Viața Nouă, ianuarie-martie 1963 (Anul 19, nr. 5623-5698)

1963-01-03 / nr. 5623

■? f l Érűkfap! éin íeeTe farilé, unTfEvoú Organ al Comitetului regional PM și al Sfatului popular regional Galați ANDI XIX. Nr. 5623 JOI 3 IANUARIE 1963 4 PAGINI - 20 BANI GUVINTAREA TOVARĂȘULUI GHEOE GHEORGHIU-DEJ ROSTITĂ ȘI POSTURILE DE RADIO ȘI TELEVIZIUNE CU PRILEJUL ANULUI NOU Dragi , tovarăși și prieteni, Cetățeni ai Republicii Populare Române, Intîmpinăm într-o atmosferă sărbătorească, cu voie tină și încredere în viitor, anul 1963, an nou de muncă cretoare pentru înflorirea patriei, pentru prosperitatea tuturor făuritorilor de bunuri materiale și spirituale — oamenii muncii, care îmbogățesc și înfrumusețează an de an Republica noastră. A 15-a aniversare a proclamării Republicii Populare Romîne a prilejuit un însuflețitor bilanț al realizărilor obținute de poporul român. In aceste realizări este întruchipată munca fiecăruia dintre noi, muncitori, țărani, intelectuali, activiști de partid și de stat. Pe întreg întinsul țării, în uzine, pe șantiere, în gospodării colective și de stat, în instituții de știință, învățămînt și cultură domnește o atmosferă de muncă plină de avînt, fiecare își aduce contribuția la opera comună de făurire a vieții noi, socialiste. Anul de care ne despărțim a dat rod bogat în înfăptuirea mărețelor obiective stabilite de partidul nostru în domeniul sporirii producției industriale, al dezvoltării și întăririi agriculturii socialiste, în transporturi și construcții, în ridicarea continuă a nivelului de trai material și cultural al poporului. Prevederile planului de stat pe 1962 au fost îndeplinite și depășite, creîndu-se astfel o bază trainică pentru noi victorii ale construcției socialiste în anul care vine. Imaginea țării noastre este o mărturie strălucită a justeței politicii partidului, călăuză încercată și clarvăzătoare a poporului. Anul care s-a scurs a fost încă un an de luptă pentru apărarea păcii — bunul cel mai scump tuturor oamenilor de pe pămînt, un an al întăririi forțelor socialismului, păcii și progresului, a forțelor care luptă pentru coexistența pașnică între toate statele, pentru libertatea și independența popoarelor, întregul mers al istoriei ne arată că, în ciuda tuturor piedicilor, aceste forțe cresc mereu, că lor le aparține viitorul. Intîmpinînd Anul Nou în mijlocul familiilor, prietenilor și tovarășilor de muncă, ne exprimăm cu toții dorința caldă ca în anul care vine pacea între popoare să fie consolidată, omenirea să-și poată consacra toate forțele muncii pașnice, creatoare, pentru făurirea unei vieți de belșug și bunăstare. Dragi tovarăși. Cu prilejul Anului Nou, Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Român, Consiliul de Stat și guvernul Republicii Populare Romîne, adresează întregului nostru popor calde felicitări. Urăm muncitorilor și muncitoarelor din industria noastră socialistă să lucreze cu spor pentru îndeplinirea sarcinilor de plan, să dea țării produse tot mai multe și mai bune, țărănimii colectiviste, lucrătorilor din gospodăriile de stat și stațiunile de mașini și tractoare — să asigure prin munca lor harnică o recoltă îmbelșugată , tinerilor și tinerelor din uzine și de pe ogoare — să-și consacre tot entuziasmul și elanul lor pentru a aduce din plin contribuția la avîntul economiei socialiste, tineretului studios — să muncească cu sîrguință pentru a-și însuși tezaurul de cunoștințe pe care i le pune la indemînă școala pentru a fi ci mai de folos patriei. Vă dorim tuturor succese în munca voastră plină de abnegație, sănătate și fericire dumneavoastră și celor ce vă sînt dragi ! Să ridicăm paharul pentru poporul nostru muncitor, pentru patria noastră dragă, pentru viitorul ei luminos, ■pentru pace, prietenie și colaborare între toate popoarele ! Vă urăm La mulți ani, iubiți tovarăși și prieteni ! Primirea la Consiliul de Stat a șefilor misiunilor diplomatice din R. P. Romina Președintele Consiliului de Stat al R.P. Romîne, Gheorghe Gheorghiu- Dej,siliului împreună cu președintele Conde Miniștri, Ion Gheorghe Maurer, președintele Marii Adunări Naționale, Ștefan Voitec, ministrul afacerilor externe, Corneliu Mănescu, și secretarul Consiliului de Stat, Grigore Geamănu, au primit luni la amiază la Palatul Consiliului de Stat pe șefii misiunilor diplomatice acreditați în R P. Romînă. Au prezentat felicitări președintelui Consiliului de Stat, Gheorghe Gheorghiu-Dej, și urări de prosperitate poporului român, cu ocazia celei de-a 13-a aniversări a proclamării Republicii Populare Romîne și cu prilejul Anu.lui Nou, ambasadorii: R. P. Polone — Janusz Zamkowicz, decanul corpului diplomatic, R. D. Germane — Wilhelm Bick, R. P. Chineze — Liu Gienguo, R.P.F. Iugoslavia — Arso Milatovici, R. P. Bulgaria — Ivan Kinov, R. S. Cehoslovace — Jaroslav Sykorn, Uniunii Sovietice — I. K. Jegalin, R. P. Albania, Răpi Gjermenî, Indoneziei — Sukhsno, Cubei — Manuel Yepe Menendez, Indiei — Mohan Prakash Mathur, Ghanei — Emmanuel Kodjoe Dadzie, R. P. Ungare — Jenő Kuti, R. D. Vietnam — Dinh Van Duc, R.P.D. Coreene — Giăn Du Iloan; miniștrii Italiei — dr. Alberto Paved Pomana, Franței — Pierre Paul Bouffanais, Izraelului — Katrei Salmon, Elveției — Emile Bisang, Marii Britanii -- James Dalton Murray, Braziliei — Carlos Jacyntho de Barros, Belgiei — Honoré Cambier; însărcinatul cu afaceri al Finlandei— V. Vese Hiekkanen ; însărcinații cu afaceri ad-interim ai Suediei — Grof Landenius, Danemarcei — W. Winther Schmidt, Argentinei — E. J. B. Chaillon, Uruguay—Jose Pedro Bastarrica, Republicii Arabe Unite — Atila Mahmoud Attia, Greciei — Euripide Kcrkinos, Austriei — Franz Irbinger, Statelor Unite ale Americii — John P. Shaw, Turciei — Cahit Ozean, precum și atașatul comercial al Ambasadei R. P. Mongole, Esenin Nyama. Președintele Consiliului de Stat, Gheorghe Gheorghiu:Dej, împreună cu președintele Consiliului de Miniștri, Ion Gheorghe Maurer, și ceilalți conducători de stat prezenți, au mulțumit șefilor misiunilor diplomatice pentru felicitările și urările făcute și le au adresat urări de prietenie, prosperitate și pace. (Agerpres) Citiți în pag.a 4-a — Răspunsurile lui N. S. Hrușciov la întrebările ziarului „Daily Express“ — Mesajul de Anul Nou adresat poporului sovietic de C.C. al P.C.U.S.. Prezidiul Sovietului Suprem și Consiliului de Miniștri al U R. S. S. — ANGLIA : Ecoul interviului lui N. S. Hrușciov. — J. GOULART : „Brazilienii își leagă noi speranțe de anul care începe“. — Scurte știri externe. OȚEL 1963 Pină la miezul ultimei nopți a anului 1962 mai erau aproape două ore. Pe stradă trecătorii mergeau grăbiți, îndreptîndu-se spre rasă. Unii dintre ei se grăbeau însă nu spre casă ci spre locul de muncă. Erau oțelarii care în îitz au dat peste plan 1000 i*re oțel lichid. Lor le revenea cinstea de a da primele cantități de produse în anul 1963. La cuptoarele electrice ale oțelăriei Uzinei de utilaj greu „Progresul“ e mare animație. Brigada condusă de Gh. Baltă a elaborat ultima șarjă pe anul 1962, iar acum se pregătește să dea în primire brigăzii condusă de maistrul Avramescu. In fața cuptorului comunistul Stancu Magda împreună cu Gheorghe Oprișan urmăresc flăcările roșii-albăstrii. Comuniștii Adelu Niță și Radu Vasile sunt și ei la posturile lor urmărind fierberea metalului în cuptor. Sunetul sirenelor care vestesc sosirea noului an a pătruns pînă la cuptor: pentru o clipă luminile din sală s-au stins ca apoi să se aprindă din nou. Anul 1963 i-a găsit pe acești harnici oțelari la locurile de muncă. Oțelarii își string veseli mîinile urîndu-și „La mulți ani" . Laborantul le aduce o veste plăcută: analizele făcute arată : Compoziția chimică a aliajelor este corespunzătoare. La comanda maistrului Avramescu macaraua se apropie de cuptor, încă o scurtă comandă și la numai o oră și 50 de minute după sosirea noului an este declanșată bascularea cuptorului elaborîndu-se prima șarjă pe anul 1963, TELEGRAME Tovarășului GHEORGHE GHEORGHIG-DEJ Prim-secretar al C.C. al P.M.R., președintele Consiliului de Stat al R. P. Române Tovarășului ION GHEORGHE MAGREA Președintele Consiliului de Miniștri al R. P. Române ■ n . , „ . BUCUREȘTI Dragi tovarăși, .... v r. Comitetul Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, Prezidiul Sovietului Suprem al U.R.S.S., Consiliul de Miniștri al U.R.S.S. și întregul popor sovietic vă transmit dv. și întregului popor romîn trate felicitări cordiale și cele mai bune urări cu ocazia Anului Nou. Pentru oamenii muncii romîni ajunul anului 1963 a coincis cu remarcabila dată — împlinirea a 15 ani de la abolirea monarhiei și proclamarea Romîniei republică populară, care a însemnat constituirea primului stat al muncitorilor și țăranilor din istoria poporului român. Ca rezultat al muncii pline de abnegație a poporului român, sub conducerea partidului muncitoresc, socialismul a obținut în Republica Populară Romînă victorii hotărîtoare în toate ramurile economiei naționale. Aceste victorii constituie un nou pas pe drumul înfăptuirii sarcinilor trasate de cel de-al III-lea Congres al Partidului Muncitoresc Romîn pentru desăvîrșirea construcției socialiste în R. P. Romînă. Poporul sovietic urează din toată inima poporului român ca în noul an să obțină succese continue în muncă, în construcția socialistă și în lupta nobilă pentru triumful cauzei păcii și prieteniei între popoare. Suntem ferm încredințați că noul an va însemna o dezvoltare și întărire continuă a prieteniei frățești de nezdruncinat și lărgirea colaborării multilaterale între popoarele noastre și toate popoarele familiei frățești a țărilor socialiste, va însemna noi victorii ale forțelor păcii asupra forțelor agresiunii și războiului. Tovarășului N. S. HRUȘCIOV Prim-secretar al C.C. al P.C.U.S. Președintele Consiliului de Miniștri al Uniunii Sovietice Tovarășului L. I. BRE]NEV Președintele Prezidiului Sovietului Suprem al Uniunii Sovietice Dragi tovarăși, MOSCOVA In numele Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Romín, Consiliului de Stat, Consiliului de A Miniștri al Republicii Populare Romîne, al întregului popor romín și al nostru personal, vă transmitem dv., și prin dv. poporului frate sovietic cele mai calde felicitări cu prilejul Anului Nou. Poporul nostru se bucură sincer de realizările remarcabile obținute de poporul sovietic, în anul care a trecut, sub conducerea înțeleaptă a partidului său comunist, în toate domeniile construcției comunismului și acordă o înaltă prețuire luptei neobosite a C.C. al P.C.U.S. și a guvernului sovietic, în frunte cu N. S. Hrușciov, pentru preîntîmpinarea unui nou război mondial, pentru instaurarea unei păci trainice în lume. Sîntem convinși că în anul care vine relațiile de strîinsă prietenie și colaborare frățeasca dintre țările și popoarele noastre se vor dezvolta continuu spre binele marii comunități socialiste, al cauzei păcii și comunismului. Vă trimitem, dragi tovarăși, dv. și poporului sovietic cele mai bune urări de sănătate și fericire, de noi succese în înfăptuirea mărețelor obiective trasate de istoricul Congres al XXII-lea al P.C.U.S. GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ Prim-secretar al C.C. al P.M.R. Președintele Consiliului de Stat al R. P. Române ION GHEORGHE MAURER Președintele Consiliului de Miniștri al R. P. Romîne N. S. HRUȘCIOV Prim-secretar al C.C. al P.C.U.S. Președintele Consiliului de Miniștri al U.R.S.S. Moscova, Kremlin 30 Decembrie 1962. L. S. BREJNEV Președintele Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S. DECRET pentru stabilirea datei alegerii deputaților în sfaturile populare ale orașelor raionale și ale comunelor în baza art. 52 din Constituția Republicii Populare Romîne și a art. 69 din Decretul nr. 391/1955 cu privirre la alegerea deputaților în sfaturile populare. Consiliul de Stat al Republicii Populare Romîne decretează: Art. Unic. Alegerile de deputați pentru sfaturile populare ale orașelor raionale și ale comunelor vor avea loc la data de 3 martie 1963. Constituirea sfaturilor populare noi alese se va face după data de 5 martie 1963. Președintele Consiliului de Stat, GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ DECRET pentru stabilirea datei alegerii unui deputat în Marea Adunare Națională In vederea alegerii unui deputat pentru Marea Adunare Națională, în locul lamas vacant din circumscripția electorală Hațeg, regiunea Hunedoara. Consiliul de Stat al Republicii Populare Romîne decretează: Art. Unic. Alegerea unui deputat pentru Marea Adunare Națională, în circumscripția electorală Hațeg, regiunea Hunedoara, va avea loc la data de 3 martie 1963. Președintele Consiliului de Stat, GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ Amnistieri și grațieri de pedepse Cu prilejul celei de a 15-a aniversări a Republicii Populare Române, Consiliul de Stat a emis un decret privind amnistierea infracțiunilor silvice și grațierea unor pedepse. Potrivit prevederilor decretului se amnistiază infracțiunile prevăzute și sancționate de Codul silvic și se sting toate drepturile privind valoarea materialelor, despăgubirile civile și cheltuielile penale, în măsura în care nu au fost încasate. Se grațiaza în întregime pedepsele privative de libertate pentru infracțiunile neintenționate inclusiv cele prin care s-a pricinuit avutului obștesc o pagubă pînă la 50.000 lei. Dacă valoarea pagubei este mai mare de 50.000 lei, pedepsele se reduc la jumătate. Pedepsele privative de libertate pînă la 2 ani inclusiv pentru infracțiuni intenționate se grațiază in întregime. Totodată se reduc cu jumătate pedepsele între 2—5 ani inclusiv, cu 1/3 cele între 5—10 ani inclusiv și cu 1/4 cele între 10—25 ani inclusiv. De asemenea se grațiază în întregime pedepsele cu amendă. In cauzele aflate în curs de urmărire penală sau de judecată procesul penal continuă, iar grațierea se va face după pronunțarea pedepsei. Nu beneficiază de grațiere cei ce au încercat sau săvîrșit infracțiuni care periclitează securitatea statului,, omor intenționat, infracțiuni intenționate prin care s-a pricinuit o pagubă avutului obștesc, dare și luare de mită, incendiu intenționat, neglijentă în serviciu care a avut ca uz (continuare în pag. a IV-a) ■ ——»00=» .. Dincolo de magnetul luminos al tuburilor fluorescente, un noul complex comercial din cartierul Țiglina, cu ghirlande multicolore, lingă crengile verzi ale pomului de iarnă frumos împodobit cu daruri, ciocnind paharele cu vin deasupra meselor încărcate cu mîncăruri delicioase, dansînd în pași vioi în ritmul sprinten al melodiilor cîntate de orchestră, constructorii Combinatului siderurgic, alături de constructorii de locuințe de la ICOR, IPROMET și IPELST au întimpinat Anul Nou cu voie bună și cu o explozie de entuziasm. Anul 1962, de la care aveau să-și ia rămas bun peste câteva ore a însemnat pentru harnicii constructori de pe șantierul marelui combinat un drum presărat cu bucuria muncii împlinite, cu succese (liniele mai frumoase, rod al strădaniei lor, al muncii avînt-ite desfășurată sub îndrumarea organelor și organizațiilor de partid. In pragul dintre ani la ora zeroi) constructorii, inginerii și tehnicienii,toți cei care au petrecut revelionul în modernul complex comercial au ascultat cuvîntarea rostită de tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej, la posturile de radio cu prilejul Anului Nou. Cuvîntul său a fost salutat cu aplauze vii și orale puternice. Printre cei prezenți la sărbătoarea revelionului i-are întîlnit pe fruntașii în producție Constantin Drăghici, fierar betonist, Gheorghe Surlacu dulgher, pe maistrul mecanic Constantin Manea care a venit cu întreaga brigadă, Hrisi, Gheorghe Ungureanu Rădulescu șofer, sudor, Nicolae Tătaru lăcătuș, Ion Vinereaniu instalator, proiectantul Gheorghe Amantei, excavatoriști, zidari, electricieni și alții. Pe mozaicul proaspăt turnat perechile de dansatori alunecau ușor ii viitoarea valsului sau a tangoului învăluiți în lumina lăptoasă a neonului. Printre cei care dansau am văzut mulți dintre eroii reportajelor noastre, fruntașii în producție, Nicolae Mădularu sudor, Vasile Puschina iut D. BOURCEANU REVELION 1963 Printre constructorii combinatului Mesaj de pe cargouri Ca un mesaj de pe cargourile de 4.500 tone, care străbat mările și oceanele lumii a sunat toastul primului secretar al Comitetului orășenesc de partid Galați, Aurel Botezatu, la revelionul constructorilor de nave gălățeni. — „...Cargourile construite de voi, dragi navaliști cutreieră mările și oceanele lumii. Făclia luminii, fericirii, a păcii între popoare este purtată astăzi în cele mai îndepărtate țări ale lumii de vasele trainice și moderne care sînt rod al muncii voastre... Drumul parcurs pînă la acest sfîrșit de an de colectivul S.N.G. nu a fost desigur ușor, de aceea poate și satisfacția succeselor este elit de mare... Pășim într-un nou an, 1963, în care, sîntem siguri că folosind din plin experiența acumulată roadele muncii noastre vor fi mai mari. Garanție marilor înfăptuiri stă elanul vostru creator și grija părintească a partidului nostru. Să ridicăm paharul pentru succesele de viitor, pentru fericirea familiilor noastre, a întregului nostru popor. La mulți ani, tovarăși" ! A ridicat paharul priceputul rucist Mihai Sopronie ca și harnicul tîmplar Petrache Dobre. Au ciocnit pentru spor în muncă și fericirea de viitor constructorul de nave Ion Bunulescu, maistrul Costică Ghebț, inginerul F. Paloșeanu și toți harnicii constructori de nave, pe a căror fețe citeai bucuria dar și hotărîrea pentru ca navele, de mare tonaj, pe care le vor construi, să poată rivaliza, din toate punctele de vedere, cu cele mai moderne havs din lume. Muzica, dansul, veselia au umplut inimile navaliștilor de voie bună, de mulțumire la frumoasa sărbătorire a revelionului. GH. A. Solemnitatea înmînării unor ordine ale R. P. Romîne La Palatul Marii Adunări Naționale a R. P. Romîne a avut loc, luni dimineață, solemnitatea înmînării unor ordine ale R. P. Romîne. La solemnitate au participat tovarășii Ștefan Voitec și Avram Bunaciu, vicepreședinți ai Consiliului de Stat, Anton Breitenhofer, membru al Consiliului de Stat. Pentru merite deosebite în instaurarea și consolidarea regimului democrat-popular au fost conferite „Ordinul Muncii“, clasele III-a, și Ordinul „Steaua a II-a și a Republicii Populare Romîne“, clasele a IV-a și a V-a, unui număr de 505 activiști de partid, de stat și ai organizațiilor obștești, fruntași în muncă, oameni de știință și cultură. Tovarășii Ștefan Voitec și Avram Bunaciu au felicitat călduros pe cei decorați în numele C.C. al P.M.R., al Consiliului de Stat și al guvernului, al tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej personal și le-au urat noi succese în activitatea viitoare. In numele celor distinși au mulțumit tovarășii Ștefan Duciuman și Gheorghe Olteanu. Prin același decret al Consiliului de Stat au mai fost conferite ordine unui număr de 2.136 tovarăși din întreaga țară. (Agerpres) ------ -----------------====■' T2»»=========---------------- TELEGRAMĂ Excelenfei Sale Domnului dr. OS VALDO DORT IC OS TORRADO Președintele Republicii Cuba Excelenței Sale Domnului Comandant dr. FIDEL CASTRO RUZ Primul ministru al Guvernului Revolutionar al Republicii Cuba HAVANA Li numele Consiliului de Stat al Republicii Populare Romîne, al guvernului și al poporului român, ca și in numele nostru personal, vă transmitem dumneavoastră și prin dumneavoastră eroicului popor cuban și guvernului revoluționar în frunte cu eminentul conducător al poporului urban Fidel Castro cordiale felicitări cu prilejul celei de-a patra aniversări a victoriei revoluției cubane. Cu deosebită satisfacție constatăm că prietenia trainică și relațiile de colaborare dintre Republica Populară Romînă și întăresc neîncetat și se dezvoltă în interesul comun al Republica Cubane ambelor noastre țări și al cauzei păcii între popoare. Exprimînd calda simpatie și solidaritate frățească a poporului român cu lupta poporului cuban care își apără cu curaj independența și cuceririle sale revoluționare împotriva amenințărilor imperialiste, vă urăm, dumneavoastră și întregului popor culan noi succese în construirea unei vieți socialiste, prospere în patria dumneavoastră. GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ ION GHEORGHE MAURER Președintele Consiliului de Stat Președintele Consiliului de Miniștri al R. P. Române al R. P. Romîne In jurul meselor încărcate cu bucate Conform tradiției, membrii gospodăriei agricole colective „Drumul lui Lenin" din Ianca, raionul Făurei, au petrecut și în acest an revelionul împreună. In sala școlii de mecanici agricoli, ca și în spațioasa încăpere a căminului cultural, și-au dat întîlnire sute de colectiviști pentru a sărbători sosirea Anului Nou. Sînt aici Neculai Vasile și Vlad Neculai, șefi de fermă la taurine, Gogu N. Rada, îngrijitoare de păsări, Stan Bercea, brigadier de cîmp, Radu Stratulat, Gigi Mălaia și mulți alți colectiviști fruntași, prin a căror hărnicie, alături de cea a tractoriștilor, gospodăria colectivă a reușit să realizeze în anul încheiat un venit bănesc de 5.275.000 lei și să sporească valoarea fondului de bază la 4.600.000 lei. Colectiviștii sunt bucuroși că anul care a trecut a fost plin de rodnicie, că gospodăria lor se află printre unitățile fruntașe din raion. Veselia cuprinde pe toți cei adunați în jurul meselor încărcate cu bucate și vinuri alese, din producție proprie. La căminul cultural unde s-au adunat în majoritate colectiviști tineri, taraful ciulă parcă mai cu foc, încet, încet, acele ceasornicului sat apropie de ora 24. Iar cînd crainicul postului de radio a adresat tradiționala urare . La mulți ani, tovarăși, colectiviștii din Ianca prezenți la sărbătorirea revelionului, s-au îmbrățișat cu emoție urîndu-și noi succese în anul în care au intrat. Fătu Șocariceanu, președintele gospodăriei colective i-a felicitat pe colectiviștii fruntași pentru realizările deosebite obținute în creșterea producției agricole. S-au ciocnit pahare pline cu „Fetească“, pentru Melu Popescu, îngrijitor la vaci, de curînd promovat în funcția de brigadier, pentru mulgătorii Vasile Neculai și Marin Pîrlog, pentru Radu și Tudor Stratulat și toți ceilalți care au pus umărul cu nădejde la muncă în gospodărie. La trecerea hotarului dintre vechiul și noul an, colectiviștii din Ianca au toastat, de asemenea, pentru dobîndirea de rezultate și mai bune în viitor, pentru îndeplinirea și depășirea planului de producție pe 1963, care prevede realizarea unui venit bănesc de peste 7.000.000 lei și creșterea fondului de bază cu un milion. I. GH. GEN UȘA