Ziarul de Sibiu, februarie 2007 (Anul 4, nr. 369-388)

2007-02-01 / nr. 369

5 t'**T oU din 1 februarie 2007 2 Eveniment Oierii mai primesc o lovitură. Transhumanța interzisă oficial După ce în urmă cu două săptămâni au primit interdicția de a-și mai vinde produsele în afara județului, de ieri ciobanii nu mai au voie nici să practice transhumanța. începând de ieri, practicarea transhumanței în România a devenit ilegală. Anunțul a fost făcut de către Marian Avram, președintele Autorității Naționale Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA), care a spus că transhumanța a devenit ilegală pentru că încalcă regulile de bunăstare animală și de transport. Alte cauze care au dus la aplicarea acestei miipuri sunt legate de faptul că în traseul lor, ciobanii, și turmele trec peste proprietăți private, riscul ca anumite boli să fie contactate de animale și transmise mai departe este foarte mare, iar transportul oilor trebuie să se facă în condițiile impuse de Uniunea Europeană. Ciobanii care se vor aventura sau care nu pot renunța la tradiție riscă amenzi cu gri prinse între 1.000 și 3.000 de lei noi. Oierii sibieni nu se sperie Ciobanii sibieni nu s-au arătat surprinși de acestă măsură, mulți dintre ei anticipând-o. De fapt, cea mai mare parte a ciobanilor din Mărginime au renunțat deja la acest obicei. "Măsura eu o văd ca una normală, pentru că, să fim cinstiți, fiecare om e proprietar pe terenul lui. Nu putem trece cu oile peste proprietăți sau culturi. Oricum, nimeni nu prea mai face transhumanță la noi în județ", a declarat ieri Andrei Marcel, președintele Asociației Crescătorilor de OIOVISIE. Mulți dintre crescătorii de oi din Mărginime au încercat să continuie transhumanța și în anii trecuți, dar practic nu au putut continua, ei lovindu-se de proprietarii care le-au interzis accesul. Cât privește încălcarea normelor sanitar-veterinare, Andrei Marcel este de părere că nu sunt un argument serios, din moment ce și înainte ciobanii erau obligați să aibă avizul medicului veterinar și să îndeplinească anumite norme sanitarveterinare. ^ Stefan DOBRE fifc f>» Ciobanii sibieni presimțeau că Uniunea Europeană va interzice transhumanța Publicitate Pachetul 1 58 euro Internet {3 Mbps) 50 € 2 timi telefonice 16 € 66 € 500 minute’ incluse Pachetul 2 79 euro Internet (4 Mbps) 80 € 2 linii telefonice 16 € 96 € 1000 minute' induse * numirii de minute viabile numai in rețelele fixe naționale, se dioută per companie Piețuiii nu includ TVA Dublu avantaj pentru compania dumneavoastră Cu internet în bandă largă, de ce să mai plătiți atât de mult pentru telefon? Alegeți cea mai bună ofertă de servicii integrate de la UPC-Astral și primiți până la 1000 de minute de convorbiri incluse în abonament! Puteți opta pentru unul dintre pachetele promoționale special concepute pentru dumneavoastră, de la 58 de euro/lună! Tel. 031 101 88 88 www.astral.ro Astral este o companie Astral ifC _________________Ziarul FTP •> DE SIBIU 1 Ce ne rezervă astăzi Capitala Culturală? Prima zi a lunii februarie ne aduce un program al Capitalei Culturale mai bogat ca oricând. De la expoziții la dezbateri și spectacole, de la est la vest și de la Sibiu la București. "Sibiu, ținutul meu natal”, publicație virtuală internet, site: www.sibiulmeu.ro, desfășurare continuă Publicația virtuală editată de Complexul Național Muzeal "Astra" și disponibilă pe site-ul de internet www.sibiulmeu.ro încearcă o apropiere a diasporei sibiene de valorile românești din țară. O altă secțiune a proiectului CNM Astra își propune să organizeze la Sibiu o întâlnire a diasporei românești, dar și expoziții tematice. Expoziție "Tezaure Umane Vii", Complexul Național Muzeal Astra, Casa Hermes, Piața Mică, ora 10:00 Muzeul în aer liber din Dumbrava Sibiului adună în fiecare ani mari meșteri populari din zone izolate ale României în care tradiția încă se mai păstrează. Scopul este ca aceștia să predea învățăturile lor strămoșești ucenicilor. Expoziția "Tezaure Umane Vii" prezintă munca și dialogul lor cu generațiile viitoare transmițând tradițiile pe care doar ei le cunosc. Expoziție "Sibiu, oraș european", Muzeul de Istorie, sala 12, ora 10:00 Expoziția "Sibiu, oraș european" găzduită de Muzeul de Istorie trece în revistă momentele istorice care au făcut din Sibiu un oraș de importanță națională și europeană de-a lungul celor opt secole de existență. Expoziție "Europe in", Cafeneaua Artiștilor Art-Café, Galeria Art-Vo, Strada Filarmonicii nr. 2, ora 14:00 Expoziția "Europe in" se încadrează într-un proiect mai amplu al Galeriilor Art-Vo denumit "A private view" și care va aduce sibienilor o serie de expoziții tematice. Acestă manifestare se vrea a fi una altfel: diversă, neunitară și contradictorie. "Satul șosetelor", film realizat de Ileana Stănculescu, România, Sudioul Astra Film, Piața Huet, ora 14:00 Filmul propus de Studioul Astra Film pentru astăzi se înscrie în linia documentarelor care aduc în centrul atenției locuri și oameni speciali: în satul Vișen, din inima Transilvaniei, toate femeile împletesc ciorapi. Ciorapii împletiți de femeile din sat, împreună cu arhitectura săsească a caselor, aduc în fiecare an în Vișen numeroși turiști. Importanța Cercului Literar de la Sibiu, dezbatere moderată de Virgil Nemoianu, Librăria Cărturești, București, ora 17:00 Dezbaterile moderate de Virgil Nemoianu la Librăriile Cărturești încearcă o dezbatere asemănătoare cu cea care a avut loc în luna octombrie a anului trecut la Sibiu. La dezbateri sunt așteptate mari personalități ale culturii românești care au fost legate de întrunirile Cercului Literar. Concert simfonic. Filarmonica de Stat din Sibiu, Sala Thalia, ora 19:00 Dirijorul Cosmin Cătunean și solistul elvețian Alexandre Dubach vă așteaptă în această seară la Sala Thalia pentru a mai "*■ unul din seria de concerte mari pregătite de Filarmonica de Stat din Sibiu pentru Capitala Culturală. Din program nu vor lipsi Schumann, Paganini sau Beethoven. Concert de jazz, Piano Bar cu Gpi Oancea, Imperium Pub, ora 20:30 Cipi Oancea și Imperium Pub găzduiesc în fiecare zi de marți și joi câte un concert de jazz.Pe lângă aceste concerte, în zilele de vineri și sâmbătă sunt programate concerte de jazz și fusion, în timp ce o dată pe lună Imperium Pub organizează un concert master cu invitați speciali. * Ștefan DOBRE Revista Șapte Seri recomandă astăzi în Capitala Culturală expoziția "Sibiu, oraș European" găzduită de Muzeul de Istorie. Dacă Sibiul este astăzi unde este doar pentru că întotdeauna locuitorii acestor locuri au știut cum să păstreze și aprecieze istoria. Sloganul cu trecutul care devine viitor pentru Sibiu nu a rămas doar ca vorbă în vânt. Expoziția "Sibiu, oraș European" ne arată de ce. Frizerii amendate de OPC Ilie Mitea, directorul OPC Sibiu. Aviz sibienilor ! După casele de schimb valutar și localurile din Sibiu, a venit rândul frizeriilor și coasoarelor să intre în vizorul Oficiului pentru Protecția Consumatorului. Oficiul pentru Protecția Consumatorului Sibiu a efectuat în ultima perioadă o serie de controale la frizeriile și coafoarele din județ. Astfel, în localitățile Sibiu, Mediaș și Cisnădie au fost verificate 28 de astfel de unități. Dintre acestea, 24 au primit sancțiuni, șase dintre ele fiind închise temporar. In total, s-au aplicat amenzi în valoare de 38.000 de lei noi. Principala cauză pentru care au fost sancționate imitările respective a fost lipsa sterilizatoarelor și nesterilizarea uneltelor cu care se lucrează. "Cred că fiecare, atât cei care practică acest serviciu, cât și cei care merg să beneficieze, trebuie să fie conștienți că se pot transmite boli foarte grave", a declarat ieri, în cadrul unei conferițe de presă. Directorul OPC Sibiu a mai ținut să anunțe toți sibienii că în momentul în care pășesc într-o fizerie sau într-un coafor să întrebe dacă unitatea respectivă este dotată cu un sterilizator. Lipsa acestuia ar trebui semnalată imediat. Oficiul pentru Protecția Consumatorului. Legea prevede ca absolut toate aparatele de tăiere sau instrumentele care ajung în contact cu pielea să fie sterilizate, altfel pericolul de infecție sau de contactare a unei boli periculoase poate fi foarte mare. » Ștefan DOBRE Publicitate SMITH & SMITHTRANSFER INTERN SI INTERNATIONAL DE BANI SIBIU Str. Tribunei, nr.7 (prin parcul Astra) Tel: 0269-210.249 Pentru că fiecare bănuț contează 021-335.88.00 www.smith.com.ro