Viața Nouă, octombrie-decembrie 1966 (Anul 23, nr. 6783-6861)

1966-10-01 / nr. 6783

Fag. a 2-a UZINA DE MECANICA FINA DIN SINAIA. Noua hală de mecanică fină din Sinaia a intrat în funcțiune în primul trimestru al anului 1966. Datorită creșterii capacității prin darea în funcțiune a acestei noi hale, s-a putut organiza mai bine fluxul tehnologic *e fabricație al pompelor de injecție destinate tractoarelor. IN FOTOGRAFIE : Linia de montaj general pompei de pentru tractorul injecție U-650. Prolog în stagiunea teatrului liric gălățean Unul din evenimentele care însoțește toamna, intrat de acum în tradiție, este, pentru cele mai multe orașe ale țării, deschiderea stagiunilor teatrale și muzicale. Ne-am adresat, pentru a afla în ce fel se va contura activitatea Teatrului muzical din orașul Galați în actualul sezon muzical, conducerii teatrului. Repertoriul liric va cuprinde, alături de reluarea celor mai interesante dintre spectacolele ce alcătuiesc zestrea teatrului muzical din Galați (Voievodul țiganilor, Silvia, Mam zelle Nitouche, Vagabonzii și operele Lucia di Lamermoor, Tosca, Rigoletto, Cavaleria rusticană și Paiațe, Trubadurul, Bărbierul din Sevilla, Motanul încălțat, Freischütz), trei premiere de operetă (dintre care Paul Abraham și Bal la Savoy de Contele de Luxemburg recent prezentată) și trei opere de mare interes estetic : Nunta lui Figaro de Mozart, Carmen de Bizet și Faust de Gounod. Secția estradă pregătește un spectacol „Musichall" și „Fantastic 67" (fost... 66 !) In esență acestea sunt lucrările care vor intra în laboratorul artistic al Teatrului muzical, colectivul de artiști lirici fiind solicitat să susțină o bogată activitate de scenă. In afara spectacolelor programate la sediul teatrului (circa 90—95 de spectacole pîna la 31 decembrie 1966), s-a prevăzut pentru anul acesta o stagiune permanenta în orașul Brăila (ziua de joi a fiecărei săptămîni va fi afectată acestei inițiative care răspunde statornicului lenilor pentru atașamentul lor șispectacolele lirice). In colaborare cu casa de cultură orășenească, soliștii vor participa la o serie de recitaluri cu scop educativ, în întreprinderi și instituții. In sfîrșit, poate constitui un motiv de frumoase aprecieri, inițiativa de a organiza un șir de 18 spectacole — lecție (pînă la 31 decembrie 1966) pentru elevi și studenți. Deși din punctul de vedere al varietății stilistice aceste spectacole nu vor îmbrățișa epoci și stiluri prea diverse (și s-ar putea căuta și găsi o soluție în acest sens), salutăm ca meritorie grija pentru creșterea publicului de mîine pe de o parte, grija pentru dezvoltarea armonioasă a generației care trebuie să-și dezvolte un suflet cuprinzător și bogat. . Credem că această inițiativă va fi sprijinită cum se cuvine de către Secția de învățămînt, direcțiile școlilor din localitate și mai cu seamă de profesorii de specialitate în ajutorul cărora vine direct. Secția de estradă a teatrului muzical va lucra mai mult în deplasare, pe de o parte, în cadrul unui turneu de 45 zile în întreaga țară, pe de altă parte, cu un spectacol pentru sate care va fi prezentat în 50 de comune ale regiunii noastre. In aceste zile de început a muncii noului an muzical, se repetă în fază destul de avansată premiera operei Nunta lui Figaro de Mozart. Sub conducerea muzicală și sub îndrumarea permanentă a dirijorului Gabor Kiss se desfășoară repetițiile de cabină ale soliștilor, precum și cele ale orchestrei, pe partide instrumentale. Schițele de decor, semnate de Ofelia Tutoveanu, precum și caietul de regie al regizorului Nicolae Ciubuc r— directorul teatrului — promit o colaborare fructuoasă cu dirijorul G. Kiss în închegarea unui spectacol de ținută. Premiera acestuia va marca împlinirea a 10 ani de activitate a instituției. Deceniul de muncă artistică și realizări ale Teatrului muzical din Galați va fi sărbătorit între 26 — 29 noiembrie a.c. cu un șir de 5 spectacole : Nunta lui Figaro, un spectacol de balet, Music-hall Galați, Contele de Luxemburg și Freischütz. Muzicologul Viorel Cosma pregătește pentru această aniversare o monografie cuprinzînd date despre începuturile și dezvoltarea artistică a acestei tinere instituții muzicale. Vrem să mai semnalăm iubitorilor de muzică că primul trimestru al noii stagiuni la teatrul liric va marca și cîteva participări artistice din afară și anume : ne vom putea întîlni din nou cu David Ohanesian (Tosca), cu Vasile Martinom (Bărbierul din Sevilla și Lucia di Lamermoor), cu Arta Florescu și Dan Iordăchescu (Nunta lui Figaro). De peste hotare ne vor vizita deocamdată Mirka Clark din Republica Socialistă Federativă Iugoslavia (Tosca) și dirijorul italian Napoleone Annovazzi. Iată deci un trimestru bogat în spectacole muzicale, pe care le dorim la nivelul posibilităților colectivului și mai ales al exigențelor culturii anilor noștri. IRINEL PAPADOPOL Deschiderea stagiunii la teatrul de păpuși din Galați Teatrul de păpuși din Galați își deschide noua stagiune astăzi. Prima piesă în premieră care va fi oferită micilor spectatori este „Peripețiile cățelușului albastru“ de Urban Gyula, după cartea lui Lewitt Him. Regia spectacolului aparține lui Eugen Tudoran, iar scenografia Măriei Dumitrescu de la Teatrul de păpuși din Brașov. OFICIUL RAIONAL DE LEGUME ȘI FRUCTE VALAJI (O.R.V.L.F.) anunță publicul consumator că începînd cu data de 1 octombrie 1966, organizează aprovizionarea de iarnă la domiciliul consumatorilor cu legume și fructe pe bază de comenzi. Comenzile se primesc la sediul oficiului din str. 1 Mai nr. 42 (piața 30 Decembrie) între orele 7 — 13. Transportul produselor se va face la domiciliu în ziua și ora indicată de consumator. Se pot cere relații la serviciul comercial al oficiului telefon 6123—5065, zilnic între orele 7—15, precum și la magazinele de vînzare ale oficiului. Gospodine de la orașe și sate! Puteți preda contra plată imediată la unitățile din localitate (centre de achiziții I.R.V.A., O.C.L. Alimentara și cooperative de consum) toate cantitățile de BORCANE PROVENITE DE LA CONSERVE folosite în gospodăria dvs. Borcanele trebuie să fie curate, nedobite și fără etichete, iar tipurile care se colectează și prețul sunt afișate la unități. Prin predarea lor, ajutați industria alimentară să vă pună la dispoziție cantități sporite de conserve de legume, gemuri și compoturi. Unitățile cooperativelor de deservire ale meșteșugărești din Galați, Brăila, Focșani, Tecuci, Panciu, Făurei și Bujor acordă garanție pentru reparațiile efectuate contra cost la diverse bunuri de uz casnic și personal ca : radioreceptoare, televizoare, instalații antene, frigidere, mașini de spălat rufe, aspiratoare de praf, autoturisme, motociclete, biciclete, ceasornice, mobilă, tapițerie etc. Lista completă a bunurilor cu indicarea termenelor de garanție, precum și detalii asupra acestei acțiuni, se găsesc la unitățile de specialitate ale cooperativelor din localitățile respective. Solicitați responsabilului de unitate să aplice ștampila de garantare a lucrării pe bonul de lucru și chitanța de piață. \ “ VIAȚA NOUÂ Programul manifestațiilor sportive FOTBAL In cadrul campionatului categoriei B, Oțelul Galați susține mîine pe teren propriu meciul din etapa a VI-a cu formația Flacăra Moreni. Intîlnirea are loc pe stadionul „Dunărea" și va începe la ora 11.00. Progresul Brăila joacă tot pe teren propriu în compania echipei Chimia Suceava (stadionul „1 Mai“, ora 11.00). La Galați se dispută un meci din categoria C. Protagoniste : Ancora Galați și Unirea Focșani. Intîlnirea dintre cele două formații este programată pe terenul „Metalosport", ora 11.00. Campionatul republican de juniori programează următoarele meciuri : Oțelul Galați — Flamura roșie Tecuci (stadionul „Dunărea", ora 9.00) ; Ancora Galați — Unirea Focșani (terenul „Metalosport", ora 9.00) ; Siderurgistul Galați — Gloria Bîrlad (stadionul „Dunărea", ora 14.00) ; Progresul Brăila — Gloria C.F.R. Galați (stadionul „1 Mai", ora 9.00). In campionatul regional au loc partidele Metalul Brăila — Chimia Mărășești (terenul „Industria sîrmei" ora 16.00) ; Laminorul Brăila — S.U.T. Galați (terenul „Industria sîrmei", ora 11.00) ; Avîntul Bucești — Tractorul Galați (la Gugești, ora 15.30) ; Unirea Galați — Tractorul Viziru (la Nănești, ora 15.30); Automobilul Focșani — Foresta Gugești (la Panciu, ora 15.30) ; Dunărea Brăila — Celuloza Brăila (la Făurei, ora 15.30). LUPTE Astăzi și mîine în sala „Constructorul" din orașul Galați continuă întrecerile din cadrul finalei campionatului republican de lupte greco-romane seniori, desfășoară după întrecerile se următorul program : Sîmbătă între orele 9—13 și 16—22,30. Duminică între orele 9—13, HANDBAL In cadrul campionatului republican feminin în seria a II-a studențească, formația Politehnica Galați primește vizita echipei I.C.F. București. Partida începe la ora 11.00 și se dispută pe terenul „Știința". ★ In cadrul etapei regionale a „Cupei agriculturii" astăzi și mîine au loc ultimele întreceri. Aceste întreceri se desfășoară pe terenurile din Tecuci, Mărășești și Focșani. Cooperativa „PROGRESUL“ Galați aduce la cunoștință că a deschis o unitate de lenjerie, la comandă, pentru bărbați in cadrul complexului comercial nr. 2 Țiglina I (faleză). Locatarii blocurilor din această zonă (blocurile nr. 22, 32, și cei din preajma școlii generale nr. 6) au la dispoziție în imediata apropiere serviciile acestei unități. La deschiderea anului universitar 1966—1967 (Urmare din pag. I) .ură, linia să urce continuu. Și sîntem convinși că, fără doar și poate, anul acesta nu va contrazice tendința spre progres. — Consemnăm aici și opiniile tovarășului I. Teodorescu, rectorul Institutului pedagogic de trei ani : — Putem afirma cu certitudine că situația la învățătură a studenților noștri este mai bună ca in trecut. Tinerii, de la an la an mai pătrunși de misiunea lor, mai maturi în înțelegerea îndatoririlor unui viitor cadru didactic, au făcut un salt substanțial spre calitate. Notele între 7 și 10 obținute la examene au depășit proporția de 50 la sută. Facultățile de filologie și de științele naturale înregistrează în continuare noi succese : 70 la sută și respectiv 60 la sută note bune și foarte bune. Iată deci că munca noastră s-a dovedit mai fertilă, ne aduce satisfacții. Urmărim cu interes drumul în viață al absolvenților noștri, ne bucurăm o dată cu ei de realizările lor. In institutul nostru sunt pregătiți viitorii educatori. Anul acesta o parte din studenți vor face practica pedagogică la clasele conduse de profesoara Paraschiva Hereneanu de la Școala nr. 18 din Galați. Ea este absolventa noastră, a facultății de chimie fizică. Anul trecut era cotată ca una din cele mai bune studente. Anul acesta avem convingerea că se va distinge ca o bună profesoară. Știm, de asemenea, ca Marin Micu și Eugenia Alexandru, Paula Păltineanu și Stoica Cimpeanu, Gh. Vasilache și Nicolae Titu, absolvenți ai facultăților de matematică, chimie fizică, filologie, vor demonstra la catedră virtuți pedagogice, se vor dărui cu dragoste și înțelegere copiilor, își vor îmbogăți în continuare cunoștințele, folosind același minunat prieten care este cartea de specialitate. Pentru că ceea ce urmărim noi, cadrele didactice, chiar din prima zi cînd studentul pășește pragul facultății, este să-i trezim pasiunea pentru profesiunea sa, să-i descoperim frumusețile muncii de pedagog. Ii obișnuim cu gîndul că în pregătirea lui institutul este numai o treaptă. De aici și necesitatea muncii de cercetare, de studiu continuu. Procesul de instruire a viitorilor profesori se îmbunătățește simțitor în fiecare an. In bibliotecă, trimestrial, se aduc cărți și reviste în valoare de 15 000 de lei. Laboratoarele sunt înzestrate cu aparate moderne, studenții înșiși contribuie, căpătînd deprinderi în acest sens, la îmbogățirea lor. Laboratoarele de geologie, botanică, zoologie au anul acesta, spre exemplu, noi materiale culese cu ocazia excursiilor documentare de studiu. S-au înmulțit, de asemenea, exponatele muzeistice. Referindu-ne acum la problema cursurilor, trebuie să semnalăm în primul rînd apariția unor cărți de specialitate, la care au colaborat ca autori profesori de la institutul nostru : „Metodica predării chimiei în școala generală" de Angela Gavriliuc, în colaborare cu institutul pedagogic din București, „Fizica generală“ pentru anul al II-lea matematică, de Gh. Huțanu. Acestor apariții, nesingulare pentru că în anii trecuți profesorii gălățeni au mai colaborat și la alte manuale, li se adaugă numărul mare de cursuri multiplicate pentru diferite materii : „Chimie analitică", „Analiză și compoziție", la aproape caiete de referate toate facultățile, cursurile de limbi străine etc. Toate acestea sunt o imagine grăitoare ce li se creează a condițiilor studenților pentru studiu, pentru ușurarea eforturilor, condiții care ne îndreptățesc să credem că noul an universitar va înregistra de la început rezultate mai bune. CINEMA GALAȚI : „Central" — filmul Thérèse Desqueyroux ; „Republica" — filmul Repulsie ; „Țiglina" — filmul Fiii marii ursoaice ; „Dunărea" — filmul Copiii mării ; „Popular" — filmul Barcagiul ; I.C.Or. — filmul Veselie la Acapulco ; Arena „11 Iunie" — filmul Inspectorul BRĂILA . ..11 Iunie" — filmul Albă ca zăpada și cei șapte saltimbanci; „Republica" — filmul Jurnalul unei femei în alb ; „23 August“ — filmul Coliba unchiului Tom; „Flacăra“ —filmul In fiecare zi sărbătoare ; „Progresul“ — filmul In compania lui Max Linder ; „Popular“ — filmul Winnetou seria a II-a ; FOCȘANI „Unirea“ — filmul Băieții de la tonomat. ..Flacăra“ — filmul Escrocii de la mănăstire. TECUCI: „Arta" — filmul Angelica marchiza îngerilor ; „Popular“ — filmul Misiune extraordinară. MĂRĂȘEȘTI : „Lumina“ — filmul Cine ești d-na d-le Serge. PANCIU : „Popular — filmul Oameni și drapele seria I și II. ODOBEȘTI : „Victoria“ — filmul Răscoala 1 .. 1- .' .. -...' "I .. !■■ " .. I.iw»-nii I ■IM II— I II. I I ..... ,— —....--- --- ■— »■ — ...■ - r BUJOR : „Doina“ — filmul Haiducii. FAUREI, filmul Calea Victoriei. T. VLADIMIRESCU : „Flacăra“ — filmul Fata din junglă. RADIO DUMINICA 2 OCTOMBRIE 1966 PROGRAMUL I. 6.00 : Buletin de știri; 6,45: Mîndru-i azi ogorul țării— program de cîntece; 7,00: Radiojurnal, Sumarul presei, Buletin meteo-rutier; 7,30: Tinerețe și voioșie — muzică ușoară; 7,45: Drag mi-e jocul românesc; 8,00: Transmiteri pentru sate. Ziua recoltei; 8,40: Dialog cu muzica ușoară; 9,10: Răsună cîntecul și jocul pe întinsul patriei; 9,40: Selecțiuni din opereta „Viața pariziană" de Offenbach; 10,00: Clubul voioșiei: „Compunere despre toamnă", scenetă de Vasile Mănuceanu; 10,30: Soliști de muzică ușoară: Anca Agemolu, Barbel IVacholtz, Alin Noreanu și Adamo; 11,00: Buletin de știri; 11,45: Cîntă Luminița Cosmin și frații Mentzel; 12,00: De toate pentru toți; 13,00: Radiojurnal. Buletin meteorologic; 13,30: Varietăți muzicale; 14,15: Cîntă orchestra de muzică populară a Radioteleviziunii; soliști Angela Moldovan și Ion Luican; 14,40: Muzică ușoară; 14,50: Cotele apelor Dunării; 15,15: Sport și muzică; 17,45: Rapsodii de toamnă. Poezia contemporană românească. 18,00: Interpreți de muzică populară; 18,30: Interpretul săptămînii: violonistul Ștefan Ruha; 19,00: Din cele mai cunoscute populare, 19,20: Pagini melodii din operetele „Amorul mascat" de Ion Hartulary-Darclée, „Fiica doamnei Angot" de Charles Lecocq, „O noapte la Veneția" de Johann Strauss; 19,40: Muzică ușoară, interpretată de Aida Moga, Caterina Cassell și Constantin Drăghici; 20,00: Radiojurnal. Sport; 20,15: Cîntă clarinetistul Traian Lăscuț Făgărășanu; 20,30: Interpreți de muzică ușoară: Doina Badea și Adriano Celerjtano; 20,45: Teatru radiofonic: Katheleen. Comedie de Michael Sayers; 22,00: Radiojurnal, Sport, Buletin 22,25: Carnavalul meteorologic; ritmurilor; 23,52—23,55: Buletin de știri. PROGRAMUL II. 6,00: Program de cîntece din folclorul nou și jocuri; 6,30: Buletin de știri; Țara-ntreagă-i o grădină 7,00: — program de cîntece; 7,30: Radiojurnal, Sport, Buletin meteo-rutier; 8,00: Pentru amatorii de muzică ușoară; 8,40: Teatru radiofonic pentru copii; 10,00: De la o melodie la alta; 10,30: Buletin de știri; 10,35: Soliști de muzică populară: Benone Sinulescu și acordeonistul Constantin Bordeianu; 11,00: Transmisiunea concertului orchestrei simfonice a Filarmonicii de stat „George Actualitatea Enescu"; In pauză cinematografică; 13,18: Mic concert folcloric; 13.40: Am ales din discoteca noastră — muzică ușoară; 14.00: Radiojurnal; 14,30: Undă veselă; 15.00: Muzică populară interpretată de Ana Pacatiuș; 15,10: Melodii — magazin — emisiune muzical-distractivă: „Necazurile unui regizor"; 15,45: Seară de operă în avanpremieră: „Norma" de Bellini. Soliști: Joan Sutherland și Richard Cross; 16,00: Cîntec, joc și voie bună; 16,30: Succese ale muzicii ușoare; 17,45: Opereta „Liliacul" de Johann Strauss (montaj muzical — literar)); 19,00: Buletin de știri; 19,26: Cîntece de petrecere și jocuri populare; 20.00: Și acum să dansăm; 21,00: Radiojurnal, Sport ; 21,15: Romanțe și amintiri cu Mia Braia, Pușa Neicu, Ion Luican și Nicolae Florei; 21,35: Alegeți dansul preferat; 22,30: Moment poetic. Ritmuri frumusețile țării; 22,40: Insula mea operei cu Teodora Lucaciu și Nicolai Ghiaurov; 23,00: Buletin de știri; 23,48: Din nou dans; 0,52 — 0,55: Buletin de știri. Întreprinderea orășenească DE INDUSTRIE LOCALA Nr. 7 GALAȚI ANGAJEAZĂ DE URGENȚA : 4 strungari 3 timplari 1 achizitor materiale 4 matrițeri 1 șef serviciu mecanic șef 1 șef serviciu C.T.C. (inginer) șef sector metal Relații suplimentare se pot lua de la serviciul de cadre, s telefon nr. 3334. — — ~nu_=j-.r— 11 ■....■. j" La unitățile de alimentație publică ale cooperației de consum, puteți servi must, pastrama, cîrnați, mititei, precum și un bogat sortiment de produse de cofetărie și patiserie. Sfatul popular al raionului Bujor Angajează imediat: — șef corp C.F.I. — inginer drumuri — tehnician 1 drumuri — tehnician I fond funciar — tehnician agronom — contabil principal Condițiile de angajare sunt prevăzute în H.C.M. 1053/1960. Relații suplimentare se pot obține la Secția de cadre a Sfatului popular raional Bujor. Fabrica de săpun „APOL0" Galați are vacant postul de tehnician - metrolog Pentru ocuparea acestui post este necesară îndeplinirea condițiilor din anexa IV, la H.C.M. 1053/1960. * Nf. 6783 TELEVIZIUNE DUMINICA 2 OCTOMBRIE 1966 8,30: Ora exactă. Cum va fi vremea, astăzi ?; 8,32: Pentru noi, femeile!; 9,15: Emisiune pentru copii și tineretul școlar; 10,30: Emisiune pentru sate: Sărbătoarea recoltei. După amiază: — magazin... duminical. Fotbal: Rapid — Dinamo București ; 19,00 : Telejurnalul de seară; 19,20: Documente de piatră: Voroneț; 19,50: TV—111; 20,20: Mari ansambluri; 20,50: Film: Atenție. „Spune-mi profesoare !; 22,20: unde cînd și cum?"; 22,50: Telesport; 23,00: Telejurnalul de noapte; 23,10: închiderea emisiunii. Combinatul de fibre artificiale Brăila Telefon 6100 — interior 459, 687 ANGAJEAZĂ DE URGENȚA Muncitori necalificați și muncitori cu practică în producție pentru calificare în meseria de operator filator Condiții de angajare : — contract de muncă încheiat pe durata de 5 ani — vîrsta minimă de 21 ani. — se asigură locuință Pentru ajungerea la destinație în bune condițiuni a coletelor, FOLOSIȚI SERVICIUL DE mesagerii P. T. T. R. ~ rISTE INTERZIS A A se păstra buteliile de gaz petrolier lichefiat pentru uz casnic în apropierea sobelor încălzite ETANȘEITATEA INSTALMIEI SE VERIFICĂ DE CĂTRE CONSUMATORI CU APA SĂPUNATA ȘI ÎN NICI UN CAZ CU flacăra *«mila cochetărie ? •nciOEGUHI Un ten rațional îngrijit radiază prospețime și bună dispoziție. Unitățile cooperativei „IGIENA" Galați din: — str. Republicii, vizavi de restaurantul „Bucegi" — str Republicii, Ungă hotel „Dunărea" — complexul comercial Țiglina I, lângă cinematograf - complexul comercial Țiglina I, la faleză încadrate cu tehnicieni de înaltă calificare execută : VARIATE LUCRĂRI DE COSMETICĂ In unitatea din complexul Țiglina I, lingă cinematograf, se execută și lucrări de pedichiură. à V A V f