Ziarul de Sibiu, ianuarie 2007 (Anul 4, nr. 351-368)

2007-01-08 / nr. 351

2 Eveniment #<în 8 ianuarie 2007 Ziarul Mutări la vârf în Inspectoratul de Poliție Sibiu. După decizia conducerii Ministerului Administrației și Internelor de a-l muta pe șeful poliției Sibiu, Mircea Bârgoz, la Constanța, cursa pentru postul vacant este extrem de strânsă. Din informații neoficiale, se pare că adjuncții lui Bârgoz au cele mai multe șanse, cu un plus de partea lui Lucian Tomu, fostul șef al Poliției Rutiere. Bârgoz pleacă la mare Locul de la Constanța a rămas vacant, conform unui comunicat emis de Inspectoratul General al Poliției Române începând de astăzi, iar săptămâna aceasta comisarul șef Mircea Bârgoz va lua drumul litoralului. Șeful Inspectoratului constănțean și-a dat demisia și a plecat la IGPR. Locul lui va fi luat însă de un polițist cu multă experiență. Mircea Bârgoz are o experiență vastă. A fost mai întâi ofițer ope Lucia vifarmi Data și locul nașterii: 17.06.1974, Mediaș; Stare civilă: căsătorit, 2 copii; Studii: - 2005 - doctorand anul I, specializarea Drept Internațional în cadrul Academiei de Poliție "Alexandru Ioan Cuza" București; - 2003-2005 - Curs postuniversitar - Facultatea de Management, Ingineria Economică din cadrul Universității de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București; - 2000-2001 - Curs postuniversitar - specializarea Drept Public, în cadrul Universității "Lucian Blaga" Sibiu, Facultatea de Drept "Simion Bărnuțiu"; -1993-1997 - Facultatea de Drept din cadrul Academiei de Poliție "Alexandru Ioan Cuza" București; Experiență: - 1997 - iulie 2000 - ofițer operativ în cadrul Serviciului Poliției Rutiere Sibiu; - Iulie 2000 - aprilie 2003 - ofițer specialist în cadrul Serviciului Poliției Rutiere Sibiu; - Aprilie 2003 - ianuarie 2006 - șeful Serviciului Poliției Rutiere Sibiu; - Ianuarie 2006 - adjunct al șefului Inspectoratului de Poliție al Județului Sibiu; rativ în cadrul Biroului Cercetări Penale la Poliția Municipiului Sibiu, ofițer operativ în cadrul Biroului Investigații Fraude, iar apoi ofițer specialist în cadrul Biroului Cercetări Penale. Din 1997 a fost numit șef al Biroului Cercetări Penale, apoi șef al Serviciului Cercetări Penale din cadrul IPJ Sibiu, iar din 2001 până în 2005 a fost adjunct al șefului IPJ Sibiu. Din 2005 este inspector șef al Inspectoratului de Poliție al Județului Sibiu. Cu toate că ține mult la cariera pe care a ales-o, Bârgoz pleacă cu regrete de la Sibiu, locul în care a muncit peste 25 de ani. "Nu îmi doresc decât să fiu sănătos. Desigur că va fi mai greu acolo, Constanța este un județ mai mare, dublu față de Sibiu, dar un singur lucru îmi doresc, să fiu sănătos. Bineînțeles că am o oarecare strângere de inimă când mă gândesc că plec din locul unde Păreri de rău după Sibiu Pleacă Bârgoz, vine dar nu m-am născut, am trăit și am muncit 26 de ani, dar cred că e normal. Orice schimbare de acest fel îți dă un sentiment de strângere de inimă", spune comisarul șef Mircea Bârgoz. Tot acesta ne-a confirmat că urmează să plece săptămâna viitoare la Constanța și că nu știe încă o dată exactă. Cine vine in loc? IPJ Sibiu va fi numit interimar, cel mai probabil adjunct al său din prezent, subcomisarul de pe drd. Lucian Toma. Acesta nu a putut fi contactat telefonic până la închiderea ediției, dar surse neoficiale ne-au declarat că șansele pentru a ajunge în fruntea inspectoratului sibian sunt de partea sa având în vedere rezultatele obținute în timpul în care a condus Serviciul Rutier și o parte din munca polițiștilor sibieni, în locul inspectorului șef de la ** Gabriela ROMAN gabin zianuldesibiu.ro Continuare din pagina 1 Bun venit? Program 2007: Ce ne rezervă astăzi Capitala Culturală? Programul Capitalei Culturale pentru astăzi, 8 ianuarie, aduce publicului iubitor de cultură trei evenimente majore: Expoziția "Tezaure Umane Vii", proiecția filmului documentar "Apocalipsa după Cioran" și proiectul "Sibiu, ținutul meu natal". Expoziția "Tezaure Umane Vii" este unul dintre proiectele cele mai importante desfășurate de către Complexul Național Muzeal Astra în cadrul Capitalei Culturale Europene, fiind de altfel evenimentul cu care muzeul a pășit în anul culturii. "Expoziția "Tezaure Umane Vii", cu toate simbolurile sale, dinlăuntru și din afară, conturează, în cel mai expresiv mod posibil, dualitatea culturală a Sibiului - Capitala Culturală Europeană, în anul 2007, constând din modul strălucit de îmbinare și de complementare a civilizației de tip urban (de origine occidental-europeană și de esență etno-culturală germană și austriacă), cu civilizația rurală, în esența sa multiculturală și în expresia sa majoritar românească. Sintagma "Sibiu, oraș al culturilor", vrea să sublinieze, aici la Sibiu, șansa unică (o premieră până acum) a unei capitale culturale de a reflecta pe lângă valorile urbane și originile rurale ale Europei, în general, și ale Sibiului, în special", arată Corneliu Publicitate Bucur, directorul CNM Astra întrun text de presă. Expoziția, care se va întinde pe toată durata lunii ianuarie, poate fi vizitată în fiecare zi, cu începere de la ora 10:00, în spațiul expozițional din Casa Hermes. Documentar de excepție "Apocalipsa după Cioran" a fost unul dintre cele mai bine primite filme documentare ale ediției de anul trecut a Astra Film Fest. Filmul, realizat în 1995 de către Gabriel Liiceanu și Sorin Ilieșu, prilejuiește o întâlnire de aproape o oră cu marele filosof român și sibian, Emil Cioran. Importanța acestei pelicule este cu atât mai mare cu cât ea a fost realizată cu puțin timp înainte de trecerea în neființă a lui Emil Coran. Filmul poate fi vizionat de la ora 14:00 în Studioul Astra Film, din Piața Mică. Prețul unui bilet este de 3 lei noi, 2 lei pentru elevi și studenți. Multimedia marca Astra Nu în cele din urmă, "Sibiu, ținutul meu natal" este un proiect multimedia al CNM Astra care se adresează în primul rând diasporei sibiene și românești interesate să păstreze legătura cu țara lor. Prima fază a acestui proiect a constat în lansarea propriu-zisă a site-ului de internet, urmând ca în viitorul apropiat să se organizeze la Sibiu și o întâlnire a diasporei. "Avem, astfel, primul site al diasporei sibiene, conceput și administrat în Sibiu, care prin structură și conținut se definește drept un loc interactiv și dinamic unde sibienii pot comunica, se pot informa și pot afla mai multe despre Capitala Culturală Europeană", spune Gabriel Bucurstan, responsabilul cu acest proiect din partea Muzeului. Site-ul poate fi accesat la orice oră, pe adresa de internet www.sibiulmeu.ro. In curând, acesta va conține și o secțiune specială dedicată întâlnirii Junilor din Mărginimea Sibiului. ** Ștefan DOBRE stefan+ziaruldesibiu.ro Cine gândește o pățește... ...și rămâne fără loc de muncă. "Dacă vă dăm un loc de muncă în învățământ, riscăm să predați filosofia dvs.", mi-a spus doamna inspector general Klemens. Până în 1989 am predat vreo 20 de ani în școli românești și am obținut gradul II în învățământ. Cum a ajuns doamna Klemens la o astfel de concluzie? In 1981 am fost lăudat de Constantin Noica într-un referat pentru o filosofie întru totul originală care amintește de Fichte și de Schelling și în 1993 am promovat la Viena cu lucrarea filosofică "Inexistența ca existență". Am condus un seminar filosofic la München și reprezint România de 15 ani la congresul internațioal despre Hegel. Referatele mele au fost publicate în editura academică din Berlin. Am o listă cu publicații în occident. O simplă diplomă absolvire a unei facultăți este de cîteodată suficientă pentru a ocupa cele mai înalte funcții și realizări deosebite nu ajung cîteodată pentru ocuparea unui simplu loc de muncă la un liceu. Publicitate învățătoarea mea din clasa a III-a, cred că se numea Klemm, era eleva lui Hermann Oberth, inventatorul rachetei. "Ne-a povestit câteodată despre zborul cosmic", ne-a spus ea. Așa un om n-are voie să predea. Cadrul didactic trebuie să fie un exemplu bun pentru elevi! Așa un om n-are voie să predea, chiar dacă nu avem alte cadre didactice care ar putea preda la secția germană filosofia în limba germană. Mai bine să nu se predea filosofia în limba germană în secția germană a liceului pedagogic filosofia nu se predă în limba germană. Din păcate nu lipsesc doar cadrele didactice capabile să predea filosofia în limba germană, ci și specialiștii ca atare.Deoarece sunt puține ore de filosofie, se completează cu ele de obicei norma unui cadru didactic cu o altă specialitate. Nici măcar autorii, respectiv traducătorii manualului, după care se predă în clasa a XH-a la secția germană, nu au dovedit că înțeleg filosofie. Manualul este plin de nume, de denumiri și de anii în care au trăit diferiți filozofi. Despre Kan scrie puțin și așa este greșit obiectele, scriu autorii manualului, nu sunt după Kant în spațiu și timp. După filosofia lor obiectele nu sunt în spațiu și timp. După filosofia lui Kant obiectele sunt în spațiu și timp Numai lucrul în sine nu este în spațiu și timp. El nici nu este amintit, deși este măduva spinării a filosofiei lui Kant și a idealismului german în principiu. Subiectivitatea spațiului și timpului, altă idee de bază a lui Kant, este altfel explicată decât la Kant. Putem spune că ea nu este explicată. Kant, susțin autorii manualului, este primul care a reflectat asupra limitelor capacității de cunoaștere. Deja Locke a reflectat asupra acestor limite, 100 de ani înaintea lui Kant. Prezentările lui Hegel și ale lu Einstein nu sunt mai bune. Nu competența, ci incompetența predă o filosofie proprie care vine în contradicție cu realitatea și cu ceea ce se știe în specialitate. Dr. Carol Neustädter - Servicii de FORAJ petrol și gaze - Servicii de CONSTRUCȚII civile și industriale - COMERȚ cu materiale de Servicii de TURISM Mediaș Piața Regele Ferdinand I Nr. 15 Tel: 0269-844.507 Fax: 0269-841.726 E-mail: offlce@dafora.ro