Ziarul de Sibiu, octombrie 2004 (Anul 2, nr. 48-51)

2004-10-04 / nr. 48

săptămâna 4 - 10 octombrie 2004 Șefi reticenți ~ y •n încercarea noastră de a vorbi cu Sorin Birț, șeful stației de pe Calea Dumbrăvii a benzinăriei Oit-E 15, în legătură cu nemulțumirile oameni au rămas fără rezultat. „Am auzit ceva despre asta, dar... Sună-mă peste o oră, ca să mai vorbim”, a sunat răspunsul. La momentul stabilit, redactorul a sunat din nou persoana de contact, dar de această dată telefonul acestuia a fost închis. Angajații benzinăriei susțin că primesc sporuri de toxicitate și uneori chiar și lapte sau produse alimentare. -Nu am văzut benzinár bolnav de leucemie” Medicii sibieni nu sunt întru totul de acord cu rezultatele institutului francez. Ei sunt de părere că elementul care se găsește în benzină, numit benzen, nu poate face rău nimănui, numai dacă nu este inhalat în cantități industriale. „Nu știu dacă vreunul din pacienții mei a făcut leucemie din cauza benzenului, datorită faptului că locuiește în imediata apropiere a vreunei benzinării. Eu nu țin evidențe cu blocurile în care locuiesc pacienții mei. Pot să vă spun că nu am avut nici un benzinat bolnav de leucemie, într-adevăr, teoretic, benzenul poate favoriza apariția leucemiei, dar cantitățile de benzen care sunt ZIARUL de Sibiu emanate din benzinării sunt extrem de reduse, și nu prezintă nici un fel de risc în acest sens” a precizat dr. Cristian Munteanu, medic primar hematolog. în acest sens, muncitorii din benzinării primesc sporuri de toxicitate și uneori lapte, pentru a elimina orice probleme legate de apariția unei eventuale boli. Controale la benzinării Comisarii Gărzii de Mediu Sibiu, au efectuat, în cursul săptămânilor trecute, un control operativ la stațiile de distribuție carburanți aparținând societăților SC Petroil SRL, SC Petrotil SRL, Petrom stația numărul 5, SC Cindrelul SRL, SC Arai SRL, SC Euroil SRL, SC Mig Petrol SRL și SC Petroliv SRL din județul Sibiu, toate de pe DN 1 Sibiu - Miercurea Sibiului. „Cu această ocazie au fost constatate neconformități legate de stadiul autorizării din punct de vedere al protecției mediului, deficiente în ceea ce privește modul de gestionare al uleiurilor uzate și nerespectarea unor măsuri speciale impuse de Extract din Legea nr.10 din 18 ianuarie 1995 privind calitatea în construcții, capitolul I, dispoziții generale. Art. 5. - Pentru obținerea unor construcții de calitate corespunzătoare sunt obligatorii realizarea și menținerea, pe întreaga durată de existență a construcțiilor, a următoarelor cerințe: a) rezistență și stabilitate; b) siguranță în exploatare; c) siguranță la foc; d) igienă, sănătatea oamenilor, refacerea și protecția mediului; e) izolație termică, hidrofugă și economie de energie; f) protecție împotriva zgomotului, autoritățile competente cu ocazia contravenționale în valoare totală de emiterii actelor de reglementare în domeniul protecției factorilor de mediu”, a declarat comisarul adjunct al Gărzii Regionale de Mediu, Duțu Vasilescu. Au fost aplicate sancțiuni contravenționale următoarelor societăților: SC Arai SRL, stația 1 și stația 2, din localitatea Săliște DN1, 2 sancțiuni 5.000.000 lei, SC Cindrelul SRL, o sancțiune contravențională în valoare de 5.000.000 lei și SC Mig Petrol SRL, o sancțiune contravențională în valoare de 15.000.000 lei.,Acțiunile Gărzii Regionale de Mediu vor continua și cu celelalte benzinării de pe raza județului Sibiu”, a conchis Duțu Vasilescu. „Nu ne-au întrebat dacă suntem de acord cu poziția benzinăriei. Trebuia pusă afară, în câmp, nu lângă casă. Câteodată este miros de benzină. Vara miroase cel mai tare. Majoritatea benzinăriilor sunt amplasate așa. Dacă le dă voie, noi ce putem face?” Maria Gherghina, vecină de benzinărie ___________-i.'.i »■*■ 1 1 i 1 i « . » .____ ANCHETA - Pagina 3 Actori pe șosele Tinerețea și inconștiența poate cauza multe neplăceri oricărui individ care se avântă în belele. N-a fost scutit de durere de cap nici tânărul actor George Bonceag, de la „Teatrul Radu Stanca”, din Sibiu, care a fost implicat intr-un accident auto din cauza consumului de alcool. Gurile rele spun că George ar fi venit sub influența alcoolului și la premiera piesei „Norii” și că cei din conducerea teatrului s-au supărat atât de rău încât l-au concediat, însă până în final nu s-au dovedit a fi decât bârfe. George continuă să joace pe scenă, dar sperăm, pentru binele lui și al nostru numai pe scenă, căci cu alcoolul și volanul ne-am convins. Bombă în parc După ce a tras o beție de mama focului o anumită persoană din comunitatea sibiană și-a uitat geanta diplomat pe bancă în paie. Motiv de alertă. A doua zi niște copii neascultători care se întorceau de la școală au trecut ca de obicei prin parcul pentru copii amplasat lângă benzinărie. Văzând diplomatul s-au gândit că au dat peste ceva interesant, însă învățați să fie precauți ei au hotărât în unanimitate să anunțe organele competente, bineînțeles după ce au scuturat geanta să vadă audă ce este în ea. Poliția a fost anunțată de existența unei bombe în parcul respectiv. Ca să vedeți ce repede circulă zvonurile. Presa sibiană nu s-a lăsat mai prejos și s-au adunat de la televiziuni, radiouri și până la ziare toți la locul faptei. Poliția a acționat rapid, ca de obicei, după câteva ore în care putea exploda jumătate din Sibiu. Oricum efortul a fost de apreciat, ei au venit cu trupele D.I.A.S., cu Departamentul Poliției de Intervenție Rapidă, care au încercuit zona conform planului. Marii inspectori ai poliției sibiene au dat alerta și au sosit trupele antitero ale S.R.I., pompierii și un câine cu mirosul dezvoltat. Antiteroriștii au efectuat ritualul de îmbrăcare timp de o jumătate de oră după care și-au postat echipamentul în jurul geamantanului, care a fost mirosit în prealabil de câine. Concluzia: încă o țeapă dată de copii poliției, în geantă nu era nici urmă de exploziv. Cărți de vizită la ---------------------------------modă De vreme ce vrem să intrăm și noi în rândul europenilor trebuie să ne adaptăm și cerințelor acestora. Una din aceste cerințe este după părerea romanului inventiv cărțile de vizită cât mai moderne, mai „s.f.”. Colorate, decorate cu tot felul de maimuțoi și pițigoi încât să atragă atenția celui care o folosește că este vorba de un om important și care merită respect. Acestui val s-au raliat și personalul facultăților, că doar sunt și ei intelectuali. Aceștia au dat comandă de câteva kilograme de cărți de vizită și probabil au încredințat sarcina realizării graficii lor unor studenți năstrușnici cu burse și medalii. Aceștia din urmă din dorință de epatare sau din prea multă inteligență au considerat că vor ieși în evidență dacă vor fi originali. Astfel marii noștri graficieni au notat în dreptul telefonului de serviciu: tel servici. Noi ne gândim că o fi vorba de vreun servici de cafea sau de farfurii că de prescurtare în nici un caz nu poate fi vorba. După ce și-au afișat cu eroism toată pleiada de funcții deținute și-au dat până și numărul de telefon al serviciului lor de cafea. Ne vine să plângem când ne gândim că aceste cărți de vizită aparțin unor oameni care ne învață să scriem. VM