Universul, februarie 1913 (Anul 31, nr. 30-57)

1913-02-01 / nr. 30

\» Total lei 177._____ Din inițiativa d-lui C. Rădulescu, profesor, de la devii școalei normale Craiova: Cl. I a contribuit cu 11,20 ; cl. Ti cu 15,40; cl. III cu 23,65; cl. IV A cu 18,50; cl. IV B cu 17,20; cl. V cu 34,70 ;li VI cu 4,35. Total lei 125. De la societatea: Uzinele Metalurgice, Ploești. M. Gheorghiu lei 5, J. Fildermann le 5, D. Niculescu leî 5, D. Németh leî 5, P. Hungerleî 5, H. Türkleî 5,T. O. Mayorlei 4, L. Braunstein leî 3, C. Borka leî 3, E. Romeder lei 3, H. Deppner lei 3, F. Warkoczlei 3, A. Rekeleî 2, R. Hermann lei 2, L.Schäfer lei 2, A. Hankelei 2, K. Attresz lei 2, E. Anesini lei 2, J. Pichler lei 2, P. Șrager lei 2, H. Niculescu lei 2; câte 1 lei au dat: S. Jancovici, I. Comșa, B. Câmpeanu, F. Müller, C. Sterescu, L. Ionescu. Total lei 73. De la compania st-a a reg. Prahova No. 7, Dima Dumitru lei 5, Zamfir Iancu lei 5,Nicolescu Mateiu lei 5, Băjenaru Iordache lei 5, Ilie T. Gheorghe lei 2 b. 50, Pescaru Nicolae lei 2 b. 50, Stan P. Dumitru lei 2 b. 50, Dumitru Vasile lei 2 b. 50, Hie lean lei 2 b. 50 ; câte 1 lei 20 bani au dat: Iarea Gheorghe, Ghiță Mihaiu, Goagu Gheorghe, Fieraru Ilie, Burlacu Nicolae, Bujgoiu loan, Anton Grigore, M. Vălsan Gheorghe,Plăcașu Vasile, Lisandru Gheorghe, Radu Ene, Bădiceanu Vasile Parvu Dumitru, Nicolae Ioan, Găman Petre, Copilu N. Ioan, Tudose Petre, Răducanu Gheorghe, Manole Gheorghe, Chinesen Stoica, Grigore Iordan, Dumitru Haralambie, Drăgușin Teodor, Soare Constantin, Botoacă Petre, Ciușă Gheorghe, Crețu Gheorghe, Tacă loan, Dragomir Constantin, Dragu Gheorghe, Andreiu loan, Marin Stoica, Dragomirescu Constantin, Coman loan, Hoitan Gheorghe, Bacă Ioan, Marin Constantin, Radu Nistor, Mușat Paraschiv, Drăghici Vasile, Besa Nicolae, tină Dumitru, Georgescu Vichitaru Gheorghe, Zamfir Subscripția patriotica pentru fondul flotei naționale Din inițiativa administrației moșiei Movileanca, jud. Ilfovu, proprietatea d-lor frați Th. DiUC-SCU. Fragil Th. Dilicecu leî 100; P. Mărăcineanu leî 5; Stoica Constantinescu leî 5; Costică, N. Polcescu leî 1; Fronea Mihaiu leî 2 ; Radu Dumitrache leî 2 De țamănătorii locuitorii câte 1 leu: Mihnea Mihaiu, Gheorghe Nițu, Al. Gh. Mega, Radu Dragoiu, Ghiță P. Ciobanu, Neaga Iordache, Constantin Anton, Vasile Tănase, D-tru Gh. Roșu, Niculae Grigore, Nae Iortteche, Gheorghe Crudu, Niculae Dumitru, Mihaiu Gh. Șerban, Ion Georgescucu, Tache Radu, Costea Gheorghe, Gheorghe Tache, Petre Toma, Niculae C. Valeu, D-tru C. Valeu , de la următorii locuitori câte 50 bani: Aiecu Minea, Tanase, Ioniță, Stanciu Mihaiu, Vasile N. Panait, Anton Iordache, Aiecu Petre, Radu Tănase, Gheorghe Ion Stoica, Dumitru Costea, Constantin Iordache, Ștefan N. Roșu, Const. Dumitru Costea, Minea Dumitru, D-tru Podsjoreanu, Riman Iordache, Ghenea Niclae, Stelian Cană, Gheorghe Neagu, D-tru N. Iordache, Dană Anton, Radu Niculae, Dumitru Tudor, Stelian Panait, Alecu Dumitrache, Dumitru Nițu, Tache Iordache, Alexandru Ton, Gh. Mihaiü Ivan, Mieluță Grigore, Ion Cană, Ion Radu Toma, Tudor Anton, Nedelcai C-tin, Ioriță Ion, Tache Cristache, Ene Costea; iâte 70 bani: Ioniță Christache, Vasile Costea, Stan I. Dascălu, Costea, Toma, Niculae Sima; câte 30 bani: Neagu Dumitru, Petre N. Roșu, Tănase Gh. Șerban. Total lei 161,40. ■ Prin dirigintele școaleî primare Tache P. Anastasia, Culmățuiu (Tecuciu). Banca populară „Călmățuiul” lei 50, Preotul Vasile Udriș lei .5, Ioan Gh. Beldie lei 5, loan .Gh. Popa leî 5, Cantemir V. Cristei leî 5, Aspasia I. Popa lei 5, loan St. Popa leî 5, câte ■2 lei au dat: Neculai Bucur, Apostu Munteanu, Dumitru Simihăncă, Ion Câmpeanu, Dumitru Cobiliță, Mărina Gobiliță, Gheorghe Gherman, Vasile Gheorghiu, •fache Dumitriaișcu, Ion Savin Popa, Const. Chirilă, Ion Ap. Pleșa, Toma Țigăii, Nistor C.Petrea ; câte 1 lea au dat: Constantin Stoian, Rusanda Stoian, Dumitru Stoian, Tudosiia Stoian, Nicolae Dobrin, Catrina Dobrin, Nicolae Sonie, Alex. Costache, Ilie Pleșa, Radu Marin, Vâlcu Angheluță, Const.. Grigoriu, Angheluță Bucur, Drăgan Ioniță, Filip Bucur, Ion I. Chirilă, Cosim Câmpeanu, Ștefan Câmpeanu, Sava Chirilă, Ion Munteanu, Ion Bouroș, Pavăl Pleșa, Marin Gh. Lupu, Lascar Munteanu, Costache Gh. Lupu, Ilie C. Lupu, Radu Marinică, Năstase Niță, Dumitru Gr. Sandu, Mihăluță Neculai, Ghiță Crăciun, Beldie Tatiana, Beldie Gheorghe, Beldie Florica, Dobrin Ioan, Ignat Ioan ; câte 50 bani au dat: Jugănaru Neculai, Tudose Neculai, Maroș Gheorghe, Tonm Vasile, Marinică Costică, Petică Gheorghe, Tecuță Gheorghe, Jugănaru Jin, Ionescu Ioana, Popa Ioana, Tatu Vasile, Pintilie Ilie, Lupu Petrea, Murgociu loan, Bduroș Alibai, Slavii Mihaiu, Câmpeanu Ancuța, Lupu Ghiță, Culache Vasilica, Munteanu Ștefan, Caraiman loan, Purdelea Ștefan, Marin Ștefan, Marcn Ioan, Murgociu Gheorghe, Sandu Alexandru, Marin Vasile, Cârlan Ștefan, Borșan Enache, loan Constantin, loan Ștefan, Lupu Neculai, Țigău Niculița, Țigău Apostolic, Cupașcu Ioan, Stan Alexandru, Toma Neculai, Lupu Constantina, Lupu Rusanda, Sandu Numitru, Ionașcu Ioan, Marin Ăfdai, Sandu Ioan, Grigoriu Maria, Grigoriu Ruxanda, Lupu Grigore, Bujor I. Gheorghe mare, Bujor I. Gheorghe mic, Crăciun Dumitru, Anghel Neculai, Anggheluță Catinca, Angheluță Catrina, Pleșa Anica, Pleșa Elena, Caraiman Ifteni, Alexandru loan Murgociu V. Ioan, Sonia Safta,Munteanu Neculai, Costache Petrache, Frătița Catrina, Frătița Amalia, Neculai Gorocea lei 2. Gheorghe, Lupu I. Gheorghe, Stoica M. Nicolae, Căcarează Nicolae, Manolescu Mihail, Gagiu Gheorghe, Anghel Ștefan, Vlăseoanu loan, Grecu G.neorghe, Constantin Nicolae, i Pctraru Dumitru, Cristea loan, Vujan Constantin, Brezeanu Gheorghe, Simion M. Gheorghe, Beldică loan, Ene Dumitru, Buligă Vasile, Surdu loan, Marin loan, Radu Haralambie, Nuță loan, Leibu Natan, Chivu Constantin, Boabeș loan, Ionescu Mihail, Nicolae Alexandu, Ezaru Tudor, Stoica Gheorghe, Oprescu Constantin, Olteanu Vasile, Dinescu Constantin. Total lei 123 70. De la compania 1:Parag. Prahova No. 7, Vasilescu Constantin lei 5, Vasilescu Teodor lei 5, Goman Gheodor lei 5, Enoiu loan leî 2, Băjenaru Dumitru leî 2, Neacșu Ion lei 2, Buzilă Stelian lei 2, Turcu Ton leî ?, Eftimie Alexandru șic, au dat câte 1 lou : Zamoiski Leopold, Lepădații Ion, Marin Gheorghe, Ioniță Stelian, Pană Ion, Gheorghe Tanase, Arghiră Ion, Mitucă Gheorghe, Cimpoiaș Samoil, Ciobanu Constantin, Tudor Ene, Corbea Nicolae, Marin Ștefan, Stoian Constantin, Samoilă Drăgulin, Chită Ion, Niculae Constantin, Toma Alexandru, Manole Niculae, Nițoiu Gheorghe, Bolojan Dumitru, Eftimie Gheorghe, Savu Radu, Niculae Paraschiv, Dumitru Radu, Andrei Ion, Dinu Nistor; au dat câte 1 lea 40 l.: Connstantinescu Aurel, Ochea Stan, Șerbulea Gheorghe, Mușat Gheorghe, Chiril Costache, Stoicau Niculae, Valer Ion, Sârbulamandache, Sandu Ion, Terțea Toma, Movilă Niculae, Zamfir N. Niculae, Grosaru Ton, Cum Ion, Păunescu Gheorghe, Bumbăcea Gh., Niculae Iii», Ion Niculae, Păunescu Barbu, Marara Petre, Cristian Gheorghe, Dicu Simion, Dadii Udrea, Gheorghe Marin, Trandafirescu Gheorghe, Corneanu Radu, Bradaski Gheorghe, Ștefan I. Niculae, Drăgușin Ion, Prună T. Vasile, Proșcan G. Dunaitru, Drojdie Alexandru, Burbe«». Ion, Clinciu Ion, Trică Alexandru, Ghirmiș Niculae, Matei Panait, Comnoiu Vasile, Stan Piuai, Țintea Ion, Iacob Gheorghe, Ion C. Gheorghe, Barbu Ștefan, Suciu Grigore, Sarin A. Beiuș, Toniță Gheorghe, Buligă, Constantin, Oprescu Constantin, Popescu Ștefan, Cenek Gheza, Sima S. Stelian, Mihai Spiridoö. Total eî 126,80. Compania de pasitului reg. Prahova No. 7, Stan Constanttin leî 2, Iancu Nicolae viei lei 2, Metani Gestică lei 2, Nicolae Ion lei 1 b. 50, Popovici Simion lei 2 b. 50, Nicolaevici Damian lei 2 b. 50 ; câte 2 lei au dat: Tărcădău Alexandru, Toma Traian, Arghir Marin, Constantinescu Gheorghe, Gheorghe R. Ion, Gheorghe Aron, Șerbănescu Nicolae lei 3, Tilia Ion I. Dumbravă lei 1 b. 50, Tudor Dumitraleî 2, Mihaiu P. Gheorghe lei 2, Daciu Petre lei 2, Rață Petre lei 2, câte 8 lei au dat: Tudorache Tudor, Manolache Gheorghe, Mocanu Ion, Barat Ion, Aldoiu Crăciun, Petroiu Nicolae, Soare Gheorghe, Moraru Tacbe, Klie Marin, Boncu Nicolae, Clausenberg Nușin, Petre Gheorghe Herescu Constantin, Petre A. Miron, Irimia Gheorghe, Focșeneanu Constantin, Dobrescu Nicolae, Plăvan Nicolae , Ion I. Dodilei 5, Mărgărit Cosma lei 2, Gael Ion leî 2, Stamate Leonida lei 3,Frănculescu Petre lei 3, Ion Gh. Alexandru leî 3 Hotăreanu Vasile leî 1, Rușila Constantin lei 1, Daniel Stoica leî 2, Călită Ion lei 1, Ștefanescu Nicolae leî 1, Serban Constantin leî 1, Strejaru Stelian 50 banî, Harapii Ion leî 1, Palici Gheorghe lei 1, Ene Lambru 50 h., Irimescu Vasile 50 b, Seciețeanu Gheorghe lei 1, Manea Stelian lei 1, Cofaru Anghel lei 1, Joița M. Ion lei 1, Șerban Gheorghe 50 b, Dîișcă Constantin 50 b., Dăbârcă Nicolae 50 b., Savu Ioneî 2, Petre Anghel lei 1, Clinciu Nicolae lei 1, Liță Alexandru 50 b., Goian Ion 50 b., Bucur Constantin leî 2, Dumitru Gh. Icî 1, Iosef Ateei lei 1, Talăngă Dumitru 50 h., Marin Badea. 50 b., ,lagă Gheorghe 50 b., Niță Oprea Constantin leî 3, Dinu Stelian lei 1. Total el 104. Secția de mitraliere regimentul Prahova No. 7. Nicolae Gligore leî 2, Stoica Ion leî 1, Rotărescu Gheorghe lei 2, Cincu Constantin lei 2 ; câte 50 bani au dat: Alexe Ion Dumitru Banu, Budin, Gheorghe, Drăgan Nicolae, Dumitru Ion, Dumitru Constantin, Ioniță Nicolae, Nedelcu Vasile, Comar Ghiorghe, Nicoale Dumitru, Gligore Gheorghe, Ionescu Blanoo, Groitora Gheorghe, Luncaș Marin, Ioniță Toma, Zamfir Constantin, Filip Dumitru, Bucur Alexandru, Buștuc Vasile, Comat Ion leu 1. Total le 17,50. Din inițiativa d-lor G. Ionescu-Leu și D. G. Moțoiu, comerciant in praț Ploești: Pavel P. Panta & Co. 500, G. Ionescu-Leu 300, D. Moțoiu 200 Ioniță Dinescu 150, Gheorghe Dobrescu 150, Stelian G. Radulescu, Șerbi Cotârleț, Frații Paxinoș, Ioan G. Alexiu, C. Constantinescu, P. Greceanu, câte 100 lei, Vasile Gheorghiu 60, M. Mendelevici 50, I. Gologan & Co. -10, I. Constantinescu 30, Frații Șenchea 30, Casablanca și Alcalay 25, Proca & Fătuleț, 40, loan Drăghicescu 40, Costică Florescu 20, Frații CMțu , Josifescu 50, Gabriel M. Pop 20, loan R. Chițu 20, Cătălin Paraschivescu 20, Isidor Hornstein 40, G. Ciocoiu, N .Bratu, Raiciu Grahler, Alexe I. Herjenescu, Gheorghe I. Socolescu ,Irimia Herjenescu, I. Dumitrescu, N. Iosifescu, C. Steinberg, I. I. Reinstein, C. S. Nicolescu , Co., Toma Voiculescu, Aurel I. Iosif, E .Schenker, Niță Nedulescu, Costică Drăghicescu, câte 20 lei, Paul Iosiek 15 lei, Ilie Hagi Ștefan 20 lei, O. Mareana, C. I. Petrescu, Alexe Dobrescu, M. Săvulescu, Petei Copalciu, Rubin I. Neuman Dr. Munteanu, M. Kornfeld, C. Z. Ghiculescu, Gogu G. Stoenescu, Ionel G. Stoenescu, G. Ionescu, Crucea Roșie, Nicolae Ionescu, I. Simionescu, A. A. Feldman, Dr. Friedemann, Culiță, V. Crețoiu, F. M. Ziegler , Co., Knopf et Albrichsfeld, câte 10 lei, Iorgu N. Nicolescu, Pr. G. Grigorescu, Basile Ciucurescu, A. Trifu, C. G. Dumitrescu, Petrică Pavelescu, Haimsohn, Abr. Eschenasy, A. Weiss, Iacob Sabetay, Moritz Weiss, Avram Josef, M. F. Trestioreanu, David Heissig, T .Goldenberg, Ștefan Pascale,scg. Iorgu Năstăsescu, D. P. Dumitrescu, S. Smetan, Drogheria,Crucea Roșie”, F. Mantei A Fiu, Frați I. Eschenan,V. David Isac, C. Niculescu, I. Maximescu, , Ștefan Niculescu, Ioan Em. Georgescu, S. Constantinescu, A. . Kun, A. Moldedreami, ,C. Tacit, Mendel & Spitzer, câte 5 lei, G. Lunca 2, N. 1. Stanescu 2- O. Bernștein 2, Vasilescu Drăgănescu 2, Adolf Dulberg 3, Herman Solo- mim 3, Aron Solomon 3, T. M. Tănăsescu 2, Nicu Bobea 2, M. Berejan 2, G. Bratu 5, G. Dimir •tresc» 10, D. Stănescu 10, T. Carpen 10, 8, Sfarțu 5, Savu, Dumitrescu 5, Vasile Constantin 3, Petre Pană 5, ț. Mihăilescu 20, Nae Ionescu 20. • Total lei 3216. Din partea personalului tramvaelor electrice Iași: Societatea , A. E. G. din Borș lni 500 lei, director C. von Lehoffel 50 loi, A. Hildebrandt 10 lei, R. Wedel 10 lei, I. Cornea 10 lei, M. Sufrin 5 lei, M. Mihăilescu 5 lei, V. Vasiuii 4 lei, N. Pădurescanu 1 lei, Gh. Vieru 4 lei, C. Băltăgascu 2 lei, M. Abel, Truca, Stroiescu, Sahadife, P. Rusu, Popa, Dorin, N. Moraviu, Gherman, D. Fiorea, M. Nica, Mărgean, Varzare, Nehrega, Enea, Abuni, P. Florica, C. Tănaeq, Smolinski, Păstrăvanu, P. Ionescu, Alter, Filipescu, Stelinescu, V. Coarna, Avădanii, I.u.chiari, St. Lantrani ,Corea, Gh. Odia, Mustea, Gh. Ionescu, Gh. Dunitrii. N. Macovei, Babei, Irimia Filip, T. Crăciun, Frost, Nichifor, V. Cavaleru, v. Vasiliu, Niculau,Băldiță, Leahui, Z'ba?* rupa,C. Matei, D. Crăciun, Pșait, Horeiciuc, Unișor, Leivitzki. N. • Botez, Axenie, AL. .Manolescu, I. Cavalerii, Dai,nla. :.Chihel a lui Serghie, Condurescu.. loan Dumitruu, Liman, Solim; kî, su. C. Petrovici, '.’icra. .Ficuschi. . Surciba. I. Botez, Ignătescu,. V. Ungureanu, Gh. Manolescu, Fr. Iosef, Galovancu. • Cojocar». Nasarcu, Goldenberg, L. Moraru, I. Orez, Sandaichi, Apreutesei, câte 3 lei, Gh. -Vasiliu 1 leu, Anghelichi 1 leu, Petraru 2 lei, C. Ungureanîu 1 leu , Roiu l leu, Constantinestoi 1.50, N. Graur 1.50, Elena Graur 1.50, Toma 3 lei, Ciornei 3 leî, Vatman 1 leu, Breaban 3 tei, Spira 3 lei, Apostolache 3 lei, Mihnea, 3 lei, Silion 3 lei, Năstase 3 lei, D. Moraru 3 lei, Lucheniuc 3 lei, V. Luntraru 3 lei, D. Ungureanu 3 lei, Bondar 3 lei, Damaselmi 3 lei, Sarambeî 3 lei, Filip 3 lei, Stanislau 3 lei, Postelnicescu 4 lei, Vaizer 3 lei, Kral 3 lei, Berlinski 3 lei, Grigoriu 2 lei, Gavrileț 1 leu, Cordașeechi 2 lei, Ivescu 1 leu, Spiciae 1 leu, Bartsch 2 lei, Drăghici 2 lei, Pențo 2 lei, Cucu 2 lei, Dumitriu 2 lei, Gh. Matei 1 leu, Ursache 1 leu,Popovici 1 leu, Scutaru 1 leu, N. Varvara 1 leu, Gh. Varvari 1 lei. P. Luntraru 1 leu, Fărâmă 1 leu, Boiiaș 1 leu, Popescu 1 leu, Mihalache 1 leu, Umersingher 2 leu, Veșineschi 1 leu, Ungureanu 1 leu, Hirsch Leib 1 leu, Carare 1 leu, Amuarie 1 leu, Florescu 1 leu, I. Popescu 50 le., Brad 1 leu, A. Maxim 1 leu, Berceanu 1 leu, Costăchescu 1 leu, Ștefăniu, Enea, Cuciureanu, Hanganu, Gherasim, Maxim, D. Calistru, Hanganiu, Gherasim, Maxim, G. Calistru, Rabin, Bârlădeanu, I. Herghel, St. Herghet, Călin, câte 50 b., Coama Dochiu 1 leii, Niță 1 le ü. Suma totală lei 972.50. Rezultatul baluîu, dat in ziua de 23 Ianuarie 1913, de către societatea cooperativă „Brutăria“, din Budești, jud .Ilfov, rec. 260. D-na Elena G. Rădulescu, Popa-Tatu 19. Loco, lei 20. D-na maior Maricac,Loco, 20. Nicolae Chirițescu, șeful uzinei. Alexandria, lei 6. Elevii școalei din corn. Cosâmbești prin d. N. I. Stănescu lei 17.65. A. Sandu, Berlin, 12.28. Total 5372.83 Suma din urmă 72 377.SA Total general 77.750.78 exo i CITIȚI y. Veselia“ de astăzi, 3om, 31 ianuarie 1013 cu următorul cuprins: întermewuiri de „VESELIEF’ de C. Cosca. Poleiul în Capitală (poezie) de Dălacomplecă cea mai mare escroscherie a veacului de Lied. Dovada de Tr. u. Badarul. Elegantul de Niki P. Acea La pescuit (poezie) de Nic-Gic. Snoave de Aurel Tinculescu. In vederea balului de Musiu Flaimuc. Idilă câmpenească de Lache 4 fumatu. Mofturi de Niki. Merchezuri dr Nik Șulăm. Șiretenia țăranului de Costache Glumbî. Ghidușii de Ghiduș. Ilustrații: Frumusețea... sunătoare; Revoltă legitimă; Reflexii mondene; Intre prieteni; Ginere prevăzător; Exces de sinceritate: Generozitate; Un sfat de higiena; Influența cafelei asupra moravurilor. MAMANZELA DINO-----,e o-------------o TIRCHILEȘTI (Mare roman umoristic, urmare) 5 BANI IN TOATA TAR TINERI, 1 FEBRUARIE — 3 Apropierea dintre Rusia și Austro-Uia pria Rezultatul misiunei principelui de Hohenlohe la Petersburg Budapesta. 29. — Asupra misiunei principelui Hohenlohe la Curtea imperială rusă se mai anunță următoarele din Viena : , Principele Hohenlohe încă pe când se afla la Petersburg a dat relațiuni telegrafice împăratului Franz Josef asupra succesului misiunei sale. Principele arăta că este mulțumit de rezultatul ce l-a avut și anunța, că amănuntele le va comunica Suveranului sau la înapoiere. Audiența în care principele Hohenlohe avea să refere împăratului despre rezultatul misiunei sale a fost fixată pentru ora dimineață. Audiența a fost însă amânată, în luna îmbolnăvire a principelui Hohenlohe. In locul acestuia s-a prezintat la Franz Josef socrul sau arhiducele Friederich, care a raportat împăratului asupra stârci principelui Hohenlohe Se adeverește chiar că arhiducele Friederich nu a prezintat împăratului Franz Josef răspunsul țarului. Scrisoarea țarului a fost predată de principele Hohenlohe unui curier al cabinetului imperial, în timpul înapoierei sale din Petersburg. Curierul la așteptat pe principele Hohenlohe într’o gară din Austria, de unde s’a dus cu scrisoarea de-a dreptul la Schönbaun. Curierul mai ducea împăratului și un raport amănunțit al principelui asupra misiunei sale la Petersburg. Cum că schimbul de scrisori între cei două suverani prezintă o deosebită importanță, se constată și din faptul că contele Berchfeld s’a prezintat ora dimineață în audiență la împărat, spre a afla ce instrucțiuni treime să dea ambasadorului austro-ungar la Petersburg in urma misiunei principelui Hohenlohe. Se spune că cei doi suverani n’au atins în autografele lor chestiuni concrete, se fac mai mult expresiuni de amiciție, și în termeni generali se ocupă și de situația internaționalii. Din faptul, că împăratul Franz Josef a luat inițiativa se poată deduce că relațiunile dintre cele două curți , s’au îmbunătățit, ceea ce va influența râuiltji asupra cercurilor diplomatice ale celor două imperii. Știrile răspândite la început că primirea principelui Hohenlohe la curtea imperială rusă ar fi fost prea rece să dezmintă din contră, țarul și-a exprimat dorința că principele să mai rămână la Petersburg încă două zile. Principele Hohenlohe cu ocazia unei a doua audiențe la țar și-a exprimat mulțumirea pentru primirea ce i s-a făcut. Principele a avut o întrevedere și cu miniștrii Kokovzew și Sassonow. Apropiata vizită a unul mare duce rus la Viena se desminte, nesimțindu-se nevoie de aceasta.Gravitatea faptelor a fost înlăturată,și acum a mai rămas numai înțelegerile dintre diplomați. ■între cele două state s’au urmat, și până acum tratative asupra chestiunei balcanice, și dacă, până acum, nu s’a ajuns la un deplin acord, în urma autografului împăratului Franz Josef, greutățile vor fi înlăturate.In revhuiunea ambasadorilor de la Londra, se producea mereu dificultăți, ambasadorii Rusiei și Austro-Ungariei fiind de păreri opuse și a trebuit să se găsească o formulă ca neînțelegerile să fie înlăturate, „Universu I PROVINCIE DOROHOI Sinucidere. ” Săteanul Pahomie Smochină, în vârstă de 35 ani, din comuna Păltiniș, suferind de o boală incurabilă, a luat funesta hotărâre de a-șî curma firul vietei. Pentru acest sfârșit, profitând azi de faptul că a rămas singur în casă,și-a descărcat un foc de pistol în piet. Disperatul sinucigaș, în momentul când scriu rândurile de față, se luptă cu agonia mtorței. De la barou. — La 17 Februarie cor., expirând mandatul actualului consiliu de disciplină a baroului avocaților din localitate, toți d-niî avocați au fost convcați pentru acea zi la barou, spre a precede la alegerea noului consiliu de disciplină, împușcată din imprudență. Băetanii Dumitru Chirilă a Petroaeî și Ion N. Rusu din Buda, jucându-se cu un revolver încărcat, au împușcat din imprudență pe fata Catinca N. Muraru. Victima a fost transportată la spitalul din Tarnauca. PIATRA-NEAMȚ Curtea cu jurați. —. La 1 Februarie a. c. începe sesiunea Curței cu jurați din acest județ. .Curtea va fi prezidată de d. D. Profirul, consilier al Curței de apel din Iași. MIZIL Tâlhărie. — Locuitorul Mihalache Bratu din Tohani, venind în Mizil și luându-și salariul cuvenit pentru muncă de la d. Ionel Popescu în sumă de 48 lei, s’a înapoiat pe la ora 2 d. a., în comuna sa. Ajungând în cătunul Fefeiei, a fost oprit de Costea Tănase Ion și, lovit cu un bocs în cap, el a mai descărcat și 2 focuri de revolver după care numitul a căzut scăldat în sânge. Criminalul l’a jefuit de întreaga sumă, apoi a dispărut. Rănitul a fost adus în Mizil și transportat la spital, fiind foarte grav rănit la cap. Poliția s’a pus imediat în căutarea criminalului, pe care l’a găsit și depus in arestul poliției. Slatina, 29 Ianuarie. Personalul sanitar care cuprinde medicii, agenții sanitari și moașele din județul Olt a renunțat la salariul pe o zi pentru flota națională. Caracal, 39 Ianuarie. Consiliul județean de lomanați a fost convocat în adunare generala ordinară pentru ziua de 5 Februarie spre a vota bugetul drumurilor și, rezolva chestiunile ce-i sunt deferite, mau Groza, Moise Dumitru și Radu Dumitru, nutrind o veche ură contra fraților Ion Marin (Grama și Zaharia Grama, din Gândești, s-au pândit noaptea trecută și tăbărând asupra lor cu ciomege și cuțite i-au rănit grav în mai multe locuri. Pacienții au fost internați în spital, iar agresorii au fost arestați ■ JAKAGAL Furt.•— Din prăvălia de laatmîndură a estelui Niță Târgules■cu, In lipsa acestuia, s’a furat (d. către băiatul Maria Georgescu o mare cantitate de mărfuri pe care le vindea pe prețuri de nimic prin mahalale. D. Iorgulescu, observând lipsa mărfurilor, a reclamat cazul poliției care a prins pe munitul pe când vindea o mare cantitate de mătase. Rănire. Nicolae R. Turnea din Grădini, jucându-se cu un pistol ruginit care era încărcat, arma a luat foc, rănindu-i la mâna dreaptă, rupându-î 3 degete. TURNUI-M â CURELE De la Soc. „Mângâerea“. — S’au mai înscris în societatea „Mângâerea“ din localitate : d-na Elenă St. Angelegen, d-nii P. Polimeride, I. Bădescu, donând câte 100 lei, iar d. I. Avramovici 200. lei, plus lei 400 ce a adunat de la diferite persoane. Pentru serata dlanțată ce se va da la 2 Februarie în folosul acestei societăți, s’a 1i comandat diferite articole și surprize de cotilion. SLATINA Silviculere. — Locu.ința.1 Gheorghe Haralambie s’a sinucis trăgându-și un foc de revolver în tâmpla dreaptă. Moartea i-a fost fulgerătoare. Cauza sinucidereî se zice că ar fi moartea unicului său copil. Lucrări de edilitate. Timpul fiind frumos, în oraș se lucrează cu multă activitate la desfundarea străzilor pentru punerea tuburilor necesare alimentarei cu apă, potabilă a orașului. . Pe cea mai mare parte din străzi lucrările sunt terminate. De asemenea se lucrează la instalarea stâlpilor pentru lumina electrică. Se speră că cel mai târziu până la Paști orașul să fie iluminat cu lumină electrică. MAHMUDIA Spargere—nîște necunoscuți, prin scoaterea cârligelor de la fereastră, s’au introdus noaptea în cofetăria Mitâ Azis Emin din acest oraș și forțând tejgheaua au furat 20 lei. Incendiu. — Un violent incendiu s’a declarat la cafeneaua d-lui Ali Baihuri din satul Caraibii, distrugând cu desăvârșire acoperișul. BUZĂU* Crime din imprudență. — A•seară, la orele • 5, săteanul Gheorghe Ion- Dobrică din Cândești i 'împușcat din imprudență în bărbie cu un foc de revolver pe femeea Maria Podeanu. Femeea, în stare gravă, a fost internată la spitalul Nifon. — Constantin Oprea, din Mlăjet, a împușcat din imprudență în piciorul drept pe consăteanul său Ilie Drăgoi. Incendiu. — Un incendiu a distrus astă noapte o casă, din Nehoiu a societăței forestiere Goetz & Cie. Focul ai luat naștere de la o sobă defectuoasă. Casele erau asigurate. Răniri. — Jipa Baniță din Măgura, a rănit grav cu cuțitul pe Nicolae Ion Boțea. Cauza e o recile ură. Victima, în stare gravă, a fost internată în spitaul Nifon, gătenii .Stelian Moise, Cor OSTROV Comisia interimară. — Astăzi s’a făcut la primărie instalarea comisiunei interimare în asistența d-lui subprefect Virgil I. Darzeu. In vederea alegerea noului consiliu comunal, alegătorii au fost convocați pentru ziua de 24 Februarie a. c. Rănire. — Menuet .Salini, pădurar, la Sfat, din comuna Dobromir, aflându-se în pădure a atârnat pușca încărcată ele craca unei tufe. Pe când voia să-șî facă loc sa stea la pândă, din nebăgare de seamă a atins pușca. Arma luând foc, l’a lovit în pulpa piciorului stâng. TULCEA Rănire. — Gr. Răducan, Iordache Zamfir și Mihail Bârlădeanu, intrând în cârciumarul Iancu T. Gheorghiu, din com. I. Brătianu și găsind pe locuitorul Matei Motea, au sărit asupra lui luându-l la bătae. La un moment dat Motea a scos un cuțit rănind la mână pe Gr. Răducan. Bal. — Societatea„Crucea Roșie”, a doamnelor din România, filiala Tulcea, sub neobosita direcțiune a d-noî general Constantinescu, prezidenta de onoare, d-na prefect Sfetescu prezidentă, d-na Anastasia maior Ionescu, vice-președintă, d-nele Elisa, Borș și Elena Niculescu secretare, d-na Didina, P«pescu, casieră, cu concursul binevoitor al tuturor d-nelor membre, a dat in seara de 26 Ianuarie c. un trupac* 1 ei Eiffip.bfilă. ..îțiivast.e- &ALITI S-na âtor Schmilovici-Sorin BolT de FEMEI și de OCHI Consult. 10 — 12 a. m. 2 — 5 p. m. STR. TECUCI 19 (Intrarea prin Brătianu 24) 103 SE ARENDEAZA IMEDIAT CLINCEANCA zisă CLINCENI aproximativ 540 pogoane, gara Chitila lângă Conac. Informațiuni de a dreptuî la Locotenentul Teodor Voinescu, Bacău. HO Doctor rnm Chirurg la spitalul Colțea s’a Mers în Capitală — Cons. dela 2—3 și ll/2—8 — Str. Tarant 4. Telei.’ 29/65 26 Podgoreni -exo-Vinurile din anul acesta din cauza toamnei ploioase sunt contaminate cu bacterii a diferitelor boale, astfel că prind mucegai, se îngălbenesc sau se înegresc, se boloșesc și se întind etc. etc. Acest vinuri sunt expuse a se strica cu desăvârșire dacă nu sunt îngrijite în mod rațional din timp. Cereți la : Societatea Pepinierelor Bernard & Co. TECUCI Broșura specială : „Cum trebue tratate și ingrijite -vinurile o veți primi gratis și vă veți salva recolta. 13250 - “ : 2.000.000 VITE &HBEUCAHE PENTRU PORT ALTOI m se vând cu 16 coroane viat» — la N. Ambrozi Senior, Mediaș Megyes Transilvania — „VULCAN “ Fabrică de Mașini, Societate Anonimă BUCUREȘTI — Dealul Spirei — BUCUREȘTI gbotítoar TőT APA Artico íaice pentru instalațiumi de cazane, esstragerea fierulm din apă Fulrarea Apei Curățirea fipei din canale BREVET HALVOR BREDA Toate cererile se vor adresa imitiȚIUnii FĂBESCEI Cu rață tar de apă Strada Slonik (Dealul Spirei) ‹© ©††‹†‹©‹‹©‹‹‹‹‹©†††††††††††† A VIS ZD-lor Comercianți d.® Sa.Titia.rl 1SEBES BE DEAItI!!L-MAI?E cu prețurî convenabile în Sticle și în BUTQar ofeba nS$ealul UȘORILOR* Vizitarea pivnițelor liberă zilnic la orice oră. — Expedițiuni în toată țara. ■ . ■ 67 Comenzile se primesc la Birou, Calea Victoriei 10r, Bucur Sti.:"Telefon 16/59. " Feriți-vă ele i. mitului») inferioare ei sunt foarte scumpe oricât ar fi de citine arteîiio ( SI. :i si R. U. M. simple mmm minimm m. x. d«bie I CASALB ca abar Sunt de vânzare fursit sabile prompt din depozitele proprii ale fabricelor Hoierr Schränd-GlaD-SktÜporthM. BUCURILEȘTE.—Calea dorobanților 07.—BUCUREȘTI 10?IMI DE SEDE No. 79 B»dul Cuza No. 79 No. 24, Calea Vezii No. 24 AGENȚII in TOATE ORAȘELE PRINCIPALE gO' Caîiisage și oferte ia cerere gratis și franco AVIS IMPOBTANT Sociela.- a ,X>âția" Focșani Roagă pe Domnii Podgoreni și Viticultori cari procejează a-și procura pentru sezonul culesului mașini și aparate viticole și vinicole moderne și perfecționate, precum: PRESSE CONTINUE Mabille, Instalațiuni complecte de PRESSE CONTINUE Mabile, cu GIORCHINATOR, ELEVATOR, POMPA pentru vin și pentru boștina, cu sau fără motor, FILTRE Gasquet și Royat, Pasterizatoare, desulfitoare, sterilisatoare, etc., Depaty, Presse UNIVERSALE Mabille, Alambicuri și instalațiuni de distilerie continuă. Foarfeci DE CULES POAMA. Pulverisatoare si Prăfuitoare GUILHEM. Produse chimice vinicole și toate aparatele viticole, să-și facă comenzile cel mai târziu până la 15 Aprilie, având în vedere că SOCIETATEA nu garantează sosirea lor la timp, din cauză că fabricele in apropierea sesonului sunt prea aglomerate de lucru. De altfel plata nu este exigibila decât la 1 Decembrie. 2011 Extractor de fier înr.hi BUCUREȘTI. CRAMIA: Cz=lea Clucovăț Rugăm observați bine firma..noastră pe fabricatela noastre originale MM PREPERAA SE CUNOSCĂTORI 5 KW UPSESTE DE IA 11100 SERBARE mm an toui, „VESELIA 11