Ziarul de Sibiu, august 2006 (Anul 4, nr. 240-262)

2006-08-01 / nr. 240

2 Social 1 august 2006 Strategia județeană antidrog Plan antidrog, cu bătaie lungă Săptămâna trecută a avut loc o nouă dezbatere pe tema strategiei județene antidrog. Membrii Centrului de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Sibiu spun că planul antidrog trebuie implementat în primul rând în mediul urban, din cauză că locuitorii orașelor sunt mult mai expuși pericolului, decât cei de la sate. Dezbateri Strategia județeană antidrog 2006-2007 a adunat săptămâna trecută specialiști ai Centrului de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Sibiu, reprezentanți ai Instituției Prefectului, ai Consiliului Județean Sibiu, Direcției de Tineret și ai Direcției de Sport. Li s-au alăturat membri ai Inspectoratului Județean de Poliție Sibiu, ai Inspectoratului de Jandarmi, Poliției Comunitare, Poliției de Proximitate, ai Casei de Cultură a Studenților și ai Inspectoratului școlar Județean Sibiu. "Pentru strategia și planul de implementare antidrog am încercat să implicăm și anumite ONG-uri și instituții descentralizate", spune Maria Radu, asistent social în cadrul CPECA Sibiu. Program de prevenire Ocna Sibiului, Mediașul, Cisnădie și Sibiu sunt localitățile care au acceptat invitația CPECA Sibiu, pentru implementarea programului de prevenire a consumului de droguri. "Vom colabora anul acesta și anul viitor cu toate primăriile din județ. Dar, în mod deosebit vom colabora cu Ocna, Mediaș, Cisnădie și Sibiu, deoarece doar acestea au dat curs invitației noastre. Trebuie să spun că orașele sunt mult mai expuse consumului de droguri, decât satele, în cazurile nefericite. Centrul sprijină reintegrarea socială, oferă asistență psihologică și medicală", adaugă asistentul social. ^ Magda CACE magda@ziaruldesibiu.ro r-m % de sibiu . Ziarul Publicitate PATISERIE tr. Ion Creangă n tel. 0745/989. tel/fax. 0269/555 pustui dumneavoastra Animale de companie cu buletin de București Cu zgarda prin Capitala Dacă vreți să vă luați pisica sau câinele în Europa, trebuie să dați întâi o fugă la București, în capitală este singurul laborator veterinar acreditat, care poate evalua nivelul anticorpilor antirabici postvaccinali. Pentru a fi transportate ca animale de companie în statele membre ale Uniunii Europene, carnasierele trebuie să fie supuse unui test oficial recunoscut de către Comisia Europeană și Organizația Mondială pentru Sănătatea Animalelor. Testul vine să probeze existența unui anumit nivel de anticorpi antirabici. "Laboratorul Național de Referință pentru Rabie din cadrul Institutului de Diagnostic și Sănătate Animală a fost inclus pe lista laboratoarelor acreditate să efectueze testările pentru evaluarea nivelului de anticorpi antirabici postvaccinali. Testarea este necesară pentru emiterea buletinului de analiză, care stă la baza eliberării certificatului de sănătate și transport solicitat pentru animalele de companie care vor fi admise pe teritoriul Uniunii Europene", precizează Nicolae Ștefănuță, director adjunct al Direcției Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Sibiu. Mai multe laboratoare Medicii veterinari din Sibiu sunt de părere că numărul laboratoarelor unde se poate evalua nivelul anticorpilor antirabici, de după vaccin, ar trebui să crească. "Este necesar să se extindă laboratoarele unde se pot face astfel de teste. Medicii veterinari sibieni trebuie să lupte pentru a aduce și în județul nostru un astfel de laborator. Cei care își iau animalul de companie în Europa au nevoie de măsuri de protecție în plus. Putem cere aici aparate pentru teste sau putem trimite mostrele de sânge prelevate la București, pentru analize", spune: C. S. medic veterinar în cartierul Hipodrom IV. * Magda CACE magda@ziaruldesibiu.ro BMW X5 Editi BMW X5 Edition începând cu Bavaria Cars - Sibiu, Șos. Alba Julia nr. 70, Tel:-02' '"finanțare prin Jj SifÍ £ Prei BMWXS Publicitate Plăcerea de a conduce