Ziarul de Sibiu, ianuarie 2007 (Anul 4, nr. 351-368)

2007-01-16 / nr. 357

^ 2 Eve Eveniment 16 ianuarie 2007 Tendința la nivel național în 2006 a fost ca din ce în ce mai puțină lume să meargă la cinematograf. CinemaArta nu face excepție. Cu toate acestea, cinematograful sibian este încă rentabil. De rentabilitatea lui și posibilitatea unei afaceri bune se arată interesate și Hollywood Multiplex sau Cinema Pro. Solomon Samoilă, directorul cinematografului sibian explică... M Reporter. Ministerul Culturii și Cultelor vinde cinematografele din țară pentru că nu mai sunt rentabile. Ce viitor are în condițiile acestea Cinema Arta? Solomon Samoilă: Viitorul cinematografului Arta e incert. Fiind singurul cinematograf construit de Regie (n.r. Regia Autonomă a Distribuției și Exploatării Filmelor), pe banii acesteia, încă nu se știe dacă va fi scos la vânzare sau nu. Din spusele ministrului Culturii, se pare totuși că o parte din cinematografe vor rămâne în proprietatea Regiei. Dacă se va proceda în acest fel Cinema Arta e cel mai sigur că va rămâne în proprietatea Regiei. ca M Rep.: Cum vedeți posibilitatea cinematograful Arta să fie cumpărat de companii mari precum Hollywood Multiplex sau Cinema Pro? S. S.. Hotărârea guvernamentală prevede că se vor vinde cinematografe la un investitor strategic, ceea ce ar însemna să preia toate cinematografele în funcțiune la ora actuală. într-o conferință de presă a ministrului Culturii s-a dedus că dacă nu se va găsi un investitor strategic, intenția ministerului este ca acestea să se vândă în bloc, respectiv 2-3 cinematografe. M Rep.: Puteți face o evaluare acum a prețului cinematografului Arta? S. S.: Nu, nu pot, pentru că evaluările se vor face de către o comisie mixtă a Ministerului Culturii și Cultelor și Regia Autonomă de Distribuție a Filmelor. M Rep.: Câți spectatori ați avut în anul trecut? S. S.: Chiar dacă la nivel național și în 2006 a fost o scădere a numărului de spectatori, la nivelul cinematografului Arta și municipiului Sibiu scăderea nu a fost prea mare. Astfel că încasările realizate au acoperit în totalitate cheltuielile de organizare, cinematograful fiind rentabil. M Rep.: Care a fost filmul cu cel mai mare succes în 2006? S.S., în 2005 a fost "Patimile lui Hristos", iar în 2006 a fost "Codul lui DaVinci" și "Pirații din Caraibe". *» Ștefan DOBRE Viitor incert la Cinema Arta Cinematograful ARTA este încă rentabil Cărți unicat la biblioteca muzeului Astra Biblioteca Centrului de Informare și Documentare în Etnologie "Cornel Irimie", pavilion al Complexului Național Muzeal "Astra", își deschide porțile cititorilor și în 2007 cu o ofertă de carte unicat. Aici se găsește un fond de carte de peste 13.000 de volume, dintre care 500 de publicații unice în Sibiu, toate dedicate celor interesați să descopere din tainele etnologiei și ramurile culturale adiacente acestei discipline. "Biblioteca vine, de asemenea, în sprijinul beneficiarilor săi cu bibliografii de specialitate în domeniile etnologie, antropologie, geografie, artă și istorie. Publicațiile pot fi împrumutate la domiciliu sau consultate la sala de lectură a bibliotecii",, arată Daniela Muntean, bibiotecar în cadrul CNM Astra. Biblioteca se găsește în Piața Mică, la numărul 12, și poate fi vizitată în fiecare zi între orele 7:30 și 14:30, mai puțin în zilele de sâmbătă și duminică. * Ștefan DOBRE Publicitate * 'if % 'Jpî My/ ./■if / Primești mai grabește-le sa ceri credita 01 11.2006 - 30.01.2007 a câștiga in fiecare zi un PUTEREA NOASTRA IM Promoție valabilă în perioada 01.11.2006 - 30.01.2007. Regulamentul oficial al promoției este disponibil pe www.bcr.ro și in toate unitățile BCR din țară. mult decât cehi și, in perioada unu in valoare netă Ce 1500 R “ riw DE SIBIU Ziarul [UNK]* Elevii sibieni vor ape curate Câteva zeci de elevi ai Colegiului Economic "George Barițiu" au participat la un concurs de desene cu tema "Păstrați apele curate". Concursul a avut loc în parteneriat cu Sistemul de Gospodărire a Apelor (SGA) Sibiu. Directorul SGA Sibiu, Daniela Stoica, a premiat, ieri, cele mai bune lucrări, expuse acum în sediul instituției. "Vom continua astfel de acțiuni, iar prima va fi la Rășinari, pe râul Sebeș și Valea Caselor unde sunt probleme cu păstrarea apelor curate. Intenționăm să mergem cu elevii pentru a realiza acțiuni de igienizare a cursurilor de apă, respectiv pentru a transmite un mesaj adulților, legat de importanța păstrării unui mediu sănătos. Vom încerca să realizăm chiar și o anchetă sociologică. Copiii subscriu la astfel de acțiuni, depinde de noi să îi implicăm", a declarat Daniela Stoica, directorul SGA Sibiu. Vizibil entuziasmați, elevii au primit diplome, premii și diferite produse ecologice. Cei trei premianți sunt Simina Flavius, Denisa Beju și Daniela Guță. Mențiune a primit Radu Iancu, iar premiul special i-a fost acordat lui George Cristian Ghețu. "Concursul a început de acum o lună și, după cum se poate vedea in desene, elevii sunt sensibili la astfel de lucruri. Au fost încântați să participe la acest concurs și fiecare a căutat să transmită un mesaj pentru protejarea mediului. Prin implicarea lor în această acțiune, prin parteneriatul încheiat cu Sistemul de Gospodărire a Apelor, prin faptul că li s-a cerut părerea, copiii se simt importanți", a declarat Daniela Roșea, directorul Colegiului Economic. Protocolul cu Colegiul Economic "George Barițiu" urmărește conștientizarea importanței menținerii unui mediu sănătos pentru generațiile actuale și viitoare, realizarea unei educații geoecologice care să nu rămână la nivel teoretic și modificarea atitudinii și a comportamentului elevilor și a cadrelor didactice, de a colabora pentru soluționarea problemelor grave ale mediului înconjurător. Directorul SGA Sibiu, Daniela Stoica, intenționează să sporească numărul de parteneriate cu școlile din Sibiu Eminescu, purtat prin instituții Ziua de naștere a celui mai mare poet național a fost sărbătorită ieri la Sibiu prin teatru. Mai bine zis, actorii Teatrului Național "Radu Stanca", în frunte cu directorul Constantin Chiriac, și-au arătat prețuirea pentru operele lui Eminescu printr-o serie de recitaluri desfășurate în mai multe instituții publice din Sibiu. Prima pe listă a fost Primăria, la ora 11:00, unde Constantin Chiriac a recitat o suită de poezii, spre admirația tuturor funcționarilor sau a sibienilor care au avut treabă la acea oră la primărie. "De-ar fi mijloace", cum s-a intitulat întregul recital, a fost repetat apoi în foaierul Facultății de Litere și Arte, la ora 13:00. Aici, câteva zeci de studenți și profesori s-au adunat pentru a-i asculta preț de 20 de minute pe actorul Constantin Chiriac. Vocea puternică a cunoscutului om de cultură a răsunat până în cele mai îndepărtate cotloane ale coridoarelor Facultății, în admirația înmărmurită a publicului. Au urmat, pe rând, Biblioteca Astra și Cercul Militar Sibiu, unde actorii teatrului sibian continuat seria recitalurilor. Nu au fost uitate nici minoritățile naționale. "Eminescu în limba germană și maghiară" a putut fi audiat spre seară în cafeneaua Erasmus. Prea puțin pentru un asemenea poet, ar spune unii, prea mult pentru zilele noastre, ar spune alții. Insă vreme trece, vreme vine...(Ș.D.) Constantin Chiriac la adus pe Eminescu Publicitate S.C. TURSIB S.A. angajează CONDUCĂTORI AUTO categoria D sau Tb, pentru autobuz sau troleibuz. Se oferă salarizare atractivă plus bonuri de masă. Se solicită seriozitate și disponibilitate pentru muncă. Candidații vor depune până cel târziu în 23 ianuarie 2007, ora 9:30, cerere și Curiculum vitae la sediul societății, situat în Sibiu, Calea Dumbrăvii nr. 133 - 135.