Viața Nouă, iulie-septembrie 1970 (Anul 26, nr. 7945-8022)

1970-07-15 / nr. 7957

Organ al Comitetului județean Galați al P.C.R. și al Consiliului popular județean ANUL XXVI — Nr. 7957 MIERCURI 15 IULIE 1970 4 PAGINI — 30 BANI PRIMIREA IN U.T.C.— MOMENT DEOSEBIT IN VIATA TINĂRULUI Organizație unică revoluționară de masă a tineretului din patria noastră, Uniunea Tineretului Comunist cuprinde în rîndurile sale muncitori, țărani, intelectuali, elevi, studenți și alte categorii de tineri care prin întreaga lor activitate dovedesc că merită să poarte titlul de utecist, contribuind alături de comuniști și ceilalți oameni ai muncii la traducerea în viață a hotărîrilor partidului și statului nostru. Organizarea de către U.T.C. a unor bogate acțiuni cultural-educative și sportive trebuie să aibă drept efect cuprinderea în U.T.C. a majorității tineretului nostru, această latură a activității noastre prezentînd o deosebită importanță: îmbunătățirea sub toate aspectele a activității organelor și organizațiilor U.T.C. trebuie să conducă la creșterea continuă a caracterului atractiv al actului primirii în U.T.C., la îmbunătățirea permanentă a formelor și metodelor de pregătire politicoeducativă a celor ce solicită intrarea în rîndurile organizației de tineret. Ca urmare a măsurilor luate, organizațiile U.T.C. din județul nostru au reușit, ca printr-o muncă perseverentă, să atragă în rîndurile lor numeroși tineri, majoritatea elevi din școlile generale, licee și școli profesionale. Comitetul județean U.T.C., fiind convins de importanța acestei sarcini majore care revine organizației noastre, a luat măsuri politice și organizatorice în vederea îmbunătățirii propriei sale munci. Au fost stabilite sarcini cu privire la luarea in evidența a tinerilor neuteciști și atragerea lor la acțiunile organizațiilor U.T.C., printre care amintim: întilniri cu activiști de partid de stat, expuneri, excursii, manișifestări cultural-artistice și sportive, acțiuni de muncă voluntarpatriotică și altele. pentru elevii claselor a VII-a și a VIII-a s-au organizat cercuri pentru studierea Statutului U.T.C. și convorbiri politice, forme importante pentru pregătirea lor in vederea primirii în U.T.C. Pentru ceilalți tineri membri ai organizației noastre au fost constituite cercuri de dezbatere a documentelor Congresului X-lea al P.C.R. și cicluri de exalpuneri. O mare atenție s-a acordat instruirii activelor U.T.C., considered aceasta ca un factor important ce asigură îmbunătățirea muncii de pregătire și atragere a tinerilor în organizația noastră, primind totodată un sprijin substanțial din partea organelor și organizațiilor de partid. Ca urmare a măsurilor luate putem aprecia că, în special în ultima perioadă, comitetele municipale Galați și Tecuci, un număr tot mai mare de organizații comunale ale U.T.C., printre care cele din Umbrărești, Cudalbi, Vlădești, Cuca, Nicorești, Nămoloasa și-au îmbunătățit simțitor munca de atragere în U.T.C. a unui număr mai mare de tineri. Putem afirma că în momentul de față avem un număr apreciabil de organizații U.T.C. din industrie și agricultură care au crescut din punct de vedere organizatoric, constituind un ajutor prețios al organizațiilor de partid în munca de educare a tineretului. Cu toate acestea, avînd în vedere sarcinile deosebite stabilite de Plenara C.C. al P.C.R. cu privire la îmbunătățirea activității educative în rîndul tineretului, trebuie să recunoaștem că rezultatele obținute pînă acum în creșterea numerică a organizației județene nu reflectă posibilitățile de care dispunem pentru atragerea în U.T.C. a maselor largi ale tineretului de la orașe și sate. Deși în ultimul timp au crescut preocupările noastre în direcție, numărul celor această primiți în U.T.C. în unele perioade scade nejustificat, cu toate că există numeroși tineri care își manifestă dorința și merită să devină uteciști. Sînt comitete ale organizațiilor U.T.C. care timp îndelungat nu se ocupă de primirea în U.T.C., desfășoară o slabă activitate politico-educativă în rîndul tinerilor, manifestînd lipsă de operativitate și inițiativă în luarea unor măsuri organizatorice. Este pozitiv faptul că au fost și sunt primiți în U.T.C. mulți elevi, dar este nejustificată slaba preocupare pentru cuprinderea în organizație a tinerilor de la sate, de pe șantierele de construcții, din cartiere și chiar din unele întreprinderi industriale din județul nostru. Așa stau lucrurile la C.A.P. Bucești, C.A.P. belșugului"-Matca, Liești, „Drumul Măstăcani, Fîrțănești și în alte comune unde sunt încă mulți tineri în afara organizației U.T.C. O situație CAROLICA VASILE, prim-secretar al Comitetului județean U.T.C. (Continuare în pag. a H-a). Perspectivă Foto: GH. BERCOV Zile de examen, zile de emoție Concursul de admitere . In facultăți își derulează implacabil zilele. Lucrările scrise s-au încheiat. Se așteaptă rezultatul, iar această așteptare nu este ca oricare alta ci lineari e vecină cu inlriQurostea, cu neliniștea. Calmul este căutat ; bărbații de 1) ani chiar se surprind comițînd gesturi neliniștite care (vai!) i-ar putea compromite in ochii ielelor. Ieri către print, de la Institutul pedagogic am fost informați că unele rezultate de la lucrările scrise pot fi afișate către seară, astfel incit respectivele facultăți pot începe astăzi examinarea orală. Deci din nou emoții înaintea sălii de examen, din nou trepte dificile din marea încercare trebuie trecute și nu oricum. De la Institutul politehnic aflăm că probabil astăzi vor fi afișate, integral sau parțial, rezultatele la lucrările scrise. Deci clipa emoțiilor se prelungește, tensiunea , sporește mereu în tabăra bacalaureaților candidați ,la studenție, l-am văzut în aceste zile după efectuarea probelor scrise. Rezultatele erau confruntate, se verificau ipoteze, nici un amănunt nu era neglijat. Nici un loc nu este impropriu discuțiilor. Pe culoarele institutelor, pe stradă, în autobuz, în parc — pretutindeni vocile celor care-și reclamă Un loc în amfiteatre se face auzit cu insistentă. Pînă pe 18 iulie — punctul final al concursului au mai rămas cîteva zile, consacrate în întregime orale. Va urma apoi o probelor listă sau mai multe, simple coli de hîrtie dactilografiate, pe care se vor afla sau nu numele căutate. O confirmare a aptitudinilor sau amintirea pentru un viitor apropiat a acestei confirmări. D. P. La nivelul de tehnicitate a agregatelor siderurgice .*** OAMENI PREGĂTIȚI CORESPUNZĂTOR ! S-a precizat, nu o dată, că prin rodul de tehnicitate și producvitate al instalațiilor cu care snt dotate sectoarele de bază și ele conexe, prin tehnologiile pe are le utilizează în producerea glomeratului, fontei, oțelului și iminatelor. Combinatul siderurgic de la Galați reprezintă cea mai modernă unitate din industria sierurgică a țării și care rivaliează cu cele mai mari unități smilare din Europa. Și aceasta r calitatea. Cele două furnale In rnctiune — de 1700 mc — sunt ele mai mari, din țară, avînd capacitate aproape dublă față de ele hunedorene. Procedeul de laborare a oțelului, de înaltandament — în convertitoare cu isuflare de oxigen tehnic, pur —e aplică la Galați pentru prima otă în siderurgia românească și rutine state din lume îl utiliează la ora actuală. In sfîrșit, tlobingul și laminorul de tablă jcoasă sînt, la rîndu-le, două serii în care automatizarea,, televiziunea industrială ,și calculatoarele electronice își găsesc o largă aplicare. Legat de toate aceste lucruri, a apărut evidentă necesitatea pregătirii corespunzătoare a cadrelor de exploatare, cu atît mai mult cu cît noțiunea de siderurgist a fost restructurată în mod evident. Timpul scurs de la punerea în funcțiune a sectoarelor de bază ale Combinatului a demonstrat, că, în bună parte, procesul de pregătire a cadrelor a decurs în mod corespunzător, că s-a manifestat grija cuvenită în privința asigurării posturilor cheie cu siderurgiști de înaltă calificare și cu o bogată experiență. Sarcinile cu care este confruntat, de la an la an. Combinatul gălățean impun însă ca acest proces de perfecționare a pregătirii profesionale să se desfășoare continuu. Această idee pare să fi fost bine înțeleasă dacă urmărim planurile de învățămînt ale direcției de personal a Combinatului. Numai la cursurile de ridicare a calificării și de specializare au fost cuprinși în acest an, de exemplu, peste 6 000 de siderurgiști. Problema care se pune însă este: cum au fost organizate și cum s-au desfășurat și se mai desfășoară aceste cursuri ? Urmărind acest aspect s-a desprins concluzia că, în general, sunt suficiente exemple care atestă din partea conducerilor secțiilor și Sectoarelor grija pentru creșterea, măiestriei profesionale a, celor cu care realizează sarcinile de plan, a pregătirii lor în pas cu cerințele noi, calitative ale proceselor de producție. In sectorul de aglomerare,, bunăoară, cursurile de ridicare a calificării sînt urmate de 240 muncitori, cu 28 mai mulți decit fuseseră prinși inițial în planul de școlarizare. O tematică strîns legată de tehnologie, cursuri diferențiate pe me tON AL- MOCANU GH. TEODORESCU (Continuare în pag. a II-a) La cooperativa agricolă din Frumușița se lucrează cu toate torțele la recoltarea griului., VIZITA PREȘEDINTELUI REPUBLICII AFRICA CENTRALA, GENERAI JEAN BEDEL BUKASSA 'Trimișii Agerpres, Mircea S. Ionescu și Nicolae Crețu, transmit : In cea de-a patra zi a vizitei în țara noastră, generalul Jean Bedel Bokassa, președintele Republicii Africa Centrală, persoanele care-1 însoțesc, precum și Manea Mănescu, vicepreședinte al Consiliului de Stat, întreprind o călătorie prin țară. Oaspeții sunt însoțiți de secretarul Consiliului de Stat, Constantin Stătescu, de general locotenent, Constantin Popa, adjunct al șefului Marelui Stat Major, de directorul protocolului din Ministerul Afacerilor Externe, Tudor Jianu. Primul punct al itinerariului — orașul Pitești. Pe platforma unde se află amplasate un modern combinat petrochimic, o fabrică de negru de fum și una din cele mai mari rafinării petrolifere, oaspeții din Republică Africa Centrală sînt întîmpinați de Gheorghe Năstase, președintele Consiliului popular județean Argeș, de primarul municipiului Pitești, Alexandru Popescu, și de alți reprezentanți ai organelor locale de stat. Se vizitează mai întîi Rafinăria de petrol, întreprindere intrată in funcțiune la sfîrșitul anului trecut, însoțiți de Gheorghe Pacoste, adjunct al ministrului industriei petrolului, și de Victor Nica, directorul general al rafinăriei, oaspeții vizitează principalele instalații. La tabloul de comandă al complexului de reformare catalitică, de extracție, prefracționare și hidrofinare a benzinei, se dau explicații în legătură cu procesul tehnologic complet automatizat al rafinăriei. Sunt prezentate apoi produsele principale care se realizează aici , benzine cu cifră octanică ridicată, motorine de calitate superioară și unele semifabricate utilizate în industria petrochimică, printre care și sulful extras prin procedee originale din petrolurile (Continuare în pag. a II-a) Toate forțele pentru stringerea la timp și fără pierderi a recoltei La Rediul sa bate pasul pe loc. De ce ? Recoltatul cerealelor de toamnă se intensifică cu fiecare care trece, pe măsură ce culturiile ajung la maturitatea de recoltat. De acest lucru ne-am convins cu ocazia raidului întreprins ieri, cînd am vizitat mai multe cooperative agricole de producție, între care amintim pe cele din Bâleni, Cuca, Frumușița, Scînteiești, Rediul și altele. La cooperativa agricolă Băleni, de exemplu, munca în campanie agricolă de vară, actuala este organizată în flux tehnologic continuu. In urma celor 11 combine, care lucrează la recoltatul griului, acționează șase prese de balotat, care în urma lor poartă să remarcă platforme pentru strîngerea băieților de paie, eliberînd, în același timp, terenul. Cu eforturile lor, mecanizatorii de la presele de balotat reușesc să țină pasul cu viteza de lucru a combinelor. După ce lanurile eliberate de baloți acțiune sunt pe care o execută peste 40 de atela C, MANOLE (Continuare în pag. a II-a) COMBINELE il Li, ML ÍI HAMBARE Cer senin, soare fierbinte. In lanurile de grîu ale unităților agricole de stat și cooperatiste — îndeosebi acolo unde munca a fost bine organizată — combinele string reedita ultimului an din actualul cincinal. Se lucrează din plin. Nu însă peste tot acțiunile specifice campaniei agricole de vară se desfășoară — așa cum s-a stabilit încă din perioada pregătitoare — în flux continuu. Dar să expunem constatările făcute cu prilejul raidului întreprins , luni, țăranii cooperatori și mecanizatorii din Fundeni n-au mai așteptat „să se ridice rouă" pentru a începe recoltarea. La ora 7 toate combinele lucrau la întreaga capacitate , 5 în lanul de grîu de la punctul „Oraca", 3 pe sala de la punctul „Bărbosu", care, la amiază, au fost mutate pe tarlaua „Dragomir" și două treierau mazărea la punctul „Sondă". Dacă am exclude mica pauză de masă am putea spune că luni la Fundeni, recoltarea s-a executat fără pauză, la Baza de recepție Hanu Conachi expediindu-se 80 tone grîu. Am trecut și pe la punctul „Smărăndoiu", unde, conform planificării, trei prese trebuiau , să baloteze paiele. Era ora 12 și numai una lucra. De ce ? Pentru că cea repartizată lui Dumitru Lupu avusese duminică seara o pană de pneu care, din lipsa petecelor calde, s-a remediat abia luni la... amiază. Lângă aceasta a stat și presa lui Iordachhe Popoiu pentru a-l ajuta cu compresorul, pe celălalt, la umflarea cauciucului. Deci, de la 6 la 12, două prese de balotat, pare au stat nefolosite pentru o banală pană de cauciuc, cu larga în V. PÂRLOG (Continuare in pag. all-a) 4 Mijloacele mecanice utilizate la întreaga capacitate. Vremea se menține deosebit de favorabilă executării lucrărilor specifice actualei campanii. Cu toate acestea, din analiza datelor centralizate aseară, la Direcția agricolă județeană, se desprinde concluzia că mai sunt încă unități în care se înregistrează amînări nejustificate, generate nu de umiditatea griului, ci de comoditatea manifestată de unele contatele înscrise în situația operativă, precum și stadiul actual al lucrărilor ne obligă să facem cîteva precizări. Este necesar, duceri de unități în organizarea temeinică a muncii și în utilizarea la întreaga capacitate a combinelor și tractoarelor. Iată cauze care trebuie grabnic lichidate, îndeosebi, prin intervenția promptă a delegaților trimiși de către unitățile județene: Situația recoltării griului pe I.M.A.-uri se prezenta ieri seara astfel, bunăoară, ca în zilele următoare în unitățile agricole de stat și cu Denumirea I.M.A. Director zat la sută Șendreni Alexandru Rîpă 54,3 Tulucești Mircea Gușanu 50 Pechea Constantin Purdelea 34,2 Vameș Gheorghe Celaru 25,6 Bujor Viorel Țuțulan 24,6 Chiraftei Mureșel Popa 22,9 Berești Alexandru Simion 22,4 Tecuci Anton Manie 20,3 Cudalbi Paul Bîrsan 18,4 Berheci Ion Stanciu 18 (Continuare în pag. a II-a). V