei 2.50'« DE VINZARE la toate FARMACIILE și DROGUERIILE din ȚARA Reprez. gen. D. DRAGUSEANU, Calea Moșilor SI DEPOZIT DE PANSAMENTE SI DE ARTICOLE CAUCIUC 11E DESCHIDE HEA LA 1 IUNIE 3e7« INSTITUTUL de „CUBA și HYBROTERAPIE“— Sanatoriul Dr. PORAS în Solea (Bucovina) — 2 ore depărtare de frontiera română (Barănjeni) Cel mai frumos și Îndemânatic loc de cură și de petreceri în timpul le verei. Pozițiune admirabilă. Instalațiune de cură modernă : Hydrotil.erapie, massagiî și Electroterapie, băi cu slatină naturală, băi dc acid carbonic, cure de Nauheim, băi de Fango, de pucioasă, Moorsetz in Maltz, etc. Inhalatoriu complect, băi de soare, hală de odihnă, cure idietice, cure de îngrășare și degrășare, toate apele minerale etc. ,tăîi confortabil mobilate, bucătărie esquisită. Prețuri moderate. I Pensiunea de 2 coroane pe zi-----Prospecte și informațiimi gratis | Mediei ord. Dr. Josef Poras, Dr. î. Margosches iotal Windsor CELEBRUL REGENERATORL PERULUI AVEȚÎ PERUL CĂRUNT,? AVEȚÎ MĂTREAȚĂ ? RĂDĂCINA PERULUI Dr. ESTE 1 BLABA, SAU VE CADE PERUL ? BACA BA întrebuințați « ROTAL WINDSOR ”.Acest produs prin excelență dă părului cărunt culoarea si frumusețea naturală a tinereței. Oprește căderea părului și face sa dispară mătreața. Este SINGURUL regenerator al părului. Este medaliat. Resultate neașteptate. — Vinzarea este mereu crescendă.— A se cere pe flacoane cuvintele «ROYAL WINDSOR». Se găsește la Parfumerii : Coaforii in flacoane mari si mici. Jon DEPOSIT : 28, rue d’Enghien, 28, PARIS !> De vinzare la «Drogueria Centrală», București, strada Academiei No. 2 și Droffiteria Ion Petzu, strada Academiei No 4. MINES CEASOARNICE DE PRECISIUNE — KARA RIVAL — au obținut peste tot cele mai mari distinctiu mm PRIX PARIS 1889 GRAND PRIX PARIS im GRĂIND PRIX HILARO im —“— 265 LONGINES EXEMPLATE — CHASOARNICE IDEAL — P'ENTRU DAME și BĂRBAȚI De vifizare Pretutindeni iSIPETIENM — Apă capilară antialopecică extrasă din plante — ESTE ca HAI BUN PREPARAT LA ORDINEA ZILEI pentru Întreținerea hugienică a părului, pentru creșterea, înfrumusețarea și in contra căderea lui, precum și pentru distrugerea mătreței. — De vinzare la farmacii, drogueră și magazine de parfumerie , galanterie din toată țara cu Lei 2.50 flaconul. 9704 ^URNISORII CURTEI REGALE ® 30 Strada ACADEMIEI 30, BUCUREȘTI Fondat 1987 Telefon No. 1081 Maura fabrice! FABRICA DE CURELE Marca Fabricei Numai din FIELE ENGLEZEASCA PRIMA CALITATE CURELE DE lAĂR DE CĂMILĂ „MARCA EXCELSIOR« mm® mwm be toate aktiâele tishmce GÄMITIJRI m CAmC.-GMillf DE 4SBEST.-UÄETE SI YENTHÉ ULEIURI MINERALE SI UNS0RÍ.-FURTUNI DE CAUCIUC fi 3° CANEPA FM UE INCENDIU.-HBȘAMUE.—BUMBAC CS țTEBB Orîce aparate pentru pivnița.—POMPE pentru VIN.-FILTRE pentru VIN ȚEVI BE FER ȘI M € EE@SB (FIFflMfiS) ItofT&lt u.rid e prima, calitate. — lE’ret u.rirxrocLerate244