Viața Nouă, aprilie-iunie 1965 (Anul 21, nr. 6318-6394)

1965-06-03 / nr. 6371

-< > X < -L X INf. 6371 Principalul obiectiv: CALITATEA Sub îndrumarea permanentă a comitetelor de partid, colectivele de muncitori, ingineri și tehnicieni din întreprinderile industriale ale regiunii noastre desfășoară larg întrecerea socialistă sub semnul unor obiective importante în rîndul cărora calitatea deține, fără îndoială, principalul loc. Aplicarea în producție a măsurilor prevăzute inițial în planurile M.T.O., introducerea tehnicii noi, perfecționarea formelor de ridicare a calificării cadrelor, ca și munca politică susținută, desfășurată de către organizațiile de partid au făcut ca în primele luni din acest an angajamentele luate pe linia îmbunătățirii produselor fabricate să fie traduse in faptă. Afirmația își găsește o expresie elocventă în scăderea pe total regiune față de aceeași perioadă a anului precedent cu aproape 200.000 lei a valorii produselor refuzate de către beneficiari. Din acest punct de vedere pot fi evidențiate întreprinderi ca întreprinderea de prefabricate beton Galați, Uzina Laminorul de tablă Galați, Fabrica de confecții Brăila, Fabrica de plase și unelte pescărești și altele. Pe aceeași linie a îmbunătățirii calității produselor, trebuie subliniate rezultatele obținute în privința reducerii procentelor de rebuturi și declasare, ca și depășirea indicilor de calitate I, A și extra. La Uzina Laminorul Galați, de exemplu, întărirea controlului interfazic și a recepției materiilor prime și a materialelor, micșorarea numărului de opriri accidentale în funcționarea utilajelor precum și folosirea unor cilindri de laminare de calitate mai bună au făcut ca rebuturile cit și declasatele să scadă atît față de realizările medii din anul precedent cât și față de procentele admisibile. La Uzina „Progresul" Brăila datorită îmbunătățirii calității produselor la secțiile de turnătorie oțel, fontă și neferoase s-au obținut economii la prețul de cost în valoare de aproape 150.000 lei. Pe aceeași linie, a îmbunătățirii calității producției, conducerea Complexului pentru industrializarea lemnului Brăila s-a orientat să întărească organul C.T.C. cu cei mai competenți tehnicieni și cu muncitori cu experiență înaintată, care să-și poată impune punctul de vedere și să dea indicații prețioase pentru înlăturarea defecțiunilor ce apar pe fluxul tehnologic. Inițiativa „Fiecare muncitor — un controlor de calitate" a căpătat un caracter de masă și a dat bune rezultate ajutind munca de control și întărind simțul de răspundere pentru calitatea produsului realizat. Ca urmare, s-a reușit să se obțină lună de lună o creștere a procentului de PAL calitatea „A" de la 70 la sută la 74—76 la sută, concomitent cu reducerea sub 2 la sută a procentului de calitate „C". Cu toate îmbucurătoare rezultatele în general obținute în lupta pentru o calitate superioară a produselor, trebuie să amintim faptul că mai sînt unele întreprinderi la care realizările de pînă acum sînt sub posibilități. Ne gîndim în special la I.F.-urile Focșani și Vrancea care au realizat în această perioadă un mare număr de refuzuri și la I.T.G., unde valoarea mărfurilor refuzate depășește cifra de 500.000 lei. In cazul I.F.-urilor, cauzele care au determinat refuzurile s-au datorat mai ales faptului că sortatorii primitori și expeditorii de la gurile de exploatare și depozite finale nu au calificarea corespunzătoare, astfel că expediază beneficiarilor material lemnos de alte categorii decât cele stabilite prin contracte. La aceasta a mai contribuit și faptul că inginerii și tehnicienii celor două I.F.-uri nu s-au preocupat în suficientă măsură pentru a controla modul in care se fac expedierile, clasarea materialului, cîntărirea, precum și de îndrumarea muncitorilor pentru evitarea deficiențelor existente. La I.T.G., refuzurile s-au produs datorită unor defecte la produsele finite ca: diferențe de nuanțe și pete de ulei la docul „Severin", pete de vopsea și desen neuniform la țesătura „Enca" etc. Aceste defecte au fost posibile atît din motive de ordin obiectiv și anume oprirea mașinilor din cauza întreruperilor de curent electric cit și din motive subiective cum ar fi existenta scaunelor pe valțuri de imprimat care fac să se întindă vopseaua sau să apară dungi etc. Conducerile acestor întreprinderi vor trebui să acorde o mai mare atenție măsurilor ce se cer luate pentru remedierea deficiențelor semnalate, astfel , incit, îmbunătățirea calității produselor să înceteze a mai fi o cerință nerealizată, iar „marca fabricii" să devină ceea ce trebuie să fie un titlu de onoare al colectivului. C. LUPAȘCU A luat sfîrșit campionatul regional de fotbal Cu jocurile disputate duminică, a luat sfîrșit ediția 1964—1965 a campionatului regional de fotbal. Timp de 26 de etape, cele 14 echipe participante la această populară întrecere fotbalistică au fost urmărite cu interes de un numeros public din Galați, Brăila, Gugești, Mărășești, Tecuci, Rușețu, Bujor și Viziru. Ediția din acest an a campionatului regional de fotbal, a fost mult superioară celei precedente, evidențiindu-se în mod deosebit tendința majorității echipelor către un fotbal simplu, elastic și în continuă mișcare. Apreciem ca pozitivă comportarea formațiilor Ancora Galați (antrenor Comșa Dumitru), Progresul Brăila (antrenor Stanciu N.), Foresta Gugești (antrenor Failinger Emil) și Dunărea Brăila (antrenor Arachis Alexandru) formații care au evoluat cu multă constanță și s-au impus cu autoritate în majoritatea întîlnirilor. In final, Ancora Galați primul loc cîștigînd în felul a ocupat acesta dreptul de a participa la barajul pentru promovarea în campionatul categoriei C. Este o performanță remarcabilă pentru care merită felicitări toți jucătorii echipei, antrenorul și conducerea secției de fotbal. Revenind la jocurile ultimei etape, subliniem proporția neobișnuită a scorului realizat de Chimica Mărășești în dauna echipei Gloria C. F. R. Galați și victoria netă realizată de formația Constructorul I.C.M.S. Galați asupra Forestei Gugești. REZULTATELE ETAPEI A XXVI-a Constructorul I.C.M.S. Galați — Foresta Gugești 3—0. Ancora Galați — Dunărea Brăila 3—0. Avintul Bujor, —Progresul Brăila 1—2. Chimica Mărășești — Gloria C.F.R. Galați 7—1. Celuloza Brăila — Luceafărul Focșani 3—0. Tractorul Viziru — Mecanizatorul Făurei 3—0. Jocul Viitorul Rușețu — Dinamo Tecuci a fost amînat. Jocul Viitorul Rușețu—Dinamo Tecuci va avea loc la sfîrșitul acestei săptămîni. Rezultatul lui poate influența doar situația echipelor aflate pe locurile 10—12. Prof. D. STANCIU CLASAMENTUL Ancora Galați 26 21 4 1 63:11 46 Progresul Brăila 26 19 16 63:29 39 Foresta Gugești 26 1.5 6 5 64:30 36 Dunărea Brăila 26 14 5 7 48:28 33 Constructorul I.C.M.S. Galați 26 10 88 52:32 28 Chimica Mărășești 26 10 79 61:41 27 Celuloza Brăila 26 11 5 10 30:32 27 Gloria C.F.R. Gr. 26 10 6 10 35:30 26 Tractorul Viziru 26 7 7 12 31:38 21 Dinamo Tecuci 25 9 3 13 32:57 21 Avîntul Bujor 26 8 4 14 29:56 20 Viitorul Rușețu 25 7 5 13 29:43 19 Luceafărul Focșani 26 4 5 17 22:74 13 Mecanic. Făurei 26 2 2 22 8:66 6 VIÄȚA Nö üÄ . S.M.T. IAJVCA Preocupare pentru creșterea productivității muncii și reducerea prețului de cost Congresul al IlI-lea al P.M.R. a arătat că stațiunile de mașini și tractoare urmează să reducă pînă în 1965 prețul de cost al hectarului arătură normală cu 40 la sută față de 1959. Luptînd pentru traducerea în practică a acestei sarcini trasate de partid, colectivul de muncă de la S.M.T. Ianca, raionul Făurei, sub îndrumarea organizației de partid, a obținut în anul 1965 succese însemnate în reducerea prețului de cost și realizarea de economii. Astfel, spre deosebire de anul trecut cînd sarcina de reducere a prețului de cost nu a fost realizată, în primele 4 luni ale acestui an prețul de cost a fost redus cu 6,74 lei față de cifra planificată. La obținerea acestui succes au contribuit intr-o măsură însemnată, creșterea productivității muncii, înzestrarea S.M.T. cu o tehnică din ce în ce mai perfecționată, munca neobosită a mecanizatorilor și mecanicilor pentru realizarea unui regim sever de economii, reducerea cheltuielilor la reparații, economisirea pieselor de schimb, folosirea și extinderea sistemului de recondiționare a pieselor și altele. Urmărind creșterea continuă a productivității muncii și reducerea prețului de cost precum și îmbunătățirea calității lucrărilor executate biroul organizației de partid (secretar Mihalache Nicolae) a analizat la începutul lunii februarie a.c. în cadrul unei adunări de partid căile de creștere a productivității muncii și de reducere a prețului de cost. Comuniștii prezenți la adunare au analizat cu simț de răspundere aceste probleme și au făcut propuneri prețioase. Ca urmare a măsurilor luate și ulterior înfăptuite, rezultatele nu au întîrziat a se arăta. La fel ca toate S.M.T.-urile din patria noastră și S.M.T. Iarnea a fost înzestrată cu tractoare de un înalt randament. Astfel, din numărul de 134 tractoare, 34 sunt tractoare 650—651, iar pînă la finele anului stațiunea de mașini și tractoare va fi dotată cu încă 26 asemenea tractoare, introducerea în parcul S.M.T. a acestor tractoare, permite executarea unui număr mare de lucrări, determinînd o creștere a productivității muncii mecanizatorilor. Acest lucru cat și exploatarea rațională și folosirea integrală a capacității de producție a tractoarelor și mașinilor agricole, evitarea deplasărilor în gol a tractoarelor a făcut ca pînă la data de 10 mai a.c. S.M.T. Ianca să execute un volum de lucrări echivalent cu 28.582 handri. Din experiența muncii acumulate de-a lungul anilor, mecanizatorii de aci s-au convins pe deplin că reducerea cheltuielilor la reparații constituie una din principalele surse de economii. Și în această direcție trebuie arătat că față de anii trecuți în primele luni ale acestui an au fost obținute realizări de seamă. Așa, de exemplu, acum se execută permanent o confruntare a reparațiilor ce trebuie efectuate cu planul prevăzut, verificându-se cu atenție dacă ele se încadrează în prevederile din punctul de vedere al valorii și periodicității lor. Legat de aceasta organizația de partid a mobilizat tractoriștii și mecanicii să desfășoare o susținută activitate pentru economisirea pieselor de schimb, folosirea și extinderea sistemului de recondiționare a pieselor, executarea numai a reparațiilor strict necesare și îmbunătățirea calității lor. In prezent în caietele de evidență ale tractoriștilor și ale brigăzilor sunt înscrise însemnate economii. Astfel, mecanizatorul Ion Caragață printr-o bună îngrijire și o rațională folosire a tractorului cit și reducerea completă a reparațiilor accidentale, a realizat în acest an o economie la reparații în valoare de 1.766 lei, iar tractoristul Victor Taușan o economie de 1.913 lei. Prin munca tuturor mecanicilor s-au făcut economii la reparații în valoare de peste 38.000 lei. O altă cale de reducere a prețului de cost a lucrărilor agricole, spre care și-a îndreptat atenția mecanizatorii de la S.M.T. Ianca, a fost introducerea unui regim sever de economii la carburanți și lubrifianți. In această direcție este demn de relevat că numai într-o singură lună (aprilie a.c.) tractoriștii au economisit aproape 1.500 litri motorină. Această economie a putut fi realizată datorită asigurării transportului mecanizat al combustibilului, curățirii periodic a rezervoarelor, reducerii deplasărilor în gol a tractoarelor și altele. Fruntași în acțiunea de economisire carburanților s-au situat tractoriștii : Fătu Iancu, Dumitru Gagu, Ion Tudor etc. Tot în vederea reducerii prețului de cost s-a realizat o repartizare cât mai bună a tractoarelor stațiunii, iar permanentizării brigăzilor de tractoare în cadrul acelorași cantități deservite i s-a acordat, de asemenea, o mare atenție, lucru ilustrat de altfel de faptul că de 6 ani toți tractoriștii lucrează în cadrul acelorași unități. Paralel cu creșterea continuă a productivității muncii și reducerea prețului de cost, pe baza rezultatelor obținute în anii trecuți, conducerea S.M.T. Ianca (director ing. Andrei Cojocaru) s-a preocupat în permanentă și de îmbunătățirea calității lucrărilor executate pe terenurile celor 10 cooperative agricole de producție deservite de stațiune. Avînd în vedere că prin executarea unor lucrări de bună calitate pe ogoarele cooperativelor agricole de producție se pot obține producții mari pe unitatea de suprafață, conducerea S.M.T. Ianca și consiliile de conducere ale cooperativelor agricole de producție, au exercitat un control permanent asupra calității lucrărilor executate de tractoriști. Calificativele de „foarte bine" acordate de consiliile de conducere ale cooperativelor agricole de producție pentru calitatea lucrărilor executate cât și recoltele care în prezent se dovedesc a fi foarte frumoase, sunt o chezășie că angajamentele luate de mecanizatorii de la S.M.T. Ianca de a realiza în acest an o producție medie la ha de 1.600 kg grîu, 1.750 kg floarea-soarelui și 2.900 kg porumb boabe la ha vor fi îndeplinite și depășite. LIVIU MOROȘAN URMĂRI DIN PAGI Remedieri care întîrzie re necorespunzătoare sau insuficient de bine fixate în dibluri. La unele blocuri, instalațiile de încălzire, coloanele și ștreangurile radiatoarelor nu sînt protejate cu manșoane metalice la trecerile prin planșee și pereți. Sunt aspecte în general cunoscute de conducerile I. G. S. A. C. întreprinderile de construcție, și de însă remedierea deficiențelor întîrzie în mod nejustificat. Este deci necesar ca Comitetul executiv al Sfatului popular orășenesc Galați să întreprindă o acțiune energică în această direcție, să stabilească date precise pentru înlăturarea deficiențelor semnalate, să controleze prin organele sale de specialitate cum sunt respectate măsurile luate. Pe de altă parte, conducerile întreprinderilor de construcții, diriginții de șantier trebuie să vegheze în mod permanent la respectarea tuturor prescripțiilor prevăzute în proiecte — acceptate în mod unanim de beneficiar, și constructor și consemnate în contracte — să nu îngăduie nici o concesie față de calitatea slabă a unor lucrări. Colectivele întreprinderilor de construcții din orașul Galați se bucură pe bună dreptate de renume, pentru realizările deosebite obținute în ultimii ani. Cu atît mai mult — ținând seama de experiența însușită și de baza tehnico-materială de care dispun — se cere, ca prin eforturi susținute, deficiențe ca cele menționate să nu-și mai găsească loc în activitatea viitoare. ★ Profilul unei renașteri nuă să ignoreze străduințele noastre". Trebuie să mai arătăm că in Bujor tineretul are la dispoziție și un club, bine dotat cu jocuri de șah, venii, radio, televizor și magnetofon. Biblioteca raională, avînd un fond de 24.000 cărți, e așezată într-un sediu spațios și elegant. Se pare că munca s-a dus aici livnă, căci in 1964 biblioteca nu a reușit să antreneze 2220 cititori, care au împrumutat 22.807 cărți. Mai tînăr decit pricind, cu o linie arhitectonică nouă, optimistă, cu o școală medie, bibliotecă voluminoasă, cinematograf și club, frecventate cu însuflețire — Bujorul e un centru animat. Și, de ce să, n-o recunoaștem? E un loc unde te simți bine și ai vrea să mai revii. Scalrc 00 ** Studio GALAȚI : Teatrul muzical — opera Traviata (orele 20.00). BRĂILA : Teatrul de stat — Hipnoza (orele 19.30); ★ GALAȚI : „Central” — filmul Rachetele nu trebuie să decoleze ; „Republica" — filmul lanoșik ; «Țiglina“ — filmul Merii sălbatici ; „Popular“ — filmul Vremea păgînilor ; „Dunărea" — filmul Scana Boa; „I.C.Dr.“ —filmul Omul cu două fețe* * * BRĂILA ; „11 Iunie“ — filmul Asta-i tot ce s-a-ntîmplat; „23 August" — Ulmul Fernand Cowboy ; »Republica“ — filmul Casa Ricordi ; „Popular“ — filmul Cei 3 mușchetari ; ""Flacăra" — filmul Babette pleacă la război. FOCȘANI : „Unirea 66 — filmul Pe urmele lui Ahmed : „Flacăra" — filmul Zborul întrerupt.TECUCI :"Arta" ■—filmul Pădurea spînzuraților (seria I și II-a): „Popular 66 — filmul Joe limonada. MĂRĂȘEȘTI: „Lumina“ —filmul Judecătorul de minori. PANCIU: „Popular“ — filmul Intîlnire cu spionul; ODOBEȘTI: "Victoria" — filmul Rebelul magnific; BUJOR: „Doina 46 — filmul Comisarul Maigret se înfurie; ÎNSURĂȚEI: — filmul întuneric în plină zi; FĂUREI: — filmul Fidel Castro al Cubei; T. VLADIMIRESCU: „Flacăra" — filmul Moral 63; ★ VINERI 4 IUNIE 1965 PROGRAMUL I 5.00 : Buletin de știri ; 5.06 : Estrada dimineții ; 5.20 : Jurnalul satelor ; 5.30 : Secția de gimnastică ; 5.40 : Melodii populare ; 6.00 : Radiojurnal ; 6.10 : Piese interpretate la diferite instrumente ; 6.30 : Recomandări din program ; 6.35: Muzică distractivă ; 6.45 : Salul voios de pionier ; 7.00 : Radiojurnal ; 7.15 : Cîntece ; 7.30 : Sfatul medicului ; 7.35 : Anunțuri, muzică ; 7.45: „Cîntă privighetorile "; 6.00 : Sumarul presei ; 6.06 : Soliști de muzică ușoară; 9.00 Ații vesele și duete din operete îndrăgite ; 9.30 : Cîntec și joc de pe la noi ; 10.00 : Buletin de știri ; 10.03 : Teatru la microfon : „Prietena mea Pix“ de V. Em. Galan ; 11.40 : Muzică ușoară ; 12.00 : Buletin de știri ; 12.03 : Variațiuni și fugă pentru pian și orchestră de Max Reger, pe o temă de Johann Sebastian Bach ; 12.34 : Muzică populară ; 13.00 : Pagini alese, din opera „Elixirul dragostei" de Donizetti; 13.39: Poemul simfonic »Vîrful cu dor66 de Ion Hartularu Darclee ; 14.00 : Buletin de știri ; 14.05 : Recomandări din program; 14.10 : Interpreți care ne-au vizitat țara; 14.40 :orele apelor Dunării ; 15.00 : Muzică din opera „Mătușa Aurora" de Boieldieu ; 15.30 : »Flori și melodii“ 16.00 : Radiojurnal ; 16.15 : Din albumul muzicii corale, Gheorghe Dima ; 16.30 : Emisiune de basme ; 17.00 : Muzică ușoară ; 17.15 : Cîntece pionierești de excursie ; 17.30 : In slujba patriei; 18.00 : Universitatea tehnică radio ; 18.15 : Cîntece ; 18.40 : Vechi melodii de muzică ușoară ; 18.50 : Tribuna radio ; 19.00 : Caleidoscop muzical ; 19.45 : O nouă interpretă de muzică ușoară , Lase Andersen ; 20.00 : Radiogazeta de seară ; 20.30: „Mi-ești dragă“ 21.00 : Arii din opere ; 21.15 : Lectură dramatizată ; 21.45 : Muzică de jazz ; 22.00 : Radiojurnal ; 22.20 : „Noapte bună, dragi melodii"; 23.07 : Ciclul „Pagini din muzica preclasică“; 23.52 — 23.55 : Buletin de știri; PROGRAMUL II 7.00 mezri de Buletin de știri ; 7.35 : Interestradă ; 7.45 : Recomandări din program ; 7.50 : „Intinerar liric"; 8.10 : Cîntă orchestra de muzică populară „Cindrelul" a Filarmonicii de stat din Sibiu ; 8.30 : De la o melodie la alta ; 9.00 : Buletin de știri ; 9.03 : Piese de estradă ; 9.30 : Radioracheta pionierilor ; 10.00 : Actul III al operei Boema de Puccini ; 10.30 : Soliști instrumentiști de muzică ușoară ; 11.00 : Buletin de știri ; 11.03 : Piese corale 00 Televiziune de Teodor Bratu ; 11.15 : Din viața de concert a Capitalei ; 12.00 : Din cîntecele și dansurile popoarelor ; 12.30 : Trio opus 70 nr. 2 în Mi bemol major de Beethoven ; 13.00 : Buletin de știri; 13.03 : Potpuriuri, rapsodii și fantezii pentru fanfară de Iacob Mureșanu ; 13.30 Limba noastră ; 13.40 : Concert de prînz ; 14.30 : Recomandări din program ; 14.35 : Buchet de melodii populare ; 15.00 : Buletin de știri 15.10 : Muzică de balet ; 15.30 : Din țările socialiste ; 15.55 : Muzică ; 16.00 : „Pe strune de vioară 16. 16.20 : Sport : 16.30: Muzică de Ion Dumitrescu ; 17.00 : Radiojurnal : 17.15 : Din operetele compozitorului Elly Roman ; 17.30 : Sfatul medicului ; 17.30 : Anunțuri, reclame, muzică ; 18.00 :Melodii încîntătoare"; 18.30 :Maria Fotino interpretă a muzicii lui Mozart ; 18.49 : Muzică populară interpretată de Traian Lăscuț Făgărășeanu ; 19.00 : Buletin de știri ; 19.05 : Melodii din operete ; 19.30 : Școala și viața ; 19.50 : Muzică de dans; 20.30 : Noapte bună, copii ; 20.40 : Interpreți de muzică populară ; 21.00 : Radiojurnal ; 21.20 : Paletă muzicală : Katerina Valente ; 21.45 : La microfon orchestra de estradă a Radioteleviziunii; 22.15 : Recital de operetă: Teodora Lucaciu ; 22.30 : Meridiane ; 22.38 : Cîntece țigănești, de Brahms ; 23.00 : Buletin de știri ; 23.05 : Simfonia a III-a în Do de Nicolae Bucilin ; 23.44 : „Reverie"; 0.52 — 0.55 : Buletin de știri. ★ VINERI 4 IUNIE 1965 18.30 : Universitatea tehnică la televiziune ; 19.00 : Jurnalul televiziunii; 19.30 : Pentru pionieri și școlari ; 20.00: Săptămîna; 21.00: Avanpremieră ; 21.05: Șah ; 21.20 : 30 de minute cu . . . Astă — seară Marcel Anghelescu, artist al poporului , 21.50 : Muzică distractivă . In încheiere : Buletin de știri, buletin meteorologic. Folosirea ierbicidelor în combaterea buruienilor In ultimii ani, numeroase gospodării agricole de stat au obținut rezultate bune în combaterea pe cale chimică a buruienilor din cultura porumbului. Ca urmare, suprafețele cultivate cu porumb ,pe care se aplică această metodă au crescut, ajungind anul acesta la peste 50.000 de hectare. Așa, de exemplu, gospodăriile de stat dim Trustul Brăila au folosit ierbicide pe o suprafață de 3.574 de hectare cultivate cu porumb, iar cele din Ploiești pe 3.000 de hectare. Prin administrarea ierbicidelor dată cu însămînțarea porumbului,se distruge răpită sălbatică, volbura, pălămida și alte buruieni. Combaterea buruienilor pe cale chimică face posibilă executarea întregului ciclu de lucrări de întreținere la cultura porumbului cu mijloace mecanizate. In felul acesta, se realizează o însemnată economie de brațe de muncă. întreprinderea orășenească de industrie locală nr. 1 Galați ____ angajează: — un contabil șef — un șef serviciu producție — un șef serviciu C.T.C. — un inginer principal dispecer — doi tehnicieni tehnologi cu respectarea condițiilor H.C.M. 1053/1960. Salarizarea de întreprindere gradul I. Informații suplimentare la serviciul cadre. Telefon 1606. I.G. L.A.C. GALAȚI Str. 1 Mai nr. 35 execută pentru populație cu plata integrală și în rate lunare, crări de ; — reparații la imobile, montări și reparații sobe teracotă ; — Reparații tinichigerie, instalații electrice și sanitare ; — Reparații fațade și garduri. ♦ * in- ♦ ♦ 4 ♦ ♦ ♦ *♦ ♦ întreprinderea regională de electricitate Gh La îi angajeaza 3 ingineri și 3 fehnicieni în specialitatea energetică pentru serviciul dispecer regional, unde se lucrează in regim de 6 ore. Solicitanții se vor adresa zilnic între orele 7—15 la serviciul personal și învățămînt Galați, str. 23 August nr. 9 A. Condițiile de angajare sunt cele prevăzute de H.C.M. 1053/1960. ♦ [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK]I Past- 3-3' întreprinderea de construcții forestiere Str. Crizantemelor nr. 16 angajează imediat pentru șantierele și sectoarele de lucrări din complexul Vrancea — muncitori terasieri pentru lucrări de drumuri forestiere — zidari pietrari — zidari betoniști — dufggiieri poduri Informații suplimentare se pot obține zilnic la sediul șantierelor Vidra telefon 35, Năruja telefon 24, Odobești telefon 50, RUZAU GRUPUL 2 ȘANTIERE CONSTRUCȚII MONTAJ BRĂILA, strada Ion Ghica nr. 2 aduce la cunoștința celor interesați că începînd cu data de 5 iunie 1915 deschide cursul de calificare în meseriile: zidari — dulgheri — fierar - hetoniști Cei interesați se vor adresa la serviciul cadre telefon 2033. Durata cursului va fi de 6 luni. Condiții de admitere : — să aibă 4—7 clase elementare — vîrsta între 18—35 ani, întreprinderea asigură masă contra cost și cazare gratuită. BANCA DE INVESTIȚII SUCURSALA GALAȚI angajează: ingineri constructori, mecanici, energetici sau de specialități înrudite, pentru unitățile sale din orașele Galați și Brăila. Condiții de stagiu : Minimum 3 ani Cererile se primesc zilnic intre orele 8—14 la sediul sucursalei din str. Reconstrucției nr. 21. ASIGURAREA PENTRU DESPĂGUBIRI CIVILE DATORATE PERSOANELOR ACCIDENTATE SAU PĂGUBITE AGENȚIA O.N.T. „CARPAȚI“ GALAȚI și filialele sale din BRĂILA, FOCȘANI și TECUCI au pus in vinzare locuri — cu preț redus — la MAMAIA în perioada 3—12 iunie 1965 (serii de 3, 6, 9 și 12 zile). In această perioadă se organizează și excursii de grup — cu reducere — pentru vizitarea orașului Constanța și stațiunii Mamaia. Informații și înscrieri — zilnic la sediul agenției și filialelor O.N.T. AUTOBAZA GALAȚI — aduce la cunoștința publicului călător că pe traseul Galați — pădurea Griboave circulă autobuze cu următorul program . ÎN ZILE DE LUCRU , plecări din Piața „30 Decembrie" (Stația de benzină) la orele 7 — 10 — 13 — 16 — 19. IN ZILE DE SĂRBĂTOARE între orele 7—22, plecări din același loc, din oră în oră. Pe traseu se fac opriri in bariera Traian, Vînători și pădurea Griboave. PENTRU PUBUCITATE Adresați-vă ziarului „VIATA MODĂ“ strada Avinlului nr. 20 Teieron 13.00.