Ziarul de Sibiu, iunie 2004 (Anul 2, nr. 31-34)

2004-06-07 / nr. 31

ALEGERI - Pagina 3 săptămâna 8 - 13 iunie 2004 ZIARUL de Sibiu Consiliu Local Sibiu 2004 - 2008 FDGR Hans Klein, Kurt Klemens, Mariana Susana Fritzmann, Helmut Mathes Karl, Gerold Hermann, Raimar Wagner, Benjámin iózsa, Gerhard Csongor Leopold, Astrid Cora Fodor, Liehn Rose Marie lonescu, Helmut Paul Niedermaier, Gertraud Elisabeta Nowak, Gertrud Krech, Anita Pavel si Ecaterina Birk. PSD Petre Inclezan, care a declarat că va renunța în favoarea următorului clasat, respectiv Carmen Natea, urmat de Ioan Banciu și Gheorghe Suditu. PNL Gheorghe Tuluc, Hermann Fabini și Eugen Mitea PD Constantin Trihenea și Ion Ariton jurnalista a demonstrat că semnătura nu îi aparține și a arătat că nu are colantul „VOTAT” pe cartea de identitate, aceasta nu a fost lăsată să își exercite dreptul la vot, fiind acuzată că și-a mai exprimat opțiunea electorală o dată în dimineața aceleași zile, greșeală, că semnătura nu e a mea. Cei din comisia de alegeri nu m-au crezut și au susținut că eu am votat dimineața, însă eu nu am fost în secția de votare. Mai mult, m-au acuzat că aș fi dezlipit colantul votat de pe buletinul de vot. Au avut o versiune Abia după ce Izabela Paulescu s-a prezentat la secția de votare cu persoana care a semnat în locul ei, președintele comisiei și-a cerut scuze și i-a permis accesul la vot. Jurnalista a fost nevoită să repete greșeala alegătoarei căreia i s-a indicat să semneze pe listă în numele ei, și a semnat în numele respectivei alegătoare. Mai mult, membrul comisiei, nici după ce a votat, nu i-a aplicat colantul „VOTAT” pe cartea de identitate, a sesizat comisia secției, de-a treia greșeală într-o singură zi, jurnalista. „M-am prezentat la secția de votare și mi s-a spus că nu pot vota, pentru că am mai votat o dată de dimineață. Degeaba am încercat să explic că este o interesantă și cu semnătura, au spus că mi-am modificat-o ca să îi prostesc”, a declarat Izabela Paulescu. Care însoțitor? ------------------------...... O altă greșeală a unei alte comisii de votare a fost sesizată de presa locală, chiar în secția de votare, unde a votat președintele PSD Sibiu, Ioan Cindrea, candidat pentru un post de consilier. Un bătrân a dat perdeaua cabinei de vot la o parte și s-a îndreptat spre președintele secției de votare, cu buletinele și ștampila în mână, întrebând cum trebuie să voteze. Deși a dovedit clar că nu știe cum să voteze, bărbatul a mai fost lăsat și a doua oară să voteze, de această dată însoțindu-și nevasta, nevăzătoare. Conform președintelui Biroului Electoral Județean Sibiu, judecătorul Liviu Odagiu ar fi trebuit să desemneze un alt însoțitor pentru femeia nevăzătoare. Autobuzul cu votanți ....... Fetele vedetelor Fata președintelui PSD Sibiu, Ioan Cindrea, candidat pentru un post de consilier, a fost nevoită să părăsească cabina de vot, în care vota tatăl ei, după ce președintele secției de votare i-a spus candidatului că nu are voie cu copilul când pune ștampila pe 76 de sibieni cu handicap, internați la Centrul pilot de recuperare și reabilitare pentru tineri cu handicap din Tălmaciu, au fost urcați într-un autobuz duminică dimineața pentru a-și exercita dreptul de vot, pentru prima dată. Deși nu au vârsta de 18 ani, acești bolnavi au fost puși pe listele de la Tălmaciu doar anul acesta. „E prima lor ieșire la vot. Ei au acest drept de a vota. Comisia de la secția de vot, nu i-a lăsat cu însoțitor să voteze. Președintele a refuzat asta și de aceea am fost scoasă din secția de votare cu poliția. Oamenii au fost intimidați de cei din secția de votare”, a declarat imediat după incident Mariana Cichi, directoarea Centrului de la Tălmaciu, în timp ce directoarea dă vina pe Comisia de alegeri pentru că doar 14 din cei 76 de bolnavi cu handicap au votat, președintele secției de votare numărul 3 din Tălmaciu, o acuză pe directoare că a vrut să intre numai ea în cabina de vot, cu fiecare bolnav. „Toți bolnavii care au fost aduși și sunt pe liste au fost întrebați dacă vor însoțitor, însă nu au vrut. Legea nu le interzice să voteze dacă sunt handicapați sau dacă sunt analfabeți”, a spus Adrian Dăncăneț, președintele secției de votare. După ce au votat 14, din cei 76 de bolnavi cu handicap, ceilalți alegători din secția de vot au făcut scandal și au cerut scoaterea afară a bolnavilor. Din cei 14 care au votat, majoritatea sunt analfabeți și au pus un „X” în locul semnăturii. Președintele Biroului Electoral Județean Sibiu, judecătorul Liviu Odagiu consideră că cei 76 de bolnavi cu handicap au drept de vot, dovadă o hârtie trimisă de directoarea Mariana Cichi, în care acești bolnavi nu sunt puși sub interdicție, chiar dacă sunt debili. Mai mult, analfabeții pot vota și fără însoțitor, dacă ei nu doresc asta. După scandalul din secția de vot, ceilalți 62 de bolnavi cu handicap nu au mai fost duși de la spital la vot, buletine. Minoră, fata candidatului și-a așteptat tatăl afară, în secția de votare. Spre deosebire de fata președintelui PSD Sibiu, fata fostului viceprimar Gheorghe Tuluc, candidat la fotoliul de primar al Sibiului, din partea PNL, a venit să voteze cu părinții, însă fără buletinul de identitate. Deși a prezentat cartea de alegător și pașaportul, fiica candidatului PNL la postul de primar al municipiului Sibiu, nu a putut vota, pentru că buletinul ei este la bibliotecă. Studentă la Universitatea din Sibiu, fiica lui Gheorghe Tuluc a lăsat vineri, buletinul la bibliotecă, în schimbul câtorva cărți care îi trebuie în sesiune. Regele Cioaba cu alai... Florin Cioabă a considerat că participarea sa la vot trebuie să fie neapărat alături de un alai de rromi care mai de care conducând mașini luxoase și neapărat însoțiți de pirande, cu toții nerăbdători să voteze. Regele Cioabă nu a putut spune care este numărul rromilor posibili votanți la Sibiu, însă a declarat că există câteva sute de rromi care nu pot vota, deoarece nu au actele de identitate în regulă. Potrivit lui Cioabă, lipsa unora dintre rromi la vot, este și analfabetismul. Cioabă susține că inițiativa sa de a-i aduce pe rromi la vot nu este altceva decât a da un exemplu bun întregii etnii. Vot refuzat în arest Unul din cei patru arestați cu drept de vot din Arestul IPJ Sibiu a refuzat să voteze din motive personale. Sandu Emilian, Ioan Cosma, Florin Benchea și Viorel Geleriu sunt singurii deținuți ai IPJ Sibiu care mai au acest drept de vot.