Ziarul de Sibiu, octombrie 2007 (Anul 4, nr. 537-551)

2007-10-01 / nr. 537

I Biblioteca.ASTRA estem 60 de bani (27 de bani pentru abonați) EUROPEAN CAPITAL OF CULTURE 2007 Ziarul 1 Luni, 1 octombrie 2007, ANUL IV, nr. 537, 12 pagini noi dăm lumii de știre în curs de auditare BRAT, www.ziaruldesibiu.ro Atac la cârdurile polițiștilor Cum mi-am trăit moartea sâmbătă Mi s-a spus de la început că eu nu am ce căuta aici, dar am vrut neapărat să văd. Erau atâția oameni morți încât și cioclii erau plictisiți să îi tot treacă apa în "lumea de dincolo". Printre ei, am regăsit și numele meu.. Nu am intrat singur. Am fost trei. Drumul a început într-o cameră întunecată complet Ni s-a spus să așteptăm acolo. Era atât de întuneric și de liniștit încât nici propria respirație nu se auzea. Sau poate intenționat am încercat să-mi țin respirația. Un bătrân se trezește brusc din somn, ridică fruntea de pe masă, aprinde o lampă de birou și ne cheamă la el: "Numele voastre vă rog!". (S. C.) Continuare în pagina 12 ^ Mai mulți polițiști au rămas fără banii din salarii . Totul este încă învăluit în mister și nimeni nu știe cum se face că autorii s-au servit de pe cârdurile bancare . Lucrătorii de la Serviciul de Combatere a Criminalității Organizate încearcă acum să dea de urma autorilor . Până atunci, polițiștii au depistat ATM-ul cu probleme și evită să îl mai folosească . Cel mai probabil, făptașii, au reușit să monteze un dispozitiv la bancomat cu carduri false și folosind PIN-urile astfel aflate, se serveau direct din conturile polițiștilor Sesizările au început să curgă la Inspectoratul de Poliție în ultimele săptămâni. Mai mulți sibieni, printre care și polițiști, reclamau dispariția unor sume considerabile de bani, din conturile bancare. Cel mai mic prejudiciu se ridică la aproximativ 500 de lei, dar au fost cazuri în care cetățenii au rămas fără mii de lei pe card. Așa se face că, imediat ce au sesizat că le lipsesc, bani au anunțat poliția, care a demart cercetări. "La nivelul Inspectoratului de Poliție al Județului Sibiu - Serviciul Combaterea Criminalității Organizate au fost administrate un număr de and sesizări ale unor cetățeni, printre care și cadre ale inspectoratului care reclamau dispariția unor sume de bani de pe cardurile electronice. Cercetările simt continuate de către lucrătorii Serviciului pentru a stabili modul în care aceste sume de bani au fost retrase și pentru identificarea făptuitorilor ", susține Sebastian Veștemean, șeful Serviciului de Combaterea Criminalității Organizate Sibiu. A IN UNIUKI UKA1U1 II 0369-10.14.33 Pentru orice informații, mică sau mare publicitate, curs valutar, anunțuri etc. Ziarul util Imobiliare Angajări Sudoku întrebarea zilei pag. 10 pag. 10 pag. 10 In cine aveți cea mai mare încredere? Poliție Biserică Mass-media Armată Parlament Președinție Răspundeți pe www.ziaruldesibiu.ro 5949993 380100 1 euro 3,3803 RON 1 USD 2,3894 RON 1 gram aur 56,0563 RON Fost boschetar, viitor europarlamentar Sibiul a primit într-un anonimat perfect vizita celui mai straniu om politic din România. Se numește Doina Elena Noghin și a avut parte deo viață la care nu s-ar fi gândit nici 50 de scenariști de la Hollywood. Un fost deputat de Iași vrea să devină europarlamentar. Până acum nimic deosebit Totul se schimbă atunci când în viața parlamentarului apar în ordine o cerere de azil politic în Suedia în 1990, pe vremea când era deputat, candidat la președinție în 2000, șomer din 2002, boschetar în 2006, candidat la funcția de comisar european în 2007, iar acum candidat pentru parlamentul european. O puteți vedea până astăzi în Piața Mare. Strânge semnături pentru a candida Am strâns peste o mie de semnături. Din Sibiu nu mai știu câte am adunat. Nici nu știu câte trebuie să strâng ca să pot candida. La început am înțeles că 500 de mii. Acum am auzit de o sută de mii, Doina Elena Noghin, candidat pentru Parlamentul European ca independent în Parlamentul European,are până acum 1007 semnături. (A. E.) Continuare în pagina 11 1 PAG 2 POLITIC PSD a reactivat sindicatele 1 PAG 3 EVENIMENT y Uriah Hee a trezit S 1 PAG 4 ECONOMIC Investitorii, satul de munca românilor PAG 11 încă o gâlmă în Sibiu. Odorul Pibiul Am deplâns soarta patronilor care nu găseau sudori. I-am crezut pe cuvânt când spuneau că oamenii nu mai vor să muncească, că nu mai sunt profesioniști, că vor salarii occidentale și muncă românească. Am văzut și noi că școala produce doar călători de diplomă, că nu există specializări. Acum ne convingem pe pielea noastră. Căutăm un ziarist de ceva vreme și nu îl găsim. Rând pe Căutăm un ziarist rând, ne-am adus aminte cu toții cum am început să facem presă. Unii au lucrat luni de zile degeaba, numai să vadă cu ce se mănâncă meseria. Alții a lucrat doar din entuziasm, pentru că le plăcea echipa. Acum trăim mult mai pragmatic. Dacă ai absolvit o facultate, ești cu siguranță un geniu. Un geniu care cere banii înainte și apoi începe să învețe să scrie o știre. Politicienii sunt mândri că șomajul tinde spre zero în România. Foștii se laudă că e meritul lor. Actualii se laudă și ei că e meritul lor. Cu toate acestea, cei care muncesc o fac în lehamite. Cel mai bine își dau seama investitorii străini. Ei știu cum se lucrează în vest și se conving cum se lucrează Alin BRATU — în România. Aici se lucrează prost, fraților, hai să plecăm acasă! Acolo plătim salarii ceva mai mari, dar măcar nu ne facem brandul de râs. Un cititor spunea pe site, legat de o știre ce vorbea de uniformele școlare, că sunt bune, pentru că reprezintă mândria de a fi liceean. Ce glumă bună! Astăzi orice prastovan are facultate, ce să vorbești de liceu! Nu mai trăim în anii 40. Acum e greu să te lași de școală. Poți să-i spargi capul profesorului de matematică, să-i dai foc mașinii profei de engleză și nici așa nu ești dat afară. Căutăm un ziarist. Să scrie și el alături de noi de toate tâmpeniile ce se petrec el în țara asta.