Vremea Nouǎ, aprilie-decembrie 1974 (Anul 7, nr. 1894-1957)

1974-04-02 / nr. 1894

a im DE GLORII, PARIN BIRDILOR Manifestări cultural-educative dedicate celei de a XXX-a aniversări a Eliberării și Congresului al XI-lea al P. C.R. Casa de cultură a sindicatelor din Vaslui a găzduit, recent, o manifestare artistică semnificativă, la reușita căreia șiau adus contribuția elevii Școlii generale nr. 3 din localitate. Tinerii artiști amatori au închinat acțiunea celor două mari evenimente ale anului 1974. Publicul spectator a aplaudat corul școlii generale, care a interpretat un izbutit buchet de piese muzicale patriotice și pionierești, dansul păpușilor, al pinguinilor al toboșarilor, nușimeroase recitări, grupul vocal acompaniat de formația orchestrală, o suită de dansuri moldovenești, sceneta „Secretul" și montajul muzicalliterar intitulat elocvent „Țara mea de vis și flori". ★ O acțiune similară a fost organizată și desfășurată în incinta Școlii generale nr. 5 din Vaslui. Cei prezenți au urmărit cu interes corul școlii generale, recitatorii, dansurile rare, dansul poputematic purile", „Anotimbrigada artistică de agitație „Recreația mare" și cîteva foarte izbutite numere de gimnastică artistică. Sub genericul „30 de ani, 30 de trepte spre lumină", în sala bibliotecii Casei de cultură a sindicatelor din Vaslui, s-a desfășurat nu de mult montajul muzical-literar „Te slăvim" partid iubit!" — un cald omagiu adus conducătorului înțelept al națiunii noastre socialiste. Aceeași instituție culturală a găzduit, sub genericul semnificativ „30 de ani de victorii", expunerea „Pagini de glorioasă istorie". ★ Elevii Școlii generale nr. 3 din municipiul Bîrlad au audiat expunerea „Realizările județului Vaslui în anii socialismului". ★ Duminică, în județ !©" O brigadă științifică a Casei orășenești de cultură din Huși s-a întîlnit cu locuitorii satului Pogănești. Cu această ocazie, între membrii brigăzii și cetățeni, s-a închegat, un viu dialog referitor la problemele științei și tehnicii contemporane. ”" Sub genericul „30 de duminici, 30 de acțiuni, 30 de fapte", la căminul cultural din Vutcani s-a desfășurat un interesant concurs, gen „Cine știe cîștigă !“, cu tema „Omul și forțele naturii“. Concursul a fost condus de Aurel Tăbăcaru, directorul instituției și profesorul Gheorghe Răducu. In încheiere, cei prezenți, au asistat la un spectacol prezentat de grupul vocal și cititorii artistici din localitate, constînd în montajul literar-muzical „Te slăvim, patrie, și iubit partid !“ Taraful, soliștii vocali și instrumentiști ai Casei de cultură din Huși au susținut, la căminul cultural din Pădureni, un bogat program de muzică populară românească. Ansamblul folcloric „Cernegura“ al Consiliului județean al sindicatelor Neamț a susținut, la Casa de cultură din Negrești, un apreciat spectacol de muzică populară sub genericul „Ia mai zi o românească“. La reușita acestuia, o contribuție substanțială și-au adus-o soliștii Maria Pește și Mișu Rusu. In cadrul unei seri cultural-educative pentru tineret, organizată de Casa de cultură din Huși, prof. V. Maroia a susținut, în fața tinerilor hușeni, o expunere pe tema „Natura, omul, știința“. Corul căminului cultural Berezeni Vă recomandăm Marți, 2 aprilie. In sala de lectură a Bibliotecii din Negrești va fi organizată o consfătuire cu cititorii, pe tema „Cinstea, demnitatea, modestia — atribute esențiale ale profilului moral al făuritorilor societății socialiste multilateral dezvoltate". La clubul Cooperației meșteșugărești din aceeași localitate, profesoara Aglăița Radu va susține o „călătorie pe harta României", cu tema „Realizările celor trei decenii în industria socialistă". Miercuri, 3 aprilie. Casa orășenească de cultură din Negrești organizează, la clubul cooperației de consum, simpozionul „Date și fapte din istoria P.C.R." Joi, 4 aprilie. In organizarea Casei orășenești de cultură din Huși, se vor desfășura lucrările simpozionului „Tradiții ale muzicii corale românești". Participă ca invitați : prof. univ. D. D. Botez, muzicologii Vasile Donose, Petre Manzur și Mihai Cozmei, dirijorii Ion Pavalache și Gheorghe Vintilă. Cu acest prilej, corul Casei de cultură din Huși, dirijat de profesoara Liselotte Vîrnă, va prezenta un concert coral care va cuprinde, printre altele, piesele „Odă eroilor țării" de Constantin Arvinte, pe versuri de Ion Alexandru Angheluș, „Sârba pe loc" de Gheorghe Danga și „Le e viața mai frumoasă" de Vasile Spătărelu. In sala de lectură a Bibliotecii orășenești din Negrești, după expunerea „Tineretul — prezență activă în opera de construire a socialismului în țara noastră", va urma un moment poetic sub genericul „Ce-ți doresc eu ție, dulce Românie". In sala Consiliului popular din Negrești va avea loc întîlnirea cadrelor didactice și a medicilor din localitate cu lectori ai Comitetului județean de partid. Tema : Insurecția națională antifascistă armată de la 23 August 1944. Fazele orășenești ale concursului de muzică ușoară „Constelația necunoscută”* Vaslui Mulți chemați, puțini aleși îmbătă, 30 martie a.c., în sala de spectacole a Casei de cultură a sindicatelor din Vaslui s-a desfășurat, în fața unui public numeros, tînăr și receptiv, faza orășenească a concursului de muzică ușoară românească „Constelația necunoscută“. Organizată ca și în anii precedenți de Comitetul județean U.T.C., în colaborare cu Comitetul județean pentru cultură și educație socialistă și Consiliul județean al sindicatelor, competiția a reunit la actuala ediție concurenți din orașul Vaslui și din localitățile rurale apropiate, aflați, cum vom vedea mai jos, pe un „diapazon“ valoric foarte larg. Oferind publicului vasluian o după-amiază de muzică ușoară românească din care n-au lipsit momentele de certă reușită, organizatorii au făcut mult mai mult decît o simplă „bifare“ a unei acțiuni. Care sunt aceste momente ? Dacă nu prea multe, cel puțin ele fac parte din categoria celor care se rețin. O frumoasă evoluție a înregistrat concurentul Milan Iurucovici, inginer din Ivănești, posesorul unei voci plăcute de tenor, pe care și-o stăpînește perfect, mai exact și-o „strunește“ în funcție de piesa muzicală abordată. De la început, solistul vocal din Ivănești ne-a convins că nu se află la prima „ieșire“ în scenă, că vine cu o anume „zestre“ nativă, imposibil de ignorat. Pentru faza județeană a „Constelației necunoscute“, Milan Iurucovici se anunță de pe acum ca un concurent de greutate. Elena Stere, tot din Ivănești, a reținut atenția publicului prin volumul vocal și prin exactitatea cu care a urmat linia melodică a unor cunoscute șlagăre. Am avut senzația, uneori, că interpreta se află mai aproape de operă decît de muzică ușoară, oscilația între aceste două genuri muzicale distincte fiind cea mai bună dovadă că solista își caută încă drumul. Dintre soliștii de la sate am mai putea reține, dacă nu drept confirmări, ca promisiuni frumoase, pe Fladifraga Oajdea din Deleni și pe Maria Sacaliuc din Costești. Un amănunt semnificativ în legătură cu cea de-a doua concurentă , ea a intrat în concurs cu două piese muzicale proprii („Regăsire“ și „Cu focul iubirii“), aducînd în interpretare o notă de originalitate. în raport cu numărul total al concurenților din Vaslui prezenți în concurs, numărul celor care merită cu adevărat o mențiune este mic. In legătură cu ei am sesizat acel „diapazon valoric larg“, mergînd de la simpla evoluție veleitară pînă la cea încărcată de certitudini și de farmec. între cei pe care ne vom bucura să-i vedem și în faza județeană se află Nicolae Nicoară — o voce caldă, timbrată, deși fără forță —, Maricica Ursache, o prezență scenică agreabilă, și, în sfîrșit, Costel Tamaș, solist vocal cu frumoase disponibilități, care adaugă cîtorva atu-uri indiscutabile și o atentă opțiune repertorială. Piesele muzicale alese i se potrivesc, am zice că îl favorizează. Juriul concursului s-a pronunțat judicios, promovînd cîteva nume despre care neîndoielnic vom mai auzi. Unele dintre ele au și fost, de altfel, pomenite în comentariul de mai sus. Ceilalți concurenți, destul de numeroși, nu pot emite, deocamdată, pretenții. Mulți dintre ei sunt abia în faza incipientă. Ne-am bucura să constatăm că experiența de acum le-a slujit la obligatoria acumulare cantitativă, necesară saltului calitativ. Vom încheia nu înainte de a rosti cîteva cuvinte despre orchestre. Au fost numai două : „Ritmic“, orchestra Clubului tineretului din Vaslui, formație care ne inspiră încredere și ne poate oferi în viitor surprize dintre cele mai plăcute, și formația vocal-instrumentală de fete „Alma“ a Liceului M. Kogălniceanu. Aceasta din urmă, chiar dacă deocamdată nu ne entuziasmează (dincolo de izbînzile repurtate), aduce o notă de originalitate pe care n-o putem trece cu vederea. Interpretînd regulamentul nu atît în „literă“ cît în spirit, juriul a promovat ambele formații pentru faza județeană. Mărturisim deschis că, deși decizia este nedumeritoare pentru noi (conform literei regulamentului, trebuia promovată o singură formație), ea ne bucură. THEODOR PRACLIU S Negrești întrecere strînsă , intenția organizatorilor, concursul „Constelația necunoscută“, ajuns la cea de a cincea ediție, are drept scop depistarea de noi talente în muzica ușoară, permanentizarea activității orchestrelor și soliștilor amatori, ridicarea nivelului interpretativ și de cultură muzicală a acestora. Intenția care, în mare măsură, s-a concretizat, în etapa de la Negrești, prin promovarea în etapa județeană a unor amatori cu reale posibilități și perspective de afirmare în planurile mai înalte ale muzicii ușoare. Potrivit regulamentului de desfășurare, trebuiau să participe la Negrești, concurenți din opt localități aferente orașului. Au lipsit nejustificat reprezentanții instituțiilor culturale din Vulturești și Ștefan cel Mare. Facem sublinierea de rigoare, întrucît nu este întîia oară cînd unele instituții culturale sătești procedează în acest fel, fapt care demonstrează lipsa de răspundere a unor oameni puși să conducă viața spirituală a localităților județului. In desfășurarea etapei de la Negrești am remarcat, de la bun început, din partea gazdelor, cîteva lucruri care au făcut ca ștacheta întrecerii să fie întotdeauna la înălțime : o sală de spectacol bine pusă la punct, un public, dacă nu prea numeros, cel puțin tînăr și receptiv la valențele pieselor de reală frumusețe incluse în repertoriul concurenților, o orchestră care a asigurat un acompaniament calificat. Pentru promovarea în faza județeană, organizatorul a conceput concursul într-un mod dacă nu original cel puțin de așa manieră încît să vină în mod real în sprijinul concurenților: întîi s-au întrecut soliștii din mediul rural și apoi cei din mediul urban. Aceasta pentru că aspiranții la titlu din localitățile rurale n-au dispus de orchestre proprii și n-au avut posibilitatea să lucreze vreme mai îndelungată cu acestea, ceea ce, desigur, i-a dezavantajat. Dacă la proba vocală, lipsită de acompaniament orchestral, toate concurentele s-au prezentat mai mult decît mulțumitor, la cealaltă, majoritatea au eșuat din neștiința folosirii ca atare a orchestrei. O ținută scenică rigidă, teamă în folosirea microfonului, afirmări ale vocii în neconcordanță cu liniile melodice ale pieselor etc., ne-au întărit convingerea, încă din timpul spectacolului, că se impune în mod imperios constituirea unor formații de muzică ușoară la sate, dată fiind larga audiență a acestui gen în rîndul tuturor categoriilor de spectatori. Dacă nu toate concurentele s-au calificat pentru faza județeană — primele două clasate, învățătoarea Ana Iacomi din Tufești — Rebricea și eleva Violeta Ciortan din Băcești întrunind sufragiul juriului, am reținut, totuși, cu interes cîteva nume pe care le așteptăm cu încredere în alte ocazii : vocea timbrată și caldă a Tincuței Darie din Zăpodeni, care dacă ar fi beneficiat de ajutorul calificat al unui instructor, sîntem siguri, ar fi obținut un binemeritat loc fruntaș, ținuta scenică și dezinvoltura Elenei Pruteanu din Băcești, cert dezavantajată de alegerea pieselor din repertoriu etc. Concurenții din oraș, în marea majoritate elevi la Liceul din Negrești, s-au impus de la început și au conferit întrecerii un aspect foarte strîns, ceea ce a dus la promovarea în faza județeană a patru concurente, detașate în clasament prin punctaje minime : Doina Georgescu, Violeta Dămăchianu, învățătoarea Doina Baltag și Gabriela Gafițoiu. Am reținut patosul sonurilor Violetei Dămăchianu, sentimentalismul romanțios al Gabrielei Gafițoiu, puritatea și acuratețea interpretării la Doina Georgescu și reușitele, în cîntecul cu nuanțe patriotice, la Doina Baltag. Exercițiul și-a spus din plin cuvîntul, iar juriul s-a văzut pus în dificultatea alegerii prin faptul că fiecare concurent se completa tocmai prin ceea ce-i lipsea celuilalt. Spectacolul s-a impus de la sine prin seriozitate și elevație. Pe cunoscuții de-acum ai „Constelației“... de la Negrești, îi așteptăm cu interes la faza județeană. ION IANCU LEFTER I Divizia A Deși învinși, bîrlădenii ‘ 9 s-au comportat meritoriu Scorul de 28—8 (18—8) înregistrat în meciul disputat duminică pe terenul „Steaua", reflectă numai diferența de valoare și experiența multor internaționali (Durbac, Teleașă, Mateescu, Achim, Șerban, Ciornei — ca să amintesc doar pe cîțiva dintre cei aflați acum în lotul național în vederea meciului cu reprezentativa Poloniei în cadrul campionatului european — principalele atuuri ale echipei campioane și modesta dar ambițioasa formație metalurgistă. Judecind, însă, partida după condițiile concrete în care s-a disputat, fără exagerare se poate spune că nu ar fi surprins un rezultat mult mai strîns, dacă Rulmentul deplasa la București, „XV"-le cunoscut. Foarte multe indisponibilități (cu cîteva zile înainte de meci, medicul echipei, Nicolae Botezatu, își exprima regretul că nu vor fi recuperați în urma accidentărilor nu mai puțin de patru componenți de bază ai echipei ( Bolea, Crețu, Zadarojnîi, Raima) au creat necazuri și tot atîtea probleme pentru antrenor în alcătuirea formației ce avea să înfrunte Steaua pe terenul ei propriu. In aceste condiții a ales poate cea mai bună soluție, care dovedește încă o dată strădania lui Viorel Călin pentru creșterea și promovarea unor tineri talentați. Noul promovat, Talaghir, a jucat promițător pentru debutul său în divizia A în întîlnirea cu campionii. O altă noutate, introducerea lui Șerban, revenit la Bîrlad după mai mulți ani, începutul timid pe care l-au avut jucătorii bîrlădeni a permis bucureștenilor să înscrie 12 puncte (Corneliu și Enache, două încercări, transformate de Durbac). După un presing infernal al steliștilor, oaspeții se conving singuri de reușita unor acțiuni mai hotărîte în apropierea țintei adverse. L. dorici realizează o „tușă", Gherasim cîștigă și de data aceasta duelul aerian și îl lansează pe Bolea într-o cursă ce avea să fie finalizată de Bîțu, încercare reușită, dar netransformată. Mihalcea a greșit de puțin. Steaua revine în atac, joacă foarte frumos și Mateescu realizează o încercare, transformată precis de către Durbac. Scorul se modifică peste puțin timp, într-un moment cînd asistăm la una din cele mai spectaculoase faze ale partidei. Campionii sunt derutați de cursa irezistibilă făcută de Bîțu, Chiriță și Mihalcea, ultimul culcînd balonul și reducînd din handicap 18—8. Transformarea este din nou eșuată, ca de altfel și următoarele trei lovituri de pedeapsă de care a beneficiat Rulmentul în finalul primei reprize, cînd controlat în cea mai mare parte a jocul. O repriză care putea să se încheie altfel. Și în acest meci, ca și altă dată, formația Rulmentul părăsește terenul învinsă tocmai datorită acestei ineficacități a loviturilor de pedeapsă și a transformărilor. Pe cînd, din nou, un Țopa sau un Bucos ? Mihalcea promite, dar forța sa de șut este încă insuficientă. In repriza a doua, joc la fel de disputat. Avantajul steliștilor este realizat de Suciu și Teleașă ■— încercări și Durbeac. .. un maestru al transformărilor și loviturilor de pedeapsă. Metalurgiștii beneficiază de mai multe lovituri de pedeapsă care, reușite, ar fi redus serios din handicap. Final de meci. 28—8 pentru Steaua. Din formația Rulmentului, o remarcă deosebită pentru Talaghir, Șerban, Podaru, Bîțu, Peiu, Tr. Ciorici. Așteptam mai mult de la L. Ciorici și Ignat. Cu meciul de duminică, Rulmentul, ca și celelalte combatante din divizia A, a încheiat turul campionatului ediției 1973 —1974, dar mai are de jucat o restanță, la 12 mai, acasă, cu Chimia Năvodari. Poziția în clasament este departe de posibilitățile și valoarea jucătorilor bîrlădeni. Spectrul retrogradării nu trebuie să demobilizeze, dimpotrivă. Au jucat formațiile: Ciornei, Munteanu, Cioarec, Șerban, Pintea, Achim, Corneliu, Mateescu, Alexandru, Suciu, Enache, Ionescu, Proca, Teleașă, Durbac - STEAUA; Pătrăhău, Matei, Cristea, Constantin, Tr. Ciorici, Brad, Gherasim, Podaru, Șerban, Mihalcea, L. Ciorici, Chiriță, Bîțu, Talaghir, Ignat (Peiu) — RULMENTUL. LALUCI crăciun Divizia B Viitorul — C.F.R. Pașcani 2-1 (1-0) Stadionul orășenesc, circa 3.000 de spectatori, timp rece, vint. Au marcat: Iordache (min. 42), Apostol (min. 54), Barbu (autogol, min. 57). In sfîrșit, etapa a patra a adus și mult dorita victorie formației Viitorul. O victorie muncită, meritată, în fața unei echipe experimentate, valoroase și care ne-a arătat mult mai mult fotbal chiar și decît liderul seriei, Gloria Buzău. Ceferiștii nu s-au apărat supranumeric, nu au folosit antijocul. S-au apărat corect, exact, au ieșit din apărare în atac cu pase, datorită unei linii de mijlocași active și lucide, a beneficiat de atacanți rapizi, buni tehnicieni. Vasluienii formează încă echipă mai puțin experimentată o decît adversarii lor, mai puțin sudată. Și cu toate acestea ei au reușit în fața acestei formații o victorie și un rezultat de egalitate. Nu este vorba aici de șansă sau de un paradox, ci de o mobilizare superioară a tuturor resurselor — fizice, tehnice — mai tuturor jucătorilor folosiți, de o ambiție sportivă, înțeleasă în sensul bun al cuvîntului. Cu o așezare 4—2—4, antrenorul Ștefănescu a încercat să forțeze victoria, cedînd oarecum mijlocul terenului și întărind atacul. Din păcate, cei patru atacanți vasluieni au fost periculoși doar pînă în apropierea porții, șuturile lor fiind puține, fără forță și adresă. Ei s-au complicat destul de mult, au înghesuit jocul pe centru, unde cei doi fundași centrali pășcăneni au fost avantajați nu numai de statură, dar și de pasele la înălțime, datorate în parte și vîntului puternic. Apărarea, cu Chiuș și Romilă fundași laterali și în centru cu Vlad și Angheluță, a funcționat ceva mai bine ca pînă acum. Totuși se mai manifestă o oarecare nesiguranță, o așteptare a greșelilor adversarilor. Golul primit evidențiază gîndire tactică încă redusă, ne- o urmărirea jocului, folosirea unor soluții complicate. După patru etape, o victorie. O victorie care ne bucură, care dovedește că încet, încet (de fapt, mult prea încet) echipa vasluiană „se pune pe picioare". De la partida cu S.C. Tulcea și pînă duminică, echipa vasluiană parcurs (nu numai în privința a rezultatelor) un drum ascendent. El trebuie confirmat în partida cu Caraimanul Bușteni și, mai ales, în etapa următoare, la Călărași, cînd, chiar dacă s-ar păstra acest ritm. Viitorul ar trebui să fie în „vîrf de formă". C. PETRESCU VREMEA NOUĂ La Vaslui „Crosul sindicatelor“ Duminică dimineața străzile centrale ale orașului Vaslui au cunoscut animația specifică zilelor de sărbătoare. Cîteva sute de tineri din întreprinderile, instituțiile și școlile profesionale ale orașului și-au dat întîlnire în cadrul unei acțiuni de amploare : „Crosul sindicatelor", care a marcat și startul ediției de vară a „Cupei tineretului" în orașul Vaslui. Deși la întreceri au fost prezenți în număr mai mare elevii, trebuie remarcată intenția organizatorilor, Consiliul județean al sindicatelor, de a aduce la întreceri tineri de diverse profesii. Pe viitor, se impune o colaborare și un sprijin mai eficient din partea tuturor factorilor cu atribuții în domeniul sportului, în așa fel, încît reușita manifestărilor să fie garantată. Pe primele trei locuri la feminin s-au clasat: 1. Emilia Mihoci - Confecția ; 2. Angela Ogrinji — Școala profesională de ventilatoare ; 3. Dorina Baraclaru — Școala profesională de ventilatoare, iar la masculin: 1. Sandu Popescu - IPROFIL Mobila ; 2. Stelică Bosnea - Școala profesională de ventilatoare ; 3. Anghel Matei — IPROFIL Mobila. MILUȚA moga FOTBAL Divizia A O etapă viu disputată A XXII-a etapă a campionatului primei divizii a programat, duminică, multe jocuri de mare importanță pentru viitorul clasamentului. Dominată de derbiurile bucureștene, care au oferit partide spectaculoase, pline de neprevăzut în ceea ce privește evoluția scorului. Au învins Rapid și Dinamo în fața formațiilor Steaua și, respectiv, Sportul studențesc. Rapidul, cu moralul ridicat de punctul cucerit miercuri la Cluj, a reușit să găsească mai ușor drumul spre poarta lui Coman, în care a introdus mingea de două ori. Se pare că Steaua, în ciuda faptului că a prezentat un „11“ întărit cu cîteva piese de bază, n-a reușit să fructifice nici una din ocaziile avute (și nu se poate spune că n-a beneficiat de cîteva foarte favorabile) datorită nu numai indeciziei înaintașilor săi, ci și faptului că nu s-a adaptat încă manierei de lucru imprimate de intransigentul C. Teașcă. Și Dinamo a cîștigat la două goluri diferență înfrîngînd astfel tradiția... eșecurilor în partidele cu Sportul studențesc, în afara faptului că învingătoarele din cuplajul interbucureștean s-au detașat clar, este de subliniat nivelul destul de ridicat din punct de vedere tehnic și spectacular la care s-au ridicat aceste două confruntări tradiționale în fotbalul nostru. O partidă foarte disputată (poate cea mai disputată) a fost la Craiova, împotriva tuturor pronosticurilor, studenții din Cluj au depus o rezistență eroică în apărare, reușind, totodată, să contraatace foarte periculos. De altfel, clujenii au condus în două rînduri și numai finalul extraordinar al craiovenilor le-a facilitat acestora egalarea și, apoi, în ultimele clipe ale meciului, obținerea victoriei. Deși clujenii au condus, așa cum am mai spus, de două ori, totuși, victoria studenților craioveni este pe deplin meritată, ea fiind rodul unor atacuri prelungite, continui la poarta Universității din Cluj. Din etapa de duminică n-au lipsit nici surprizele : F.C. Argeș (în special) și U.T.A. au salvat, oarecum, onoarea formațiilor aflate în deplasare, cucerind 3 din cele 4 puncte puse în joc în partidele în care au evoluat, respectiv, cu A.S.A., la Tg. Mureș, și cu Jiul, la Petroșani. In ce privește disputele dintre echipele aflate în partea de jos a clasamentului, este de menționat, mai întîi, pasionantul duel din orașul de pe Bega, dintre cele două Politehnici. Au învins studenții timișoreni, la limită, însă și ieșenii au trecut foarte puțin pe lingă victorie sau pe lîngă un egal, dacă ar fi reușit să-și stăpînească mai bine nervii (la scorul de 1—0 pentru Politehnica Iași, Marica a fost eliminat de pe teren, formația din Copou diminuîndu-și astfel forțele). Prin această înfrîngere, Politehnica Iași a rămas la 3 puncte în urma ocupantei locului al XVI-lea și rămînerea sa în divizia A, devine din ce în ce mai problematică. Fază din partida Viitorul — C.F.R. Pașcani, Min. 42, înscrierea primului gol, de către Iordache