Ziarul de Sibiu, august 2007 (Anul 4, nr. 495-517)

2007-08-01 / nr. 495

Pagina 12 Miercuri, 1 august 2007, ANUL IV, nr. 495, 12 pagini 4 DE SIBIU 60 de bani (27 de bani pentru abonați) Regularizarea mutaii CUm va fi ficută hiaval «A de barajul de la Guma .. .f Râului și până la conjru _ ertța cu răul Oit ",i Daniela Stoica, J ___________ în curs de auditare BRAT, www.ziaruldesibiu.ro Opriți măcelul! în acest an au murit doi oameni, călcați de tir exact în același loc . Alte câteva zeci de accidente s-au produs la Veștem sau Cristian, produse de șoferii de tir . Nimeni nu a luat nicio măsură . Toată lumea dă vina pe centura ocolitoare a Sibiului, însă nimeni nu mișcă un deget . Mai mult, chiar dacă mâine ar vrea cineva să se apuce de lucru, nu ar putea-o face, pentru că nici până astăzi, Transelectrica, Distrigaz și Transgaz nu au mutat rețelele de utilități . Până atunci, media orară pentru a intra în Sibiu se menține la 40 de minute Două accidente mortale s-au produs la intersecția străzii Semaforului cu Bulevardul Milea în acest an. Aici este poarta de intrare a tirurilor în Sibiu și tot aici există un semafor care luminează verde atât pentru pietoni, cât și pentru mașinile care intră în oraș și virează pe strada Semaforului. Poliția nu a luat nicio măsură, deși doi oameni și-au pierdut viața. Ieri, deși era coadă pe sensul intrării în Sibiu, până aproape de Veștem, un echipaj de poliție făcea controale printre automobilele care ieșeau din oraș. Ieri, aceleași tiruri au dat peste cap circulația rutieră în județ. La un interval de doar câteva minute trei accidente rutiere produse din vina șoferilor de TIR neatenți au bocat circulația pe Drumul Național 7, în punctul de control Veștem, la Slimnic și pe Valea Oltului. Cancan. Johannis, în locul lui Băsescu Unul din redactorii șefi adjuncți ai cotidianului Cancan a publicat și susține că a primit informații potrivit cărora primarul Sibiului, Klaus Johannis, este ținut de Traian Băsescu drept varianta de rezervă pentru Cotroceni. Bogdan Tiberiu Iacob, redactor șef adjunct al cotidianului Cancan, susține că vizitele lui Traian Băsescu la Sibiu, în ultima perioadă, au și o latură ascunsă - Băsescu a negociat cu Klaus Johannis un plan, prin care, în cazul căderii spectaculoase in sondaje a lui Traian Băsescu, primarul Sibiului să fie scos la înaintare pentru o candidatură la prezidențiale Tiberiu Iacob susține că are informațiile de la vârful PD, democrații sibieni râd de un astfel de program. (T. D.) Continuare în pagina 2 ANUNȚURI GRATUITE 0369 10.14.33 Pentru orice informații, mică sau mare publicitate, curs valutar, anunțuri etc. Ziarul util pag-Pag- întrebarea zilei Credeți că ar trebui Klaus Johannis să candideze pentru președinția României? Răspundeți pe www.ziaruldesibiu.ro Curs valutar ■«■Zi 1 euro 3,1582 RON 1 USD 2,3043 RON 1 gram aur 49,4166 RON Imobiliare Sudoku Angajări 5949993 380100 Datorii de 10 milioane de euro Primii 100 de datornici la Bugetul general consolidat al județului Sibiu însumează datorii de peste 36,2 milioane de lei - aproximativ 10 milioane de euro. Penalizările au adus o creștere semnificativă a datoriilor acestora. Pe site-ul Direcției Generale a Finanțelor Publice Sibiu www.finantesibiuro au fost publicate, ieri, numele primilor 110 datornici la bugetul consolidat, care include bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru șomaj și bugetul Fondului național unic pentru asigurări sociale de sănătate. (T D.) Continuare în pagina 4 în ansamblu, datoriile la bugetul consolidat al județului au scăzut cu aproximativ 10 la sută". Grigore Popescu, directorul Direcției Generale a Finanțelor Publice Sibiu PAG 6 EVENIMENT Totul despre pensiile private PAG 6 EVENIMENT Grădiniță "verden * în Țigluri P23GÜ SPORT Pregătire pentru campionat PAG 11 CULTURA face furori "O femeie de 63 de ani a fost strivită, ieri, de un TIR" - o știre aparent banală, despre un accident la intersecția Vasile Milea cu Semaforului, cum vin dinspre Brașov. O știre reluată, dar cu o nouă victimă, o știre care ascunde faptul că, la intersecția amintită, pietonii și TIR- urile au verde în același timp. Și tot verde în același timp au și mașinile care intră în Sibiu înspre Rahovei cu cele care ies de din Sibiu pe Milea, înțelegeți ceva? Dacă nu, nu e nici o problemă, nici eu nu înțeleg cum de o intersecție simplă, de două drumuri, poate avea o semaforizare care să acorde verde pe sensuri care se intersectează. O nebunie totală, la fel ca și în alte intersecții ale Sibiului. Unde mai pui că, în Sibiu, există alte câteva semafoare care nu funcționează decât pe galben intermitent, deși sunt amplasate în intersecții foarte circulate. Și mă uimește la fel de mult cum de în principalul nod rutier al orașului, Piața Unirii, la ora 23.30, semafoarele nu mai funcționează. Iar mai ales, acum, pe timp de vară, la ora aceea circulație este din plin. Iar șoferii care ajung în intersecție venind de pe drumurile care pierd prioritatea simt supuși unui real stres. Nu am pretenția semafoarelor sincronizate, care să îți permită traversarea orașului numai "pe verde" dacă mergi cu viteză constantă. Dar la o organizare cât de cât logică a lor trebuie să avem pretenția. Ca să nu mai vorbim de funcționare - este aproape halucinant faptul că semafoarele de la intersecția Căii Dumbrăvii cu Lomonosov nu funcționează de mai bine de un an, deși străzile respective de mult timp sunt reabilitate în traficul aglomerat din Sibiu oricum conduci sub stres. Mai dureros este faptul că la acest lucru contribuie și semafoarele. Da, mi-e dor să aștept la semafor. Eu am ce am cu semafoarele! Traian DELEANU =