Ziarul de Sibiu, aprilie 2006 (Anul 4, nr. 141-163)

2006-04-01 / nr. 141

Ziarul 1 aprilie 2006 "Casa mea nu-i acasă" Zilele acestea, societatea Tursib a soluționat cererea unei femei din Viile Sibiului care a cerut bilete gratuite pentru fiul ei, pe autobuzul 7 barat. Elena Feier locuiește în Viile Sibiului și de aceea are nevoie pentru fiul său, Nicușor, de transport gratuit. Copilul merge p școală în Sibiu. "Pe primul plan este învățătura. Dacă nu învață nu poate ajunge să facă ceva mai bun în viață. Nu vedeți ce foamete este peste tot? Am speranța ca măcar el să reușească să ajungă în altă parte decât noi aștia mai bătrâni", povestește Elena. Nicușor este în clasa a IlI-a la școala 18 din cartierul Terezian. Face față cu greu drumului anevoios, pe care îl străbate în fiecare zi la ore la care alți copii abia se întind în paturile călduțe. Viața l-a pus la încercare de multe ori până acum. El este singura nădejde a mamei sale, care muncește numai ca să îi poată întreține pe cei trei copii. A rămas fără soț într-un moment în care avea mai mare nevoie de el, de aceea copiii reprezintă totul. Viața la țară Intr-o căsuță în vârful unui deal din Viile Sibiului își duc viața de pe o zi pe alta 10 suflete. Copii, tunici și părinți la un loc împart două camere. Vântul suflă în obloanele de la geamuri și lovește în peretele casei. La prima vedere pare pustiu. De cum pătrunzi în casă te întâmpină disperarea celor care locuiesc acolo. Intr-una din camere locuiește Elena cu cei trei copii ai săi, iar în cealaltă Maria cu soțul, mama și alți trei copii. In ochii Măriei se zăresc lacrimi. Nu mai suportă situația dar nici nu vrea să implore milă. Rădăcinile ei maramureșene o îndeamnă să fie demnă până la capăt, chiar dacă pentru asta ar însemna ca într-o zi să nu mai poată continua. Situația lor bate pasul pe loc, nu mai au puterea să spere că într-o zi va răsări soarele și cineva le va întinde o mână cu o casă care să fie a lor. Chiar dacă ei merg la lucru, veniturile le ajung numai ca să nu moară de foame. Chiria trebuie plătită și copii hrăniți și îmbrăcați pentru școală. Micuții își ridică căpșoarele lor blonduțe către mamă și o întreabă din priviri dacă e gata masa. Bunica, bona familiei de foc fierbe ceva într-o oală, mai-mai să dea în clocot. Gheorghe se uită galeș la soție și parcă ar vrea să ne mai spună ceva. Sunt cuvinte care îi rămân pe buze, nerostite, dar greutățile vieții întipărite pe fața sa vorbesc de la sine. Georgiana, fiica lor de 2 ani jumate se pisicește pe lângă picioarele lui, vrea ceva. O ia de mânuță și merge cu ea în camera de zi și de noapte. "Ii trebuie o păpușa ei, preferata. Cum este singura care a mai rămas întreagă și nu e smotocită, o păstrăm pe dulap și acum se alintă că v-a văzut pe voi și știe că poate să o obțină". Ajutor nu primesc de la nimeni. Sunt singuri și și-au asumat soarta cu care i-a potcovit Dumnezeu. In cameră, bunica deja nu mai poate face față celor șase năzdrăvani. Sunt curioși. Stau toți la căldură, chiar dacă ar vrea să iasă în curte la joacă, își lipesc toți năsucurile de geamul de la cameră. Gândul te duce la povestea iezilor ce stăteau speriați, ascunși de foamea lupului. "Grădinița" de copii din dealul satului o știu toți sătenii. Problemele lor însă stau ascunse între pereții acestei case. Maria este obișnuită să trăiască așa. Speranța a murit în sufletul ei. Copii sunt singurii care o mai țin pe linia de plutire. Viața merge mai departe și așa. Nu poate și nici nu vrea să se plângă. Violeta BITZRE Maria este obișnuită să trăiască așa. Speranța a murit în sufletul ei. Pe primul plan este învățătura. Dacă nu învață nu poate ajunge să facă ceva mai bun în viață. Nu vedeți ce foamete este peste tot?, spune Elena Feier Semaforul bata-l vina ! Cursa firmei CF 1 Sibiu-Bistrița, a fost întreruptă, ieri, de un accident ce ar fi putut avea urmări grave, dacă șoferul nu avea prezență de spirit. Ieri, în jurul amiezii, un microbuz de transport cu 25 de persoane la bord s-a izbit violent de semaforul de la intersecția bulevardelor Vasile Milea și Corneliu Coposu. Pentru a evita impactul cu un Volkswagen cu număr de Argeș, șoferul de pe microbuzul firmei C&I a izbit din plin semaforul din intersecție. Din fericire, cele 25 de persoane au scăpat doar cu o sperietură groaznică. Accidentul îi va face să piardă timpul prin Sibiu, mai mult decât prevăzuseră la plecarea din stație. Polițiștii îl trag la răspundere pentru acest accident pe șoferul argeșean, care din grabă și neatenție nu a acordat prioritate microbuzului. Organele de poliție prezente la fața locului au stabilit că șoferul din VW a ignorat culoarea roșie a semaforului și a tăiat calea microbuzului. (V.B.) Sinucidere la 18 ani Sinucidere misterioasă joi după amiază în Sibiu. Un tânăr și-a pus capăt zilelor, spânzurându-se cu un lanț în podul casei. Tragedia este cu atât mai mare cu cât părinții băiatului de doar 18 ani au fost cei care l-au găsit, aninat în podul casei. Aceștia au chemat imediat o ambulanță la fața locului, dar era prea târziu. Băiatul reușise să își ducă la capăt planul. Când l-au găsit părinții, tânărul era așezat pe un fotoliu, fără suflare iar la gât lanțul îi făcuse o crestătură de aproape 9 centimetri. O echipă din cadrul Poliției Municipiului Sibiu s-a deplasat la fața locului și a constatat că "nu au existat alte urme de violență, care să ducă la ipoteza unei crime". Corpul băiatului a fost transportat la Serviciul de Medicină Legală din Sibiu unde medicii urmeză să îi efectueze necropsia. Nici părinții și nici cei apropiați nu își pot reveni din șoc și spun că nu își pot explica gestul tânărului de 18 ani. «* Gabriela ROMAN Oprire în copac Un taximetrist din Sibiu și-a văzut moartea cu ochii după ce, ieri dimineață în jurul orei 5, a fost implicat într-un grav accident de circulație petrecut pe drumul județean 106, în apropiere de localitatea Daia. Acesta ieșise din tură și se îndrepta spre casă în Agnita. Polițiștii susțin că șoferul nu a consumat băuturi alcoolice înainte de a se urca la volan, dar spun că din cauza oboselii acumulate, bărbatul de 26 de ani a adormit, iar mașina s-a oprit întrun copac de pe marginea șoselei. In urma impactului, bărbatul de 26 de ani a fost transportat de urgență la Spitalul Clinic Județean Sibiu și a fost internat în stare deosebit de gravă. Medicii susțin că în momentul în care a fost adus, pacientul era în stare de inconștiență. El a fost internat și va mai rămâne în spital cel puțin o săptămână. Oamenii legii urmează să continue cercetările pentru a afla exact cum s-a produs accidentul. Autoturismul marca Dacia în care se afla a fost avariat în proporție de 40 la sută. (G.R.) La mulți ani Mihai Neamțu, directorul Spitalului de Pediatrie Nu e păcăleală, astăzi, 1 aprilie, oamenii sănătății din Sibiu îl sărbătoresc pe Mihai Leonida Neamțu, medic director la Spitalul Clinic de Pediatrie. împlinirea celor 57 de ani va fi celebrată în mijlocul naturii deoarece doctorul Neamțu este un adept al petrecerii timpului liber departe de forfota orașului, într-un spațiu verde. "De ziua mea o să ies să mă plimb prin natură. Pentru că timpul liber este scurt prefer să părăsesc orașul care este deja suprapoluat, iar 15-20 km nu sunt mulți pentru o iarbă verde,” ne-a spus directorul Neamțu. De ziua lui, apreciază vorbele bune, dar și o sticlă de șampanie sau vin. Cel mai de preț cadou l-a primit de la soția lui când, spune el, era mai tânăr "Am primit un pui de lup, m-am atașat mult de el pentru că era foarte frumos, îl chema Rafi. Acum nu-l mai am dar l-am iubit mult." Anul acesta nu se așteaptă la ceva anume de la soție, dar își amintește cu plăcere că anul trecut aceasta i-a dăruit o excursie la țară, exact pe placul lui. (A.K.) Primăria Mediaș se implică Un pahar cu vorbă dragă După ce a aflat cum sunt tratați candidații pentru obținerea permisului de conducere, care erau obligați să vină cu noaptea în cap pentru a prinde unul dintre cele 120 de locuri aprobate de Prefectura Sibiu, conducerea Primăriei Mediaș a decis să se implice pentru rezolvarea problemei. Astfel, primarul Daniel Thellmann a luat legătura cu prefectul Ion Ariton, și i-a cerut ca preluarea dosarelor să se facă după un program permanent. "Am aflat cu stupefacție că acest examen induce o stare de nemulțumire în rândul candidaților. Consider că dispunem de o capacitate suficientă din punct de vedere administrativ pentru a rezolva problema. în acest sens am luat legătura cu prefectul și iam cerut ca preluarea dosarelor să se facă zilnic, ca și în municipiul Sibiu", precizează primarul Daniel Thellmann. Cu noaptea in cap Depunerea cu succes dosarelor pentru școala de șoferi a presupune urmarea unei strategii bine puse la punct: mai întâi trezirea cu noaptea în cap, de preferat înainte de ora 4, urmează deplasarea la Casa de Cultură a Sindicatelor, și în final ocuparea unui loc pe lista cu 120 de poziții. Odată locul obținut, urmează așteptarea de câteva ore, în condițiile în care comisia din Sibiu nu apare decât după ora 9. Așa stau lucrurile de câteva luni bune în municipiul Mediaș, iar în cele din urmă conducerea Primăriei a decis să facă ceva. în prezent se așteaptă un răspuns din partea Prefecturii Sibiu la această solicitare. * Alex PÎNTEA Eveniment 3 Știri___ După trei zile de Gaudeamus După trei zile de târg, Gaudeamus a făcut un bilanț provizoriu. Din cei 20.000 de vizitatori așteptați de organizatori, până acum și-au manifestat interesul aproximativ 2000 de oameni, deși au avut loc nu mai puțin de 11 evenimente în cadrul caravanei Gaudeamus. Dintre acestea demne de menționat sunt prezentarea colecției "Biblioteca de poezie românească", seria "Colecționarul de voci" a audiobook-ului "Un arhanghel murdar de funingine", de Ana Blandiana, publicat de editura Casa Radio. Seri a fost lansat din partea Universității "Lucian Blaga" volumul lui Doru Blaga, "Tatăl meu Lucian Blaga", în cadrul colecției "Biblioteca Radio" au fost lansate tot ieri și audiobook-urile "Cuvinte pentru fratele rămas departe", al lui Mircea Vulcănescu și "Cultura în criză", semnată de Mihai Ralea. Organizatorii continuă să ne pregătească împreună cu editurile surprize de aceea Gaudeamus vă așteaptă zilnic între orele 11.00- 19.00 și duminică între 11.00- 16.00. (V.B.) Buletine de Tălamciu Toți cetățenii din comuna Boita vor fi arondați în curând Serviciului Public Comunitar Local de Evidența Persoanelor din Tălmaciu. Proiectul a fost discutat în ședința de consiliu din 30 martie. Edilii au luat această hotărâre datorită faptului că persoanele din Boița sunt înregistrate doar la primărie. Primarul comunei Boița a venit în ajutorul oamenilor, pentru a evita lungile deplasări la Sibiu pentru diferite servicii legate de actele de evidența populației. Nicolae Mohor, edilul șef al Boiței, a decis să apeleze la serviciile de evidența populației din Tălmaciu. Astfel persoanele din Boița vor putea să meargă la Tălmaciu să își rezolve problemele legate de cărțile de identitate. (V.B.) Vară, vară, primăvară De ieri și până în 2 aprilie, la Cercul Militar se va desfășura ediția a X-a a Concursului Național de Interpretare a Muzicii Populare Românești "Vară, vară, primăvară". La această ediție a festivalului sau înscris 40 de concurenți, din 20 de județe ale țării. După o preselecție, ce a avut loc ieri, au intrat în concurs numai 20 cei mai valoroși dintre interpreți. Evenimentul este sprijinit de Consiliul Județean Sibiu prin Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale "Cindrelul - Junii" Sibiu în colaborare cu Direcția Administrativă și Servicii - Cercul Militar Sibiu și Primăria Municipiului Sibiu prin Casa de Cultură a Municipiului Sibiu. Ca de fiecare dată festivalul își propune descoperirea și promovarea noilor talente în această artă a meșteșugului din glas. (V.B.)