Universul - Provincie, aprilie 1943 (Anul 60, nr. 89-115)

1943-04-07 / nr. 95

CERCUL TERITORIAL BUCUREŞTI circumscripţia admin PUBLICAŢIUNE 1. Se aduce la cunoştinţa locuitorilor de pe raza municipiului Bucureşti inclusiv comunele suburbane, că dela 5 Aprilie 1943 şi până la 15 J£aiu 1943, se va face inspectarea şi clasarea rechiziţiilor Hipo nepre- esentate la inspectarea şi clasarea făcută în luna Decembrie 1942, dobândite după această dată, sau ne- Înscrise in tabelele de recensământ Md. D şi anume : a) Animale: Cai, armăsari, iepe, Catâri şi măgari. b) Harnaşament: Hamuri, guri deiam, şei şi samare. c) Trăsuri: Trăsuri pe arcuri, că- 5ruţe de Braşov, căruţe orzăreşti, ghiocuri, camioane, şacale, dube- lupe, sănii şi săniuţe. d) Biciclete, cu toate accesoriile necesare. 2. Toţi proprietarii, autorităţile şi întreprinderile posesorii bunurilor prevăzute mai sus ,sunt obligaţi a se prezenta în faţa Comisiei de Inspectare şi Clasare, aducând toate bunurile ce posedă în stare bună, d în locul şi zilele fixiste prin itinerariul de mai jos, între orele 8—13 și 16—19 în fiecare zi. Ăl 3. Odată cu bunurile ce posedă, proprietarii vor aduce şi prezenta omisiei: actele de proprietate, cerficate de rasă, reproducţie şi hi- ism ale animalelor cum şi: paspoareeie, contracte, certificate de supus strein, etc. pentru proprietari. 4. Circumscripţiile de poliţie şi frimăriile comunelor suburbane vor frânge şi, prezenta la Comisie, toate bunurile neprezentate la clasarea făcută în luna Decembrie 1942, sau dobândite ulterior. 5. Toţi proprietarii de bunuri de orice natură care nici de data aceasta nu vor prezenta sau trimite aceste bunuri în faţa Comisiei de Inspectare şi Clasare în timpul şi locul fixat, vor fi trimişi în judecată şi pedepsiţi conf. art. 59 L. R., care prevede 6 luni la 1 an închisoare corecţională şi amendă dela 30%—a 10% din val. bunului neprezentat. 6. Bunurile Hipo prezentate la clacarea făcută în luna Decembrie 1942, Xlu se vor mai prezenta la această comisiune. ‘i ITINERARIU ! Comisia lucrează la sediul fiecărei circumscripții sau comună suburbană, după cum urmează : $data prezen- Circ. Poliţ. sau ţării Comuna XV. a. m. Cir. 1 Pol. 5. IV. p. m. Cir. 2 Pol. 6. IV. a m. Cir. 3 Pol. , 6. IV. p. m. Cir. 4 Pol. 21 ST. IV. a m. . Cir. 5. Pol. $■$*. IV. p. m. Cir. 6 Pol. # l*. IV. a m. Cir. 7 Pol. I 08. IV. p. m. Cir. 8 Pol. * 8. IV. a. m. Cir. 9 Pol. 460. IV. a. m. C. Băneasa 13. IV. p. m. C. Herăstrău ti. XV. a. m. Cir. 11 Pol.2 IV. p. m. Cir. 12 Pol. 13. IV. a. m. Cir. 13 Pol. 13. IV. p. m. Circ. 14 Pol. 14. IV. a. m. Circ. 15 Pol. 31 IV. p. m. Cir. 16 Pol. as! IV. a. m. Cir. 17 Pol. m. IV. a. m. Cir 18 Pol. 17. Iv. a. m. Cir. 19 Pol. 8. IV. a. m. Cir. Colentina 9. IV. a. m. Cir. Pantelimon 83. IV. a. m. Cir. Dud. Cioplea 20. IV. a. m. Cir. 21 Pol. 20. IV. a. m. Cir. 22 Pol' 81. IV. a. m. Cir. 23 Pol 22. IV. a. m. Cir. 23 Pol' 84. IV. a. m. Cir. 26 Pol 88. IV. a. m. Cir. 27 Pol 89. IV. a. m. Cir. 28 Pol SO. IV. a. m. Cir. 29 Pol. 25. IV. a. m. C. Pop.cofil. 26. IV. a. m. C. Şerb Vodă 27. IV. a. m. C. T Vladimirescu 3. V. a. m. Cir. 31 Poliţ. 3. V. a. m. Cir. 32 Poliţ 4. V. a. m. Cir. 33 Poliţ. 4. V. a. m. Cir. 34 Poliţ. 5. V. a. m. Circ. 35 Poliţ. 6. ,V. a. m. Cir. 36 Poliţ 7. V. a. m. Cir. 37 Poliţ' 8. V. a. m. Cir. 38 Poliţ' 1. V. a. m. Com. Militari 1. V. a. m. Com. Roşu 2. V. a. m. Com. Chiajna 9. V. a. m. c. M. v. Mihai 10. V. a. m. Com. Grdviţa primar General al Capitalei, General, RAŞCANU Prefectul Poliţiei Capitalei General, PALANGEANU B. Comand. Cerc. Terit. Buc. Lt. Colonel, C. COLAN 129 ROMANIA PROVINCIA BASARABIA DIRECTORATUL ROMANIZĂRII COLONIZĂRII ŞI INVENTARULUI CHIŞINĂU Str. M. Kogălniceanu, 39 PUBLICAŢIE Nr. 1 Se aduce la cunoştinţa celor interesaţi că: Directoratul Românizării, Colonizării şi Inventarului, Chişinău, str. M. Kogălniceanu 39, vinde vin nobil (Cupaj, Aligote, Chasselas) aflat in depozitele din judeţele specificate mai jos: JUD. ORNEI Corn. Câşcova 5.000 litri „ Isacova 2.000 „ „ Maşcăuţi 1.000 „ ,, Târşiţei 1.400 „ „ Rezina 3.800 „ Peciştea 2.800 „ Dereneu 4.000 „ „ Cornova 1.000 „ „ Molovata 2.000 „ Leuşeni (Suhuluceni) 1.400 „ JUD. LAPUŞNA Corn. Vâsieni 30.000 litri JUD. BĂLŢI 48.000 litri JUD CETATEA ALBA Com. Sofiental 13.000 litri ,, Râşcăeţi 7.500 „ „ Furcani 8 900 „ „ Cleaştiţa 30.000 ,, „ Lichtental 3.500 „ JUD. CAHUL Ferma Tătărăşeni 1.000 litri JUD. ISMAIL Bolgrad 1.000 litri JUD. SOROCA 2.500 litri Vânzarea vinului se va face loco depozit, la preţul ce se va stabili de o comisiune compusă din Administratorul General al Bunurilor Statului, Directorul Camerei Agricole şi Administratorul Financiar al judeţului respectiv, pe bază de degustaţie şi gradului alcoolic. Chişinău, 19 Martie 1943. 1 Director D. Giurgiuvanu STRATIVA BUCUREŞTI Primăria Comunei Militari 7298 GREFA TRIBUNALULUI ILFOV Secţia I-a c. c. EXTRAS Nr. 12331 din 20 Martie 1943 Conform art. 93 din legea persoanelor juridice Prin sentinţa nr. 5 din 3 Martie 1943, rămasă definitivă, s-au aprobat modificările aduse statutelor Casei de Credit, Economie şi Ajutor a Personalului Societăţii Anonime „Uzinele de Fier şi Domeniile din Reşiţa“, aşa cum au fost votate în şedinţa adunărei generale dela 21 Martie 1942, prevăzute în actul autentificat de Trib. Nat. Ilfov sub nr. 36703/1942, cu modificările prevăzute in procesul verbal nr. 3 al adunărei generale dela 9 Februarie 1943, — şi s’a făcut menţiune în registrul de fundaţiuni al acestui Tibunal sub nr. 5/1941, unde este înscrisă sus zisa Casă. Prezentul extras se va publica în ziarul „Universul“. Prim Grefier, VI. Şerbănescu. Dos. nr. 1931/1941. 15 D-ni abonat! sunt rugat! Ca la ierice reclamaţie sau schimbare de ■dresă să binevoiască a ce trimite atcheta cu care primesc ziarul, iar ■pre a (i prompt servit la rennoirea abonamentului să lipească pe copopul mandatului postal etichet abonamentului expirat. Publicaţie Se aduce la cunoştinţa generală a amatorilor că, în ziua de 17 Aprilie 1943 orele 10 a.m. se va ţine licitaţie publică, cu oferte închise şi sigilate la sediul acestei Primării pentru darea în antrepriză a următoarelor lucrări şi furnituri : 1) Furnizarea a 3.000 m. i. borduri normale şi cotari pentru trotuare necesare străzilor din comună, confecţionate din beton cu dozajul de 250 kg. ciment la m. c. nemozaicate, în dimensiunile următoare : 1 m/25/35 cm. 2) Pavarea cu tot materialul antreprenorului a 15.000 m. p. de stradă cu rigole pe ambele părţi şi trotuare, totul din piatră bolovani, pe stratul necesar de nisip, cu amenajările necesare terenului, dată gata pentru circulaţie. Bordurile sunt socotite separat (vezi No. 1). 3) Furnizarea a 1.000 vagoane piatră mare bolovani de râu pentru pavaj franco gara Dealul Spirei Bucureşti. 4) Furnizarea a 10.000 mc. nisip transportat pe străzile comunale în puncte diferite, ce se vor indica de noi. 5) Furnizarea a 2.000 vagoane pietriş ciuruit sau piatră spartă de munte, în mărime de circa 5 cm. în diametru, în aceleaşi condiţiuni ca la punctul 4. 6) Termenul de executare este de 3 luni de la încheerea contractului. " 7) Garanţia provizorie şi definitivă este de 5% în recipisa Casei de Depuneri sau în efecte de Stat. Licitaţia se va ţine în conformitate cu art. 88—110 din Legea Contabilităţii Publice. Condiţiunile generale de lucrări şi furnituri ale Statului sunt aplicabile acestei licitaţiuni, cât şi orice dispoziţiuni legale în vigoare. Proectele vor fi văzute în orice zi de lucru şi orele de serviciu la biroul primăriei. Comuna îşi rezervă dreptul, chiar după adjudecare, să reducă în parte sau în total unele cantități de furnituri sau lucrări. Nr. 1225 din 31 Martie 1943. Primar, Av. Al. N. Cernat Notar. St. Brânzei 17 NOTIFICARE Ministerului de Finanţe Bucureşti Subsemnatul Manolache Perianu, domiciliat în oraşul R. Sărat, str Perieni Nr. 20, unde fac alegere de domiciliu, vă notific că fac opoziţie, în conformitate cu DecretulLege Nr. 3380 din 1918, atât în plata capitalului, cât şi a dobânzilor dela următoarele titluri consolidare 3% 1935, No. 029 180. 029 181 și 029.182 cu cupoanele de 15 Maiu 1942, fiecare titlu în valoare de 50.000 lei în total 150 000 Iei. proprietatea imea cumpărate de la Banca Campus & Bassa, din Bucureşti, cu borderoul din 27 Noembrie 1941. Una chitanță Nr. 287636 (titlu provizoriu) împrumutul Reîntregirii din 1941, în valoare de lei 20.000, emisă de Sucursala Băncei Nationale Române, din R. Sarat pe numele subsemnatului. Ultimile dobânzi le-am Încasat de la Sucursala Băncei Nationale Române din R. Sărat. Ele mi-au fost dispărute din Cancelaria Fabricei de cherestea „Vulturul” din Comuna Căiuţi, Judeţul Bacău, la data de 19 Iulie 1942 Atât titlurile cât şi cupoanele ce le însoţeau le declar nule In mâinile oricui s’ar găsi şi vă rog să dispuneţi a se lua notă şi a se încunoştiința casete plătitoare, pentru a se refuza plata în caz de prezentare la ghişeurile lor Orice eitaţiune sau încunoştiinţare ni se va adresa la domiciliul mai sus arătat. Alătur la prezenta notificare şi recipisa Nr. 11150/943, a Administraţiei Financiare R. Sărat sub care s’a încasat la Stat suma de lei 5 914 taxa cerută de art. II din Lege. Un exemplar vizat de Dv. nu se va înapoia prin corpul Portăreilor Primiţi vă rog Domnule Ministru, asigurarea distinsei mele Consideratiuni ss- Manolache Perianu. R. Sărat. Str. Perieni Nr. 20. 2 Publicaţiile Directoratul Sănătăţii şi Ocrotirilor Sociale din Cernăuţi aduce la Cunoştinţă celor interesaţii că ţine tratare prin bună învoială in ziua de 12. Aprilie 1943 orele 10 a. m. pentru manopera şi procur rare® de materiale pentru lucrările dela spitalul Zvoriştea jud. Dorohoi. Concurenţii vor depune odată cu oferta o garanţie de 5% din valoarea lucrărilor Caietul de sarcini, devizul şi orice alte lămuriri se vor da la Directoratul Sănătăţii, Serviciul Arhitecturii, Palatul Administrativ str Traian 2, Directorul Sănătăţii şi Ocrotirilor Sociale. Dr. Octavian Lupu. Șeful serviciului. Olaru Mihai. 7412 PuiMieaţiisite Directoratul Sănătăţii şi Ocrotirilor Sociale din Cernăuţi aduce la cunoştinţă celor interesaţi că ţine tratare prin lună învoială in ziua de 12 Aprilie 1943 orele 10 a. m. pentru manopera şi procurar sa de materiale pentru lucrările de finisaj, instalaţii sanitare şi încălzire centrală la construcţia anexă a Spitalului de Copii din Cernăuţi. Concurenţii vor depune odată cu oferta o garanţie de 5% din valoarea lucrărilor. Caietul de sarcini, devizul şi orice alte lămuriri se vor da la Directoratul Sănătăţii, serviciul arhitecturei, palatul administrativ str Tronjiu 2 Directorul Sănătăţii şi Ocrotirilor Sociale Dr. Octavian Lupu Șeful serviciuLu, Indescifrabil 7411 UNIVERSUL CRONICA SPORTURILOR FOOT-BAIL DUPĂ O REPRIZĂ EGALĂ Venus mai decis a dispus de Sportul Studenţesc pe care l-a invins cu 4-1 (1-1) In joc de deschidere la programul cuplat desfăşurat Duminică după amiază pe arena din splaiul Independenţei, Venus a întâlnit pe Sp. Studenţesc, în cadrul campionatului de război. După cum era de aşteptat, dat fiind că ambele echipe dispun de formaţii tinere şi pline de elan, jocul a fost foarte viu disputat şi în acelaş timp suficient de tehnic. In prima parte a jocului am putut asista la o perfectă egalitate de forţe, ambele echipe dominând pe rând şi şi înscriind fiecare câte un punct. După pauză, Venus, cu o condiţie fizică mai bună şi beneficiind de o linie de atac mult mai eficace, a reuşit să-şi apropie victoria. Deşi învins la un scor concludent, Sp. Studenţesc a însemnat tot timpul un real pericol pentru foştii campioni, căci nu au fost puţine ocaziile de a înscrie în poarta lui David. Este adevărat că apărarea imediată a Venus-ului a funcţionat de data aceasta foarte bine, dar trebue să recunoaştem că atacul „studenţilor” a fost urmărit de un ghinion continuu. Atât în repriza întâi, cât şi în cea de a doua, Sp. Studenţesc a avut câteva ocazii din cele mai clare de a înscrie, însă de cele mai multe ori mingla a întâlnit bara sau vreunul din înaintaşi o trimitea afară şi astfel ocaziile erau ratate. De cealaltă parte atacul „negrilor” mult mai eficace a putut profita de majoritatea situaţiilor favorabile şi astfel şi-a asigurat victoria atât de preţioasă acum, la început de sezon. CUM S’A DESFĂŞURAT JOCUI. In primele minute de joc Venus domină teritorial, dar nu poate pune in primejdie poarta „studenţilor” Din contră Sp. Studenţesc este acela care reuşeşte să aibă câteva ieşiri periculoasa SP. STUDENŢESC DESCHIDE SCORUL In minutul 15, Pricop trece deviza şi centrează mingia, care ajunge la Dumitrescu III. Acesta lăsat singur, trage fără să ezite, şi scorul este 1-0 pentru Sp. Studenţesc. Venus reacţionează şi reuşeşte săpună în dificultate apărarea „studenţilor” prin atacuri din ce în ce mai insistente. VENUS EGALEAZA In minutul 24, Rădulescu, reluând o centrare a lui Ene, trage, şi mingea se loveşte de Stănescu şi reintră în teren. Hamis, de aproape, o împinge în plasă. Zece minute mai târziu foştii campioni au o nouă ocazie de a înscrie, dar Stănescu are o intervenţie fericită la o mingie a lui Niculescu. „Studenţii” prind din nou stăpânire pe joc şi sunt pe punctul de a lua avantaj, dar, mingia trimisă destul de bine de Dumitrescu III, întâlneşte bara. Prima parte a jocului se termină astfel cu scorul de 1 — 1. REPRIZA DOUA Studenţii pun mingia la centru şi arbitrul flueră începutul. Rădulescu ia mingia de la Marinescu şi după ce pătrunde splendid până în careu, o trece lui Hamis, care trage şi Venus conduce cu 2 — 1. încurajaţi de rezultat, foştii campioni atacă vehement şi se pare că vor modifica scorul. VENUS ÎNSCRIE DIN NOU In minutul 6, Stănescu degajează defectuos şi balonul ajunge la Rădulescu. Acesta îi trece lui Ene, car® trage fulgerător şi Venus conduce cu 3-1. Studenţii reacţionează cu toate forţele, dar pe rând Constantinescu - Grecu şi Dumitrescu III pierd ocazii din cele mai clare. Ca o compensare, imediat după aceasta Hamis şi Ene ratează situaţii tot atât de bune. ULTIMUL PUNCT In momentul 34, Rădulescu primeşte balonul de la Beffe şi înscrie ultimul şi cel mai frumos punct al partidei. Câteva minute mai târziu Ene produce mare panică în careul lui Stănescu, dar datorită ghinionului, rezultatul rămâne acelaşi. CINE S’A REMARCAT Venus a avut cei mai buni oameni în Rădulescu, Ene, Hamis şi Ionescu-Cruni, iar Sp. Studenţesc în Tache Dumitrescu, Dumitrescu III şi Pricop. ECHIPELE D. Şt. Fianu a condus bine următoarele formaţii: VENUS : David, Ionescu - Drum, Orza, Brandabur, Mircea Popescu, Beffa, Ene, Ploeşteanu, Rădulescu, Hamis, Niculescu. SP. STUDENŢESC : Stănescu, Tache Dumitrescu, Duce, Antonescu, Drăgan, Titi Dumitrescu, Pricop, Constantinescu - Grecu, Marinescu, Dumitrescu III, Moldoveanu. SP. MATEESCU DUPĂ UN JOC CALM Orza a sărit și respinge mingia cu capul Rapid luai pregătit tehiniceşte a învinsiversitei cu 3-1 (1 -1) Universitatea a consdus cu 1-0 Jocul dinitre Rapid şi Universitate n’a însemnat un superlativ footballistic. Momente de tensiune au fost. (Doar s’au jucat 90 de minute!) Dar şi acestea pot fi numărate pe degete. Un moment care ar fi adus o oaie o egalitate, dealtfel deloc justificată, s-a petrecut în minutul 85, când Covacu a tras în bară. Atunci Rapid conducea cu 2-1. Dar dacă amintim și bara lui Florian din minutul 36, când Universitatea conducea cu 1-0, aceste tensiuni combinăndu-se, se anulează reciproc. Jocul luat ca unitate de măsură în raport cu alte jocuri cu epiloguri dureroase şi prelungite prin diverse comisii, a fost bărbătesc. Puţin cam dur, însă fluerul atent, autoritar şi bine intenţionat al d-lui Gorcea a ştiut să tempereze zelul lui Dumitraş sau al lui Gavrilescu. Universitatea a venit pe teren hotărâtă sa-şi puie în valoare toate forţele. Prezenţa lui Coracu în centrul liniei de atac putea fi o revelaţie, mai ales că ocupa un loc pe care l’a slujit atât de minunat Dascălu. Totuş Coracu, deşi şi-a dat tot elanul ca să corespunza, n’a reuşit să-l suplinească. Dascălu este umul din cei mai buni centri-atacanţi de azi. Mobil, iute, cu deschideri neaşteptate şi cu o intuiţie superioară a jocului, Dascălu ar fi adus o serioasă contribuţie, care poate le-ar fi adus victoria. Coracu pe extremă şi Dascălu in centru ar fi însemnat o aripă bine sprijinită la centru. Trebuie însă se remarcăm un lucru care Duminică a fost foarte vizibil. Universitatea a învăţat să practice un joc în WM cu foarte multă uşurinţă. Rapid, cu o înaintare în zi slabă, a trebuit să lupte serios şi fără prea multă eficacitate, tocmai fiindcă sistemul studenţilor a ruptun echilibru care exista între compartimentele feroviarilor. Rapid a jucat pentru acest motiv romantic şi dezordonat. Numai în ultimul sfert de oră, când condiţia fizică şi-a spus cuvântul, Rapid şi-a strâns rândurile şi a smuls o victorie, care, deşi muncită şi meritată, ar fi putut însemna tot aşa de bine o egalitate sau chiar o Înfrângere. Universitatea a ştiut deseori printr’un joc clasic în W.M. cu deschideri lungi pe aripi, să surprindă apârarea Rapidului pe picior greşit. Aşa a fost marcat goalul lui Coracu (min. 10) și tot așa, dacă n’ar fi fost In formă Sadowsky și rău inspirat Coracu, ar fi putut părăsi terenul învingătoare. * Rapid a strălucit printr’o slabă comportare a înaiufiârii. Compartimentul acesta, care a făcut faima Rapidului, a fost lamentabil. Afară de Tănăsescu, singurul care a făcut tot ce a vrut pe teren şi care este realizatorul celor două puncte din partea a doua a jocului (Moldoveanu nu a făcut altceva decât a tras şi a marcat). Florian a fost serios marcat, Gavrilescu şi Moldoveanu prea nervoşi, iar Negreanu a jucat rău, dar încă nu e „copt“ pentru jocuri Totuş feroviarii au muncit serios pentru victorie. Și de aceea o merită. Au fost momente când feroviarii au atacat cu toată echipa. Poate că rezultatul de 2-1 ar fi fost mai aproape de adevăr, dar ultimul sfert de oră a fost în întregime, de departe, al rapidiştilor. De aceea au şi marcat. Ci toate acestea Rapid va trebui să-şi revadă echipa. Cu o înaintare agilă, apărarea feroviară deşi bună, lotuş nu va putea duce în spate şi înaintarea. Formula lui Moldoveanu la înaintare ne place să credem că nu-i decât trecătoare. Moldoveanu e un jucător bun, joacă oriunde îl pui, dar la apărare e foarte bun. Şi de ce să scoţi dintr’un post unde aduce mai mult folos echipei? Căci Kidner nu este o soluţie deocamdată JOCUL Jocul e început de Universitate, care atacă pe aripi. Rapid, surprins, se lasă dominat timp de 3 minute In min. 4 Gavrilescu îl încearcă serios pe Costea, care apără în corner .Tocul se echilibrează până către minutul 8, când Universitatea iniţiază şi duce până la bun sfârşit un atac clasic de toată frumuseţe . Mingea merge precis, ca trasă de aţă, din om in om. Şi dacă intervenţia lui Sadowsky n’ar fi promptă şi ar fi imitat pe coechipierii săi care rămâsesră vrăjiţi de frumuseţea passelor, poate ca Universitatea ar fi deschis scorul. Totuş în minutul 10 (două minute mai târziu), după o fază mai puţin frumoasă dar eficace, Coracu scapă. Sadowsky încearcă imposibilul: iese din poartă , singurul lucru ce-l mai putea face. Târziu însă, Coracu trage pe lângă el în poarta goală şi conduce cu 1—0. Ghiuriţan are de ce să fie supărată... Jocul continuă. ,,U“ joacă într’un WM perfect. Rapidiştii sunt puţin uluiţi. Deseori se lasă surprinşi, dar — vulpoi bătrâni — scapă cu faţa curată. Dar totuş „împing“. Toţi sunt nervoşi. Mai ales feroviarii cari, în faţa porţii lui Costea nu reuşesc nimic. Alternează faze mai mult sau mai puţin frumoase şi de o parte şi de alta. Dominaţia şi-o împart reciproc. Nu ştii dacă o să mai înscrie odată „U“ sau o să egaleze „R”. Minutul 23. Feroviarii sunt în careul „U“-ului. Tănăsescu are mingea. Un dribling scurt, adversarul e pierdut pe drum şi el — camarad — o trece lui Moldoveanu, care trage puternic. Costea nu reţine şi Florian cu capul înscrie: 1—1. Jocul rămâne în acelaş notă. Se mai întâmplă în min. 35 o „bombă” a lui Coracu, reţinută prompt de Sadowsky, o bară a lui Florian, în min. 37, o „bâlbâială” a aceluia? Coracu în min. 38, rezolvată oportun de Răşinaru. * Şi până la sfârşit , Tănăsescu trage odată razant pe lângă bara orizontală, iar Sadowsky mai prinde spectaculos o bombă. Repriza a doua însă înseamnă un iureş feroviar. Asta nu înseamnă că ,,.” nu e prezent. Iureşele lui neaştepate seamănă mereu panică în rândurile feroviare. Totuş Rapid domină. Se scurg minute întregi de presiune feroviară, cari atacă cu toată echipa şi trag pe rând. Dar studenţii se apără... In minutul 30 însă inevitabilul se produce. Tănăsescu (cel mai bun înaintaş rapidist), are mingea. Schiţează că ar vrea să tragă, dar îşi depăşeşte adversarul şi — deşi putea trage — dă mingea lui Moldoveanu care venit in forţă trage şi înscrie : 2—1. Costea n’a putut face nimic. Minutul 30 înseamnă prăbuşirea „U”-ului. Obosiţi, clujenii cedează pasul şi la un moment dat se apără cu toată echipa, afară de aripi. Victoria Rapidului nu mai pote fi contestată... Totuşi.. Ei da ! Totuş... Fiindcă — la fel ca o pasăre Phönix, — „U” reinviază şi Coracu porneşte în atac, şi numai Sadowsky ii opreşte elanul salvând în ultimul moment printr’o oportună ieşire din poartă. Acelaş Coracu trage prin surprindere: mingea loveşte bara orizontală, revine în teren şi Sadowsky prinde (min. 40). Dar totul s’a sfârşit aici. Căci ultimele speranţe sunt crunt răvăşite de min. 42. Acelaş Tănăsescu (singura amintire feroviară valabilă din Rapidul de altădată, dela înaintare), îl pierde pe drum pe Ioanovici, aceiaş figură o face şi Peşteanu; ar putea să tragă... Dar nu! El azi a făcut joc frumos şi e mulţumit. Să marcheze altul... Şi norocul cade pe Moldoveanu care, de la 3 m, înscria plasat: Rapid—„0“, 3—1. Veleităţi universitare tot ar mai exista, dar arbitrul flueră sfârşitul. ECHIPELE Au jucat bine de la Rapid: Sadowsky, Ghiuriţan, Răşinaru, Wetzer şi Tănăsescu (cel mai bun). De la Universitatea ne-au plăcut : Medrean, Dumitraş, Moldoveanu (cel mai bun), Jifcovici, Ţăranu şi Muscă. Arbitrajul d-lui M. Gorcea foarte bun. RAPID : Sadowsky, Ghiuriţan, Eichner, Costea, Răşinaru, Netzer , Negrea, Moldovanu, Florian, Gavrilescu, Tânăsescu. UNIVERSITATEA : Costea, Peşteanu, Medrea II, Ioanovici, Muscă, Dumitraş, Moldoveanu, Coman, Coracu, Jicovici, Ţăranu. D- MALT. Anul al 60-lea Nr. 95 Miercuri 7 Aprilie 1943 Etapa următoare din campionatul de război şi Cupa Eroilor In cea de a doua etapă a returului Campionatului de război şi în prima a cupei Eroilor, se vor desfăşura următoarele jocuri : CAMPIONATUL DE RĂZBOI ETAPA II — 11 APRILIE Bucureşti. Juventus—F. C. Rapid. Bucureşti. Sp. Studenţesc—A.C.F.R. Bucureşti. Carmen—Gloria C.F.R. Sibiu. Universitatea—Venus. Craiova. F. C. Craiova—Unirea Tricolor. T.Severin. C. F. R.—F. C. Ploeşti. CUPA EROILOR SERIA I Reşiţa. U.D.R.—C.F.R. (Timişoara). Arad. Gloria—Vulturii Textila. Timişoara. Ripensia—S. S. M. R. Brad. Mica—Crişana. SERIA II Călan Metalosport—Unirea M. V. Mediaş. Vitrometan—C. F. R. (Simeria). Aninoasa. C. S. Aninoasa—Uzinele Metalurgice. Petroşani. Jiul—C. S. Lonea. Lupeni. Minerul—Arsenal. SERIA III Brăila. F. C Brăila—Malaxa. Braşov. U. A. B.—Franco Româna. Ploeşti, Prahova—D. V. A. UNIREA lIOflLOR A INViiS C. F. R. (T.SEVERIN) CU 2-1 (2-0) Punctele au fost înscrise de Niculescu, Dumitrescu şi Felecan II Deşi nu a mai fost tot atât de cald ca săptămâna trecută, totuşi un număr important de spectatori au ţinut să fie prezenţi şi Duminică în tribunele arenei Venus. Cele două întâlniri care formau programul constituia un punct de atracţie, jocurile desfăşurându-se în cadrul campionatului de război. Ne vom ocupa în rândurile ce urmează de partida dintre Unirea Tricolor şi C. F. R. din Tg-Severin. După cum era şi normal, victoria a revenit echipei bucureştene care a învins cu 2—1 după ce la pauză conducea cu 2—0. UNIREA TRICOLOR A DOMINAT CEA MAI MARE PARTE DIN TIMP Jocul a fost în general calm, bucureştenii având iniţiativa aproape tot timpul. N’au reuşit să obţină un scor mai mare însă, pentru că au făcut greşeala de a rămâne în tot cursul reprizei a V-a în careul oaspeţilor. In aceste condiţiuni C. F. R s’a organizat în apărare, astfel că mingia putea ajunge cu greu până la poarta. Dacă bucureştenii ar fi jucat mai larg făcând pe severineni să iasă din careu cu siguranţă că scorul ar fi fost mai mare, C. F. R. N’A IMPRESIONAT DECÂT SPRE SFÂRŞIT Feroviarii au fost întrecuţi în majoritatea timpului, nereuşind să devină periculoşi decât în ultimul sfert de oră de joc. In această perioadă, dacă erau mai rutinaţi, ar fi putut chiar egala situaţia. Rezultatul ar fi fost însă nedrept, pentru că Unirea Tricolor a fost mai bună şi a meri- ,tat victoria. CATEVA FAZE DE JOC Unirea Tricolor presează din primele minute, dar nu poate deschide scorul pentru că Mihăilescu şi Criciotoiu pierd două ocazii favorabile. In minutul 8 Beke execută o lovitură de colţ, Ludwig trage frumos, dar Marinescu respinge mingia cu capul. După şapte minute Mihăilescu este aproape de poartă şi este pe punctul de a înscrie primul punct, dar Pavlovici respinge mingia printr’un frumos gest reflex. UNIREA DESCHIDE SCORUL In minutul 18 bucureştenii sunt în atac. Niculescu primeşte mingia în careu de la Mihăilescu şi trage în colţul drept al porţii deschizând scorul: 1-0 pentru Unirea Tricolor. Unirea Tricolor, continuă să domine, dar Niculescu trage peste bară. BUCUREŞTENII ÎNSCRIU DIN NOU in minutul 37 Mihăilescu execută o lovitură liberă. Mingia este respinsă de Felecan III şi Marinescu venit din urmă trage spre poartă. Dumitrescu schimbă direcţia mingiei şi Pavloviei neatent este obligat să o scoată din plasă. Unirea Tricolor— C. F. R. 20 0. Până La sfârşitul reprizei scorni rămâne neschimbat. REPRIZA A DOUA Oaspeţii intră pe teren hotărîţi să schimbe rezultatul şi atacă cu in- sistenţă, reuşind să domine. ÎNSCRIE C. F. R. In minutul 48 de joc severinenii sunt în plină acţiune. La un atac pe aripa dreaptă Iliescu nu reuşeşte să oprească mingia, pe care Beke o trece lui Felecan II. Acesta trage puternic şi Cristea este nevoit să o scoată din plasă. Urnirea Tricolor—C. F. R. 2—1. Bucureştenii reacţionează imediat şi jocul se desfăşoară a curţi aproape în întregime în carul oaspeţilor. Scorul nu poate fi însă modificat pentru că C.F.R. se apără cu toată echipa şi reuşeşte să menţină rezultatul. Jocul este în general lenit. Unirea Tricolor fiind cea care atacă, iar severinenii cei care resping. Pavlovici are prilejul să se remarce în doă ocazii, respingând mingia trimeasă odată de Boteanu şi a doua oară de Mihăilescu. In ultimul sfert de oră de joc, oaspeţii devin mai periculoşi şi reuşesc să se instaleze în careul campionilor. Beke şi apoi Cosma pierd însă două ocazii de a egala situaţia şi partida ia sfârşit. CINE S-A REMARCAT în decursul celor nouăzeci de minute de joc s-au remarcat Marinescu, Boteanu, Niculescu și Dumitrescu de la Unirea Tricolor. C. F. R. a avut cei mai buni jucători în Pavlovici, Ludwig, Cosma, Felecan II și Sârbuechipele D. Anton Huniade a condus următoarele echipe: UNIREA TRICOLOR: Cristea, Marinescu, Iliescu, Florea, Paraschiva, Boteanu, Mihăilescu, Dumitrescu, Niculescu, Cârjan, Criciotoiu. C. F. R.: Pavlovici, Luca, Felecan III, Mureșan, Pârjol, Sârbu, Beke, Cosma, Ludwig, Felecan II, Huzan, N. MATEESCU O SURPRIZĂ A.C.F.R. A ÎNVINS CARMEN CU 1-0 (1-0) Braşov, 4 Aprilie Pe stadionul municipal din oraşul nostru s-a disputat astăzi partida A. C. F. R.—Carmen, in cadrul campionatului de război. Jocul a fost urmărit de peste 1.500 spectatori și a revenit spre surpriza tuturor echipei locale care a învins cu 1-0. Victoria este insă meritată pentru că în special în repriza a doua braşovenii au dominat. S’au evidenţiat apărarea învingătorilor împreună cu Neagră şi Pop Al, iar de la Carmen, Panait, Asadar, Moniac şi Siclovan. Singurul punct al partidei a fost înscris de Spirea în minutul 26. Echipele au jucat în formaţiile următoare : c F. R. : Schrom, Apolzan, Galtănar, Neagrău, Zelenak, Pop Gh., Sandu, Pop A., Spirea, Eugen, Căpuşan. Carmen, Asadur, Pannait, Novac, Siclovan, Tarjoc, Coman, Moniac, Marian, Bonaţiu, Mociorniţa, Stoian. CROSS-COUNTRY A- S. A. M. a câştigat handicapul „erou Petre Soare“ Alergarea în teren variat desfăşurată Duminică a corespuns în toiul aşteptărilor, căci spectacolul a fost din cele mai plăcute, iar concurenţii au arătat o desăvârşită dispoziţie de loc. Din păcate insă, handicapul acordat de seniori a fost atât de mare, încât nu a putut fi recuperat. Astfel Radu Ioniţă a sosit al 29-lea iar Tâlmaciu al 40-lea. De remarcat că şi de data aceasta un număr foarte mare de concurenţi a luat parte la această alergare. Pe echipe victoria a revenit A. S. A. M. la o diferenţă de puncte suficient de mare, urmată de Victoria şi C. F. R. REZULTATE TEHNICE 1. Buzilă Const. (A.S.A M.); 2. Casapu Ion (A.S.A.M.); 3. Iancu D. (A. S. A. M); 4. Marin Cornel (C. F. R.); 5. Braşoveanu I. (Victoria). Au participat 72, concurenţi. Pe echipe : 1. A. S. A. M. — 52. 2. Victoria , 70. 3. C. F. R. — 82. 4. P. T. T. — 134. 5. St. Roman = 228. Ploeşti, 4 Aprilie întâlnirea dintre formaţiunea locală F. C. Ploeşti şi Juventus contând pentru campionatul de război, a fost urmărită de peste 3000 spectatori. Jocul a fost în general egal, rezultatul cu care s-a terminat (1—1) oglindind fidel desfăşurarea ostilităţilor. Punctele au fost înscrise de Antonescu în minutul 20 cu copuii şi stoian în minutul 35 deasemenea cu capul. S’au remarcat dela Juventus, Negrescu, Stoian şi Naciu iar dela ploeşteni numai lordăchescu şi Dunăreanu. D. Căpreanu (Brăilia) a condus următoarele formaţii: •Juventus: Budan, Drăgan, Negreşei, Bărbulescu, Flamaropol, Grigorin, Fătu, Berbeacă, Stoian, Ştefan, Naciu. F. C. Ploeşti: Iordăchescu, Neagu, Dunăreanu, Aştileanu, Mincea, Lupaş, Bărbulescu, Herold, Botonescu, Cociş, Maliţa. Clasamentul campionatului de război După rezultatele obţinute Duminică în campionatul de război, clasamentul este următorul : 1. F. C. Craiova 12 8 4 0 49:14 20 In campionatul de război Juventus şi F. C. Ploeşti au terminat la egalitate 1-1 (1-1) 2. Rapid 12 9 2 1 42:18 20 3. Unirea Trie. 12 7 2 3 41:18 16 4. F. C. Ploeşti 12 4 4 4 20:25 12 5. Gloria C. F. R. 12 5 2 5 20:26 12 6. Venus 12 5 1 6 25:34 11 7. C. F. R. 12 5 1 6 17:19 11 8. Sp. Studențesc 12 3 4 5 28:25 10 9. Juventus 12 3 4 5 14:26 10 10. Universitatea 12 3 3 6 28:34 9 11. Carmen 12 2 2 3 16:38 6 12. A. C, F, R. 12 3 1 9 18:51 6 Un mare cross al P.T.T.-ului rezervat factorilor femeilor-factori şi curierilor poştali După cum suntem informaţi P. T. T-ul va organiza la 18 Aprilie crt. un mare concurs de cross, rezervat personalului său: factori, femei-factori şi curieri. In afara curselor de cross pedestru, sunt prevăzute întreceri de motocross și rrio-cross. Marş Proba de marş a tineretului prerdnitar şi extraşcolar a înregistrat un frumos succes Duminică după amiază s-a desfăşutra prima probă de marş a anului, rezervată tineretului premilitar şi extraşcolar. întrecerea a reunit la start un mare număr de concurenţi ceea ce a contribuit în mod larg la înregistrarea unui frumos succes sportiv. Lupta pentru Cupa subsecretariatului de stat al educaţiei extraşcolare, care a înţeles asfel să dea un frumos impuls luptei, a revenit tânărului Vasilescu Const., de la subc. d. prof. Gheorghiu, şeful Sportului REZULTATELE TEHNICE Iată rezultatele tehnice : 1. Vasilescu Const., U. A. Braşov. 2. Paraschivescu Dumitru, subc. 41 municipal Buc. 3. Mazăre Gheorghe, subc. 41 municipal Buc. 4. Cristea Ştefan Marin, subc. 1 municipal Buc. 5. Chiss Vasile, subc. 5 municipal Buc. 6. Ştefănescu Martie, subc. Malaxa Bucureşti. In afara cupei, primilor clasați li s’au mai oferit, tot de S.S.E.E., medalii. CITIŢI BIBLIOTECA APICOLĂ A ZIARULUI „UNIVERSUL RUGBY Viforul Dacia şi Minierul al cupei „Eroii Lt. Ion şi Slt. C. Popescu” Duminică s-a disputat in Capitală penultima etapă a cupei „Eroii Lt. Ion Irimia şi slt. C. Popescu”. Matchurile au fost de foarte bună calitate. Publicul a venit în număr mare şi a fost plăcut impresionat de forma echipelor. La aceste semifinale a asistat şi d. prof. Gheorghiu şeful Sportului Românesc. In cele două matchuri ale zilei Viforul Dacia şi Minierul au invins după mare luptă respectiv pe Stadiul Român şi C. F. R. Echipa Minierul din Lupeni s’a importat de bine şi a fost o adevărată revelaţie. Finala se va disputa in ziua de 13 Aprilie 1943. REZULTATELE TEHNICE: SFERTURI DE FINALA Sf. Român — Sp. Studenţesc 9—0 (9-0). V. Dacia — P.T.T. 10—0 (10—0). Minierul — A.S.P. 3—0 (0—0). C.F.R. — T.C.R. 3—0 (0—0,0—0). SEMIFINALE V. Dacia — St. Roman 3—0 (0—0; (0-0). Minierul — C.F.R. (3—0). 44*.*4~44 Viaţa sportiva şcolari Concursul şcolar de gimnastică a obţinut un frumos succes Două sute de elevi au luat parte la demonstraţia de la Sf. Sava Sportul şcolar a cunoscut Duminică un nou şi frumos succes, dovedind pe deoparte grija de a se oferi elevilor posibilitatea unei recreaţii educative, iar pe de altă parte munca corpului didactic de specialitate şi entuziasmul tineretului şcolar. Este poate cazul să menţionăm atenţia Oficiului educaţiei tineretului şcolar de a îndruma în chip armonic educaţia tineretului de pe băncile şcoalei şi cine a urmărit actitatea acestei instituţii şi realizările înfăptuite în cele câteva luni de când fiinţează, şi-a putut da seama că tineretul şcolar este îndrumat în aceiaş măsură spre activităţile intelectuale pure, ca şi spre cele artistice şi sportive. CONCURSUL DE GIMNASTICĂ In sala Colegiului naţional Sf. Sava aproape două sute de elevi au demonstrat întrr-o varietate de mişcări în care se împleteau armonia cu forţa şi curajul, un alt aspect al activităţii şcolare, anume gimnastica. Au luat parte la primul concurs şcolar de gimnastică, echipa liceului C.F.R. Aurel Vlaicu, condusă de d. prof. St. Surdu; liceul militar elevi muzicanţi, cu d. prof. St. Gheorghiu; echipa liceului Mihai Viteazul, comandată de elevul Teodorescu Virgil; echipa liceului industriali Regele Mihai I, condusă de elevul Tudorachi; echipa liceului Gh. Lazăr cl. I şi cL IV, cu d. prof. Tănăsescu; echipa liceului Titu Maiorescu, pregătită şi condusă de d. prof. Anton Ionescu şi echipa Colegiului naţional Sf. Sava, sub comanda d-lui prof. St. Constantinescu. Au asistat la această manifestaţiune numeroşi profesori, profesoare, părinţi şi elevi. După amiază, pe terenurile A.N.E.F. au continuat matchurile pentru campionatul interşcolar de volleyball, în joc fiind cupa prof. erou Paul Popescu. Matchuriile de ieri au calificat în semifinale următoarele şcoli: Liceul Matei Basarab, Colegiul naţional Sf. Sava, liceul Gh. Lazăr şi lic. Aurel Vlaicu; semifinalele şi finala se vor juca Duminică 11 Aprilie. PROGRAMUL DIN ACEASTĂ SĂPTĂMÂNĂ In cursul săptămânii liceele, potrivit programului, vor lucra o după amiază pe terenurile P.T.T. (Luni şi Miercuri), Stadionul tineretului (Marţi, Miercuri şi Joi), A.N.E.F. (Luni şi Miercuri) şi Giuleşti (Luni şi Miercuri). Elevele au la dispoziţie stadionul A.N.E.F. Sâmbăta între orele 15.30 — 17.30. Şcolile vor trimite echipele da volley pentru antrenament. Duminică 11 Aprilie, de la ora 830 la poligonul A.N.E.F., campionatul şcolar de tir, fiecare şcoală va înscrie o echipă de trei trăgători până la 8 Aprilie. La ora 10, în localul liceului Carmen Sylva va avea loc distribuirea brevetelor elevelor îndrumătoare sportive, precum şi împărţirea premiilor la concursurile de gimnastică elevi şi eleve. După amiază, pe terenul A.N.E.F. semifinalele campionatului şcolar de volleyball. Concursul de tir de Duminică, disputat la poligonul A.N.E.F., pentru cupa „Slt. erou Mihai Văcăreanu“, donată de d. Dan Noica a avut un frumos succes, la care au contribuit forma bună a trăgătorilor şi condiţiunile excelente de tragere. Pentru a se da şanse egale de câştig tuturor trăgătorilor, F. R. Tir, la dorinţa donatorului, a stabilit un handicap secret, după valoarea actuală a trăgătorilor. Au luat parte cei mai de seamă trăgători din ţară, care au obţinut rezultate dintre cele mai bune. Câştigătorul cupei „Slt. erou Mihai Văcăreanu“ este începătorul Florin Brătan care a întrecut toate aşteptările, reuşind un rezultat cared, instalează printre primii trăgători din ţară. Performanţa, confratelui Florin Brătan ne face să anticipăm că în viitor nu va reuşi rezultate de mare calibru. Al doilea clasat este campionul naţional Dani Rădulescu, urmat de Paul Moscu. CLASAMENTUL PRIMILOR ZECE Au luat parte 37 de concurenţi dintre care dăm rezultatele primilor zece: 1) Florin Brătan (Arnim Olimpic) 406 p.; 2) Dan Bădulescu (Armun Olimpic) 400; 3) Paul Moscu (Armun Olimpic) 397; 4) Sârbu Iosif (Armun Olimpic) 397; 5) Șerban Măniciulescu (Metr.) 397; 6) Andrei Noica (A. S. M. V.) 397; 7) Ștefan Popescu (Metr.) 396; 8) N. Popa (Metr.) 395 ; 9) Jomir Gh. (Metr.) 394; 10) Copoiu Ion (Metr.) 394. TIR Florin Brătan a câștigat cupa „Slt. erou Mihai Vacăreanu“ BASKET-VOLLEY-BALL V. S. C. învinge la basket-all pe înainte, iar Sp. Studenţesc Ia volley-ball pe Av. Sportiv .. Durmnieg s’a disputat pe terenurile A.N.E.F şi P.T.T. o nouă etapă a campionatului naţional de volley şi basket-ball. , 9? * 1Tla* strâns match la volleyball femenin a fost cel dintre M. Dumitrescu şi Colţea. Noua formaţie a Colţei nu a reuşit să învingă elanul adversarilor. La volley-ball masculin surpriza zilei a înregistrat-o Sp. Studenţesc care a reuşit să învingă între seturi pe Av. Sportiv. X'8/0. 90 ° noluă echipă în care debutat cu mult succes Moşoianu şi Şoimu a reuşit să învingă cu multă uşurinţă pe Vif. Dacia. Tânăra echipă Val Vârtej a reputat o noua victorie bine meritată în contra Fortunei 1940. La basketball masculin favoriţii au învins cu uşurinţă excepţie făcând E.F.A. care s’a consumat serios pentru a învinge pe A.C.T. V.S.C. in mare formă a învins din nou cu multă uşurinţă după cum arată de altfel şi scorul, pe înainte. REZULTATELE TEHNICE Volley-ball femenin Start Club II — înainte 15—0; 15-forfait. M. Dumitrescu — Colţea 15—10 12—16; 15—9. Volley-ball masculin Radu Vodă — A.S.P. 15—6; S—15 10—10. Sportul Studențesc — Av. Sport 15—10; 10—15; 15—12. Colțea — E.F.A. 8—ÎS; 15—8; 15- V.s.c. — inf. Dacia 15—9; 15—9 ~ Delavrancea 15—3; 15— Î., Av- Sportiv II 15—4; 15—1 Vai vârtej — Fortuna 1940 15—1 8—la; 15—13. 15^ieDumitrescu — A.S.P. H 15—1 Basketball (is—7) Datia ~ Sp’ Studențesc 29— A.C.T. 41—39 (25—18). V.S.C. — înainte 33—27 (21—16) £°T^a~Delavrancea 69—18 (26^4) P T T* tt E£trgia 2*—2 (18—2). P.T.T. II — E.F.A. II 11—8 (6—4’ Campionatele universitare au început pe terenul Medicina Pe terenul Medicinei s-a disputat Duminică după amiază prima etapă a campionatului interuniversitar de volley-ball. Dintre cele trei partide programate s au disputat numai primele două cel de al treilea fiind întrerupt din cauza ploii. Medicina a învins în trei seturi pe A.N.E.F., luându-și astfel revanșarc. Comercială a învins la rândul său pe Litere. Matchul dintre Drept și Medicina Veterinară s-a întrerupt după setul al doilea din cauza ploii. Dintre jucătorii ce au evoluat remarcări pe: Prunescu, Patras (Medicină), Teodorescu (A.N.E.F.), Ac. Comercială (Gh. Niculescu), Toma Lucian (Drept). REZULTATELE TEHNICE Medicina—A.N.E.F. 14-16; 15-13; 15-7. Ac. Comercială—Litere 15-9; 15-13. Drept—Med. Veterinară 15-13; 3-15 Întrerupt. F.C. Craiova-Gloria CT.R 1 -1 Galași, 4 Aprilie Astăzi s-a desfășurat in localitate jocul pentru campionatul de război dintre F. C. Craiova și Gloria C.F.R. C.F .R. După o partidă frumoasă, rezultatul este 1—1. Gh. Urchitz a cucerit Cupa României In sala Orpheus s-au desfășurat jocurile de ping pong pentru Cupa României. Trofeul a revenit lui Gh. Urchitz (A. C. T.) care a trimis în finală pe Hagi Vasiliu. M. Basarab, Gh. Lazăr, Sf. Sava şi Aurel Vlaicu in semifinalele campionatului interşcolar Duminică s’a disputat pe terenul A. N. E. F. penultima etapă a campionatului interşcolar de volley-ball. Mult superiori adversarilor învingătorii s'au clasat in semifinale cu uşurinţă. Dintre jucătorii ce au evoluat s’au remarcat: Moşoianu N. (Sf. Sava), Zugrăvescu Bebe, Spirea (Gh. Lazăr), Creţu F., Rădulescu, (M. Basarab). REZULTATELE TEHNICE Sf. Sava—Gh. Şincai 15-6; 15-4; Gh. Lazăr—Sem. Central 15-6; 15-11; M. Basarab—M. Viteazu 15-0; 15-2. In campionatul italian Torino a trecut in fruntea clasamentului după etapa de Duminică Roma, 4 Aprilie Etapa de astăzi din cadrul campioniatului primei divizii, este caracterizată prin câteva surprize. Astfel Livorno și Ambrosiena au fost învinse, singura echipă învingătoare în deplasare fiind Juventus. Iată rezultatele înregistrate: Triestina — Liguria 3—1. Torino — Atalanta 4—2 Venezia — Lazio 2—1. Milano — Bologna 3—2. Vicenza — Bari 1—0. Roma — Livorno 1—0. Florentina — Ambrosiana 2—0 Juventus — Genova 2—1. In clasament primul loc este ocupat de Torino, cu 38 pte urmat de Livorno cu 37 p-te; Juventus cu 35 p-te; Ambrosiana cu 32 p-te; Genova 30 p-te; Milano 29 p-te; Bologna 23 p-te; în ultimele două locuri fiind Venezia 19 p-te și Liguria cu la p-te. REZULTATELE IT. de Deschidere: 1. Pietrosul 2. Moţ; 3. Păsărică. Cota 26, 13 15, 20. Pr. Dulău: 1. Francesse d’Orange II; 2. Jăratec. Cota 15 10, 10. Pr. Val'Vârtej: 1 Pepita: 2 Ademo; 3. Nekeal. Cota 143, 15, 13, 13. Pr. Betelie: 1. Siret. Cota 10. Pr. Tisa: 1. Bran II; 2. Găinuşa Cota 14, 10, 12. Pr.ţîomîţa: 1. Marotîn; 2. Olăbuc. Cota 16, 10. 10. Hop. Dunărea: 1. Cordon Rouge; 2. Aluta. Cota 16, 10 10. ACEST APARAT DE RADIO PHILETTA constitue premiul 1 al interesantului Concurs Ssiisrilie „Ziarul Stuieor“ 77 9 9 Cereţi mâine numărul nou apărut şi părtineaţi la acest concurs / HIPISM INAUGURAREA MEETINGULUI DE PRIMĂVARĂ In faţa unui public numeros şi select care a populat până la refuz cele două incinte ale cochetului câmp dela Băneasa, s’a făcut ori după amiazi inaugurarea meetingului de primăvară. Jockey Clubul a înregistrat cu prilejul reuniunei inaugurale un succes deplin. Din păcate cel material nu a fost pe acelaş plan, jocul fiind foarte redus. Onorurile zilei au fost de partea hergheliei Periş şi a grajdului Xenopol învingătoare fiecare in câte două probe. Se mai cuvine să reţinem biruinţa lui Siret, care a dispus confortabil de S.O.S. şi Pram. Pariul austriac a ajuns la suma de 365.780 lei, fiind câştigat de mai multe buletine, cu premii pe care-l publică