Ziarul de Sibiu, martie 2008 (Anul 6, nr. 570-573)

2008-03-10 / nr. 570

21 Ziarul ■ n 10 - 16 martie 2008 ________________EVENIMENT Judecățile și Judecata. De apoi. Din nou (a câta oară?) am asistat la o stranie demonstrație despre cât de ușor se pot stârci semnificații, din vârful peniței, și, în mod subsecvent, cât de ușor se poate înghiți pe nemestecate, în masă. Asta nu duce, neapărat, la concluzia cum c-am fi vag tâmpiți, ci la faptul că suntem (inadmisibil de simplu) manipictabili. O întreagă tevatură s-a iscat cu contribuția mamelor jurnaliste (și nu numai) care ne-au informat despre o îngrozitoare alcătuire a manualului de religie pentru ciclul primar Ce conține (se pretinde) imagini și texte declanșatoare de sindromul "pielea găinii" chiar pentru maturi, darămite pentru rândi timizi, începători de carte... Două au fost memorabilele exemple utilizate pentru a susține ideea înfricoșătoarei religii predate viitorului nației: 1) un copil se joacă în stradă, cu mingea, iar ca pedeapsă, Dumnezeu îi trimite o mașină care să-l treacă urgent la veșnica pomenire; 2) un alt copil se urcă pe scară cu scopul parșiv de a distruge cuibul unor păsărele, iar ca pedeapsă, Dumnezeu îi trage scara, așa că respectivul răufăcător ajunge la spital cu fracturi multiple. De aici până la repetate lansări în analiza afecțiunilor psihice pe care predarea religiei în școală le poate declanșa nu a fost decât un pas. Mai ales că, bazându-se pe aceste exemple, autorii s-au întrecut în adjective trosnite lângă numele Creatorului, făcându-l în fel și chip, în română și-n engleză, cum se poartă, un Dumnezeu al groazei (recte horror). Prin urmare, contactul copiilor noștri cu învățămintele religioase în școală este, pasămite, nociv. Cum era de așteptat, partea care putea oferi explicația "de specialitate" (dacă era să existe una) a fost degrabă ocolită, în pofida principiilor elementare ale jurnalismului. Așa fiind, Patriarhia a avut posibilitatea să-și spună punctul de vedere numai în mijlocul taifunului creat cât ai zice "puu, drace!" Spre deosebire de multe alte dăți în care glăsuitorii din partea derului nu lămureau, ci se bâlbâiau ori utilizau tehnica gravitării în jurul cozii, acum mi-a fost dat să aud binemeritate clarificări. Părinteleconsilier Sturzu ne-a explicat într-un talkshow: 1) în exemplele de mai sus nu apărea, nicidecum, faptul că Dumnezeu s-a apucat să trăsnească pedepse în stânga și-n dreapta prin (culmea!) trimiterea unei mașini cu misiunea expresă de a-l călca pe copil sau tragerea (de către o mână nevăzută) a scării de sub fundul puștiului cocoțat; 2) imaginile respective erau folosite, pentru rândi începători, cu scopul de a le concretiza contrastul bine-rău; bunăoară, într-o parte a paginii era înfățișat copilul jucându-se cu mingea printre mașini, iar alăturat era arătat un copil ajutând o bătrână să treacă strada; 3) imaginile respective aparțineau manualului de religie din anul 2000, iar în prezent sumt scoase (cel puțin cea cu scara buclucașă); 4) sondajul de opinie întreprins de o organizație non-guvernamentală (care pleda pentru scoaterea icoanelor și a religiei din școli) este mai mult decât elocvent, elevii arătând că valorile cultivate la orele de religie sunt bunătatea, sinceritatea, solidaritatea umană (în ordinea cronologică a procentajelor). Nu-i mai puțin adevărat că modalitatea de prezentare a principiilor moral-religioase depinde într-o măsură covârșitoare de omul de la clasă. Iar aici, clerul ar trebui să pornească la o grabnică și serioasă verificare căci, în prea multe cazuri, oamenii cărora li se încredințează o astfel de misiune sunt sortiți eșecului din fașă. Principala chestie care a deranjat muritorul deținător de rubrică la ziar a fost faza cu posibila încruntare a lui Dumnezeu. Adică telea, s-ar dori ca Maestrul universului să fie prezentat ca o babă căreia îi poți arunca pe cocoașă tot soiul de murdării, de câte ori o vezi pe uliță, fără ca ea să-ți poată replica. Căci, dincolo de mârșăvii cu ghiotura, El are o singură misiune: să ierte non-stop, ți-ai bătut crunt joc de cineva, nu-i bai. Ești ca și iertat Ai interpretat întru minciună și nonșalanță rolul lui Iuda, nu-i bai. Dă-i să meargă, că ăl-de-sus trage voios cu ochiul în semn de pardonare. Faptul că Dumnezeu este unul al iubirii, al bucuriei și al păcii nu anihilează, în niciun fel, existența momentului bilanțului. O Judecată ce nu seamănă cu niciuna din codurile noastre. Și prin care, fie c-o tratăm cu respect, fie c-o privim cu sichir, toți vom trece. Noi și plozii noștri, în egală măsură. Chiar și contra voinței noastre. Căci regula nu ne aparține. Nu-i vorba, aici, de a îmbrăca haina lupului moralist Câtuși de puțin. Dar a pretinde că puștii noștri se îmbolnăvesc cu toți nervii dacă li se arată (desigur, într-o formă decentă) și latura fermității divine nu înseamnă decât a le face o certă defavoare. Căci, dacă-i iubim, trebuie să-1 pregătim cu sinceri tata pentru clipa în care vor trebui să dea seama. Pentru ei și (cine știe?) poate chiar și pentru noi... Primăria Municipiului Sibiu a prezentat în perioada 5-9 martie oferta turistică a orașului și a județului Sibiu la Târgul Internațional de la Berlin, cel mai mare târg de turism din Europa și unul dintre cele mai mari din lume. în primele trei zile, reprezentanții Primăriei Municipiului Sibiu au încercat să convingă agențiile de turism din întreaga lume că în acest an Sibiul este o destinație care nu trebuie să lipsească din oferta lor. Sâmbăta și duminică delegația s-a adresat publicului larg, prezentând oferta turistică a zonei și oferta culturală a orașului Sibiu prin materiale informative pe suport electronic, în premieră în acest an, din delegația Sibiului au făcut parte și reprezentanți a două agenții de turism locale care au prezentat celor interesați oferte concrete pentru vacanțe în Sibiu. "Participarea Sibiului la acest târg a devenit deja o tradiție, mai ales că cel mai mare număr de vizitatori ai orașului simt din spațiul vorbitor de limba germană. Primăria Sibiu, prin intermediul Serviciului Public de Asistență Socială efectuează în zilele de 10 și 11 martie plata trusoului pentru nou născuți și plata aferentă sprijinului acordat la constituirea familiei. Contravaloarea trusoului pentru nou născuți în sumă de 150 de lei se va acorda unui număr de 41 de beneficiari care au depus cereri în perioada 21- 25 ianuarie 2008. De la începutul anului 2008 s-au născut în Sibiu un număr de 529 de copii. Un număr de opt noi Succesul înregistrat anul trecut de Programul Sibiu CCE 2007 și experiența câștigată în domeniul turistic trebuie valorificate, de aceea, în acest an oferta Sibiului a fost mult mai concretă. Sibiul are acum o infrastructură turistică bine pusă la punct, calitatea serviciilor a crescut mult, iar oferta s-a diversificat cusper ca toate aceste atuuri, completate de puternica amprentă culturală lăsată de aitestările de anul trecut, vor aduce Sibiul în fruntea destinațiilor turistice din Români" a declarat primarul Klaus Iohannis prezența Sibiului la Berlin face parte din strategia de promovare a orașului pe care Pimăria Municipiului Sibiu încearcă să olementeze pentru a continua succesul obșțiut pe plan european anul trecut Tot în acel sens, la începutul acestui an a fost înființat un compartiment în cadrul instituției cu salsa de a identifica cele mai bune strategii peltriviri concepe o campanie de promovare consista care sa implice atât autoritățile locale dfcst mediul privat, mai ales hotelierii și tențiile de turism. în fiecare an Târgul Intenațional de Turism de la Berlin se PuAtră de interesul a peste 180.000 de vizitatori în acest an, la cea de-a 42-a ediție a lui, au fost prezenți peste 10.000 de atori turistici din 180 de țări. Orașul a fost prezent în cadrul târgului la jionul României organizat de Ministerul întreprinderi Mici și Mijlocii, Art, Turism și Profesii Liberale. Standul lnei a avut o suprafață totală de 600 de ap,accentul punându-se în acest an pe pronoirea rezervației naturale Delta Dunării și Imului cultural și activ. (D.Z.) familii vor primi sprijinul acordat la constuirea familiei în sumă de 200 de euro, acești beneficiari depunând dosarele în perioada 7 - 25 ianuarie 2008. De la începutul acestui an un număr de 150 de cupluri au decis să se căsătorească în fața Ofițerului de Stare Civilă. Plățile se vor efectua la casieria Serviciului Public de Asistență Socială situată pe Bulevardul Victoriei, nr. 1-3, în datele de 10 și 11 martie între orele 10 și 15. (D.Z.) Sprijin pentru nou născuți wmsmsi / ' . ' ■* .......„ v'Ș’-Tva. ; r 7; ■ [UNK] [UNK]:ACCV» Participarea Stbudtdhi acest târg a devenit deja o tradiție, mai ales că cel mai mare mtmir de vizitatori ai orașului sunt din spațiul vorbitor de lmba germană