Viața Nouă, octombrie-decembrie 1957 (Anul 14, nr. 3996-4075)

1957-12-07 / nr. 4054

NR. 4054 srssasessss- VIATA NOO» Conferința organizației de partid orășenești Brăila, care a avut loc , în zilele de 30 noiembrie și 1 decembrie, a lucrărilor dovedit încă de la începutul sale că delegații sunt hotărîți să dezbată cu toată răspunderea principalele probleme care, în răstimp de un an, au stat în fața comitetului orășenesc de partid. Darea de seamă a fost ascultată cu atenție. La discuții s-au înscris un număr mare de delegați — 56. S-a discutat despre activitatea comitetului orășenesc de partid și a biroului său, despre munca organizațiilor de partid din industrie, comerț, despre probleme ale vieții interne de partid, despre grija comuniștilor pentru înfrumusețarea orașului etc. In cele ce urmează ne propunem să relatăm cîteva din problemele asupra cărora s-a insistat mai mult în conferință. ★ Merită subliniat faptul că atît darea de seamă cîțt și delegații s-au referit în repetate rînduri la sarcinile puse de conferința orășenească de partid care a avut loc cu un ani în urmă. In lumina acestor sarcini au fost apreciate realizările și lipsurile din activitatea organizației de partid și a comitetului său. Una din principalele sarcini a fost creșterea rândurilor organizației orășenești de partid și îmbunătățirea compoziției sociale. S-au obținut o serie de rezultate în această direcție. Au fost primiți 1.647 candidați de partid dintre care 268 au devenit membri de partid. Este de relevat faptul că, datorită intrării în partid a unui număr mare de muncitori, în prezent procentul de muncitori, raportat la numărul total al candidaților și noilor membri de partid din oraș, s-a ridicat la peste 81 La sută. In legătură cu numirea de candidați și membri de partid s-au făcut și unele observații critice. Astfel, tov. Simion Riban a criticat ușurința cu care sînt primiți candidații de partid în organizația de bază de la întreprinderea „Industria Sîrmei“ Brăila. El a arătat, de pildă, că într-o singură ședință — care a durat mai puțin de două ore — au fost discutate și aprobate cererile a șase candidați de partid. Aceasta a făcut posibil ca în rîndurile candidaților de partid de aici să se strecoare și unele elemente necorespunzătoare. Un factor important în îmbunătățirea activității organizațiilor de partid l-au constituit — după cum a reieșit din conferință — schimbările efectuate în structura aparatului comitetului orășenesc de partid. In noile condiții create, membrii comitetului orășenesc au putut să meargă mai des în organizațiile de bază și să dea acolo ajutor efectiv la rezolvarea problemelor. Instructorii comitetului orășenesc de partid au îndrumat mai competent organizațiile de partid în activitatea lor. — Munca pe teren a secretarilor comitetului orășenesc de partid — a spus tov. Chiriță Gavrilă, secretar comitetului —a fost însă în parte înal greunată de faptul că secțiile Comitetului regional de partid Galați au continuat multă vreme să ceară un număr exagerat de mare de informări și statistici. Aceasta a absorbit o buna parte din timpul membrilor biroului comitetului orășenesc de partid. Vorbitorul s-a referit apoi, în continuare, la stilul de muncă al comitetului, care n-a aplicat cu consecvență principiul conducerii colective. Plenarele comitetului orășenesc s-au tinut neregulat, cu întârzieri, iar atunci cînd s-au luat hotărîri nu s-a controlat îndeaproape îndeplinirea acestora. Neîndeplnirea unor hotărîri importante a dus la situa Pe marginea Conferinței orășenești de partid Brăila țin ca biroul să se substituie, în unele cazuri, comitetului. Tov. Petrache Anuțoiu și Radu Ichim, de la Complexul C.F.R.-Brăila, au criticat cu tărie atitudinea nefastă a unor membri de partid cu munci de răspundere în unitățile C.F.R., din localitate, care, în loc să dea urmare sezisărilor critice venite din masă, iau măsuri de persecutare a celor ce critică. Subliniind că în majoritatea cazurilor organizațiile de partid au intervenit pentru apărarea celor persecutați pentru critică, delegații au cerut să se ia măsuri imediate pentru sancționarea oricăror încercări de gîtuire a criticii. . ★ In ultima vreme, la Brăila s-a muncit mult pentru modernizarea și înfrumusețarea orașului. De aceea blemele de gospodărire a orașului preau preocupat în mare măsură pe delegații la conferință. S--a arătat că, prin contribuția în muncă a multor cetățeni, mobilizați de organizațiile de partid, au fost refăcute trotuarele și străzile pe o suprafață de zeci de mii de metri pătrați ; bulevardul Karl Marx a fost transformat într-o arteră modernă, s-a construit o arenă sportivă. Pentru oamenii muncii din oraș s-au construit 81 locuințe individuale și cinci blocuri cu 74 apartamente. Dovedind grija unor adevărați gospodari, delegații la conferință au discutat despre ceea ce mai trebuie încă făcut. Tov. Spiru Staicu a arătat că este necesar ca în oraș să se înființeze cel puțin încă un cinematograf și să se îmbunătățească transportul în comun, prin mărirea parcului de tramvaie și autobuse și o mai bună organizare a circulației. Delegatul Gheorghe Bunea, președintele consiliului sindical local, a vorbit despre necesitatea întăririi controlului de partid și de stat asupra construcțiilor de locuințe. Vorbitorul a arătat că acolo unde conducerile întreprinderilor s-au ocupat de mersul construcțiilor, acestea sau terminat la vreme. La uzinele „Progresul“ însă, banii s-au cheltuit, iar locuințele — începute încă în anul 1955 — stau și astăzi neterminate. Este necesar ca eforturilor muncitorilor pentru îndeplinirea planului, să le corespundă grija conducerilor întreprinderilor,a rațiilor de partid și sindicate organiîmbunătățirea continuă a nivelului pentru de trai al oamenilor muncii. i Lucrările conferinței au adus o contribuție importantă la ridicarea nivelului muncii de partid în orașul Brăila, la mai buna ei desfășurare în viitor. In conferință s-au făcut însă simțite și o serie de lipsuri care au scăzut din eficacitate. Partea din darea de seamă care s-a ocupat de problemele industriei a fost — se poate spune — un bun raport economic, dar o slabă dare de seama în ceea ce privește activitatea organizațiilor de partid din întreprinderi. Aceasta a făcut ca nici delegații în cuvîntul lor să nu vorbească despre experiența organizațiilor de partid în conducerea economiei. Prea puțin s-a ridicat în dezbateri problema atît de importantă a dreptului de control organizațiilor de partid asupra activialtății conducerilor întreprinderilor. Trebuie semnalat ca o lipsă faptul că aproape nu s-a vorbit în conferință despre sarcina reducerii rebuturilor în general, și la uzinele „Progresul" în special, unde situația este mai proastă decît în alte părți. In conferință nu s-a spus o singură vorbă despre munca în rîndurile intelectualilor. Acest lucru credem că se datorește faptului că problema a lipsit complet și din darea de seamă. De altfel, darea de seamă căutînd să analizeze toate sarcinile care au stat in fața comitetului orășenesc de partid s-a fărîmițat în nenumărate probleme. Era bine dacă conferința ar fi scos mai mult la iveală metodele bune folosite de organizația de partid în activitatea sa. Alegerea noului comitet orășenesc de partid a constituit o dovadă a maturității politice, a exigenței și dorinței delegaților ca în conducerea organizației orășenești de partid să intre oamenii cei mai capabili, mai merituoși și mai vrednici de încrederea lor. Deoarece activitatea comitetului orășenesc apreciată în general ca rodnică, a fost majoritatea membrilor vechiului comitet au fost realeși. Cu această ocazie delegații au cerut celor aleși să lupte pentru Întărirea legăturii partidului cu masele, pentru îmbunătățirea muncii politice, a propagandei de partid etc. Ca prim-secretar al comitetului orășenesc de partid a fost reales tov. Istrate Cambur. A. DODIȘ GH. BALTA (Din „Scînteia" nr. 4080) VIAȚA DE PARTID Cu toată răspunderea Echipă artistică în turneu n ziua aceea friguroasă de sfîrșit de noiembrie, oricine ar fi văzut cele două căruțe pline cu tineri, obiotiind de voie bună, și-ar fi închipuit că e vorba de vre-o nuntă. Realitatea era aita. Echipa artistică de amatori din comuna Vîrlezi — după ce oferise o seară plăcută celor din Crăiești — se îndrepta cu același scop spre comuna Smuiti. Cînd instrumentiștii au ieșit în fața cortinei și au început să zică „Sârba din Vîrlezi“ auzeat exclamațiile admirative ale celor din sală. De un frumos succes s-a bucurat și „Radiomagazinul“ prezentat de tînărul Dima. In încheierea programului echipa artistică a prezentat drama „Năpasta“ de I. L. Caragiale, mult apreciată de spectatori. Rolul lui Ion a fost interpretat cu mult simț artistic de tov. Aurel, Crangan, rolul lui Anca de Vasilica Neofit iar rolul lui Gheorghe de învățătorul Cornel Vîrgolici. Echipa de artiști amatori din comuna Vîrlezi este hotărîtă ca prin deplasările pe care le face să contribuie la intensificarea activității culturale din cuprinsul raionului Bujor. NICU C. VÎRGOLICI corespondent I Cu cîteva săptămini în urmă am trecut din nou pe la cabinetul tehnic al fabricii noastre. După ce mai intîi m-an interesat despre ce este mai nou în problema inovațiilor și ce noi propuneri au mai fost date pentru rezolvare, tovarășii mi-au zîmbit cu un anumit înțeles. Știau ei probabil că le voi da din nou de lucru cu noile mele propuneri de inovații. Și intr-adevăr, nu se înșelaseră. Am scos din buzunar cele trei noi propuneri de inovații spunindule că sunt hotărit să le realizez pe toate pînă la S0 Decembrie, ziua celei de a 10-a aniversări a Republicii. Eram mindru de angajamentul pe care mi-l luasem și pentru a mă putea ține de cuvint am și trecut la treabă. Ajutat de conducerea fabricii și de colectivul de muncă din secția matrițerie printre care și frezorul Pompiliu Bindea, matrițierul Simion Damian și alții în următoarele zile de la înregistrarea propunerilor mele de inovații la cabinetul tehnic am și reușit să execute mare parte din piesele componente ale prototipurilor respective. Printre ele se numără și matrița pentru executarea cataramelor care de această dată va cumula într-o singură fază de lucru, și această complet automată, cele două operații (tăiat din bandă și ambutizat) care mai înainte nu numai că se făceau manual ci și fiecare operație separat. Celelalte două propuneri și anume: așezarea automată a nasturilor în platouri pentru a fi vopsiți și ansamblarea butonilor rapizi mi-au fost inspirate din planul tematic de inovații al fabricii. Pentru prima operație vopsirea nasturilor am propus nu numai ca așezarea lor să se facă automat ci chiar și vopsirea, în care scop zilele acestea am terminat de executat un dispozitiv la care am și făcut primele probe cu rezultate bune. In curând și cred că înainte de 30 Decembrie așa cum de altfel m-am angajat, voi realiza și matrița cu ajutorul căreia in viitor batonii rapizi se vor putea executa complet automat și simultan a celor trei ansamble din care se compun. Faptul că în ultimii doi ani eu am reușit să realizez și să dau in procesul de producție un număr de 44 inovații nu este întîmplător. Multe dintre ele le-am conceput în urma studierii literaturii tehnice sovietice printre care și: Tehnologia ștanțării la rece, tratamentul termic, etc. Fără Îndoială însă că în primul rind sursa de inspirație în inovațiile propuse de mine a fost și continuă să fie necesitatea înlocuirii muncii manuale prin dispozitive mecanice pentru ca astfel munca tovarășilor mei să fie mai ușoară, productivitatea muncii să fie mai sporită și să nintă astfel cîștiga și mai bine. Îndrumarea permanentă pe care organizația noastră de partid o acordă tuturor inovatorilor din fabrică m-a ajutat de asemenea să mă străduiesc tot mai mult in ceeam privește realizarea unui număr cu mai mare de inovații. Ași vrea să arăt că puterea mea de creație în conceperea inovațiilor s-a dezvoltat numai in regimul nostru democrat popular în care inovatorii sa bucură de o deosebită atenție, creindu-si-se toate condițiile materiale pentru a-și putea desăvîrși inovațiile concepute de ei. LAURENȚIU GURUIA matriției la fabrica de nasturi „Brateș“ Galați TRIBUNA INOVATORULUI Cea de a 44-a inovație a mea Prin spofirea producției agricole cîte 5000 kg. porumb Anul acesta, membrii gospodăriei agricole colective din comuna Ibrianu, raionul Filimon Sîrbu,iau obținut rezultate deosebite în sporirea producției agricole. Așa, de exemplu, de pe cele 100 hectare, cultivate cu porumbeiiau realizat în medie peste 3000 kg.a ha, iar de pe cele 56 ha. cultivate cu porumb irigat, știuleți. Și recolta de orez a fost bogată. Prin valorificarea producției obținute s-a realizat un venit de peste 450.000 lei. Acum la sfîrșitul anului pentru fiecare zi muncă membrii acestei gospodării primesc cîte 15 lei, 9 kg. porumb, 3 kg. grîu, 3 kg. cartofi și alte produse. Cele mai mari cantități de produse au primit familiile colectiviștilor Fănică Vîrtej și Constantin Negoiță, care au efectuat 898 și respectiv 849 zile-muncă. Asemenea rezultate în muncă au obținut mulți alți colectiviști. In urma hotărârii C.C. al P. M. R. și a Consiliului de Miniștri cu privire la reorganizarea mișcării de cultură fizică și sport din țara noastră, comisia de organizare a U.C.F.S. din orașul și raionul Focșani a trecut la înscrierea de membri, în noua organizație de masă a sportivilor din R. P. R. In cadrul orașului Focșani, prin munca depusă de comisia de organizare și cu sprijinul cadrelor voluntare s-a reușit ca pînă în prezent să fie înscriși în U. C. F. G. pe bază de adeziune, un număr de peste 1.800 de membri. In munca de înscriere s-au evidențiat întreprinderile : Combinatul Fructexport (care a reușit să înscrie peste 150 membri) și Vinalcool; de asemenea membri din cooperativele meșteșugărești ca de exemplu cooperativa „7 Noiembrie“ care a înscris peste 80 de membri și cooperativa „Munca“ cu peste 70 de membri. Din colectivele sportive școlare s-a evidențiat școala medie mixtă, „Unirea“ care a reușit să înscrie 100 la sută din numărul elevilor și cadrelor didactice. In cadrul raionului Focșani, cu sprijinul continuu al Comitetului raional U. T. M. Focșani s-au înscris un număr de peste 2.000 de membri. In această muncă s-a evidențiat în special fabrica I. P. R. O. F. I. L. — Gugești unde s-au înscris peste 700 de membri, comuna Gugești, cu peste 200 membri și comuna Zrușlea cu peste 180 de membri. Aceste realizări au putut fi înscrise strînsei colaborări datorită între U. T. M. și U. C. F. S. oraș și raion Focșani cu sprijinul continuu acordat de organele și organizațiile de partid din orașul și raionul Focșani. In prezent munca de înscriere de noi membri continuă , de asemenea au început pregătirile adunărilor generale de alegerea organelor de conducere ale colectivelor sportive ;i delegaților la Conferința orășenească și raională. CONAC FLORICA IN ORAȘUL $1 RAIONUL FOCȘANI Peste 3.800 membri înscriși In I. C. F. S. FAPTE Dacă veți răsPIONIEREȘTI foi jurnalul de zi al unității de pionieri nr. 1 de la școala de 7 ani din Liești, veți intilni destule însemnări din activitatea pionierilor. ...13 noiembrie. Primiri de noi membri . Unitatea a încadrat in rîndurile sale pe cei mai harnici școlari. Printre aceștia se numără Ciuntu Elena, Huzum Emilian și Tudose M. Alexandrina. O altă zi. In programul culturalsportiv al unității s-a propus să se pregătească o seară de basm care a avut loc pe ziua de 28 noiembrie a. c. In cadrul cercului „Artiștii amatori" se pregătește un scenariu după nuvela „Dumbrava minunată" de M. Sadoveanu. Și în fiecare zi o altă nouă însemnare prinde să se adauge drept mărturie a activității pionierilor. SUSANU ION Șc. de 7 ani — Liești Ieri conac boieresc — azi sanatoriu In apropiere de comuna Vîrlezi, raionul Bujor, pe culmea unui deal, înconjurată de brazi înalți și miei bătrîni, se ridică o clădire impunătoare care se ia parcă la întrecere cu înlățimea brazilor de primprejur. Odinioară, aici, stăpânea unul dintre cei mai mari moșieri de prin părțile acestea — Orleanu. Astăzi însă, acolo unde odinioară forfoteau robii încovoiați sub biciul valahiilor, vin bolnavi să-și îngrijească sănătatea. In anii regimului de democrație populară aici s-a amenajat un sanatoriu — o nouă mărturie a regimului nostru democrat-popular pentru sănătatea oamenilor muncii. Sanatoriul a fost dotat cu o uzină electrică proprie, aparate pentru radioscopie și medicamente necesare. Personalul sanitar acordă atenția cuvenită îngrijirii bolnavilor pentru ca aceștia să-și refacă sănătatea. C. V. NICOLAE !!•!'!••••!•••!*!*SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS* ¥or Gim perdele de protecție In gospodăria colectivă „Alexandru Suvorov“ din comuna Cioiara-Doicești, raionul Călmățui, s-a lucrat de câtva timp la organizarea teritoriului pentru a da posiblitatea exploatării raționale a terenului prin respectarea asolamentului și rotației culturilor. Astfel, conducerea gospodăriei a luat măsuri în vederea înființării perdelelor de protecție. Materialul săditor (200.000 puieți) care via fi plantat pe 12 ha, a fost adus de la pepiniera agrosilvică de la Baldovinești. Puieții au fost stratificați în pămînt pînă vor fi plantați i A4. OCTAV corespondent Filme GALAȚI Popular — Ciclul de filme românești în cadrul „Decadei Culturii“. BRĂILA 11 Iunie Rouge". „Moulin ACIȘUGUIA M. Eminescu — „Maiva“ M. Gorki — „Poetul“ rac. H In scopul unei mai bune asistențe medicale a populației Cu începere de la data de 9 decembrie 1957 orele 8 și în conformitate cu FI. C. M. nr. 1365/957, privind o mai bună organizare a asistentei medicale, Circumscripția I-a, telefon nr 2649 Marinei Nr. 2 cu următorul orar : Luni, miercuri, vineri Marți, joi, sîmbătă Luni, miercuri, vineri Marți, joi, sâmbătă Cuprinzînd următoarele străzi : Ancorei, Apostoleană, Bazinul Nou, Bradului, Carpați, Getăției, Corăbiei, Col. Voloșin, Digului, Delfin, Fabricii, Crzînelor, Gării nr. 8, înfrățirea, Lem- Circumscripția H-a, telefon nr. 26,49, Marinei Nr. 2 cu următorul orar : Luni, miercuri, vineri Marți, joi, sîmbătă Luni, miercuri, vineri Marți, joi, sîmbătă Cuprinzînd următoarele străzi : Ardeleană, Acarilor, Ana Ipătescu, Berbeci, Banului, Cărămidăriei, Cuelor, Depoului, Davilla, Emna, Eliade Rădulescu, Fd. Cătunului, Locomobilei, Metalurgiei, Ing. Moisoiu, Maramureș, Perceptor Circumscripția 11 I-a. telefon nr. 16.86 va funcționa în imobilul din str. Lăpușneanu nr. 4, cu următorul orar : Luni, miercuri, vineri Marți, joi, sîmbătă Luni, miercuri, vineri Marți, joi, sîmbătă Cuprinzînd următoarele străzi : Apolon, Belvedere, Babadag, Brașoveni, Cezar Bolliac, Carol Tomovici, Cernei, Canalului, Crișana, Cantemir, Daciei, Dacului, Decebal, Daciană, Dinogeției, Egalității, Dr. Ruseti pînă la nr. 100, Elicei, Griviței, Gloriei, Ghecet, Hatman Arbore, Izvor, 13 iunie, Independenței, Jupiter, Leului, Muncii Voluntare, Circumscripția IV-a (fost circa X-a), din str. Lăpușneanu nr. 4 cu următorul Luni, miercuri, vineri Marți, joi, sîmbătă Luni, miercuri, vineri Marți, joi, sîmbătă Cuprinzînd următoarele străzi : Aurorei, Aleia Vaia, Aleia Ispas, Aleia Paznicilor, Arhipelag, Armata Poporului, Agriculturii, Armeană, Brîncoveanu Bonaparte, Brăilei, Cristea Nicolae, Conache, Cucului Căldărari, Dunării, Dezrobirilor, Deșteptării, Fulger, Fd. Armata Poporului, Fd. Salubrității, Garibaldi, Grigore Ghica, Instrucției, Lăpușneanu, Lăutari, Morilor spre Dunăre, Morfeu, Minervei, Macedon, Mărășești, Mazepa, Navelor, Circumscripția a V-a, telefon nr. 27.19 nr. 196 cu următorul orar : Luni, miercuri, vineri Marți, joi, sîmbătă Luni, miercuri, vineri Marți, joi, sîmbătă Cuprinzînd următoarele străzi : Ciobanului de la Traian în sus, Cezar de la nr. 22—50 și de la 45—71, Bucovinei de la nr. 2—30 și 1—47, Aleia Baston, Dumitru Chicuș de la nr 126— 164 și de la nr. 105, Dochiei, Donca Simo de la nr. 2—20 și 1—23 D. T. Niculuță, Gh. Coșbuc de la nr. 170—440 Eternității, Libertății de la nr. 26—80, și 1—79, Poșta Veche de la nr. 68— 150 și 87—189, Popa Șapcă de la nr Circumscripția a V-a (fost a IV-a) din strada Traian nr. 196 cu următorul Luni, miercuri, vineri Marți, joi, sîmbătă Luni, miercuri, vineri Marți, joi, sîmbătă Cuprinzînd următoarele străzi: Azilul de Bătrîni, Alexandru cel Bun, Azilul de Copii, Aleia Muncitorilor de la nr. 2—26 și 1—11, Aleia C. F. R, Aleia Constantinescu, Ciobanului, din Bulevardul Republicii pînă în Traian, Fiorilor Beld,man de la nr. 2—120 și 9— 177, Bravilor de la nr. 2—16 și 1—17, Bolintineanu, Bourului, Bulevardul Republicii, Cartierul Brateș de la nr. 2—28 și 1—25, Cezar de la nr. 2—20 și 1—43, Carnabel de la nr. 58—94 și 53—79, Cartierul Pavel de la nr. 2—24 și 1—25. Dobrogei, Elena Cuza, Frigatoriu, Gerului, Grădina Veche de la nr. 58—118 și 21 — 125, Luceafărului, Miron Costin, Mihail Circumscripția a VII a (fost a VI-a) Policlinicii de Copii din strada 6 Maișuni, miercuri, vineri Marți, joi, sîmbătă Luni, miercuri, vineri Marți, joi, sîmbătă Cuprinzînd următoarele străzi: 8—12 pentru consultații adulți 14—18 pentru consultații adullți 8—12 pentru consultații copii 14—18 pentru consultații copii Mircea cel Bătrîn, Măcin, Ortodoxă, Lugoj, Plevnei, Presei, Pasajul Escuila, Pasajul Mercur, Prahovei, Razei, Reconstrucției, Sf. Gheorghe, Sf. Dumitru, Sf. Apostoli, Sculpturii, Spaniolă, Șiretului, Sindicatelor, Tării, Trei Stele, Vadul Comisiunei, Vidra, Vasile Lupu, Vasile Roaită, Vămii, Vadul Sacalelor, telefon nr. 16.86 va funcționa în localul orar : 8—12 pentru consultații adulți 14—18 pentru consultații l adulți 8—12 pentru consultații copii 14—18 pentru consultații copii Negro Ponte, Pasajul Berzei, Pasajul Lirei, Piața Căzărmii, Partizanilor, Pasajul Economiei, Petru Rareș, Pădurii, Pasajul Junimei, Rîpei, Romînă spre Dunăre, Roșiori, Sava Petrei, Laturn Sf. Vineri, Șoimului, Romulus, Trei Erarhi, Trompetei, Țintei, Sf. Nie. Viitorului, Vd. Căzărmii-Circumscripțiile I, II, III, IV (fost a X-a) sunt subordonate Policlinicii nr. 2 cu sediul în str. 13 iunie (fost Portului), va funcționa în localul din str. Traian 8—12 pentru consultații adulți 14—18 pentru consultații adulți 8—12 pentru consultații copii 14—18 pentru consultații copii 2—196 și 1 —167, Războieni de la nr. 54—184 și 71—241, Radu Negru de la nr. 26—40 și 3—21, Revoluției de la nr. 2—64 și 1—67, Steier, Traian de la nr. 136—260 și 89—265, Transilvaniei, Tractoriștilor, T. A. R. S (Coșbuc), Unirii, Vultur de la nr. 44—68 și 37—65, Zefirului de la nr. 2—24 și 1—7, Piața 11 limfe de la nr. 7—23, Lt. Ghenea, Prelungirea Traian, telefon nr. 27.19 va funcționa in localul orar: 14—18 pt. consultații adulți 8—12 pt. consultații adulți. 14—18 pt. consultații copii 8—12 pt. consultații copii: Sturza, Aleia Mimoza, Aleia Mică, Meseriașilor, Picturii, Piața 11 Iunie, de la nr. 1—5 și 21—59, Pușchin (Mihai Bravu) de la nr. 34—48 și 19—55, Republicii de la nr. 150—174 și 113— 131, Radu Negru de la nr. 2—26, Soarelui, Șarpelui de la nr. 2—20 și 1—11, Sf. Maria Mică de la nr. 2—36 și 1—19, Stemei de la nr. 2—38 și 1—33, Aleia Ștefan Sandu, Tudor Vladimirescu, Vasile Alecsandri de la nr. 2—24 și 1— 41, Vultur de la nr. 2—44 și 1—35, Brateș, Cartierul Muncii C. F. R., Rozelor, telefon 10,93, va funcționa în localul tip nr. 8 cu următorul orar: 8—12 pt. consultații adulți 14—18 pt. consultații adulți. 14—18 pt consultații copii 8—12 pt. consultații copii-Aleia Albaniei, Aleia Crivăț, Aleia Florilor, Aleia Constandache, Aleia Vasiliu, Alexandru Cuza de la nr. 46—70 și 35—77, Beldiman de la nr. 1—27 și 2—26, Dobrogeanu Gherea, Dumitru Chicuș de la nr. 1—103 și 2—124, Carnabe de la nr. 2—53 și 1—51, Dr. Nicolini, Grădina Veche de la nr. 2—56 și 1 —19, Coșbuc de la nr. 147—168, Libertății de la nr. 2—24, Pușchin (Mihai Bravu) de la nr. 2—34 și 1 —17, Mineralelor, Nicolae Bălcescu de la nr. 72—118 și de la nr. 57—107, Ostrovschi, Olga Bancic, Poșta Veche, de la nr. 12—66 și de la nr. 11—85, Romina de la nr. 1 — 121 și 2—22, Războieni de la nr. 2—52 și 1—69, Republicii de la nr. 1—55, Revoluției de la nr. 66—82, 6 Martie, Piața Cerealelor, Piața Victoriei, Traian de la nr. 60—134 și 9—87, Vegetalelor, Dr. Serfiozi, Vîșinschi. ( va urma) pe raza orașului Galați se stabilește următorul program de activitate a circumscripțiilor sanitare și a medicilor specialiști din policlinică : va funcționa în imobilul situat în str. 8—12 pentru consultații adulți 14—18 pentru consultații adulți 8—12 pentru consultații copii 14—18 pentru consultații copii mari, Magaziilor, Marinei, Mahalaua Brateș, Nordului, Pescari, Șalupei, Vaporului, Vezuviului de la nr. 97, va funcționa în imobilul situat în str. 14—18 pentru consultații adulți 8—12 pentru consultații adulți 14—18 pentru consultații copii 8—12 pentru consultații copii Gheorghiu, Păcii, Răsăritului, Dr. Rusei de la nr. 86—111. Filimon Sîrbu, Rezistenței, Temișană, Trotuș, Tisa, Voloșin de la nr. 1—55 Vezuviului de la nr. 1—97, Vulcan, Vadul Cărăbuș. CRESCĂTORI DE ANIMALE! In sprijinul acțiunii de îmbunătățire a raselor de animale, Oficiul Regional de Achiziții și Contractări de Animale (O.R.A.C.A.), anunță gospodăriile agricole de Stat, gospodăriile anexe, instituțiile și organizațiile economice de stat și cooperatiste, gospodăriile agricole individuale mici și mijlocii, că pot primi în limita disponibilului existent în bazele O.R.A.C.A., tineret bovin, bun pentru reproducție și muncă și oi cu lînă fină și semifină, predînd în schimb imediat orice animale admise la sacrificare cu excepția cailor. Schimbul oilor se face kilogram la kilogram și de aceiași calitate. Schimbul celorlalte specii de animale (tineret bovin bun de reproducție și muncă, vaci gestante, etc.), se va face la echivalențe de greutate și calitate, prevăzute în H. C. M. nr. 1505/955 în condiții avantajoase. La efectuarea schimbului producătorii pot primi un număr mai mare de animale față de numărul animalelor predate. Producători, crescători de animale PENTRU EFECTUAREA SCHIMBULUI ADRESAȚI-VA LA SEDIUL OFICIILOR RAIONALE DE ACHIZIȚII ȘI CONTRACTĂRI DE ANIMALE (O.R.A.C.A.). PENTRU OPERAȚIUNILE DE SCHIMB, NU SE PERCEP IMPOZITE SAU TAXE.