Ziarul de Sibiu, septembrie 2006 (Anul 4, nr. 263-287)

2006-09-01 / nr. 263

ector general: Aurelian GRAMA SIBIU V o© ▼-H ' ii acoperă cerul MEDIAȘ 15 ° C . .. Temperaturle ** ® * * 15’E r :ute se vor simți A K N i 1 A irc nai ales seara. B fl 1T si noaptea sunt * * posibile ploi. 1ALMACIU :ieri, 1 septembrie 2006, ANUL III, nr. 263, 12 pagini marea partea urc irc Abonamente 22 de bani Mica publicitate pe zi PAG 7 Ileu anunțul IPAG 7-8 Carnagiu pe DN 1 13 persoane au ajuns la spital după ce mașinile în care se aflau s-au izbit puternic pe DN1, între Sibiu și eșteri. Doi dintre pacienții internați în stare rară au decedat ieri la spital. Vinovat a fost oferul unei Dacia care a ieșit de pe un drum jdețean fără să se asigure. A tăiat calea unui microbuz care transporta 16 persoane, iar șofeul a tras stânga pentru a evita impactul, dar a ttrat într-o Dacia papuc de pe contrasens. "Nu am avut viteză, eu unul zic că m-am asigurat, microbuzul a apărut brusc cu viteză și a atrat pe contrasens și s-a lovit de Dacia papuc", pune Mihai Comșa, șoferul de pe Dacia. La oța locului au mers de urgență mai multe mbulanțe, serviciul SMURD Sibiu și echipajul e Descarcerare. "S-a intervenit cu cinci ambulnțe. In urma accidentului au survenit mai multe victime care au fost transportate la spitalentru investigații și tratament complementar, 'ictimele au suferit multiple traumatisme", pune Angela Butănescu, medic SMURD Sibiu, zona în care s-a produs accidentul s-a circut cu dificultate mai bine de o oră. (G.R.) rtodox: Cuviosul Simeon stâlpnicul și mama sa Marta.Ceputul Anului Bisericesc rece catolic: Sfântul Simeon Stilitul. începutul anului bisricesc. omano catolic: Sfântul Egidiu k TELEFONUL CITITORILOR = FIR 0369-10.14.33 m Pentru orice informații: mică sau mare ÎNCINS publicitate, curs valutar, anunțuri etc. ingajáén! Director marketing ființe: studii superioare; experiență în domeniu minim 3i; bune abilități de planificare, organizare, coordonare, contt; personalitate dinamică, spirit convingător și orientare de rezultate; disponibilitate la program prelungit; limba I groză; permis de conducere categoria B;im: pachet salarial atractiv; mașină de serviciu; telefon de viciu. Director vânzări rinre: studii superioare economice; experiență relevantă dim 2 ani; abilități de comunicare, negociere și organizare;rsonalitate dinamică cu inițiativă ; experiență în crearea ei echipe de vânzări; carnet de conducere categoria B; sponibilitate la program prelungit; prim; pachet salarial atractiv. îrsoanele interesate sunt rugate să depună CV și scrisoare de intenție pe strada Zaharia Boiu, numărul 2. Relații suplimentare la telefon 0369 101 433. Ziarul util itate/farmacii lobinare uto figuri >curs de muncă jefoane utile pag. 6 pag. 8 pag. I pag. 6 •tse'H întrebarea zilei Cum credeți că vor termina cei de la Strabag lucrările pe care le au în Sibiu? La timp, fără calitate. Târziu și slab calitativ. La timp și bine calitativ. Răspundeți pe www.ziaruldesibiu.ro ât de corect credeți că s-a desfășurat procedura de concesionare a Hotelului Bulevard? în limitele legii 45.45 % S-au dat și comisioane 3636 % m fost abateri grave 9.09% în afara legilor 9.09% Zaharia Boiu nr. 2, Sibiu adresa fe. 0369.0.14.33, Fax: 0369-10.14.34 redacția ® ziaruldesibiu.ro Imobiliare SIBIU Ammtlsseptlemaue 1 MAR JLII SEPTEMBRIE Agricultură „lüff m&msjf MMJl 18 MH Sănătate f în curs de auditare BRAT, www.ziaruldesibiu.ro 50 de bani (22 de bani pentru abonați) .. "Vom studia atent dacă începem o anchetă pentru Sibiu Raluca Turcan, deputat Pagina 4 Nopți albe la Bâlea Lac și la propriu și la figurat. Prima zăpadă consistentă din acest sezon a acoperit munții la peste 2000 de metri altitudine, iar turiștii nu au putut dormi nici un minut în noaptea de miercuri spre joi. S-au gândit să profite din plin de primul strat de zăpadă, să facă un om de zăpadă și să se bulgărească, în ciuda faptului că au urcat la munte îmbrăcați pentru luna august, nicidecum pentru iarnă. La peste 2000 de metri altitudine zăpada a și căzut, iar iarna și-a intrat pe deplin în drepturi. Stratul de nea de pe timpul nopții ajungea la 4 centimetri. Doar două luni pământul a "respirat" fără să fie acoperit cu zăpadă. Turiștii care au mers, ieri, la Bâlea Lac nu și-au putut astâmpăra dorul și au hotărât să rămână peste noapte special pentru o bulgareală cu zăpadă. "Am venit cu niște prieteni după-amiază și ne-am mirat că aici ningea atât de frumos. Am hotărât să nu mai plecăm, să rămânem peste noapte ca să facem un om de zăpadă", spune unul dintre turiștii prezenți la Bâlea Lac." Nu mă așteptam să mă chiar bronzez acum la Bâlea, dar trebuie să spun că nu îmi imaginam că o să găsim zăpadă", povestește încântată o turistă. Dacă sezonul rece s-a și instalat, operatorii turistici din zonă nu au putut sta pe gânduri. Au fost deja demarate primele proceduri pentru a fi ridicat un nou Hotel de Gheață la Bâlea Lac. Managerul proiectului Ice Hotel de anul trecut a început deja tratativele cu mai mulți proiectanți pentru ca anul acesta palatul de cleștar să fie ridicat mai devreme decât anul anterior și sub o altă formă. Meteorologii spun că "la munte s-a terminat cu vara". * Gabriela ROMAN gabi@ziarulde sibiu.ro Bătaie de joc! Prima bătaie cu zăpadă de anul acesta ? După ce au câștigat reabilitarea unor străzi din Sibiu la cel mai mare preț din licitație, 15 milioane de euro, constructorii de la Strabag asfaltează chiar și pe ploaie . Acum două zile, fotoreporterii ZIARULUI au surprins asfaltările de pe Nicolae Teclu (foto), din apropierea sensului giratoriu, făcute pe o ploaie pătrunzătoare . Reglementările în vigoare interzic acest lucru . Asfaltările de miliarde nu ar ține, în aceste condiții, mai mult de un an . Cei de la Strabag nu stau fericit nici la capitolul reabilitărilor din Piața Gării. PAG 2 SOCIAL Centru nou pentru persoanele cu handicap PAG 3 EVENIMENT Zeci de săteni, sechestrați în Baia PAG 5 ECONOMIC Datora, profit de 2,4 milioane lei PAG 10 SPORT Sibiul are din nou volei de senioare Editorial Ceva nu este în regulă cu instituțiile publice. Cel puțin cu o parte din ele. Mă refer la organele Sfertului care ar trebui să aibă în pază dreptatea. Mai precis, nu înțeleg cum se face că presa are cele mai bune surse de informare și descoperă furturi intelectuale pe care organele abilitate le scapă. Presa dezvăluie cum se scurg bani publici către buzunare private. Presa este cea care arată unde s-a furat și cum s-a furat. Deși rolul acesta ar trebui să revină unor organe de Stat plătite din bani publici tocmai pentru a realiza aceste lucruri, Jurnalismul a apărut ca o nevoie de informare. Presa, în esența ei, este un mijloc de informare. Nicicum un polițist neoficial. Mă întreb câte persoane din funcții publice urmăresc în serial, luni măcar de zile, operațiunile inteligente ale anumitor oameni de afaceri, care prin firme interpuse reușesc să pună mâna pe banii contribuabililor. Sunt astfel de aparate de specialitate la Prefectură, la Poliție. Dar nu am auzit mari dezvăluiri despre mari comploturi la adresa buzunarului public. Din câte am văzut eu, în general, autoritățile preiau informațiile din presă, le verifică și apoi dau un verdict. Am ajuns ca presa să fie organul dreptății în România? Când ar trebui să fie doar un canal de comunicare? Ceva nu este în regulă. Sistemul ar trebui să funcționeze altfel. Mai bine. Aceste anchete de care tot auziți prin ziare ar trebui să fie făcute mai cu temei de organele abilitate. Iar presa doar să asiste la conferințe de presă în care se dau în vileag metode sofisticate, complicate de furt. Laurențiu PARNICĂ — Dar nu se întâmplă așa. De ce? Poate pentru că acele persoane din posturi publice nu au pregătirea necesară pentru a face aceste lucruri. Poate se complac în rutina facilă de zi cu zi. Poate nu au imboldul jurnaliștilor în a afla adevărul și a demasca neregulile produse de alții. Poate pur și simplu răspund unor comenzi politice. Sunt multe ipoteze și se pot face multe supoziții. Realitatea rămâne însă. Presa face treaba multor instituții publice. Face servicii gratuite. Și nici măcar nu este plătită din banii cetățenilor. Ca alții. Presa face treaba Statului