Viitorul, august 1915 (Anul 8, nr. 2683-2713)

1915-08-01 / nr. 2683

flăcări ilate. La MONFALCOME ȘI MOKICE PESFÍNSE Viena, 30 iulie. — Pe teatrul italian, activitatea artileriei și activitatea ofensivă a italienilor pe frontul ULoralul nu a fost reluată era pe mai mare întindere. La marginea platoului Doberdo, forțe inamice destul de considerabile au atacat pozHnunüe noastre de la Est de Monfalcone. După lupin crînceni acestea au rămas în posesiunea noastră. Adversarul respins, a suferit mari perderi mai cu seamă din partea focului de flanc al artileriei. Două atacuri în contra părții platoului ce formează un eșind, înspre Vest au fost stinse deja de artileria noastră. In contra capului de pod de la Gorice, italienii au încercat lingă Perma să se apropie luptîndu-se. Deja obstacolele de aci ei au fost respinși prin granate de mină. Un atac pronunțat de inamic în obscuritate lingă Zagora la Sud-Est de Plava, a eșuat, ca și cel de alaltăeri. -----oxo---- DECORAREA m nisfriilai marine!rose Petrograd 30 Iulie. — împăratul a adresat ministrului marinei un rescript prin care îi conferă ordinul St. Andrei Nevsky pentru serviciile aduse în apărarea navală, despre cari probează strălucitele succese ale forțelor navale rusești. (Vestnik). ----- ----- Noul președinte al PORTUGALIEI lisaihon* 30 Iulie— D. Bernardino Lacruido a fost ales președinte al Republicii portugheze. (Havas). U Aniversarea semnării tratatului din București — o — CE SCRIE ZIARUL L’EChO DE BULGARIE Sofia, 30 iulie. — Vorbind despre aniversarea semnăturei tratatului dela București, oficiosul „Echo de Bulgarie“ scrie: Tratatul dela București a fost ■nefast nu numai pentru Bulgaria, ci și pentru toate statele peninsulei. In frămîntarea actuală, reconstituirea acordului balcanic este singura cale de salvare care se impune popoarelor din Balcani iar piedica neînvinsă ce întîmpină aceasta reconstituire este acest tratat de două ori fatal. Atîta vreme cu această piedică nu va fi ridicată din calea popoarelor balcanice, nu va fi nici pace, nici liniște, nici siguranță în peninsulă. > Acest adevăr este în fine recunoscut pe față de chiar puterile care aplaudaseră mai mult la încheierea tratatului; pacea din București nu putea fi decât un expedient destinat a pune vremelnic capăt unei situațiuni inestricabile. El viola prea pe fată drepturile etnice ale popoarelor interesate pentru a putea alcătui o operă trainică. Nu situațiunea încurcată de astăzi ar putea converti în sîrbi populațiunile pe cari însăși Serbia le recunoscuse ca bulgare prin tratat solemn. (Agenția bulgară). ■----0X0----- Violentă bombardare IU ARGOMBA Paris, 30 iulie. —• Comuniteatul de la 11, orele 15. — In Artois vie canonadă în cursul nopței împrejur de Souchez. O încercari de atac german cu lovituri de petarde a fost respinsă. In Argonne se semnalează o foarte violentă bombardare a pozi-o o Luptă navală In Marea Baltică — FORȚELE NAVALE GERMANE AU ATACAT INSULA STOE DIN ARHIPELAGUL ATLANES — Berlin 30 iuno.— Forțele noastre navaie dîn Marea Baltică au aianilor noastre la Estul drumului tac&t insulă fortificată JStoe situavioanele Chateau-Briarville, ta Li intrarea în arcipelagul Aslan ! Noaptea a fost liniștită pe restul de silind pwn focul lor forțele ra . . . „.. , isești aflătoare lingă Intrare prin a tontului. (Havas). tre oara $1 un crucișător cuirasat de tipul Msfcww, la retragere și aducînd la tăcere o baterie inamica de coasi» prin mai multe obuzejűiîie nimerita. In aceeași zi © rucișătoarele germane au gonit torpiloarele rusești ce s’au arătat lingă Zerel la irntrarea golfului Riga în «© est gof. Pe tin contra-torpilor »’«observat un Incendiu. Vapoarele noastre au fost atacate în mai multe rînduri de submarinee inamice. Toate torpilele dirijate în contra vapoarelor noastre au dat greș. Navile noastre n’a« suferit «iei stricăciuni nieî perderî. -----oo---- Purtarea armatei germane — O DESMIRȚÎRE — Berlin 30 Iulie. — Oficial. — Ziarul „Nowoje Wremja“ a prevestit la 16 (29) Aprilie trecut că trupele germane terorizează satul Mstowo de lîngă Lodz că au jefuit pe locuitori, au violat și asasinat femeile în număr de o sută. Toată această povestire este neadevărată. Primarul din Mstowo Josef Ribiski, proprietarii Krawiecki și Pawlowski au depus cu jurământ că trupele germane s’au condus mereu cuviincios ca frați și că nicî una din pretinsele crime n’au avut loc. (Wolff bureau). atacuri austriace la Carso respinse Roma, 30 iulie. Situatiunea generală este neschimbată. Bateriile noastre au cauzat totuși grave stricăciuni la Tagziata Ruazungă Livinallongo. Pe Carso au fost cu înlesnire respinse micile atacuri de noapte devenite obicinuite ale adversarului care încearcă în zadar a împedica astfel lucrările noastre de întărire și de apropiere. (Ștefani), Doltano 30 Iulie. — In Cadore, pe cînd continuă acțiunea eficace a artileriei noastre contra puternicelor lucrări de baraj ale dușmanului, acesta a încercat în repetate rînduri dar în zadar să ne izgonească din unele pozițiuni cucerite acum în urmă. Așa, în ziua de 9 au fost respinși de trupele noastre în valea Sextin. In Carata se semnalează intensă acțiunea artileriei noastre de-a lungul întregului front, cum și ușoare înaintări ale infanteriei. Și de data asta, dar fără vreun rezultat a încercat adversarul să pună rețele mobile în fața trupelor noastre de la Monte Modesta. In împrejurimile Plavei, elipe înserate, trupele noastre au respins atacul dușmanului, deși acesta era sprijinit de numeroasă artilerie. Pe Carso , trupele noastre, după ce au respins în noaptea de 1 un atac în zona Seibași, dimineața au trecut la contraofensivă, realizînd în unele parti simțitoare progrese înspre front. Avîntul infanteriei a fost așa de frumos, încît 2 companii au izbutit să cucerească cu baioneta o înălțime puternic întărită, drept înspre frontul dușman. Față însă de vigurosul contraatac al adversarului, care adunase și artilerie, pozițiunea n’a putut fi menținută multă vreme. Totuși rezistența trupelor noastre a făcut să fie înfrânt contraatacul dușmanului. Pe sectorul Monfalcone artileria dușmană a reînoit tirul contra noastră, dar și de astă dată fără vreun rezultat. LTIMA ORA LA GALLIPOLI Englezii șăi literaliura 15.000 de oameni Constantinopol © 30 iulie. —Știrile complementare autentice cu privire la debarcarea englezilor la 6 și 7(8) permit a afirma că aceste operațiuni nu au însemnătatea ce voise să le-o atribue anglo-francezîi. Debarcarea de la Karatșali, pe țărmul Nord al golfului Saros, fost decît de 859 de oameni, respinși repede în vapoare și lăsînd vre-o 20 de morți. Nici un om din detașamentul inamic n’a rămas pe această coastă. O debarcare mai importantă a fost aceea de vre-o 15.000 de oameni. Aceștia au înaintat mai înintins în direcțiunea Sud-Est, spre Mestantep fără îndoială în intențiunea de a lua în flanc trupele turcești împrejurul pozițiunîlor de la Arîburnu; dar grație avîntului și SCUFUNDAREA UNUI SUB- impetuozității trupelor, mișcarea. MARIN AUSTRIAC înaintea inamicului a fost oprită, 1 Coltano 30 Iulie. — Azi diminea , ... In urmă trupele inamice au fost ță 2 contratorpiloare austriace au respinse. Este sigur că în acest tras focuri de tun la Santo Spirito A,,,,,,,,,, , „âîl ” punct gratie puternicelor rezerve Mosfeta. Avem de înregistrat un', I!Vîlct”1 P/Fo ! 11 *f turcești disponibile, nu este nici o nort și 7 răniți, toți aparținind de la sud est de Ostrov a fost o cuprîmejdie ca inamicul să faca populației civile. De altfel nici o ^ de "01* vre un progres (Corr. Burr) stricăciune apreciabilă n’a suferit fo^ năSt dc^mîm c Cetățile n iÄ'Ä-Ä SÄÄ'tÄi l* n’t, "Ä* ale peninsulei Gallipoli au adus scufundat cu întregul echipaj. n" 'v. progrese însemnate. In zona de 1 -----0 o —— Sud-Est a drumului spre Kritîa, i rjp'p0Trp* rptr rjpppr niw ma am înaintat 2000 de metri pe front nprim* LMpoTrÄvAPRa și am respins toate contraatacurile, pp nc.pn op OTIADRUPT ICFT ,auzind turcilor mari perderi. Am fI LISER LOK QLADRUBLICEI pus piciorul în porțiunea Lumik-i Roma 30 Iulie. — Din Atena se bat, am ocupat o creastă în urma află că deputații greci din Macedoniei lupte crîncene și am luat eu aîa s’au întrunit cu reprezentanții asalt niște pozițiuni puternic apăr diferitelor corporațiuni din Atena, au rate. Și aci perderile turcilor fost considerabile. De altfel am efectuat cu succes o nouă debarcare șî am făcut progrese considerabile. Am luat 630 de prizonieri turci și mitraliere. -----oo---- Resmințirea pierderilor germane la Riga Berlin, 30 iulie. — Cu privire la știrea rusească care anunță că trei vase de războiț germane s’ar fi perdut ohid cu marele atac german în contra golfului Riga, aflăm din izvor competent că nu era de loc vorba de un mare atac, ci de o recunoaștere a barajelor minelor rusești și că numai două mici vapoare căutătoare de mine s’au perdut. Știrea despre pierderea a trei bastimente germane este deci făurită pe deantregul, (Wolfsbureau). ----- ---- : ? formațiuni * a Adevărul» în numărul Ieri, ocupîndu-sa de distribuirea vagoanelor pentru export, fac © afirmațiunea următoare : : «Itsss, însuși directorul «Viitorului» d. Berlessy, sa obțin«i «atorisirea de ea exporta in Ungaria *400 de boi". Aceasta afirmațiune const tue o mizerabilă născocire. [ lungw domnului TSSille aceasta categorică deșmln Urs ? * D. I. Cruppi, care a fost cîteva zile oaspetele nostru, a părăsit țara prin Ungheni, ducîndu-se în Rusia. Distinsul bărbat de stat francez a fost întîmpinat la Iași și comdus pină la Ungheni de către d. Mandelesev, consul general al Rusiei. * Astă seară, la orele 7, d. Petre C. Georgescu v*a ține, în sala Cercului Comercial din str. Isvor 14, looaiferata d-sale: Cum să ne ridicăm. Ea se adresează lucrătorilor tipografi. * Pe piața financiară se remarcă o stagnare în afaceri. Lipsa cumpărătorilor de titluri, dintre cari cei mai mulți se află în vilegiatură, a determinat oarecari scăderi ușoare. Așa acțiunile Băncei Naționale sunt cerute cu 570, Banca Marmorosch-Blank 810, Banca Agricolă 185, Banca Generală 2050, Creditul Român 800, Banca Romînească 575, Dacia 1400, Naționala 970, Generala 1080, Tramvaele comunale 1400, iar noua emisiune 1040, Navigația România 165, Govora- Călimănești 180; Creditul Rural 5 la sută 5.2V4; urban 5 la sută, 88 ; Bonuri rurale 9PU; Obligațiuune și comerț: directorul mișcărei luni județene 4‘h la sută 83*U. Ren de la căile ferate și directorul armamentului din ministerul de război a. * Toți electricienii și mecanicii electricieni, fie că fac parte din elementele armatei db arme, complectare, rezervă sau miliție, fie că nu fac parte din nici un element al armatei, vor comunica direcțt ministerului de război direcția armamentului următoarele date:Numele și pronumele cu care sunt înscriși în controalele armatei, gradul, contingentul, corpul căruia aparțin la mobilizare, numărul inmtricol și atelierul sab școala unde au învățat meseria, precum și atelierul sau fabrica unde lucrează actualmente, și No. brevetului al Casei centrale a meseriilor Aceste date vor fi comunicate ministerului prin o carte poștală pină la 10 August 1915, arătînduse și adresa unde locuește astăzi meseriașul, tă 4 la sută, 82. Cec Paris 107.50; 123.70. cec Berlin * Domnul P. Locusteanu, subdirector al Teatrului Național, a fost în Austria și Germania pentru a face diferite cumpărături de material scenic, necesar Teatrului Națîonal. D-sa s’a întors în București și-șî va relua ocupațiile la 1 August. * La școala de băeți „V. Alexandri“ din strada Viitorului 54 se vor face în decursul lunii August, cursuri de pregătire pentru admiterea în școalele secundare, de către institutorul A. Chiriacescu, înscrierile se fac în orele de dimineața. Elevii sau mijloace restrînse sunt admiși la cursuri, în mod gratuit. * A apărut: ,,Instrucțiuni indirecte“, noțiuni pedagogice, de Fenolon, traducture de Dumitru Căluiarul M. D. BERLESCUI — o —• , Ministerul de finanțe (direcțiunea vămilor), ne comunică că pentru acordarea în compensație la export de mărfuri prohibite, în schimbul importurei de mărfuri necesare comerțului și industriei, a numit o comisiune compusă din: Președintele Camerei de comerț, directorul general al vămilor, directorul industriei, din ministerul de industri s’a ținut un consiliu de miniștri acasă la d-l Ion I. G. Brătianu, președintele consiliului. Consiliul s’a ocupat numai de măsurile de luat pentru o cît mai mare înlesnire a transportului cerealelor. * D. Derussi, ministrul plenipotențiar al României la Sofia, sosiște azi în Capitală în afaceri de serviciu. * ^Adevărul» de aseară comtinuă campania sa contra d-lui Vintilă Bratianu pe chestia vagoanelor. Afirmațiunilor mincinoase ale acestui ziar s’a răspuns de direcțiunea generală a căilor ferate, printr’un comunicat precis pe care l’am publicat în numărul nostru de ori. Cei de la «Adevărul», exercităndu-și meseria cunoscută, cred— chiar în fața evidenței rezultând din comunicatul unei înalte administrațiuni publice,—că făcând zgomot pot acoperi propriile și multele lor păcate. Citit în „ROMÂNUL” de azi care apare la ora 4 p. m.s INTRANSIGENTE; LUCRĂRI DE VARA (Cu toate vremurile excepționale prin cari trecem, la Primăria Capitalei se urmează realizarea unui destul de bogat program de lucrări edilitare) ; PLANURILE DE VIITOR ALE FRANCEZILOR (Chipul cum se jalonează condițiunile păcei viitoare), AURUL ROMÂNIEI, SITUAȚIA precum și ultimele telegrame oficiale. nis împăratul Wilhelm și țarul Ferdinand minier împotriva Austriei. (A. T.I.) Gondraîorpiloare0 austria pe ițn coasta italiană și au hotărît să trimeată o depeșă de protestare președintelui Wilson, cerînd respectarea principiului naționalităților, care va fi violat cumplit dacă Macedonia greacă va fi cedată Bulgariei. (A. T. I.). % SERBIEI Germanii lilifiiți spre lila inter-lor Rușii au părăsit pozițiunea Czerwony-Bor .Roma, 30 Iulie. — Se telegrafiază din Sofia că Țarul Ferdinand ar fi primit din partea Kaizer-ului o scrisoare autografă în care acesta își exprimă simpatiile sale pentru Berlin 30 Iulie._Trupele de ar Bulgaria, pe care o socotea cea mai mare generalului von Hinden însemnata napune din Boleam . îmrg.t _ Atacurile slabe ce rușii au Kaizer-ul nacajdueste ca legatu i inc8rcat în ultimile zile dealungul zile de prietenie germano-bulgare ,de]ei Riga_Mitau au fost respinse vor întări și fagăduește Bulgasp cu 11fj,j mță. De atfel la Nord de nei protecția Germaniei. ..[Njemen nici o schimbare. Atacul In cercurile de unde sosește ști, forțelor puternice rusești din Kowren se adaogă ca simpatiile Gerno c,§țiamaniei pentru Bulgaria s'ar datora j Numărul rușilor făcuți prispuîfaptului că aceasta din urma a M«Îerî acolo de ]a g August s’ia ridicat pedwat intrarea in război a Ro la 2Î16 oameni, numărul mitralierelor la 16. La est de Lomza trupele noastre înaintează spre linia Bober-Narew. Inamicul mai tine capul podului lingă Wysna. La sud de Lomza întregul front rusesc bate în retragere. Poziția bine fortificată Czerwony-Bor n’a putut fi ținută de inamic. Armatele noastre în umărirea lor au trecut Czerwony-Bor, înaintînd înspre au fost bombardate de dirijabilele noastre Grupa de armate ale generalului Prinț Leopold din Bavaria, tă au ajuns împreună cu aripa Trupele aliate în urmărirea forțastîngă regiunea de Kamezyn. Pe aripa dreaptă armata generalului von Woytsel a luat azi dimineață prîntr’un atac pozițiunile inamice de ariergardă pe ambele maluri ale rîului Jedlankanka la Vest de Lukow. Peste 1000 de ruși au fost făcuți prizonieri. Grupa de armate ale generalului von Mackensen. Trupele aliate au început atacul contra pozițiunilor inamice dincolo de sectorul Bistriței la Sud de Radzyn, al Tysmienica la Vest de Parcsen, precum și pe Baia Ostrov-Uhrusk. Pe Bugul superior și pe Zlotalipa situațiunea este neschimbată 181 . Trupii rssuli clud o rezistență înveri șosata germanilor latre Baren și Bug * .— Q —• Petrograd, 30 Iulie. — Pe căile Rigei, în seara de 9-8, trupele noastre au respins cu succes atacurile inamice pe Huisckau. In direcțiunea Jacobstadt _ am respins pe germani din regiunea Scho&nberg. In direcțiunea de la Dvinsk la Poneviege continuăm a strînge pe inamic în retragere, ale cărui detașamente cari rezistau cu îndîrjire au trebuit pe alocarea să fie alungate cu baioneta. In noaptea de 10 August, germanii au repetat asaltul înverșunat în contra lucrărilor noastre de la vest, reîncepînd și a doua zi atacurile lui. In contraatacurile garnizoanei au fost complect nimicite trei batalioane germane, am făcut până la o sută de prizonieri și am luat mitraliere. In direcțiunea Ostolenka-Bojani-Pultusk ofensiva înverșunată a germanilor continuă. Trupele noastre, cu toate perderile din luptele necontenite cu inamicul care primește întăriri, îi opune o rezistență energică pe toată întinderea frontului de la Narew pina la Bug. Lângă Novo Georgievsk, ofensiva întreprinsă de germani, după o puternică pregătire de artilerie în contra fortificațiunilor noastre de la sud a fost ojută prin focul acestora din urmă. Pe drumurile de pe Vistula de mijloc angajamente între gărzi. Pe drumurile de la Veprz spre Lukoff și Vlodava la 108 trupele noastre au respins atacurile adversarului. Germanii cari înaintau de la Khorom au fost respinși spre rîul Ukor. In regiunea Wladimir Wolynsk cavaleria noastră a strîns de aproape pe inamic. Pe Nistru lupta începută la 8-8 în regiunea confluentului Lypa a continuat și a doua zi , austriacii încep a întrebuința gloanțe expresie. Spre seară atacurile lor au fost oprite. Mari contrari germ la granița Serbiei GERMANII AR VOI SA TREACĂ IN TURCIA PRIN SERBIA SI BULGARIA Roma, 30 Iulie. — Ziarul „Tribuna“ primește din Salonic știri din izvor grec și sîrb despre o mare concentrare de trupe germane, cu artilerie numeroasă de toate calibrele, a s’ar fi făcut spre frontul sârbesc, mai ales aproape de Orșova. După zisele telegrame se socotește că ar fi ajuns acolo cam o sută de mii de oameni, astfel acțiunea preliminară anunțată de buletinul sârbesc s’ar explica prin pregătirile acestei întreprinderi austro-germane, care țintește să forțeze apărarea sîrbilor pentru a ajunge, trecînd prin Bulgaria, în Turcia și astfel să dea o mină de ajutor turcilor ce se găsesc într’o stare foarte grea și cer mereu ajutoare. Corespondentul zisului ziar adaugă că moralul trupelor sîrbești este la înălțime, dar că sforțările austro-germane sunt uriașe încît față de curentele favorabile în Balcani pentru o acțiune de partea Ințelegerei, mișcarea germanilor ar trebui să fie semnalul urnă, reluări cu toată activitatea acțiunei contra strivitorilor din partea aliaților mai înaine ca germanii să apuce a-și pune planul în aplicare. (A. T. 1.) BOMBARDAREa coastei Angliei — DE CĂTRE DIRIGIABILELE GERMANE — Berlin 30 Iulie.— Noaptea în 9 spre 10 August dirijabilele noastre de marină au atacat porturile și orașele fortificate pe coasta orientală a Angliei. Cu toate contra-atacurile violente năvile de războiu engleze de pe decime Tamisei în Londra precum și punctul de sprijin pentru torpiloare Harmich și pozițiuni importante pe Humber au fost bombardate. S’a observat bune succese. Dirijabilele s’au reîntors nevătămate de întreprinderea tot încoronate de succes. Londra, 30 Iudie. — Incursiunea dirijabilelor pe litoralul oriental britanic a cauzat stricăciuni neînsemnate, însă a uris și persoane și a rănit alți 14, mai ales femei și copii. Bateriile noastre de uscat — oo POPULAȚIA VARȘOVIEI SATISFĂCUTA DE OCUPAȚIA GERMANA Berlin, 30 Mai. — Atitudinea populatimei din Varșovia dovedește că este foarte satisfăcută de au avariat un Zeppelin care, in ocupații in eia germană. Recensul, timp ce era remarcat în direcțiiconcordante ale corespondenților i nea Ostendei, a fost în cele din urde ziare dovedesc că intrarea prin 1 mă distrus grație concursului avintipelui Leopold de Bavaria a protorilor din Dunkerque. (Reuter) aooat în public o mulțumire generală. Populațiunea s-a purtat ireproșabil în cursul intrării trupelor germanie, a salutat cu respect pe principe și a manifestat prin atitudinea sa o mare satisfacțiune de a fi liberată de regimul rusesc. Și locuitorii din Praga au aclamat cu vi solie pe soldații germani. (Wolff bureau). Succes rus în regiunea Tollerna RUȘII SUNT DIN NOU STAPANI PE LINIA OSTROVUCHRUCK Viena 30 Iulie. — Comunicatul oficial dela 11(8) la prînz. — Pe teatrul rusesc, trupele austro-ungare înaintate peste Wieprz au arlungat eri pe Inamic din regiunea de la Nord-Vest de Kock și continuă urmărirea în direcțiunea Nord-Est. Intre Tysmenca superioară și Bug, unde rușii au pus din nou piciorul pe linia Ostrow-Ubruck, se dă acum un atac de către aliați. De altfel la Nord-Est nimica nou. ATAC FRANCEZ la Souchez respins Berlin, 30 iulie. La nord de Souchez un atac francez cu granata de mină a fost respins. Lângă Courcy la nord de Reims francezii au încercat de a ocupa pîlnia situată în fața frontului nostru și produsă de o explozie, au fost însă respinși. Pîlnia a fost ocupată de noi. Infanteria noastră a atacat pe Lingekopf. Inata artei pacea separată cu Rusia GUVERHUL GOWN AR FI DISPUS SA EVACUEZE POLONIA SI CURLANDA SI SA PARASEASCA GALITIA SI DARDANELELE RUSIEI Roma 30 Iulie. — Din Petrogradsco anunță că ziarul „Birjewija Tiedînostî“ care este în legături zilnice cu Ministerul afacerilor străine, publică știrea că Împăratul Germaniei, prin intermediul Regelui Danemarcei, ar fi făcut Vinerea trecută propuneri de pace Rusiei, dar că aceasta ar fi refuzat. Celelalte ziare din Petrograd afirmă că știrea aceasta ar fi privită ca posibilă în cercurile Dumei și că la Consiliul Imperiului s’ar fi primit o confirmare din izvor autorizat. Ziarele reamintesc că o propunere de pace analoagă s’a făcut de Napoleon I după ocuparea Moscovei, dar — adaugă ziarele — nu este posibil să se vorbească de pace pînă ce ultimul sedat german nu va fi eșit de pe teritoriile Belgiei, Franței șî Rusiei. C Corespondentul ziarului „Giornale d’Italia“ zice că se svonește la Petrograd cum că împăratul Germaniei ar fi propus chiar Țarului să fie El intermediarul între Germania și celelalte State beligerante. Ziarele Italiene comentînd aceste știri, observă că Germania, după cucerirea Varșoviei, credea că ar fi în măsură să facă să i se recunoască victoria, dar refuzul categoric al Țarului a zădărnicit tot planul cel iscusit al Germaniei. (A. T. 1.), cînd ea se decide a produce atari propuneri. Evident că in Germania lumea se decide mereu să nu crează că la spatele armatei ruse este întreaga națiunea rusească și ca guvernul rusesc precum și aliații Rusiei și-au propus scopul de a distruge militarismul german. Sau că Germania se silește să deștepte neîncredere sau neliniște între aliați în contra Rusiei cu ajutorul unor atari propuneri, sau că spiritul național rusesc este pentru Berlin literă moartă, in ce privește spiritul public, el este încă și mai ostil, față de Germania decît mai nainte, dacă aceasta se poate. Ședința de ero a Dumei a creat printre deputați o dispozițiune foarte entuziastă. Declaratoriile ministerului de război și precum și totalul măsurilor proiectate de guvern, au produs o împresiune deosebit de întăritoare. Se observă că ședința de ort a Ciurnei a șters cu totul limitele cari existau pînă acum între deosebitele partide politice. (Westnik). ------------exo-----------Petrograd 30 Iulie. — Deși spionii germani fac întotdeauna operă tenebroasă totuși, ca și compatrioții lor din Germania, dînșii ignorează realitatea și nu văd decît ceea ce doresc sa vază. Această concluziune reiese necesarmente cînd se citește comunicațiunea de astăzi că Germania a început la Petrograd negocieri pentru o pace separată. Prin mijlocirea unei bănci germane foarte cunoscute, s-a dat a se înțelege că guvernul german ar fi dispus să evacueze Polonia și Curlanda și să părăsească Galiția și Dardanelele Rusiei, cu condițiune ca Germania să ia Egiptul pe care ar înapoia Turciei, și să primească libertatea garantată de a-șî regula socotelile cu aliații Rusiei. Trebue să repetăm pînă la ce grade de oarbă diplomația germană în ce privește dispozițîunea rea Bulgară. să și situațiunea internă a Rusiei, Englezii și-au retras ușor trenu î la sud de Hoop, Londra, 30 Iulie. — Mareșalul French comunică cele ce urmează . La nord de Hooge și în minele din satul cu acelaș nume am consolidat terenul cîștigatori. Am respinsun slab atac nocturn. La 9 nu s’a dat nici o luptă de infanterie dar un puternic atac cu neputință de păstrat fie noi fie de dușmani. Frontul nostru a fost în acest punct ușor retras dar aceasta n’are nici o importanță materială. Ieri am făcut 150 prizonieri germani. (Comunicat de negațiunea engleză). —exo---- NOUL MINISTRU TITULAR AL ANGLIEI LA SOFIA Sofia, 30 iulie. Guvernul bulgar și-a dat încuviințarea pentru numirea d-lui Oberlie, actualul însărcinat de afaceri al Angliei la Sofia ca ministru titular. Agenția A se citi în pagina a IV-a ȘTIRI și TELEGRAME. Submarinele germane mai continuAu purta pavilion, dar nu mai poartă număr.—De la con stlftul tehnic superior.-«Viitorul» in țară, etc.