Viitorul, februarie 1925 (Anul 18, nr. 5072-5095)

1925-02-01 / nr. 5072

XlnGUl PR.1MAVARA1925: 1-7 MARTIE TÄRWÜ.TECHN’C: 1"11 MARTIE Târgul general de mostre împreună cu TÂRGUL TECHNEC şi TÂRGUL CONSTRUCŢIILOR CEL MAI MARE ŞI MAI VECHI Târg internaţional din lume deonortul de important pentru cumpărători şi expozanţi, înscrieri şi informaţiuni se primesc prin representantul onorific P TEIUAE - BUCUREŞTI - ■ I EE11& V la strada Speranţei 39 SEDIUL IN BUCUREŞTI CONVOCARE Se aduce la cunoştinţa acţionarilor acestei societăţi că sunt convocaţi în adunare generala ordinară care va avea loc ’ Sâmbătă, 21 Februarie a. c., orele 2.30 (două şi jumătate) p. m. la sediul societăţii, în Bucureşti str. Paris No. 4, având a lua deciziuni asupra următoarelor chestiuni la ordinea zilei: 1. Darea de seamă a Consiliului de Administraţie şi raportul cenzorilor asupra gestiunii pe exerciţiul anului 1924; 2. Bilanţul general şi contul de profit şi pierderi încheiate la 31 Decembrie 1924; 3. Întrebuinţarea beneficiului; 4. Retribuţia cenzorilor; 5. Descărcarea consiliului de administraţie şi a direcţiunii de gestiunea lor pe exerciţiul expirat; 6. Ratificarea cooptărei d-lor Constantin Olănescu şi Victor Romniceanu ca membrii în consiliul de administraţie în locul d-lor M. Deşliu, decedat, şi Th. Laurent, demisionat, şi alegerea a 15 membri în locul d-lor: André Bénac, Gr. Jibian, Iorna Stelian, Baron I. V. Stârcea şi Al. Vaida-Voevod, eşiţi la vechime, aceştia din urmă fiind reeligibili7. Alegerea cenzorilor şi a supleanţilor lor. Acţiunile se vor depune, contra cărţii de legitimaţie dând drept de acces şi de vot în adunare, cel mai târziu până Sâmbătă, 14 Februarie a. c., la sediu, sucursalele şi agenţiile Băncii, atât din ţară cât şi din străinătate. Consiliul de Administraţie Ultima redactare a programului concursului pentru anteproestul construirei Palatului comunal din Bucureşti Pe lista Palatului comunal care are o suprafaţă de circa 35.000 ,n. p. (în care se cuprinde căile de comunicaţie înconjurătoare afară de Piaţa Brătianu) urmează a se clădi Ospotelul Comunal pe o suprafaţă de circa 9000 m. p. în care se cupae şi curţile interioare. Pe acest teren concurenţii vor alege cel mai nimerit amplasament pentru aşezarea clădirei, ţinând seamă de efectul perspectiv ce trebue să-l obţie, de căile de comunicare înconjurătoare, locuri pentru vechi ocule, o staţie centrală a tramvaielor, squarului, sistematizând prin aceasta întregul teren propus. Clădirea va cuprinde: subsol, parter, mezanin şi 4 sau 5 etaje. Parterul şi mezaninul în faţa lor exterioară vor fi destinate pentru închirieri de magazine, pe toate sau parte din faţade; în interorul curţii de onoare se va prevedea magazine de florării; restul va fi destinat pentru serviciul de informaţiuni, la rigoare registratură şi cassieria. In subsol afară de depozitele de arhivă ale admimistraţiunei comunale se vor amenaja spre închiriere — cu eşiri la partea exterioară — pentru restaurante, berării, cinematografe, băi, closete publice, ovnie, depozite, calorifere etc. Tot restul clădirei va servi pentru administraţiile comunale amenajând totuşi o treime din clădire spre str. Scaunelor, pentru a putea îi închiriate ca birouri particulare, cari mai târziu vor servi pentru serviciile comunale. Comunicaţia cu biurourile comunale se va face prin curţi nu direct prin piaţă. Suprafeţele destinate diferitelor servicii comunale cum şi planul de situaţie al terenului se pot procura de la serviciul de arhitectură al Primăriei. Clădirea în ansamblul ei va reprezenta Casa Capitalei României întregite şi în ea se va oglindi trecutul Bucureştilor, iar alte motive decorative sau arhitectonice, vor reprezenta cele patru ţinuturi alipite în patria mumă: Ardealul, Bucovina, Banatul şi Basarabia. Lucrarea va fi concepută de preferinţă în stil neo-roman inspirată de vechea arhitectură românească. Piesele ce se vor depune vor fi: Faţadă principală la scara de 0.005. Perspectiva la scara de 0.005. Secţia principală la scara de 0.005 Planurile subsolului, parterului etaj I şi etaj. II la scara de 0.005. Planul parterului va indica şi sistematizarea întregului teren produs. La aceste piese se vor alătura un memoriu. Planurile se vor prezenta sub un motto, și se vor depune până luni , Aprilie 1925, ora 12. p. m. la Primăria Capitalei. Lucrările prezentate vor fi expuse timp de 20 zile in care timp vor fi judecate. Planurile premiate devin proprietatea comunei. Juriul pentru judecata lucrărilor se compune din 5 persoane din cari 2 reprezentanţi ai comunei şi 3 arhitecţi. Primăria pune la dispoziţia juriului suma de cei 500.000 care se va împărţi de juriu pe categorii de lucrări sau în părţ egale între cele mai bune proecte prezentate, cari vor f cel puţin 5 şi cel mult 12. In afară de aceasta, Primăria îşi rezervă dreptul de a cumpăra şi alte proecte prezentate la acest concurs, luând avizul juriului Odată judecat acest concurs, la încheierea procesului verbal, cu avizul juriului de judecată. Primăria işi rezervă dreptul ca cei premiaţi să fie invitaţi la un nou concurs pentru desvoltarea programului definitiv şi cu noi condiţiuni. 11742 MOTOARE DEUTZ de BENZINA, GAZ SARAC şi DIESEL în depozit Bucureşti LOCOMOTIVE de BENZINA DEUTZ - OBERURSELReprezentant UTAT BUCUREŞTI Genera/ W ULI JP Str. Sf. Dumitru 3 CRESTE 4000 MOTOARE INSTALATE Ifi ŢARA — 1 991, R. D. P.“ Societate Anonimă română pe acţiuni Sediu! — Bucureşti, Str. Lascăr Catargiu 17 CONVOCARE Consiliul deAdministraţie al Societăţii „I. R. D. P.” în baza încheerii din 27 Ianuarie 1925 şi conform art. 19 din statute, convoacă pe d-nii acţionari ai societăţii, în adunare generală extraordinară pe ziua de 6 Februarie 1925 ora 10 dimineaţa, în localul societăţii din Bucureşti, str. Lascar Catargiu No. 17. Ordinea de zi este următoarea: Modificarea articolelor: 6, 7, 8, 9, 10, 11, 16, 17, şi 29 din statutele societăţii. Complectarea şi modificarea art. 31 in sensul ca prim iudivident prevăzut de 6 la sută, să fie schimbat în 5 la sută, iar 5 la sută prevăzut pentru fondul de pensuni şi ajutor al funcţionarilor societăţii, să fie schimbat în 15 la sută spre a se institui un fond pentru instalaţiuni şi instituţiuni de folos general sau participări la beneficii în favoarea funcţionarilor şi lucrătorilor întreprinderii, în vederea uşurării condiţiunilor de viaţă şi înălţării nivelului cultural, conform legilor în vigoare. Pentru a putea lua parte la această adunare, domnii acţionari vor depune acţiunile sau certificatele provizorii la casa societăţii din strada Lascar Catargiu No. 17, cu cel puţin 5 zile libere înainte de data convocării adică, până în seara zilei de 10 Februarie 1925. Procurile vor fi supuse consiliului de administraţie cel mai târziu până la 10 Februarie 1925. Adunarea generală extraordinară este legal constituită când acţionarii sau mandatarii lor reprezintă cel puţin jumătate din capitalul social, iar deriziunile se iau cu votul afirmativ a două treimi din voturile exprimate. In caz de neîntruniri a majorităţii cerute pentru a delibera şi lua hotărâri, şedinţa se amână pentru 25 Februarie ora 10 a. m., fără altă convocare, conform art 25 din statute. Consilia da Administraţie 1 In veci neconsolaţi: Elena Simionescu, Florica şi Vâsle dr. Săvescu Rosina şi Ernest Kirculescu, precum şi familiile Hogea, Simionescu Săvescu, anunţă cu durere cunoscuţilor şi prietenilor încetarea din viaţă a scumpului lor soţ, tată, socru, cumnaţi şi cumnate. L aa vârstă de 56 ani inspector şcolar încetat din viaţă în ziua de 30 Ianuarie 1925, înmormântarea va avea loc In ziua de 1 Februarie 1925 orele A d. a. la cimitirul «Eternitatea» din Piatra Neamţu. Rugaţi-vă pentru dânsul! ___ Teatrul Naţional din« Bucureşti, T aduce la cunoştinţă cu regret încetarea din viaţă a societarei pensionare*Amelia Basnas şi roagă cunoscuţiii, prietenii şi foştii colegi, să asiste la înmormântarea care va avea loc Sâmbătă 31 Inuane orele 3 p. p. m. Cortegiul va porni de la locuinţa defunctei Str. Sevastopol No. 24 la cmitirul Bellu, unde va avea loc înhumarea. Căminul Studenţesc Fundaţiunea IsMira şi Aron Schuller" Comitetul Fundaţiunii Căminului Studenţesc „Mina şi Aron Schuller“ aduce la cunoştinţă, că in ziua de Duminică 1 Februlgrie a. c. orele 10. dim., se va oficia la Templul Coral din strada Sft Vineri un RIQUIEM In memoria mult regretatei Mina A. Schuller Donatoarea căminului studenţesc Dat fiindcă defuncta a creiat acest cămin studenţesc care serveşte tinerimei noastre lipsită de mijloace ca să-şi poată desăvârşi studiile şi care va da şi generaţiilor viitoare posibilitatea de a se cultiva rugăm pe toţi prietenii instituţiei noastre de a lua parte la această pioasă solemnitate precum şi la procesiunea care va avea loc in aceeaşi zi, la ora 3 p. m., la cimitirul Filantropia la mormântul defunctei. Preşedintele comitetului permanent Inginer S. GROSS Secretar General, E.Kanner de organizare şi care au costat lei 6oo mii. c) Editura. — Pentru a veni înjutorul, atât a populaţiei şcolare cât şi pentru membrii corpului didactic şi pentru popor, a continuat in cursul acestor 3 ani cu editura lucrărilor de seamă în bibliotecile: pedagogică, secundară, pentru popor pentru popularizarea ştiinţei, clasică etc. Astfel, în anul 1922, a tipărit 376.000 exemplare cărţii; în 1923, un număr de 843.000 volume; iar în 1924, până în prezent, 476 volume. d) Cercurile culturale. Pentru o cât mai intensă activitate culturală, a înfiinţat încă din 1922 cercuri culturale în ţară, unde preoţi, învăţători, medici, judecători, medici veterinari, etc. ţin conferinţe, iar apoi, pentru conferinţele ţinute, li se acordă câte un premiu, reţinându-se manuscriptul, pentru a se publica în urmă, el învăţătorii agricoli ambulanţi, pentru îndrumarea şi supravegherea agriculturii şi cultivarea sistematică a grădinelor şcolare a numit un număr de învăţători agricoli ambulanţi, cari merg din sat în sat şi prin conferinţe şi sfaturi, şi lucrări pe teren, îndrumează pe săteni şi pe şcolari. S’au cheltuit lei 160.286. Procurirea materialului didactic Dotarea şcoalelor cu material didactic. — In cursul acestor 3 ani, din fondurile cari s’au pus la dispoziţie, s’a căutat prin toate mijloacele să se procure materialul necesar cursurilor şcolare. Astfel: a) S’a imprimat harta României cu nouile ganiţe şi împărţirea administrativă în 20.000 exemplare la Institutul geografic. b) Tot în acest institut s’a comandat şi este gata: Harta Europei în 10 mii exempare şi în curând vor fi gata: Harta Asiei şi Africei în câte 10 mii exemplare. c) S’au procurat 2.200 colecţiuni de corpuri geometrice din lemn, 1000 colecţiuni de măsuri şi greutăţi din fontă şi alamă, 600 balanţe cu braţe egale, 1000 colecţiuni măsuri de capacitate şi 1000 metri, echere şi compase, de asemenea materialul pentru grădinile de copii. S-a înfiinţat un atelier de sticlărie, mecanică, tâmplărie, pentru aparate şi instrumente de fizică şi chimie, pentru care s’a întrebuinţat peste 2 milioane şi jumătate S’a procurat material chimic şi aparate de fizică din străinătate pentru aproape două milioane lei. S’au lucrat exoo mii tablouri istorice cu scene din marile evenimente ale neamului. Apoi: tablouri religioase, icoane, Domnitorii ţării, etc. Pentru această dotaţie s’a cheltuit in aceşti ani lei 14.500.000. La Universităţi s’au procurat pentru bibliotecile studenţilor cărţi şi manuale clasice, pentru 3.000.000 lei. Deasemenea: Aparate de proecţie de cinematograf, filme, diapozitive, etc., pentru suma de lei 2.500.000. Construcţiuni şi reparaf’uni Pentru acest fel de cheltueli, s’au prevăzut în budgetul Casei Scoatelor, fonduri, care s’au întrebuinţat potrivit destinaţiunii lor. Astfel: In 1923 lei 2 milioane pentru construcţiuni şi 2 milioane pentru reparaţiuni, iar în 1924 lei 5 milioan 500.000 pentru construcţiuni şi reparaţiuni şi 3 milioane pentru reparaţiuni, un total deci de lei în doi ani 12 milioane. Pe lângă aceste ajutoare, s’au acordat în anii 1923 şi 1924 împrumuturi fără nici o dobândă de lei: în 1923 lei 2 milioane şi în 1924 lei 4 milioane. Iată, pe scurt, rodnica operă întreprinsă de Casa Şcoalelor în doi ani de activitate, completându-se fericit uriaşele rezultate obţinute în munca pentru ridicarea nivelului populaţiei noastre săteşti, — muncă pozitivă, al cărui suflet a fost d. dr. Angelescu. î. t.. P.S* Orasiu Bucureşti Direcţiunea licitaţiilor şi informaţiilor La 3, 4, 6, 10, 11, 12, 13, 16, 17, 18, 19, 20 şi 21 Martie 1923, orele 11 dimineaţa se va ţine in localul Ospelului Comunal licitaţiune publică pentru închirierea prăvăliilor şi compartimentelor situate in diferitele pieţe şi hale ale oraşului, noi construite, sau ale căror contracte expiră la 1 Aprilie 1925. Supra oferte nu sunt admise. Condiţiunile generale de închirieri precum şi toate detaliile asupra acestor licitaţiuni se pot vedea zilnic în orele de serviciu la direcţiunea licitaţiilor şi Informaţiilor. Art. 72 — 83 din legea asupra contabilităţei publice sunt aplicabile asupra acestor licitaţiuni. 1 , No. 4248/46 L/925. ’ ,! ’ Ianuarie 27. ri 11747 * TnroRTJtí Litere-Arte-Ştiinţe „Un pahar de şampanie“ de D-l Laertztu D. Laertziu, întriun elegant volum tipărit la „Socec“, având o admirabilă copertă de pictorul Emilian Lăzărescu, publică un număr, de nuvele specifice vieţei de după războiţi. Nu este prima sa lucrare. A mai publicat o comedie întriun act ,,Piesă“ care a avut un frumos succes literar. D. Laetziu reuşeşte în scurtele d-sale nuvele umoristice să cucerească pe cititor, căci „tipurile“ nivelelor sale sunt acelea pe cari le întâlnim în viaţa de toate zilele şi cari trăesc în realitatea vieţei; vedem în mentalitatea lor o serie de interesante aspecte ale vieţii noastre sociale de astăzi Genul umoristic care, în primul rând un subtil spirit de observaţie şi în al doilea rând, mediu, în care să trăiască reprezentanţii ridicoli ai vieţei sociale. In cele cinci nuvele ale d-lui Laertziu recunoaştem atât pe autorul cu adânc şi subtil spirit de observaţie, cât şi pe indivizii carri prin falsitatea, imoralitatea, pendanteria şi grandomania lor îi fixează viaţa într-un cadru ridicol dar umoristic. Funcţionarul timid şi ghinionist, adică acel cu leafă mică, „Victor Aurelian“ care în momentul plecării la băi, este pocit de însuşi frizerul rău de încredere. „D. Vogesloug“ e reprezentantul tipic al rasei sale, care e mulţumit a-şi ridiculiza propria sa persoană numai să tragă profit. Nuvelele d-lui Laertziu contribuesc cu o importantă pagină la literatura noastră umoristică. Conferinţe Duminică 7 şi Luni 2 Februarie la ora 5 p. m. vor avea loc la Fundaţia Carol 2 conferinţe ţinute de d. Petrovitth, profesor la universitatea din Belgrad,, asupra poeziei populare şi artei sârbe. Conferinţele vor fi însoţite de proeeţiuni şi fac parte din ciclul organizat de Mica înţelegere femenină cu scopul de a ne pune în curent cu literatura ţărilor vecine şi aliate. * Duminică 1 Februarie ora 1n dim. d-l M. Şerban, profesor la Academia agricolă din Cluj, va vorbi în Aula Fundaţiei Gardl I în ciclul de conferinţe ale Institutului Social Român despre: «Tendinţele Sociale de Evoluţie a clasei ţărăneşti după reforma agrară». Diseară la orele 6 p. m. va vorbi la Fundaţiunea Universitară Carol I d. Profesor G. Taşcă despre Organizarea Muncei şi producţiunea. Conferinţa face parte din ciclul organizat de Institutul Economic Românesc, privitor la Problemele Producţiunei. Concerte Azi, Sâmbătă are loc la Casa Şcoalelor, conferinţa d-lui profesor universitar Ch. Drouhet asupra lui Anatole France. Conferinţa se ţine la orele 9 seara. Al 10-lea concert alQuartetului «Regina Maria» va avea' Ioc la 1 Februarie a. c. ora 4 p. m. în palatul Sindicatului ziaristilor cu concursul d-nnei Muza Ghermani-Ciomac. In program: Mozart, Brahms Gliére. Sguettagoaete age? Teatrul National. — Thebaida. Opera Română. — Tosca. Teatrul Regina Maria. — A iubî. Teatrul Marioara Voiculescu. — Cum iubesc ei. Teatrul Carolel Mare. — Țint’te bine! 3 ea trai Mic. —Turneul Clara Tambour. Teatrul Alhambra. Varieté. Duminică 1 Februarie Teatrul Naţional.— ziua: Thebaida. seara: Dinu Păturică. Opera Română. — ziua: Hansel şi Grettel, seara Faust. Teatrul Regina Maria. — ziua: Marşul Nupţial, seara: A iubi. Teatrul Marioara Voiculescu. —— ziua şi seara: Cum iubesc ei! Teatrul Mic. — Turneul Clara Tambour. Teatrul Carol cel Mare. — ziua şi seara: Ţinute bine. Teatrul Alhambra. — Varieteu. * * Prelungirea termenului de depunere a declaraţiunilor In urma demersurilor făcute la ministerul de finanţe de către comitetul central al „Sfatului negustoresc“ pentru prelungirea termenului de depunere a declaraţiunilor comercianţilor, s-a aprobat să se acorde o prelungire până la 28 Februarie a. c. Comisiunea plenară fiscală întrunită ori după amiază la ministerul de finanţe a hotărât această prelungire, avăndu-se în vedere dificultăţile încheerei bilanţului şi aceasta numai pentru acei comercianţi cari au registrele regulate. Minis Ierul de interne Proiectul de reformă ADMINISTRATIVA Cum vor funcţiona comunele rurale. — Colaborarea între serviciile locale Eri s-a întrunit la prezidenţia consiliului de miniştri delegaţii secţiunilor Camerei şi Senatului, în vederea redacţiunei definitive a proiectului de reformă administrativă In discuţiune a fost compoziţia comunelor. A rămas redacţiunea actuală, prin care mai multe sate pot forma o comună. In aplicarea legii se vor face, însă, sforţări în sensul ca fiecare sat să alcătuiască o comună, pentru a se lărgi cât mai mult principiul descentralizărei. Iar pentru a se rezolvi chestiunea sarcinelor financiare, pe care o comună nu întotdeauna se poate ușor suporta, se va admite sistemul întovărășire la mai multe comune. Cu acest sistem personalul administrativ, sanitar, etc., va fi cu înlesnire plătit. * In ce priveşte compunerea consiliului comunal şi a modului de alegere a primarului s-a decis ca consiliul comunal să fie compus din consilieri numiţi şi de drept. Trei cincimi vor f aleşi, iar două de drept. Printre aceştia din urma vor figura: preoţii, învăţătorii, etc. Comercializarea Intreprinderilor statului Şednţa consiliui de îndrumare şi control Consiliul superior de îndrumare şi controlul a întreprinderilor comercializate s-a întrunit ori după amiază, la ministerul de industrie în şedinţă obişnuită. Şedinţa a fost prezidată de d. ing. Fiie Radu. Consiliul a luat în examinare statutele societăţii. „Hemolit“, întreprindere pentru industrializarea sângelui din abator, întreprinderea — după cum se ştie — e proectată de primăria Capitalei. La constituirea ei vor participa: Primăria, Societatea pentru industrializarea subproduselor de abator (S. I. C. O. R.) şi publicul. Capitalul societăţii, deşi nu s’a fixat până în prezent, va fi — după toate probabilităţile — de 15 milioane, repartizat în părţi egale între cei trei participanţi. * Consiliul, în şedinţa de ori, luând în examinare statutele societăţii prezentate de d. dr. Costinescu, le-a admis în principiu rămânând ca în şedinţa viitoare, ce va avea loc Miercuri 4 Februarie, să le dea ratificarea definitivă. Îndreptarea« Se ridică în contra profesorilor de morală, faţă de cari averescanii au o mare aversiune. „îndreptarea" ar fi dispusă totuşi să accepte „morala" d-lor Tăslăuanu şi Brutinel. „Adevărul" Protestează că la Cameră s’a declarat şedinţă secretă când se discutau chestiuni ce priveau apărarea naţională. Date fiind sentimentele patriotice ale „Adevărului ne-ar fi mirat contrariul. „România" înregistrează cu mare satisfacţie înscrierea a doui cetăţeni în partidul d-lui Maniu. Pleacă două sute şi vin doui, tot e ceva. Presa din tară jjOnfrătire^jJC^ Arată ce urmăreşte d. Maniu prin faimosul său apel : „El nu urmăreşte concentrarea opoziţiei, ci numai provocarea unei diversiuni menite să ascundă cât de cât sfâşierile din sânul partidului naţional“. Pentru asta, va mai fi nevoe încă de un apel. „Glasul Bucovinei" Comentând, dorinţa, exprimată de d. I. Nistor, ca anul acesta să aducă ţârei o gazetărie bună şi cinstită, spune: „Gazetăria va trebui şi la noi să fie bună şi cinstită şi dacă are de spus ori şi cui o greşeală cât de mare, i-o poate descoperi şi cere îndreptarea ei în, chip frumos şi cuviincios“, tot frumos“ şi „cuviincios" — iată două cuvinte pe care presa zisă democrată nu le poate înţelege. Conferinţele religioase ale Universităţei Populare Joi 29 Ianuarie, a avut loc în prezenţa d-lui dr. Angelescu, ministrul şcoalelor a d-lui M. Berceanu, primul ajutor de primat al Capitalei, universitatea Populară condusă de d-nii N. Maxim* (fost secretar general al ministerului muncii), dr. L. Scupiewsky şi C. Georgeson-Goeşti, şi-a inaugurat ciclul de conferinţe religioase pe care această instituţie şi-a propus a le ţine populaţiei muncitoare din cartierele Capitalei. Prima conferinţă, a avut Io© ît cartierul Griviţa, sala „Locomotiva“. In fata unui numeros public preotul scriitor Gala Galaction a desvoltat următorul subiect „Cristos între gloate“, după care corul bisericii Amza, a executat 4 conferte religioase. Conferinţele continuă îa fiecare săptămână joia seara, ora 8 în sala „Locomotiva“, Calea Griviţei 213. Intrarea liberăL SDrigiri Presa Capitalei Cei care nu mai sunt MOARTEA inspectorului şcolar G. Simionescu Anunţăm cu adâncă părere de rău încetarea din viaţă a lui G. Simionescu, inspector şcolar al regiunea Bacău. Defunctul a fost unul din cei mai harnici şi devotaţi colaboratori ai marelui Spiru Haret, pe timpul căruia era revizor şcolar al Capitalei şi apoi inspector şcolar al învăţământului particular. In această din urmă calitate a adus însemnate servicii şcoalei. După aceea a fost numit inspector şcolar al învăţământului primar al statului. Regretatul Simionescu i a fost unul din cei mai conştiincioşi colaboratori ai tuturor miniştrilor de instrucţie cari s-au perindat de la Haret încoace, muncind cu râvnă pentru înălţarea şcoalei române. Mereu la datorie, alergând zi şi noapte în inspectarea şcoalelor din circumscripţia sa, Simionescu, care suferea de inimă, a căzut victimă acestei datorii pe care o aprecia în gradul cel mai înalt. Moartea a survenit în ziua de 36 Ianuarie. înmormântarea rămăşiţelor sale pământeşti vor avea loc la cimitirul „Eternitatea“ din Piatra Neamţ mâine Duminică 1 Februarie. Transmitem îndureratei familii expresiunea sincerilor noastre coindoleanţe. Banca Danubiană COMUNICAT Faţă de anumite publicaţiuni feridenţoioase ce se strecoară într’unele ziare, Cmitetul de Direcţie al Băncei Danubiana, crede de datoria sa sft prevină publicul că toate aceste ştiri provin direct sau indirect de la aceeaşi oficină Lindeboom-D'Andrimont, daţi judecăţii de parchetul de Ilfov, sub învinuirea Că au excrocat Banca cu peste 200.000.000. (două sute milioane) Lei, şi al căror proces se judecă la Trib. Ilfov Secţia I corecţională, în ziua de 3 Februarie crt. ’Aceştia au interesul să facă atmosferă nefavorabilă In jurul Băncei şi dacă este posibil să o distrugă pentru a nu-şi putea Banca valorifica prin justiţie pretenţiunle ei, can tind să aducă In patrimoniul acţionarilor şi creditorilor cinstiti români, însemnatele sume cu care Banca a fost fraudată. In ceea ce priveşte procesul de faliment intentat Băncei de Ministerul de Instrucţiune, publicaţiunea este de asemeni tendenţioasă, căci Banca nu a solicitat niciodată Tribunalului vre-un termen ci procesul s’a amânat pentru că Ministerul nu a citat Banca în instanţă. Afacerea este pur comercială şi aceasta se va lămuri înaintea justiţiei, Banca făcând totdeauna faţă oricăror angajamente, cu toată crize ce bântue piaţa. BANCA DANUBIANA Expoziţa zootehnică din CONSTANŢA Comisia zootehnică a jud.Constanţa va organiza o expoziţie de animale şi curse de cai la hipodromul depozitului de armăsari ai statului de la Avodalchios. Tot această comisie a trimis o delegaţie să cumpere tauri din Moldova. De la Soc. „P incip* peie Mircea Societatea principele Mircea va da un bal costumat în sala Teatrului Carol cel Mare, în seara de l1 Februarie. Comitetul orgenizator a luat iniţiativa de a decora sala în stil egiptean şi face ape la public ca să-şi pregătească, o preferinţă, costumele în acelai stil. Se rezervă mari surprize. Biletele se găsesc la membrii societății și la sediu. -UH?-sawe**-