Viața Nouă, iulie-septembrie 1963 (Anul 19, nr. 5775-5851)

1963-09-10 / nr. 5834

SPORT ■ SPORT ■ SPORT ■ SPORT ■ SPORT O victorie a voinței și puterii de luptă Siderurgistul ( U T.A. 2000) încă o echipă, ba chiar una cu vechi state de serviciu în categoria A de fotbal a țării, a fost silită să plece steagul la Galați, să părăsească terenul învinsă . Siderurgistul, confirmînd așteptările spectatorilor gălățeni, a întrecut, în cea de-a 3-a etapă a campionatului categoriei A de fotbal, pe U. T. Arad cu scorul de 2—0 (1-0). Recunoscută ca o echipă care practica un fotbal spectaculos, cu jucători talentați și rutinați (Coman, Capaș, Neamțu, Floruț, Țiflea, Semeș) formația textiliștilor arădeni se anunța un adversar extrem de puternic pentru tînăra formație galățeană. Și iată că în pofida acestor calități și a ultimelor performanțe obținute (victoria în fața Petrolului și jocul U.T.A. a fost întrecută bun cu Rapid) la Galați și încă destul de clar. Cărui fapt se datorește victoria echipei gazdă ? Textiliștii fost întrecuți la capitolele arădeni au voință și putere de luptă, aceasta este concluzia care se desprinde după meciul de duminică. Componenții formației Siderurgistul deși au jucat tehnic, mai slab Ca la Constanța, cu „Farul“, totuși au dorit din inimă victoria și au luptat pentru ea. Ei au practicat pentru aceasta un joc simplu dar cu se poate de eficace, dovadă golurile înscrise și celelalte ocazii ratate, au fost primii la minge atunci cînd au atacat și atunci cînd au fost în apărare, și-au impus într-un cuvînt jocul. Siderurgistul a lăsat să se întrevadă că va obține victoria, încă de la începutul partidei. Din primele minute a atacat curajos, a șutat periculos la poartă. S-a remarcat în acest timp, ca de altfel de-a lungul întregii partide, tînărul inter Negrea. La una din acțiunile sale mingea a șters bara transversală a porții. Și totuși golul așteptat avea să fie înscris în min. 39. După ce Tomeș (U.T.A.) ratează două mari ocazii favorabile de a înscrie șutind odată pe lingă bară (cînd se afla singur cu Cîmpeanu) și a doua oară în bară, gălățenii inițiază noi atacuri. O minge trimisă din apărare îl găsește pe Negrea, un dribling scurt, o pasă în careu la A Militaru care șutează imparabil și scorul devine 1—0. Odată scorul deschis gălățenii devin vioara întîi în această partidă și supun unui asediu prelungit poarta apărată de Coman, care nu va scădea din intensitate decât după înscrierea celui de al doilea gol. Doar două minute au trecut din repriza a doua (min. 47) și scorul se modifică. Schimbul de mingi Dragomir Negrea îl pune în poziție favorabilă pe David care cu un șut puternic, sub bară, înscrie. Scor: 2—0 pentru Siderurgistul. U.T.A. nu se mulțumește cu rolul de echipă învinsă și atacă destul de periculos. Apărarea Siderurgistului joacă însă aproape fără greșeală. Chiar și atunci cînd e depășită, Hulea și Tomescu scot goluri ca și tăcute de pe linia porții. E rîndul gălățenilor mai apoi să rateze prin Amilitaru, Dragomir și Agatei C. (care trebuie să dea dovadă de mai mult spirit colectiv), și astfel partida, ia sfirșit cu scorul de 2—0 în favoarea gazdelor. Fără a scădea nimic din meritele învingătorilor, așa după cum o afirma însăși antrenorii formației arădene, U.T.A. s-a comportat mai slab ca în partidele anterioare. Atacanții nu s-au înțeles, iar din rîndul lor, Tomes, căruia se pare că i s-a încredințat rolul de realizator, a ratat mult. Așadar Siderurgistul a obținut o nouă victorie. Merite pentru obținerea ei revin întregii formații dar în special lui Lupea, Negrea, David, Hulea și Tomescu. Lupea, un adevărat stoper măturător, n-a lăsat să treacă nici o minge scăpată de ceilalți apărători.In această etapă spre surprinderea noastră mai slab s-au comportat Dragomir și Militarii. Primul și-a asumat prea mult rolul de trăgător pe poartă, de la distanță și a șutat mult prea imprecis, a ținut mult balonul, frînînd jocul. Al doilea, deși a înscris un gol, din numeroasele curse pe extremă a centrat defectuos și a pasat imprecis, in picioarele adversarului. Considerăm că acestea sunt lipsuri de moment și care se vor lichida printr-o muncă asiduă, conștiincioasă, la antrenamente. Tot la antrenamente în vederea asigurării unor noi succese de prestigiu în viitor e necesar să se insiste asupra menținerii unui ritm de joc constant (echipa în toate cele 3 partide a prezentat căderi inexplicabile pe parcurs sau s-a angrenat în jocul lent al adversarului) cît și asupra îmbunătățirii atacului la om al celor doi fundași care nu de puține ori, jucind rigid, au fost depășiți de adversari recurgînd la faulte nejustificate uneori de altfel. Meciul dintre Siderurgistul și U.T.A. a fost arbitrat competent și autoritar de Constantin Geană (Brașov) a cărui sarcină a fost ușurată și de comportarea sportivă a tuturor fotbaliștilor. Au jucat formațiile: U.T.A. Coman — Pecican, Capaș, Neamțu — Comisar, Mercaș — Chivu, Tomeș, Țirlea, Floruț, Farkaș (Reșcuca), Siderurgistul: Cîmpeanu — Tomescu, Hulea, Voicu — Lupea, Gherghina — Militaru, Dragomir, R. Amatei (C. Matei), Negrea, David, GH. TEODORESCU tei IN FOTOGRAFIA DE SUS : AVAC (Siderurgistul Galați) realizează un șpagat demn de invidiat de un mare acrobat dar... mingea va trece pe lingă bară. CATEGORIA C Metalosport Galați — Chimia Onești 1—1 (1—0) In cadrul cuplajului de duminică, de pe stadionul Dunărea din Galați, echipa de categoria C Metalosport Galați a jucat în deschidere cu Chimia Onești. Meciul în general nu s-a ridicat la un nivel acceptabil. Formația locală a constituit pe bună dreptate o decepție deoarece a practicat un joc de uzură și lipsit de eficacitate. Acest lucru s-a remarcat îndeosebi după minutul 18 cînd gălățeanul Lungu Dan a deschis scorul (1—0). In minutul 59 oaspeții au egalat prin Antal C, realizîndu-se astfel scorul de ] — 1, scor cu care s-a terminat și partida. In ceea ce privește echipa oaspete, au meritat rezultatul de egalitate. A jucat bine în apărare cit și în atac. ■k Celelalte echipe de categoria C din regiunea Galați au obținut următoarele rezultate: Laminorul Brăila a cîștigat în deplasare la Dinamo Suceava cu 3—2, după ce prima repriză se terminase cu un scor alb. Flamura roșie Tecuci a întrecut pe teren propriu formația Unirea Botoșani cu 3—2 (2—1). De asemenea, la Focșani, formația locală Rapid a întrecut cu 2—0 (1—0) pe Rapid Mizil. N. CRIDICA ' Fază din meciul de fotbal de categoria C disputat intre AUetalosport Galați si Chimia Ginerii, Cumpără-ți un balon La cinematograful „Ion Creangă’ poate fi vizionat de spectatorii gălățeni această producțe austro-vest-germană, care e o antrenantă revistă pe gheață, cu mult fast, in interpretarea unor vestiți campioni de oCfo și patinaj arțigțiCj LUPTE întreceri deosebit de disputate Sîmbătă și duminică, arena Constructorul din Galați a găzduit întrecerile din cadrul etapei a 11 l-a a campionatului republican de lupte clasice și libere pe echipe. La această gală au participat echipele: Dinamo București, Rulmentul Brașov, Vagonul Arad, și Constructorul Galați. Întrecerile au fost deosebit de disputate, jucătorilor mai experimentați ca Cernea, Popovici, Cristea și alții li s-au opus luptători tineri ca A. Tóth, J. Herman, Polihronidis și alții cu dorința fierbinte de afirmare. Și de data aceasta componenții echipei Dinamo București, s-au dovedit a fi bine pregătiți fizic și tehnic reușind cele mai multe victorii și cu aceasta ocuparea primului loc in etapa de la Galați. O comportare meritorie au avut și sportivii de la Constructorul Galați care luptind cu multă dragoste pentru prestigiul sportului gălățean au reușit performanța de a se clasifica pe locul doi, înaintea formației Rulmentul Brașov, echipă bine cotată pe plan republican, cât și a formației Vagonul Arad. In prima zi a întrecerilor la lupte clasice am avut prilejul să asistăm la victoria categorică a echipei Dinamo care a întrecut pe Vagonul cu 16—6, pe Rulmentul cu 14—2 și pe Constructorul cu 15—1. Rezultate bune în prima zi a întrecerilor a obținut și Constructorul, 11—3 cu Rulmentul și 8—6 cu Vagonul rezultate care au fost hotărîtoare pentru poziție și clasament.S-au remarcat următorii sportivi: I. Cernea, Gh. Popovici, N. Agartinescu, I. Alincescu (la clasice) M. Cristea, Alex. Radu, H. Tufan (la libere), de la Dinamo București, Ion Gabor, U. Sava, E. Enache, AU Crotoru (la clasice) și AU Arfire, H. Polihronidis (la libere) de la Constructorul Galați, Al. Toth ele la Rulmentul Brașov și tânărul 1. Herman, Vagonul Arad, cu frumoase perspective, Iată rezultatele tehnice : 1) Dinamo București—Constructorul 27—5 (15—1 la clasice și 12—4 la libere) cu Rulmentul 26—2 (14—2, 12—0) cu Vagonul 30—2 (16—0; 14-2; 2) Constructorul Galați—Rulmentul 17— 13 (11—3; 6—10) cu Vagonul 18— 12 (8—6; 10—6). 3) Rulmentul —Vagonul 16—14 (8-8; 8-6. GH. C. ARSENIE Clasamentul la fotbal CATEGORIA A 1. Steaua 3 20116:5 4 2. C. S. M. S. 3 2017:4 4 3. Siderurgistul 3 2015:3 4 4. Steagul roșu 3 2.0 17:6 4 5. Progresul 3 2016:6 4 6. Farul 3 2014:8 4 7. Petrolul 3 111 .4:2 3 8. Rapid 3 1117 :6 3 9. Dinamo Buc. 3 1029:5 2 10. Dinamo Pitești 3 1025:6 2 11. Știința Timiș. 3 1 0 2 3:5 2 12. —13. Știința Cluj 3 1 0 23:6 2 12.—13. U. T. A. 3 1 0 23:6 2 14. Crișul 3 0 2 11:6 2 ETAPA VIITOARE Petrolul — Progresul Steaua — Știința Timișoara U.T.A. — Farul Steagul Roșu — Rapid Dinamo Pitești — Crișul Știința Cluj — Siderurgistul Dinamo București — C.S.M.S. CATEGORIA B 1. C.F.R. Pașcani 2 110 3:1 3 2—3. Foresta Fălticeni 2 110 2:1 3 2—3. Știința Craiova 2 110 2:1 3 4. Tractorul Brașov 2 110 7:4 3 5. Metalul Tîrgoviște 1 100 2:0 2 6. Știința Galați 2 10 1 5:3 2 7.S. Dinamo Bacău 2 10 13:2 2 7—8. Poiana Cîmpina 2 10 1 3:2 2 9. Chimia Făgăraș 2 101 4:4 2 10. Flacăra Moreni 2 10 12:5 2 11. Ceahlăul P. Neamț 20 11 3:6 1 12. Unirea Rm. Vîlcea 20 11 1:4 1 13. Metalul București 10 0 10:10 14. Știința București 20 02 0:30 ETAPA VIITOARE: Metalul București C.F.R. Pașcani, Știința Craiova — Chimia Făgăraș, Poiana Cîmpina — Știința București, Știința Galați — Tractorul Brașov, Ceahlăul P. Neamț — Dinamo Bacău, Metalul Tîrgoviște — Flacăra Moreni, Foresta Fălticeni — Unirea Rm. Vîlcea. CATEGORIA C SERIA EST REZULTATE Dinamo Suceava — Laminorul Brăila 2—3 (0—0) Flamura roșie Tecuci — Unirea Botoșani 3—2 (2—1) Moldova Iași • Rulmentul Bîrlad 2—1 (1 0 Textila Buhuși — Moldova Moinești 2—1 (0—0) Metalosport Galați — Chimia Onești 1—1 (1—0) Rapid Focșani — Rapid Mizil 2—0 (1-0). ETAPA VIITOARE: Unirea Botoșani — Rapid Focșani, Textila Buhuși — Dinamo Suceava, Rapid Mizil — Laminorul Brăila, Rulmentul Bîrlad — Metanosport Galați, Moldova Iași — Flamura roșie Tecuci, Chimia Onești — Moldova Moinești. (filmele L) Marele drum La cinematograful „Maxim Gorki“ poate fi vizionat filmul „Marele drum“, o coproducție sovieto-cehă, în regia lui Iuri Ozerov. Acest film are un caracter biografic și e închinat marelui scriitor cehoslovac Jaroslav Hasek, autorul celebrului roman satiric „Peripețiile bravului soldat Svejk în războiul mondial". După cum a apreciat just critica, Hasek e un Cervantes cehoslovac. Filmul reconstituie, pe baza unor documente autentice perioada dintre anii 1914 și 1921, când scriitorul a trăit în Rusia. La realizarea filmului au fost folosite atit amintirile scriitorului, ale rudelor, prietenilor și cunoscuților, cît și foietoanele ,și povestirile hazlii ale autorului. Departe, de a fi o simplă reiare biografică, creatorii filmului au căutat să păstreze cit mai fidel stilul, limba și caracterul operei lui Hasek — făcind ca această ecranizare să fie atractivă și instructivă în același timp. Oameni de afaceri Noua producție „AUosîilm' care rulează săptămîna aceasta la cinematograful „Mnihai Eminescu“, e o comedie satirică, realizată după trei nuvele ale scriitorului american O Henry. Regizorul filmului, S. Gaidai, a îmbinat in mod ferict numeroase situații hazlii cu altele care demască imoralitatea și decăderea din societatea capitalista. Din punct de vedere al realizării cinematografice, scenele de un comic tonic se succed intr-o gradație ce antrenează publicul de la primele imagini și-i oferă clipe de adevărat amuzament. Tot săptămîna aceasta, la cinematograful „Popular“ rulează filmul „învierea“, seria I și a II-a, o producție sovietică în culori ecranizare după nemuritorul roman cu același nume al lui Lev Tolstoi. IN REGIUNE BRĂILA: „11 Iunie“ (sală și grădină) — filmul Numai statuile tac; „Popular“ — filmul Mila regească; „23 August“ — filmul Dragoste și pălăvrăgeli; „Flacăra“ — filmul Hamlet; FOCȘANI: „Unirea“ — filmul Numai statuile tac; „Flacăra“, — filmul O perlă de mamă; TECUCI: „Maxim Gorki“— filmul Cei doi care au furat luna; „Mihai Eminescu“ — filmul Fortăreața pe Rin; FANCIU: „Popular“ — filmul Lanterna cu amintiri; MARĂȘEȘTI: „Ec. Teodoroiu“ — Fata cu care prieten; GDOBEȘTI: „Victoria“ — eram filmul Căpitanii lagunei albastre; BUJOR: „M. Eminescu“ — filmul Regăsirea; T. VLADIMIRESCU — filmul Cazacii; ÎNSURĂȚEI: „N. Bălcescu“ — filmul Centrul înaintaș a murit în zori; FAURE1: „I. L. Caragiale“ — filmul Pescărușul negru. •a *6* •«--•»•»O”»* -t- A'-a-•».*«>*.#.,o..c=.3-.*..3. »3..s*.»»•e*«*-«*>»** I STAȚIUNEA EXPERIMENTALA BRĂILA TM LABORATORUL DE APICULTURA Angajează pe bază de concurs: — un tehnician cu pregătire agronomică, veterinară sau zootehnică cu practică în apicultura — un muncitor calificat (laborant) cu practică apicolă. Alte informații la serviciul de cadre al stat,unii. Combinatul siderurgic Galați (beneficiar) Anexa 8 — șantier angajează: PERSONAL T.A. – Inginer principal planificare normare — Economist principal planificare organizarea muncii — Achizitor — Amaiștri construcții metalice și sudură MUNCITORI — Lăcătuși construcții metalice — Mecanici de locomotive Diesel — Tractoriști, rutieriști Relații privind angajarea, salarizarea și cazarea se pot cere la sediul Combinatului sau la telefon 3189. Școala Tehnică financiară Brăila ANUNȚĂ că înscrierile pentru examenul de admitere in anul I. se fac pînă la data de 25 septembrie 1963. Se primesc absolvenți ai școlilor medii cu și fără examen de maturitate. Durata de școlarizare: doi ani. Examenul de admitere se dă la limba română și matematică între 23—30 septembrie 1963. Școala pregătește cadre economice pentru Banca de Stat, Banca de investiții, C.E.C., întreprinderile industriale, de construcții, transporturi etc. INFORMAȚII suplimentare se dau la secretariatul școlii: str. Bolintineanu nr. 16, telefon 1767. ÎNTREPRINDEREA COMUNALA GALAȚI angajează în condițiile prevăzute de H.C.M. 1053/1960 și 1061/1959 pentru următoarele funcții: — inginer constructor — tehnician , instalații apă-gaze — maistru exploatare apa. Doritorii se vor adresa la administrația întreprinderii str. C. Brincoveanu nr. 2, telefon 2325. Uzina de utilaj greu „PROGRESUL“ - Brăila ANGAJEAZĂ DE URGENȚĂ : — maiștri cazangii — maiștri lăcătuși constructori — lucrători calificați cazangii — lucrători calificați lăcătuși constructori Doritorii se vor prezenta la sediul uzinei „Progresul“ din Brăila str. Nouă nr. 17 la serviciul personal și formarea cadrelor, telefon 3188. ************‘q*,**‘***'**,*,*****‘,**‘0**^*****8't********'a***"^,'*,>*,><>l't^' Comitetul regional pentru cultură și artă Galați ANUNȚĂ ținerea unei sesiuni de atestare pentru soliștii vocali și instrumentiștii din unitățile de alimentație publică. Examinarea va avea loc la Iași. Se pot înscrie la acest examen: — soliștii și instrumentiști neprezentați sau nereușiți la examenul de atestare din mai 1983. — Cei ce doresc să obțină o calificare superioară celei din sesiunea 196'. — Cadrele din sectorul cooperație, doritoare să se califice în aceasttă direcție. înscrierile se primesc zilnic, pînă la 12 septembrie a.c., la sediul Comfeului regional pentru cultură și artă, Galați strada Republicii 66 — între orele 7-15. Cererile vor fi însoțite de o fișă personală de repertoriu, două fotografi tip, buletin de identitate și o dovadă de încadrare, pentru salariați. Școala profesională de mecanici agricoli S.M.T. Șendreni are vacante: raionul Galați 2 POSTURI AURIȘTRI INSTRUIRE. Condiții: absolvenți ai școlii medii tehnice de mecanizare a agriculturii sau ai școlii tehnice de maiști, mecanici agricoli. Doritorii se vor adresa la sediul școlii sau pot obține informații la telefon 2536. UZINA MECANICĂ GALAȚI angajează de urgență ș — ingineri metaiurgi tehnologi — economiști principali contracte — frezori — șoferi Pentru personalul tehnico-administrativ, trebuie să îndeplinească condițiile H.C.M. nr. 1053. Muncitorii să posede acte de calficare în meserie și de înaltă calificare. Relații suplimentare se pot lua de la serviciul personal și formarea cadrelor, intre orele 7.30-16 la uzină sau telefon 28.31.