Ziarul de Sibiu, iunie 2007 (Anul 4, nr. 451-471)

2007-06-01 / nr. 451

EUROPEAN CAPITAL OF CULTURE 2007 Pagina 12 Vineri, 1 iunie 2007, ANUL IV, nr. 451, 12 pagini noi dăm lumii de știre 4460 de bani (27 de bani pentru abonați) Nu crede nevoie referendum, pentru toată lumea își dorește Ovidiu Ganț, pagina 2 în curs de auditare BRAT, www.ziaruldesibiu.ro Asa arata Hotelul Ramada! *9 Hotel Ramada Sibiu are patru stele, 127 de camere, cinci săli de conferință, din care una de cinema, și va deveni, după inaugurarea din 12 iunie, cel mai luxos hotel din Sibiu . Cea mai importantă investiție hotelieră din Sibiu, Ramada, este un proiect dezvoltat de grupul Atlassib, controlat de omul de afaceri Die Carabulea ZIARUL de Sibiu vă prezintă în exclusivitate imagini din interiorul hotelului .■ Hotelul a costat între 23 și 25 milioane de euro, potrivit evaluărilor lui Die Carabulea. Reprezentanții Ramada susțin că este cel mai luxos hotel din provincie. Ramada, dezvoltat de firma Atlantic Travels, din grupul Atlassib, va avea patru stele, deși modul în care este amenajat permite "urcarea” acestuia ușor la cinci stele. Dotările reprezintă o premieră pentru domeniul turistic sibian. Ramada are 127 de camere și este structurat pe 15 nivele. Hotelul are cinci săli de conferință, cea mai mică dintre acestea având o capacitate de 70 de persoane, iar cea mai mare, care este în același timp Ball Room, are o capacitate totală de până la 500 de persoane și o suprafață de 540 de metri pătrați. Una din sălile de conferință are aspectul unui amfiteatru și va putea fi folosită inclusiv ca sală de cinema, pentru clienți. Spațiul interior este mai mult decât generos, iar exteriorul clădirii este astfel construit încât să ofere panorame unice. Hotelul oferă servicii gen Pay TV, costul vizionării putând fi oricând verificat pe ecranul televizorului. Camerele au design special, pentru fiecare secțiune a hotelului Recordul intră în ultima sută Tinerii suporteri ai echipei de baschet CSU Sibiu au început ieri antrenamentele oficiale pentru tentativa de doborâre a recordului mondial Cel mai lung meci de baschet. Sibienii vor să fure recordul tinerilor japonezi din Miyazaki. Ei au jucat baschet timp de 60 de ore, fără pauză. Proiectul aparține Asociației "Al 6-lea jucător” care vrea să "întindă" recordul până la 72 de ore. Pe toată durata tentativei, nici unul dintre cei 24 de jucători care vor intra în teren nu va avea voie să părăsească suprafața de joc. O dată la 60 de minute, au dreptul la o pauză care nu poate depăși cinci minute. în rest, totul se petrece pe marginea terenului. "Ce faceți de acum încolo, faceți doar cu gândul la record. Ca să puteți bate un asemenea record e nevoie în primul rând de disciplină și de multă voință", simt sfaturile cu care Flaviu Stoica, antrenorul jucătorilor, a început prima ședință de pregătire. (B. B.) Continuare în pagina 7 ANUNȚURI GRATUITE 0369-10.14.33 Pentru orice informații, mică sau mare publicitate, curs valutar, anunțuri etc. 1 util . Imobiliare pag-10 Sudoku pagîo Angajări Pag-10 întrebarea zilei Credeți că vor reușii tinerii din Asociația al 6 lea jucător să doboare recordul mondial deținut de japonezi? DA NU Răspundeți pe www.ziaruldesibiu.ro 5 949993 380100 1 euro 3,2724 RON 1 USD 2,4347 RON 1 gram aur 51,3841 RON Internele se spală pe mâini Poliția nu are măsuri pentru stoparea ambuteiajelor de la intrarea în municipiul Sibiu, în urma unei interpelări adresate de deputatul PSD, Ioan Cindrea, ministrului Internelor și Reformei Administrative, Cristian David, acesta se justifică și spune că poliția atât poate face. Ministrul spune că mai multe pot face autoritățile locale și Compania Națională de Drumuri Naționale și Autostrăzi din România. "Specialiști din cadrul Inspectoratului Județean de Poliție au solicitat autorităților administrației publice locale identificarea unor soluții de natură să înlăture deficiențele constatate, propunând între altele prelungirea străzii Mihai Viteazu până în în momentul când construcția benzii de circulație în discuție va fi finalizată, aceasta va prelua întreg traficul de autovehicule care se va deplasa spre complexul comercial Promenada ", ministrul Internelor, Cristian David Drumul Național 1", se arată în răspunsul semnat de ministrul Cristian David. Continuare în pagina 2 Este inginer și cântă jazz în timpul liber. Se cheamă Ion și e român. Și mai vorbește cu Dumnezeu din când în când, iar când acesta nu îi dă niciun semn, îl înjură. Ion nu este real. Este un personaj din piesa de teatru a lui Ștefan Peca, România 21. Un text doar citit la festivalul de teatru de la Sibiu, în seria spectacolelorlectură. In piesă, Ion este mai mereu beat și vulgar. Asistă neputincios la schimbările care au loc în jurul lui, deși are mereu intenția de a schimba Factorul Peca lumea, "în tandem" cu Dumnezeu. Ion din piesa lui Peca este poate unul din cele mai reușite personificări ale românului. România 21 este o critică excelentă la adresa societății românești. Plină de ironii și haz câteodată vulgar. Ca românul. România 21 este un text de montat. Pe scenă. Ca probabil multe alte texte actuale, scrise de tineri. Simt piese care poate nu se încadrează în "Next"-ul complex al unui festival. Acel Next atât de pompos prezentat de unii din participanți. Mai ales de cei care au tehnoredactat, mă scuzați, scris, antologia de texte a festivalului. Cei care au depus un efort mare de cultură pentru a cere apoi presei, (sper că în glumă), să le pună Laurențiu PARNICĂ — "întrebări de cultură elevate", pentru că ei nu se obosesc să răspundă la întrebări prostești. Părerea mea este că modestia este o calitate a artei. Ștefan Peca, un tânăr născut în 1982, este cu mult mai "cultural", decât cei care își arogă meritele unei antologii de texte: "Dumnezeu nu apare decât în momentele importante și la începutul pieselor proaste". Am parafrazat din replica lui Dumnezeu, din România 21. Un exemplu de modestie cu efect invers, aplicată de Peca. Ce știe să mulțumească spectatorilor, la început, că au răbdare să îi vadă spectacolul. Poate că avem mai multă nevoie de jlj Peca. De realism ironic. Subtil e și mai ales modest. £ ML^ G 2 EVENIMENT w......... Protejate de bătaia de acasă EVENIMENT Semințe și apă, pachet Mai mult de 9.600 de bolnavi de cancer Iubire, timp și teatru, cultură