Viața Nouă, octombrie-decembrie 1972 (Anul 29, nr. 8645-8723)

1972-10-01 / nr. 8645

Pag. a 2-a Eficiența hărniciei și priceperii in realizarea an (Urmare din pag. 1) de însemnătate deosebită privind sporirea producțiilor în cele două C.A.P. s-a concretizat la cultura griului, imediat după recoltare. Ca urmare a depășirii producției planificate, s-a livrat statului o cantitate ce depășește cu 68 tone angajamentul luat. După evaluările făcute în cîmp se vor realiza unele depășiri și la celelalte culturi, în special la porumb. Angajamentul privind creșterea numărului de animale a fost depășit de pe acum atit in cadrul C.A.P.-urilor cit și la membrii cooperatori, numărul animalelor sporind cu 100 capete taurine, 200 ovine și 2 000 păsări în C.A.P., iar la membrii cooperatori cu 31 taurine, 800 porcine, 250 ovine și 5 600 păsări. Cooperativa de consum a crescut pentru export 34 berbecuți, a îndeplint planul la carne de porc, livrind totodată 74 000 ouă și 750 kg miere. In bilanțul primelor nouă luni ale anului au fost înscrise și alte realizări dintre care evidențiem: asfaltarea drumului de acces de la stația C.F.R. la șoseaua națională, darea în folosință a magazinului universal cu etaj (supermagazin), construcția a 150 metri liniari șanțuri dalate, amenajarea a trei podețe de la intersecția unor drumuri, repararea și întreținerea a 12 km drumuri prin contribuția în muncă a cetățenilor etc. In trimestrul IV va fi terminată construcția unui grajd pentru 100 capete animale la C.A.P Tulucești și altul cu o capacitate de 200 capete la C.A.P. Șivița. Valoarea lucrărilor executate prin muncă patriotică la reparații și întrețineri drumuri, amenajări de spații verzi și a unei baze sportive, la îndiguiri, plantări de pomi, velări de teren etc. nuse ridică la 2 200 000 lei,, depășindu-se cu 562 000 lei angajamentul. Dorința, de mult exprimată a locuitorilor comunei, privind alimentarea cu apă potabilă este pe cale de a se realiza. începută Lucrarea va fi după predarea proiectului de execuție, al cărui termen a fost sfîrșitul lunii septembrie 1072. Apa va fi captată prin forarea a trei puțuri în zona Brateș. In etapă se vor vota prima conducte pe o distanță de 4 km, urmînd ca în anul 1074 lucrarea să fie terminată. Fondurile necesare, procurate din contribuție bănească sunt asigurate. Din obiectivele privind activitatea cultural-educativă se remarcă înființarea unei brigăzi artistice la nivelul comunei și în cadrul școlilor; două au fost, de asemenea, amenajate două ateliere (de lăcătușerie și mecanică) pentru practica elevilor. Tuluceștii înregistrează așadar, la capătul a nouă luni de intensă activitate, importante succese. Cu un trimestru înainte de sfîrșitul anului, majoritatea obiectivelor întrecerii au fost îndeplinite, iar altele în curs de realizare. O dată cu strîngerea recoltei vor fi cunoscute cu certitudine și rezultatele economice. In aceste rezultate cele pe care le-am și în evidențiat își vor recunoaște contribuția locuitorii comunei, toți acei care in aceste zile se află mobilizați in acțiunea de stringere a recoltelor de toamnă, de insămînțare a griului. Protecția construcțiilor fundate pe terenuri macropolice să înceapă de la prima săpătură! (Urmare din pag 1) săparea canalelor să o execute în așa fel încît să preceadă numai cu puțin timp executării conductelor, canalelor și lucrărilor accesorii. Pe șantierul de locuințe din microraionul 40 Galați (șef șantier, ing. E. Cocoș), apele provenite din ploi băltesc în jurul blocurilor L 2, L 3, I- 4 ; nu s-au executat trotuarele de protecție în jurul blocurilor aflate în finisaj sau la execuția suprastructurilor ; la complexul comercial, blocul N 6 și Ol nu s-au creat condiții pentru colectarea și evacuarea rapidă a apelor din precipitații, din gropile de fundații. Rambleul de pămînt care susține conductele magistrale de alimentare cu apă a Combinatului siderurgic, precum și benzile transportoare între portul mineralier și C. S. Galați, pe o lungime de peste 600 m, în lunca Siretului, au fost executate de Grupul de șantiere hidrotehnice fără a se lua măsuri de protejare concomitentă a taluzelor, conform proiectului, cu pereuri din beton, fapt ce a dus la degradări de umpluturi și la necesitatea unor remedieri și completări costisitoare și greu de executat în acest anotimp. Timpul excesiv de umed din ultima perioadă, volumul mare al lucrărilor deschise sub cota zero, cu care au fost surprinși constructorii, reclamă o maximă mobilizare a acestora pentru aducerea stadiului fizic al lucrărilor deasupra cotei terenului, dotarea punctelor de lucru cu instalații de pompare și îndepărtare a apelor de suprafață pe întreaga perioadă de precipitații, executarea tuturor lucrărilor ajutatoare pentru diminuarea efectelor distructive pe care le are apa asupra construcțiilor în curs de realizare, ca și după terminarea lor. Efectele nocive care le are apa asupra stabilității construcțiilor fundate pe terenurile lepsoide reclamă și din partea reprezentanților beneficiarilor — în speță, a diriginților de șantier — o mai mare exigență la recepția lucrărilor executate, respectarea tehnologiilor normativelor tehnice, cunoscînd răsipunderea care revine tuturor factorilor care concură la realizarea la timp și de bună calitate a noilor investiții. Pregătirea corespunzătoare a lucrărilor, atacarea excavațiilor și lucrărilor de infrastructură, care în județul și orașul Galați consumă peste 20 la sută din fondurile de construcții, reclamă o judicioasă pregătire din partea constructorilor, care să scurteze la maximum perioada cînd gropile de fundații pot deveni adevărate rezervoare de colectare a apelor. Toți constructorii și diriginții de șantier trebuie să studieze și să aplice cu strictețe, din prima fază a lucrărilor, normativele care reglementează proiectarea și execuția construcțiilor fundate pe terenuri macroporice, pentru a evita consecințele păgubitoare care le poate avea nerespectarea lor. Cu vinul incep și insulta pe buze ATITUDINI ,tim cu toții cu cîtă trudă, cu cîte sacrificii chiar se adună recolta bogată a acestei toamne. Pentru ca roadele cîmpului să ajungă în hambare, oamenii ogoarelor au muncit și muncesc din zori și pînă în noapte, înfruntînd vîntul rece, înfruntînd ploaia, depunînd eforturi deosebite. Fiecare bob de porumb e prețios pentru că adună în el muncă, bani, inteligență. Iată de ce, ori de cîte ori întîlnesc în calea lor risipa, furtul, ori nepăsarea oamenii ogoarelor iau atitudine fermă împotriva acestor fenomene ce aduc atingere avutului obștesc. Astfel și numai astfel trebuie înțeleasă revolta celor trei salariați ai I.A.S.-ului Frumușița care în seara zilei de 28 septembrie, observînd că un adolescent s-a urcat într-un autocamion ce transporta spre spațiul de depozitare porumbul și a început să arunce jos știuleții, cu scopul de a și-i însuși, l-au oprit pe tînăr pentru a-i afla numele și adresa. Oamenii vroiau să stea de vorbă cu el, cu părinții lui pentru a le atrage atenția asupra comportamentului băiatului și, mai mult decit atît, asupra pericolului la care se expune, putînd deveni oricînd victima unui accident de circulație. Iată însă că în această discuție, deosebit de bine venită pentru viitorul comportament al tînărului, a intervenit Ion Ciolacu, din Galați, str. Tg. Ocna nr. 28, operator la stația de gaz metan. Aflat sub influența alcoolului și erijîndu-se în apărător al adolescentului, Ion Ciolacu și-a permis să insulte cu expresii jignitoare pe cei trei salariați ai I.A.S.-ului Frumușița, să-i îmbrîncească în plină stradă, refuzînd orice explicație, ba mai mult decît atît, procurîndu-și un topor din curtea stației a distrus, drept demonstrație de forță, pălăria unuia dintre oameni. Nu acesta este exemplul pe care Ion Ciolacu îl putea da tînărului ! Nu astfel, cu vinul în cap și insulta pe buze te poți constitui într-un „apărător" al adolescenților. Cum era și normal organele de miliție sesizate de cele întîmplate au luat acest caz în cercetare. Ion Ciolacu va fi trimis în fața instanței pentru a răspunde de fapta sa, ultraj la bunele moravuri și violență. O bună învățătură de minte atît pentru el cît și pentru cei ce ar fi tentați ca pe viitor să facă apel la injurii, forță și expresii triviale ce tulbură liniștea publică și oferă un rău exemplu tinerilor. MIRCEA IONESCU Artiști lirici gălățeni pe scena teatrului Academic de operă și balet din Erevan In ultimii ani, au fost perfectate mai multe turnee și schimburi cultural-artistice între artiștii lirici gălățeni cu diferitele teatre muzicale și opere de peste hotare. Nu vom face acum un bilanț al acestor manifestări. De reținut insă este faptul că în majoritatea cazurilor, impresiile lăsate cu aceste prilejuri de către cei care au urcat pe scenă în astfel de ocazii, sunt dintre cele mai bune. Pe aceeași listă a participării unora dintre soliștii Teatrului muzical Galați la realizarea de spectacole pe diverse scene lirice de peste hotare, se adaugă acum — dar nu pentru prima dată — și numele baritonului Nicolae Urziceanu care, împreună cu Marilena Marinescu-Mareș au colaborat — Intre 20—24 septembrie a.c. — la realizarea a trei spectacole pe scena Teatrului Academic de Operă și Balet din Erevan ; ambii soliști au interpretat rolurile principale din operele „Traviata” de Verdi (20 și 24 septembrie) și „Faust“ de Gounod, la acest din urmă spectacol colaborînd numai Nicolae Urziceanu. In ziua de 23, ambii soliști au susținut un program muzical la televiziunea din Erevan, interpretind arii din lucrări lirice de Mozart, Verdi și Puccini. Nu peste mult timp, publicul gălățean va avea prilejul să vizioneze cîteva spectacole de operă în care, ca protagoniști, vor fi doi artiști lirici de la prestigiosul teatru din Erevan. Teatrul national „Vasile Alecsandri“— în turneu la Galați Concomitent cu manifestările obișnuite de la sediu, prilejuite de stagiunea 1972—1973, un colectiv al Teatrului național „Vasile Alecsandri” din Iași, întreprinde în aceste zile și un turneu prin mai multe localități din țară. Din nou, cu prilejul acestui turneu de toamnă, artiștii ieșeni nu au omis din itinerarul lor „Orașul de la Dunăre“. La această reîntilnire, artiștii-oaspeți au oferit trei reprezentații cu piesa „Fata din Dafin” basm dramatizat de Dan Tărchilă, după Petre Ispirescu. In distribuție au figurat : Valentin Ionescu, Lidia Nicolau, Teofil Vîlcu, Constantin Obadă, Saul Taișler, Domnița Mărculescu și alții , în dubla postură de actor și regizor — George Macovei. Reprezentațiile, găzduite ieri pe scena Casei de cultură a sindicatelor — destinate în primul rînd micilor spectatori — au fost primite cu căldură. VIAȚA NOUĂ HOCHEI sezon , începe un nou competițional Astăzi începe un nou sezon de hochei pe gheață. Cele mai bune opt echipe din țară se vor alinia la startul „Cupei României", competiție ce se va desfășura pe patinoarul acoperit „23 August“ din Capitală. Printre cele opt protagoniste care-și încep întrecerea, se numără și formația gălățeană Dunărea. In dorința de a prezenta cititorilor noștri cîteva amănunte legate de pregătirea echipei gălățene am purtat o discuție cu antrenorul principal, Ion Tiron, discuție pe care o consemnăm în rîndurile care urmează : — Cînd ați început ‘ pregătirile și ce mijloace s-au folosit pentru aducerea echipei in cea mai bună formă înaintea sezonului competițional oficial ? — Pregătirile le-am început „pe uscat“ încă din vară. Am avut în vedere îmbunătățirea pregătirii fizice generale, • mărirea capacității de efort pe suportul cărora să pot broda o pregătire fizică specifică, tehnică și tactică corespunzătoare. La începutul lunii septembrie am efectuat antrenamente pe gheață la Miercurea Ciuc, iar recent am efectuat un turneu de 12 zile în Cehoslovacia, la invitația echipei de hochei din Opava. Aici am susținut două jocuri cu formația locală Bilovec, două întâlniri cu Dinamo București (aflată aici la pregătire) și două partide de antrenament în compania echipei bulgare Spartachevski Sofia. In general sunt mulțumit de felul în care s-au comportat jucătorii. — Ce lot de jucători aveți la dispoziție ? — Huțanu, Șerban (portari), Corduban, Hîncu, Rusu, Bălăneanu, Cherciu, Curelaru, Moroșan, Nistor, Trăușan, Ciobotaru, Tăbăcaru, Olenici, Firici, Doboș, Medișan. Acestora li se adaugă cîteva nume noi: Sfichi și Halos (veniți de la Rădăuți), Iordan (transferat de la Steaua), Brandabur și Berdilă (promovați din propria echipă de juniori). — Ce obiective de performanță vizați pentru acest sezon competițional ? — Prima competiție oficială la care participăm este ,,Cupa României“ care va avea loc între 1 și 10 octombrie la București. Această competiție are menirea de a departaja pe partișicipante, urmînd ca după clasamentul ei final să se alcătuiască cele două grupe valorice ale diviziei A. Noi țintim — și avem posibilitatea — să ocupăm un loc în prima grupă. Pentru aceasta va trebui să jucăm bine în special în jocurile cu I.P.C.G., Avîntul Miercurea Ciuc, Agronomia Cluj, echipe care aspiră alături de Dinamo și Steaua să joace în prima serie. Să cerăm că vom reuși ! — Are hocheiul gălățean o perspectivă certă de dezvoltare ? — Spun da cu toată certitudinea. Drumul pe care s-a pornit este bun. Sunt sigur că nu peste mult timp Galațiul va avea mai multe echipe, cu jucători crescuți aici. Măsurile luate, printre care înființarea Școlii sportive cu profil de hochei și predarea hocheiului la copiii din școala generală prin înființarea unei clase speciale la școala generală 30, organizarea la nivelul municipiului a unui sistem competițional stimulativ pentru copii și juniori și altele, sunt o garanție sigură a dezvoltării viitoare a acestei frumoase discipline sportive. Discuție consemnată de : D. CONSTANTIN MEMENTO LA CASA DE CULTURĂ — Teatru : „Ecaterina Teodoroiu” — prezintă Teatrul de stat din Brăila (sala de spectacole, orele 10,30 și 17,30). — Seară de dans (sala de dans, ora 20). T. V. DUMINICĂ 1 OCTOMBRIE 1972 8,15 Gimnastica pentru toți. 8,30 Cravatele roșii. 10,00 Viața satului. 11,10 Mari muzicieni la București. Compozitorul-dirijor Andre Jolivet și Aaron Gopland la pupitrul Orchestrei simfonice a Radioteleviziunii Române. 12.00 De strajă patriei. 12,30 Emisiune în limba maghiară. 14.00 — „360 de grade“. 18.30 Film serial pentru tineret : „Civilul”. Episodul „Trecerea frontierei”. 18,55 Vetre folclorice. 19,15 Publicitate. 19,20 — 1001 de seri — „Creionul fermecat“ — desen animat realizat de studiourile poloneze. 19,30 Telejurnal. In cinstea aniversării Republicii — Cronica marii întreceri. 20,05 Muzică populară cu : Irina Loghin, Maria Pietraru, Florica Bradu, Angela Buciu. Dirijori : George Vancu și Radu Voinescu. 2015 Film artistic : „Secretul de la Santa Vittorio” cu : Anthony Quinn, Anna Magnani, Virna Lisi, Hardy Kruger. 22.30 Pekin în sărbătoare. Reportaj filmat: 22:50 Telejurnal. Duminica sportivă. LUNI 2 OCTOMBRIE 1972 17,45 Deschiderea emisiunii. Curs de limba franceză. Secția a 22-a. 18,00 Căminul. 18,40 Scena — emisiune de actualitate și critică teatrală. 19,00 Săptămîna 19,20 - 1001 de seri, în imagini. 19,30 Telejurnal. In cinstea aniversării Republicii — Cronica marii întreceri. 20,15 Formații muzicale studențești. 20,30 Roman foileton : „Contele de Monte Cristo" (partea a tll-a). 21,05 Reflector. 21,20 Film TV : „Peștera vîntului” — Documentar. 21,40 Să înțelegem muzica. 22,30 — „24 de Cotele apelor Dunării______ IN ZIUA DE 30 SEPTEMBRIE 1972 Orșova 2 303 cm scade 3 cm Drencova 722 cm crește 8 cm Dr. Tr. Severin 182 cm crește 7 cm Calafat 212 cm scade 4 cm Corabia 246 cm scade 4 cm Tr. Măgurele 215 cm scade 2 cm Giurgiu 265 cm crește 10 cm Oltenița 265 cm scade 1 cm Călărași 222 cm scade 8 cm Cernavoda 232 cm scade 13 cm tîrșova 300 cm scade 6 cm Brăila 312 cm scade 5 cm Galați 305 cm scade 5 cm Buletin meteorologic Pentru următoarele 3 zile : Vreme în general frumoasă cu cerul variabil. Averse cu totul izolate se vor semnala la începutul intervalului. Vînt slab la potrivit din NV. Temperaturile minime vor oscila între 0 grade și 5 grade, iar maximele între 11 grade și 16 grade. MICA PUBLICITATE Vânzări Vînd calorifer electric fontă. Voicu — str. Logofăt Tăutu 13. Telefon 14 101. Vînd 1 100, 13 496. cauciucuri radiale Dacia rulate 18 000 km. Telefon Vînd liber 3 camere, dependințe. Str. Vasile Lupu 34. Vînd casă, curte. Str. Bucureștii Noi 6 . Papadopol. Schimb locuință București, cedez apartament 2 camere bloc, pentru 3 camere Galați. Telefon 71095. Bacău, schimb apartament două camere - bloc, contra similar Galați. Adresați Galați — Democrației 36, sau Traian 60 (p.m.). Iași, ofer apartament 2 camere, dependințe, terasă, ultracentral, pentru garsonieră sau 2 camere bloc Galați. Telefon 72 520 Galați, sau 15 345 Iași. Indutrieri Intelectuali, caută cameră lată la persoană serioasă cu fire copil. Telefon 12 040. Pierderi Pierdut legitimație C.S.G., nr. 15 915, eliberată pe numele Pastia Vasile. O declar nulă. Pierdut legitimație P.T.T. tip A. nr. 035575, pe numele Marchidan Vasile. O declar nulă. Pierdut legitimație C.S.G., nr. 7834, pe numele Răileanu Marcel. O declar nulă. Pierdut legitimație nr. 17720 eliberată de I.C.M.S.G., pe numele Panaite Gheorghe. O declar nulă. Pierdut foaie de parcurs nr. 774715, eliberată de I.C.M.S.G. pentru auto 31613893. O declar nulă. Pierdut carte de muncă seria O.g. nr. 131003, eliberată de I.C.M.S.G. și carnetul de calificare în meseria de electrician, eliberat de întreprinderea Electromontaj Galați, ambele pe numele Verman Iorgu. Le declar nule. Pierdut legitimație nr. 18631, eliberată de I.C.M.S.G., pe numele Anchidim Nicolae. O declar nulă. Pierdut legitimație C.S.G. nr. 499, eliberată pe numele Toma Mihai. O declar nulă. Diverse Profesorul Gh. Vasile din Galați, mulțumește pe această cale medicului V. Tomescu, de la Spitalul nr. 2 Galați, pentru îngrijirile deosebite acordate fetiței sale Mihaela — Aida, mobiîngri- à Nr. 8645 Întreprinderea de transport orășenesc Galați RECRUTEAZĂ CANDIDAȚI PENTRU CURSUL DE CALIFICARE cu o durată de 6 luni, care se va deschide la 1 noiembrie a.c., pentru meseria de CONDUCĂTOR DE TRAMVAIE. Candidații trebuie să aibă stagiul militar satisfăcut. De asemenea, angajează — ȘOFERI pentru autobuze, posesori ai carnetului de conducere cu litera „D". 3 STRUNGARI IN FIER Informații la biroul personal, I.T.C. Galați, str. Crizantemelor nr. 6, telefon 14951, interior 6. (786) Trustul de construcții Galați angajează de urgență pentru unitatea S.U.C.T. Galați următoarele categorii de muncitorii — strungari in fier — frezori — lăcăujși confecții metalice — conducători auto Cei interesati se vor adresa la S.U.C.T. Galati str Unirii nr. 183, telefon 13255 - 11612. (803) NavROm Galați angAjeAză pe durată nedeTermINată : — MAGAZINERI — PRIMITORI - DISTRIBUITORI DE MATERIALE — PORTARI — LĂCĂTUȘI — CONSTRUCTORI DE NAVE — LĂCĂTUȘI MECANICI COMBUSTIE INTERNĂ — ELECTRICIENI ATELIER ȘI MACARALE — STRUNGARI — TÂMPLARI — FOCHIȘTI CENTRALĂ TERMICĂ — PERSONAL NAVIGANT PUNTE ȘI MAȘINA, pe navele fluviale. — BUCĂTARI PENTRU NAVE — GEAMGIU — PAVAGII — MUNCITORI necalificați, din care două femei pentru întreținerea curățeniei. — DOCHERI Informații la telefon 12360 sau la sediul întreprinderii din Galați, str. 13 Iunie nr. 34 (gara fluvială). (809) Anunț Muzeul Peleș achiziționează, pentru întregirea colecțiilor sale, porțelanuri, argintărie, cristaluri, sticlărie și faianță, obiecte din lemn, os și piele, produse europene sau românești ale unor ateliere de artă sau de artă populară din secolele XV—XX. Ofertanții se vor adresa direcției Muzeului Peleș — Sinaia, str. Peleșului nr. 2 — depunînd o dată cu oferta și piesele propuse, fotografii ale acestora. In cazul în care situația este mai convenabilă pentru ofertanți, obiectele pot fi depuse și la Muzeul de Artă al R.S.R. cu mențiunea „Pentru Muzeul Peleș“. (798) Stația de sortare a minereului Galați angajează: — MUNCITORI NECALIFICAȚI pentru încărcări-descărcări vagoane — TEHNICIAN NORMATOR cu îndeplinirea condițiilor prevăzute de Legea nr. 12. (810) Întreprinderea județeană de industrie locală „MOBILA“ GALAȚI, STR. 1 MAI. NR. 156 angajează de urgență: — MERCEOLOG PRINCIPAL pentru materiale de construcții la serviciul aprovizionare și desfacere — DIRIGINTE DE ȘANTIER — MECANICI ÎNTREȚINERE UTILAJE pentru Fabrica de cărămidă Braniștea — EXCAVATORIST pentru Fabrica de cărămidă Galați — MAISTRU în specialitatea industrializarea lemnului pentru secțiile Tg. Bujor și Berești — BULDOZEREȘTI pentru Fabrica de cărămidă Braniștea — TIMPLARI MOBILA pentru secțiile Galați, Tg. Bujor, Berești și Tecuci — STRUNGARI IN LEMN pentru secțiile Galați și Tg. Bujor — TEHNICIAN în specialitatea materialelor de construcții pentru unitatea Tecuci — ACHIZITOR pentru unitatea Tecuci Angajările se fac în condițiile Legii nr. 12 din 1971. (780) I.J.I.L. Mixtă Galați cu sediul în str. N. Bălcescu nr. 45, telefon 13093 angajează de urgență, prin CONCURS — 1 șef serviciu contabilitate — 1 șef serviciu aprovizionare — desfacere — 1 tehnician principal constructor — 1 contabil principal Cu respectarea prevederilor C.M. 914/1968 și Legea nr. 12/1971. — 2 fochiști autorizați — pentru cazane tip „Monotehnica“, la fabricarea bioxidului de carbon. (807) Oficiul pentru construirea de locuințe proprietate personala oferă cetățenilor interesați din municipiul Galați . • APARTAMENTE CU 2 ȘI 3 CAMERE CONFORT I, in blocul P3 din microraionul 19. • GARSONIERE CONFORT II ȘI APARTAMENTE CU 3 CAMERE CONFORT III (îmbunătățit) în blocurile T1 și T2 din microraionul 19. • GARSONIERE CONFORT II în blocurile LI și T2 din microraionul 40. Avansurile minime necesare la înscriere, se constituie din surse proprii sau din împrumut de la C.E.C. Relații suplimentare se pot obține la sediul C.C.L.P.P. din str. Navelor nr. 3, în fiecare zi, între orele 7—15 și 17—20 (sîmbăta pînă la ora 12). (801)