Ziarul de Sibiu, septembrie 2005 (Anul 3, nr. 96)

2005-09-12 / nr. 96

2 Ziarul r 12 -1 18 septembrie 2005 ■ ANCHETĂ Cele patru procese După ce i s-a terminat mandatul de președinte al Consiliului Județean, în 2000, împotriva Nașului au fost pornite patru procese. Unul s-a referit la covorul pentru tenis de câmp de la Sala Transilvania. I s-a imputat de noii șefi, Gheorghe Giurgiu și Emil Vânătoru, că nu ar fi suficient de bun și că a fost achiziționat pe "șpagă". "Calitatea nu o poate explica nici Giurgiu și nici Vânătoru. A venit o firmă specializată și s-a făcut dreptate", declara, apoi, Nan. Un alt proces a avut în vedere faptul că Sala Transilvania nu a fost echipată corespunzător cu toate utilajele. Răspunsul în fața judecătorului a rezolvat problema: "știți unde s-a desfășurat meciul de baschet România - Ungaria? în Sibiu, deci sala a fost bine echipată", și al doilea proces s-a încheiat. Al treilea și al patrulea proces s-au referit la aspecte materiale ale activității sale în fruntea Consiliului Județean. "M-au acuzat că am mărit salariile funcționarilor și au verificat Curtea de Conturi, Sala Transilvania. Nu s-a găsit nimic", spune Nan. Alianța de la Sibiu a intrat în rândurile puterii aproape pe deplin la nivel județean, prin Prefectură, în special. O dată instaurată la cârmă, liniștea din partid a început să se transforme într-o serie de centre interne, care riscă să iasă în public în cel mai scurt timp. Printre primii reprezentanți ai noii puteri contrat de nemulțumiții din sânul Alianței este Nicolae Nan, "Nașul", după cum a fost poreclit datorită influenței sale. "Este unul din cei care conduce din umbră mai toată administrația județeană. Chiar dacă spune că s-a retras, cuvântul lui este unul care are încă foarte multă greutate în luarea majorității deciziilor. Printre cele mai mari probleme este faptul că având atâția prieteni a atras în jurul partidului multe alte personaje, unele venind chiar din rândul PSD", declară un membru al PD, ce a preferat să nu își dezvăluie identitatea, pentru a nu se expune. Alături de alți câțiva reprezentanți ai noului partid aflat la putere, aceeași sursă susține că Nicolae Nan se află și în spatele împărțirii unor posturi din instituțiile descentralizate. Prefectul este în fruntea acestei liste. "Tot Nicolae Nan este cel care l-a ajutat să ajungă la Petrom", susțin sursele amintite. Conform acestora, "Nașul" ar fi dat indicații pentru plasarea unor persoane în posturi de decizie, care, astfel, să îi fie loiale în continuare. "Nan știe să își țină apropiați oamenii și să îi mulțumească pe cei care știu prea multe. Este foarte greu să găsești un om care să se arate nemulțumit de Nicolae Nan, atâta timp cât el a mulțumit pe mai toată lumea". Nicolae Nan se arată dezinvolt: "Eu mă bucur și le mulțumesc liderilor de partid de la Sibiu, care mă consultă și îmi iau în seamă sfaturile și sunt mândru de fiecare dată când se ține cont de ele. Și pe țară sunt căutat, de la București, chiar am fost sunat de către un vicepreședinte al partidului la nivel național pentru a mi se cere părerea", declară Nicolae Nan. Afacerile lui Nan Surse din cadrul PD susțin că Nicolae Nan a reușit să se înconjoare de o serie întreagă de oameni de afaceri, cărora le-a facilitat anumite relații pentru a-și dezvolta afacerile. "Puține afaceri profitabile există, în Sibiu, pe care Nicolae Nan să nu le fi "nășit"”, susțin reprezentanții partidului aflat la guvernare, în ce privește afacerile, planurile lui Nicolae Nan curg mai lejer, după spusele sale, dar respinge faptul că reușita lor ar ține de numele sau de influența lui. "Nu merge Nicu Nan la licitații, ci merge firma. Ideea este să nu urmărești să câștigi mult dintr-o dată, ci câte puțin, dar pe o perioadă lungă”, declară Nan. Conform datelor publicate de Nicolae Nan în declarația sa de avere din timpul mandatului de parlamentar, "Nașul" este acționar la SC Carpatica SA și la SC Intermedia. Din acest an, însă, Nicolae Nan și-a extins afacerile și a deschis două noi societăți comerciale, ambele înregistrate la începutul lui februarie - Market Oil și Energy Group, ambele societăți cu răspundere limitată. Numele lui Nicolae Nan apare și în dreptul societății Metalcar, cea care era condusă de președintele organizației județene a PD, Nicolae Neagu, până ca acesta să devină senator. Cu noile firme înființate anul acesta, Nicolae Nan vrea să intre și pe piața distribuției de gaz metan, pe care să o concesioneze, o dată cu noile privatizări din domeniiile numele lui Nicolae Nan să nu aibă aderență. După cum a relevat și presa locală, după alegerile generale, mulți dintre primarii social-democrați s-ar fi arătat dispuși să treacă de partea noii puteri, mulți dintre aceștia mizând pe relația cu Nan. De altfel, conform unor surse din PSD, una din temerile actualei opoziții este ca democrații să nu folosească influența lui Nan pentru a atrage aleșii de partea PD. Nicolae Neagu susține, însă, că migrația politică înspre PD nu se va face decât în cazul unor nume apropiate în trecut democraților. Neagu face referire la acei primari care au trecut la PSD din barca democraților, "datorită unor presiuni și situații de conjunctură". Viziuni diferite NICOLAE NAN Stăpân peste județ Cu atâția ani de administrație județeană în spate, nu există localitate ! Despre Nicolae Nan, mai toata lumea are o părere. Cunoscut în întreg județul și nu numai înca de dinainte de 1989, Nicolae Nan a devenit persoana care a ajuns sa controleze mai tot ce mișca prin zona. De la oameni de afaceri în spatele cărora a stat și pana la politicieni pe care i-a promovat. Retras din funcții publice, acum, Nicu Nan a rămas unul din cei care cerne multe decizii ale noii puteri la nivel local. Printre vocile mai rebele din interiorul Alianței, numele lui Nan este adeseori asociat cu sintagma "cel care ne conduce". Politica impusă de sfaturile lui Nicolae Nan nu este agreată în totalitate în PD. "Are o atitudine conciliantă cu mulți care nu ar merita, Nicolae Nan este râul drept unul din cei imai influenți oameni din județ Nicolae Neagu exlude aducerea unor membri PSD în interiorul PD, pe mâna lui Nicolae Nan Vrei suplimente nutritive? Potolește-ți foamea de informații cu Suplimentele Auto, Proprietăți imobiliare, Zilele țărilor acum și pe web, la suplimente,trustul gazeta.ro HPI ale Trustului de »äTHePSaw fS