Viața Nouă, octombrie-decembrie 1970 (Anul 27, nr. 8023-8101)

1970-10-25 / nr. 8044

It Pa<y a 2-a VOLEI Rol vizează un Noua ediție a campionatului masculin divizia A a debutat sub auspicii favorabile echipei Politehnica Galați. După cum se știe, studenții au întrecut Petrolul Ploiești, în deplasare, cu 3—0. Pregătirile efectuate înaintea începerii campionatului au fost bine organizate, iar meciurile de verificare, de asemenea. Acestea fiind susținute în compania unor echipe de valori diferite, oferind prilejul antrenorului Kramer să se edifice asupra potențialului fiecărui jucător. Față de vechiul lot, în actuala ediție vor evolua, sub culorile clubu i tehnica loc fruntaș lui universitar gălățean, jucătorii : Radu Dumitrescu și Dragoș Popescu (de la Liceul nr. 2 Rm. Vîlcea) și Dinu Lungu (de la Siderurgistul). Dar iată lotul complet în fotografia de jos, realizată de colaboratorul nostru C. Satmari : Rîndul de sus, de la stingă la dreapta ; ing. George Kramer — antrenor, Gabriel Udișteanu, Radu Dumitrescu, Doru Ungureanu, Alexandru Păcuraru, Iuliu Szocs, Dan Manu, Florin Sipoș președintele sector secției de volei ; rîndul de jos : Dinu Lungu, Cornel Păduraru, Marcel Popa, Constantin Stere, Dragoș Popescu, Cornel Bologa. la mijlocul săptămînii viitoare încep la București, întrecerile turneului final al campionatului național de box individual. La întreceri și-au anunțat participarea peste 200 de pugiliști, maeștri ai sportului, campioni ai edițiilor precedente și sportivi cu categoria I de clasificare. Din județul nostru vor fi prezenți 7 boxeri, componenți ai Clubului sportiv Oțelul, iată și numele acestora : Pascale Iuga, Nicolae Deleu, Gheorghe Badiu, Vasile Bute, Nicolae Măruță, Ion Sănătescu, Constantin Bumb. In ultima perioadă „finaliștii" gălățeni s-au pregătit asiduu în dorința de a obține rezultate cit mai bune. Turneul final va avea loc între 28 octombrie — 5 noiembrie. Răspunderea morală (Urmare din pag. 1) restaurantelor, înaintea comiterii accidentului nu mai dăduse pe la autobază de două zile iar cînd a fost depistat de organele de miliție a fost găsit într-o accentuată stare de ebrietate. E curios cum a fost lăsată pe mîna unui asemenea individ atîta vreme mașina deși șeful de coloană nu era străin de comportarea incompatibilă a lui Stănescu. Căci trebuie spus — puțin a lipsit ca accidentul să se soldeze cu urmări și mai grave. Și asta se întîmpla dacă roata urca pe bordură în masa aceea compactă de oameni care se aflau în ziua aceea în fața centrului militar Galați. Tot cu „nu știu", cu „am crezut că e o glumă", continuă să se mai apere Stan Petrache, care s-a aflat în dimineața de 12 octombrie la volanul automacaralei 31 G1 877, cînd l-a lovit pe muncitorul Gheorghe Profor în timp ce lucra la marcajul șoselei spre Bărboși. Tocmai ieșise din șantier și voia să dea „o fugă" pînă la Bărboși. Avea de rezolvat o chestiune personală. Nu era prima dată cînd se plimba de colo, colo cu automacaraua I.P.I.D. De chiar în dimineața aceea altfel, se întorsese de acasă de la Scînteiești. Asta explică cît de mare era „interesul" șefului de coloană Mircea pentru obligativitatea Zavaschi garării mașinilor în întreprindere. Dar să mergem pe firul celor întîmplate în dimineața accidentului. Martor ocular a fost Liviu Leca din Galați, actualmente elev la Școala tehnică de maiștri din Cîmpina. A văzut cînd Petrache s-a înscris într-o depășire periculoasă, asistat la comiterea accidentualui și l-a avertizat de două ori pe șofer. Cel avertizat s-a întors să vadă ce-a lăsat dar... a trecut mai departe. A garat mașina și fără prea multă vorbă s-a dus acasă nu înainte de a mai da o raită, ca din întîmplare, pe la locul accidentului. De abia după amiază l-am găsit. Liniștit, ca și cum nimic nu s-a întîmplat, se juca cu copiii fratelui! La aceeași oră însă în sala de operații, medicii încercau să salveze viața unui om, luptă care s-a încheiat tocmai în a treia zi de la săvîrșirea accidentului. Și totuși a mai încercat un timp să nege, dar cea mai concludentă probă ne-a sosit din Cîmpina. Liviu Leca a considerat că e de datoria lui să ne informeze: „In ziua de 12 octombrie a.c. în jurul orelor 10 în timp ce mă aflam cu motocicleta pe șoseaua națională la ieșirea din municipiul Galați, am asistat la un grav accident de circulație..." Urmează o serie de amănunte prețioase pentru localizarea evenimentului. Am insistat asupra acestui caz căci de multe ori în elucidarea situațiilor lucrătorii noștri de miliție sînt ajutați de populație. Dar sunt și împrejurări cînd descoperirea făptuitorului se tărăgănează mult, tocmai pentru că linii neglijează să ia atitudine, să intervină și să rețină numărul mașinii. Sau și mai grav, consideră că n-are rost să informeze organele de urmărire cînd asistă la repararea unor autovehicule rămase cu semne adînci de pe urma accidentelor. Iată de ce, deocamdată, ne este foarte greu să depistăm pe autorii accidentelor de circulație — soldate cu victime — care au avut loc in luna septembrie la ieșirea din municipul Galați și în comuna Piscu. Pentru noi orice amănunt e prețios. Și fiecare om cinstit, conștient, poate și trebuie să ne ajute fiindcă asemenea elemente pot săvîrși și altă dată busculade pe șosele, fiind convinși că din nou se pot sustrage, că pot rămîne nepedepsiți. Traficul rutier se întețește pe zi ce trece. Se pun probleme tot mai serioase în conducere șoferilor. Am argumentat ce rol mare are responsabilitatea fiecărui conducător auto, dar am dori să se aibă în vedere de către toți acei care se urcă la volan că aceeași mare importanță are și răspunderea lui în situații dificile. Dincolo de majorarea pedepsei pentru fugă de la locul accidentului ,trebuie să stea conștiința lui de om, interesat să aline suferința unui semen, să-i salveze viața. Căci speranța rămînerii în anonimat după astfel de fapte tot se va spulbera, mai devreme sau mai tîrziu. Și atunci începe un dublu proces : cel penal și cel de conștiință. (Urmare din pag. 1) acomoda cu soluțiile noi propuse de teoretician. Amîndoi însă trebuiau să fie dublați de tenacitate, de dorința sinceră, personală de această dată, ca în ciuda inconveniențelor să învingă. In felul acesta au trecut multe, multe ore de noapte. Iar de tensiune au starea aceasta cunoscut-o toți cei care au lucrat la Slobliig, fie că s-a numit Nicolae Bratu, Ion Dragon sau Ion Misura, Constantin Cuza. Pe mare, marinarii tineri primesc la trecerea Ecuatorului botezul tradițional. La Combinat există , un obicei întrucîtva asemănător , botezul punerilor în funcțiune, fără de care titlul de constructor nu are nici o strălucire. A fi constructor mai presupune, de asemenea, actul temerar. Transformatoarele mari, spre pildă de cite 60 de tone bucata, au fost montate pe o vreme imposibilă de iarnă. Nimeni nu a crezut că cei de la grupul IV vor să-și asume un avea curajul asemenea risc, dar ei știau acest lucru și s-au simțit literalmente subapreciați atunci. Inginerul stagiar de ieri a devenit în asemenea condiții și numai lucrind cu astfel de oameni un specialist cu mare experiență. Nu ne-a mirat cînd l-am auzit parcă glumind : „Slebingul ? Este cea de a doua facultate pe care am terminat-o..." Totul pare astăzi firesc, stabil, există chiar și o patină a vremii... Slebingul funcționează fără reproș este instalat parcă de cînd și lumea pe cei 58 000 m.p. ai platformei. Cuptoarele adînci Școala maeștrilor înfulecă fără milă lingouri după lingouri ; macaralele Tiegler le smulg după ritual așezîndu-le pe transfer carai senzația că materia aceasta incandescentă este fugărită de cineva din urmă. Lingoul nu mai ere de aici nici o șansă , foarfecă încolo îl hăcuiește, închizindu-se cu o forță de 2 500 tone. Cine să reziste ? Slebingul este totuși prezență relativ nouă în peiosajul siderurgic și invită la amintiri foarte concrete : 1,4 milioane m.c. pămînt excavat, 155 000 m.c. betoane simple și armate, 15 000 tone utilaj montat, 18 000 tone construcție metalică și... 835 km cabluri electrice. Au trecut pe aici betoniști, zidari, dulgheri, lăcătuși, șamotori, vopsitori, mozaicari. Au „trecut” semnînd adevărate opere de artă industrială maistrul Constantin Truță, fierar betonistul Tudor Croitoru, zidarul Radu Ailincăi, betoniștii Teodor Blănaru și Ion Crăciun , inginerul Vasile Butnaru, la rîndu-i, poate considera și el, Slebingul, o a doua universitate, iar maistrul Gheorghe Coton care a condus principalele lucrări ale gospodăriei de ape, se poate mindri cu încă o „ucenicie". Slebingul, cu arhitectura sa magistrală, obiectivul care a încheiat ciclul siderurgic, este de fapt o lucrare de finețe, părțile componente corelîndu-se sale într-un angrenaj care nu desconsideră milimetrul. Se înțelege că cine este capabil să respecte zecimile într-o lucrare care se întinde pe 58 000 m.p., cu adîncimi incandescente și altitudini în continuă mișcare — poate fi considerat, fără nici un fel de exagerare, maestru. Și este intr-adevăr, Combinatul siderurgic o școală a măiestriei... LAMINORUL DE TABLĂ GALAȚI Str. 13 Iunie nr. 157 angajează: — 15 electricieni categoria 3 — 5 — 10 lăcătuși categoria 2 — 4 — 10 strungari categoria 2 — 4 — 100 muncitori necalificați Informații la telefon 15365 interior 103. întreprinderea de reparații construcții GALAȚI, str. 1 Mai nr. 67 angajează : TEHNICIAN PRINCIPAL CONSTRUCȚII — INSTALAȚII Informații suplimentare se pot lua la sediul întreprinderii. m mm naval galați angajează de urgență : — INGINER NAVE ȘI INSTALAȚII DE BORD — LĂCĂTUȘI CONSTRUCȚII METALICE ȘI NAVALE — ELECTRICIENI MONTATORI AGREGATE ENERGETICE ȘI DE TRANSPORT — SUDORI ELECTRICI — IZOLATORI TERMICI ȘI FONICI — VOPSITORI INDUSTRIALI Angajații vor beneficia de noul sistem de salarizare îmbunătățit. Pentru nefamiliști se asigură cazare la căminul șantierului, iar cei cu calificare mai bună, vor primi în urma unei probe, o categorie de salarizare superioară. Informații suplimentare la sediul Șantierului naval din Galați, str. Păcii nr. 132. «1 VIAȚA NOUA OPTI (Urmare din pag. I) folosind cîteva exemple, sperămi semnificative. Atît Dochia Năstase Pantea, cit și Dontu însărcinați sa răspundă de felul cum se desfășoară activitatea productivă în sectoarele legumicol și respectiv cel viticol și-au exarc:tat atributiunile formal sau au lipsit la propriu din mijlocul oamenilor (D. Donțu). — In legumicultura (N.A. Unitatea cultivă 10 ha cu roșii, fasole păstăi, varză, rădăcinoase, ceapă) rezultatele în acest an sunt sub orice critică — afirmă Costache Irimia, la unison cu inginerul șef Mircea Staicu. Și continuă. Forța de muncă a fost prost folosită mai ales în perioada recoltărilor, cînd, datorită lipsei de interes pentru soarta producției, manifestată de M. Pantea, cooperatorii fie că nu stăteau la program cele 10 ore prevăzute, fie că-și treceau din mînă în mînă produsele pe care le recoltau doar cuiva. Foarte bine, înțelegem supărarea președintelui. Dar cine trebuia să ia măsuri la timp pentru ca situația să se schimbe ? Argumentul dorit scuzabil, devine acuzator. Dar, tarele activității consiliului de conducere nu se opresc doar la acest nivel, ele afectează chiar și relațiile de colaborare între președinte și inginer, proiectîndu-se negativ în rezultatele unității. S-a putut afirma astfel nestînjenit sectarismul care, enunțăm un adevăr elementar, contravine flagrant cu normele de conducere colectivă a activității productive. In baza unor minore, fiecare din neînțelegeri tovarășii sus numiți au hotărît să acționeze pe cont propriu într-un teritoriu menit să se exprime prin munca întrunită a tuturor componenților săi. Optica specialistului unității, inginerul MSSM Mircea Staicu, ni se pare încă și mai deficitară. Acum cînd se apropie bilanțul, încrucișăm mîinile și spunem : „Nu se putea rezolva mai mult". De unde această concluzie fatalistă ? Se menționa că slabele rezultate obținute în legumicultura se datoresc distanței mari care separă unitatea de grădină, lucru care împiedică desfășurarea în condiții optime a operațiilor de transport. Dar cine a hotărît ca terenul să capete o asemenea destinație ? Se răspunde stereotip, pentru a scăpa de răspundere, că Direcția agricolă județeană. Dar acesteia i-au fost făcute cunoscute la timp argumentele unității în baza cărora putea lua o hotărîre corespunzătoare, mai aproape de interesele economice ale cooperativei ? Am aflat stînd de vorbă cu oamenii că inginerul Staicu este un om capabil, care a făcut dovada pregătirii sale. Dar de ce să fim nevoiți, tovarășe inginer, să vorbim la trecut ? Este cazul să o spunem aici fără reticente că polemica sterilă sau jocul vanităților, lovasc interesele colectivului. Și încă ceva. Absentele de la program (chiar în actuala campanie agricolă), lipsesc masa țăranilor cooperatori de competența și ajutorul pe care trebuie să-l dați în baza calificării de agronom, retribuit de stat pentru munca ce ar trebui să o desfășurați la propriu. Considerăm, de asemenea, că în situația creată în consiliul de conducere al C.A.P. Moscu, organizația de partid nu și-a spus cu tărie cuvîntul. Numai conjugarea tuturor factorilor de răspundere ai unității poate împinge cooperativa pe linia unei ascendențe continue, la care cert îi dau dreptul baza materială și potențialul uman de care dispune. întreprinderea de transport orășenesc Galați angajează de urgență : — șoferi pentru autobuze cu permis de conducere litera „D“. — lăcătuși mecanici — mecanici auto — electricieni auto — 1 magaziner (cu școală medie) — 2 distribuitori, — 5 muncitori necalificați (manipulanți) — fochiști, pensionari, angajați temporar pentru perioada de iarnă (4 luni) De asemenea, întreprinderea mai recrutează elevi pentru calificare în meseria de CONDUCĂTOR DE TRAMVAIE — VATMANI — absolvenți ai școlii generale, cu stagiul militar satisfăcut. Cursurile vor dura 6 luni. Cei interesați se vor adresa la biroul personal din I.T.C. Galați str. Crizantemelor nr. 6, telefon 14951, unde vor primi relații suplimentare. UZINA DE REPARAȚII AUTO Tecuci angajează de urgență : — STRUNGARI — TINICHIGII AUTO Condiții de angajare : absolvenți ai școlilor profesionale de specialitate cu domiciliul stabil în municipiul Tecuci sau comunele învecinate pe o rază de 10 km. asigurate cu mijloace de transport I.R.A. și C.F.R. Informații suplimentare se pot primi zilnic de la biroul personal U.R.A. Tecuci. PENTRU PUBLICITATE, ADRESAȚI-VA ZIARULUI „VIAȚA NOUA“ Galați, str. Avîntului nr. 20, telefon 11300 A.1 Nostalgii marine (Urmare din pag. I) acalmie de la bord. Tăcut, parcă dornic de odihnă, vasul era retras undeva in sectorul 1 al portului. Dar pe punte e un du-te-vino, iar jos la mașini șeful mecanic. Vasile Berghea, revedea un aparat, mingiia un dispozitiv ori poate continua disputa cu ofițerul III, Ion Năstase. Mereu, de cind se știu împreună, se tot confruntă pe marginea problemelor mecanice. Sus la Mache e liniște. El e radiotelegrafistul, omul cel mai căutat pentru veștile care le poartă. „Navighează" cu deosebită știință prin eter. Nu-i scapă nimic, prinde repede semnal. Făceau nu de mult orice o cursă obișnuită spre Anglia. Cargoul se afla prin apropierea Trafalgarului, urmind să dubleze cum spun marinarii — San Vincentzo. Cinci deodată sunete prea cunoscute, insă de nimeni dorite se repetă cu insistență. O navă incendiată lansase chemare „S.O.S.". Se găsesc însă departe, In circa 320 mile spre coasta de NV a Africii. Dar Mache a stat pe recepție pină cind s-a convins că cei aflați in primejdie au fost salvați. El figura printre eroii schițelor lui Manolache ? Cred că da. Cine nu-i pescar și apoi Ion nu „iartă" pe nimeni, zimbește căpitanul. Pescuitul a avut loc la Liverpool. Și pescarii oriunde ar fi tot pescari rămân , că dacă te-ai lua după cuprind ei, in zicerile lor, sigur poți să flămintești. Și mucalit cum ii știu toți, Manolache nu i-a mai temperat numai cu vorba lui: „Las-o jos cămăcăie", ci i-a „fotografiat" in niște schițe sugestive. Drumurile lungi pe apă sunt agrementate cu astfel de clipe. Armonia și buna dispoziție fac mai plăcute voiajele. Înlesnesc o activitate la bord mai susținută. Așa s-a Înfiripat ideea cursurilor de limba engleză, așa s-a deschis drumul vizitelor in grup pe la toate obiectivele turistice din porturile unde a acostat cargoul. Se spune chiar că pe „Vaslui" există cea mai puternică echipă de fotbal a flotei. Pină la o eventuală intilnire cu... formația lui Bobby Charlton, echipa s-a antrenat cu multe reprezentative de cartier din Anglia. Și de fiecare dată Panait Corcodel s-a făcut remarcat: — Ascultați la mine, are un talent deosebit. Face o pline cum rar v-a fost dat să gustați, glumește comandantul. Căpitanul Iurașcu, gălățean la origine, trecut prin București ca să ajungă la Constanța, ne-a vorbit despre tot echipajul, ne-a prezentat familia de pe „Vaslui". Despre el mai nimic. L-am găsit lucrind la viitoare carte care va stirni probabil mult interes in rîndul navigatorilor. NI privim indeluing și nu că ne surprinde lipsa bărbii și nici măcar prezența pipei, dar pe omul din fața noastră, cu trăsături fine, asupra căruia asprimea mării și duritatea oceanului n-a lăsat, deocamdată, semne vizibile, ni-l închipuiam altfel. Să fie de vină literatura ? De aceeași părere era și comandantul care ne vorbea intr-un anume fel despre condiția de astăzi a navigatorilor : — Rămînem niște romantici. Dar nu mai suntem ceea ce se știa despre noi acum trei, patru decenii in urmă. Altele ne sint dorințele, altele, preferințele. Cind in cabine găsești tomuri întregi de cărți, cind pe mare prin portavoce auzi „hai să facem schimb de filme”, cind marinarul debarcat pe uscat vrea să vadă mai iui minunățiile fanteziei omenirii, aș zice că s-ar cuveni să fim altfel priviți. Acolo, pe mare cind omul trebuie să fie și puternic și întreprinzător, acolo departe de patrie cind nostalgia ii cuprinde puterea de a invinge-a se adună din simțămintele de camaraderie, din interesul pentru noi cunoștințe, din dragoste de meserie exprimată altcumva acum. Departe pe nu știm ce meridiane ii cheamă glasul țării, in radă ii caută nostalgia depărtărilor. Aici e poate frumusețea vieții de marinar, care așa a fost și va rămîne mereu. MICA PUBLICITATE VINZARI Vînd prosoape pentru nuntă cu modele înflorate, str. Războieni 61. SCHIMB LOCUINȚA Ofer apartament 2 camere bloc, confort ultra central, contra ap. 3 camere bloc, centru, Mazepa sau Țiglina II. Informații telefon, după ora 17, 14479. Cedez apartament bloc 2 camere etaj I, Țiglina I contra apartament 3 camere bloc, centru, Mazepa sau Țiglina I — II. Relații telefon 11300. LECȚII MEDITAȚII Predau matematică, fizică clasele V — IX telefon 12032 orele 12 — 15. PIERDERI Pierdut foaie parcurs nr. 832227, eliberată de CSG pentru auto 21 și 4359. O declar nulă. Pierdut cartea de muncă seria Tm 415967, eliberată de Agentia Exportlemn Galati, pe numele Grigoreanu Sofia. O declar nulă. Pierdut legitimație serviți, pe numele Lupu Tereza, eliberată de Cooperativa „Muncă și artă" Galați pe care o declar nulă. DIVERSE Cu ocazia împlinirii a 50 ani de la căsătorie copiii urează părinților lor, Ana și Alecu Lefter în vîrstă de 70 ani, sănătate și fericire. Ana soție, împreună cu familiile, înrudite, anunță cu aceeași nemărginită durere că s-au împlinit șase luni de la moartea fulgerătoare a iubitului lor, colonel doctor POPA EDUARD, model de cinste și noblețe sufletească. Mariana și Rodica, eleve din Galați amintesc celor ce l-au cunoscut și iubit, că se împlinesc 9 luni de la moartea celui mai drag și neuitat bunic TACHIȚA BOURCEANU Rudele și cunoscuții sunt invitați să ia parte la trista comemorare, luni 26 octombrie la Comănești. D.N.F. „NAVROM“ - GALAȚI angajează MACARAGII și recrutează candidați, absolvenți a 7 clase elementare, cu stagiul militar satisfăcut, vîrsta maximă 32 ani și domiciliul stabil în municipiul Galați. PENTRU CALIFICARE IN MESERIA DE MACARAGIU, înscrieri se primesc zilnic la sediul D.N.F. — serviciul personal — învățămînt, pînă la data de 31 octombrie a.c. / 1 Y .f. Combinatul III siderurgic la Galați angajează absolvenți de liceu pentru a fi CALIFICAȚI PRIN CURSURI DE SPECIALIZARE POSTLICEALE în specialitatea electrician aparate de măsură și automatizare In timpul școlarizării se asigură cazare gratuită, înscrierile se fac la serviciul invățămînt C.S.G. pînă la data de 1 noiembrie 1970. Solicitanții vor depune următoarele acte — copie legalizată de notariat după certificatul de studii — copie nelegalizată după certificatul de naștere — cerere de înscriere. ÎNTREPRINDEREA STAȚIA DE SORTARE A MINEREULUI angajează GALAȚI MUNCITORI NECALIFICAȚI pentru încărcări și descărcări vagoane Se asigură cazare și masă contra cost. Nr. 8044 RADIO DUMINICA 25 OCTOMBRIE 1970 PROGRAMUL 1 6.05 Concertul dimineții. 7.00 Radiojurnal. 7.15 Melodii distractive. 800 Sumarul presei. 8,22 Ilustrate muzicale. 9.00 Radiomagazinul femeilor. 9.30 Ora satului. 10.00 Cavalcada ritmurilor. 11.05 Ziua Forțelor Armate ale Republicii Socialiste România. 11,25 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 12,00 De toate pentru toți. 13,00 Radiojurnal. 13,30 Unda veselă. 14,45 Sport și muzică. 17,15 Caravana fanteziei. 18,00 Melodii populare. 19,00 Gazeta radio. 19,20 Cîntă Mino Reitano. 20,05 Teatru scurt. Sîmburi de cireșe. 21,35 Album de romanțe. 22,00 Radiojurnal. 22,30 Muzică de dans. 23,00 Concert de muzică ușoară. 0.03 — 5.00 Estrada nocturnă. LUNI 26 OCTOMBRIE PROGRAMUL 1 505 — 6.00 Muzica dimineții. 6.05 —9,30 Muzică și actualități. 9,30 Revista literară radio. 10,30 Duete din opere. 11,05 Radio Prichindel. 12,00 Muzică ușoară. 12,30 Intîlnire cu melodia preferat. 13,00 populară și interpretat Radiojurnal. 13,22 Muzică ușoară. 14,00 Compozitorul săptămînii. 14,30 Te apăr, te laud, te cînt. 15,00 De la A la Z muzică ușoară. 16,00 Radiojurnal. 16.30 Revista economică. 17,00 Vizita președintelui Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, Nicolae Ceaușescu, în S.U.A. Transmisiune directă de la Casa Albă — Washing, ton. 17,30 Melodii populare. 18,00 Muzică ușoară de pretutindeni. 19,30 Doine și jocuri populare. 20,10 Cîntă Gică Petrescu. 20,25 Solista serii: Lili Ivanova. 20,45 Teatru scurt. Premieră. Un caz de dispariție. 22,00 „ rA nA 41___ OOMV DUMINICA 25 OCTOMBRIE 1970 9,00 — Deschiderea emisiunii Ma*. ti 11 cu duminical pentru copii și școlari. — „Noile aventuri ale echipajului Val-Vîrtej“ : „Pe urme*le argonauților“. 9,45 — Desene animate : „Regele junglei“. 10,00 — Viața satului. 11,15 — Amfiteatru muzical : Din creația lui W.A. Mozart. 12,00 — De strajă patriei. Emisiune festivă, consacrată Zilei Forțelor Armate ale Republicii Socialite România. 13^0 — In reluarea la cererea telespectatorilor. Interpreți îndrăgiți de muzică ușoara :J Rita Pavone, Cliff Richard, Luigil Ionescu, Hania Pazelova, Jacques Hussin, Florin Bogardo. 13,30 — Emisiune în limba maghiară. 15,00 — Fotbal : Dinamo București — Steaua. Transmisiune de la stadionul „23 August“. 17,00— Redacții? Sportvă prezintă medalioanele filmate „Jochen Rindt“ și „Cassius Clay“. 17,30 — Campionatul mondial de ciclobal (imagini înregistrate de la Praga). 18,00 — Patrium. Carmen. Cîntare patriei — concurs, coral interjudețean. Participă _ coruri din județul Brașov, municipiul București și județul Suceava. 19,15 Desene animate : „Istoria invențiilor“. 19,30 — Telejurnalul de seară. 20,00 — Baletul „La piață“ de Mihail Jora. 20,30 — Telex-varietăți In distribuție : Doina Badea, Mariana Bădoiu, Eugenianu, Narghita, Margareta Moldovea- Pislaru, Lucia Rîpeanu, Ion Caramitru, Mihai Fotino, Petre Geambașu, Alexandru Manolescu, Bojidar Petrov, Ion Tugearu, Vasile Veselovski«. 21,20 — Reportaj TV : „80 de bărbați“. 21,35 — Telex-varietăți (partea a II-a). 22,45 — Telejurnalul de noapte. 23,05 — Campionatele mondiale de gimnastică. Exerciții liber ale de femei: (înregistrare de la Ljubljana). 23,30 — închiderea emisiunii. LUNI 26 OCTOMBRIE 1970 In jurul orei 17,30 — Vizita tovarășului Nicolae Ceaușescu în Statele Unite ale Americii. Transmisiune directă de la Casa Albă — Washington. 18,00 — Microavanpremieră. 18,05 — Telesport. 18,25 — Panoramic științific. Din institute și laboratoare. 18,50 — Actualitatea în economie. 19,05^ 1— Cu automobilul prin Austria — reportaj filmat. 19,20 — 1001 de seri —O emisiune pentru cei mici. 19,30 Telejurnalul de seară. 20,00 Teatru foileton : „Războiul celor două roze“ (episodul I). Spectacol filmat. 22,55 — „Unul din doi" — emisiune — concurs. Transmisiune din Brăila. Tema : Legendă și geografie. 21.55 — Teleglob. Călătorie prin Iran. Comentariu — Valeriu Negru. 22.20 — Campionatele mondiale de gimnastică. Exerciții libere alese — bărbați. Transmisiune directă de la Ljubljana. 23.00 — Telejurnalul de noapte. ȘCOALA PROFESIONALA DE MATERIALE DE CONSTRUCȚII ROMAN organizează între 7—10 noiembrie 1970 CONCURS DE ADMITERE IN ANUL I ȘCOALA PROFESIONALĂ (forma de ucenicie la locul de muncă) IN MESERIA DE BETONIST — pentru întreprinderea de prefabricate din beton Galați cu școlarizare la școala profesională de materiale de construcții Roman. Condițiile necesare sunt cele prevăzute pentru școala profesională și anume : — act de studii în original — act de naștere în copie — fișă medicală în scrieri și informații suplimentare se pot obține la sediul întreprinderii de prefabricate beton din Galați, strada Bazinul Nou nr. 83, zilnic între orele 8—13 și 15 — 18, pînă la data ținerii concursului, care constă din examen oral și scris la L. română și matematici. Oficiul pentru construirea de locuințe , proprietate personală aduce la cunoștința celor interesați că se mai primesc cereri pentru APARTAMENTE CONFORT I SAU II ce se construiesc în microraionul 19 Galați, cu termene de predare în trimestrul IV 1970. Relații suplimentare se pot obține la sediul oficiului din Galați, str. Republicii nr. 60 (telefon 16042) în fiecare zi între orele 8—15 sau în zilele de luni — miercuri — vineri și după amiază între orele 17—20. Duminica este deschis pînă la ora 12,00. M. > < Nl f 1- A.